Syyhy riesana ja sen tehokas hoito.

Syyhy joka ei tunnu lähtevän millään on erittäin epämiellyttävä ja stressaava "kaveri".
Itselläni on ollut kiusana jo 4kk. Ja tuntuu ettei se lähde millään vaikka kaikki on tehty oppikirjan mukaan ja enemmänkin. Nyt syytän siitä lääkärien tietämättämyyttä ja vähättelyä syyhyn suhteen.
Älkää antako lääkärien kokeilla ero kortisoonivoiteita "ihottumaan" ja seuratko epäonnistuneen Nix-hoidon jälkeen paria viikkoa tilannetta koska syyhy vain pahenee ja oireet kovenee.
Vaatikaa Nix-voidehoito ×3 ja Stromectol-tablettihoito x2 sekä hydrocortison voidetta (pahoissa tapauksissa Duocort tai Fucicort).
Peskää vaatteenne 60 pesussa tai 90 pesussa. 90 pesussa ainakin pyyhkeet ja lakanat. Pesun jälkeen kuivaamaan erilleen muista tai kuivausrumpuun ja sieltä pakkaseen, jos mahdollista vähintään vuorokaudeksi. Myös kengät ja muut ulkoiluvaatteet pakkaseen.
Imuroikaa huolellisesti sänky ja patja, lattiat ja matot, sohva ja tuolit. Jos auto niin imuroi myös sekin huolellisesti. Peskää myös wc-istuinlaudat. Ostakaa uudet ponnarinauhat ja hiusharjan ainakin itse keitin 15min.
Parhaan ja varmimman tuloksen saat, kun imuroit sängyn ja patjat sekä vaihdat uudet lakanat ennen hoitoa ja hoitoyön jälkeen sama uudestaan.
Ota tabletit ja voitele itsesi. Käytä cortisoni voidetta ihottuma-alueille 2 x vrk.
Toista Nix-voitelu viikon kuluttua ja tee kaikki tarpeellinen edellämainittujen pesu- ja siivousohjeiden mukaisesti. Käytä cortisoni voidetta 2 x vrk.
Kolmas ja viimeinen hoitovoide viikko edellisestä sekä toista tablettihoito. Tee taas tarvittavat siivoukset sekä pesut ohjeitteni mukaisesti. Käytä cortisoni voidetta tarpeen mukaan, jos ei ihottumaa tai papuloita enään ei cortisoni ole tarpeellinen.
Muistakaa käydä suihkussa, vaihtaa alusvaatteet päivittäin ja juoda vettä!
Kyllä luulisi syyhyn lähtevän.

21

6603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko päässyt eroon vielä? Meitä on muitakin saman ongelman kanssa ja lääkärit vaan vähättelevät :(

      • Nyt rupeaa helpottamaan. Olen siis viikko sitten aloittanut tämän hoidon. Eka otin tabletit ja levitin nix-voiteen, rauhoitti kummasti, mutta uusia papuloita alapäähän ilmestyi n.4 päivää siitä ja muutama käytävä ilmestyi hyvinkin kutisevana käsivarteen ja jalkaan. Sitten viidentenä päivänä kävin ostamassa aloevera-voiteen sekä kaikkien kieltojen uhalla tein uuden nix-voidehoidon aikaisemmin kuin ohjeistettiin. Yön jälkeen petivaatteet vaihdoin imuroituani myös huolellisesti patjan sekä muun huushollin. Suihkun jälkeen levitin kunnolla aloeveraa alapäähän sekä käsivarteen ja jalkaan. Nyt tuntuu, että papulat pienenee ja osa hävinnyt kokonaan. Uskomattoman tehokas tuo aloevera. Tuntuu, että tää toimii. Pyyhettä käytän vain kerran ja otan pakastimesta puhtaat vaatteet sekä uuden pyyhkeen. Viikon päästä uusin tabletit ja nix-voidehoidon. Uskoisin, että pitämällä kiinni siitä että vaihtamalla pyyhkeen, petivaatteet ja päällysvaatteet päivittäin sekä imuroimalla patjan ja huoneiston plus jatkamalla aloeveran käyttöä tämä on vihdoin selätetty. Aion tehdä viimeisen hoidon vaikka oireita ei enään edes olisi, ihan sillä, että voin olla varma olevani täysin syyhyvapaa. Tuoli jolla istun ku sohvaa ei ole, olen päällystänyt jätesäkillä sen. Jätesäkin vaihdan myös päivittäin. Laitan myös käyttämäni vaatteet pakkaseen parvekkeelle ja sieltä pesuun kumihanskat kädessä. Kuivumisen jälkeen taas pakastimeen ainakin 2vrk.
        Tämä on melko työlästä, mutta sen arvoista. Muistakaa desinfioida kaukosäädin, kännykkä, silmälasit ja tietokoneen näppäimistö. Ponnarinauhat myös pesuun ja pakkaseen ja uusi puhdas käyttöön päivittäin. Laitan kyllä tietoa n. Viikko viimeisen hoitokerran jälkeen miten on tehonnut ja olenko syyhyvapaa.
        Vaatikaa lääkäriltä jääräpäisesti vastaava hoito eli 2 x tablettihoito ja 3 x voidehoito. Perustelkaa sillä, että jos ei lääkäri ole itse kokenut vastaavaa kiukkuista syyhyä, ei hänellä ole myöskään mnkäänlaista tietoa mikä on parasta kun aikaisemmat hoidot epäonnistuneet ja oireet kerta kerran jälkeen vain voimistuvat ja samalla vaikeutuu eroon pääsy. Tsemppiä kohtalotoverini! Kukaan ei ansaitse elää tässä helvetissä tämän sairauden kanssa.


      • DonSam kirjoitti:

        Nyt rupeaa helpottamaan. Olen siis viikko sitten aloittanut tämän hoidon. Eka otin tabletit ja levitin nix-voiteen, rauhoitti kummasti, mutta uusia papuloita alapäähän ilmestyi n.4 päivää siitä ja muutama käytävä ilmestyi hyvinkin kutisevana käsivarteen ja jalkaan. Sitten viidentenä päivänä kävin ostamassa aloevera-voiteen sekä kaikkien kieltojen uhalla tein uuden nix-voidehoidon aikaisemmin kuin ohjeistettiin. Yön jälkeen petivaatteet vaihdoin imuroituani myös huolellisesti patjan sekä muun huushollin. Suihkun jälkeen levitin kunnolla aloeveraa alapäähän sekä käsivarteen ja jalkaan. Nyt tuntuu, että papulat pienenee ja osa hävinnyt kokonaan. Uskomattoman tehokas tuo aloevera. Tuntuu, että tää toimii. Pyyhettä käytän vain kerran ja otan pakastimesta puhtaat vaatteet sekä uuden pyyhkeen. Viikon päästä uusin tabletit ja nix-voidehoidon. Uskoisin, että pitämällä kiinni siitä että vaihtamalla pyyhkeen, petivaatteet ja päällysvaatteet päivittäin sekä imuroimalla patjan ja huoneiston plus jatkamalla aloeveran käyttöä tämä on vihdoin selätetty. Aion tehdä viimeisen hoidon vaikka oireita ei enään edes olisi, ihan sillä, että voin olla varma olevani täysin syyhyvapaa. Tuoli jolla istun ku sohvaa ei ole, olen päällystänyt jätesäkillä sen. Jätesäkin vaihdan myös päivittäin. Laitan myös käyttämäni vaatteet pakkaseen parvekkeelle ja sieltä pesuun kumihanskat kädessä. Kuivumisen jälkeen taas pakastimeen ainakin 2vrk.
        Tämä on melko työlästä, mutta sen arvoista. Muistakaa desinfioida kaukosäädin, kännykkä, silmälasit ja tietokoneen näppäimistö. Ponnarinauhat myös pesuun ja pakkaseen ja uusi puhdas käyttöön päivittäin. Laitan kyllä tietoa n. Viikko viimeisen hoitokerran jälkeen miten on tehonnut ja olenko syyhyvapaa.
        Vaatikaa lääkäriltä jääräpäisesti vastaava hoito eli 2 x tablettihoito ja 3 x voidehoito. Perustelkaa sillä, että jos ei lääkäri ole itse kokenut vastaavaa kiukkuista syyhyä, ei hänellä ole myöskään mnkäänlaista tietoa mikä on parasta kun aikaisemmat hoidot epäonnistuneet ja oireet kerta kerran jälkeen vain voimistuvat ja samalla vaikeutuu eroon pääsy. Tsemppiä kohtalotoverini! Kukaan ei ansaitse elää tässä helvetissä tämän sairauden kanssa.

        Minulla on onnekseni myös Ataraxit kutinaan, jolloin ei tule vahingossakaan raavittua herkästi ärtyvää ihottumaa. Ja tietenkin olen saanut maksusitoumuksen apteekkiin koska olen vähävarainen. Jo yksin minulle nämä lääkkeet maksavat ( 2 x Stromectol, 3 x Nix, Atarax25mg 100kpl pakkaus ja aloevera 100ml geeli) (Stromectolia 3 pakkausta koska kerta-annos on 5kpl. Ja yhdessä pakkauksessa on vain 4kpl.) 225,84€.
        Käy sääliksi esim. Viisihenkistä perhettä joilla tämä sama setti tulisi maksamaan 1129,20€. Jos kela ei myönnä maksusitoumusta niin täydentävän ja ehkäisevän sosiaaliturvan hakemus sossuun tiliotteineen(tilin saldo pitää olla lähes nollilla) ja soitto sosiaaliin vaatien maksusitoumus apteekkiin syyhyn hoitoon kertoen tilanteen vakavuuden. Nopea hoidon aloitus estää myös syyhyn mahdollisen leviämisen ja syyhypandemian kunkin omalla paikkakunnalla. Älkää antako periksi!


      • Anonyymi
        DonSam kirjoitti:

        Minulla on onnekseni myös Ataraxit kutinaan, jolloin ei tule vahingossakaan raavittua herkästi ärtyvää ihottumaa. Ja tietenkin olen saanut maksusitoumuksen apteekkiin koska olen vähävarainen. Jo yksin minulle nämä lääkkeet maksavat ( 2 x Stromectol, 3 x Nix, Atarax25mg 100kpl pakkaus ja aloevera 100ml geeli) (Stromectolia 3 pakkausta koska kerta-annos on 5kpl. Ja yhdessä pakkauksessa on vain 4kpl.) 225,84€.
        Käy sääliksi esim. Viisihenkistä perhettä joilla tämä sama setti tulisi maksamaan 1129,20€. Jos kela ei myönnä maksusitoumusta niin täydentävän ja ehkäisevän sosiaaliturvan hakemus sossuun tiliotteineen(tilin saldo pitää olla lähes nollilla) ja soitto sosiaaliin vaatien maksusitoumus apteekkiin syyhyn hoitoon kertoen tilanteen vakavuuden. Nopea hoidon aloitus estää myös syyhyn mahdollisen leviämisen ja syyhypandemian kunkin omalla paikkakunnalla. Älkää antako periksi!

        Kiitos kun kirjoitit noin kattavasti. Surullista on vaan se, että lääkärit ei meinaa kirjoittaa reseptiä edes painostamalla vaan mielummin epäilevät mielenterveyttä. Hienoa jos sinä sait kuurin. Hankalaa vaan kun näin ne taudit juuri leviää...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun kirjoitit noin kattavasti. Surullista on vaan se, että lääkärit ei meinaa kirjoittaa reseptiä edes painostamalla vaan mielummin epäilevät mielenterveyttä. Hienoa jos sinä sait kuurin. Hankalaa vaan kun näin ne taudit juuri leviää...

        Vielä en ole päässyt papuloista alapäässä eroon vaan jostain kumman syystä juuri, kun kaikki oli lähes hävinnyt huomasin pienen punoittavan kohdan vanhan jo parantuneen papulan kohdalla ja siitä se suureni taas pikkurillin kynnen kokoiseksi. Sitten sama toisen jo parantuneen kohdalla. Nyt en enään tiedä mitä tekisin. Tilanteen olen pitänyt hallinnassa levittämällä aamupesun jälkeen Avalonin hoitavaa käsidesiä koko kehoon, myös alapäähän (kirvelkööt ja kuolkaa siihen syyhypunkit!). Sitten Fucicortia papulakohtiin ja ilmakylpyä 15min. Sitten Duocortia ja taas ilmakylpyä 15min. Sen jälkeen Aloeverageeliä koko alapäähän ja taas ilmakylpyä kunnes imeytynyt. Illalla taas pesun jälkeen sama rumba uudestaan. Tuntuu toimivan, mutta seuraan tilannetta ja toivon ettei uusia papuloita ilmesty enään. Tämä on kuin joku vitsaus tai ylemmän tahon juoni pitää minut selibaatissa, kun vaikka kuinka huolellisesti ja tehokkaasti olen ohjeitani noudattanut niin ei vain tunnu katoavan. Lupaan ilmoittaa taas, kun tilanne joko ohi tai pahentunut. Kyllä syö hermoja, kun syyskuusta saakka joutunut tästä veemäisestä vaivasta kärsimään ja lähikontakteja välttämään. Toisaalta koronakaan ei pitäisi nyt sitten tällä eristäytymisellä tarttua ainakaan helposti.
        Sinkkuna ärsyttävää torjua kivojen mimmien ehdotuksia yhteisistä öistä, mutta en toivoisi tätä vaivaa edes pahimmalle vihamiehelleni. Enkä missään nimessä tartuttaa kenellekään.
        Voimia kohtalotoverini ja älkää luovuttako!
        Palataan asiaan myöhemmin, noin parin viikon sisään.


      • Anonyymi
        DonSam kirjoitti:

        Vielä en ole päässyt papuloista alapäässä eroon vaan jostain kumman syystä juuri, kun kaikki oli lähes hävinnyt huomasin pienen punoittavan kohdan vanhan jo parantuneen papulan kohdalla ja siitä se suureni taas pikkurillin kynnen kokoiseksi. Sitten sama toisen jo parantuneen kohdalla. Nyt en enään tiedä mitä tekisin. Tilanteen olen pitänyt hallinnassa levittämällä aamupesun jälkeen Avalonin hoitavaa käsidesiä koko kehoon, myös alapäähän (kirvelkööt ja kuolkaa siihen syyhypunkit!). Sitten Fucicortia papulakohtiin ja ilmakylpyä 15min. Sitten Duocortia ja taas ilmakylpyä 15min. Sen jälkeen Aloeverageeliä koko alapäähän ja taas ilmakylpyä kunnes imeytynyt. Illalla taas pesun jälkeen sama rumba uudestaan. Tuntuu toimivan, mutta seuraan tilannetta ja toivon ettei uusia papuloita ilmesty enään. Tämä on kuin joku vitsaus tai ylemmän tahon juoni pitää minut selibaatissa, kun vaikka kuinka huolellisesti ja tehokkaasti olen ohjeitani noudattanut niin ei vain tunnu katoavan. Lupaan ilmoittaa taas, kun tilanne joko ohi tai pahentunut. Kyllä syö hermoja, kun syyskuusta saakka joutunut tästä veemäisestä vaivasta kärsimään ja lähikontakteja välttämään. Toisaalta koronakaan ei pitäisi nyt sitten tällä eristäytymisellä tarttua ainakaan helposti.
        Sinkkuna ärsyttävää torjua kivojen mimmien ehdotuksia yhteisistä öistä, mutta en toivoisi tätä vaivaa edes pahimmalle vihamiehelleni. Enkä missään nimessä tartuttaa kenellekään.
        Voimia kohtalotoverini ja älkää luovuttako!
        Palataan asiaan myöhemmin, noin parin viikon sisään.

        No ainakin voit lohduttautua sillä, että kohtalotovereita löytyy. Mutta valitettavasti tuntuu, että tämä on päästetty aika rankalla kädellä leviämään koko tauti.


      • DonSam kirjoitti:

        Vielä en ole päässyt papuloista alapäässä eroon vaan jostain kumman syystä juuri, kun kaikki oli lähes hävinnyt huomasin pienen punoittavan kohdan vanhan jo parantuneen papulan kohdalla ja siitä se suureni taas pikkurillin kynnen kokoiseksi. Sitten sama toisen jo parantuneen kohdalla. Nyt en enään tiedä mitä tekisin. Tilanteen olen pitänyt hallinnassa levittämällä aamupesun jälkeen Avalonin hoitavaa käsidesiä koko kehoon, myös alapäähän (kirvelkööt ja kuolkaa siihen syyhypunkit!). Sitten Fucicortia papulakohtiin ja ilmakylpyä 15min. Sitten Duocortia ja taas ilmakylpyä 15min. Sen jälkeen Aloeverageeliä koko alapäähän ja taas ilmakylpyä kunnes imeytynyt. Illalla taas pesun jälkeen sama rumba uudestaan. Tuntuu toimivan, mutta seuraan tilannetta ja toivon ettei uusia papuloita ilmesty enään. Tämä on kuin joku vitsaus tai ylemmän tahon juoni pitää minut selibaatissa, kun vaikka kuinka huolellisesti ja tehokkaasti olen ohjeitani noudattanut niin ei vain tunnu katoavan. Lupaan ilmoittaa taas, kun tilanne joko ohi tai pahentunut. Kyllä syö hermoja, kun syyskuusta saakka joutunut tästä veemäisestä vaivasta kärsimään ja lähikontakteja välttämään. Toisaalta koronakaan ei pitäisi nyt sitten tällä eristäytymisellä tarttua ainakaan helposti.
        Sinkkuna ärsyttävää torjua kivojen mimmien ehdotuksia yhteisistä öistä, mutta en toivoisi tätä vaivaa edes pahimmalle vihamiehelleni. Enkä missään nimessä tartuttaa kenellekään.
        Voimia kohtalotoverini ja älkää luovuttako!
        Palataan asiaan myöhemmin, noin parin viikon sisään.

        Terve kaikille!
        Nyt voin vihdoin todeta olevani syyhyvapaa. Eli toimeni syyhyn voittamiseksi onnistui. Rupesin muutama viikko sitten silittämään vaatteeni ennen päälle laittoa. Tuntui siltä, että vaikka pidin parvekkeella likapyykkejä pussissa 3-4 päivää, pesin 95'c, kuivasin, pakastin ja/tai pidin parvekkeella pakkasessa yli viikon, niin se uusiutui silti niistä vaatteista. Silitys lisänä tappoi viimeisetkin syyhypunkit vaatteistani. Ilman Avalonin hoitavaa käsidesiä ja aloeveraa olisin tuskin saanut syyhyä kehossani hallintaan. Nix-voidetta tai Stromectol-tablettihoitoa en enään uusinut vaikka papuloita tuli yhteensä 9kpl. lisää alapäähän ja kaulalle tuli useita kutisevia näppyjä, kymmeniä. Samoin niitä ilmestyi käsivarsiin ja vatsanseudulle. Kaikki hävisi käsidesin, Duocortin ja aloevera-geelin avulla.
        Nyt voin viimeinkin hegittää vapaasti ja mennä tapaamaan ystäviä heidän luokseen tai kutsua kotiini käymään.
        Tämä hieman yli 6kk syyhystä kärsiminen oli yhtä helvettiä. En toivo sitä kenellekään ikään, näköön, sukupuoleen tai taustoista huolimatta.
        Toivottavasti ohjeistani on hyötyä muille samasta vaivasta kärsiville.
        Mukavaa kevään alkua kaikille kohtalotovereilleni ja pysykää lujana! Luovuttaa ei saa!
        Jos kysymyksiä tai mietteitä, niin olen täällä viikon välein vielä kuukauden verran. Sen jälkeen käyn välillä vilkaisemassa, jos jollakulla on mietteitä.


      • Anonyymi
        DonSam kirjoitti:

        Terve kaikille!
        Nyt voin vihdoin todeta olevani syyhyvapaa. Eli toimeni syyhyn voittamiseksi onnistui. Rupesin muutama viikko sitten silittämään vaatteeni ennen päälle laittoa. Tuntui siltä, että vaikka pidin parvekkeella likapyykkejä pussissa 3-4 päivää, pesin 95'c, kuivasin, pakastin ja/tai pidin parvekkeella pakkasessa yli viikon, niin se uusiutui silti niistä vaatteista. Silitys lisänä tappoi viimeisetkin syyhypunkit vaatteistani. Ilman Avalonin hoitavaa käsidesiä ja aloeveraa olisin tuskin saanut syyhyä kehossani hallintaan. Nix-voidetta tai Stromectol-tablettihoitoa en enään uusinut vaikka papuloita tuli yhteensä 9kpl. lisää alapäähän ja kaulalle tuli useita kutisevia näppyjä, kymmeniä. Samoin niitä ilmestyi käsivarsiin ja vatsanseudulle. Kaikki hävisi käsidesin, Duocortin ja aloevera-geelin avulla.
        Nyt voin viimeinkin hegittää vapaasti ja mennä tapaamaan ystäviä heidän luokseen tai kutsua kotiini käymään.
        Tämä hieman yli 6kk syyhystä kärsiminen oli yhtä helvettiä. En toivo sitä kenellekään ikään, näköön, sukupuoleen tai taustoista huolimatta.
        Toivottavasti ohjeistani on hyötyä muille samasta vaivasta kärsiville.
        Mukavaa kevään alkua kaikille kohtalotovereilleni ja pysykää lujana! Luovuttaa ei saa!
        Jos kysymyksiä tai mietteitä, niin olen täällä viikon välein vielä kuukauden verran. Sen jälkeen käyn välillä vilkaisemassa, jos jollakulla on mietteitä.

        Onko pysynyt nyt tosiaan täysin poissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko pysynyt nyt tosiaan täysin poissa?

        Kyllä on pysynyt. Minulla on Nix-voidetta tuubeissa vielä jäljellä hiukan jokaisessa. Jos olen huomannut pienenkin punaisen pisteen tai kutiavan kohdan alapäässä tai muualla kehossa olen laittanut siihen sitä. Muuten en ole käyttänyt enään mitään muita tuotteita.
        Liikaa ei kannata noita voiteita laitella, mutta jos tosiaan on ärtyneitä isoja papuloita niin tuskin siitä haittaakaan on. Toisaalta suosittelen myös voidevapaita jaksoja ettei ärsyyntyminen johdu niistä.
        Oli kyllä pirullisen vaikea sairaus saada hallintaan ja päästä eroon.


      • DonSam kirjoitti:

        Kyllä on pysynyt. Minulla on Nix-voidetta tuubeissa vielä jäljellä hiukan jokaisessa. Jos olen huomannut pienenkin punaisen pisteen tai kutiavan kohdan alapäässä tai muualla kehossa olen laittanut siihen sitä. Muuten en ole käyttänyt enään mitään muita tuotteita.
        Liikaa ei kannata noita voiteita laitella, mutta jos tosiaan on ärtyneitä isoja papuloita niin tuskin siitä haittaakaan on. Toisaalta suosittelen myös voidevapaita jaksoja ettei ärsyyntyminen johdu niistä.
        Oli kyllä pirullisen vaikea sairaus saada hallintaan ja päästä eroon.

        Edelleen on pysynyt poissa. Älkää luovuttako joilla edelleen syyhy. Toiset pääsevät eroon nopeasti, jos esim. On lapsia ja päiväkodissa/koulussa pandemia. Saavat hoidon nopeasti pienilläkin oireilla ja ei kerkeä syyhy leviämään koko kehoon.
        Minulla oli uskoakseni syyhypunkki hyvin kiukkunen ja jokseenkin immuuni hoidoille. Pahin vaiva keskittyi kuitenkin alapäähän.
        Nyt nauttii aivan uudella tavalla elämästä terveenä ja osaa arvostaa sitä enemmän.
        Oikein mukavaa kesää kaikille!


      • Anonyymi
        DonSam kirjoitti:

        Edelleen on pysynyt poissa. Älkää luovuttako joilla edelleen syyhy. Toiset pääsevät eroon nopeasti, jos esim. On lapsia ja päiväkodissa/koulussa pandemia. Saavat hoidon nopeasti pienilläkin oireilla ja ei kerkeä syyhy leviämään koko kehoon.
        Minulla oli uskoakseni syyhypunkki hyvin kiukkunen ja jokseenkin immuuni hoidoille. Pahin vaiva keskittyi kuitenkin alapäähän.
        Nyt nauttii aivan uudella tavalla elämästä terveenä ja osaa arvostaa sitä enemmän.
        Oikein mukavaa kesää kaikille!

        Onko yhä Syyhy pysynyt pois? Minkälaista Aloe Veraa käytit ; geelimäistä vai?


      • Anonyymi

        Syyhyn Hoitoon - https://specialmedassortment.com/buy-eurax-fi.html?wm=11492&tr=8051
        Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. Yksi kuuri = koko vartalo voitelu (erittäin tarkasti kokonaan) yhtenä iltana ja tämä toistetaan 2 viikon päästä. Itse tein kyseisen kuurin 2 kertaa eli minulla kesti 4viikkoa homma yhteensä koska otin täysin varman päälle ja se jälkikäteen ajateltuna kannatti täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun kirjoitit noin kattavasti. Surullista on vaan se, että lääkärit ei meinaa kirjoittaa reseptiä edes painostamalla vaan mielummin epäilevät mielenterveyttä. Hienoa jos sinä sait kuurin. Hankalaa vaan kun näin ne taudit juuri leviää...

        Ugh, miten tutulta kuulostaakaan!
        Nyt hoksasin alkaa "puhdistaa" lakanat, petarin, tuolit yms tarraharjalla. Jopa ihon kierittelen tarralla...kun ei niitä hyppysiinsä saa.
        Tehokas...huomaa kuinka paljon niitä onkaan...
        Haarjaupuhdistus "ei herkille"...
        tulos
        ihan oikeasti karmeaa nähtävää.

        t.ulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ugh, miten tutulta kuulostaakaan!
        Nyt hoksasin alkaa "puhdistaa" lakanat, petarin, tuolit yms tarraharjalla. Jopa ihon kierittelen tarralla...kun ei niitä hyppysiinsä saa.
        Tehokas...huomaa kuinka paljon niitä onkaan...
        Haarjaupuhdistus "ei herkille"...
        tulos
        ihan oikeasti karmeaa nähtävää.

        t.ulla

        Varoitan käsidesin käytöstä...itse olin geittää henkeni sen hoitokokeilun ksnssa.


      • Anonyymi

        Näin on näppylät. Kyllä mamut on tuonneet paljon tuliaisia kurdijätkillä on todettu kuppaa lutikat russakat ym ym. Vaatekertoja on monta päällekkäin niin hyvin viihtyvät on lämmintä ja kosteaa munat säilyy tosi hyvin. Kokonaisia kerrostaloja vaivaa lutikka t russakkaongelma. Ei mamut osaa pitää puhtaudesta huolta. Kirpparilta ei uskslla ostaa vaatteita käytetyt huonekalut saattaa sisältää lutikoita näin käy kun vieras peräisiä tulee suomeen ennen oli kaikki paremmin


      • Anonyymi
        DonSam kirjoitti:

        Terve kaikille!
        Nyt voin vihdoin todeta olevani syyhyvapaa. Eli toimeni syyhyn voittamiseksi onnistui. Rupesin muutama viikko sitten silittämään vaatteeni ennen päälle laittoa. Tuntui siltä, että vaikka pidin parvekkeella likapyykkejä pussissa 3-4 päivää, pesin 95'c, kuivasin, pakastin ja/tai pidin parvekkeella pakkasessa yli viikon, niin se uusiutui silti niistä vaatteista. Silitys lisänä tappoi viimeisetkin syyhypunkit vaatteistani. Ilman Avalonin hoitavaa käsidesiä ja aloeveraa olisin tuskin saanut syyhyä kehossani hallintaan. Nix-voidetta tai Stromectol-tablettihoitoa en enään uusinut vaikka papuloita tuli yhteensä 9kpl. lisää alapäähän ja kaulalle tuli useita kutisevia näppyjä, kymmeniä. Samoin niitä ilmestyi käsivarsiin ja vatsanseudulle. Kaikki hävisi käsidesin, Duocortin ja aloevera-geelin avulla.
        Nyt voin viimeinkin hegittää vapaasti ja mennä tapaamaan ystäviä heidän luokseen tai kutsua kotiini käymään.
        Tämä hieman yli 6kk syyhystä kärsiminen oli yhtä helvettiä. En toivo sitä kenellekään ikään, näköön, sukupuoleen tai taustoista huolimatta.
        Toivottavasti ohjeistani on hyötyä muille samasta vaivasta kärsiville.
        Mukavaa kevään alkua kaikille kohtalotovereilleni ja pysykää lujana! Luovuttaa ei saa!
        Jos kysymyksiä tai mietteitä, niin olen täällä viikon välein vielä kuukauden verran. Sen jälkeen käyn välillä vilkaisemassa, jos jollakulla on mietteitä.

        Syyhyn hoito on vähentää mamuja kun eniten levittävät näin kirjoitti iltalehden toimittaja.


    • Anonyymi

      Muistakaa SIIVOTA AUTO!!! Ne joilla sellainen on 😬

    • Anonyymi

      Jos on ko. ongelma niin kokeileppa Orionin NEO-AMISEPT 'iä! Pari päivää ja tepsii!

    • Anonyymi

      Onko rikos tartuttaa syyhyä tai täitä. Ihan kysyn vaan. Varhaiskasvatukseen vanhemmat tuo lapsiaan joilla kihomatoja ja tietävät sen . Mutta kalliiksi lääkkeet tulevat muille.

    • Anonyymi

      Nyt on löytynyt syyllinen syyhyyn no turvapaikan hakijat tehokkaasti levittää ovat niin likaisen näköistä porukkaa pitää kaukaa kiertää mamut vastaanotto keskukset kuhisee syyhypunkkeja. Talon henkiläkunta on vaarassa ilmankos syyhy leviää

    • Anonyymi

      Nyt on löydetty syyhyn leviämiseen syy no tietysti maahanmuuttajat. Ovat niin likaisen näköisiä ja rättiä monta kerrosta päällekkäin vastaanotto keskuksissa näitä on liikaa. Mitä kaikkea saavatkaanaikaseksi maahanmuuttajat paskaa paskan perään. Saastuttavat koko maailmaa ja näitäkö meidän pitää hyyssätä en minä ainaskaan vaan rasismi lisääntyy jeeeeeee

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe