Joko latauksen voi maksaa pankkikortilla?

Anonyymi

Jokos voin vain mennä mille tahansa asemalle ja maksaa suoraan pankkikortilla kuten maksan bensan tankkauksen?

71

3275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyi hyi, tuo oli isku patteriuskovaisen vyön alle.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi maksaa , minä olen 2,5 vuotta , 120 000 km ajot ladannut työpaikalla ja kauppojen ilmaisissa latauspisteissä. 10 % varaukseen olen ajanut jopa 3 kertaa kuukaudessa.
        Ainoástaan lomalla latailen joskus kotona.


    • Anonyymi

      Mites tuo sitten maksetaan? Olen luulut että maksu hoidetaan pankkikortilla kun lähdetään tolpalta. No eipä ole noita sähköauton ongelmia, eikä taida tullakaan.

      • Anonyymi

        Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana.

        Maksu edellyttää aina ennakkorekisteröitymistä ao. latausasemaketjun asiakkaaksi. Näitä on Suomessakin monta ja määrä vain kasvaa ulkomaille lähdettäessä.

        Latausasemalla pitää tunnistautua avaimenperätagin tai kännykkäsovelluksen avulla. Sitten, ehkä, tuurilla, latauksen saa käynnistymään. Toki se edellyttää, että latausaseman ja auton ohjelmistot tulevat keskenään juttuun. Alussa oli tämänkin suhteen haasteita.

        Jos lataus onnistuu, niin siitä laskutetaan jälkikäteen.

        Nopeaa, helppoa ja kätevää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana.

        Maksu edellyttää aina ennakkorekisteröitymistä ao. latausasemaketjun asiakkaaksi. Näitä on Suomessakin monta ja määrä vain kasvaa ulkomaille lähdettäessä.

        Latausasemalla pitää tunnistautua avaimenperätagin tai kännykkäsovelluksen avulla. Sitten, ehkä, tuurilla, latauksen saa käynnistymään. Toki se edellyttää, että latausaseman ja auton ohjelmistot tulevat keskenään juttuun. Alussa oli tämänkin suhteen haasteita.

        Jos lataus onnistuu, niin siitä laskutetaan jälkikäteen.

        Nopeaa, helppoa ja kätevää?

        "Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana."

        Tämä kertoikin tästä kommentoijasta jo kaiken oleellisen. Uskottavuus nolla ensimmäisen lauseen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana.

        Maksu edellyttää aina ennakkorekisteröitymistä ao. latausasemaketjun asiakkaaksi. Näitä on Suomessakin monta ja määrä vain kasvaa ulkomaille lähdettäessä.

        Latausasemalla pitää tunnistautua avaimenperätagin tai kännykkäsovelluksen avulla. Sitten, ehkä, tuurilla, latauksen saa käynnistymään. Toki se edellyttää, että latausaseman ja auton ohjelmistot tulevat keskenään juttuun. Alussa oli tämänkin suhteen haasteita.

        Jos lataus onnistuu, niin siitä laskutetaan jälkikäteen.

        Nopeaa, helppoa ja kätevää?

        Niin ja tietenkin jos latausasema menettää jostain syystä nettiyhteyden ei sitä kaapelia saa autosta irti kuin jonottamalla maksulliseen palvelunumeroon puoli tuntia tai pulttisaksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on valehdeltu. Se on näissä piireissä tapana.

        Maksu edellyttää aina ennakkorekisteröitymistä ao. latausasemaketjun asiakkaaksi. Näitä on Suomessakin monta ja määrä vain kasvaa ulkomaille lähdettäessä.

        Latausasemalla pitää tunnistautua avaimenperätagin tai kännykkäsovelluksen avulla. Sitten, ehkä, tuurilla, latauksen saa käynnistymään. Toki se edellyttää, että latausaseman ja auton ohjelmistot tulevat keskenään juttuun. Alussa oli tämänkin suhteen haasteita.

        Jos lataus onnistuu, niin siitä laskutetaan jälkikäteen.

        Nopeaa, helppoa ja kätevää?

        Aina kun aloitat latauksen lataamo ottaa katevarauksen lidl 30 € ja lataamo katkeaa itekseen tunnin latauksen jälkeen lidl ja jos aloitat uudestaa latauksen niin taas katevaraus 30 € ja katevarauksen palautus voi kestää parikin päivää. Pankkikortti maksu ja äkkiä niin loppuu kymmenien ablikaatioiden lataaminen, mulla loppuu kännykästä jo muisti.


    • Anonyymi

      Parasta olisi, jos auto hoitaisi maksun itse ilman mitään lisävaivaa käyttäjälle. Latauskaapelissa kun muutenkin menee datalinjoja, laturi ja auto voisivat keskenään hoitaa maksun. Veloitus suoraan kuljettajan tililtä tai luottokortilta.

      Näin voidaan myös paremmin varmistaa auton ripeä siirto pois latauksen päätyttyä.

      Typerää pakottaa käyttämään jotain pankkikorttia.

      • Anonyymi

        Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta.

        En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla. Toimiihan se pysäköintiäkin maksaessa.

        Tuo on kuin jos kaupassakaan ei voisi maksaa rahalla tai pankkikortilla vaan vain ja ainostaan kaupan omalla tägillä. Jos ei kyseisen kaupan tägiä/tili ole niin ostamatta jäisi.

        Tähän kaivattaisiin lakimuutos . Olisi yksi este sähköauton hankinnan tieltä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta.

        En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla. Toimiihan se pysäköintiäkin maksaessa.

        Tuo on kuin jos kaupassakaan ei voisi maksaa rahalla tai pankkikortilla vaan vain ja ainostaan kaupan omalla tägillä. Jos ei kyseisen kaupan tägiä/tili ole niin ostamatta jäisi.

        Tähän kaivattaisiin lakimuutos . Olisi yksi este sähköauton hankinnan tieltä pois.

        "Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta."

        Komppaan, tuo on todella typerää. Appsit pois!

        Pankkikortin pitää olla aina vaihtoehto, mutta sillä edellytyksellä, että latauspaikalla maleksijat saadaan joko maksamaan korkea minuuttihinta hitaudestaan tai muulla tavalla poistettua muiden tieltä. Sen voisi tietysti hoitaa suurella katevarauksella, mutta tämäkään ei välttämättä kaikille käy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta.

        En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla. Toimiihan se pysäköintiäkin maksaessa.

        Tuo on kuin jos kaupassakaan ei voisi maksaa rahalla tai pankkikortilla vaan vain ja ainostaan kaupan omalla tägillä. Jos ei kyseisen kaupan tägiä/tili ole niin ostamatta jäisi.

        Tähän kaivattaisiin lakimuutos . Olisi yksi este sähköauton hankinnan tieltä pois.

        Tägit on osoittautunut erittäin käteviksi latausasemilla. Onhan siitä hieman vaivaa siinä vaiheessa kun niitä hankkii, mutta pieni vaiva loppupelissä. Mutta mieluummin oikeasti vilautan tägiä kuin pelaan maksupäätteiden kanssa kuten bensaa ostettaessa, Onhan jo ollut juttua, että huoltiksetkin haluaisivat kalliit ja huoltoa vaativat maksupäätteet pois varsinkin kylmäasemilta ja siirtyisivät tägeihin.
        Asiat menee tuossakin asiassa sähköautojen myötä parempaan suuntaan, muutosvastaisuus on suurin ongelma tuossakin asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tägit on osoittautunut erittäin käteviksi latausasemilla. Onhan siitä hieman vaivaa siinä vaiheessa kun niitä hankkii, mutta pieni vaiva loppupelissä. Mutta mieluummin oikeasti vilautan tägiä kuin pelaan maksupäätteiden kanssa kuten bensaa ostettaessa, Onhan jo ollut juttua, että huoltiksetkin haluaisivat kalliit ja huoltoa vaativat maksupäätteet pois varsinkin kylmäasemilta ja siirtyisivät tägeihin.
        Asiat menee tuossakin asiassa sähköautojen myötä parempaan suuntaan, muutosvastaisuus on suurin ongelma tuossakin asiassa.

        Todellakin kätevää
        https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.html


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kätevää on. Minä kirjoitan 3-vuoden sähköautokokemuksella, sinä yhden provosoivan klikkiotsikon perusteella.

        Onhan se helppoa, jos elämä pyörii sen yhden ainokaisen latausaseman ympärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se helppoa, jos elämä pyörii sen yhden ainokaisen latausaseman ympärillä.

        Joo, niin se meillä työssäkäyvillä tuppaa olemaan. Kotoa ajetaan töihin ja illalla takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se helppoa, jos elämä pyörii sen yhden ainokaisen latausaseman ympärillä.

        Jaa, mulla on niitä neljä, kaikkia käytän aina tilanteen mukaan, todella helppoa ja kätevää, ei tunnuslukujen ym. turhaa näpyttelyä ja kortin kaivamisia ja holeen työntämisiä, tuollainen on muinaista aikaa kuten polttomoottoriautotkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mulla on niitä neljä, kaikkia käytän aina tilanteen mukaan, todella helppoa ja kätevää, ei tunnuslukujen ym. turhaa näpyttelyä ja kortin kaivamisia ja holeen työntämisiä, tuollainen on muinaista aikaa kuten polttomoottoriautotkin.

        Polttomoottoriauton tankkaus näkyy nykyään sujuvan kännykkäsovelluksellakin. Tai perinteisemmin kortilla. Joka pelaa joka ainoalla asemalla, ilman ennakkorekisteröitymistä. Itseasiassa tankkaus onnistuu ulkomaillakin. Ilman että tarvii konsultaatioapua puhelimitse tai että täytyy toisen patteriautoilijan karauttaa hätiin, kuten mm. TM koeajoissa on sattunut.

        Patteriauto soveltuu seikkailunhaluiselle, jolla on mahdollisuus varata matkaan puolet normaalia enemän aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta typerämpää että pitää olla tili kymmenelle firmalle jotka kerää tietoa sinusta ilman että tuolle tiedon keruulle on mitään perustetta.

        En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla. Toimiihan se pysäköintiäkin maksaessa.

        Tuo on kuin jos kaupassakaan ei voisi maksaa rahalla tai pankkikortilla vaan vain ja ainostaan kaupan omalla tägillä. Jos ei kyseisen kaupan tägiä/tili ole niin ostamatta jäisi.

        Tähän kaivattaisiin lakimuutos . Olisi yksi este sähköauton hankinnan tieltä pois.

        "En ymmärrä miksi pankkikortti ei toimi asemilla."

        ja välillä kaapataan korttisi tiedot ja tehdään kortillasi muutaman kympin ostoksia joita et ehkä huomaa .

        toiseksi, se lukija pitää huoltaa jos on ulkona, se maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin kätevää
        https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.html

        tuostakin artikkelista on saatu monelta kateelliselta lukijoilta mukava maksu.
        jos olisi lukenut jotain täyttää faktaa, olisiko sitä kukaan lukenut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, niin se meillä työssäkäyvillä tuppaa olemaan. Kotoa ajetaan töihin ja illalla takaisin.

        kaikki ei edes aja vaan haaveilevat kännykän kanssa autoilusta.
        ainoa autoilu on kapakasta pois taksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriauton tankkaus näkyy nykyään sujuvan kännykkäsovelluksellakin. Tai perinteisemmin kortilla. Joka pelaa joka ainoalla asemalla, ilman ennakkorekisteröitymistä. Itseasiassa tankkaus onnistuu ulkomaillakin. Ilman että tarvii konsultaatioapua puhelimitse tai että täytyy toisen patteriautoilijan karauttaa hätiin, kuten mm. TM koeajoissa on sattunut.

        Patteriauto soveltuu seikkailunhaluiselle, jolla on mahdollisuus varata matkaan puolet normaalia enemän aikaa.

        Lataus onnistuu myös kännykkäsovelluksella mutta tägi on paaljon nopeampi ja parempi.
        TM.n klikkiotsikot sähköautoihin liittyen ovat jopa huvittavia. Tekniikasta muka perillä oleva toimittaja sekoilee tahallaan jotta saisi mahdollisimman paljon lukijoita ja tyhmiä sinunlaisia kauhistelijoita tarinalleen.
        - Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
        - Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
        - Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
        - Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy
        - Ei ladata akkua täyteen vaikka tiedetään seuraavan laturin olevan riskirajalla.
        - ei ladata autoa matkan kahvitauon aikana koska halutaan lukijoille jännitystä riittääkö akku perille.
        -Viedään auto ensin pikapesuun ja sen jälkeen vasta lataukseen, vaikka akun varaus nollassa.
        - Ajetaan tahallaan kylmä auto, lataus yli puolillaan suomen kalleimmalle aikaperusteiselle latausasemalle ja kauhistellaan hidasta latausta ja suurta laskua.
        -ym,ym.

        TM on nykyään vitsi. Luulisi tuollaisen lehden ottavan mieluummin neuvovan asenteen uuteen tekniikkaan kuin viljelevän ääripäihin vietyjä, näyttäviä klikkiotsikoita kuin mikäkin iltapäivälehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataus onnistuu myös kännykkäsovelluksella mutta tägi on paaljon nopeampi ja parempi.
        TM.n klikkiotsikot sähköautoihin liittyen ovat jopa huvittavia. Tekniikasta muka perillä oleva toimittaja sekoilee tahallaan jotta saisi mahdollisimman paljon lukijoita ja tyhmiä sinunlaisia kauhistelijoita tarinalleen.
        - Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
        - Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
        - Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
        - Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy
        - Ei ladata akkua täyteen vaikka tiedetään seuraavan laturin olevan riskirajalla.
        - ei ladata autoa matkan kahvitauon aikana koska halutaan lukijoille jännitystä riittääkö akku perille.
        -Viedään auto ensin pikapesuun ja sen jälkeen vasta lataukseen, vaikka akun varaus nollassa.
        - Ajetaan tahallaan kylmä auto, lataus yli puolillaan suomen kalleimmalle aikaperusteiselle latausasemalle ja kauhistellaan hidasta latausta ja suurta laskua.
        -ym,ym.

        TM on nykyään vitsi. Luulisi tuollaisen lehden ottavan mieluummin neuvovan asenteen uuteen tekniikkaan kuin viljelevän ääripäihin vietyjä, näyttäviä klikkiotsikoita kuin mikäkin iltapäivälehti.

        Iso peukku! 👍 Asiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataus onnistuu myös kännykkäsovelluksella mutta tägi on paaljon nopeampi ja parempi.
        TM.n klikkiotsikot sähköautoihin liittyen ovat jopa huvittavia. Tekniikasta muka perillä oleva toimittaja sekoilee tahallaan jotta saisi mahdollisimman paljon lukijoita ja tyhmiä sinunlaisia kauhistelijoita tarinalleen.
        - Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
        - Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
        - Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
        - Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy
        - Ei ladata akkua täyteen vaikka tiedetään seuraavan laturin olevan riskirajalla.
        - ei ladata autoa matkan kahvitauon aikana koska halutaan lukijoille jännitystä riittääkö akku perille.
        -Viedään auto ensin pikapesuun ja sen jälkeen vasta lataukseen, vaikka akun varaus nollassa.
        - Ajetaan tahallaan kylmä auto, lataus yli puolillaan suomen kalleimmalle aikaperusteiselle latausasemalle ja kauhistellaan hidasta latausta ja suurta laskua.
        -ym,ym.

        TM on nykyään vitsi. Luulisi tuollaisen lehden ottavan mieluummin neuvovan asenteen uuteen tekniikkaan kuin viljelevän ääripäihin vietyjä, näyttäviä klikkiotsikoita kuin mikäkin iltapäivälehti.

        - Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
        - Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
        - Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
        - Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy




        Nyt tämä keskustelu menee jo aivan munkkilatinaksi. Koko kirjoitus on täynnä sellaisia termejä, joista minulla ei ole mitään käsitystä. En tiedä sitä, mikä oikein on appi, joka pitäisi puhelimeen ladata, jotta saisi pitkällä reissulla sähköauton akkuun lisävirtaa.

        Voisivatko jotkut viisaat sähköautointoilijat kertoa minulle, miten nämä erilaiset apit ladataan vanhaan NOKIA 3310 puhelimeeni? Kuinka kauan näiden sopivien appien opettelu ottaa keskimäärin aikaa? Kannattaako näiden appien kanssa alkaa leikkimään, koska 5 vuoden päästä en ehkä saa ajokorttia enää uusittua (näkö tekee kiusaa)?


      • Anonyymi

        Niin mutta sittenhän ei latausasemaoperaattori saisi lisää rekisteröityneitä käyttäjiä ja kätevää appia ei ladattaisi niin usein. Ainakin tuollaisen roamingin pitää olla siis mahdollisimman kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin kätevää
        https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.html

        Tuon artikkelin kirjoittaja oli antanut ihan hyvän vinkin jutun lopussa (ilmaiseksi), mutta jutun kirjoituksen jälkeen sähköautojen latauspaikkoja hoitavat firmat eivät ole vieläkään ymmärtänyt että siinä viitattiin pankkikorttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Ei asenneta lataausemilla tarvittavaa appia kännykkään, saati liitetä siihen maksuvälinettä >auton syy
        - Jätetään maksuvälineet kotiin > auton syy
        - Jätetään latauskaapeli kotiin > auton syy
        - Ei asenneta kännykkään auton appia josta näkyy esim. latauksen tila > auton syy




        Nyt tämä keskustelu menee jo aivan munkkilatinaksi. Koko kirjoitus on täynnä sellaisia termejä, joista minulla ei ole mitään käsitystä. En tiedä sitä, mikä oikein on appi, joka pitäisi puhelimeen ladata, jotta saisi pitkällä reissulla sähköauton akkuun lisävirtaa.

        Voisivatko jotkut viisaat sähköautointoilijat kertoa minulle, miten nämä erilaiset apit ladataan vanhaan NOKIA 3310 puhelimeeni? Kuinka kauan näiden sopivien appien opettelu ottaa keskimäärin aikaa? Kannattaako näiden appien kanssa alkaa leikkimään, koska 5 vuoden päästä en ehkä saa ajokorttia enää uusittua (näkö tekee kiusaa)?

        Jos ajatuskyky on jäänyt Nokia 3310 aikaan niin turhaan olet huolissasi, ei sinun tarvitse eikä kannata edes miettiä sähköautoa saati ottaa kantaa asiaan keskustelupalstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tägit on osoittautunut erittäin käteviksi latausasemilla. Onhan siitä hieman vaivaa siinä vaiheessa kun niitä hankkii, mutta pieni vaiva loppupelissä. Mutta mieluummin oikeasti vilautan tägiä kuin pelaan maksupäätteiden kanssa kuten bensaa ostettaessa, Onhan jo ollut juttua, että huoltiksetkin haluaisivat kalliit ja huoltoa vaativat maksupäätteet pois varsinkin kylmäasemilta ja siirtyisivät tägeihin.
        Asiat menee tuossakin asiassa sähköautojen myötä parempaan suuntaan, muutosvastaisuus on suurin ongelma tuossakin asiassa.

        > Tägit on osoittautunut erittäin käteviksi latausasemilla.

        Tägi voi olla lisämausteena / elämää helpottamassa niillä yleensä käytettävillä latausasemilla, mutta AINA pitäisi myös olla mahdollisuus maksaa lataus pankki/luottokortilla. Tämä oljenkorsi tarvitaan sitä varten,kun tulee eteen ennennäkemätön latausasema mallia X mihin ei ole ymmärretty ennakkorekisteröitymistä tehdä. Viimeistään ulkomailla tämä ongelma käsissä.

        Eikä loppujen lopuksi olisi paha, jos latauksen voisi maksaa ihan setelirahalla. Olipahan taannoin omalle luottokortilleni ilmaantunut ihan ufo veloituksia. Pistin kortin samantien kiinni. Muuten kiva, paitsi että oli yhdistetty pankki&luottokortto, joten loppui myös maksaminen pankkikortilla. Onneksi oli pöytälaatikkoon unohtunut pari satasen seteliä, niin ei tarvinnut elää kynsiä pureskellen uutta korttia odotellessa ja autonkin sain tankattua. Oli kyllä vähän outo fiilis, ei varmaan pariin vuosikymmeneen tullut huoltoaseman tiskillä asioitua.

        Huom ei ne luottokorttiin sidotut tagitkaan toimi, jos kortti suljetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, niin se meillä työssäkäyvillä tuppaa olemaan. Kotoa ajetaan töihin ja illalla takaisin.

        Minäkin ajan töihin, ja takaisin. En kuitenkaan millään suristimella.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Akkuteollisuus kuormittaa luonnonvaroja.

      • Anonyymi

        Niin kuormittaa hengityskin.

        Olisi tärkeämpää katsoa kokonaiskuvaa, eikä vain yksittäistä osa-aluetta. Kokonaisuutena sähköautoilu säästää luonnonvaroja aiempaan verrattuna.


    • Anonyymi

      Turhaa nillittämistä sellaisilta joita asia ei edes koske. Ne jotka ovat sähköautoja lataavat eivät koskaan vaihtaisi tagia pankkikorttiin.

      • Anonyymi

        Mikä se on se tagi? Minä ainakin ostan bensaa aina joko seteleillä tai pankkikortilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se on se tagi? Minä ainakin ostan bensaa aina joko seteleillä tai pankkikortilla.

        Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.

        Jep, sellainen vain yhden ketjun liikkeissä toimiva kortti. Ihan OK, jos ei ikinä poistu 30 km kauemmaksi kotoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, sellainen vain yhden ketjun liikkeissä toimiva kortti. Ihan OK, jos ei ikinä poistu 30 km kauemmaksi kotoaan.

        https://k-lataus.fi

        Yksi App tai tagi toimii suurinpiirtein kaikkialla. Operaattoreilla on keskinäisiä sopimuksia. Tosin roaming-maksut tarkoittavat sitä että toisen operaattorin latauspisteitä käytetään vain poikkeustapauksissa.

        Vaikeaa lataamisesta ei saa kuin osamattomuudella ja negatiivisella asenteella. Varsinkin kotilataus saa miettimään kuinka turhaa on käydä jossain erikseen tankkaamassa auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.

        Ymmärtääkseni minun vanhassa NOKIA 3310 puhelimessa ei ole yhtään tagia, joten on viisasta ajaa tavallisella bensiinikäyttöisellä autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtääkseni minun vanhassa NOKIA 3310 puhelimessa ei ole yhtään tagia, joten on viisasta ajaa tavallisella bensiinikäyttöisellä autolla.

        Missäs verkossa tuo 3310 toimii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.

        Miksi ei sitten käytetä sitä pankkikortin sirua kun sellainen (melkein) kaikilla jo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs verkossa tuo 3310 toimii?

        GSM verkossa jossa on yhä paras kattavuus jos haluaa soittaa puheluita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs verkossa tuo 3310 toimii?

        Oletko noin nuori kakara ettet tiedä mikä puhelin on maailaman paras alkuperäinen Nokia 3310. On esitetty vertailu että jos omppupuhelin putoaa lattialle, puhelin rikkoutuu, mutta jos 3310 putoaa lattialle, lattia rikkoutuu.

        Minullakin on tuollainen vielä varapuhelimena ja toimii ihan hyvin kaikkialla missä kännykkä toimii. Eikä tarvitse ladata 1-2 kertaa päivässä vaan kerran viikossa tai kahdessa.

        Jos nyt nimenomaan haluat tietää että missä verkossa se toimii, niin kaikkialla varmassa 3G verkossa, kuten suurin osa muistakin puhelimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs verkossa tuo 3310 toimii?

        Missäs verkossa tuo 3310 toimii?

        *******

        NOKIA 3310 toimii minulla Elisan normaalissa GSM-puhelinverkossa. Elisa laskuttaa minua NOKIA-puhelimen käytöstä kerran kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tagi on käytännössä älykortin (esim. maksukortti, jne.) siru ilman korttia.

        Jossain puhuttiin avaimenperästä. Ennenvanhaan noita kutsuttiin dongeleiksi ja esimerkiksi niillä pystyi maksamaan matkansa bussissa.


    • Anonyymi

      Todellakin kätevää
      https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.html

      • Anonyymi

        Kaikki on vaikeaa jos ei tiedä mitä on tekemässä. Kun tuollainen aloittelija on käyttänut kuukauden sähköautoa niin ei vaihtaisi enää pankkikorttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on vaikeaa jos ei tiedä mitä on tekemässä. Kun tuollainen aloittelija on käyttänut kuukauden sähköautoa niin ei vaihtaisi enää pankkikorttiin.

        Maksaako sähköauton lataus niin paljon kerrallaan (yli 50 €) ettei voi käyttää pankkikortin lähimaksuominaisuutta kuten bensaa tai dieseliä tankatessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on vaikeaa jos ei tiedä mitä on tekemässä. Kun tuollainen aloittelija on käyttänut kuukauden sähköautoa niin ei vaihtaisi enää pankkikorttiin.

        Miten sitä pankkikorttia ajetaan?


    • Anonyymi

      Saako kauakeskus ilmasta sähkö powerii?

    • Anonyymi

      Et voi maksaa pankkikortilla. Pankkikoertit ovat vanhanaikaisia. Ne poistetaan käytöstä. Maksut hoidetaan puhelimella.

      • Anonyymi

        Taitaa olla toistaiseksi järkevintä ajella Toyotan itselataavalla. Mitä järkeä olisi alkaa säheltämään kaikenmaailman äppien ja tägien kanssa, en ymmärrä. Ei tarvita kuin yksi visakortti joka sopii kaikkiin ja kaikkialla eikä tarvi mitään ladata eikä säheltää. samalla kortilla saa tankin täyteen ja ruoat kaupasta ja ihan kaiken muunkin, vaikka uuden auton. Ei siihen mitään kännyköitä tarvita,


      • Anonyymi

        "Ne poistetaan käytöstä. Maksut hoidetaan puhelimella"
        Tuskin sinä tulet siitä päättämään millä asikkaat sitoutetaan tiettyyn pankkiin.


    • Anonyymi

      Kaiken järjen mukaan latauksen pitäisi onnistua niin, että latausjohto laitetaan kiinni, latausasema tunnistaa auton ja laskuttaa auton haltian korttia. Tämä olisi se älykäs ratkaisu, joka myös on jo nykyisellään teknisesti mahdollista. Tämän sijaan on tyydytty ihmeellisiin tägi ja appi kötöstyksiin joita pitää olla vähintään 4…5 kappaletta että lataus onnistuisi edes suurimmassa osassa tapauksia. Tämä hölmöily ainoastaan vain siksi, että latausasemien operaattorit kuvittelevat näissä jotain ihmeellisiä liiketoiminnallisia mahdollisuuksia tai kuvittelevat, että tarjoamalla jotain heidän omista tarpeistaan kumpuavaa sekavaa maksutapaa, saavuttaisivat asemaa latausmarkkinoilla. Todellisuudessa loppupelissä voittaja on se, joka tarjoaa helpoimman ja edullisimman tavan ladata kaikkialla. Aikanaan tietenkin päädytään johonkin järkevään, vaikka ei välttämättä parhaaseen ratkaisuun, mutta siihen asti täytyy tyytyä näiden pikkutekijöiden valtataistelussa tarjoamiin lukuisiin vaihtoehtoihin.

      • Anonyymi

        Aivan! Latauskaapelissa kun on mukana aina myös datalinjat. Auto ja laturi pystyvät jo nykyisellään kommunikoimaan keskenään, niin miksi ihmeessä sitä kautta ei hoidettaisi myös maksuliikennettä? Toteutus on lähinnä firmispäivitysten päässä, laitteistoa ei tarvitsisi uusia.


    • Anonyymi

      "Taitaa olla toistaiseksi järkevintä ajella Toyotan itselataavalla. Mitä järkeä olisi alkaa säheltämään kaikenmaailman äppien ja tägien kanssa, en ymmärrä. "

      Koko tämä ketju on on täysin sivuraide-hommaa ja vedätystä. Sähköautot ladataan pääsäätöisesti kotona ja siinä ei tarvita minkään valtakunnan tägejä.
      Näitä artikkeleja kirjoittavat uusavuttomat pennut joille lykätään sähköauto käteen ja sitten he miettivät miten saisi autoon sähköä tietämättä mistää mitään.
      Ja toinen kirjottajaryhmä on kalkkiutuneet setämiehet joille lykätään sähköauto käteen ja sitten he miettivät miten saisi autoon sähköä tietämättä mistää mitään.

      Ja matkanvarrella setämiehet ihmettelevät miksi autossa ei ole enää potikkaa kaikille toiminnoille.

      • Anonyymi

        Taitaa suurimmalla osalla tänne kirjoittelijoista olla vielä plug-in hybridi auto ja tuskin niillä lähdetään matkalla ollessa välillä kotiin lataamaan vaan latauksen pitää onnistua mahdollisimman helposti siellä missä yövytään tai pidetään pidempää taukoa.
        Eli siis keskustelu on täysin aihellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa suurimmalla osalla tänne kirjoittelijoista olla vielä plug-in hybridi auto ja tuskin niillä lähdetään matkalla ollessa välillä kotiin lataamaan vaan latauksen pitää onnistua mahdollisimman helposti siellä missä yövytään tai pidetään pidempää taukoa.
        Eli siis keskustelu on täysin aihellinen.

        Lataaminen kyllä onnistuu ja se on helppoa kun tietää mitä tekee. Näitä artikkeleita kirjoittelevat sellaiset jota ovat ekaa kertaa lataamassa autoaan ja joilla ei ole edes perusasiat hallussa ja TM:n tapauksessa kaverilla ei ollut edes toimivaa luottokorttia mukanaan. Siksi se on heille hankalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataaminen kyllä onnistuu ja se on helppoa kun tietää mitä tekee. Näitä artikkeleita kirjoittelevat sellaiset jota ovat ekaa kertaa lataamassa autoaan ja joilla ei ole edes perusasiat hallussa ja TM:n tapauksessa kaverilla ei ollut edes toimivaa luottokorttia mukanaan. Siksi se on heille hankalaa.

        Jokaiselle toimittajanplantulle ei anneta lehtiyhtiön luottokorttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataaminen kyllä onnistuu ja se on helppoa kun tietää mitä tekee. Näitä artikkeleita kirjoittelevat sellaiset jota ovat ekaa kertaa lataamassa autoaan ja joilla ei ole edes perusasiat hallussa ja TM:n tapauksessa kaverilla ei ollut edes toimivaa luottokorttia mukanaan. Siksi se on heille hankalaa.

        Näin. Onneksi sähköautolle nuo tyhmät ei voi tehdä tuhansia euroja maksavaa moottoriremonttia kuten polttikselle voi tehdä tankatessaan väärää litkua.


    • Anonyymi

      Miksi on niin vaikeaa se että pitäisi olla myös pankkiortin lukulaite.

      Miten asiaa helpottaa se että aletaan väheksymään toisia ihmisiä jotka on eri mieltä. Jos tuo sähköautoloijoiden tapa niin aika epäkohteliasta porukaa ovat.

      • Anonyymi

        Koska se pankkikortin lukulaite on kallis huoltoa vaativa aparaatti. Sähkön myynnistä kate on suhteellisen pieni, joten tuollaisen pankkikortin lukija olisi suhteettoman suuri kuluerä laturin tuottoon nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se pankkikortin lukulaite on kallis huoltoa vaativa aparaatti. Sähkön myynnistä kate on suhteellisen pieni, joten tuollaisen pankkikortin lukija olisi suhteettoman suuri kuluerä laturin tuottoon nähden.

        Onhan siinä aparaatissa jo tagin lukija, samalla tavalla luetaan myös pankkikortista lähimaksutiedotkin ja hyvinhän se tuntuu toimivan myös noilla maksuapp'eillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se pankkikortin lukulaite on kallis huoltoa vaativa aparaatti. Sähkön myynnistä kate on suhteellisen pieni, joten tuollaisen pankkikortin lukija olisi suhteettoman suuri kuluerä laturin tuottoon nähden.

        Höh, noitahan on jo torimyyjilläkin, mutta sähköauton latausasemaan pannkkikortin lukija on tietenkin ylivoimainen teknionen ja taloudellien este!


    • Anonyymi

      Lataus makstaan tägiä vilauttamalla latauslaiteelle. Tai helposti puhelimella. Mikä on pankkikortti?P Joku muinaisjäännekö?

      • Anonyymi

        Käyppä tutkimassa siellä autoihmisten ihannoimassa Saksassa miten maksetaan.
        Ilman käteistä et juuri edes taksilla ajele ja kioskilla käynti melkein mahdotonta.

        Voit kyllä kokeilla Suomessakin. katkaise pankkikorttisi ja kokeile pari viikkoa miten elämä sujuu. Kerro sitten onko se muinaisjäänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyppä tutkimassa siellä autoihmisten ihannoimassa Saksassa miten maksetaan.
        Ilman käteistä et juuri edes taksilla ajele ja kioskilla käynti melkein mahdotonta.

        Voit kyllä kokeilla Suomessakin. katkaise pankkikorttisi ja kokeile pari viikkoa miten elämä sujuu. Kerro sitten onko se muinaisjäänne.

        Tämä ilman pankkikorttia elämän testaus voi tulla eteen yllättäen ja pyytämättä, kun kortille ilmaantuu outoja veloituksia, Johtuen tietenkin siitä, että luottokortin tiedot ovat vuotaneet jostain nettikaupasta. Luottokortti kiinni -> hups, myös siihen kytketyt palvelut lakkaavat toimimasta. Taitaa koskea myös näitä ennakkorekisteröitymistä vaativia lataussysteemeitä. Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ilman pankkikorttia elämän testaus voi tulla eteen yllättäen ja pyytämättä, kun kortille ilmaantuu outoja veloituksia, Johtuen tietenkin siitä, että luottokortin tiedot ovat vuotaneet jostain nettikaupasta. Luottokortti kiinni -> hups, myös siihen kytketyt palvelut lakkaavat toimimasta. Taitaa koskea myös näitä ennakkorekisteröitymistä vaativia lataussysteemeitä. Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D

        "Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D"

        Sähköauto ladataan kotona. Ei tarvii mitään korttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D"

        Sähköauto ladataan kotona. Ei tarvii mitään korttia.

        Entäs silloin kun ei olla kotona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs silloin kun ei olla kotona?

        Patteriautolla ei pidä poistua yli 100 km etäisyydelle kotiovelta. Patteriauto on kakkosauto. Pitemmät matkat tehdään ykkösautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten on kivaa etsiä latauspaikkaa, missä voi maksaa käteisellä ;-D"

        Sähköauto ladataan kotona. Ei tarvii mitään korttia.

        Reissussa ollessasikin vai?....😆


    • Anonyymi

      Perinteinen makkarakastike — Ohje

      Pilko sipuli ja kuutioi makkara. Kuullota sipuli pannulla ja lisää makkarat, ruskista hetken.
      Lisää jauhot makkaroiden joukkoon, anna jauhojen ruskistua.
      Lisää vesi, tomaattipyree ja lihaliemikuutio. Anna kiehahtaa hetken välillä sekoittaen.
      Tarjoile makkarakastike perunamuusin ja porkkanaraasteen kera.

    • Anonyymi

      Suurin ongelma velkaisella sähköautoilijalla on, että tilillä ei ole katetta. Lidl ei enää pelasta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe