Niin tässä ollaan kavereitten / kaverin kanssa aloittamassa jonkunmoinen bändi... Minulle annettiin kunnia soittaa rumpuja, muttei ole hajuakaan miten niitä soitetaan :)
Voiko joku neuvoa pari hyvää aloitus vinkkiä...
Rummun soiton aloitus
14
5695
Vastaukset
- 5 vuotta soittanut
Tarvitaan rohkeutta ja rytmitajua. Esim kirjastosta kannattaa lainata joku rumpujensoitto opetusvideo. Niissä selitetään perusasiat hyvin ja kerrotaan miten kannattaa harjotella. Oletko soittanut jotain muuta soitinta? Esim pianosta on helppo siirtyä rumpuihin, koska molemmissa soitetaan molemmilla käsillä eri asiaa mutta sopusoinnussa. Mimmoista musiikkia alatte soittamaan? Punk on rumpalille helpoin aloittaa. :) Lyö kovaa.
- Stege-JR
Kyllä mä oon vähän pianoo yrittäny soittaa, ukkonooa onnistuu ;) Oon mä jonkun toisenkin biisin osannut soittaa mihin tarvittiin ihan kumpiakin käsiä...
Lainasin yhen kirjan, minkä nimi oli jotain "Opi soittamaan rumpuja"... Rytmitaju ei ole mitään parasta mahdollista luokkaa, mutta kai se kehittynee.. Tosin "Harjoitus tekee mestarin"
En oikein tiedä musiikki genrestä, tuskin mitään hermotonta heviä että pitäis suunnilleen hakata ne rummut P*****s - Joku vaan
minulla on elektroniset rummut enkä osaa soittaa paljo.ku vasta sain joululahjaks.ne on tosi hyvät.niilla on helppo soittaa ja on halvempi ku oikeat.ja enemmän ääniä.
- PC AIVONA
Joku vaan kirjoitti:
minulla on elektroniset rummut enkä osaa soittaa paljo.ku vasta sain joululahjaks.ne on tosi hyvät.niilla on helppo soittaa ja on halvempi ku oikeat.ja enemmän ääniä.
Ei todellakaan ole halvemmat, n.2000€, niin no jos ite rakentaa niin saa johonkin 200€ kaikki, aivona Pc
- drrrrummer
"lyö kovaa"
Just joo.. neuvo pahimmasta päästä...
Rumpuja soitetaan ei hakata/lyödä.
ja myöhemminkin on hyvä, että on joku joka ohjaa. Siis hakeudu jonkun opettavan ohjaukseen. Säästyt paljolta murheelta jatkossa. Mikä ei ole hankalampaa kuin yrittää korjata virheellisiä otteita ja asentoja.
- 4-vuotta rumpuja soittanut
Se on ihan hyvä tietää kuinka rumpuja soitetaan. Eli kapulat tai vispilät molempiin käsiin, ja istu alas. Oikea käsi lyö kokoajan Hi-Hattia vasen käsi lyö välillä pikkurumpua (pistä ensin matto kireälle) jalka (bassorumpu) tulee myös siinä välissä. Aloita vaikka ensin hitaasti. 1.Oikea käsi lyö hi-hattiin samaan aikaan kun painat jalalla bassorumpuun.2.Lyö tämän jälkeen vielä kerran hi-hattiin.3. Sitten tulee mukaan pikkurumpu(virveli) samaan aikaan kun lyöt hi-hattia.4.Lyö vielä kerran hi-hattiia. Niin saat aikaan perus bitin kuulosen homman.
- uusi tyttö
toivon että tämä juttu ei mene etusivulle ja jos täs on joku ikäraja täs sivus,älkää tappako mua en oikein tienny sitä...no ei voi mitään koska mä en tiedä täst jutusta mitään!No mut asiaan.Mä oon 11 vuotta koht 12 ja mulla ja mun kaverilla on niinku bändi ja soitan myöski kohtalokkaasti rumpuja , en oo oikeen hyvä siinä ja silleen rakas kohtalo toveri.Suurin ongelma on siinä et mulla ei oo itselläni rumpuja.Tiedätkö jonku jolla ois halvalla myydä rumpuja?Semmosii pinii jotka mahtuu mun pikkiriikkiseen huoneeseen...;)ja siis onko teilläki bändi ?minkä ikäsii ootte? jos oot alle 15 voitko antaa sun mesen niin voidaan antaa neuvoja toisillemme ja tutustua kummanki bändin kaa .Jos kerrot nimes mesessä niin kerron mieki.ja haluun myös titää mis päin suomee asut,olitko elämä lapselle konsertissa ja kaikee tommoosta ja ootko tyttö vai poika.vastaa mulle keekule!mä tarviin apuuuuu!:D
- LL483
http://www.rockway.fi osoiteesta saa jotain ohjeita miten aloittaa...
- rumpali :D
miten noita drum covereita harjotellaan? :D
- anttimimik87
rumpali :D kirjoitti:
miten noita drum covereita harjotellaan? :D
covereita kannattaa opetella niin et kuuntelet biisii monta kertaa ja yrität vaikka muistella sit, jos ei auta niin opettele biisejä pätkissä ja jos sekään ei onnaa nii kannattaa kattoo ja selvittää you tubesta ne drum coverit
- anttimimik87
sun varmaan kannattas opetella 4 komppii vaik sellasii yleisimpii niiku peruskomppi , blast-beat sitte joitaki punk komppeja ja kannattaa keksii jotain omaaki välil. et siis osaat olla luova jne . niillä pääsee iha pitkälle
- Reckless love fani
Tota minä ja mun 3 kamuu ollaan perustamassa bändi.
Mun pitäs soittaa rumpuja mut en oo IKINÄ kokeillu tai ees koskenu rumpuihi.
Nii et mikä neuvoks???! - 55356gfd
http://www.dafry.net/Rumputunteja/Rumputunteja.htm
Ottakaa suosiolla joku opastamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019