Aihe

Ilmaston muutos vissiin

Anonyymi

ko saa hiki päässä autoa käynnistellä, oli akku tyhjä, ja joutu sisään kantaan lataukselle.

37

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko siellä rajalla nykyään lataamokin?
      Kauanko lataamoon kannettu kuski lämpiää siellä?
      Pääseekö vielä joskus ulos pakkaseen?

    • Anonyymi

      Veivilläkö yritit käynnistää, kun pääsi hikeentyi?
      Kantsis vaihtaa se kottero uudempaan malliin.

    • Anonyymi

      Paska akku...osta uus!Äläkä visustele :D

    • Anonyymi

      Hanki auto ja unoha sie kläpi ne metsunraadot.

    • Anonyymi

      Ihmeesti nämä aloitukset kiihottaa noita kehitysvammaisia, on todella hyvä että heillekin tulee sellaisia virikkeitä se on muuten elämä kovin yksinkertaista heillä, kun kaikki asiathan heille ovat aina yksinkertaisia, eli kun ei osaa käsitellä asioiden useampaa puolta, niin niissä ei ole mitään minkä vuoksi pitäisi koettaa ajatella, mutta ilmat on sopivat, se tosiaan akun varaus on jatkuvasti alhainen kun ajaa vaan pikku matkoja tässä kaupungilla, ja ainahan on useat sähkölaitteet käytössä käynnistyksestä lähtien, kun näissä uudemmissa ajovalotkin on päällä heti kun virran kytkee.

      • Anonyymi

        Mullakin on niitä tietokone bokseja viisi tuossa autossa, sehän tyhjentää akun viikossa jos seisoo käyttämättä, kesäaikaankin.


    • Anonyymi

      Yhtaikaa paljon virtaa syöviä sähkölaitteita päällä, kuten penkinlämmitin, takalasinlämmitin, puhallin huutaa hoosiannaa, mahdolliset lisävalot tai jenkavehkeet, jne jne... nämä kun vielä yhdistetään moottorin huonoon esilämmitykseen, lyhyen matkan ajoon, ja kylmään ilmaan, niin takuulla akun saa hyytymään 100% varmasti, oli auto uusi tai vanha.
      Sitä varten on keksitty akkulaturi, jota edellä mainituissa tilanteissa on syytä aina välillä käyttää.

      • Anonyymi

        Se on noissa kerrostaloissa akun latailu vaikeampaa, minulla oli nyt yön laturissa kun on päässyt varaus niin vähälle, käynnistäessä kuulee kuinka kone pyörii siitä voi arvella aina sen, mutta pakkasella akun varaus laskee puoleen normaalista, se yllättää monet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on noissa kerrostaloissa akun latailu vaikeampaa, minulla oli nyt yön laturissa kun on päässyt varaus niin vähälle, käynnistäessä kuulee kuinka kone pyörii siitä voi arvella aina sen, mutta pakkasella akun varaus laskee puoleen normaalista, se yllättää monet.

        Mitä vaikeaa se latailu on. Laita ylläpitolaturi joka lataa aina kun auto on roikassa


    • Anonyymi

      Pakkasissa on se hyvä puoli, että mersunraadot hyytyy ja ovat poissa liikenteestä.

      • Anonyymi

        Boomerit vaan ajelee,on pätäkkää ajaa laatuvehkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Boomerit vaan ajelee,on pätäkkää ajaa laatuvehkeillä.

        Lada olis varmin vehe tämmösillä ilmoilla, minun isällä oli sellainen eikä koskaan ollu roikassa, mutta aina heti käyntiin, se oli varma ja huoleton auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lada olis varmin vehe tämmösillä ilmoilla, minun isällä oli sellainen eikä koskaan ollu roikassa, mutta aina heti käyntiin, se oli varma ja huoleton auto.

        Päivitä ittes tähänpäivään ,kaikki uudet autot lähtee käyntiin ja on sata kertaa toimintavarmempia kuin idän romu.Aika kultaa muistot ,niin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitä ittes tähänpäivään ,kaikki uudet autot lähtee käyntiin ja on sata kertaa toimintavarmempia kuin idän romu.Aika kultaa muistot ,niin se on.

        Mietippä uudelleen.
        Nykyajan autoista on haluttu tehdä mahdollisimman mukavia, ja tämä takoittaa valitettavasti sitä, että auto on ahdettu täyteen hienoa ja helposti hajoavaa tekniikkaa.
        On ohjaustehostinta, polttoainelämmitintä, hydraulisesti säätyviä alustoja, monenmoista ECU-boxia ja muuta herkkää elektroniikkaa auto täynnä.
        Lisäksi tämä tarkoittaa myös suurempaa virran kulutusta, eli akku on todella kovilla.

        Kantti-ladassa ei ollut mitään ylimääräisiä sähkö kuluttavia laitteita, joten hörähti käyntiin pakkasella kuin pakkasella. Ja jos pääsi käymään niin harvinainen tilanne että akku oli päässyt tyhjäksi, sen pystyi käynnistämään myös veivistä:
        "Suhteellisen alhainen virityssuhde takasi perusluotettavuuden myös vaativissa olosuhteissa. Turhat hienoudet oli karsittu pois, ja konstailematon tekniikka oli helpompi pitää kunnossa myös itse. Ladassa oli aluksi auton keulassa reikä veiviä varten, jolla voitiin taata auton käynnistyminen myös, jos auton akku hyytyi pakkasissa. Samaa tarkoitusta palveli tarvittaessa käsikäyttöinen polttoainepumppu hätätilanteita varten."
        https://www.is.fi/autot/art-2000001103937.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietippä uudelleen.
        Nykyajan autoista on haluttu tehdä mahdollisimman mukavia, ja tämä takoittaa valitettavasti sitä, että auto on ahdettu täyteen hienoa ja helposti hajoavaa tekniikkaa.
        On ohjaustehostinta, polttoainelämmitintä, hydraulisesti säätyviä alustoja, monenmoista ECU-boxia ja muuta herkkää elektroniikkaa auto täynnä.
        Lisäksi tämä tarkoittaa myös suurempaa virran kulutusta, eli akku on todella kovilla.

        Kantti-ladassa ei ollut mitään ylimääräisiä sähkö kuluttavia laitteita, joten hörähti käyntiin pakkasella kuin pakkasella. Ja jos pääsi käymään niin harvinainen tilanne että akku oli päässyt tyhjäksi, sen pystyi käynnistämään myös veivistä:
        "Suhteellisen alhainen virityssuhde takasi perusluotettavuuden myös vaativissa olosuhteissa. Turhat hienoudet oli karsittu pois, ja konstailematon tekniikka oli helpompi pitää kunnossa myös itse. Ladassa oli aluksi auton keulassa reikä veiviä varten, jolla voitiin taata auton käynnistyminen myös, jos auton akku hyytyi pakkasissa. Samaa tarkoitusta palveli tarvittaessa käsikäyttöinen polttoainepumppu hätätilanteita varten."
        https://www.is.fi/autot/art-2000001103937.html

        Oikeaa asiaa vihdoin, kaikki mitä nyky autoissa on heikentää auton toiminta varmuutta Ladassa on ainoastaan kaikki se mitä tarvitaan auton kulkemiseen, ja matkustajien kuljetukseen tietysti turvalaitteista löytyy turvavyöt ja auto on metallia, ei muovia se kestää kyllä törmäyksiäkin, puskurit on myös rautaa, ei muovia, se on varma peli joka lähtöön tuossa Tori palstalla oli siisti Lada myynnissä pitääpä sitä kysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeaa asiaa vihdoin, kaikki mitä nyky autoissa on heikentää auton toiminta varmuutta Ladassa on ainoastaan kaikki se mitä tarvitaan auton kulkemiseen, ja matkustajien kuljetukseen tietysti turvalaitteista löytyy turvavyöt ja auto on metallia, ei muovia se kestää kyllä törmäyksiäkin, puskurit on myös rautaa, ei muovia, se on varma peli joka lähtöön tuossa Tori palstalla oli siisti Lada myynnissä pitääpä sitä kysyä.

        Juu se on näissä uusissa autoissa tuokin kun Ohjauspyörään laitetaan useiden laitteiden ohjaus kytkimet, niin niiden läpiviemiseen tarvitaan sellainen osa jota kutsutaan "spiraalijohtimeksi" on sellainen osa jossa on kaksi toisistaan erikseen pyörivää osaa yhdessä paketissa, eli kumpaankin puoleen tulee useita johtimia kiinni, tällä laitteella johdetaan pyörivästä Ohjauspyörästä toiminnat useisiin laitteisiin, myös Airbagin toiminta, juuri tämän vuoksi nykyautoissa on paljon sähkövikoja voi syttyä Airbag valo, ja vika voi olla juuri tässä kytkimessä, sen osto ja asennus tuleekin sitten maksamaan liikkeestä riippuen 600-1500e. tällaisia vikoja ei Ladassa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu se on näissä uusissa autoissa tuokin kun Ohjauspyörään laitetaan useiden laitteiden ohjaus kytkimet, niin niiden läpiviemiseen tarvitaan sellainen osa jota kutsutaan "spiraalijohtimeksi" on sellainen osa jossa on kaksi toisistaan erikseen pyörivää osaa yhdessä paketissa, eli kumpaankin puoleen tulee useita johtimia kiinni, tällä laitteella johdetaan pyörivästä Ohjauspyörästä toiminnat useisiin laitteisiin, myös Airbagin toiminta, juuri tämän vuoksi nykyautoissa on paljon sähkövikoja voi syttyä Airbag valo, ja vika voi olla juuri tässä kytkimessä, sen osto ja asennus tuleekin sitten maksamaan liikkeestä riippuen 600-1500e. tällaisia vikoja ei Ladassa ole.

        Kyllä kaalihakkuri (Lada) oli hyvä vehje. Halpa ostaa ja työllisti aivan kohtalaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu se on näissä uusissa autoissa tuokin kun Ohjauspyörään laitetaan useiden laitteiden ohjaus kytkimet, niin niiden läpiviemiseen tarvitaan sellainen osa jota kutsutaan "spiraalijohtimeksi" on sellainen osa jossa on kaksi toisistaan erikseen pyörivää osaa yhdessä paketissa, eli kumpaankin puoleen tulee useita johtimia kiinni, tällä laitteella johdetaan pyörivästä Ohjauspyörästä toiminnat useisiin laitteisiin, myös Airbagin toiminta, juuri tämän vuoksi nykyautoissa on paljon sähkövikoja voi syttyä Airbag valo, ja vika voi olla juuri tässä kytkimessä, sen osto ja asennus tuleekin sitten maksamaan liikkeestä riippuen 600-1500e. tällaisia vikoja ei Ladassa ole.

        Millä vuosituhannella sinä elät? Taidat olla hevosmies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä vuosituhannella sinä elät? Taidat olla hevosmies.

        Onko sinulla ajanlasku hukassa kun kyselet mikä vuosituhat on menossa, mutta jos saat sen selville niin hanki sinäkin Lada se on lujaa kaatua, ei ole sähkövikoja eikä muitakaan lapsen vikoja kun auto on tehty Siperian olosuhteet kestämään, ja käynnistymään ilman lokilämppäriä joka säällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla ajanlasku hukassa kun kyselet mikä vuosituhat on menossa, mutta jos saat sen selville niin hanki sinäkin Lada se on lujaa kaatua, ei ole sähkövikoja eikä muitakaan lapsen vikoja kun auto on tehty Siperian olosuhteet kestämään, ja käynnistymään ilman lokilämppäriä joka säällä.

        Eikö ole vikoja ?aja lätäkköön niin sammuu kun on niin paska sytytys. Älä kehu paskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole vikoja ?aja lätäkköön niin sammuu kun on niin paska sytytys. Älä kehu paskaa

        Aika syvistä lätäköistä saa ajella että saa kantti-Ladan virranjakajan kannen kosteaksi, mutta jos näin sattuukin käymään, niin korjaus tapahtuu helposti vain rätillä pyyhkimällä.
        Sitä vastoin nykyautojen konepellin alla on niin paljon vedeltä eristämätöntä elektroniikkaa, että ei tarvitse kummoista vesiroisketta niin käynnistyksenestot menee päälle, varashälytin huutaa, vikakoodin varoitusvalot palaa, jne jne...
        ei oo tehty Suomen olosuhteisiin näitä nykyautoja.

        Ps. Ladan moottoritilan pystyi pesemään kauttaaltaan painepesurilla, jonka jälkeen ei tarvinut tehdä muuta kuin korkeintaan pyyhkiä se virranjakajan kansi kuivaksi.
        Ei onnistu nykyautoissa, vaan konetila on aina kurasta ja öljystä likainen kun sitä ei saa pestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika syvistä lätäköistä saa ajella että saa kantti-Ladan virranjakajan kannen kosteaksi, mutta jos näin sattuukin käymään, niin korjaus tapahtuu helposti vain rätillä pyyhkimällä.
        Sitä vastoin nykyautojen konepellin alla on niin paljon vedeltä eristämätöntä elektroniikkaa, että ei tarvitse kummoista vesiroisketta niin käynnistyksenestot menee päälle, varashälytin huutaa, vikakoodin varoitusvalot palaa, jne jne...
        ei oo tehty Suomen olosuhteisiin näitä nykyautoja.

        Ps. Ladan moottoritilan pystyi pesemään kauttaaltaan painepesurilla, jonka jälkeen ei tarvinut tehdä muuta kuin korkeintaan pyyhkiä se virranjakajan kansi kuivaksi.
        Ei onnistu nykyautoissa, vaan konetila on aina kurasta ja öljystä likainen kun sitä ei saa pestä.

        Oikeasti? ALFA hommia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole vikoja ?aja lätäkköön niin sammuu kun on niin paska sytytys. Älä kehu paskaa

        Jaa mikäs? olekko kastunut ja sytytyksesi on mennyt sekaisin, no sitä tuossa mietinkin kun kyselet nykyistä aikaa, mutta Lada ei kosteudesta ole millänsäkään ollut koskaan, siinä ei ole Luukaksen sähkölaitteita ne on valmistettu kestämään kaikkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa mikäs? olekko kastunut ja sytytyksesi on mennyt sekaisin, no sitä tuossa mietinkin kun kyselet nykyistä aikaa, mutta Lada ei kosteudesta ole millänsäkään ollut koskaan, siinä ei ole Luukaksen sähkölaitteita ne on valmistettu kestämään kaikkea.

        Älä boomeri selitä ,ei sulla ole ikinä Ladaa ollu .Puhut vain mitä oot kuullu TB:ukoilta.Typerä trolli ,taidat olla ”ylempää keskiluokkaa” ,omistat volkkarin 😂noloa niin noloa.Ole sinäkin ALFA ja osta Mersu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä boomeri selitä ,ei sulla ole ikinä Ladaa ollu .Puhut vain mitä oot kuullu TB:ukoilta.Typerä trolli ,taidat olla ”ylempää keskiluokkaa” ,omistat volkkarin 😂noloa niin noloa.Ole sinäkin ALFA ja osta Mersu .

        Minulla olla kerran mersu munajatke mutta se ei olla huva, se ei toimia.
        Nyt minulla olla Baijerilainen Muna Wenytin ja olla elainkunnan alfa.


    • Anonyymi

      Edelleen ...paskat akut...heittäkää vittuun ne ylläpitolaturit!

      • Anonyymi

        Älkää hyvät ihmiset ainakaan sinne v------n niitä akkuja heittäkö. Niistä on haittaa kun seuraavan kerran-----.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset ainakaan sinne v------n niitä akkuja heittäkö. Niistä on haittaa kun seuraavan kerran-----.

        Joo se vihtu on muutoinkin niin repaleisen näköinen jos vielä akkuja nakuille heitettäisiin sinne niin olis paha sotku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se vihtu on muutoinkin niin repaleisen näköinen jos vielä akkuja nakuille heitettäisiin sinne niin olis paha sotku.

        Ja iso pitää olla, jos sinne auton akku mahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja iso pitää olla, jos sinne auton akku mahtuu.

        Ei varmaan ainakaan yli 100A dieselin akku mahdu, mutta ehkä 50A tai 45A jos kulmia vähän pyöristää voisi muutaman lapsen maailmaan pukanneelle mahtuakin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan ainakaan yli 100A dieselin akku mahdu, mutta ehkä 50A tai 45A jos kulmia vähän pyöristää voisi muutaman lapsen maailmaan pukanneelle mahtuakin...

        Monenlaista ole nähnyt, mutta en koskaan niin isoa. Vaatimattomana miehenä olen tyytynyt pienempiin.


    • Anonyymi

      Ylläpitolaturit..eikä akut...senkin lukihäriöiset :D

      • Anonyymi

        Täytyy olla suojattu, mielellään IP67


    • Anonyymi

      On retorinen aloitus, mutta missähän liikkeessä tuo yksi on työssä kun kauppaa jotain laturia, vai olisiko mennyt itse ostamaan sellaisen, ja nyt kun on huomannut tulleensa huijatuksi koettaa kaupata sitä meille.

      • Anonyymi

        Ylläpitolaturilla varustettu Lada on huippuvehje, sanovat ne jotka oikeasti tietävät ja ymmärtävät jotakin. Paskanpuhujat ovat tietenkin eri mieltä kuten aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpitolaturilla varustettu Lada on huippuvehje, sanovat ne jotka oikeasti tietävät ja ymmärtävät jotakin. Paskanpuhujat ovat tietenkin eri mieltä kuten aina.

        Tojota on paras sano Tero


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota on paras sano Tero

        Niin minustakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      10108
    2. Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku

      "Petteri Orpon joukkueen epäonni jatkuu – Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku". https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/0c6c716d-c8eb-4c01-aaf7-3626832
      Maailman menoa
      83
      3559