Stressitön työ?

Anonyymi

Hei

Olen aika väsynyt oman alan töihin. Kouluttauduin lisää ajatuksena, että olisi enemmän valinnan varaa siitä, minkälaisessa alan työssä voisi työskennellä ja että löytäisin alalta sen ns oman jutun. Olen kuitenkin nyt todennut, että tämä ala ei ole sitä mitä haluan tehdä ja yksi syy on se, että tässä työssä on aivan kamala ja jatkuva stressi. Vapaa-ajallakin tulee mietittyä vallan työasioita ja en vain jaksa olla enää tällä alalla. Olen kokeillut erilaisia työpaikkoja ym, mutta en vain koe ,että minulla olisi enää juurikaan mielenkiintoa enää tälle alalle. Työ on henkisellä tasolla todella kuormittavaa ja vapaa-ajalla en jaksa oikein tehdäkkään mitään, kun olen todella väsynyt.

Olenkin nyt harkinnut kokonaan alan vaihtoa ja mietin että mikä olisi sellainen vähemmän stressaavampi työ. Haluaisin tehdä sellaista työtä, missä saisi toimia melko itsenäisesti, ei olisi henkisesti kuormittavaa ja että ei tarvitsisi toimia asiakaspalvelijana eikä myöskään hoitaa ketään eikä huolehtia toisten asioista.

Minulle käy ihan joku sellainenkin työ, mihin ei ole kovin pitkää koulutusta ja ei tietenkään ole myös ehtona mikään iso palkka, kunhan sillä tulee toimeen jotenkin.

Olisiko ideoita kellään?

Onko teillä kokemusta alan vaihdosta aivan toisenlaisiin kuvioihin aikaisemman työn kuormittavuuden takia?

1

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alan vaihto ei nykyaikana ratkaise mitään. Työelämässä on nyt kaikki paskasti;

      -työelämäkonsultit ovat saaneet aivopestyä lähes kaikki työpaikat sellaisiksi että itse perustyö jää huonolle hoidolle kun aika menee kaiken maailman turhaan kokoustamiseen, infotilaisuuksiin, työpajoihin tai paskaprojekteihin

      -infoähky on vallalla eli kaikki viestintäkanavat työntää tietoa tulvana eikä sitä voi enää kunnolla hallita

      -somen seuraaminen työajalla sotkee laadukkaan työnteon eli asioita jää kesken kun työntekijä huomaa omassa facessa tai twitterissä uuden viestin ja heti pitää muka reagoida

      -esimiehet ovat täysiä puupäitä ja mulkkuja aina

      -palkka suhteessa työhön on nykyisin epäsuhdassa

      -yt:t tulee aina aikanaan eikä siitä unelmaduunista ehdi kauaa nauttia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe