Tupakoitko?

Anonyymi

"Tutkimuksen tulokset osoittivat, että vaikka tupakointi on vähentynyt merkittävästi viimeisten vuosikymmenten aikana, koulutusryhmien väliset erot ovat kasvaneet. Matalammin koulutetut tupakoivat korkeasti koulutettuja enemmän. Tämä yhteys havaittiin myös nuorilla.

Ammatillisesti orientoituneet pojat käyttivät nuuskaa todennäköisemmin kuin akateemisesti orientoituneet, mutta erot olivat maltillisemmat kuin tupakoinnissa. Erot kuitenkin kasvoivat tutkittavana ajanjaksona."

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/terveys/erot-tupakkatuotteiden-kaytossa-ovat-kasvaneet-vaestoryhmien-valilla?fbclid=IwAR27fZpz1z0dw71o89oTdbTa0VbGujh0qzL4JctOhozX-sR3F59H-cyP4Vc

25

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyttöhallitus sortaa tupakkimiestä! Taas korotettiin röökiaskin hintaa. t. Tupakkimies

      • Anonyymi

        Siinä sulle mainio syy lopettaa.


    • Anonyymi

      Oon nähnyt että naisen haluaa tupakki miehiä vaikka itse eivät polta.

    • Olen lopettanut tupakoinnin. Olen siis parempi ihminen.

    • Anonyymi

      En.iljettävä tapa

    • Anonyymi

      Tupakkamies kävi aina kouluaikoina välitunnilla tupakkapaikalla tupakilla. Siellä oli helppo tehdä tuttavuutta koulun tyttöjen kanssa jotka olivat kanssa tupakilla. Kun tytöt pyysivät tulta oli helppo aloittaa jutustelu ja sieltä ne ensimmäiset tyttöystävätkin löytyivät.

      Vähän vanhempana sitten yökerhon tupakkipaikalla oli helppo tavata naisia. Tupakoinnin lomassa saattoi aloittaa keskustelun ja kumppanikin löytyi lopulta tupakoinnin lomasta.

      Savuton mies oli kouluaikana välitunnit yksin eikä tutustunut tyttöihin. Yökerhossakin hän oli vain seinän vieressä katselemassa kun muut tutustuivat toisiinsa tupakoinnin lomassa.

      t. tupakkamies

    • En polta, enkä käytä nuuskaa.

    • Nuuskaa en oo käyttäny koskaan. Sunnuntaina tuli kuluneeksi vuosi siitä, kun tumppasin viimeisen tupakan yli 22 vuoden polttamisen jälkeen. Päätöstä en ole katunut, eikä ole tehnyt yhtään mieli lopettamisen jälkeen. Aivoinfarktilöydös oli viimeinen pisara lopettamispäätöksen suhteen, vaikka jo pari vuotta aiemmin olin alkanut ajattelemaan lopettamista. Ainoa mitä kadun tupakan suhteen on se, että idioottina aloitin 3 kk:n tauon jälkeen polttamisen uudelleen.

      Askeja oon kyllä lopettamisen jälkeen ostanut, mutta en itselle vaan isälleni. Viimeksi viikko sitten. Joko pyynnöstä, tai kiitokseksi eri asioissa avustamisessa, kuten sängyn kasaamisesta.

      • Anonyymi

        Jos olis oma mies sinulla niin ei tarvis ostaa mitään kiitokseksi vaan tehdä muuta mukavaa ja saisit itsekkin nauttia samalla ja sitä touhuu voi tehdä ilman pyyntöäkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olis oma mies sinulla niin ei tarvis ostaa mitään kiitokseksi vaan tehdä muuta mukavaa ja saisit itsekkin nauttia samalla ja sitä touhuu voi tehdä ilman pyyntöäkin

        Mitä vittua sä välis sössötät? Vaihda jo levyä. Sä alat oleen tylsä ja samanlainen jankuttaja kuin pari muuta, jolla yksi ja sama levy on jäänyt yhteen kohtaan soimaan.

        Ensinnäkin olisin pystynyt yksin sängyn myös kasaamaan, koska sitä ennen purin yksin kaksi 80 sentin sänkyä. Kasaan yksin omat huonekalut, ja niin olen tehnyt jo yli 20 vuotta. Ainoot asiat missä oon tähän kämppään tarvinut isältäni apua, on tapetointi, koska selkäni sitä ei kestä, parin kattolampun vaihto, kun en yllä niihin edes korkealta jakkaralta, sekä huonekalujen kuljetus koska en omista autoa ja peräkärryä.

        Kyseinen sängyn katsaus johtui siitä, että kolme sänkyä vaihtoi päikseen paikkaa keskenään. Kaksi vierekkäin ollutta 80 senttistä meni mun vanhaan huoneeseen, ja sieltä tuotiin mun oma 120 senttinen sänky tähän mun asuntooni. Vaihto tehtiin, koska mun selkä ei kestänyt enää niitä huonoja yhden hengen sänkyjä, ja porukoilla ollut oli parempi mun selälle.

        Voin kuule kertoa et mulla on omasta takaa aika kattava työkalupakki, jonka sisältöä osaan myös itse käyttää. Vain saha ja porakone puuttuu, mutta osaan niitä käyttää tarvitsematta pyytää miestä apuun jos haluan laittaa taulun seinälle -kiviporaa tarvittaessa pyydän isäni paikalle, mutta osaisin myös sitäkin käyttää- tai asentaa jotain muuta.

        Maatilalla kasvaessa oppii tulemaan itsenäiseksi tarvitsematta jokaiseen työhön miestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olis oma mies sinulla niin ei tarvis ostaa mitään kiitokseksi vaan tehdä muuta mukavaa ja saisit itsekkin nauttia samalla ja sitä touhuu voi tehdä ilman pyyntöäkin

        Isäni pystyy tekemään käsillään melkein mitä tahansa, kuten rakentamaan puusta leikkimökin lehdessä olleen kuvan ja mittojen mukaan ainakin 35 vuotta sitten. Hän on rakentanut peltievyistä työhallin naapuriin lähes 30 vuotta sitten. Niin leikkimökki kuin halli ovat edelleen pystyssä ja kumpainenkin käytössä.

        Hän sorvaa puusta koriste-esineitä, ja tekee omat hitsaukset, traktorin sekä pienemmät auton korjaukset, ulkorakennusten korjauksia tarvittaessa, on asentanut itse aurinkopaneelit. Melkein mitä tahansa. Siis taitava käsistään.

        Omena ei ole kauaksi pudonnut kun sanon että itse olen perinyt häneltä sen taidon. En kaikkia hänen tekemiään ja hallitsemia asioita osaa, koska en ole niitä tehnyt, mutta aika paljon.

        Mitä sinä osaat noista luettelemistani taidoista? Vai oletko yhtä hyvä niissä kuin välilerkkien käytössä?


      • Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

        Mitä vittua sä välis sössötät? Vaihda jo levyä. Sä alat oleen tylsä ja samanlainen jankuttaja kuin pari muuta, jolla yksi ja sama levy on jäänyt yhteen kohtaan soimaan.

        Ensinnäkin olisin pystynyt yksin sängyn myös kasaamaan, koska sitä ennen purin yksin kaksi 80 sentin sänkyä. Kasaan yksin omat huonekalut, ja niin olen tehnyt jo yli 20 vuotta. Ainoot asiat missä oon tähän kämppään tarvinut isältäni apua, on tapetointi, koska selkäni sitä ei kestä, parin kattolampun vaihto, kun en yllä niihin edes korkealta jakkaralta, sekä huonekalujen kuljetus koska en omista autoa ja peräkärryä.

        Kyseinen sängyn katsaus johtui siitä, että kolme sänkyä vaihtoi päikseen paikkaa keskenään. Kaksi vierekkäin ollutta 80 senttistä meni mun vanhaan huoneeseen, ja sieltä tuotiin mun oma 120 senttinen sänky tähän mun asuntooni. Vaihto tehtiin, koska mun selkä ei kestänyt enää niitä huonoja yhden hengen sänkyjä, ja porukoilla ollut oli parempi mun selälle.

        Voin kuule kertoa et mulla on omasta takaa aika kattava työkalupakki, jonka sisältöä osaan myös itse käyttää. Vain saha ja porakone puuttuu, mutta osaan niitä käyttää tarvitsematta pyytää miestä apuun jos haluan laittaa taulun seinälle -kiviporaa tarvittaessa pyydän isäni paikalle, mutta osaisin myös sitäkin käyttää- tai asentaa jotain muuta.

        Maatilalla kasvaessa oppii tulemaan itsenäiseksi tarvitsematta jokaiseen työhön miestä.

        Kaksi asiaa eka oman miehen kanssa voi pussata ja pussailla ja rakastella ja hän antaa sinullekkin kivaa ja ihanaa ja toka yksin tai isän kanssa et pussaile sitä ei yksin tehdä


      • Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

        Isäni pystyy tekemään käsillään melkein mitä tahansa, kuten rakentamaan puusta leikkimökin lehdessä olleen kuvan ja mittojen mukaan ainakin 35 vuotta sitten. Hän on rakentanut peltievyistä työhallin naapuriin lähes 30 vuotta sitten. Niin leikkimökki kuin halli ovat edelleen pystyssä ja kumpainenkin käytössä.

        Hän sorvaa puusta koriste-esineitä, ja tekee omat hitsaukset, traktorin sekä pienemmät auton korjaukset, ulkorakennusten korjauksia tarvittaessa, on asentanut itse aurinkopaneelit. Melkein mitä tahansa. Siis taitava käsistään.

        Omena ei ole kauaksi pudonnut kun sanon että itse olen perinyt häneltä sen taidon. En kaikkia hänen tekemiään ja hallitsemia asioita osaa, koska en ole niitä tehnyt, mutta aika paljon.

        Mitä sinä osaat noista luettelemistani taidoista? Vai oletko yhtä hyvä niissä kuin välilerkkien käytössä?

        Ja nyt oli kyse että teette yhdessä sängyn siis miehesi kanssa ja kiitokseksi sekstailette ja pussailette ja pidätte toisianne hyvänä eikä maksa mitään eikä tarvis ostella mitään vaan pussata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt oli kyse että teette yhdessä sängyn siis miehesi kanssa ja kiitokseksi sekstailette ja pussailette ja pidätte toisianne hyvänä eikä maksa mitään eikä tarvis ostella mitään vaan pussata

        Pakko kysyä ...

        Kuvittelet siis, että tupakoinnin itse lopettanut, haluaisi itselleen kumppanin, jolle saisi ostella tupakka-askeja. On teillä ihme mielikuvitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakko kysyä ...

        Kuvittelet siis, että tupakoinnin itse lopettanut, haluaisi itselleen kumppanin, jolle saisi ostella tupakka-askeja. On teillä ihme mielikuvitus.

        Toi välis liittää lähes jokaiseen mun kommenttiin -oli aihe kuin aihe- ton panemisen siitä huolimatta, että en ole seksistä koko kommentissa edes kaksmielisesti vihjannut. Hänelle ilmeisesti seksi ja sen harrastaminen on elämän tärkein ja ainoa asia millä on mitään väliä.

        Mut muutoin oot oikeessa. Hyvin todennäköisesti en aloita suhdetta tupakoijan kanssa. Ei se kuitenkaan mahdoton ajatus ole, ja verrattuna jatkuvaa alkoholin käyttöä, kun se alkaa olla alkoholismin rajalla tai jo sen puolella olevana, on pienempi pahe tupakointiin verrattuna. Epäterveellistä se tupakointikin kuitenkin on.


      • Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

        Toi välis liittää lähes jokaiseen mun kommenttiin -oli aihe kuin aihe- ton panemisen siitä huolimatta, että en ole seksistä koko kommentissa edes kaksmielisesti vihjannut. Hänelle ilmeisesti seksi ja sen harrastaminen on elämän tärkein ja ainoa asia millä on mitään väliä.

        Mut muutoin oot oikeessa. Hyvin todennäköisesti en aloita suhdetta tupakoijan kanssa. Ei se kuitenkaan mahdoton ajatus ole, ja verrattuna jatkuvaa alkoholin käyttöä, kun se alkaa olla alkoholismin rajalla tai jo sen puolella olevana, on pienempi pahe tupakointiin verrattuna. Epäterveellistä se tupakointikin kuitenkin on.

        No vaikka alottaisitkin suhteen tupakoijan kanssa, niin tuskin silti siitä syystä, että saisit ostaa hänelle tupakkaa 😁.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka alottaisitkin suhteen tupakoijan kanssa, niin tuskin silti siitä syystä, että saisit ostaa hänelle tupakkaa 😁.

        Juu en todellakaan aloita sen takia suhdetta. 😂


    • En tupakoi. tämä tutkimus ei päde minuun.

    • Olen mä tän varmaan kertonutkin, mutta mähän poltin aiemmin hyvin vähän ja harvoin. Ammattikoulussa joskus satunnaisesti, tai joskus jos joku asiakas on vaikkapa tarjonnut niin olen saattanut polttaa. Mutta tosiaan viime kesänä kun piti laittaa korkki täysin kiinni, niin piti keksiä jotain niiden "taukokaljojen" tilalle ja kofeiiniherkkänä kahvin liiallinen litkiminen aiheutti vain pahan olon, niin tuli sitten aloitettua tämäkin ikävä tapa. Mutta aika vähän poltan silti, tänään olen kai polttanut tähän mennessä 4 tai 5 tupakkaa ja kun pyöräytän sätkäni itse niin eipä se kauhean kalliiksikaan tule. Joskus jos nuuskaa sattuu sopivasti kohdalle, niin olen saattanut ostaa purkin tai pari, mutta sitä en todellakaan edes halua käyttää päivittäin.

    • Anonyymi

      Njaa, röökaaminen on typerää ainakin terveyden kannalta!
      Päätä pensaaseen vaan...🌳

    • Anonyymi

      En polta, enkä käytä muitakaan tupakkatuotteita (jos ei lasketa tulitikkuja), enkä ole koskaan käyttänytkään (paitsi niitä tulitikkuja). En haluais myöskään tupakoivaa miestä. Ei se ehdoton vaatimus ole, mutta vähintään voimakas toivomus. 👍

      • Anonyymi

        Hyvä valinta, röökissä ei ole mitään terveyttä edistävää ainesosaa ja haiseekin aivan halvatun pahalle🚭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä valinta, röökissä ei ole mitään terveyttä edistävää ainesosaa ja haiseekin aivan halvatun pahalle🚭

        Jaa niin se tupakoimaton mies vai? Niin mustakin. Rajoitetusti vois myös miehen kanssa viettää aikaa, jos ei halua passivisesti röyhytellä.

        Jos taas puhut omasta tupakoimattomuudesta, niin en tiiä voiko edes puhua valinnasta. Ei ole käynyt koskaan edes mielessä alottaa.


    • En tarvitse tupakkaa, koska on muutenkin hauskaa. Toivottavasti teilläkin on yhtä hauskaa kuin minulla.

    • En, enkä ole varsinaisesti elämäni aikana polttanut muutenkaan kuin 2 kertaa. Tuli viisi vuotta sitten otettua tupakki vastaan, kun silloin tapaamani mies tarjosi, mutta en jatkossa enää juurikaan nähnyt häntä, joten se hänen seurassaan polttaminenkin jäi tasan niihin kahteen kertaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe