https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviautovertailu-260-km-toimintamatka-ei-ole-lapihuutojuttu-isoakkuisellekaan-sahkoautolle-lapin-talvessa-osa-vertailuautoista-piiputti-jo-matkan-puolivalissa/?shared=1130750-d2941128-500
ja taas poistoon tutkittu juttu suomi24?
Osa vertailuautoista hyytyi jo matkan puolivälissä-E autot TM tutki
69
773
Vastaukset
- Anonyymi
lapin Kansassa joku kehui E seatia lapin oloissakin
onko hymy ja kehu hyytynyt? - Anonyymi
Vetyauto olisi mennyt saman matkan, minkä kesälläkin.....
- Anonyymi
Höpöhöpö.
Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö.
Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa.Suomessa ei ole tällä hetkellä yhtään vedyn tankkausasemaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö.
Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa.Eihän tuo väittämäsi ole vaan sitä kuuluisaa MUTU tuntumaa....Eihän?....Omaat ainakin kirjoituksesi perusteella varmasti nuo faktat vetyautoista, mitkä haluat nyt täällä tuoda meidän kaikkien yleiseen tietoisuuteen.
Areena on siis sinun. Kerro meille.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö.
Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa.ei vetyä mene lämmön tuottoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole tällä hetkellä yhtään vedyn tankkausasemaa!
Taitaa olla niin että vetyauton pystyy tankkaamaan vain Woikosken kaasuasemalla jollain kikkakonstilla. Todennäköisesti tarvitaan putkitöitä koska noilla ei ole tankkaukseen soveltuvia tankkauspistooleita. Mahtaisiko Woikoskea mokoma edes kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö.
Vetyauto on sähköauto jossa sähkö tehdään polttokennossa vedystä.
Vetyautoon siis pätee sama kuin sähköautoon. Lämmitys vie paljon sähköä ja se vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen ja sitä kautta kantamaan.
Lapissa ei taida olla yhtään vetyasemaa joten josa Helsingissä olisi tankannut niin aika heikosti olisi testi sujunut lapissa.Kun vetyautosta loppuu vety, se liikkuu sen jälkeen enää hinausautolla. Noissa ei ilmeisesti ole edes akustoa, joten latauskaan ei onnistu sähköverkosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun vetyautosta loppuu vety, se liikkuu sen jälkeen enää hinausautolla. Noissa ei ilmeisesti ole edes akustoa, joten latauskaan ei onnistu sähköverkosta.
Vetyauto = polttokennoauto. Kyllä niissä jonkinlainen akku lie tarjoamassa tehoja kiihdytyksiin, jottei polttokennoa tarvitse mitoittaa huippyutehojen mukaan. Mutta se aikku voi olla mallia tojotan hypetys eli riittää vain parin km ajoon.
Haasteet sitten kaikin puolin isompia. Polttokenno toimii vielä akkuakin huonommin kylmässä eli jotenkin se pitää saada esilämmitettyä ennen ajoon lähtöä.
Vedyn tiheys on surkean pieni, joten 400 bar tankkejakin käytettäessä sitä saadaan mukaan pari hassua kiloa. Toimintasäde ei ole juuri kummempi kuin a) sähköautoilla b) bio/maakaasukäyttöisillä autoilla. Mutta nuo tankit ovat kalliita, kuulemma hiilikuitua ja ne pitää uusia X vuoden välein. Metaanin kanssa pärjätään suuremman tiheyden vuoksi 200 bar paineilla, tankkausasemia on jo valmiina (pääkaupunkiseudulla tusinan verran, muun maan isoimmissa kaupungeissa 1-2), tankeiksi kelpaa halvat terästankit vaikka tarjolla on myös kevyempiä komposiittitankkeja.
Vedyn tankkausasemia oli 1, se purettiin kun toinenkin maassamme oleva vetyauto siirrettiin museoon. Tolloloota yrittää siis valloittaa maatamme kirjaimellisesti museotekniikalla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo väittämäsi ole vaan sitä kuuluisaa MUTU tuntumaa....Eihän?....Omaat ainakin kirjoituksesi perusteella varmasti nuo faktat vetyautoista, mitkä haluat nyt täällä tuoda meidän kaikkien yleiseen tietoisuuteen.
Areena on siis sinun. Kerro meille....Polttokennossa muodostuu vettä tai vesihöyryä, mistä on hiukka nihkeää päästä eroon, jos polttokennon lämpötila on pakkasen puolella. Li-Ion akkuja ei voi ladata kylmänä ja myös virranantokyky heikkenee pakkasessa. Polttokenno ei toimi pakkasessa lainkaan ts. se pitää esilämmittää ennen kuin autolla pääsee liikkeelle.
Jos polttokennot olisivat niin erinomaisia, niin miksi niitä on Kiinassa vain 7000 autossa? Siellä kuitenkin kehiteltiin tätä tekniikkaa mm. kaupunkibusseihin jo 20 vuotta sitten. Ja Kiinassa jos jossain osataan massavalmistus. Luulisi siis, että 20 vuodessa olisi saatu jo miljoonia vety/polttokennoautoja autoja käyttöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei vetyä mene lämmön tuottoon
Mitennii ei mene? Ei polttokennno voi toimia ilman esilämmitystä. Jos auto ei ole ennen lähtöä narun jatkona, pitää lämmitys tehdä akun voimin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla niin että vetyauton pystyy tankkaamaan vain Woikosken kaasuasemalla jollain kikkakonstilla. Todennäköisesti tarvitaan putkitöitä koska noilla ei ole tankkaukseen soveltuvia tankkauspistooleita. Mahtaisiko Woikoskea mokoma edes kiinnostaa.
Tankkausasemia siis nolla. Ei räjähdysvaarallista kaasua tankata millään roskokytkennällä "mistä vaan". Kun pitäisi se painekin olla kohdallaan. Yleensä isommat määrät varastoidaan nesteenä = ei toimi. Tai jos varastoidaankin kaasuna, niin paine pienempi kuin auton vaatima 700 bar.
Saksassa rakentavat erikseen 350 bar tankkausasemia raskaalle liikenteelle ja 700 bar henkilöautoille. Hirveän kallista tällainen. Lisäksi koko touhu on flopannut verrattuna 2 vuoden takaiseen hehkutukseen. Autoja myyty alle tuhat vuodessa. Maassa, missä on 65 miljoonaa henkilöautoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole tällä hetkellä yhtään vedyn tankkausasemaa!
Suomessa ei ollut 20v sitten yhtään julkista sähköautojen latausasemaa, nyt on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ollut 20v sitten yhtään julkista sähköautojen latausasemaa, nyt on.
Eli tankkausverkon rakentamiseen menee 20 vuotta.
Biokaasullekin on rakennettu tankkausasemia reilu 10 vuotta. Vetypommiautoilla on niin hirmuinen takamatka, että turha yrittääkään.
Etenkään, kun ei edes tiedetä, mihin sitä vetyä käytettäisiin. Henkilöautoihin vai raskaaseen kalustoon. Paineistettuna vai johonkin materiaaliin imeytettynä (ettei tarvi jopa 700 bar paineiden kanssa pelata) vai peräti nesteytettynä? Tosin nesteytys vaatii tolkuttomasti energiaa ja nestevedyn kanssa puljaaminen ei henkilöautojen kokoluokassa toimi. Eikä nestevedylläkään energiatiheys ole kaksinen.
Jolloin päädytään aika nopeasti havaintoon, että vety kannattaa yhdistää hiileen -> metaania, jonka tiheys on suurempi ja joka kelpaa mainiosti korkean hyötysuhteen polttokennojen polttoaineeksi. Mutta tämä polttokennotekniikka ei sovellu henkilöautojen kokoluokkaan. Get tö point? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun vetyautosta loppuu vety, se liikkuu sen jälkeen enää hinausautolla. Noissa ei ilmeisesti ole edes akustoa, joten latauskaan ei onnistu sähköverkosta.
höpöhöpö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tankkausverkon rakentamiseen menee 20 vuotta.
Biokaasullekin on rakennettu tankkausasemia reilu 10 vuotta. Vetypommiautoilla on niin hirmuinen takamatka, että turha yrittääkään.
Etenkään, kun ei edes tiedetä, mihin sitä vetyä käytettäisiin. Henkilöautoihin vai raskaaseen kalustoon. Paineistettuna vai johonkin materiaaliin imeytettynä (ettei tarvi jopa 700 bar paineiden kanssa pelata) vai peräti nesteytettynä? Tosin nesteytys vaatii tolkuttomasti energiaa ja nestevedyn kanssa puljaaminen ei henkilöautojen kokoluokassa toimi. Eikä nestevedylläkään energiatiheys ole kaksinen.
Jolloin päädytään aika nopeasti havaintoon, että vety kannattaa yhdistää hiileen -> metaania, jonka tiheys on suurempi ja joka kelpaa mainiosti korkean hyötysuhteen polttokennojen polttoaineeksi. Mutta tämä polttokennotekniikka ei sovellu henkilöautojen kokoluokkaan. Get tö point?Niin ja lyijyakut ovat niin panavia että sähköautosta ei tule koskaan totta, tekniikka kehittyy kun kysyntää on. Se on kumma kun sähköautoilijat takertuu vanhaan ja kokee uudistukset uhkana.
- Anonyymi
Kaikki tämä sähellys ja sählaaminen jo 10 asteen pakkasella. Isoakkuiset autot olivat jatkaneet matkaa kohti Saariselkää. Myös isommilla akuilla varustetuilla autoilla sähkön riittäminen oli hilkulla. Saariselän liepeillä ei tarvinnut pyöriä juurikaan ylimääräistä, ennen kuin akut olivat tyhjiä ja autot valmiita lataukseen. Hotellin pihaan vedimme kaikille autoille omat 32 ampeerin voimavirtakaapelit jakokeskuksesta. Näin kaikki autot saadaan ladattua NRG Kick -latureilla suurimmalla mahdollisimmalla teholla.
Siirtymän puolivälissä Sodankylässä vasta reilun viiden tunnin latauksen jälkeen viimeiset kaksi autoa pääsivät matkaan. Nyt ei enää tehty varsinaisia mittauksia, vaan autot saivat tulla vapaasti omilla säädöillä. Molemmat kuskit nuukailivat lämpötilasta ja nopeudesta, jotta sähkö varmasti riittäisi. Hyvä niin, sillä molemmat auto pääsivät vain vaivoin perille akut aivan tyhjänä.- Anonyymi
lämpöhaalarit mukkaan E touhuissa ja puusäkki peräkonttiin nuotiota varten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lämpöhaalarit mukkaan E touhuissa ja puusäkki peräkonttiin nuotiota varten
Norjassa kaipaavat jo valtaväylille erillisiä sähköautokaistoja. Vrt. rekkakaistat ylämäissä.
Kas kun siellä on paljon sähköautoja tien tukkona matelemassa. Yrittäessään pihistellä sähköä.
- Anonyymi
Noita kahta kaupunkiin tarkoitettua autoa ei olisi pitänyt ottaa vertailuun mukaan lainkaan. Niitä ei ole tarkoitettukaan pitkiin siirtymiin.
- Anonyymi
Nyt on selityksen makua. Tosiasia on, että sähköautoissa käytettävä akkutekniikka ei sovi Suomen olosuhteisiin. Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin. Huomiseksi ja ylihuomiseksi koko Suomeen on luvattu 15-30 asteen pakkasta ja silloin sähköautot ovat "helisemässä". Kyse on kuitenkin ihan normaaleista pakkasista Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on selityksen makua. Tosiasia on, että sähköautoissa käytettävä akkutekniikka ei sovi Suomen olosuhteisiin. Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin. Huomiseksi ja ylihuomiseksi koko Suomeen on luvattu 15-30 asteen pakkasta ja silloin sähköautot ovat "helisemässä". Kyse on kuitenkin ihan normaaleista pakkasista Suomessa.
"Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin."
Väännetäänpä rautalangasta niin selkeää tyhmemmällekin. Nuo kaupunkiautot eivät kulje pitkiä taipaleita sen enempää kesällä kuin talvellakaan. Hondan WLTP on alta 200km ja sitä rataa.
Ongelma ei siis ole kylmä vaan se että nyt on lähdetty mopolla moottoritielle. Matka-ajoon tarkoitetut autot ovat eri luokassa ja niillä matka sujui ilman mitään ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin."
Väännetäänpä rautalangasta niin selkeää tyhmemmällekin. Nuo kaupunkiautot eivät kulje pitkiä taipaleita sen enempää kesällä kuin talvellakaan. Hondan WLTP on alta 200km ja sitä rataa.
Ongelma ei siis ole kylmä vaan se että nyt on lähdetty mopolla moottoritielle. Matka-ajoon tarkoitetut autot ovat eri luokassa ja niillä matka sujui ilman mitään ongelmia.Voithan sinä kierrellä ja kaarrella ja keksiä kaikenlaisia selityksiä mutta tosiasiassa sähköauto ei sovi Suomen ilmastoon. Akkutekniikan pitää kehittyä vielä paljon ja auton hinnan/kustannusten täytyy laskea reilusti ennen kuin sähköauto on varteenotettava vaihtoehto polttomoottoriautolle.
Miksi en ole nähnyt täällä pohjoisemmassa kuin vain muutaman täyssähköauton talvella? No siksi, koska täällä niillä ei tee talvisin mitään. Varsinkin nyt kovempien pakkasten aikana jokainen täyssähköauto anelee kauhuissaan armoa. - Anonyymi
Mutta ajatteleeko ostaja sitä ennakkoon. Ostetaan vähän halvempi sähköauto ja ajellaan sillä tyytyväisenä kotinurkilla. Mutta kun sitten pitäisi lähteä mummon luo kyläilemään 300-400 km päähän, alkaakin kova miettiminen missä saisi ladattua autoa matkan varrella ja edellyttääkö se yöpymistä matkalla. Tai sitten lähdetään matkaan junalla/bussilla/taksilla tai vuokrataan polttisauto mummolamatkalle.
- Anonyymi
260 km on pitkä siirtymä vain sähköautolle. Oma pikkudiiseli menee 1200 km yhdellä tankkauksella. Tankin koko 50 litraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on selityksen makua. Tosiasia on, että sähköautoissa käytettävä akkutekniikka ei sovi Suomen olosuhteisiin. Kesällä "yllättäviä" akun tyhjenemisiä tuskin tulee, mutta talvella asian laita on toisin. Huomiseksi ja ylihuomiseksi koko Suomeen on luvattu 15-30 asteen pakkasta ja silloin sähköautot ovat "helisemässä". Kyse on kuitenkin ihan normaaleista pakkasista Suomessa.
Olisi voitu myös ohjata autoilua siihen suuntaan että max kulutus saa olla tietyn rajan alapuolella. Itse laskeskelin bensaturbon ja lataushybridin eroja omassa ajossani. Säästäisin 500 e vuodessa polttoainekuluissa. En laskenut mukaan hybridin kalliimpaa ostohintaa ja mahdollisia arvonalenemisia. Hybridi menee lähiöissä, ostakaa niitä sinne, jotka saatte kotona ladattua. Kaupunkien keskustan sähköverkko ei riitä talvella, jos kadunvarsille tulee esim 8 kw n latauspisteitä. Toisena esimerrkinä vois olla että Tammerkosken voimalaitos Tampereella riittää vain n 1000 sähköauton lataamiseen. Tampereella on ehkä 200000 autoa. Se vaatii n 160 Mw jos 10 % Tapereen autokannasta olisi sähköautoja. Se tarkottaa yli 20% Tampereen sähköntuotosta. Eli uusi voimalaitos tarvisi rakentaa. Tuleekos siitä päästöjä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi voitu myös ohjata autoilua siihen suuntaan että max kulutus saa olla tietyn rajan alapuolella. Itse laskeskelin bensaturbon ja lataushybridin eroja omassa ajossani. Säästäisin 500 e vuodessa polttoainekuluissa. En laskenut mukaan hybridin kalliimpaa ostohintaa ja mahdollisia arvonalenemisia. Hybridi menee lähiöissä, ostakaa niitä sinne, jotka saatte kotona ladattua. Kaupunkien keskustan sähköverkko ei riitä talvella, jos kadunvarsille tulee esim 8 kw n latauspisteitä. Toisena esimerrkinä vois olla että Tammerkosken voimalaitos Tampereella riittää vain n 1000 sähköauton lataamiseen. Tampereella on ehkä 200000 autoa. Se vaatii n 160 Mw jos 10 % Tapereen autokannasta olisi sähköautoja. Se tarkottaa yli 20% Tampereen sähköntuotosta. Eli uusi voimalaitos tarvisi rakentaa. Tuleekos siitä päästöjä?
"Toisena esimerrkinä vois olla että Tammerkosken voimalaitos Tampereella riittää vain n 1000 sähköauton lataamiseen."
Tammerkosken voimalaitoksien yhteenlaskettu teho on noin 18 megawattia ja vuosituotanto noin 74 gigawattituntia.
Hmm... lasketaanpa montako sähköautoa keskimääräisellä 15000 km ajosuoritteella tällä voisi ladata?
74 GWh/ (15000km * (200 Wh/km)) = 24 666. Tammerkosken voimalat riittäisivätkin liki 25 tuhannelle autolle 1000 auton sijaan!
"Tampereella on ehkä 200000 autoa. Se vaatii n 160 Mw jos 10 % Tapereen autokannasta olisi sähköautoja."
Vuodessa energiaa kuluu 15000km * 200 Wh/km * 200000 = 600 GWh. Eli n. 68 MW tasaisesti jaettuna riittää 200 000 autolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toisena esimerrkinä vois olla että Tammerkosken voimalaitos Tampereella riittää vain n 1000 sähköauton lataamiseen."
Tammerkosken voimalaitoksien yhteenlaskettu teho on noin 18 megawattia ja vuosituotanto noin 74 gigawattituntia.
Hmm... lasketaanpa montako sähköautoa keskimääräisellä 15000 km ajosuoritteella tällä voisi ladata?
74 GWh/ (15000km * (200 Wh/km)) = 24 666. Tammerkosken voimalat riittäisivätkin liki 25 tuhannelle autolle 1000 auton sijaan!
"Tampereella on ehkä 200000 autoa. Se vaatii n 160 Mw jos 10 % Tapereen autokannasta olisi sähköautoja."
Vuodessa energiaa kuluu 15000km * 200 Wh/km * 200000 = 600 GWh. Eli n. 68 MW tasaisesti jaettuna riittää 200 000 autolle.Tuolla tavalla laskien totta. Toivottavasti porukka ei laita samana yönä autojansa lataukseen, sillä hetkellinen kulutus voi nousta suureksi.
- Anonyymi
"Sähköautoryhmässä on hyvin erityyppisiä autoja, kuten talvivertailun perinteisiin kuuluu. Tämän vuoksi myös akkujen koossa on suuria eroja, mikä näkyy suoraan autojen ilmoitetuissa toimintamatkoissa. Ennalta oli odotettavissa, että kolme pieniakkuisinta eivät pääse yhdellä latauksella perille."
- Anonyymi
kertooko E auton myyjä TM toteamat asiat ostajalle
eikö voi kärjistää että älä käytä talvella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kertooko E auton myyjä TM toteamat asiat ostajalle
eikö voi kärjistää että älä käytä talvella?Oletko ihan yksinkertainen vai etkö ymmärrä että ihmisillä on erilaisia auton käyttörapeita ja tapoja. Lyhyehkön kantaman sähköauto sopii monelle moneen käyttöön.
Minulla on plugari. En ole syyskuun jälkeen tankannut vaan ajanut vain sähköllä. Auton sähkökantama on murto-osa huonoimmankin sähköauton kantamasta ja silti olen pärjännyt sillä varsin hyvin.
Myyjä varmasti kertoo auton kantaman ja sehän lukee dokumenteissakin ihan lain voimalla.
Miksi ihmeessä pelkäät että aina kusetetaan? Onko kusetus osa sinun kaveripiiriäsi vai miksi epäilet muidenkin sitä tekevän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ihan yksinkertainen vai etkö ymmärrä että ihmisillä on erilaisia auton käyttörapeita ja tapoja. Lyhyehkön kantaman sähköauto sopii monelle moneen käyttöön.
Minulla on plugari. En ole syyskuun jälkeen tankannut vaan ajanut vain sähköllä. Auton sähkökantama on murto-osa huonoimmankin sähköauton kantamasta ja silti olen pärjännyt sillä varsin hyvin.
Myyjä varmasti kertoo auton kantaman ja sehän lukee dokumenteissakin ihan lain voimalla.
Miksi ihmeessä pelkäät että aina kusetetaan? Onko kusetus osa sinun kaveripiiriäsi vai miksi epäilet muidenkin sitä tekevän?aina pitää epäillä-VW antoi hyvän opetuksen kaikilla vioillaan ja TDI huijaus
sun kaveripiiriä varmaankin kusetetaan miten päin vain
Lueppa vaikka audi suomi24 läpi niin ymmärrät mistä on kysymys - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kertooko E auton myyjä TM toteamat asiat ostajalle
eikö voi kärjistää että älä käytä talvella?"eikö voi kärjistää että älä käytä talvella?"
Oikeampi tiivistys olisi että älä lähde kaupunkiskootterilla pitkään matkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aina pitää epäillä-VW antoi hyvän opetuksen kaikilla vioillaan ja TDI huijaus
sun kaveripiiriä varmaankin kusetetaan miten päin vain
Lueppa vaikka audi suomi24 läpi niin ymmärrät mistä on kysymysMitä tekemistä VW tehtaalla on Suomalaisten eri merkkien automyyjien sanomisiin?
Mitähän kummaa tarkoitat?
Mihinkäs tuo väitteesi kaveripiiristäni perustuu?
Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa.
Mitä tekemistä Audin suoli24 palstalla on noiden erimerkkisten autojen kanssa joista yksikään ei tainnut olla Audi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tekemistä VW tehtaalla on Suomalaisten eri merkkien automyyjien sanomisiin?
Mitähän kummaa tarkoitat?
Mihinkäs tuo väitteesi kaveripiiristäni perustuu?
Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa.
Mitä tekemistä Audin suoli24 palstalla on noiden erimerkkisten autojen kanssa joista yksikään ei tainnut olla Audi?"Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa."
Ei sinulla kuitenkaan olisi siitä tutkimuksesta mitään dokumenttia?
Kuinka nyt vaan kusetuksesta tulee ensimmäiseksi mieleen Audia kyhäävä konserni jonka kusetuksesta on aika vahva näyttö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa."
Ei sinulla kuitenkaan olisi siitä tutkimuksesta mitään dokumenttia?
Kuinka nyt vaan kusetuksesta tulee ensimmäiseksi mieleen Audia kyhäävä konserni jonka kusetuksesta on aika vahva näyttö.Ei ole tallessa mutta eiköhän netistä löydy materiaalia ihmisen peruskäytöksestä pyskologian puolelta. Ite näitä lukenut aikaa sitten.
VW tehdas voi olla mitä tahansa mutta tuossa testissä monia eri merkkejä jotka ei ole K-Auton maahantuomia. Ihmetyttää siisi että vedät analogian että kaikkien merkkien myyjät kusettaa koska VAG konserni huijasi dieseleissä.
Tuollaisesta johtopäätöksestä tuli automaattisesti mieleen että et luota ollenkaan luota myyjiin, mihin on varmaan jokin syy. Monasti vastaavissa tilanteissa ihmisen omassa käytöksessä on sama piirre. Ei kyllä aina.
Olisiko sinulla jotain faktaa siitä että noiden kaikkien merkkien myyjät tulee kusettamaan ostajia sähköautojen ominaisuuksissa? Kiinnostaa myös että miksi se sinua vaivaisi jos itse et kuitenkaan ole hankkimassa sähköautoa. Oletko miettinyt miksi se vaivaa sinua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tekemistä VW tehtaalla on Suomalaisten eri merkkien automyyjien sanomisiin?
Mitähän kummaa tarkoitat?
Mihinkäs tuo väitteesi kaveripiiristäni perustuu?
Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa.
Mitä tekemistä Audin suoli24 palstalla on noiden erimerkkisten autojen kanssa joista yksikään ei tainnut olla Audi?missä kuplassa elät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tallessa mutta eiköhän netistä löydy materiaalia ihmisen peruskäytöksestä pyskologian puolelta. Ite näitä lukenut aikaa sitten.
VW tehdas voi olla mitä tahansa mutta tuossa testissä monia eri merkkejä jotka ei ole K-Auton maahantuomia. Ihmetyttää siisi että vedät analogian että kaikkien merkkien myyjät kusettaa koska VAG konserni huijasi dieseleissä.
Tuollaisesta johtopäätöksestä tuli automaattisesti mieleen että et luota ollenkaan luota myyjiin, mihin on varmaan jokin syy. Monasti vastaavissa tilanteissa ihmisen omassa käytöksessä on sama piirre. Ei kyllä aina.
Olisiko sinulla jotain faktaa siitä että noiden kaikkien merkkien myyjät tulee kusettamaan ostajia sähköautojen ominaisuuksissa? Kiinnostaa myös että miksi se sinua vaivaisi jos itse et kuitenkaan ole hankkimassa sähköautoa. Oletko miettinyt miksi se vaivaa sinua?taitaapi mm VW taas testata autonsa käyttäjillä
VW ay väki varoitti yhtiökokouksessa että testaamatonta autoa pukkaa markkinoille
tiesitkö että saksassa myös ay väki osallistuu yhtiön toimintaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Katsos tutkijat ovat sitä mieltä että eniten kusetusta pelkää ihmiset joilla on itsellä tapana kusettaa."
Ei sinulla kuitenkaan olisi siitä tutkimuksesta mitään dokumenttia?
Kuinka nyt vaan kusetuksesta tulee ensimmäiseksi mieleen Audia kyhäävä konserni jonka kusetuksesta on aika vahva näyttö."Ei sinulla kuitenkaan olisi siitä tutkimuksesta mitään dokumenttia?"
Etpä ole tainnut USA:n presidentin touhuja seurata? Se idiootti todistaa olemassa olollaan juuri tuosta mitä edellinen kertoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ihan yksinkertainen vai etkö ymmärrä että ihmisillä on erilaisia auton käyttörapeita ja tapoja. Lyhyehkön kantaman sähköauto sopii monelle moneen käyttöön.
Minulla on plugari. En ole syyskuun jälkeen tankannut vaan ajanut vain sähköllä. Auton sähkökantama on murto-osa huonoimmankin sähköauton kantamasta ja silti olen pärjännyt sillä varsin hyvin.
Myyjä varmasti kertoo auton kantaman ja sehän lukee dokumenteissakin ihan lain voimalla.
Miksi ihmeessä pelkäät että aina kusetetaan? Onko kusetus osa sinun kaveripiiriäsi vai miksi epäilet muidenkin sitä tekevän?Mikä pluggari menee -20 kelissä pelkällä sähköllä ja kuinka pitkän matkan ? Mitsun phevi ei mene.
- Anonyymi
Jos matka olis ollu 350 km yksikään sähköauto ei olisi päässyt perille välillä lataamatta.
- Anonyymi
Paljon täytyy vettä vielä virrata Vantaanjoessa ennen kuin nykyinen iso diesel vaihtuu sähköautoon. Ei hermo kestäisi noita kikottimia.
- Anonyymi
Näille nykyisille sähköautoille nauretaan muutaman vuoden kuluttua. Ottaa oman aikansa kunnes tekniikka kehittyy tarvittavalle tasolle. Ei kuullosta hyvältä nuo Teslan automaattiset äkkijarrutuksetkaan ajon aikana. Siinä voi lähteä henki ohitustilanteessa.
Lumi, kosteus, jää ja pakkanen huono yhdistelmä näille "anturiautoille". Lada taisi olla aikaansa edellä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näille nykyisille sähköautoille nauretaan muutaman vuoden kuluttua. Ottaa oman aikansa kunnes tekniikka kehittyy tarvittavalle tasolle. Ei kuullosta hyvältä nuo Teslan automaattiset äkkijarrutuksetkaan ajon aikana. Siinä voi lähteä henki ohitustilanteessa.
Lumi, kosteus, jää ja pakkanen huono yhdistelmä näille "anturiautoille". Lada taisi olla aikaansa edellä!No nyt päästiin asiaan : Lada taisi olla aikaansa edellä!
Todellakin, 1200 L ei ollut antureita ja päästösysteemejä, turboja jne.
helppo huoltaa ja korjata itse, varaosat edullisia. 7-8 l /100km.
Yllättävän kestävä hintaan nähden.
Kermaperseet ja avuttomat valitteli pikkuvikoja,
kun eivät osanneet korjailla itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näille nykyisille sähköautoille nauretaan muutaman vuoden kuluttua. Ottaa oman aikansa kunnes tekniikka kehittyy tarvittavalle tasolle. Ei kuullosta hyvältä nuo Teslan automaattiset äkkijarrutuksetkaan ajon aikana. Siinä voi lähteä henki ohitustilanteessa.
Lumi, kosteus, jää ja pakkanen huono yhdistelmä näille "anturiautoille". Lada taisi olla aikaansa edellä!Ei näytä olevan käyttövoimasta kiinni noiden turvavarusteiden toiminta, TM:n vertailussa Corolla törmäili päin estettä toistuvasti eikä paikalle kutsutut tojon huoltohemmot osanneet tehdä asialle yhtään mitään. Susi mikä susi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näille nykyisille sähköautoille nauretaan muutaman vuoden kuluttua. Ottaa oman aikansa kunnes tekniikka kehittyy tarvittavalle tasolle. Ei kuullosta hyvältä nuo Teslan automaattiset äkkijarrutuksetkaan ajon aikana. Siinä voi lähteä henki ohitustilanteessa.
Lumi, kosteus, jää ja pakkanen huono yhdistelmä näille "anturiautoille". Lada taisi olla aikaansa edellä!Tuollaiset Teslan järjestelmät pitäisi kieltää ja heti. Muutenkin akkusaasteen teko on typerää. Akkujen tuleva kierrätys on työlästä ja vaatii paljon ihmistyötä, joten en usko sitä tehtävän kannattavasti koskaan Suomessa tai edes Euroopassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset Teslan järjestelmät pitäisi kieltää ja heti. Muutenkin akkusaasteen teko on typerää. Akkujen tuleva kierrätys on työlästä ja vaatii paljon ihmistyötä, joten en usko sitä tehtävän kannattavasti koskaan Suomessa tai edes Euroopassa.
Vai ihmistyötä. Kyllä kierrätysjärjestelmien videoissa ihan koneet rouhivat ja erottelevat materiaalit. Eri tekniikoista riippuen saadaan muuten akuista talteen 91-99%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset Teslan järjestelmät pitäisi kieltää ja heti. Muutenkin akkusaasteen teko on typerää. Akkujen tuleva kierrätys on työlästä ja vaatii paljon ihmistyötä, joten en usko sitä tehtävän kannattavasti koskaan Suomessa tai edes Euroopassa.
Applied Energy tiedelehdessä julkaistun paikallisen tutkimuksen mukaan Kiinassa valmistettu sähköauto pahentaa kasvihuoneilmiötä 50% enemmän kuin polttomoottoriauto. Suurimpana syynä tehtaiden käyttämä saatuttava energia.
Tähän yhtälöön kun lisää eräiden puolueiden ajama ydinvoiman alasajo, voi hyvällä syyllä kysyä millä nämä ns. maailmanhalaajat agendaansa ajavat. Onko takana mitään muuta kuin massiivinen rahanlypsy autoilijoilta verojen muodossa?
Tuulimyllyt eivät tuota sähköä näillä 17 asteen pakkasilla. Eivät myöskään aaltovoimalat täällä Pohjolassa. Hiilen ja turpeen poltto halutaan lopettaa. Lopputuloksena teollisuuden/työn siirtyminen halpamaihin ja Suomen taantuminen.
Tuskin kenenkään omatunto puhdistuu sillä että ostetaan sähköä itärajan takaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Applied Energy tiedelehdessä julkaistun paikallisen tutkimuksen mukaan Kiinassa valmistettu sähköauto pahentaa kasvihuoneilmiötä 50% enemmän kuin polttomoottoriauto. Suurimpana syynä tehtaiden käyttämä saatuttava energia.
Tähän yhtälöön kun lisää eräiden puolueiden ajama ydinvoiman alasajo, voi hyvällä syyllä kysyä millä nämä ns. maailmanhalaajat agendaansa ajavat. Onko takana mitään muuta kuin massiivinen rahanlypsy autoilijoilta verojen muodossa?
Tuulimyllyt eivät tuota sähköä näillä 17 asteen pakkasilla. Eivät myöskään aaltovoimalat täällä Pohjolassa. Hiilen ja turpeen poltto halutaan lopettaa. Lopputuloksena teollisuuden/työn siirtyminen halpamaihin ja Suomen taantuminen.
Tuskin kenenkään omatunto puhdistuu sillä että ostetaan sähköä itärajan takaa.> Tuulimyllyt eivät tuota sähköä näillä 17 asteen pakkasilla.
Talvikeleillä tuppaa tuulemaan ihan hyvin ja pakkasella ilman tiheys on selvästi suurempi kuin kesähelteillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Tuulimyllyt eivät tuota sähköä näillä 17 asteen pakkasilla.
Talvikeleillä tuppaa tuulemaan ihan hyvin ja pakkasella ilman tiheys on selvästi suurempi kuin kesähelteillä.E automyyjät ei kovin tiheässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
E automyyjät ei kovin tiheässä
Korkeapaineen vallitessa kovilla pakkasilla ei yleensä tuule. Sähköntarve on silloin suurimmillaan. Pelkkä lapojen lämmitys kuluttaa n.35Kwh pakkasilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeapaineen vallitessa kovilla pakkasilla ei yleensä tuule. Sähköntarve on silloin suurimmillaan. Pelkkä lapojen lämmitys kuluttaa n.35Kwh pakkasilla.
Heh, essonbaarin faktat viime vuosituhannelta. 35 kW kuulostaa joltain mopoluokan vehkeeltä. Nykyään rakennetaan 3-5 MW myllyjä ja suunnitelmia on 14-15 MW vehkeistäkin.
Tuulennopeus on ihan eri luokkaa, kun mennään 150-200 m korkeudelle. Tämän takia 15 MW mylly tuottaa paljon enemmän sähköä kuin kymmenen 1,5 MW myllyä.
http://www.tuuliatlas.fi/mitoitus/mitoitus_4.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, essonbaarin faktat viime vuosituhannelta. 35 kW kuulostaa joltain mopoluokan vehkeeltä. Nykyään rakennetaan 3-5 MW myllyjä ja suunnitelmia on 14-15 MW vehkeistäkin.
Tuulennopeus on ihan eri luokkaa, kun mennään 150-200 m korkeudelle. Tämän takia 15 MW mylly tuottaa paljon enemmän sähköä kuin kymmenen 1,5 MW myllyä.
http://www.tuuliatlas.fi/mitoitus/mitoitus_4.htmlNiin, siis 35 kWh lämmitykseen koko talven aikana on melko vähän ;-D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeapaineen vallitessa kovilla pakkasilla ei yleensä tuule. Sähköntarve on silloin suurimmillaan. Pelkkä lapojen lämmitys kuluttaa n.35Kwh pakkasilla.
Asiantuntijan sanoin:"Merellä tuulee aina."
Nord Poolissa on tuulivoimaa aina tarjolla. Valtaosa Pohjoismaiden tuulivoimasta saa voimansa merituulesta ja sitä on aina tarjolla. Sisämaan ihmiset eivt tästä ymmärrä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiantuntijan sanoin:"Merellä tuulee aina."
Nord Poolissa on tuulivoimaa aina tarjolla. Valtaosa Pohjoismaiden tuulivoimasta saa voimansa merituulesta ja sitä on aina tarjolla. Sisämaan ihmiset eivt tästä ymmärrä mitään.Näkyy sisämaassakin tuulevan lähes aina. Paitsi maanpinnalla. Sisämaassa pitää vain rakentaa myllyjä, joiden siivey viutoo yli 100 mm korkeudella (napakorkeus 150 m ja sitä rataa) myllyjä. Merellä riittää vähän lyhyempikin tolppa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, siis 35 kWh lämmitykseen koko talven aikana on melko vähän ;-D
Heh, yksiköt hiukan hakesessa. Varmaan vihertää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt päästiin asiaan : Lada taisi olla aikaansa edellä!
Todellakin, 1200 L ei ollut antureita ja päästösysteemejä, turboja jne.
helppo huoltaa ja korjata itse, varaosat edullisia. 7-8 l /100km.
Yllättävän kestävä hintaan nähden.
Kermaperseet ja avuttomat valitteli pikkuvikoja,
kun eivät osanneet korjailla itse.Lada olikin pitkän kehityksen tulos ja kopioitua Italialaista tekniikkaa. Nykyistä sähköautoa voisi ennemmin verrata vaikka Fordin T-malliin, jo käyttökelpoinen mutta vaatii vähän kikkailua.
- Anonyymi
Mahtaa olla vaikea myyrä ihmisille jotka ottaa asioista selvää ennen ostoa
- Anonyymi
vw kehitys
- Anonyymi
kaffeet maistuu kun oottelee
- Anonyymi
hahahhahaahh-vaivatonta menoa?
- Anonyymi
Ostakee, ostakee! Täytyyhän nuo kehityskustannukset jonkun maksaa!!
- Anonyymi
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/
ja lataaminen kallista mersussa-siirtohinnat vaan nousee- Anonyymi
"Innostuimme itsekin aiheesta, ja ajoimme puoli vuotta Mercedes-Benz A 250 e -lataushybridillä.
Toimituksen jäsenet taittoivat autolla yhteensä 12 658 kilometrin matkan, ja ahkeran latailun ansiosta keskikulutus jäi lukemaan 3,5 l/100 km.Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?
Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."
Aikaminen tuhlaripoika on tuollainen latauskelvoton tojota plugareihin verrattuna.
- Anonyymi
Ei kovin yllättäen ongelmia ei ole kun itse kokeilee. Miksiköhän näin on? Voisiko syynä ehkä olla, että tällaisesta tulee jossain muodossa taloudellista hyvää kirjoittelijoille?
Lampaat sitten seuraavat tällaisia kirjoituksia. Bäääää! Määäää!- Anonyymi
Onko kaikkien pakko vaihtaa autoa ja akkaa nuorempaan ?
Johtuuko maksamaan lisäveroa myös kokeneesta akasta .
Nuori kokematonko on vain hyvä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kaikkien pakko vaihtaa autoa ja akkaa nuorempaan ?
Johtuuko maksamaan lisäveroa myös kokeneesta akasta .
Nuori kokematonko on vain hyvä?Ei tietenkään kaikkien ole vaihtaa vanhaa isoruokaista emäntää nuorempaan. Voi syöttää kaikessa rauhassa sitä vanhaa ja maksaa kaikki ne jakopään rempat kun stefat alkavat falskaamaan.
Kaikenkaikkiaan nämä "kaikkien on pakko" tarinat kertovat hyvin alhaisesta ajattelun tasosta. Polkuja on monia eikä mikään niistä ole se paras kaikille.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2672947Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit232364- 1271775
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.201693Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun991485Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71310Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e231230Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91063Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21063- 611018