VAROITUS: Huijaussovellus BetterMe - ateriasuunnitelma

Anonyymi

Jouduin BetterMe-sovellushuijjauksen uhriksi. Sovellus on ladattavissa apple-storesta. Luottokorttiani yritetään veloittaa nyt noin 10 euroa viikossa eikä palvelun tarjoa suostu vastaamaan yrityksiini perua palvelu. Sovelluksessa on "unsubscribe"-painike (eli peruuta-painike), mutta en onnistunut käyttämään sitä. Lisäksi saamani asiakastuen vastaukset ovat todennäköisesti automaattisia, mutta erittäin taidokkaasti tehtyjä. Kokemukseni mukaan firma pelaa aikaa, jolloin hyväuskoisilta saataisiin perittyä rahaa myös tulevista viikoista. Luin vasta tilauksen jälkeen verkosta , että lukuisat muut ihmiset ovat tehneet saman virheen. Ostotapahtuman yhteydessä saamani tieto oli harhaanjohtavaa. Kuvittelin tekeväni kertaoston, sillä missään ei ollut mainittu, että kyse on viikottain toistuvasta maksusta. Vasta pari päivää luottokorttitietojen antamisen jälkeen sain sähköpostiini tilausehdot, joissa lukee, että maksu tulee kerran kuussa. BetterMe sovelluksessa on ihan todellisia palveluja (ainakin ateriasuunnitelma), mutta ongelma piili kohdallani siinä, että tilauksen lopettaminen ei onnistu eikä tilauksen yhteydessä kerrottu minulle, että kyse on viikottaisesta maksusta. Jouduin sulkemaan luottokorttini ja tilaan nyt uuden. Pankistani kerrotiin, että luottokorttiani oli yritetty veloittaa, vaikka olin vaatinut viikottaisen tilauksen lopettamista ja vaikka olin saanut yritykseltä (nähtävästi juuri automaattisesti kirjoitetun) sähköpostin, jossa sanottiin, että veloituksia ei tehdä ilman asiakkaan suostumusta.

20

19416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, apua! Mä ostin juuri noin vko sitten kun näytti että tarjous joku 6-8e. Nyt tililtä lähtenyt yli 30e! Osaatko auttaa?? Ihan hirveää
      :'( Nyt opein kyllä kantapään kautta!

      • Anonyymi

        Kuten tuossa vanhassa viestissä kerrottiin, mitätöidään luottokortti ja sovitaan pankin kanssa ettei noita maksuja saa maksaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksukorteissa on automaattinen kortin numeroiden päivitys veloittajille.

        https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000008496681.html

        "Maksukorteissa on automaattinen kortin numeroiden päivitys veloittajille."

        NÄIN on, pelkka maksukortin uusinta ei auta.
        Pitää kokonaan lopettaa ja ottaa täysin uusi maksukortti. vaikka eri pankista se uusii , jos mahdollista. Tai vain erilainen esim. vain Debit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maksukorteissa on automaattinen kortin numeroiden päivitys veloittajille."

        NÄIN on, pelkka maksukortin uusinta ei auta.
        Pitää kokonaan lopettaa ja ottaa täysin uusi maksukortti. vaikka eri pankista se uusii , jos mahdollista. Tai vain erilainen esim. vain Debit.

        Esim. Bank Norwegianilta ja Nordea Financelta (Stockmann) voi tilata kuukausimaksuttoman luottokortin, jossa saa korotonta maksuaikaa aina kuukauden. Meinaan jos joutuu sulkemaan oman pankin kortin kokonaan.


    • Anonyymi

      Tiedot päivittyvät automaattisesti mikäli pankin asiakaspalvelija ei laita tietoihin merkintää, että tietoja ei välitetä automaattisesti.

      Itse pankissa viime vuodet töitä tehneenä meillä on ainakin ollut jo pidempään mahdollista sulkea ja tilata uusi kortti niin, että tiedot eivät päivity automaattisesti.

      Varmistaisin tämän korttia sulkiessa asiakaspalvelijalta.

      • Anonyymi

        Lienee pankinkin kannalta parempi, ettei asiakas joudu luopumaan oman pankin kortista automaattisen päivityksen vuoksi.


    • Anonyymi

      minulta veloitettiin 53 euroa ja sama juttu, tulee joku automaattivastaus ja peruutusta en saa tehtyä. Laitin uudelleen kyselyn, että haluan peruuttaa tämän ja suljin myös korttini varmuuden vuoksi. Tästä vaan opiksi, että mitään en enää tilaa ulkomailta

      • Anonyymi

        Sovelluksen kautta sain itse peruutettua tilauksen.

        Avaa sovellus -> oikea alakulma (more) -> help -> manage subscription -> unsubscribe order

        Toivottavasti tällä löytyy, olin itsekin ihmeissäni ettei puhelimella itsellään voi sovelluksen tilausta peruuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovelluksen kautta sain itse peruutettua tilauksen.

        Avaa sovellus -> oikea alakulma (more) -> help -> manage subscription -> unsubscribe order

        Toivottavasti tällä löytyy, olin itsekin ihmeissäni ettei puhelimella itsellään voi sovelluksen tilausta peruuttaa.

        Kiitos nyt minäkin teki sama ja toivo että ei enä me raha tilille


    • Anonyymi

      Kiitos Sinulle, kun olet tänne informoinut asiasta. Mietin tuota vaihtoehtoa, ja vaikutti niin hyvältä, että alkoi epäilyttämään ja eikun googleen. Eipä todellakaan ole enään kuin poisssuljettu vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Onkohan sama juttu Instassa pyörivässä Better me seinäpilateksessa? Kiitos aloittajalle, ei tarvitse edes koittaa.

      • Anonyymi

        Nyt mulla maksaa se jo 49,90 ja en saa peruttua. Entiedä mitä teen :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mulla maksaa se jo 49,90 ja en saa peruttua. Entiedä mitä teen :(

        Sama täällä.
        Mitä pitää nyt tehdä?


    • Anonyymi

      On sama. Piti maksaa 19.99 ja nyt on katevarauksessa 19.99 x 2 ja 29.99 😬

    • Anonyymi

      Tilasin kerran ulkomailta jotakin. Maksu meni, 100 E. Tavara ei tullut.

      • Anonyymi

        Kiitos aloittajalle varoituksesta ettei kukaan muu mene halpaan. Sovelluksen kehittäjälle voi kai laittaa palautetta ja Applelle itselleen koska se on hyväksynyt tuollaisen sovelluksen appikauppaansa..
        Itsellä Elixia yritti huijata lisäkuukauden automaattiveloituksrna mutta kortti suljettiin. Yksi mikä on kans epäilyttävä on One4 all sovellus, veloituksia tehtiin ihan lonkalta, saa koko ajan olla tarkkana ja edellytettävä että kaikista veloituksista tulee ilmoitus henkilölle itselleen sähköpostiin esim.


    • Anonyymi

      Täyttä huijausta😡😡😡😡😡😡

    • Anonyymi

      Hei
      Minä lähetin sähköpostilla viestin asiakaspalveluun ja peruin tilauksen.
      Vastaus tuli välittömästi, jossa kuittaus onnistuneesta tilauksen peruutamisesta.
      Ei mitään ongelmia. Maksuja ei ole enää mennyt.

    • Anonyymi00021

      Minulla myös mutta menin katsomaan pilates sovellusta, yritti veloittaa 90 e ja nyt vaihdan pankkikortin sen taki, mutta kiitos OP että huomasitte!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      233
      4159
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2624
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      39
      2369
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1426
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      115
      1416
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1087
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      953
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      936
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe