Sairastuin, mitä seurauskia?

Anonyymi

Pelottaa. Olen nyt kipeä enkä ole koskaan ollut poissa töistä. Maanantaina on todella suuri projekti josta joudun kai olemaan nyt pois. En ole soittanut vielä kenellekään että olen mahdollisesti pois töistä.
Jännittää että tuleeko kenkää vai huutoa.
Mitä pomo voi tehdä? Oikeasti pelottaa nyt.

14

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmoita sairastumisesta sillä tavalla, kuin työnantajan ohjeiden mukaan pitää ilmoittaa, niin pomolla ei ole siihen mitään sanomista.. Jos et muista ohjeita, niin soita esimiehellesi ennen huomisen työvuoron alkua. Jos esimies kertoo, että pitää olla lääkärintodistus, hanki se ja toimita perille

      • Anonyymi

        Korjaan: huomisen = maanantain.
        Jos ihan hirveästi pelottaa, niin käy lääkärissä ennen maanantaita.


    • Anonyymi

      kyllä tommonen työnsankari nyt maanantaiksi tervehtyy. ja jos ei niin kukaan ei ole korvaamaton

    • Anonyymi

      vielä lisäisin sanonnan jonka joku täällä on jo ennestään lausunut,Hautausmaat on täynnä korvaamattomia ihmisiä

    • Anonyymi

      suuret projektit kestää kauan. Jotkut jopa vuosikymmeniä. Olkiluoto 3 ydinvoimalaitosprojekti alkoi vuonna 2005 eikä vieläkään ole sähkömylly valmis. Harva projekti on muutamasta päivästä kiinni. Kenties viimeisen voitelun myöhästyminen, kun pappi on kipeänä, voi pilata sielun pelastuksen. Mitä itsekukin suurilla projekteillansa tarkoittaakaan.
      Työpäivä se on maanantai siinä kuin muutkin päivät. Moni on ollut kipeänä ja töistä poissa eikä maailma tai projektit siihen kaadu. Sota ei yhtä miestä kaipaa. Joskus tekee kuule erittäin hyvää olla poissa töistä jopa luvatta. Projektitkin sujuu paremmin kun välillä löysää krakaa. Henki kulkee paremmin.

      • Anonyymi

        Kyllä kaipaa kun olen ainoa joka sitä työtä tekee. Kaikki riippuu siitä olenko töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaipaa kun olen ainoa joka sitä työtä tekee. Kaikki riippuu siitä olenko töissä.

        Pysyt kotona niin kauan kuin olet työkyvytön. Sairauslomat annetaan toipumista varten. Työnantaja tekee sairauslomasi aikana projektille sen, minkä katsoo tarpeelliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaipaa kun olen ainoa joka sitä työtä tekee. Kaikki riippuu siitä olenko töissä.

        Surullista. Ilmeisesti sinulla on joka työpäivä uusi ihmeellinen projekti. Työnantajasi hoitakoot projektit kun sinä sairastelet. Työnantajallesikin tekee hyvää kasvaa aikuiseksi. Ethän sekoita arkisia nonstop työtehtäviäsi projektikäsitteen kanssa . Ovat aivan eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaipaa kun olen ainoa joka sitä työtä tekee. Kaikki riippuu siitä olenko töissä.

        Ei riipu, jos olet työkyvytön sairauden takia. Työelämän pelisääntöihin kuuluu, että sairaana koitetaan parantua, eikä työasioista ressaaminen ole mikään lääke siihen, että kuntoudut töihin.
        Kilauta pomolle, että nyt kävi näin, olet kipeä. Käy lääkärillä, syö lääkkeet, toimita saikkupaperi pomolle, lepää ja syö lääkkeet, ja unohda työmaa sairastamisen ajaksi.


    • Anonyymi

      Sairastuit etkä uskalla kertoa sitä pomolle? Aika omituista?...

      Lääkärin todistus ja se pomolle on riittävä tosite eikä tarvitse selitellä mikä vaivaa, kyseessä yksityisasia.

      Jos tulisi lopputili se tulisi kalliiksi työnantajalle, laittomana irtisanomisena.

      Et ole maapallon ainoa ja tärkein työntekijä kiireisen projektin ainoa henkilö ja jos olisit niin projekti siirtyy kunnes terveys kunnossa ei sen ihmeempää.

    • Anonyymi

      Käsittämätöntä. Menet aikaisin tänä iltana tai heti aamulla työterveyslääkäriin. Saat sairasloman. Sitä kunnioittaa jokainen esimies. Ilmoita heti kun voit.eli saat pomosi kiinni. Tottakai esimiestäsi harmittaa ja voi olla että saattaa sen sulle sanoakin mutta oikeasti ei kukaan halua sairasta töihin. Ja jos et ole koskaan ennen sairastanut niin tuskin kukaan sulle kuittailee.

    • Anonyymi

      No sen verran on sivuoireita, että oikeinkirjoitus sakkaa.

      • Anonyymi

        Ymmärrän tilanteesi. Minulla on tuollainen tuttu. Kuinka kävi?


    • Anonyymi

      Saitko potkut.

      Itse olen nyt työkokeilussa minkä jälkeen luvattiin oikea palkkatyö.

      No nyt sairastuin viime sunnuntaina flunssaan ja sen takia koko viikon poissa, käynyt koronatesteissä yms. Tänä aamuna tuli sit viesti esimieheltä kuin kirkkaalta taivaalta että viikon voin olla vielä töissä, mut palkkatukityö ei onnistu.

      Älä siis tule sairaaksi jos olet töissä nykypäivän Suomessa. Sut on niin helppo korvata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe