Toiset saa olla pois ilman syytä, toiset ei edes lääkärin luvalla

Anonyymi

Olen ollut samassa talossa jo 10 vuotta enkä ole paljoa ollut pois.
Kun nyt sain saikkulapun ja määräyksen koronatestiin niin töistä suututtiin että kyllä nyt taas ylireagoidaan ja että kaikki on muka koronaa.

Työkaveri on ollut talossa alle puoli vuotta enkä muista koska olisi ollut täyttä viikkoa töissä.
Yleensä poissaolon syy on väsy. Pelaa illat nettipelejä eikä jaksa aamulla herätä.

Vituttaa.

15

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      et ole työstä luvatta poissa, vaan estynyt työnteosta, kun menet sinulle määrättyyn koronatestiin. Älä koskaan vertaa itseäsi kaveriin ja hänen tekemisiinsä. Sillä tavalla alennat itsesi. Jos firma/pomosi ei sinua miellytä niin vaihda firmaa. Miksi muuten olet jo ollut 10 v samassa talossa. Kenties samoissa työtehtävissäkin.

      • Anonyymi

        Työyehtäväni on muuttunut ja nyt olen saanut ylennyksiä vuosien aikana.
        Alussa olin pakkaaja. Nyt vastaan monestakin asiasta ja minullakin on alaisia.
        Mutta paska paikka tuo on.


    • Anonyymi

      Korvaamattomia työntekijöitä on hautuumaat pullollaan. Työnantajasi myös, jos vaatii sinut töihin, kun sinulla on koronaepäily, ottaa vastuun siitä, että mikäli sinulla on korona, se leviää muihin ihmisiin.
      Ottaa tai anta sinun käydä testissä, ja odottaa kotona testitulosta. Pyydä kirjallisena työmääräys tilanteesta huolimatta, jos sinun on oltava töissä ennen testituloksen saamista/sen jälkeenkin mikäli sinulla on se korona.
      Nimittäin työnantajan vastuulla on muiden(kin) työntekijöiden työturvallisuus, ja mahdollisten asiakkaiden turvallisuus.
      Toimit ellei ole irtisamnomisuhkaa(perusteetta tässä tap) juuri niinkuin terveydenhuolto on sinun neuvonut toimia.

    • Anonyymi

      Sellasta nepotismiahan se kaikki on. Kaverit ja tutut mutkien takaa saa tehdä mitä tykkää muut saa paskaa niskaansa kokoajan.

      Työpaikan vaihto vireille ilman muuta.

    • Anonyymi

      Kiinnostaa, miten sinun kävi, pitikö minkälainen sou pitää, että sait jäädä koronatestin tulosta odottamaan kotiin.
      Tarvitsitko työterveyshuollon apua, että voit odottaa kotona, tms tahon.

      • Anonyymi

        Ei siitä sen enempää puhuttu kun kuitenkin lapun sain. Ja testin tuloskin tuli nopeasti ja oli negatiivinen onneksi.
        Maanantaina näkee kuinka kiukkuista porukkaa siellä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä sen enempää puhuttu kun kuitenkin lapun sain. Ja testin tuloskin tuli nopeasti ja oli negatiivinen onneksi.
        Maanantaina näkee kuinka kiukkuista porukkaa siellä on.

        Jos porukka on kiukkuista, niin olet jonkinsortin kuningas. Poissaolosi on aihuttanut paniikkia. Eivät tule ilman sinua toimeen. Olet lähes korvamaaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos porukka on kiukkuista, niin olet jonkinsortin kuningas. Poissaolosi on aihuttanut paniikkia. Eivät tule ilman sinua toimeen. Olet lähes korvamaaton.

        Niinpä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä

        Meillä on sellainen tapa että yhteen työhön koulutetaan yksi mies, poislukien sitten nämä yleismiehet jotka tekevät sitten mitä sattuu, mutta eivät osaa juuri mitään. Meillä on todella outo firma.
        Mutta kyllä, olen korvaamaton siinä mielessä että jos olen poissa niin kukaan ei osaa työtäni, ja siinä työssä on aina kiire.
        Meillä tapahtui kerran sellainenkin että toinen kaveri jäi kesälomalle. Hän operoi konetta jota kukaan muu ei käytä. Kesäloman ensimmäisenä päivänä hänet soitettiin takaisin töihin näyttämään miten kone käynnistyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on sellainen tapa että yhteen työhön koulutetaan yksi mies, poislukien sitten nämä yleismiehet jotka tekevät sitten mitä sattuu, mutta eivät osaa juuri mitään. Meillä on todella outo firma.
        Mutta kyllä, olen korvaamaton siinä mielessä että jos olen poissa niin kukaan ei osaa työtäni, ja siinä työssä on aina kiire.
        Meillä tapahtui kerran sellainenkin että toinen kaveri jäi kesälomalle. Hän operoi konetta jota kukaan muu ei käytä. Kesäloman ensimmäisenä päivänä hänet soitettiin takaisin töihin näyttämään miten kone käynnistyy.

        varsin outoa. Firma sahaa itseänsä pahasti jalkaan jos ei ole koulutettu varakavereita paikkaamaaan poissaolijaa. Jatkuva kiire kertoo myös firman päälliköiden osaamattomuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varsin outoa. Firma sahaa itseänsä pahasti jalkaan jos ei ole koulutettu varakavereita paikkaamaaan poissaolijaa. Jatkuva kiire kertoo myös firman päälliköiden osaamattomuudesta.

        Voi miten olisikin hieno maailma, jos yrityksillä olisi hyllyllä oottamassa täysinosaavia ihmisiä kuhunkin hommaan.
        Moneen pienyritykseen, minkä toimiala on raadolliset työhommat ei vaan ole tunkua. Itse olen myös huomannut, että harvoin jos tarttee tuuraajan, sitä ihmistä ei ole olemassakaan. Monta on käynyt muka kouluttautumassa päivän, että muutaman olleet esim lomallani, mutta siinäpä se. Lisäksi laitapa tämmöisille joku kokonaisuus missä asia pitää osata kokonaisuudessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi miten olisikin hieno maailma, jos yrityksillä olisi hyllyllä oottamassa täysinosaavia ihmisiä kuhunkin hommaan.
        Moneen pienyritykseen, minkä toimiala on raadolliset työhommat ei vaan ole tunkua. Itse olen myös huomannut, että harvoin jos tarttee tuuraajan, sitä ihmistä ei ole olemassakaan. Monta on käynyt muka kouluttautumassa päivän, että muutaman olleet esim lomallani, mutta siinäpä se. Lisäksi laitapa tämmöisille joku kokonaisuus missä asia pitää osata kokonaisuudessaan.

        No, hyvänen aika. Mitenkä olisi maailma, jossa jotkut ihmiset pidettäisiin vuosikymmeniä työttöminä kortistossa tahalleen nostamassa Kelan rahoja, jotta joku pienyritys saisi päiväksi tai kahdeksi tuuraajan? Sanotaanko, että 500 000 ihmistä pidettäisiin 30 vuotta tahalleen Kelan rahoilla kortistossa, jotta jokin pienyritys saisi palkata tuuraajan päiväksi tai kahdeksi?

        Tietysti myös pienyrittäjän pitää muistaa, että tangoon tarvitaan kaksi eli sen työntekijän pitää myös laittaa töppöstä toisen eteen ja tulla töihin. Ei riitä, että vain joku pienyrittäjä päättää, että ”minä haluan!”.

        Ja niin, yleensähän nämä valittajat ”ei löydy työntekijää tämmöiseen raskaaseen duunarihommaan” ovat sellaisia, jotka sanovat työhön aidosti halukkaalle, että ”ei me tommosta hienohelmaa palkata”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, hyvänen aika. Mitenkä olisi maailma, jossa jotkut ihmiset pidettäisiin vuosikymmeniä työttöminä kortistossa tahalleen nostamassa Kelan rahoja, jotta joku pienyritys saisi päiväksi tai kahdeksi tuuraajan? Sanotaanko, että 500 000 ihmistä pidettäisiin 30 vuotta tahalleen Kelan rahoilla kortistossa, jotta jokin pienyritys saisi palkata tuuraajan päiväksi tai kahdeksi?

        Tietysti myös pienyrittäjän pitää muistaa, että tangoon tarvitaan kaksi eli sen työntekijän pitää myös laittaa töppöstä toisen eteen ja tulla töihin. Ei riitä, että vain joku pienyrittäjä päättää, että ”minä haluan!”.

        Ja niin, yleensähän nämä valittajat ”ei löydy työntekijää tämmöiseen raskaaseen duunarihommaan” ovat sellaisia, jotka sanovat työhön aidosti halukkaalle, että ”ei me tommosta hienohelmaa palkata”.

        Tuota. Minä olen se raskaan työn raataja, jonka lomista alkaa aina iso sou, noin kaksi viikkoa ennen loman alkamispäivää.
        On työkaverikin, joka tekee tuurahommina ykköspäiviä, ei suinkaan edes forty-sixty. Mutta, yllätys yllätys, lomani ajankohta joka on päätetty aikaa sitten, ottaakin kierrosta.
        Silloin tuotanto on minimissä, vain vähän seisokin aikaan väkeä, ja vähän työtä tuuraajalle, eikä meinaa kelvata.
        Oon miettinyt, että oma työnantajani on varmaankin kuuro. en nimittäin usko etteikö ihan tältäkin paikkakunnalta löydy varahenkilö, joka voisi sitten halutessaan jakaa hommat kanssani, että se olisi hänelle kannattavaa.
        Entä jos sairastun?
        Teen siis hommaa joka on vuokratyötä, lähinnä yksin pyöritän kohteessa niitä asioita jotka kuuluvat toimenkuvaan.
        En vi varata minnekään hammaslääkäriaikaa tms ihan tärkeisiin juttuihin, ei ole tekijää jos aikaa ei saa kuin aamuun/aamupäivään.
        Enkä tiedä koskaan etukäteen, milloin tämä toinen tekee vuoron, en millä viikollakaan. Niin mitenkä elää oman elämänsä asioita?


    • Anonyymi

      Sitähän se on monessa paikassa. Jotkut on poissa joka toinen viikko ja toiset kerran vuodessa.

    • Anonyymi

      Onpa outo pomo. Minun työpaikalla kielletään töihin tulo, jos on koronaan viittavia oireita. Töihin ei tulla ennen ,kun on negatiivinen koronatestitulos. Pomosi toiminta on vaarallista. Siinä on äkkiä paljon ihmisiä karanteenissa. Hyvä että pidit puolesi tilanteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe