Parisuhde työttömän kanssa?

Anonyymi

Siinä se kysymys tulikin, alkaisitko suhteseen työttömän miehen kanssa? Itse olen kahden vaiheilla. Haluaisin että rahaa olisi kivaan elämään, mutta silloin minun pitäisi maksaa kaikki. Alkaako ärsyttämään pitkän päälle että toisella ei ole koskaan rahaa mihinkään? Kokemusta?

70

1127

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elämäntapatyöttömän kanssa en alkaisi seurustella. Sellaisen takia, joka nyt on vaan jostain syystä työnsä menettänyt ja etsii uutta, alkaisin hyvinkin.

      • Anonyymi

        Kun eihän se työttömyys nyt varsinaisesti vaikuta mihinkään siinä. Monen työttömänkin rahoilla voi tehdä kaikenlaista ja se kykeneekö, riippuu pitkälti siitä mitä pitäis tehdä. Ihminen myös priorisoi niitä juttuja, joita se haluaa tehdä. Tänään työtön, voi myös olla ens viikolla töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun eihän se työttömyys nyt varsinaisesti vaikuta mihinkään siinä. Monen työttömänkin rahoilla voi tehdä kaikenlaista ja se kykeneekö, riippuu pitkälti siitä mitä pitäis tehdä. Ihminen myös priorisoi niitä juttuja, joita se haluaa tehdä. Tänään työtön, voi myös olla ens viikolla töissä.

        Ei vaikuta? Miten lähdet vaikka reissuun kun toisella ei ole koskaan rahaa? Työllistyä tietenkin voi mutta ei vaikuta kovin todennäköiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaikuta? Miten lähdet vaikka reissuun kun toisella ei ole koskaan rahaa? Työllistyä tietenkin voi mutta ei vaikuta kovin todennäköiselle.

        Just kuten kirjotin. Ei se työttömyys vaikuta mahdollisuuksiin tehdä "mitään". Riippuu täysin mitä pitäis tehdä, että vaikuttaako. Ansiosidonnaisella olevalla voi olla ihan hyvätkin tulot. Ei kaikki työttömät kituuta minimipäivärahalla. Sinähän sen tarjokkaasi tiedät, että onko todennäköistä olla ensi viikolla töissä. Monen työttömän kohdalla on hyvinkin todennäköistä, jonkun kohdalla jopa täysin varmaa. Riippuu niin työttömästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just kuten kirjotin. Ei se työttömyys vaikuta mahdollisuuksiin tehdä "mitään". Riippuu täysin mitä pitäis tehdä, että vaikuttaako. Ansiosidonnaisella olevalla voi olla ihan hyvätkin tulot. Ei kaikki työttömät kituuta minimipäivärahalla. Sinähän sen tarjokkaasi tiedät, että onko todennäköistä olla ensi viikolla töissä. Monen työttömän kohdalla on hyvinkin todennäköistä, jonkun kohdalla jopa täysin varmaa. Riippuu niin työttömästä.

        Ei se ansiosidonnainen ikuisuuksia kestä ja riippuu työstä ja palkasta se ansiosidonnaisuuden määrä. Kela-määräraha on ihan mitätön. Riittää just näkkäriin. Kyllä työttömyys vuodet vaikuttaa työllistymiseen varsinkin jos on vaan kesken jääneitä opintoja ja keski-ikäinen ja useamman vuoden työttömyys. Sen varaan ei voi ikävä kyllä laskea että työllistyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ansiosidonnainen ikuisuuksia kestä ja riippuu työstä ja palkasta se ansiosidonnaisuuden määrä. Kela-määräraha on ihan mitätön. Riittää just näkkäriin. Kyllä työttömyys vuodet vaikuttaa työllistymiseen varsinkin jos on vaan kesken jääneitä opintoja ja keski-ikäinen ja useamman vuoden työttömyys. Sen varaan ei voi ikävä kyllä laskea että työllistyisi.

        Kuka nyt on väittänyt sen kestävän ikuisuuden? Ei tietenkään kestä, eikä sen kuulukaan kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ansiosidonnainen ikuisuuksia kestä ja riippuu työstä ja palkasta se ansiosidonnaisuuden määrä. Kela-määräraha on ihan mitätön. Riittää just näkkäriin. Kyllä työttömyys vuodet vaikuttaa työllistymiseen varsinkin jos on vaan kesken jääneitä opintoja ja keski-ikäinen ja useamman vuoden työttömyys. Sen varaan ei voi ikävä kyllä laskea että työllistyisi.

        Entö onko kukaan väittänyt, että voisit sen varaan laskea? Kuten sanottu, niin itsehän sinä sen tyypin paremmin tunnet

        Fakta kuitenkin on, että ei se tän hetken työttömyys välttämättä mihinkään vaikuta. Eikä täklä hetkellä työtön, ole välttämättä ens viikolla työtön. Työttömiä on monenlaisia.


    • Anonyymi

      Työttömänä parisuhteeseen? Tätä miettinyt monesti ja en ole uskaltanut, pysynyt mielummin sinkkuna. Epäily, et syntyisi turhia riitoja ymmärryksen puutteesta? Säästöt hupenisivat, ku pitäisi tehdä asioita, jotka eivät olisi niin mieleen, ku pitäisi vain toista miellyttää milloin mitäkin? Helpommalla pääsen ilman säätöjä.

      • Anonyymi

        Enkä haluaisi olla toiselle riippana. Oletan, et kiusallisia tilanteita tulisi vastaan harmiksi asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä haluaisi olla toiselle riippana. Oletan, et kiusallisia tilanteita tulisi vastaan harmiksi asti.

        Olet itse työtön? olisi kiva saada kommentteja minun asemassa olevilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet itse työtön? olisi kiva saada kommentteja minun asemassa olevilta.

        Niin että se työttömän mielipide ei asiassa paina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että se työttömän mielipide ei asiassa paina?

        Tässä ei siitä varsinaisesti ollut kysymys. Tämän tarkoittamani työttömän mielipiteen tiedän. Mietin vain että jaksanko aina maksaa kaiken jos vaikka matkoille lähtisimme vai jääkö toinen aina kotiin? Sekään ei tunnu hyvältä vaihto ehdolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei siitä varsinaisesti ollut kysymys. Tämän tarkoittamani työttömän mielipiteen tiedän. Mietin vain että jaksanko aina maksaa kaiken jos vaikka matkoille lähtisimme vai jääkö toinen aina kotiin? Sekään ei tunnu hyvältä vaihto ehdolta.

        Unohda ja ota seuraava. Ei tuo ole rakkautta. Sitten kun rakastuu, noilla asioilla ei ole mitään merkitystä kun elämät kietoutuu yhteen ja kahdesta tulee yksi❤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohda ja ota seuraava. Ei tuo ole rakkautta. Sitten kun rakastuu, noilla asioilla ei ole mitään merkitystä kun elämät kietoutuu yhteen ja kahdesta tulee yksi❤

        Taidat itse olla ikuisuus työtön kun noin koville ottaa. Sattuisiko ketään minun asemassani olevaa olemaan linjoilla? Olisi mielenkiintoista kuulla miten olette ratkaiseet rahankäytön suhteessanne?


      • Anonyymi

        Sama juttu, en käy edes deiteillä tällä hetkellä, kun talous on niin heikossa hapessa. Yleensä kaikki treffiaktiviteetit maksaa jonkun verran, harva haluaa aina vaan jotain kävelytreffejä. Yksinäisyys vaivaa, mutten halua antaa kuvaa että oisin elättäjää hakemassa.
        Vähävaraisuus vaikuttaa myös kaverisuhteisiin, kun yleensä kaverit haluaa mennä kahville, shoppailemaan ja sellasta. Ystävien kanssa kyllä onnistuu ihan ilmainenkin tekeminen.
        Harmittaa kun seura kuitenkin piristäisi ja sydän kaipaa rakkautta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei siitä varsinaisesti ollut kysymys. Tämän tarkoittamani työttömän mielipiteen tiedän. Mietin vain että jaksanko aina maksaa kaiken jos vaikka matkoille lähtisimme vai jääkö toinen aina kotiin? Sekään ei tunnu hyvältä vaihto ehdolta.

        Yhden työttömän mielipide ei ole kaikkien työttömien mielipide. Itse työttömänä en voisi elää toisen kustannuksella, siksi mielummin sinkkuna. Kun en halua joutua kiusallisia tilanteisiin esim. toinen haluaa konsertteihin ym. En lämpene niille nykytilanteessani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla ikuisuus työtön kun noin koville ottaa. Sattuisiko ketään minun asemassani olevaa olemaan linjoilla? Olisi mielenkiintoista kuulla miten olette ratkaiseet rahankäytön suhteessanne?

        Ikävä tuottaa pettymys, en ole. En vaan ajattele sinä. Kun sen oikean löytää, niin sitten ollaan yhtä rahoineen ja velkoineen, kaikkineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä tuottaa pettymys, en ole. En vaan ajattele sinä. Kun sen oikean löytää, niin sitten ollaan yhtä rahoineen ja velkoineen, kaikkineen.

        * kuin sinä


    • Anonyymi

      Auervaara hiukan lepertelee niin muija on aivan pyörryksissä ja fyrkkaa on taskussa?

    • Anonyymi

      Olen eronnut (mies) ja omaisuutta on mm. rivitalo. En mene töihin niin kauan kun olen sinkkuna jotta ei tarvitse maksaa elareita exälle.

      Mietippä tätä.

      • Anonyymi

        Mietin ja elarit menee sun lapsille etkö sitä tiennyt? Mikä mies se on joka ei lapsiaan elätä?


    • Anonyymi

      Töissä tai työtön, sillä ei ole mitään väliä, jos rakastaa toista ihmistä.

      Mikä elämässä on tärkeää, sitä pitäisi meidän kaikkien miettiä vähän useammin.

    • Anonyymi

      En alkaisi jos olisi ns elämäntapatyötön JA toiminnallisesti laiska ja mitään tekemätön.

      Jokainen voi joutua joskus työttömäksi. Työtä enempi itseä kiinnostaa miten ihminen käyttää aikaansa, onko passiivinen. Passiivisia ovat myös monet työssä käyvät: vääntävät perustyöpäivän ja sitten lukittuvat umpimielisinä sohvaan.

      Jos rahan kannalta ajatellaan, niin riippuu vähän siitä mitä mukavia juttuja haluaa parisuhteessa tehdä. Matkoja ja harrastuksia, kodin sisustusta, joka maksaa vai onko vaatimattomampi ote.

      Jos sulla on epäilys tuollaisesta rahaan liittyvästä asetelmasta, että itse olisit palkallisena maksamassa eikä toisen työllistyminen tai työllistymiseen liittyvä asenne vaikuta muuttuvan, ei kai siihen suhteeseen sitten kannata alkaa.

    • Anonyymi

      Seurustelin yhden työttömän miehen kanssa. Ja täytyy myöntää että sekä hänen asenteensa että se asetelma että hän halusi käydä esim ravintolassa syömässä vaikka itse ei voinut edes omaa ruokaansa maksaa, otti päähän suunnattomasti. Tai no ehkä eniten vaikutti se että juuri mikään ravintola ei kelvannut, valitsi itse ravintolan, ja söi siellä ahnaasti ja paljon ja sitten valitti päälle ruoasta vaikka ei siinä mitään vikaa ollut. Suhteeseen en voinut kuvitellakaan näiden kokemusten jälkeen.

    • Anonyymi

      Miksei sillä työttömällä miehelläsi ole rahaa. Elämässä ei tarvii saada kaikkea. Ostaisitko ferrarin jos olisi rahaa. Mieheni on työtön mutta ei se minun rahoillani ole elänyt päivääkään.

      Työtön saa työttömyysrahaa. Mieheni myös on ollut töissä ja sai perintöä mutta työttömänä on nytkin ja hyvin tuntuu pärjäävän. Keväästä syksyyn kyllä se kalastaa ja myy kalaa eli on vähän kun ammattikalastaja vaikkei sitä työkseen tee mutta ei makoile kotonakaan vaan viime vuonna 200 kalastuspäivää työttömänä.

      Ei kaikki työttömät vaan makaa kotona ja odota että nainen palvelee.

      • Anonyymi

        Sosiaalietujen nostajaa väärin perustein en myöskään halua. Rehellinen ihminen. Yhteiskunnan kusettajia pidän ihmiskunnan alimpana kastina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalietujen nostajaa väärin perustein en myöskään halua. Rehellinen ihminen. Yhteiskunnan kusettajia pidän ihmiskunnan alimpana kastina.

        Eiköhän nämä tule jostain ihan muualta maailmaa nämä härskeimmät hyväksikäyttäjät.


    • Anonyymi

      Täällä pienellä paikkakunnalla ei vaan töitä ole niin sitä sitten on pakosti työtön eikä sitä työtöntä pidä syyttää ymmärtäkää se mutta mieheni kyllä keksinyt tekemistä ja kalaa myymällä on tienannut rahaa. Mieheni aikoo alkaa kalastaa heti kun talvii ohi ja jäät sulaneet.
      Ja olen saanut syödä kalaan enenmmän kun koskaan ilmaiseksi. Kaupassa se maksaa 30 euroo ahven kilo. Mies tuonut kotiin ainakin 400 kg ahventa viime vuonna. Siikaa ja ahventa mies pääasiassa kalastaa.

      Juuri se suunnitteli että ostaa pari kalaverkkoa tällä viikolla valmiiksi kevättä varten.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuntuu että joku tekeytyy koko ajan eri ihmiseksi ja keskustelee aivan hullua ja paikkansa pitämätöntä puuta heinää. Miksi ihmeessä?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vielä saa jakaa ajatuksia jos joku on OIKEASTI samassa tilanteessa. Ei mitään keksittyjä juttuja kiitos, sinä voit siirtyä muuhun aiheeseen esittelemään tietämättömyyttäsi.

      • Anonyymi

        Unohda hänet. Et ole hänen arvoinen.


    • Anonyymi

      Jos olet tottunut syömään ravintoloissa ja matkustelemaan, tuskinpa kannattaa työttömän kanssa alkaa seurustelee. Parempi kun suunnilleen samanlaiset vapaa-ajanviettotavat. Se on kiusallista kummassakin roolissa. Onhan se se sanontaki, että kun köyhyys tulee ovesta, niin rakkaus lentää ikkunasta. Tokihan sitte näitä elämäntapaköyhäilijöitä, joille rahalla ei niin välii, mutta kummanki oltava samanlainen.

    • Anonyymi

      seurustelin joskus nuorempana työttömän kanssa eikä se ollut mitään herkkua. mies aina vähäksi aikaa työllistyi jonnekin, mutta pitkälti omalla asenteeltaan onnistui sössimään asiansa niin, että joutui taas työttömäksi. Tuosta kokemuksesta viisastuneena olen edellyttänyt, että kumppanini ovat vastuuntuntoisia ja mielellään koulutettuja.

      tietty täytyy katsoa kokonaiskuvaa: kuinka pitkään mies on ollut työttömänä? etsiikö hän aktiivisesti töitä tekee asioita jotka edistävät työn löytymistä?
      Asun Helsingissä ja kaikki aktiviteetit täällä maksaa, joten olisi aika kurjaa, kun ei voisi käydä miehen kanssa ravintoloissa, tapahtumissa yms. Olen itsekin tällä hetkellä työtön, kun määräaikainen työsuhde loppui vuoden vaihteessa, mutta sain viime viikolla tiedon, että tulin valituksi hakemaani paikkaan, eli työttömyys loppuu erittäin pian.
      Tein kovasti töitä tuon eteen. Hankin syksyllä lisäkoulutusta ja aloitin työnhaun hyvissä ajoin. Aloin myös tehdä keikkatyötä työni ohella, jotta minulla olisi entistä laajempaa osaamista ja osa-aikaista työtä tiedossa jäädessäni työttömäksi. Tämän lisäksi minulla on erillinen sijoitusasunto, jota pidän lyhytaikaisvuokrauksessa.
      Valitettavasti määräaikaiset työsuhteet ovat nykypäivää ja siksi minulle on tärkeää olla monta tulon lähdettä, jotten jää tyhjän päälle tai kumppanini elätettäväksi.
      t. nainen 32v

    • Anonyymi

      En ymmärrä yleistystä että työtön olisi varaton. Itsekin olen työtön ja minulla on muutama miljoona omaisuutta.

      • Anonyymi

        sinä kuulutkin marginaaliseen vähemmistöön. Sama kuin sanoisi en ymmärrä miksi elefantin värin sanotaan olevan harmaa, kun minä olen nähnyt myös pinkin elefantin. veikkaan ettei hyvin suuri osa suomalaisista pärjäisi yli kuutta kuukautta säästöillään, jos ei tukia tulisi.

        mikäli on saanut raha-asiat niin hyvään kuntoon ettei töitä tarvitse enää ikinä tehdä ja pärjää säästöillään ei mielestäni ole työtön vaan varhaiseläkkeellä. Mikäli tienaa sijoituksillaan sen verran hyvin, että se kattaa elämisen kulut eikä tarvitse nostaa erillisiä tukia ei silloinkaan ole mun mielestä työtön vaan sijoittaja ammatiltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä kuulutkin marginaaliseen vähemmistöön. Sama kuin sanoisi en ymmärrä miksi elefantin värin sanotaan olevan harmaa, kun minä olen nähnyt myös pinkin elefantin. veikkaan ettei hyvin suuri osa suomalaisista pärjäisi yli kuutta kuukautta säästöillään, jos ei tukia tulisi.

        mikäli on saanut raha-asiat niin hyvään kuntoon ettei töitä tarvitse enää ikinä tehdä ja pärjää säästöillään ei mielestäni ole työtön vaan varhaiseläkkeellä. Mikäli tienaa sijoituksillaan sen verran hyvin, että se kattaa elämisen kulut eikä tarvitse nostaa erillisiä tukia ei silloinkaan ole mun mielestä työtön vaan sijoittaja ammatiltaan.

        Just näin, tätä itsekkin tavoittelen, mut olen vielä kaukana tavotteistani. Ehkä jonain päivänä sekin aika koittaa, kun on riippumaton ja voi keskittyä nauttimaan vain tulevasta, toivottavasti olen myös perus terve silloin? Eläminen osinko tuloilla tavoitteena.

        Olen myös sitä mieltä, että eläkkeet pois ihmisiltä, joilla omaisuutta elättää itsensä, jos omaisuus tuottaa 50 keuroa/ vuosi, jolla mielestäni elää ruhtinaallisesti voisi hyvin olla rajana, jos jää alle olisi niinä vuosina taas eläkkeen saajana.

        Sillä ei ole mielestäni mitään merkitystä, kuinka paljon on maksanut menneisyydessä eläkkeitä, koska näillä rakennamme hyvinvointivaltiota, joka tuottaa yhteistä hyvää. Kohtuus kaikessa ja terve tapa ajatella asioita on lopulta kotiinpäin, kun taas ahneus vie tuhkatkin pesästä.


    • Anonyymi

      Itse voisin vallan hyvin seurustella ihan minimirahoillakin olevan työttömän kanssa. Olen joskus seurustellutkin. Olenpa itsekin elämässäni jonkun kuukauden työttömyyspäivärahaa saanut. En tosin itseäni silloinkaan erityisen köyhäksi tuntenut, mutta ei se varmasti pidemmän päälle herkkua ole.

      Minulle jotain omia "harrastuksiani" suurempi ongelma seurustelusuhteessa työttömän miehen kanssa olis se miten hän sen suhteen mahtaisi kokea. En haluaisi toisen kokevan olevansa jotenkin alisteisessa asemassa tai vastaavaa. Enkä ketään elätiksi ottaisi, mutta ei kai kukaan täysissä ruumiin ja sielun voimissaan oleva elätiksi haluakaan. Eiköhän se olisi valtaosan miehistäkin mielestä huono tilanne. Jos yhdessä asuttaisiin, niin asumiskulut kai olisivat vähän ongelma. Asumistukea tai vastaavia, ei kai ole mahdollista saada jos toisella osapuolella on ihan ok tulot. En kyllä tiedä varmaksi, mutta näin oletan. Siinä täytyy sitten kestää se, että toinen ehkä siinä vähän elätteleekin. Lisäksi ruokaostoksilla ostan sitä mistä itse tykkään, eikä juusto, leipä tai leikkele sitten ole aina se halvin mahdollinen. Tarkan euron miehen täytyisi siis siinä vähän niistä periaatteistaan joustaa ja kestää kun kaikkea ei Lidlistä ostella. Tuo tottumusten yhteensovittaminen olisi varmaan se hankalin juttu ja sitten vielä tehdä se niin, että molemmilla on siinä hyvä olla.

    • Anonyymi

      Työkaverini on suhteessa miehen kanssa, joka ei ole ties kuinka moneen vuoteen ollut työelämässä. Mies lopetti työnteon suhteen alkuvaiheilla, kun määräaikainen työsuhde päättyi. Nainen elättää itsensä, miehen ja lapsensa omalla palkallaan ja hänellä on aina rahat aivan lopussa ja hän elää jatkuvassa stressissä, kun ei tiedä miten rahat riittää.

      Työkaverini mies on perusterve, hänellä on tutkinto sosiaalialalla eikä mitään varsinaista syytä miksei hän ei olisi työelämässä vielä alalla, jolla töitä riittää. Mutta, kun hänelle ei kelpaa mikä tahansa työ eikä hän oikein aktiivisesti niitä etsikään. Silti miehellä täytyy esim. olla oma auto kaupungissa, jossa toimii hyvin julkinen liikenne. Jotenkin mies on onnistunut antamaan itsestään sellaisen reppana kuvan, että hänen tilannetta pitäisi vaan ymmärtää, kun elämä on niin rankkaa.

      itselläni on niin korkea työmoraali ja muutenkin tärkeää, että huolehdin itsestäni ja olen mieluummin hetkellisesti vaikka työssä joka ei vastaa osaamistani tai palkkatoivettani kuin oleilisin työttömänä. En myöskään voisi arvostaa sellaista kumppania joka ei toimi samoin.

    • Anonyymi

      Kiitos kommenteista, vaikka osa näyttääkin olevan eiliseltä massapostaajalta. Ihmeellistä, että viihdyt tässä langassa, vaikka asia ei varsinaisesti sinua työttömänä kosketa.

    • Anonyymi

      Työtön saa olla kun ei vaan ole alkoholisti eikä kuluta rahojaan alkoholiin. Sellaista en sitten katselisi ollenkaan. Luonne on kuitenkin tärkeää että tulee toimeen ja jos mies juo usein niin sellaisen luonne ei ole hyvä. Mieheni ei juo kovin usein. Korona teki miehestäni työttömän kuten monesta muusta. Yrityksiä kaatuu varmaan vielä. Miehelläni ei ole velkaa ja se on hyvä asia kun osaa hoitaa asiansa niin vaikka on työtön niin pärjäämme kyllä koska ei ole velkaa.

    • Anonyymi

      Vaikeaa saada töitä kun ulkomaalaiset tulee tänne ja niitä palkataan koska ne tekee halvemmalla kaikki raksatyöt. Olin raksalla ja siellä oli parikymmentä ulkomaalaista. Sain lähtee koska ulkomaalaisia tuli lisää. Eivät ne suomalaiselle viitsi maksaa 15 euroa tunti kun ulkomaalaiselle voi maksaa 7 euroa tunti. Jokainen voi siis laskea kannattaako palkata ulkomaalainen. Työn arvostus on nolla ja hain parikymmentä raksatyö paikkaan turussakin. Eivät halua palkata suomalaista se on selvää kun yritin sähköpoteillä kysellä niin eivät edes vastaa mitään.

    • Anonyymi

      En kovin helposti lähtis suhteeseen pitkäaikaistyöttömän kanssa, sillä se kertoo ihmisen asenteista ja elämän arvoista.

      • Anonyymi

        Ajattele ennen kuin tuomitset työttömiä, varsinkin näin korona-aikana.

        Miten voit edes kuvitella, että työpaikkoja olisi paljon tarjolla?

        Jos olet hyvin nuori tai yli 50-vuotias, luuletko, että silloin on helppo löytää työpaikka, vaikka olisit hyvin kouluttautunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele ennen kuin tuomitset työttömiä, varsinkin näin korona-aikana.

        Miten voit edes kuvitella, että työpaikkoja olisi paljon tarjolla?

        Jos olet hyvin nuori tai yli 50-vuotias, luuletko, että silloin on helppo löytää työpaikka, vaikka olisit hyvin kouluttautunut?

        Voi viddu hei, luepa sä tarkemmin. Mä puhuinPITKÄAIKAISTYÖTTÖMISTÄ. Lukemaan opettelu auttaa.


    • Anonyymi

      Varmasti alkaa ärsyttämään.

    • Anonyymi

      Mutta entäs kun on TÄYSIN YLI-työllistetty????? LESTADIOLAISYRITTÄJÄ RÄÄKKÄÄ TYÖLLÄ yötä päivää!!!! MITÄÄN MUUTA ei ole elämässä kuin RAATAA ja RAATAA!!! MihINKÄÄN ei ehdi koska sen KUSIPÄÄN YRITYS menee KAIKEN EDELLE!!!!! illat makaan LOPPUUNRESSATTUNA sängyssä jaksamatta enää mitään ja työPAINE vaan LISIII!!!! siis mitä HELVETTIÄ on olla kusipää LESTALLAtöis!!!!!!

    • Anonyymi

      MENKÄÄ sin e RAUHANYHDISTYKSELLE etsimään miehiä naiset!!! ne miehet PIKKUSEN_VERRAN SITTEN PAINAA TÖITÄ!!!!! JUMALAUTA että ne PAINAA!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Itse olen työtön ja osatykyinen. Ei tulisi mieleenkään tunkea itseäni työssä olevan naisen siivelle . Pari ihmistä on puhunut läpiä päähänsä, ja olenkin kuitannut niiin, että kellä on asiaa niin ottaa itse yhteyttä ja kertoo asiansa. Joillakin on yhteystiedot ja jotkut ei edes kysy tai anna omiaan.... Mitä minä niillä tekisin?

      Mielipiteeni nettideitistä on se etten käsitä koko asiaa. Tietenkin 70-luvulla syntyneenä on elänyt ajan kun sitä ei ollu! Ihmiset kohdatiin livenä ettei tuota tai koe pettymystä!

      • Anonyymi

        Oletko jotenkin rajoittunut? Miten voi korjoittaa jtain noin tyhmää ja lapsellista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jotenkin rajoittunut? Miten voi korjoittaa jtain noin tyhmää ja lapsellista?

        Eipä tuo ollut läheskään niin tyhmä ja lapsellinen kommentti kuin sinun ala-arvoinen oksennuksesi.


    • Anonyymi

      Ei kai työttömyys ole ongelma jos muuten tekee kaikkea kuten harrastuksia on eikä makaa vaan kotona kaljaa juomassa. Mieheni juo harvoin ja sillä on hyviä harrastuksia aina ollut kuten treenaaminen, salibandy, kalastus. Korona vei mieheni työt ja vaikeaa on tietty uutta saada pienellä paikkakunnalla. Tekee kotitöitäkin riittävästi ja ruokaa tekee niin ei minulla ole valittamista koskaan ollut. Jotain palkatonta työtä miehelle tarjottiin mutta se ei sellaiseen suostu enkä minäkään suostuis. Pärjää kuitenkin työttömyysrahalla koska ei tuhlaa eikä juo rahojaan niin ostaa ruokaakin aina paljon.

    • Anonyymi

      Väliaikainen työttömyys ei ole mikään este parisuhteelle. Itsekin pari kertaa jäänyt syystä tai toisesta hetkeksi työttömäksi, niin käy joskus. Ei ole ongelma kunhan tomerasti kouluttautuu, hakee töitä tai tekee jotain muuta hyödyttävää.

      Elämäntapatyöttömyys taas on ehdoton ei. Ja siinäkin tökkii eniten se löysä asenne, ei rahan puute.

      • Anonyymi

        Elätin elämäntapa työtöntä miestä monta vuotta ja alkoi pikkuhiljaa arsyttään. Pienellä palkalla maksoin aivan kaiken vuokran, ruuat,netit, sähkölaskut, matkat ja aivan kaiken. Hän ei maksanut ruuasta tai muusta penniäkään vaikka sai jotain korvausta ja omiin tarpeisiinsa käytti rahat. Ei hänellä ollut aikomustakaan mennä töihin vaan järjesteli asioita niin ettei koskaan tarvitse mennäkkään. Näitä pihejä toisia rahallisesti hyväksikäyttäviä miehiä on ikävä kyllä paljon ja sen opin, että enää ei elintapatyötöntä minun asuntooni tule. Maksakoot ruokansa itse ja vuokransa jossain muualla jos eivät ole valmiita osallistumaan mihinkään yhteisiin kuluihin. Kerta riitti.


    • Anonyymi

      Sanokaapa se päättäjille että luokaa työpaikkoja. Kyllä suomessa jotuu olee työtön kun ulkomailtakin tulee tänne halpatyövoimaa niin ei suomalaisia palkata raksatöihin. Mies jo ei ole kokemusta muusta kun raksatöistä niin ei sellaista palkata mihinkään vaatekauppaan tai myyjäksi eikä moneen muuhun hommaan varsinkin jos on jo 45 vuotias. Se että on työtön, ei tarkoita että on elämäntapa työtön. Suomessa on parisataa tuhatta ihmistä palkattomissa töissäkin. Onko se hauskaa tehdä palkatonta työtä. Työnteon ei pitäisi olla mitään hyväntekeväisyyttä, itse en moiseen suostuisi vaikka olen työtön.

      • Anonyymi

        Jos ei löydy töitä jotka miellyttää niin pitää opiskella uusia taitoja, jotta löytyy hommia jotka maistuu. Toki matalapalkkatöitä on runsaasti auki jatkuvasti, mutta mikäli ne eivät kelpaa, niin sitten ei auta kuin hankkia osaamista sellaisiin töihin, jotka itseä kiinnostaa.

        Aina löytyy töitä tyypeille jotka on valmiita tekemään hommia. Harva puhelinmyyjä tai siivooja työtään rakastaa, mutta tekee silti duunia rahansa eteen.

        Pitkiä aikoja ei ole tarvinnut olla työtön kun on ottanut vastaan kaikenlaisia hommia ja siinä sivussa opiskellut. Se on ihan oma valinta jos haluaa vuodesta toiseen notkua työttömänä ja vain valittaa ja odotella että joku tulee kotiisi tarjoamaan toimarin duunia jättifirmasta.


    • Anonyymi

      Aina löytyy töitä mitä tehdä, mutta ei löydy sitä palkanmaksajaa. Ilmaiseksi voi tehdä vaikka mitä ja mitä vanhempi työtön on, sen vaikeampi on päästä palkkatöihin.

    • Anonyymi

      Ratkaisevaa on mielestäni se että yrittääkö työtön saada aktiivisesti töitä ja puhuuko edes työelämään palaamisesta vai onko mielummin oikeasti työtön. Ja ratkaisevaa on myös se että osaako elää myös tarvittaessa rahallisesti nöyrästi kenties hyvin pitkälle omien tulojensa mukaan vaikka työssäkäyvä jonkin verran auttaisi. Jos muutamassa kuukaudessa lipsuu jo sille "Maksa sä kun mul ei ole varaa" ja kyse enemmänkin viihde-elämästä kuin pakkoraosta, niin en kyllä kauaa sellaista puolisoa katselisi.

      Raamattukin sanoo "Se joka ei työtä tee, sen ei myöskään syödäkkään pidä."

      • Anonyymi

        Raamattu, taikka Jeesus, sanoo myös näin:"Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!"


    • Anonyymi

      Maailman menoa on meno maailman mukaan. Maailma on erityinen sana muutenkin.

    • Anonyymi

      Työttömyys ei ole oma valinta, köyhyys on. Köyhän kanssa en aloittaisi mitään. Raaka peli.

    • Anonyymi

      Johan tässä on kolme ammattia opiskeltu. Ulkomaalaiset vie silti työpaikat. Nyt kun hallitus sössi korona toimet niin töitä ei varmaan tule löytymään koska tulee lama ja suomella velkaa niin paljon että yritykst säästää palkkakuluissa koska hallitus nostaa aivan varmana veroja ja kaikenlaisia maksuja mitä yrittäjällä voi olla. Yritykset palkkaa halpatyöläisiä ennemmin kun suomalaisia. Itel oli raska töitä viel viime toukokuussa 17 euron tuntipalkalla mutta korona vei työt. Niin se vaan on että yritykset haluaa virolaisia tänne.

    • Anonyymi

      Mites on olen itsekin kahden vaiheilla, mietin nussiako suuhun vai ihan alapäähään. Yksi olisi vielä että molempiin. Onko kokemuksia kumpi tuntuu paremmalta vai onko saatava molemmat. Alkaako nyppiä jos ei saa kuin toista kun joutuu nussimaan vain suuhun. Mitä mieltä?? ja entä kokemukset.

      • Anonyymi

        Tuossa sinun tapauksessa kannattaisi tyytyä omaan käteen..


    • Anonyymi

      Mieheni on työtön. Parempi mies se on kun juoppo eikä mieheni ole juoppo.
      Juoppojakin olen nähnyt ja ne yritti saada minut mutta ei kiinnostanut kun näin niitten asunnot ja sellaista. On mieheni töissäkin ollut 17 vuotta mutta nyt vaan on niin että töitä ei ole eikä niitä saa kovinkaan helposti. Hallitus ei luo uusia työpaikkoja se on varma juttu.

    • Anonyymi

      Lyhytaikainen työttömyys on varsin tavallista, etenkin nykyhetkessä. Jos toinen kuitenkin aktiivisesti hakee töitä, kouluttautuu ja hankkii uusia taitoja jotta töitä taas joskus saisi, en pitäisi työttömyyttä ongelmana.
      Jos taas toinen on työtön siksi ettei huvita tehdä mitään, niin siihen ei kannata lähteä mukaan. Moinen asenne harvoin muuttuu paremmaksi.

      Itse olin työtön kun löysin kumppanin. Hän ei piitannut työttömyydestäni vaikka itse kävi töissä. Tuli se työttömyysaika opiskeltua ja pian saikin eri alalta hommia. Kumppani ei kokenut työttömyysaikaani kuormittavana, tehtiin sellaisia asioita joihin pienituloisellakin oli varaa, eikä kumppani joutunut ikinä makselemaan menojani.

    • Anonyymi

      Nykyään on vaan se ettei työttömänä ole rahaa opiskella edes. Kyllä se opiskelu maksaa aina tavalla.

      • Anonyymi

        Meinaan että kela katkaisi tuet kun opiskelin merkonomiksi. Toisena vuotena kela yhtäkkiä ilmoitti että tuet katkee, etten voi opiskella enää joten se jäi kesken eikä itsellä ollut säästöjä.


    • Anonyymi

      Monet naisten kanssa seurustelevat miehet on joka juoppoja, narsisteja tai molemmat. Voidaan siis sanoa että naiset sietää kyllä että mies on surkimus. Sillä että onko töissä tai ei niin ei ole mitään väliä jos mies kohtelee naista kuin saastaa. Sanokaa vaan naiset suoraan että se miehenne on surkea mies vaikka käy töissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1706
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1216
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1193
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1086
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      1035
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      986
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      884
    Aihe