Hei
Olen aika väsynyt oman alan töihin. Kouluttauduin lisää ajatuksena, että olisi enemmän valinnan varaa siitä, minkälaisessa alan työssä voisi työskennellä ja että löytäisin alalta sen ns oman jutun. Olen kuitenkin nyt todennut, että tämä ala ei ole sitä mitä haluan tehdä ja yksi syy on se, että tässä työssä on aivan kamala ja jatkuva stressi. Vapaa-ajallakin tulee mietittyä vallan työasioita ja en vain jaksa olla enää tällä alalla. Olen kokeillut erilaisia työpaikkoja ym, mutta en vain koe ,että minulla olisi enää juurikaan mielenkiintoa enää tälle alalle. Työ on henkisellä tasolla todella kuormittavaa ja vapaa-ajalla en jaksa oikein tehdäkkään mitään, kun olen todella väsynyt.
Olenkin nyt harkinnut kokonaan alan vaihtoa ja mietin että mikä olisi sellainen vähemmän stressaavampi työ. Haluaisin tehdä sellaista työtä, missä saisi toimia melko itsenäisesti, ei olisi henkisesti kuormittavaa ja että ei tarvitsisi toimia asiakaspalvelijana eikä myöskään hoitaa ketään eikä huolehtia toisten asioista.
Minulle käy ihan joku sellainenkin työ, mihin ei ole kovin pitkää koulutusta ja ei tietenkään ole myös ehtona mikään iso palkka, kunhan sillä tulee toimeen jotenkin.
Olisiko ideoita kellään?
Onko teillä kokemusta alan vaihdosta aivan toisenlaisiin kuvioihin aikaisemman työn kuormittavuuden takia?
Stressitön työ?
1
755
Vastaukset
- Anonyymi
Alan vaihto ei nykyaikana ratkaise mitään. Työelämässä on nyt kaikki paskasti;
-työelämäkonsultit ovat saaneet aivopestyä lähes kaikki työpaikat sellaisiksi että itse perustyö jää huonolle hoidolle kun aika menee kaiken maailman turhaan kokoustamiseen, infotilaisuuksiin, työpajoihin tai paskaprojekteihin
-infoähky on vallalla eli kaikki viestintäkanavat työntää tietoa tulvana eikä sitä voi enää kunnolla hallita
-somen seuraaminen työajalla sotkee laadukkaan työnteon eli asioita jää kesken kun työntekijä huomaa omassa facessa tai twitterissä uuden viestin ja heti pitää muka reagoida
-esimiehet ovat täysiä puupäitä ja mulkkuja aina
-palkka suhteessa työhön on nykyisin epäsuhdassa
-yt:t tulee aina aikanaan eikä siitä unelmaduunista ehdi kauaa nauttia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271281Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että276922- 72915