Osa vertailuautoista hyytyi jo matkan puolivälissä-E autot TM tutki

Anonyymi

69

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lapin Kansassa joku kehui E seatia lapin oloissakin

      onko hymy ja kehu hyytynyt?

    • Anonyymi

      Vetyauto olisi mennyt saman matkan, minkä kesälläkin.....

      • Anonyymi

        Höpöhöpö.

        Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
        Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
        Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
        Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
        Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa.

        Suomessa ei ole tällä hetkellä yhtään vedyn tankkausasemaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
        Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
        Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa.

        Eihän tuo väittämäsi ole vaan sitä kuuluisaa MUTU tuntumaa....Eihän?....Omaat ainakin kirjoituksesi perusteella varmasti nuo faktat vetyautoista, mitkä haluat nyt täällä tuoda meidän kaikkien yleiseen tietoisuuteen.
        Areena on siis sinun. Kerro meille....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
        Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
        Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa.

        ei vetyä mene lämmön tuottoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole tällä hetkellä yhtään vedyn tankkausasemaa!

        Taitaa olla niin että vetyauton pystyy tankkaamaan vain Woikosken kaasuasemalla jollain kikkakonstilla. Todennäköisesti tarvitaan putkitöitä koska noilla ei ole tankkaukseen soveltuvia tankkauspistooleita. Mahtaisiko Woikoskea mokoma edes kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
        Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
        Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa.

        Kun vetyautosta loppuu vety, se liikkuu sen jälkeen enää hinausautolla. Noissa ei ilmeisesti ole edes akustoa, joten latauskaan ei onnistu sähköverkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vetyautosta loppuu vety, se liikkuu sen jälkeen enää hinausautolla. Noissa ei ilmeisesti ole edes akustoa, joten latauskaan ei onnistu sähköverkosta.

        Vetyauto = polttokennoauto. Kyllä niissä jonkinlainen akku lie tarjoamassa tehoja kiihdytyksiin, jottei polttokennoa tarvitse mitoittaa huippyutehojen mukaan. Mutta se aikku voi olla mallia tojotan hypetys eli riittää vain parin km ajoon.

        Haasteet sitten kaikin puolin isompia. Polttokenno toimii vielä akkuakin huonommin kylmässä eli jotenkin se pitää saada esilämmitettyä ennen ajoon lähtöä.

        Vedyn tiheys on surkean pieni, joten 400 bar tankkejakin käytettäessä sitä saadaan mukaan pari hassua kiloa. Toimintasäde ei ole juuri kummempi kuin a) sähköautoilla b) bio/maakaasukäyttöisillä autoilla. Mutta nuo tankit ovat kalliita, kuulemma hiilikuitua ja ne pitää uusia X vuoden välein. Metaanin kanssa pärjätään suuremman tiheyden vuoksi 200 bar paineilla, tankkausasemia on jo valmiina (pääkaupunkiseudulla tusinan verran, muun maan isoimmissa kaupungeissa 1-2), tankeiksi kelpaa halvat terästankit vaikka tarjolla on myös kevyempiä komposiittitankkeja.

        Vedyn tankkausasemia oli 1, se purettiin kun toinenkin maassamme oleva vetyauto siirrettiin museoon. Tolloloota yrittää siis valloittaa maatamme kirjaimellisesti museotekniikalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo väittämäsi ole vaan sitä kuuluisaa MUTU tuntumaa....Eihän?....Omaat ainakin kirjoituksesi perusteella varmasti nuo faktat vetyautoista, mitkä haluat nyt täällä tuoda meidän kaikkien yleiseen tietoisuuteen.
        Areena on siis sinun. Kerro meille....

        Polttokennossa muodostuu vettä tai vesihöyryä, mistä on hiukka nihkeää päästä eroon, jos polttokennon lämpötila on pakkasen puolella. Li-Ion akkuja ei voi ladata kylmänä ja myös virranantokyky heikkenee pakkasessa. Polttokenno ei toimi pakkasessa lainkaan ts. se pitää esilämmittää ennen kuin autolla pääsee liikkeelle.

        Jos polttokennot olisivat niin erinomaisia, niin miksi niitä on Kiinassa vain 7000 autossa? Siellä kuitenkin kehiteltiin tätä tekniikkaa mm. kaupunkibusseihin jo 20 vuotta sitten. Ja Kiinassa jos jossain osataan massavalmistus. Luulisi siis, että 20 vuodessa olisi saatu jo miljoonia vety/polttokennoautoja autoja käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei vetyä mene lämmön tuottoon

        Mitennii ei mene? Ei polttokennno voi toimia ilman esilämmitystä. Jos auto ei ole ennen lähtöä narun jatkona, pitää lämmitys tehdä akun voimin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla niin että vetyauton pystyy tankkaamaan vain Woikosken kaasuasemalla jollain kikkakonstilla. Todennäköisesti tarvitaan putkitöitä koska noilla ei ole tankkaukseen soveltuvia tankkauspistooleita. Mahtaisiko Woikoskea mokoma edes kiinnostaa.

        Tankkausasemia siis nolla. Ei räjähdysvaarallista kaasua tankata millään roskokytkennällä "mistä vaan". Kun pitäisi se painekin olla kohdallaan. Yleensä isommat määrät varastoidaan nesteenä = ei toimi. Tai jos varastoidaankin kaasuna, niin paine pienempi kuin auton vaatima 700 bar.

        Saksassa rakentavat erikseen 350 bar tankkausasemia raskaalle liikenteelle ja 700 bar henkilöautoille. Hirveän kallista tällainen. Lisäksi koko touhu on flopannut verrattuna 2 vuoden takaiseen hehkutukseen. Autoja myyty alle tuhat vuodessa. Maassa, missä on 65 miljoonaa henkilöautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole tällä hetkellä yhtään vedyn tankkausasemaa!

        Suomessa ei ollut 20v sitten yhtään julkista sähköautojen latausasemaa, nyt on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ollut 20v sitten yhtään julkista sähköautojen latausasemaa, nyt on.

        Eli tankkausverkon rakentamiseen menee 20 vuotta.

        Biokaasullekin on rakennettu tankkausasemia reilu 10 vuotta. Vetypommiautoilla on niin hirmuinen takamatka, että turha yrittääkään.

        Etenkään, kun ei edes tiedetä, mihin sitä vetyä käytettäisiin. Henkilöautoihin vai raskaaseen kalustoon. Paineistettuna vai johonkin materiaaliin imeytettynä (ettei tarvi jopa 700 bar paineiden kanssa pelata) vai peräti nesteytettynä? Tosin nesteytys vaatii tolkuttomasti energiaa ja nestevedyn kanssa puljaaminen ei henkilöautojen kokoluokassa toimi. Eikä nestevedylläkään energiatiheys ole kaksinen.

        Jolloin päädytään aika nopeasti havaintoon, että vety kannattaa yhdistää hiileen -> metaania, jonka tiheys on suurempi ja joka kelpaa mainiosti korkean hyötysuhteen polttokennojen polttoaineeksi. Mutta tämä polttokennotekniikka ei sovellu henkilöautojen kokoluokkaan. Get tö point?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vetyautosta loppuu vety, se liikkuu sen jälkeen enää hinausautolla. Noissa ei ilmeisesti ole edes akustoa, joten latauskaan ei onnistu sähköverkosta.

        höpöhöpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tankkausverkon rakentamiseen menee 20 vuotta.

        Biokaasullekin on rakennettu tankkausasemia reilu 10 vuotta. Vetypommiautoilla on niin hirmuinen takamatka, että turha yrittääkään.

        Etenkään, kun ei edes tiedetä, mihin sitä vetyä käytettäisiin. Henkilöautoihin vai raskaaseen kalustoon. Paineistettuna vai johonkin materiaaliin imeytettynä (ettei tarvi jopa 700 bar paineiden kanssa pelata) vai peräti nesteytettynä? Tosin nesteytys vaatii tolkuttomasti energiaa ja nestevedyn kanssa puljaaminen ei henkilöautojen kokoluokassa toimi. Eikä nestevedylläkään energiatiheys ole kaksinen.

        Jolloin päädytään aika nopeasti havaintoon, että vety kannattaa yhdistää hiileen -> metaania, jonka tiheys on suurempi ja joka kelpaa mainiosti korkean hyötysuhteen polttokennojen polttoaineeksi. Mutta tämä polttokennotekniikka ei sovellu henkilöautojen kokoluokkaan. Get tö point?

        Niin ja lyijyakut ovat niin panavia että sähköautosta ei tule koskaan totta, tekniikka kehittyy kun kysyntää on. Se on kumma kun sähköautoilijat takertuu vanhaan ja kokee uudistukset uhkana.


    • Anonyymi

      Kaikki tämä sähellys ja sählaaminen jo 10 asteen pakkasella. Isoakkuiset autot olivat jatkaneet matkaa kohti Saariselkää. Myös isommilla akuilla varustetuilla autoilla sähkön riittäminen oli hilkulla. Saariselän liepeillä ei tarvinnut pyöriä juurikaan ylimääräistä, ennen kuin akut olivat tyhjiä ja autot valmiita lataukseen. Hotellin pihaan vedimme kaikille autoille omat 32 ampeerin voimavirtakaapelit jakokeskuksesta. Näin kaikki autot saadaan ladattua NRG Kick -latureilla suurimmalla mahdollisimmalla teholla.

      Siirtymän puolivälissä Sodankylässä vasta reilun viiden tunnin latauksen jälkeen viimeiset kaksi autoa pääsivät matkaan. Nyt ei enää tehty varsinaisia mittauksia, vaan autot saivat tulla vapaasti omilla säädöillä. Molemmat kuskit nuukailivat lämpötilasta ja nopeudesta, jotta sähkö varmasti riittäisi. Hyvä niin, sillä molemmat auto pääsivät vain vaivoin perille akut aivan tyhjänä.

      • Anonyymi

        lämpöhaalarit mukkaan E touhuissa ja puusäkki peräkonttiin nuotiota varten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lämpöhaalarit mukkaan E touhuissa ja puusäkki peräkonttiin nuotiota varten

        Norjassa kaipaavat jo valtaväylille erillisiä sähköautokaistoja. Vrt. rekkakaistat ylämäissä.
        Kas kun siellä on paljon sähköautoja tien tukkona matelemassa. Yrittäessään pihistellä sähköä.


    • Anonyymi

      Noita kahta kaupunkiin tarkoitettua autoa ei olisi pitänyt ottaa vertailuun mukaan lainkaan. Niitä ei ole tarkoitettukaan pitkiin siirtymiin.

      • Anonyymi

        Nyt on selityksen makua. Tosiasia on, että sähköautoissa käytettävä akkutekniikka ei sovi Suomen olosuhteisiin. Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin. Huomiseksi ja ylihuomiseksi koko Suomeen on luvattu 15-30 asteen pakkasta ja silloin sähköautot ovat "helisemässä". Kyse on kuitenkin ihan normaaleista pakkasista Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on selityksen makua. Tosiasia on, että sähköautoissa käytettävä akkutekniikka ei sovi Suomen olosuhteisiin. Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin. Huomiseksi ja ylihuomiseksi koko Suomeen on luvattu 15-30 asteen pakkasta ja silloin sähköautot ovat "helisemässä". Kyse on kuitenkin ihan normaaleista pakkasista Suomessa.

        "Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin."

        Väännetäänpä rautalangasta niin selkeää tyhmemmällekin. Nuo kaupunkiautot eivät kulje pitkiä taipaleita sen enempää kesällä kuin talvellakaan. Hondan WLTP on alta 200km ja sitä rataa.
        Ongelma ei siis ole kylmä vaan se että nyt on lähdetty mopolla moottoritielle. Matka-ajoon tarkoitetut autot ovat eri luokassa ja niillä matka sujui ilman mitään ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin."

        Väännetäänpä rautalangasta niin selkeää tyhmemmällekin. Nuo kaupunkiautot eivät kulje pitkiä taipaleita sen enempää kesällä kuin talvellakaan. Hondan WLTP on alta 200km ja sitä rataa.
        Ongelma ei siis ole kylmä vaan se että nyt on lähdetty mopolla moottoritielle. Matka-ajoon tarkoitetut autot ovat eri luokassa ja niillä matka sujui ilman mitään ongelmia.

        Voithan sinä kierrellä ja kaarrella ja keksiä kaikenlaisia selityksiä mutta tosiasiassa sähköauto ei sovi Suomen ilmastoon. Akkutekniikan pitää kehittyä vielä paljon ja auton hinnan/kustannusten täytyy laskea reilusti ennen kuin sähköauto on varteenotettava vaihtoehto polttomoottoriautolle.

        Miksi en ole nähnyt täällä pohjoisemmassa kuin vain muutaman täyssähköauton talvella? No siksi, koska täällä niillä ei tee talvisin mitään. Varsinkin nyt kovempien pakkasten aikana jokainen täyssähköauto anelee kauhuissaan armoa.


      • Anonyymi

        Mutta ajatteleeko ostaja sitä ennakkoon. Ostetaan vähän halvempi sähköauto ja ajellaan sillä tyytyväisenä kotinurkilla. Mutta kun sitten pitäisi lähteä mummon luo kyläilemään 300-400 km päähän, alkaakin kova miettiminen missä saisi ladattua autoa matkan varrella ja edellyttääkö se yöpymistä matkalla. Tai sitten lähdetään matkaan junalla/bussilla/taksilla tai vuokrataan polttisauto mummolamatkalle.


      • Anonyymi

        260 km on pitkä siirtymä vain sähköautolle. Oma pikkudiiseli menee 1200 km yhdellä tankkauksella. Tankin koko 50 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on selityksen makua. Tosiasia on, että sähköautoissa käytettävä akkutekniikka ei sovi Suomen olosuhteisiin. Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin. Huomiseksi ja ylihuomiseksi koko Suomeen on luvattu 15-30 asteen pakkasta ja silloin sähköautot ovat "helisemässä". Kyse on kuitenkin ihan normaaleista pakkasista Suomessa.

        Olisi voitu myös ohjata autoilua siihen suuntaan että max kulutus saa olla tietyn rajan alapuolella. Itse laskeskelin bensaturbon ja lataushybridin eroja omassa ajossani. Säästäisin 500 e vuodessa polttoainekuluissa. En laskenut mukaan hybridin kalliimpaa ostohintaa ja mahdollisia arvonalenemisia. Hybridi menee lähiöissä, ostakaa niitä sinne, jotka saatte kotona ladattua. Kaupunkien keskustan sähköverkko ei riitä talvella, jos kadunvarsille tulee esim 8 kw n latauspisteitä. Toisena esimerrkinä vois olla että Tammerkosken voimalaitos Tampereella riittää vain n 1000 sähköauton lataamiseen. Tampereella on ehkä 200000 autoa. Se vaatii n 160 Mw jos 10 % Tapereen autokannasta olisi sähköautoja. Se tarkottaa yli 20% Tampereen sähköntuotosta. Eli uusi voimalaitos tarvisi rakentaa. Tuleekos siitä päästöjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi voitu myös ohjata autoilua siihen suuntaan että max kulutus saa olla tietyn rajan alapuolella. Itse laskeskelin bensaturbon ja lataushybridin eroja omassa ajossani. Säästäisin 500 e vuodessa polttoainekuluissa. En laskenut mukaan hybridin kalliimpaa ostohintaa ja mahdollisia arvonalenemisia. Hybridi menee lähiöissä, ostakaa niitä sinne, jotka saatte kotona ladattua. Kaupunkien keskustan sähköverkko ei riitä talvella, jos kadunvarsille tulee esim 8 kw n latauspisteitä. Toisena esimerrkinä vois olla että Tammerkosken voimalaitos Tampereella riittää vain n 1000 sähköauton lataamiseen. Tampereella on ehkä 200000 autoa. Se vaatii n 160 Mw jos 10 % Tapereen autokannasta olisi sähköautoja. Se tarkottaa yli 20% Tampereen sähköntuotosta. Eli uusi voimalaitos tarvisi rakentaa. Tuleekos siitä päästöjä?

        "Toisena esimerrkinä vois olla että Tammerkosken voimalaitos Tampereella riittää vain n 1000 sähköauton lataamiseen."

        Tammerkosken voimalaitoksien yhteenlaskettu teho on noin 18 megawattia ja vuosituotanto noin 74 gigawattituntia.

        Hmm... lasketaanpa montako sähköautoa keskimääräisellä 15000 km ajosuoritteella tällä voisi ladata?

        74 GWh/ (15000km * (200 Wh/km)) = 24 666. Tammerkosken voimalat riittäisivätkin liki 25 tuhannelle autolle 1000 auton sijaan!

        "Tampereella on ehkä 200000 autoa. Se vaatii n 160 Mw jos 10 % Tapereen autokannasta olisi sähköautoja."

        Vuodessa energiaa kuluu 15000km * 200 Wh/km * 200000 = 600 GWh. Eli n. 68 MW tasaisesti jaettuna riittää 200 000 autolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisena esimerrkinä vois olla että Tammerkosken voimalaitos Tampereella riittää vain n 1000 sähköauton lataamiseen."

        Tammerkosken voimalaitoksien yhteenlaskettu teho on noin 18 megawattia ja vuosituotanto noin 74 gigawattituntia.

        Hmm... lasketaanpa montako sähköautoa keskimääräisellä 15000 km ajosuoritteella tällä voisi ladata?

        74 GWh/ (15000km * (200 Wh/km)) = 24 666. Tammerkosken voimalat riittäisivätkin liki 25 tuhannelle autolle 1000 auton sijaan!

        "Tampereella on ehkä 200000 autoa. Se vaatii n 160 Mw jos 10 % Tapereen autokannasta olisi sähköautoja."

        Vuodessa energiaa kuluu 15000km * 200 Wh/km * 200000 = 600 GWh. Eli n. 68 MW tasaisesti jaettuna riittää 200 000 autolle.

        Tuolla tavalla laskien totta. Toivottavasti porukka ei laita samana yönä autojansa lataukseen, sillä hetkellinen kulutus voi nousta suureksi.


    • Anonyymi

      "Sähköautoryhmässä on hyvin erityyppisiä autoja, kuten talvivertailun perinteisiin kuuluu. Tämän vuoksi myös akkujen koossa on suuria eroja, mikä näkyy suoraan autojen ilmoitetuissa toimintamatkoissa. Ennalta oli odotettavissa, että kolme pieniakkuisinta eivät pääse yhdellä latauksella perille."

      • Anonyymi

        kertooko E auton myyjä TM toteamat asiat ostajalle

        eikö voi kärjistää että älä käytä talvella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kertooko E auton myyjä TM toteamat asiat ostajalle

        eikö voi kärjistää että älä käytä talvella?

        Oletko ihan yksinkertainen vai etkö ymmärrä että ihmisillä on erilaisia auton käyttörapeita ja tapoja. Lyhyehkön kantaman sähköauto sopii monelle moneen käyttöön.

        Minulla on plugari. En ole syyskuun jälkeen tankannut vaan ajanut vain sähköllä. Auton sähkökantama on murto-osa huonoimmankin sähköauton kantamasta ja silti olen pärjännyt sillä varsin hyvin.

        Myyjä varmasti kertoo auton kantaman ja sehän lukee dokumenteissakin ihan lain voimalla.
        Miksi ihmeessä pelkäät että aina kusetetaan? Onko kusetus osa sinun kaveripiiriäsi vai miksi epäilet muidenkin sitä tekevän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan yksinkertainen vai etkö ymmärrä että ihmisillä on erilaisia auton käyttörapeita ja tapoja. Lyhyehkön kantaman sähköauto sopii monelle moneen käyttöön.

        Minulla on plugari. En ole syyskuun jälkeen tankannut vaan ajanut vain sähköllä. Auton sähkökantama on murto-osa huonoimmankin sähköauton kantamasta ja silti olen pärjännyt sillä varsin hyvin.

        Myyjä varmasti kertoo auton kantaman ja sehän lukee dokumenteissakin ihan lain voimalla.
        Miksi ihmeessä pelkäät että aina kusetetaan? Onko kusetus osa sinun kaveripiiriäsi vai miksi epäilet muidenkin sitä tekevän?

        aina pitää epäillä-VW antoi hyvän opetuksen kaikilla vioillaan ja TDI huijaus

        sun kaveripiiriä varmaankin kusetetaan miten päin vain

        Lueppa vaikka audi suomi24 läpi niin ymmärrät mistä on kysymys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kertooko E auton myyjä TM toteamat asiat ostajalle

        eikö voi kärjistää että älä käytä talvella?

        "eikö voi kärjistää että älä käytä talvella?"
        Oikeampi tiivistys olisi että älä lähde kaupunkiskootterilla pitkään matkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aina pitää epäillä-VW antoi hyvän opetuksen kaikilla vioillaan ja TDI huijaus

        sun kaveripiiriä varmaankin kusetetaan miten päin vain

        Lueppa vaikka audi suomi24 läpi niin ymmärrät mistä on kysymys

        Mitä tekemistä VW tehtaalla on Suomalaisten eri merkkien automyyjien sanomisiin?
        Mitähän kummaa tarkoitat?

        Mihinkäs tuo väitteesi kaveripiiristäni perustuu?
        Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa.

        Mitä tekemistä Audin suoli24 palstalla on noiden erimerkkisten autojen kanssa joista yksikään ei tainnut olla Audi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä VW tehtaalla on Suomalaisten eri merkkien automyyjien sanomisiin?
        Mitähän kummaa tarkoitat?

        Mihinkäs tuo väitteesi kaveripiiristäni perustuu?
        Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa.

        Mitä tekemistä Audin suoli24 palstalla on noiden erimerkkisten autojen kanssa joista yksikään ei tainnut olla Audi?

        "Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa."
        Ei sinulla kuitenkaan olisi siitä tutkimuksesta mitään dokumenttia?
        Kuinka nyt vaan kusetuksesta tulee ensimmäiseksi mieleen Audia kyhäävä konserni jonka kusetuksesta on aika vahva näyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa."
        Ei sinulla kuitenkaan olisi siitä tutkimuksesta mitään dokumenttia?
        Kuinka nyt vaan kusetuksesta tulee ensimmäiseksi mieleen Audia kyhäävä konserni jonka kusetuksesta on aika vahva näyttö.

        Ei ole tallessa mutta eiköhän netistä löydy materiaalia ihmisen peruskäytöksestä pyskologian puolelta. Ite näitä lukenut aikaa sitten.

        VW tehdas voi olla mitä tahansa mutta tuossa testissä monia eri merkkejä jotka ei ole K-Auton maahantuomia. Ihmetyttää siisi että vedät analogian että kaikkien merkkien myyjät kusettaa koska VAG konserni huijasi dieseleissä.

        Tuollaisesta johtopäätöksestä tuli automaattisesti mieleen että et luota ollenkaan luota myyjiin, mihin on varmaan jokin syy. Monasti vastaavissa tilanteissa ihmisen omassa käytöksessä on sama piirre. Ei kyllä aina.

        Olisiko sinulla jotain faktaa siitä että noiden kaikkien merkkien myyjät tulee kusettamaan ostajia sähköautojen ominaisuuksissa? Kiinnostaa myös että miksi se sinua vaivaisi jos itse et kuitenkaan ole hankkimassa sähköautoa. Oletko miettinyt miksi se vaivaa sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä VW tehtaalla on Suomalaisten eri merkkien automyyjien sanomisiin?
        Mitähän kummaa tarkoitat?

        Mihinkäs tuo väitteesi kaveripiiristäni perustuu?
        Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa.

        Mitä tekemistä Audin suoli24 palstalla on noiden erimerkkisten autojen kanssa joista yksikään ei tainnut olla Audi?

        missä kuplassa elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tallessa mutta eiköhän netistä löydy materiaalia ihmisen peruskäytöksestä pyskologian puolelta. Ite näitä lukenut aikaa sitten.

        VW tehdas voi olla mitä tahansa mutta tuossa testissä monia eri merkkejä jotka ei ole K-Auton maahantuomia. Ihmetyttää siisi että vedät analogian että kaikkien merkkien myyjät kusettaa koska VAG konserni huijasi dieseleissä.

        Tuollaisesta johtopäätöksestä tuli automaattisesti mieleen että et luota ollenkaan luota myyjiin, mihin on varmaan jokin syy. Monasti vastaavissa tilanteissa ihmisen omassa käytöksessä on sama piirre. Ei kyllä aina.

        Olisiko sinulla jotain faktaa siitä että noiden kaikkien merkkien myyjät tulee kusettamaan ostajia sähköautojen ominaisuuksissa? Kiinnostaa myös että miksi se sinua vaivaisi jos itse et kuitenkaan ole hankkimassa sähköautoa. Oletko miettinyt miksi se vaivaa sinua?

        taitaapi mm VW taas testata autonsa käyttäjillä

        VW ay väki varoitti yhtiökokouksessa että testaamatonta autoa pukkaa markkinoille

        tiesitkö että saksassa myös ay väki osallistuu yhtiön toimintaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa."
        Ei sinulla kuitenkaan olisi siitä tutkimuksesta mitään dokumenttia?
        Kuinka nyt vaan kusetuksesta tulee ensimmäiseksi mieleen Audia kyhäävä konserni jonka kusetuksesta on aika vahva näyttö.

        "Ei sinulla kuitenkaan olisi siitä tutkimuksesta mitään dokumenttia?"
        Etpä ole tainnut USA:n presidentin touhuja seurata? Se idiootti todistaa olemassa olollaan juuri tuosta mitä edellinen kertoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan yksinkertainen vai etkö ymmärrä että ihmisillä on erilaisia auton käyttörapeita ja tapoja. Lyhyehkön kantaman sähköauto sopii monelle moneen käyttöön.

        Minulla on plugari. En ole syyskuun jälkeen tankannut vaan ajanut vain sähköllä. Auton sähkökantama on murto-osa huonoimmankin sähköauton kantamasta ja silti olen pärjännyt sillä varsin hyvin.

        Myyjä varmasti kertoo auton kantaman ja sehän lukee dokumenteissakin ihan lain voimalla.
        Miksi ihmeessä pelkäät että aina kusetetaan? Onko kusetus osa sinun kaveripiiriäsi vai miksi epäilet muidenkin sitä tekevän?

        Mikä pluggari menee -20 kelissä pelkällä sähköllä ja kuinka pitkän matkan ? Mitsun phevi ei mene.


      • Anonyymi

        Jos matka olis ollu 350 km yksikään sähköauto ei olisi päässyt perille välillä lataamatta.


    • Anonyymi

      Paljon täytyy vettä vielä virrata Vantaanjoessa ennen kuin nykyinen iso diesel vaihtuu sähköautoon. Ei hermo kestäisi noita kikottimia.

      • Anonyymi

        Näille nykyisille sähköautoille nauretaan muutaman vuoden kuluttua. Ottaa oman aikansa kunnes tekniikka kehittyy tarvittavalle tasolle. Ei kuullosta hyvältä nuo Teslan automaattiset äkkijarrutuksetkaan ajon aikana. Siinä voi lähteä henki ohitustilanteessa.
        Lumi, kosteus, jää ja pakkanen huono yhdistelmä näille "anturiautoille". Lada taisi olla aikaansa edellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näille nykyisille sähköautoille nauretaan muutaman vuoden kuluttua. Ottaa oman aikansa kunnes tekniikka kehittyy tarvittavalle tasolle. Ei kuullosta hyvältä nuo Teslan automaattiset äkkijarrutuksetkaan ajon aikana. Siinä voi lähteä henki ohitustilanteessa.
        Lumi, kosteus, jää ja pakkanen huono yhdistelmä näille "anturiautoille". Lada taisi olla aikaansa edellä!

        No nyt päästiin asiaan : Lada taisi olla aikaansa edellä!
        Todellakin, 1200 L ei ollut antureita ja päästösysteemejä, turboja jne.
        helppo huoltaa ja korjata itse, varaosat edullisia. 7-8 l /100km.
        Yllättävän kestävä hintaan nähden.
        Kermaperseet ja avuttomat valitteli pikkuvikoja,
        kun eivät osanneet korjailla itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näille nykyisille sähköautoille nauretaan muutaman vuoden kuluttua. Ottaa oman aikansa kunnes tekniikka kehittyy tarvittavalle tasolle. Ei kuullosta hyvältä nuo Teslan automaattiset äkkijarrutuksetkaan ajon aikana. Siinä voi lähteä henki ohitustilanteessa.
        Lumi, kosteus, jää ja pakkanen huono yhdistelmä näille "anturiautoille". Lada taisi olla aikaansa edellä!

        Ei näytä olevan käyttövoimasta kiinni noiden turvavarusteiden toiminta, TM:n vertailussa Corolla törmäili päin estettä toistuvasti eikä paikalle kutsutut tojon huoltohemmot osanneet tehdä asialle yhtään mitään. Susi mikä susi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näille nykyisille sähköautoille nauretaan muutaman vuoden kuluttua. Ottaa oman aikansa kunnes tekniikka kehittyy tarvittavalle tasolle. Ei kuullosta hyvältä nuo Teslan automaattiset äkkijarrutuksetkaan ajon aikana. Siinä voi lähteä henki ohitustilanteessa.
        Lumi, kosteus, jää ja pakkanen huono yhdistelmä näille "anturiautoille". Lada taisi olla aikaansa edellä!

        Tuollaiset Teslan järjestelmät pitäisi kieltää ja heti. Muutenkin akkusaasteen teko on typerää. Akkujen tuleva kierrätys on työlästä ja vaatii paljon ihmistyötä, joten en usko sitä tehtävän kannattavasti koskaan Suomessa tai edes Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset Teslan järjestelmät pitäisi kieltää ja heti. Muutenkin akkusaasteen teko on typerää. Akkujen tuleva kierrätys on työlästä ja vaatii paljon ihmistyötä, joten en usko sitä tehtävän kannattavasti koskaan Suomessa tai edes Euroopassa.

        Vai ihmistyötä. Kyllä kierrätysjärjestelmien videoissa ihan koneet rouhivat ja erottelevat materiaalit. Eri tekniikoista riippuen saadaan muuten akuista talteen 91-99%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset Teslan järjestelmät pitäisi kieltää ja heti. Muutenkin akkusaasteen teko on typerää. Akkujen tuleva kierrätys on työlästä ja vaatii paljon ihmistyötä, joten en usko sitä tehtävän kannattavasti koskaan Suomessa tai edes Euroopassa.

        Applied Energy tiedelehdessä julkaistun paikallisen tutkimuksen mukaan Kiinassa valmistettu sähköauto pahentaa kasvihuoneilmiötä 50% enemmän kuin polttomoottoriauto. Suurimpana syynä tehtaiden käyttämä saatuttava energia.

        Tähän yhtälöön kun lisää eräiden puolueiden ajama ydinvoiman alasajo, voi hyvällä syyllä kysyä millä nämä ns. maailmanhalaajat agendaansa ajavat. Onko takana mitään muuta kuin massiivinen rahanlypsy autoilijoilta verojen muodossa?
        Tuulimyllyt eivät tuota sähköä näillä 17 asteen pakkasilla. Eivät myöskään aaltovoimalat täällä Pohjolassa. Hiilen ja turpeen poltto halutaan lopettaa. Lopputuloksena teollisuuden/työn siirtyminen halpamaihin ja Suomen taantuminen.
        Tuskin kenenkään omatunto puhdistuu sillä että ostetaan sähköä itärajan takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Applied Energy tiedelehdessä julkaistun paikallisen tutkimuksen mukaan Kiinassa valmistettu sähköauto pahentaa kasvihuoneilmiötä 50% enemmän kuin polttomoottoriauto. Suurimpana syynä tehtaiden käyttämä saatuttava energia.

        Tähän yhtälöön kun lisää eräiden puolueiden ajama ydinvoiman alasajo, voi hyvällä syyllä kysyä millä nämä ns. maailmanhalaajat agendaansa ajavat. Onko takana mitään muuta kuin massiivinen rahanlypsy autoilijoilta verojen muodossa?
        Tuulimyllyt eivät tuota sähköä näillä 17 asteen pakkasilla. Eivät myöskään aaltovoimalat täällä Pohjolassa. Hiilen ja turpeen poltto halutaan lopettaa. Lopputuloksena teollisuuden/työn siirtyminen halpamaihin ja Suomen taantuminen.
        Tuskin kenenkään omatunto puhdistuu sillä että ostetaan sähköä itärajan takaa.

        > Tuulimyllyt eivät tuota sähköä näillä 17 asteen pakkasilla.

        Talvikeleillä tuppaa tuulemaan ihan hyvin ja pakkasella ilman tiheys on selvästi suurempi kuin kesähelteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Tuulimyllyt eivät tuota sähköä näillä 17 asteen pakkasilla.

        Talvikeleillä tuppaa tuulemaan ihan hyvin ja pakkasella ilman tiheys on selvästi suurempi kuin kesähelteillä.

        E automyyjät ei kovin tiheässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        E automyyjät ei kovin tiheässä

        Korkeapaineen vallitessa kovilla pakkasilla ei yleensä tuule. Sähköntarve on silloin suurimmillaan. Pelkkä lapojen lämmitys kuluttaa n.35Kwh pakkasilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeapaineen vallitessa kovilla pakkasilla ei yleensä tuule. Sähköntarve on silloin suurimmillaan. Pelkkä lapojen lämmitys kuluttaa n.35Kwh pakkasilla.

        Heh, essonbaarin faktat viime vuosituhannelta. 35 kW kuulostaa joltain mopoluokan vehkeeltä. Nykyään rakennetaan 3-5 MW myllyjä ja suunnitelmia on 14-15 MW vehkeistäkin.

        Tuulennopeus on ihan eri luokkaa, kun mennään 150-200 m korkeudelle. Tämän takia 15 MW mylly tuottaa paljon enemmän sähköä kuin kymmenen 1,5 MW myllyä.

        http://www.tuuliatlas.fi/mitoitus/mitoitus_4.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, essonbaarin faktat viime vuosituhannelta. 35 kW kuulostaa joltain mopoluokan vehkeeltä. Nykyään rakennetaan 3-5 MW myllyjä ja suunnitelmia on 14-15 MW vehkeistäkin.

        Tuulennopeus on ihan eri luokkaa, kun mennään 150-200 m korkeudelle. Tämän takia 15 MW mylly tuottaa paljon enemmän sähköä kuin kymmenen 1,5 MW myllyä.

        http://www.tuuliatlas.fi/mitoitus/mitoitus_4.html

        Niin, siis 35 kWh lämmitykseen koko talven aikana on melko vähän ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeapaineen vallitessa kovilla pakkasilla ei yleensä tuule. Sähköntarve on silloin suurimmillaan. Pelkkä lapojen lämmitys kuluttaa n.35Kwh pakkasilla.

        Asiantuntijan sanoin:"Merellä tuulee aina."
        Nord Poolissa on tuulivoimaa aina tarjolla. Valtaosa Pohjoismaiden tuulivoimasta saa voimansa merituulesta ja sitä on aina tarjolla. Sisämaan ihmiset eivt tästä ymmärrä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijan sanoin:"Merellä tuulee aina."
        Nord Poolissa on tuulivoimaa aina tarjolla. Valtaosa Pohjoismaiden tuulivoimasta saa voimansa merituulesta ja sitä on aina tarjolla. Sisämaan ihmiset eivt tästä ymmärrä mitään.

        Näkyy sisämaassakin tuulevan lähes aina. Paitsi maanpinnalla. Sisämaassa pitää vain rakentaa myllyjä, joiden siivey viutoo yli 100 mm korkeudella (napakorkeus 150 m ja sitä rataa) myllyjä. Merellä riittää vähän lyhyempikin tolppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siis 35 kWh lämmitykseen koko talven aikana on melko vähän ;-D

        Heh, yksiköt hiukan hakesessa. Varmaan vihertää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt päästiin asiaan : Lada taisi olla aikaansa edellä!
        Todellakin, 1200 L ei ollut antureita ja päästösysteemejä, turboja jne.
        helppo huoltaa ja korjata itse, varaosat edullisia. 7-8 l /100km.
        Yllättävän kestävä hintaan nähden.
        Kermaperseet ja avuttomat valitteli pikkuvikoja,
        kun eivät osanneet korjailla itse.

        Lada olikin pitkän kehityksen tulos ja kopioitua Italialaista tekniikkaa. Nykyistä sähköautoa voisi ennemmin verrata vaikka Fordin T-malliin, jo käyttökelpoinen mutta vaatii vähän kikkailua.


    • Anonyymi

      Mahtaa olla vaikea myyrä ihmisille jotka ottaa asioista selvää ennen ostoa

    • Anonyymi

      vw kehitys

    • Anonyymi

      kaffeet maistuu kun oottelee

    • Anonyymi

      hahahhahaahh-vaivatonta menoa?

    • Anonyymi

      Ostakee, ostakee! Täytyyhän nuo kehityskustannukset jonkun maksaa!!

      • Anonyymi

        "Innostuimme itsekin aiheesta, ja ajoimme puoli vuotta Mercedes-Benz A 250 e -lataushybridillä.

        Toimituksen jäsenet taittoivat autolla yhteensä 12 658 kilometrin matkan, ja ahkeran latailun ansiosta keskikulutus jäi lukemaan 3,5 l/100 km.Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?

        Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."

        Aikaminen tuhlaripoika on tuollainen latauskelvoton tojota plugareihin verrattuna.


    • Anonyymi

      Ei kovin yllättäen ongelmia ei ole kun itse kokeilee. Miksiköhän näin on? Voisiko syynä ehkä olla, että tällaisesta tulee jossain muodossa taloudellista hyvää kirjoittelijoille?

      Lampaat sitten seuraavat tällaisia kirjoituksia. Bäääää! Määäää!

      • Anonyymi

        Onko kaikkien pakko vaihtaa autoa ja akkaa nuorempaan ?
        Johtuuko maksamaan lisäveroa myös kokeneesta akasta .
        Nuori kokematonko on vain hyvä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaikkien pakko vaihtaa autoa ja akkaa nuorempaan ?
        Johtuuko maksamaan lisäveroa myös kokeneesta akasta .
        Nuori kokematonko on vain hyvä?

        Ei tietenkään kaikkien ole vaihtaa vanhaa isoruokaista emäntää nuorempaan. Voi syöttää kaikessa rauhassa sitä vanhaa ja maksaa kaikki ne jakopään rempat kun stefat alkavat falskaamaan.

        Kaikenkaikkiaan nämä "kaikkien on pakko" tarinat kertovat hyvin alhaisesta ajattelun tasosta. Polkuja on monia eikä mikään niistä ole se paras kaikille.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe