Jokos voin vain mennä mille tahansa asemalle ja maksaa suoraan pankkikortilla kuten maksan bensan tankkauksen?
Joko latauksen voi maksaa pankkikortilla?
71
3531
Vastaukset
- Anonyymi
Hyi hyi, tuo oli isku patteriuskovaisen vyön alle.
- Anonyymi
Miksi pitäisi maksaa , minä olen 2,5 vuotta , 120 000 km ajot ladannut työpaikalla ja kauppojen ilmaisissa latauspisteissä. 10 % varaukseen olen ajanut jopa 3 kertaa kuukaudessa.
Ainoástaan lomalla latailen joskus kotona.
- Anonyymi
Mites tuo sitten maksetaan? Olen luulut että maksu hoidetaan pankkikortilla kun lähdetään tolpalta. No eipä ole noita sähköauton ongelmia, eikä taida tullakaan.
- Anonyymi
Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana.
Maksu edellyttää aina ennakkorekisteröitymistä ao. latausasemaketjun asiakkaaksi. Näitä on Suomessakin monta ja määrä vain kasvaa ulkomaille lähdettäessä.
Latausasemalla pitää tunnistautua avaimenperätagin tai kännykkäsovelluksen avulla. Sitten, ehkä, tuurilla, latauksen saa käynnistymään. Toki se edellyttää, että latausaseman ja auton ohjelmistot tulevat keskenään juttuun. Alussa oli tämänkin suhteen haasteita.
Jos lataus onnistuu, niin siitä laskutetaan jälkikäteen.
Nopeaa, helppoa ja kätevää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana.
Maksu edellyttää aina ennakkorekisteröitymistä ao. latausasemaketjun asiakkaaksi. Näitä on Suomessakin monta ja määrä vain kasvaa ulkomaille lähdettäessä.
Latausasemalla pitää tunnistautua avaimenperätagin tai kännykkäsovelluksen avulla. Sitten, ehkä, tuurilla, latauksen saa käynnistymään. Toki se edellyttää, että latausaseman ja auton ohjelmistot tulevat keskenään juttuun. Alussa oli tämänkin suhteen haasteita.
Jos lataus onnistuu, niin siitä laskutetaan jälkikäteen.
Nopeaa, helppoa ja kätevää?"Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana."
Tämä kertoikin tästä kommentoijasta jo kaiken oleellisen. Uskottavuus nolla ensimmäisen lauseen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana.
Maksu edellyttää aina ennakkorekisteröitymistä ao. latausasemaketjun asiakkaaksi. Näitä on Suomessakin monta ja määrä vain kasvaa ulkomaille lähdettäessä.
Latausasemalla pitää tunnistautua avaimenperätagin tai kännykkäsovelluksen avulla. Sitten, ehkä, tuurilla, latauksen saa käynnistymään. Toki se edellyttää, että latausaseman ja auton ohjelmistot tulevat keskenään juttuun. Alussa oli tämänkin suhteen haasteita.
Jos lataus onnistuu, niin siitä laskutetaan jälkikäteen.
Nopeaa, helppoa ja kätevää?Niin ja tietenkin jos latausasema menettää jostain syystä nettiyhteyden ei sitä kaapelia saa autosta irti kuin jonottamalla maksulliseen palvelunumeroon puoli tuntia tai pulttisaksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana.
Maksu edellyttää aina ennakkorekisteröitymistä ao. latausasemaketjun asiakkaaksi. Näitä on Suomessakin monta ja määrä vain kasvaa ulkomaille lähdettäessä.
Latausasemalla pitää tunnistautua avaimenperätagin tai kännykkäsovelluksen avulla. Sitten, ehkä, tuurilla, latauksen saa käynnistymään. Toki se edellyttää, että latausaseman ja auton ohjelmistot tulevat keskenään juttuun. Alussa oli tämänkin suhteen haasteita.
Jos lataus onnistuu, niin siitä laskutetaan jälkikäteen.
Nopeaa, helppoa ja kätevää?Aina kun aloitat latauksen lataamo ottaa katevarauksen lidl 30 € ja lataamo katkeaa itekseen tunnin latauksen jälkeen lidl ja jos aloitat uudestaa latauksen niin taas katevaraus 30 € ja katevarauksen palautus voi kestää parikin päivää. Pankkikortti maksu ja äkkiä niin loppuu kymmenien ablikaatioiden lataaminen, mulla loppuu kännykästä jo muisti.
- Anonyymi
Parasta olisi, jos auto hoitaisi maksun itse ilman mitään lisävaivaa käyttäjälle. Latauskaapelissa kun muutenkin menee datalinjoja, laturi ja auto voisivat keskenään hoitaa maksun. Veloitus suoraan kuljettajan tililtä tai luottokortilta.
Näin voidaan myös paremmin varmistaa auton ripeä siirto pois latauksen päätyttyä.
Typerää pakottaa käyttämään jotain pankkikorttia.- Anonyymi
Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta.
En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla. Toimiihan se pysäköintiäkin maksaessa.
Tuo on kuin jos kaupassakaan ei voisi maksaa rahalla tai pankkikortilla vaan vain ja ainostaan kaupan omalla tägillä. Jos ei kyseisen kaupan tägiä/tili ole niin ostamatta jäisi.
Tähän kaivattaisiin lakimuutos . Olisi yksi este sähköauton hankinnan tieltä pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta.
En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla. Toimiihan se pysäköintiäkin maksaessa.
Tuo on kuin jos kaupassakaan ei voisi maksaa rahalla tai pankkikortilla vaan vain ja ainostaan kaupan omalla tägillä. Jos ei kyseisen kaupan tägiä/tili ole niin ostamatta jäisi.
Tähän kaivattaisiin lakimuutos . Olisi yksi este sähköauton hankinnan tieltä pois."Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta."
Komppaan, tuo on todella typerää. Appsit pois!
Pankkikortin pitää olla aina vaihtoehto, mutta sillä edellytyksellä, että latauspaikalla maleksijat saadaan joko maksamaan korkea minuuttihinta hitaudestaan tai muulla tavalla poistettua muiden tieltä. Sen voisi tietysti hoitaa suurella katevarauksella, mutta tämäkään ei välttämättä kaikille käy... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta.
En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla. Toimiihan se pysäköintiäkin maksaessa.
Tuo on kuin jos kaupassakaan ei voisi maksaa rahalla tai pankkikortilla vaan vain ja ainostaan kaupan omalla tägillä. Jos ei kyseisen kaupan tägiä/tili ole niin ostamatta jäisi.
Tähän kaivattaisiin lakimuutos . Olisi yksi este sähköauton hankinnan tieltä pois.Tägit on osoittautunut erittäin käteviksi latausasemilla. Onhan siitä hieman vaivaa siinä vaiheessa kun niitä hankkii, mutta pieni vaiva loppupelissä. Mutta mieluummin oikeasti vilautan tägiä kuin pelaan maksupäätteiden kanssa kuten bensaa ostettaessa, Onhan jo ollut juttua, että huoltiksetkin haluaisivat kalliit ja huoltoa vaativat maksupäätteet pois varsinkin kylmäasemilta ja siirtyisivät tägeihin.
Asiat menee tuossakin asiassa sähköautojen myötä parempaan suuntaan, muutosvastaisuus on suurin ongelma tuossakin asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tägit on osoittautunut erittäin käteviksi latausasemilla. Onhan siitä hieman vaivaa siinä vaiheessa kun niitä hankkii, mutta pieni vaiva loppupelissä. Mutta mieluummin oikeasti vilautan tägiä kuin pelaan maksupäätteiden kanssa kuten bensaa ostettaessa, Onhan jo ollut juttua, että huoltiksetkin haluaisivat kalliit ja huoltoa vaativat maksupäätteet pois varsinkin kylmäasemilta ja siirtyisivät tägeihin.
Asiat menee tuossakin asiassa sähköautojen myötä parempaan suuntaan, muutosvastaisuus on suurin ongelma tuossakin asiassa.Todellakin kätevää
https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin kätevää
https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.htmlKätevää on. Minä kirjoitan 3-vuoden sähköautokokemuksella, sinä yhden provosoivan klikkiotsikon perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kätevää on. Minä kirjoitan 3-vuoden sähköautokokemuksella, sinä yhden provosoivan klikkiotsikon perusteella.
Onhan se helppoa, jos elämä pyörii sen yhden ainokaisen latausaseman ympärillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se helppoa, jos elämä pyörii sen yhden ainokaisen latausaseman ympärillä.
Joo, niin se meillä työssäkäyvillä tuppaa olemaan. Kotoa ajetaan töihin ja illalla takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se helppoa, jos elämä pyörii sen yhden ainokaisen latausaseman ympärillä.
Jaa, mulla on niitä neljä, kaikkia käytän aina tilanteen mukaan, todella helppoa ja kätevää, ei tunnuslukujen ym. turhaa näpyttelyä ja kortin kaivamisia ja holeen työntämisiä, tuollainen on muinaista aikaa kuten polttomoottoriautotkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, mulla on niitä neljä, kaikkia käytän aina tilanteen mukaan, todella helppoa ja kätevää, ei tunnuslukujen ym. turhaa näpyttelyä ja kortin kaivamisia ja holeen työntämisiä, tuollainen on muinaista aikaa kuten polttomoottoriautotkin.
Polttomoottoriauton tankkaus näkyy nykyään sujuvan kännykkäsovelluksellakin. Tai perinteisemmin kortilla. Joka pelaa joka ainoalla asemalla, ilman ennakkorekisteröitymistä. Itseasiassa tankkaus onnistuu ulkomaillakin. Ilman että tarvii konsultaatioapua puhelimitse tai että täytyy toisen patteriautoilijan karauttaa hätiin, kuten mm. TM koeajoissa on sattunut.
Patteriauto soveltuu seikkailunhaluiselle, jolla on mahdollisuus varata matkaan puolet normaalia enemän aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta.
En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla. Toimiihan se pysäköintiäkin maksaessa.
Tuo on kuin jos kaupassakaan ei voisi maksaa rahalla tai pankkikortilla vaan vain ja ainostaan kaupan omalla tägillä. Jos ei kyseisen kaupan tägiä/tili ole niin ostamatta jäisi.
Tähän kaivattaisiin lakimuutos . Olisi yksi este sähköauton hankinnan tieltä pois."En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla."
ja välillä kaapataan korttisi tiedot ja tehdään kortillasi muutaman kympin ostoksia joita et ehkä huomaa .
toiseksi, se lukija pitää huoltaa jos on ulkona, se maksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin kätevää
https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.htmltuostakin artikkelista on saatu monelta kateelliselta lukijoilta mukava maksu.
jos olisi lukenut jotain täyttää faktaa, olisiko sitä kukaan lukenut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, niin se meillä työssäkäyvillä tuppaa olemaan. Kotoa ajetaan töihin ja illalla takaisin.
kaikki ei edes aja vaan haaveilevat kännykän kanssa autoilusta.
ainoa autoilu on kapakasta pois taksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriauton tankkaus näkyy nykyään sujuvan kännykkäsovelluksellakin. Tai perinteisemmin kortilla. Joka pelaa joka ainoalla asemalla, ilman ennakkorekisteröitymistä. Itseasiassa tankkaus onnistuu ulkomaillakin. Ilman että tarvii konsultaatioapua puhelimitse tai että täytyy toisen patteriautoilijan karauttaa hätiin, kuten mm. TM koeajoissa on sattunut.
Patteriauto soveltuu seikkailunhaluiselle, jolla on mahdollisuus varata matkaan puolet normaalia enemän aikaa.Lataus onnistuu myös kännykkäsovelluksella mutta tägi on paaljon nopeampi ja parempi.
TM.n klikkiotsikot sähköautoihin liittyen ovat jopa huvittavia. Tekniikasta muka perillä oleva toimittaja sekoilee tahallaan jotta saisi mahdollisimman paljon lukijoita ja tyhmiä sinunlaisia kauhistelijoita tarinalleen.
- Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
- Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
- Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
- Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy
- Ei ladata akkua täyteen vaikka tiedetään seuraavan laturin olevan riskirajalla.
- ei ladata autoa matkan kahvitauon aikana koska halutaan lukijoille jännitystä riittääkö akku perille.
-Viedään auto ensin pikapesuun ja sen jälkeen vasta lataukseen, vaikka akun varaus nollassa.
- Ajetaan tahallaan kylmä auto, lataus yli puolillaan suomen kalleimmalle aikaperusteiselle latausasemalle ja kauhistellaan hidasta latausta ja suurta laskua.
-ym,ym.
TM on nykyään vitsi. Luulisi tuollaisen lehden ottavan mieluummin neuvovan asenteen uuteen tekniikkaan kuin viljelevän ääripäihin vietyjä, näyttäviä klikkiotsikoita kuin mikäkin iltapäivälehti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataus onnistuu myös kännykkäsovelluksella mutta tägi on paaljon nopeampi ja parempi.
TM.n klikkiotsikot sähköautoihin liittyen ovat jopa huvittavia. Tekniikasta muka perillä oleva toimittaja sekoilee tahallaan jotta saisi mahdollisimman paljon lukijoita ja tyhmiä sinunlaisia kauhistelijoita tarinalleen.
- Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
- Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
- Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
- Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy
- Ei ladata akkua täyteen vaikka tiedetään seuraavan laturin olevan riskirajalla.
- ei ladata autoa matkan kahvitauon aikana koska halutaan lukijoille jännitystä riittääkö akku perille.
-Viedään auto ensin pikapesuun ja sen jälkeen vasta lataukseen, vaikka akun varaus nollassa.
- Ajetaan tahallaan kylmä auto, lataus yli puolillaan suomen kalleimmalle aikaperusteiselle latausasemalle ja kauhistellaan hidasta latausta ja suurta laskua.
-ym,ym.
TM on nykyään vitsi. Luulisi tuollaisen lehden ottavan mieluummin neuvovan asenteen uuteen tekniikkaan kuin viljelevän ääripäihin vietyjä, näyttäviä klikkiotsikoita kuin mikäkin iltapäivälehti.Iso peukku! 👍 Asiaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataus onnistuu myös kännykkäsovelluksella mutta tägi on paaljon nopeampi ja parempi.
TM.n klikkiotsikot sähköautoihin liittyen ovat jopa huvittavia. Tekniikasta muka perillä oleva toimittaja sekoilee tahallaan jotta saisi mahdollisimman paljon lukijoita ja tyhmiä sinunlaisia kauhistelijoita tarinalleen.
- Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
- Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
- Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
- Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy
- Ei ladata akkua täyteen vaikka tiedetään seuraavan laturin olevan riskirajalla.
- ei ladata autoa matkan kahvitauon aikana koska halutaan lukijoille jännitystä riittääkö akku perille.
-Viedään auto ensin pikapesuun ja sen jälkeen vasta lataukseen, vaikka akun varaus nollassa.
- Ajetaan tahallaan kylmä auto, lataus yli puolillaan suomen kalleimmalle aikaperusteiselle latausasemalle ja kauhistellaan hidasta latausta ja suurta laskua.
-ym,ym.
TM on nykyään vitsi. Luulisi tuollaisen lehden ottavan mieluummin neuvovan asenteen uuteen tekniikkaan kuin viljelevän ääripäihin vietyjä, näyttäviä klikkiotsikoita kuin mikäkin iltapäivälehti.- Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
- Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
- Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
- Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy
Nyt tämä keskustelu menee jo aivan munkkilatinaksi. Koko kirjoitus on täynnä sellaisia termejä, joista minulla ei ole mitään käsitystä. En tiedä sitä, mikä oikein on appi, joka pitäisi puhelimeen ladata, jotta saisi pitkällä reissulla sähköauton akkuun lisävirtaa.
Voisivatko jotkut viisaat sähköautointoilijat kertoa minulle, miten nämä erilaiset apit ladataan vanhaan NOKIA 3310 puhelimeeni? Kuinka kauan näiden sopivien appien opettelu ottaa keskimäärin aikaa? Kannattaako näiden appien kanssa alkaa leikkimään, koska 5 vuoden päästä en ehkä saa ajokorttia enää uusittua (näkö tekee kiusaa)? - Anonyymi
Niin mutta sittenhän ei latausasemaoperaattori saisi lisää rekisteröityneitä käyttäjiä ja kätevää appia ei ladattaisi niin usein. Ainakin tuollaisen roamingin pitää olla siis mahdollisimman kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin kätevää
https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.htmlTuon artikkelin kirjoittaja oli antanut ihan hyvän vinkin jutun lopussa (ilmaiseksi), mutta jutun kirjoituksen jälkeen sähköautojen latauspaikkoja hoitavat firmat eivät ole vieläkään ymmärtänyt että siinä viitattiin pankkikorttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
- Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
- Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
- Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy
Nyt tämä keskustelu menee jo aivan munkkilatinaksi. Koko kirjoitus on täynnä sellaisia termejä, joista minulla ei ole mitään käsitystä. En tiedä sitä, mikä oikein on appi, joka pitäisi puhelimeen ladata, jotta saisi pitkällä reissulla sähköauton akkuun lisävirtaa.
Voisivatko jotkut viisaat sähköautointoilijat kertoa minulle, miten nämä erilaiset apit ladataan vanhaan NOKIA 3310 puhelimeeni? Kuinka kauan näiden sopivien appien opettelu ottaa keskimäärin aikaa? Kannattaako näiden appien kanssa alkaa leikkimään, koska 5 vuoden päästä en ehkä saa ajokorttia enää uusittua (näkö tekee kiusaa)?Jos ajatuskyky on jäänyt Nokia 3310 aikaan niin turhaan olet huolissasi, ei sinun tarvitse eikä kannata edes miettiä sähköautoa saati ottaa kantaa asiaan keskustelupalstoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tägit on osoittautunut erittäin käteviksi latausasemilla. Onhan siitä hieman vaivaa siinä vaiheessa kun niitä hankkii, mutta pieni vaiva loppupelissä. Mutta mieluummin oikeasti vilautan tägiä kuin pelaan maksupäätteiden kanssa kuten bensaa ostettaessa, Onhan jo ollut juttua, että huoltiksetkin haluaisivat kalliit ja huoltoa vaativat maksupäätteet pois varsinkin kylmäasemilta ja siirtyisivät tägeihin.
Asiat menee tuossakin asiassa sähköautojen myötä parempaan suuntaan, muutosvastaisuus on suurin ongelma tuossakin asiassa.> Tägit on osoittautunut erittäin käteviksi latausasemilla.
Tägi voi olla lisämausteena / elämää helpottamassa niillä yleensä käytettävillä latausasemilla, mutta AINA pitäisi myös olla mahdollisuus maksaa lataus pankki/luottokortilla. Tämä oljenkorsi tarvitaan sitä varten,kun tulee eteen ennennäkemätön latausasema mallia X mihin ei ole ymmärretty ennakkorekisteröitymistä tehdä. Viimeistään ulkomailla tämä ongelma käsissä.
Eikä loppujen lopuksi olisi paha, jos latauksen voisi maksaa ihan setelirahalla. Olipahan taannoin omalle luottokortilleni ilmaantunut ihan ufo veloituksia. Pistin kortin samantien kiinni. Muuten kiva, paitsi että oli yhdistetty pankki&luottokortto, joten loppui myös maksaminen pankkikortilla. Onneksi oli pöytälaatikkoon unohtunut pari satasen seteliä, niin ei tarvinnut elää kynsiä pureskellen uutta korttia odotellessa ja autonkin sain tankattua. Oli kyllä vähän outo fiilis, ei varmaan pariin vuosikymmeneen tullut huoltoaseman tiskillä asioitua.
Huom ei ne luottokorttiin sidotut tagitkaan toimi, jos kortti suljetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, niin se meillä työssäkäyvillä tuppaa olemaan. Kotoa ajetaan töihin ja illalla takaisin.
Minäkin ajan töihin, ja takaisin. En kuitenkaan millään suristimella.
- Anonyymi
Keladigigold. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000007741089.html
- Anonyymi
Akkuteollisuus kuormittaa luonnonvaroja.
- Anonyymi
Niin kuormittaa hengityskin.
Olisi tärkeämpää katsoa kokonaiskuvaa, eikä vain yksittäistä osa-aluetta. Kokonaisuutena sähköautoilu säästää luonnonvaroja aiempaan verrattuna.
- Anonyymi
Turhaa nillittämistä sellaisilta joita asia ei edes koske. Ne jotka ovat sähköautoja lataavat eivät koskaan vaihtaisi tagia pankkikorttiin.
- Anonyymi
Mikä se on se tagi? Minä ainakin ostan bensaa aina joko seteleillä tai pankkikortilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se on se tagi? Minä ainakin ostan bensaa aina joko seteleillä tai pankkikortilla.
Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.
Jep, sellainen vain yhden ketjun liikkeissä toimiva kortti. Ihan OK, jos ei ikinä poistu 30 km kauemmaksi kotoaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, sellainen vain yhden ketjun liikkeissä toimiva kortti. Ihan OK, jos ei ikinä poistu 30 km kauemmaksi kotoaan.
https://k-lataus.fi
Yksi App tai tagi toimii suurinpiirtein kaikkialla. Operaattoreilla on keskinäisiä sopimuksia. Tosin roaming-maksut tarkoittavat sitä että toisen operaattorin latauspisteitä käytetään vain poikkeustapauksissa.
Vaikeaa lataamisesta ei saa kuin osamattomuudella ja negatiivisella asenteella. Varsinkin kotilataus saa miettimään kuinka turhaa on käydä jossain erikseen tankkaamassa auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.
Ymmärtääkseni minun vanhassa NOKIA 3310 puhelimessa ei ole yhtään tagia, joten on viisasta ajaa tavallisella bensiinikäyttöisellä autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärtääkseni minun vanhassa NOKIA 3310 puhelimessa ei ole yhtään tagia, joten on viisasta ajaa tavallisella bensiinikäyttöisellä autolla.
Missäs verkossa tuo 3310 toimii?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.
Miksi ei sitten käytetä sitä pankkikortin sirua kun sellainen (melkein) kaikilla jo on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs verkossa tuo 3310 toimii?
GSM verkossa jossa on yhä paras kattavuus jos haluaa soittaa puheluita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs verkossa tuo 3310 toimii?
Oletko noin nuori kakara ettet tiedä mikä puhelin on maailaman paras alkuperäinen Nokia 3310. On esitetty vertailu että jos omppupuhelin putoaa lattialle, puhelin rikkoutuu, mutta jos 3310 putoaa lattialle, lattia rikkoutuu.
Minullakin on tuollainen vielä varapuhelimena ja toimii ihan hyvin kaikkialla missä kännykkä toimii. Eikä tarvitse ladata 1-2 kertaa päivässä vaan kerran viikossa tai kahdessa.
Jos nyt nimenomaan haluat tietää että missä verkossa se toimii, niin kaikkialla varmassa 3G verkossa, kuten suurin osa muistakin puhelimista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs verkossa tuo 3310 toimii?
Missäs verkossa tuo 3310 toimii?
*******
NOKIA 3310 toimii minulla Elisan normaalissa GSM-puhelinverkossa. Elisa laskuttaa minua NOKIA-puhelimen käytöstä kerran kuukaudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.
Jossain puhuttiin avaimenperästä. Ennenvanhaan noita kutsuttiin dongeleiksi ja esimerkiksi niillä pystyi maksamaan matkansa bussissa.
- Anonyymi
Todellakin kätevää
https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.html- Anonyymi
Kaikki on vaikeaa jos ei tiedä mitä on tekemässä. Kun tuollainen aloittelija on käyttänut kuukauden sähköautoa niin ei vaihtaisi enää pankkikorttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on vaikeaa jos ei tiedä mitä on tekemässä. Kun tuollainen aloittelija on käyttänut kuukauden sähköautoa niin ei vaihtaisi enää pankkikorttiin.
Maksaako sähköauton lataus niin paljon kerrallaan (yli 50 €) ettei voi käyttää pankkikortin lähimaksuominaisuutta kuten bensaa tai dieseliä tankatessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on vaikeaa jos ei tiedä mitä on tekemässä. Kun tuollainen aloittelija on käyttänut kuukauden sähköautoa niin ei vaihtaisi enää pankkikorttiin.
Miten sitä pankkikorttia ajetaan?
- Anonyymi
Saako kauakeskus ilmasta sähkö powerii?
- Anonyymi
Et voi maksaa pankkikortilla. Pankkikoertit ovat vanhanaikaisia. Ne poistetaan käytöstä. Maksut hoidetaan puhelimella.
- Anonyymi
Taitaa olla toistaiseksi järkevintä ajella Toyotan itselataavalla. Mitä järkeä olisi alkaa säheltämään kaikenmaailman äppien ja tägien kanssa, en ymmärrä. Ei tarvita kuin yksi visakortti joka sopii kaikkiin ja kaikkialla eikä tarvi mitään ladata eikä säheltää. samalla kortilla saa tankin täyteen ja ruoat kaupasta ja ihan kaiken muunkin, vaikka uuden auton. Ei siihen mitään kännyköitä tarvita,
- Anonyymi
"Ne poistetaan käytöstä. Maksut hoidetaan puhelimella"
Tuskin sinä tulet siitä päättämään millä asikkaat sitoutetaan tiettyyn pankkiin.
- Anonyymi
Kaiken järjen mukaan latauksen pitäisi onnistua niin, että latausjohto laitetaan kiinni, latausasema tunnistaa auton ja laskuttaa auton haltian korttia. Tämä olisi se älykäs ratkaisu, joka myös on jo nykyisellään teknisesti mahdollista. Tämän sijaan on tyydytty ihmeellisiin tägi ja appi kötöstyksiin joita pitää olla vähintään 4…5 kappaletta että lataus onnistuisi edes suurimmassa osassa tapauksia. Tämä hölmöily ainoastaan vain siksi, että latausasemien operaattorit kuvittelevat näissä jotain ihmeellisiä liiketoiminnallisia mahdollisuuksia tai kuvittelevat, että tarjoamalla jotain heidän omista tarpeistaan kumpuavaa sekavaa maksutapaa, saavuttaisivat asemaa latausmarkkinoilla. Todellisuudessa loppupelissä voittaja on se, joka tarjoaa helpoimman ja edullisimman tavan ladata kaikkialla. Aikanaan tietenkin päädytään johonkin järkevään, vaikka ei välttämättä parhaaseen ratkaisuun, mutta siihen asti täytyy tyytyä näiden pikkutekijöiden valtataistelussa tarjoamiin lukuisiin vaihtoehtoihin.
- Anonyymi
Aivan! Latauskaapelissa kun on mukana aina myös datalinjat. Auto ja laturi pystyvät jo nykyisellään kommunikoimaan keskenään, niin miksi ihmeessä sitä kautta ei hoidettaisi myös maksuliikennettä? Toteutus on lähinnä firmispäivitysten päässä, laitteistoa ei tarvitsisi uusia.
- Anonyymi
"Taitaa olla toistaiseksi järkevintä ajella Toyotan itselataavalla. Mitä järkeä olisi alkaa säheltämään kaikenmaailman äppien ja tägien kanssa, en ymmärrä. "
Koko tämä ketju on on täysin sivuraide-hommaa ja vedätystä. Sähköautot ladataan pääsäätöisesti kotona ja siinä ei tarvita minkään valtakunnan tägejä.
Näitä artikkeleja kirjoittavat uusavuttomat pennut joille lykätään sähköauto käteen ja sitten he miettivät miten saisi autoon sähköä tietämättä mistää mitään.
Ja toinen kirjottajaryhmä on kalkkiutuneet setämiehet joille lykätään sähköauto käteen ja sitten he miettivät miten saisi autoon sähköä tietämättä mistää mitään.
Ja matkanvarrella setämiehet ihmettelevät miksi autossa ei ole enää potikkaa kaikille toiminnoille.- Anonyymi
Taitaa suurimmalla osalla tänne kirjoittelijoista olla vielä plug-in hybridi auto ja tuskin niillä lähdetään matkalla ollessa välillä kotiin lataamaan vaan latauksen pitää onnistua mahdollisimman helposti siellä missä yövytään tai pidetään pidempää taukoa.
Eli siis keskustelu on täysin aihellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa suurimmalla osalla tänne kirjoittelijoista olla vielä plug-in hybridi auto ja tuskin niillä lähdetään matkalla ollessa välillä kotiin lataamaan vaan latauksen pitää onnistua mahdollisimman helposti siellä missä yövytään tai pidetään pidempää taukoa.
Eli siis keskustelu on täysin aihellinen.Lataaminen kyllä onnistuu ja se on helppoa kun tietää mitä tekee. Näitä artikkeleita kirjoittelevat sellaiset jota ovat ekaa kertaa lataamassa autoaan ja joilla ei ole edes perusasiat hallussa ja TM:n tapauksessa kaverilla ei ollut edes toimivaa luottokorttia mukanaan. Siksi se on heille hankalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataaminen kyllä onnistuu ja se on helppoa kun tietää mitä tekee. Näitä artikkeleita kirjoittelevat sellaiset jota ovat ekaa kertaa lataamassa autoaan ja joilla ei ole edes perusasiat hallussa ja TM:n tapauksessa kaverilla ei ollut edes toimivaa luottokorttia mukanaan. Siksi se on heille hankalaa.
Jokaiselle toimittajanplantulle ei anneta lehtiyhtiön luottokorttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataaminen kyllä onnistuu ja se on helppoa kun tietää mitä tekee. Näitä artikkeleita kirjoittelevat sellaiset jota ovat ekaa kertaa lataamassa autoaan ja joilla ei ole edes perusasiat hallussa ja TM:n tapauksessa kaverilla ei ollut edes toimivaa luottokorttia mukanaan. Siksi se on heille hankalaa.
Näin. Onneksi sähköautolle nuo tyhmät ei voi tehdä tuhansia euroja maksavaa moottoriremonttia kuten polttikselle voi tehdä tankatessaan väärää litkua.
- Anonyymi
Miksi on niin vaikeaa se että pitäisi olla myös pankkiortin lukulaite.
Miten asiaa helpottaa se että aletaan väheksymään toisia ihmisiä jotka on eri mieltä. Jos tuo sähköautoloijoiden tapa niin aika epäkohteliasta porukaa ovat.- Anonyymi
Koska se pankkikortin lukulaite on kallis huoltoa vaativa aparaatti. Sähkön myynnistä kate on suhteellisen pieni, joten tuollaisen pankkikortin lukija olisi suhteettoman suuri kuluerä laturin tuottoon nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska se pankkikortin lukulaite on kallis huoltoa vaativa aparaatti. Sähkön myynnistä kate on suhteellisen pieni, joten tuollaisen pankkikortin lukija olisi suhteettoman suuri kuluerä laturin tuottoon nähden.
Onhan siinä aparaatissa jo tagin lukija, samalla tavalla luetaan myös pankkikortista lähimaksutiedotkin ja hyvinhän se tuntuu toimivan myös noilla maksuapp'eillakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska se pankkikortin lukulaite on kallis huoltoa vaativa aparaatti. Sähkön myynnistä kate on suhteellisen pieni, joten tuollaisen pankkikortin lukija olisi suhteettoman suuri kuluerä laturin tuottoon nähden.
Höh, noitahan on jo torimyyjilläkin, mutta sähköauton latausasemaan pannkkikortin lukija on tietenkin ylivoimainen teknionen ja taloudellien este!
- Anonyymi
Lataus makstaan tägiä vilauttamalla latauslaiteelle. Tai helposti puhelimella. Mikä on pankkikortti?P Joku muinaisjäännekö?
- Anonyymi
Käyppä tutkimassa siellä autoihmisten ihannoimassa Saksassa miten maksetaan.
Ilman käteistä et juuri edes taksilla ajele ja kioskilla käynti melkein mahdotonta.
Voit kyllä kokeilla Suomessakin. katkaise pankkikorttisi ja kokeile pari viikkoa miten elämä sujuu. Kerro sitten onko se muinaisjäänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyppä tutkimassa siellä autoihmisten ihannoimassa Saksassa miten maksetaan.
Ilman käteistä et juuri edes taksilla ajele ja kioskilla käynti melkein mahdotonta.
Voit kyllä kokeilla Suomessakin. katkaise pankkikorttisi ja kokeile pari viikkoa miten elämä sujuu. Kerro sitten onko se muinaisjäänne.Tämä ilman pankkikorttia elämän testaus voi tulla eteen yllättäen ja pyytämättä, kun kortille ilmaantuu outoja veloituksia, Johtuen tietenkin siitä, että luottokortin tiedot ovat vuotaneet jostain nettikaupasta. Luottokortti kiinni -> hups, myös siihen kytketyt palvelut lakkaavat toimimasta. Taitaa koskea myös näitä ennakkorekisteröitymistä vaativia lataussysteemeitä. Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ilman pankkikorttia elämän testaus voi tulla eteen yllättäen ja pyytämättä, kun kortille ilmaantuu outoja veloituksia, Johtuen tietenkin siitä, että luottokortin tiedot ovat vuotaneet jostain nettikaupasta. Luottokortti kiinni -> hups, myös siihen kytketyt palvelut lakkaavat toimimasta. Taitaa koskea myös näitä ennakkorekisteröitymistä vaativia lataussysteemeitä. Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D
"Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D"
Sähköauto ladataan kotona. Ei tarvii mitään korttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D"
Sähköauto ladataan kotona. Ei tarvii mitään korttia.Entäs silloin kun ei olla kotona?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs silloin kun ei olla kotona?
Patteriautolla ei pidä poistua yli 100 km etäisyydelle kotiovelta. Patteriauto on kakkosauto. Pitemmät matkat tehdään ykkösautolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D"
Sähköauto ladataan kotona. Ei tarvii mitään korttia.Reissussa ollessasikin vai?....😆
- Anonyymi
Perinteinen makkarakastike — Ohje
Pilko sipuli ja kuutioi makkara. Kuullota sipuli pannulla ja lisää makkarat, ruskista hetken.
Lisää jauhot makkaroiden joukkoon, anna jauhojen ruskistua.
Lisää vesi, tomaattipyree ja lihaliemikuutio. Anna kiehahtaa hetken välillä sekoittaen.
Tarjoile makkarakastike perunamuusin ja porkkanaraasteen kera. - Anonyymi
Suurin ongelma velkaisella sähköautoilijalla on, että tilillä ei ole katetta. Lidl ei enää pelasta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2933378Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit253354TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.262160Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e351994- 1331982
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1191721Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71460- 441448
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21303Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91203