Oletko siis uskovainen?

Anonyymi

Ei siinä mitään, mutta sinähän käytät päihteitä. Eikö se ole tekopyhää 🧐

15

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En käytä päihteitä ja ei en usko yliluonnolliseen. Vaan realismiin ja korkeampaan viisauteen. Saat toki itse luulla/uskoa mitä haluat, ei vaikuta mun elämääni mitenkään.

      • Anonyymi

        Ainiin ja tupakka, alkoholi, kahvi et et on huumeita myös.


    • Anonyymi

      Hieman haiskahtaa tekopyhältä aloituksesta.

    • Anonyymi

      Minun suhde Herraan ja Jeesukseen Kristukseen on yksityinen ja sitä minun ei tarvitse kenellekkään selittää. Tai ehkä sellaiselle henkilölle voisinkin kertoa enemmän, joka on oikeasti tärkeä ja olemassa elämässäni. Ei millekkään palstapirkolle.

      • Anonyymi

        Viime kädessä vain Jumala tietää, uskooko ihminen vai ei mutta kyllä se tietysti tulisi välittyä muillekin. Tosin uskovien piirissä on sellaisiakin, jotka arvottavat toisia sen mukaan, miten he tulkitsevat Raamattua tai tiettyjä opinkappaleita ja etenkin sen mukaan, onko toinen samaa mieltä kuin itse. Se on sekä liberaali- että konservatiivipuolella yleistä.

        Se todellinen jakolinja kulkee kuitenkin siinä, uskooko ihminen henkilökohtaisesti Jeesukseen Kristukseen vai ei. Osa ihmisistä on sellaisia, että ne uskoo johonkin yliluonnolliseen määrittelemättä sitä. He voivat uskoa "Taivaan Isään" mutta eivät koe tarvitsevansa Jeesusta eivät siis tunne Häntä henk.koht. Se ei ole kuitenkaan kristillisestä näkökulmasta vielä pelastavaa uskoa. Uskon funktio on pelastaa ja usko on henkilökohtainen suhde Jumalaan.


    • Anonyymi

      Niitä tässä maailmassa riittää...

    • Anonyymi

      Omituinen aloitus. Mustamaalaatko jotain? Olen itse uskovainen, en ole tekopyhä, koska uskoni on aitoa ja olen raitis ja päihteetön ja aina ollut sellainen. Hyväksyn alkoholin kohtuukäytön mutta en sitten muuta. Ihmisen tulee löytää ilo elämäänsä muualta kuin päihteistä. Alkoholin, tupakan ja muiden päihteiden käyttö näkyy jo parikymppisten ihmisten iholla, saatika sitten vanhempien. Päihteidenkäyttäjät näyttävät ikäistään vanhemmilta, iho kellertää, silmät on sameat ja sisuskalut kovilla. Hampaat värjäytyy ja tippuu ennenaikaisesti pois, ihminen haisee tupakalle ja viinalle ja alkoholi tuhoaa aivoa, mikä voi jopa johtaa persoonan osittaiseen muutokseen ja kognitiivisten taitojen huonontumiseen.

      Ihmisen usko ei välttämättä ole sidoksissa päihteidenkäyttöön. Tiedän uskovia, jotka tupakoi ja jotka käyttää alkoholia kohtuudella. Olen kuunnellut sellaista Radio Dein ohjelmaa kuin Ex-criminals, jossa mm. haastatellaan ja jossa on haastattelijoina entisiä rikollisia päihteidenkäyttäjiä. Heillä joillakin on tullut siinä uskon alkutaipaleella jotain repsahduksia mutta se ei ole tarkoittanut, että he olisivat uskostaan luopuneet. Moni heistä on myös menettänyt tuttaviaan päihteille. Rikollinen jengimaailma on kova monessa mielessä ja moni ei selviä siltä vanhuusvuosille elävien kirjoissa. Alkoholi ja muut päihteet tappaa, jos niitä käyttää tarpeeksi kauan ja suuria määriä. Moni alkoholisti kuolee suht. nuorella iällä. Huumeet tappaa yliannostuksiin monia nuoria, jotka eivät piittaa niiden vaaroista. Tupakointi aiheuttaa erilaisia sairauksia.

    • Anonyymi

      ei se huonommaksi uskovaista tee vaikka hän päihteitä käyttääkin. Yhtä syntisiä kaikki ihmiset ovat Jumalan silmissä.
      Ei uskovainen ole sen parempi ihminen kuin muutkaan.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Eipä tähän lisättävää.


    • Anonyymi

      Aloin uskoa vahvemmin edellisvuonna.

      Kristinusko edellyttää tiettyä kohtuullisuutta, kukaan ei ole täydellinen - tämä on se tärkein. Kyse on siitä mitä usko mahdollistaa: toisenlaisen elämän ja näkemyksen.

      Tekopyhyys on sitä että puhuu yhtä ja tekee toista. Jokainen uskovainen tekee matkaa ja vastaa itsestään, mutta kyllä se on kaikille paremmaksi elämäksi.

      • Anonyymi

        Tekopyhät tahtovat kontrolloida muiden elämää,ajatuksia ja uskomista. Korottaa itsensä siten muita paremmaksi. Olkaa iloisia kaikista jotka uskovat.keskittykää positiivisuuteen tässäkin .Minä uskon niinkuin sydämmessä tunnen ja se ei muuksi tuomaroinneilla muutu. Ihmisille ei tarvii uskostaan tiliä tehdä.että näin.💎


      • Anonyymi

        Tekopyhyys on myös sitä, että moralisoi äänekkäästi muita ihmisiä - itselleen täysin tyypillisistä asioista, joista joko haluaa vaieta tai on niin tyhmä, ettei ymmärrä olevansa itse paras esimerkki asiasta. Katso, kuka huutelee...

        Esimerkiksi jotkut miehet huutelevat naisten yksityiselämästä, vaikka ovat itse panneet koko kaupungin ja rehvastelleet sekä sillä että (menneillä) sukupuolitaudeillaan. Eipä luulisi olevan jalustaa miltä moralisoida, mutta moralisointi tekeekin porsaasta naurettavan.

        Esimerkkejä on vaikka millä mitalla, koska tällainen tekopyhyys jos mikä on ihmiselle erittäin tyypillistä. Kertoi jo Carl Jung...


    • Anonyymi

      Jospa se haluaakin olla niitä uskovaisia, jotka vain kontrolloivat Muita ihmisiä. Homoseksuaalit eheäksi sähköshokilla ja sitä rataa. Oma kontrolli olematonta, mitä tulee päihteisiin ja rikollisuuteen ja naisten ahdisteluun. Esimerkkeinä.

    • Anonyymi

      Se näyttää vaan samalta, Pyhällä Hengellä täyttynyt näyttää hiprakassa olevalta aina.

    • Anonyymi

      Liha on niin heikkoa ja lupaukset haihtuvat avaruuteen!😇

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe