ko saa hiki päässä autoa käynnistellä, oli akku tyhjä, ja joutu sisään kantaan lataukselle.
Ilmaston muutos vissiin
37
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onko siellä rajalla nykyään lataamokin?
Kauanko lataamoon kannettu kuski lämpiää siellä?
Pääseekö vielä joskus ulos pakkaseen? - Anonyymi
Veivilläkö yritit käynnistää, kun pääsi hikeentyi?
Kantsis vaihtaa se kottero uudempaan malliin. - Anonyymi
Paska akku...osta uus!Äläkä visustele :D
- Anonyymi
Hanki auto ja unoha sie kläpi ne metsunraadot.
- Anonyymi
Ihmeesti nämä aloitukset kiihottaa noita kehitysvammaisia, on todella hyvä että heillekin tulee sellaisia virikkeitä se on muuten elämä kovin yksinkertaista heillä, kun kaikki asiathan heille ovat aina yksinkertaisia, eli kun ei osaa käsitellä asioiden useampaa puolta, niin niissä ei ole mitään minkä vuoksi pitäisi koettaa ajatella, mutta ilmat on sopivat, se tosiaan akun varaus on jatkuvasti alhainen kun ajaa vaan pikku matkoja tässä kaupungilla, ja ainahan on useat sähkölaitteet käytössä käynnistyksestä lähtien, kun näissä uudemmissa ajovalotkin on päällä heti kun virran kytkee.
- Anonyymi
Mullakin on niitä tietokone bokseja viisi tuossa autossa, sehän tyhjentää akun viikossa jos seisoo käyttämättä, kesäaikaankin.
- Anonyymi
Yhtaikaa paljon virtaa syöviä sähkölaitteita päällä, kuten penkinlämmitin, takalasinlämmitin, puhallin huutaa hoosiannaa, mahdolliset lisävalot tai jenkavehkeet, jne jne... nämä kun vielä yhdistetään moottorin huonoon esilämmitykseen, lyhyen matkan ajoon, ja kylmään ilmaan, niin takuulla akun saa hyytymään 100% varmasti, oli auto uusi tai vanha.
Sitä varten on keksitty akkulaturi, jota edellä mainituissa tilanteissa on syytä aina välillä käyttää.- Anonyymi
Se on noissa kerrostaloissa akun latailu vaikeampaa, minulla oli nyt yön laturissa kun on päässyt varaus niin vähälle, käynnistäessä kuulee kuinka kone pyörii siitä voi arvella aina sen, mutta pakkasella akun varaus laskee puoleen normaalista, se yllättää monet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on noissa kerrostaloissa akun latailu vaikeampaa, minulla oli nyt yön laturissa kun on päässyt varaus niin vähälle, käynnistäessä kuulee kuinka kone pyörii siitä voi arvella aina sen, mutta pakkasella akun varaus laskee puoleen normaalista, se yllättää monet.
Mitä vaikeaa se latailu on. Laita ylläpitolaturi joka lataa aina kun auto on roikassa
- Anonyymi
Pakkasissa on se hyvä puoli, että mersunraadot hyytyy ja ovat poissa liikenteestä.
- Anonyymi
Boomerit vaan ajelee,on pätäkkää ajaa laatuvehkeillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Boomerit vaan ajelee,on pätäkkää ajaa laatuvehkeillä.
Lada olis varmin vehe tämmösillä ilmoilla, minun isällä oli sellainen eikä koskaan ollu roikassa, mutta aina heti käyntiin, se oli varma ja huoleton auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada olis varmin vehe tämmösillä ilmoilla, minun isällä oli sellainen eikä koskaan ollu roikassa, mutta aina heti käyntiin, se oli varma ja huoleton auto.
Päivitä ittes tähänpäivään ,kaikki uudet autot lähtee käyntiin ja on sata kertaa toimintavarmempia kuin idän romu.Aika kultaa muistot ,niin se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivitä ittes tähänpäivään ,kaikki uudet autot lähtee käyntiin ja on sata kertaa toimintavarmempia kuin idän romu.Aika kultaa muistot ,niin se on.
Mietippä uudelleen.
Nykyajan autoista on haluttu tehdä mahdollisimman mukavia, ja tämä takoittaa valitettavasti sitä, että auto on ahdettu täyteen hienoa ja helposti hajoavaa tekniikkaa.
On ohjaustehostinta, polttoainelämmitintä, hydraulisesti säätyviä alustoja, monenmoista ECU-boxia ja muuta herkkää elektroniikkaa auto täynnä.
Lisäksi tämä tarkoittaa myös suurempaa virran kulutusta, eli akku on todella kovilla.
Kantti-ladassa ei ollut mitään ylimääräisiä sähkö kuluttavia laitteita, joten hörähti käyntiin pakkasella kuin pakkasella. Ja jos pääsi käymään niin harvinainen tilanne että akku oli päässyt tyhjäksi, sen pystyi käynnistämään myös veivistä:
"Suhteellisen alhainen virityssuhde takasi perusluotettavuuden myös vaativissa olosuhteissa. Turhat hienoudet oli karsittu pois, ja konstailematon tekniikka oli helpompi pitää kunnossa myös itse. Ladassa oli aluksi auton keulassa reikä veiviä varten, jolla voitiin taata auton käynnistyminen myös, jos auton akku hyytyi pakkasissa. Samaa tarkoitusta palveli tarvittaessa käsikäyttöinen polttoainepumppu hätätilanteita varten."
https://www.is.fi/autot/art-2000001103937.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietippä uudelleen.
Nykyajan autoista on haluttu tehdä mahdollisimman mukavia, ja tämä takoittaa valitettavasti sitä, että auto on ahdettu täyteen hienoa ja helposti hajoavaa tekniikkaa.
On ohjaustehostinta, polttoainelämmitintä, hydraulisesti säätyviä alustoja, monenmoista ECU-boxia ja muuta herkkää elektroniikkaa auto täynnä.
Lisäksi tämä tarkoittaa myös suurempaa virran kulutusta, eli akku on todella kovilla.
Kantti-ladassa ei ollut mitään ylimääräisiä sähkö kuluttavia laitteita, joten hörähti käyntiin pakkasella kuin pakkasella. Ja jos pääsi käymään niin harvinainen tilanne että akku oli päässyt tyhjäksi, sen pystyi käynnistämään myös veivistä:
"Suhteellisen alhainen virityssuhde takasi perusluotettavuuden myös vaativissa olosuhteissa. Turhat hienoudet oli karsittu pois, ja konstailematon tekniikka oli helpompi pitää kunnossa myös itse. Ladassa oli aluksi auton keulassa reikä veiviä varten, jolla voitiin taata auton käynnistyminen myös, jos auton akku hyytyi pakkasissa. Samaa tarkoitusta palveli tarvittaessa käsikäyttöinen polttoainepumppu hätätilanteita varten."
https://www.is.fi/autot/art-2000001103937.htmlOikeaa asiaa vihdoin, kaikki mitä nyky autoissa on heikentää auton toiminta varmuutta Ladassa on ainoastaan kaikki se mitä tarvitaan auton kulkemiseen, ja matkustajien kuljetukseen tietysti turvalaitteista löytyy turvavyöt ja auto on metallia, ei muovia se kestää kyllä törmäyksiäkin, puskurit on myös rautaa, ei muovia, se on varma peli joka lähtöön tuossa Tori palstalla oli siisti Lada myynnissä pitääpä sitä kysyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeaa asiaa vihdoin, kaikki mitä nyky autoissa on heikentää auton toiminta varmuutta Ladassa on ainoastaan kaikki se mitä tarvitaan auton kulkemiseen, ja matkustajien kuljetukseen tietysti turvalaitteista löytyy turvavyöt ja auto on metallia, ei muovia se kestää kyllä törmäyksiäkin, puskurit on myös rautaa, ei muovia, se on varma peli joka lähtöön tuossa Tori palstalla oli siisti Lada myynnissä pitääpä sitä kysyä.
Juu se on näissä uusissa autoissa tuokin kun Ohjauspyörään laitetaan useiden laitteiden ohjaus kytkimet, niin niiden läpiviemiseen tarvitaan sellainen osa jota kutsutaan "spiraalijohtimeksi" on sellainen osa jossa on kaksi toisistaan erikseen pyörivää osaa yhdessä paketissa, eli kumpaankin puoleen tulee useita johtimia kiinni, tällä laitteella johdetaan pyörivästä Ohjauspyörästä toiminnat useisiin laitteisiin, myös Airbagin toiminta, juuri tämän vuoksi nykyautoissa on paljon sähkövikoja voi syttyä Airbag valo, ja vika voi olla juuri tässä kytkimessä, sen osto ja asennus tuleekin sitten maksamaan liikkeestä riippuen 600-1500e. tällaisia vikoja ei Ladassa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu se on näissä uusissa autoissa tuokin kun Ohjauspyörään laitetaan useiden laitteiden ohjaus kytkimet, niin niiden läpiviemiseen tarvitaan sellainen osa jota kutsutaan "spiraalijohtimeksi" on sellainen osa jossa on kaksi toisistaan erikseen pyörivää osaa yhdessä paketissa, eli kumpaankin puoleen tulee useita johtimia kiinni, tällä laitteella johdetaan pyörivästä Ohjauspyörästä toiminnat useisiin laitteisiin, myös Airbagin toiminta, juuri tämän vuoksi nykyautoissa on paljon sähkövikoja voi syttyä Airbag valo, ja vika voi olla juuri tässä kytkimessä, sen osto ja asennus tuleekin sitten maksamaan liikkeestä riippuen 600-1500e. tällaisia vikoja ei Ladassa ole.
Kyllä kaalihakkuri (Lada) oli hyvä vehje. Halpa ostaa ja työllisti aivan kohtalaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu se on näissä uusissa autoissa tuokin kun Ohjauspyörään laitetaan useiden laitteiden ohjaus kytkimet, niin niiden läpiviemiseen tarvitaan sellainen osa jota kutsutaan "spiraalijohtimeksi" on sellainen osa jossa on kaksi toisistaan erikseen pyörivää osaa yhdessä paketissa, eli kumpaankin puoleen tulee useita johtimia kiinni, tällä laitteella johdetaan pyörivästä Ohjauspyörästä toiminnat useisiin laitteisiin, myös Airbagin toiminta, juuri tämän vuoksi nykyautoissa on paljon sähkövikoja voi syttyä Airbag valo, ja vika voi olla juuri tässä kytkimessä, sen osto ja asennus tuleekin sitten maksamaan liikkeestä riippuen 600-1500e. tällaisia vikoja ei Ladassa ole.
Millä vuosituhannella sinä elät? Taidat olla hevosmies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä vuosituhannella sinä elät? Taidat olla hevosmies.
Onko sinulla ajanlasku hukassa kun kyselet mikä vuosituhat on menossa, mutta jos saat sen selville niin hanki sinäkin Lada se on lujaa kaatua, ei ole sähkövikoja eikä muitakaan lapsen vikoja kun auto on tehty Siperian olosuhteet kestämään, ja käynnistymään ilman lokilämppäriä joka säällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla ajanlasku hukassa kun kyselet mikä vuosituhat on menossa, mutta jos saat sen selville niin hanki sinäkin Lada se on lujaa kaatua, ei ole sähkövikoja eikä muitakaan lapsen vikoja kun auto on tehty Siperian olosuhteet kestämään, ja käynnistymään ilman lokilämppäriä joka säällä.
Eikö ole vikoja ?aja lätäkköön niin sammuu kun on niin paska sytytys. Älä kehu paskaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole vikoja ?aja lätäkköön niin sammuu kun on niin paska sytytys. Älä kehu paskaa
Aika syvistä lätäköistä saa ajella että saa kantti-Ladan virranjakajan kannen kosteaksi, mutta jos näin sattuukin käymään, niin korjaus tapahtuu helposti vain rätillä pyyhkimällä.
Sitä vastoin nykyautojen konepellin alla on niin paljon vedeltä eristämätöntä elektroniikkaa, että ei tarvitse kummoista vesiroisketta niin käynnistyksenestot menee päälle, varashälytin huutaa, vikakoodin varoitusvalot palaa, jne jne...
ei oo tehty Suomen olosuhteisiin näitä nykyautoja.
Ps. Ladan moottoritilan pystyi pesemään kauttaaltaan painepesurilla, jonka jälkeen ei tarvinut tehdä muuta kuin korkeintaan pyyhkiä se virranjakajan kansi kuivaksi.
Ei onnistu nykyautoissa, vaan konetila on aina kurasta ja öljystä likainen kun sitä ei saa pestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika syvistä lätäköistä saa ajella että saa kantti-Ladan virranjakajan kannen kosteaksi, mutta jos näin sattuukin käymään, niin korjaus tapahtuu helposti vain rätillä pyyhkimällä.
Sitä vastoin nykyautojen konepellin alla on niin paljon vedeltä eristämätöntä elektroniikkaa, että ei tarvitse kummoista vesiroisketta niin käynnistyksenestot menee päälle, varashälytin huutaa, vikakoodin varoitusvalot palaa, jne jne...
ei oo tehty Suomen olosuhteisiin näitä nykyautoja.
Ps. Ladan moottoritilan pystyi pesemään kauttaaltaan painepesurilla, jonka jälkeen ei tarvinut tehdä muuta kuin korkeintaan pyyhkiä se virranjakajan kansi kuivaksi.
Ei onnistu nykyautoissa, vaan konetila on aina kurasta ja öljystä likainen kun sitä ei saa pestä.Oikeasti? ALFA hommia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole vikoja ?aja lätäkköön niin sammuu kun on niin paska sytytys. Älä kehu paskaa
Jaa mikäs? olekko kastunut ja sytytyksesi on mennyt sekaisin, no sitä tuossa mietinkin kun kyselet nykyistä aikaa, mutta Lada ei kosteudesta ole millänsäkään ollut koskaan, siinä ei ole Luukaksen sähkölaitteita ne on valmistettu kestämään kaikkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa mikäs? olekko kastunut ja sytytyksesi on mennyt sekaisin, no sitä tuossa mietinkin kun kyselet nykyistä aikaa, mutta Lada ei kosteudesta ole millänsäkään ollut koskaan, siinä ei ole Luukaksen sähkölaitteita ne on valmistettu kestämään kaikkea.
Älä boomeri selitä ,ei sulla ole ikinä Ladaa ollu .Puhut vain mitä oot kuullu TB:ukoilta.Typerä trolli ,taidat olla ”ylempää keskiluokkaa” ,omistat volkkarin 😂noloa niin noloa.Ole sinäkin ALFA ja osta Mersu .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä boomeri selitä ,ei sulla ole ikinä Ladaa ollu .Puhut vain mitä oot kuullu TB:ukoilta.Typerä trolli ,taidat olla ”ylempää keskiluokkaa” ,omistat volkkarin 😂noloa niin noloa.Ole sinäkin ALFA ja osta Mersu .
Minulla olla kerran mersu munajatke mutta se ei olla huva, se ei toimia.
Nyt minulla olla Baijerilainen Muna Wenytin ja olla elainkunnan alfa.
- Anonyymi
Edelleen ...paskat akut...heittäkää vittuun ne ylläpitolaturit!
- Anonyymi
Älkää hyvät ihmiset ainakaan sinne v------n niitä akkuja heittäkö. Niistä on haittaa kun seuraavan kerran-----.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset ainakaan sinne v------n niitä akkuja heittäkö. Niistä on haittaa kun seuraavan kerran-----.
Joo se vihtu on muutoinkin niin repaleisen näköinen jos vielä akkuja nakuille heitettäisiin sinne niin olis paha sotku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo se vihtu on muutoinkin niin repaleisen näköinen jos vielä akkuja nakuille heitettäisiin sinne niin olis paha sotku.
Ja iso pitää olla, jos sinne auton akku mahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja iso pitää olla, jos sinne auton akku mahtuu.
Ei varmaan ainakaan yli 100A dieselin akku mahdu, mutta ehkä 50A tai 45A jos kulmia vähän pyöristää voisi muutaman lapsen maailmaan pukanneelle mahtuakin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaan ainakaan yli 100A dieselin akku mahdu, mutta ehkä 50A tai 45A jos kulmia vähän pyöristää voisi muutaman lapsen maailmaan pukanneelle mahtuakin...
Monenlaista ole nähnyt, mutta en koskaan niin isoa. Vaatimattomana miehenä olen tyytynyt pienempiin.
- Anonyymi
Ylläpitolaturit..eikä akut...senkin lukihäriöiset :D
- Anonyymi
Täytyy olla suojattu, mielellään IP67
- Anonyymi
On retorinen aloitus, mutta missähän liikkeessä tuo yksi on työssä kun kauppaa jotain laturia, vai olisiko mennyt itse ostamaan sellaisen, ja nyt kun on huomannut tulleensa huijatuksi koettaa kaupata sitä meille.
- Anonyymi
Ylläpitolaturilla varustettu Lada on huippuvehje, sanovat ne jotka oikeasti tietävät ja ymmärtävät jotakin. Paskanpuhujat ovat tietenkin eri mieltä kuten aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylläpitolaturilla varustettu Lada on huippuvehje, sanovat ne jotka oikeasti tietävät ja ymmärtävät jotakin. Paskanpuhujat ovat tietenkin eri mieltä kuten aina.
Tojota on paras sano Tero
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota on paras sano Tero
Niin minustakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 535078
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233327Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281472Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1821307- 751000
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24908Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49867Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259806Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35748Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707