Voiko joku osoittaa, että Meller olisi vaatinut kymmenyksiä

Anonyymi

Patmoksella?
Minä olen kuullut hänen opettavan, että kymmenykset tulee maksaa omaan seurakuntaansa eikä Patmokselle. Hän itsekin maksaa kymmenyksensä omaan seurakuntaansa, Pyhänsydämen kappelille.

Erikseen on sitten lahjat ja annit, eikä hän ole niitäkään vaatinut kenekään maksamaan Patmokselle.

195

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällä palstalla on paljon valheita Patmoksesta 😹

      • Anonyymi

        Ateistit ja liberaalit yrittävät mustamaalata Patmosta koska se ei homota ei vassuta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit ja liberaalit yrittävät mustamaalata Patmosta koska se ei homota ei vassuta!

        Joo, heittävät vaientaa heidän kanssaan erilaiset arvot omaavat 😸 vanha kikka.


      • Aivan. Patmokselle pitäisi antaa perinnöt ja Israelin nälänhädän takia rahat.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Aivan. Patmokselle pitäisi antaa perinnöt ja Israelin nälänhädän takia rahat.

        Ei pitäisi, mutta voi antaa kuten muillekin vastuullisille järjestöille.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Aivan. Patmokselle pitäisi antaa perinnöt ja Israelin nälänhädän takia rahat.

        Oletko laskenut monettako kertaa tuota jankutat?????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko laskenut monettako kertaa tuota jankutat?????

        En ole laskenut. Mutta aina pohdin epäkohtia.

        Miten mäkihypyssä pärjää nyt rikkaiden maiden hyppääjät. Ehkä tietokonetta voi säätää sopivasti.

        Patmos on valehteleva järjestö, jos et ole vielä huomannut


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        En ole laskenut. Mutta aina pohdin epäkohtia.

        Miten mäkihypyssä pärjää nyt rikkaiden maiden hyppääjät. Ehkä tietokonetta voi säätää sopivasti.

        Patmos on valehteleva järjestö, jos et ole vielä huomannut

        Olet jauhanut tuota ainakin 100 kertaa ja saanut siihen vastauksen.
        Maanisuutesi Patmoksen syyttelyssä ei ole enää tervettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet jauhanut tuota ainakin 100 kertaa ja saanut siihen vastauksen.
        Maanisuutesi Patmoksen syyttelyssä ei ole enää tervettä.

        Minä huomaan asioita. Varsinkin valheet ja vääryydet.

        Patmos valehtelee että tekee hommia Pohjois-Koreassa ja että Israelissa on nälänhätä.

        Tätä voi jauhaa.


      • torre5 kirjoitti:

        Minä huomaan asioita. Varsinkin valheet ja vääryydet.

        Patmos valehtelee että tekee hommia Pohjois-Koreassa ja että Israelissa on nälänhätä.

        Tätä voi jauhaa.

        Maanisuutta on lähinnä se kun jauhetaan sitä, että täällä ei kukaan ole töissä ym. sontaa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Maanisuutta on lähinnä se kun jauhetaan sitä, että täällä ei kukaan ole töissä ym. sontaa.

        Sehän on totta! !!


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Maanisuutta on lähinnä se kun jauhetaan sitä, että täällä ei kukaan ole töissä ym. sontaa.

        Totuus satuttaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totuus satuttaa?

        Totuus? Sinä olet kyllä siitä yhtä kaukana kuin Tellus on Marsista .

        Minua totuus elähdyttää, mutta sinä et sitä tajua.


      • Totuus on, että asun Espanjassa ja olen avioliitossa miehen kanssa, sekä Espanjan suurin puolue on sosialistinen.

        Ja että John F. Kennedy ja Martin Luther King murhattiin. Että Israelissa ei ole ollut nälänhätää viime vuosina.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        En ole laskenut. Mutta aina pohdin epäkohtia.

        Miten mäkihypyssä pärjää nyt rikkaiden maiden hyppääjät. Ehkä tietokonetta voi säätää sopivasti.

        Patmos on valehteleva järjestö, jos et ole vielä huomannut

        ...ja todella vaarallinen!


      • Esitän asiat niin kuin ne ovat, jos et vieläkään ole sitä huomannut.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Esitän asiat niin kuin ne ovat, jos et vieläkään ole sitä huomannut.

        Kerroin että sama kaava toistuu ja sen jåIkeen jatkat vaIheen tieIIa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        En ole laskenut. Mutta aina pohdin epäkohtia.

        Miten mäkihypyssä pärjää nyt rikkaiden maiden hyppääjät. Ehkä tietokonetta voi säätää sopivasti.

        Patmos on valehteleva järjestö, jos et ole vielä huomannut

        Valheita Patmoksen piiristä ei ole tullut!! Ne ovat vain mielikuvistuksen tuotteita.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        En ole laskenut. Mutta aina pohdin epäkohtia.

        Miten mäkihypyssä pärjää nyt rikkaiden maiden hyppääjät. Ehkä tietokonetta voi säätää sopivasti.

        Patmos on valehteleva järjestö, jos et ole vielä huomannut

        Etkö vois jo lopettaa pahat tarkoitukset.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Minä huomaan asioita. Varsinkin valheet ja vääryydet.

        Patmos valehtelee että tekee hommia Pohjois-Koreassa ja että Israelissa on nälänhätä.

        Tätä voi jauhaa.

        Et huomaa itsestäsi, että oleet valheenvanki.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Totuus? Sinä olet kyllä siitä yhtä kaukana kuin Tellus on Marsista .

        Minua totuus elähdyttää, mutta sinä et sitä tajua.

        Eipä näytä usein vierailevan elähdyttämässä.

        Jumalan Sana On Täydellinen Rakkaus Totuudessa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Esitän asiat niin kuin ne ovat, jos et vieläkään ole sitä huomannut.

        Kuin luulet niiden olevan.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Aivan. Patmokselle pitäisi antaa perinnöt ja Israelin nälänhädän takia rahat.

        Tarkoitat arabien.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Totuus on, että asun Espanjassa ja olen avioliitossa miehen kanssa, sekä Espanjan suurin puolue on sosialistinen.

        Ja että John F. Kennedy ja Martin Luther King murhattiin. Että Israelissa ei ole ollut nälänhätää viime vuosina.

        Montako kertaa olet viime vuosina käynyt Israelissa?


    • Anonyymi

      ..."Erikseen on sitten lahjat ja annit"...

      Jaa että vapaissa suunnissa opetetaan että kymmenykset 10% tulisi ensin maksaa tuloistaan päältä velvollisuutenansa (ansaitakseen siunauksen) -ja sitten vielä erikseen "lahjat ja annit"?

      Ohhoh sentään! No, olen kyllä ennenkin helluntailaisilta ystäviltäni kuullut samanlaista käsitystä. Tiedän ettei sitä virallisesti vaadita mutta tuo opetus on aika yleistä ja vastaa yleistä ilmapiiriä noissa seurakunnissa.

      Onkos se ihan päässyt unohtumaan että "jokainen antakoon sen mukaan kuin on varoja!" ?

      Jos minä esim. maksiasin ensin 10% tuloistani ja sitten vielä päälle "lahjat ja annit" niin jäisi asuntolainat maksamatta. No... ymmärrän että kymmenysopin kannattajana ei varmaan olisi tullut ottakaan lainaa...

      • Anonyymi

        10% tuloista on hyvä summa ja kaikille tasa-arvoinen. Kenekään ei ole pakko maksaa mitään (paitsi evl.kirkon jäsenten) mutta uskovat h a l u a v a t antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10% tuloista on hyvä summa ja kaikille tasa-arvoinen. Kenekään ei ole pakko maksaa mitään (paitsi evl.kirkon jäsenten) mutta uskovat h a l u a v a t antaa.

        Mites minulla kun kansaneläkettä tulee 900 e/kk ja siitä vuokraan menee 650 e, johon saan asiúmistukea 300e eli ruokaan, sähkölaskuun ja lääkkeisiin jää 900-350 = 550 euroa /kk. Pitäisikö minun maksaa myös 10% ?

        Onko se minullekin sinusta tasapuolinen ja hyvä summa? Vai onko vapiksissa "kaikille sama kymmenysoppi"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        10% tuloista on hyvä summa ja kaikille tasa-arvoinen. Kenekään ei ole pakko maksaa mitään (paitsi evl.kirkon jäsenten) mutta uskovat h a l u a v a t antaa.

        Kuka haluaa antaa millekin.

        Kenelle sinä annat?


      • Mutta et sitä minne syydät rahaa reilusti suuremmasta tulosta kuin minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites minulla kun kansaneläkettä tulee 900 e/kk ja siitä vuokraan menee 650 e, johon saan asiúmistukea 300e eli ruokaan, sähkölaskuun ja lääkkeisiin jää 900-350 = 550 euroa /kk. Pitäisikö minun maksaa myös 10% ?

        Onko se minullekin sinusta tasapuolinen ja hyvä summa? Vai onko vapiksissa "kaikille sama kymmenysoppi"?

        Älä sitten anna, kukaan ei pakota! Mutta voithan aina tehdä myös vapaaehtoistyötä seurakunnallesi.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Mutta et sitä minne syydät rahaa reilusti suuremmasta tulosta kuin minä.

        En syydä minnekään.

        Sínun ráhasi menevät kankkulan kaivoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites minulla kun kansaneläkettä tulee 900 e/kk ja siitä vuokraan menee 650 e, johon saan asiúmistukea 300e eli ruokaan, sähkölaskuun ja lääkkeisiin jää 900-350 = 550 euroa /kk. Pitäisikö minun maksaa myös 10% ?

        Onko se minullekin sinusta tasapuolinen ja hyvä summa? Vai onko vapiksissa "kaikille sama kymmenysoppi"?

        Etkö jo ala ymmärtää, että mikään ei ole pakollista. Mikset työskentele seurakunnalle jos et kykene kymmenyksiä antamaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En syydä minnekään.

        Sínun ráhasi menevät kankkulan kaivoon.

        En ole tyhjätasku.

        Mutta hyvä kuulla, että et rahoita uskonnollisia järjestöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö jo ala ymmärtää, että mikään ei ole pakollista. Mikset työskentele seurakunnalle jos et kykene kymmenyksiä antamaan?

        Mutta entäs jos en pysty "työskentelemään seurakunnalle", on vaikka iän mukana tuomia fyysisiä esteitä, sairautta? Pitääkö minulle silloin jäädä huono omatunto jailman siunauksia?

        Sitäpaaitsi, äskenhän juuri vakuutit että 10% on KAIKILLE sama ja sopiva vaatimus? Sano nyt onko se niin vai ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entäs jos en pysty "työskentelemään seurakunnalle", on vaikka iän mukana tuomia fyysisiä esteitä, sairautta? Pitääkö minulle silloin jäädä huono omatunto jailman siunauksia?

        Sitäpaaitsi, äskenhän juuri vakuutit että 10% on KAIKILLE sama ja sopiva vaatimus? Sano nyt onko se niin vai ei?

        Et tahdo. Se on syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entäs jos en pysty "työskentelemään seurakunnalle", on vaikka iän mukana tuomia fyysisiä esteitä, sairautta? Pitääkö minulle silloin jäädä huono omatunto jailman siunauksia?

        Sitäpaaitsi, äskenhän juuri vakuutit että 10% on KAIKILLE sama ja sopiva vaatimus? Sano nyt onko se niin vai ei?

        Vain sinä puhut vaatimuksesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entäs jos en pysty "työskentelemään seurakunnalle", on vaikka iän mukana tuomia fyysisiä esteitä, sairautta? Pitääkö minulle silloin jäädä huono omatunto jailman siunauksia?

        Sitäpaaitsi, äskenhän juuri vakuutit että 10% on KAIKILLE sama ja sopiva vaatimus? Sano nyt onko se niin vai ei?

        Etkö ymmärrä vai etkö halua ymmärtää?

        ” 10% tuloista on hyvä summa ja kaikille tasa-arvoinen. Kenekään ei ole pakko maksaa mitään (paitsi evl.kirkon jäsenten) mutta uskovat h a l u a v a t antaa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entäs jos en pysty "työskentelemään seurakunnalle", on vaikka iän mukana tuomia fyysisiä esteitä, sairautta? Pitääkö minulle silloin jäädä huono omatunto jailman siunauksia?

        Sitäpaaitsi, äskenhän juuri vakuutit että 10% on KAIKILLE sama ja sopiva vaatimus? Sano nyt onko se niin vai ei?

        Anna se minkä annat, se rittää, eikä kannata kantaa huonoa omaatuntoa. Herra näkee hyvän tahtosi ja Jumala ei jää kenellekkään velkaa. Me olemme velassa koska ainokaisen Poikansa Hän ja itse Poika antoivat meidän edestämme.

        Mene rauhaan uskon sisar.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten anna, kukaan ei pakota! Mutta voithan aina tehdä myös vapaaehtoistyötä seurakunnallesi.

        Hitostako sinä tiedät toisen terveydentilan? Harva kasikymppinen mihinkään vapaaehtoistyöhön jaksaa lähteä.


      • Minua on äärimmäisen vaikeaa huijata. Entä sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10% tuloista on hyvä summa ja kaikille tasa-arvoinen. Kenekään ei ole pakko maksaa mitään (paitsi evl.kirkon jäsenten) mutta uskovat h a l u a v a t antaa.

        Ateistisissa maissa viedään väkisin. Eikä toisinajattelijoille anneta mitään. Näin tehdään kaikissa kommonistisissa diktatuureissa, budhalaisissa ja islamilaisissa maissa. Kuten: Venäjä, Kiina, Iran, Pohjoiskorea, intia, Turkki jne


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kuka haluaa antaa millekin.

        Kenelle sinä annat?

        Suomessa valtio ja kunnat vievät monta kertaa enemmän jokaiselta. Alv 24%, vihreitten lisää vaatima bensavero. Moninkertaiset kuljetuskseen liittyvät verot. Suurimmat todeliset verot tulevat köyhien maksettaviksi.

        Ei köyhillä ole mahdollisuutta ostaa vihreiden vaatimaa sähköautoa, jotenka niitä vihrät ra nkaisevat lisäämällä bensaveroa.

        Suurin köyhien ryöstäjä on käytännössä VIHREÄT ITSEÄÄN HYVIKSINÄ PITÄVÄYÄT TYPERYKSET.
        Kaikessa mitä maksat ostaesasi on moninkertaisesti viherveroja. Jokaiselle välikädelle verot, jokaiselle toimittajalle ja tekijälle monet verot ja heitä palveleville myös moninkertaiset verot.

        Vihreät vain keksivät lisää yhteiskuntamme eriarvoisuutta lisäviä tekoja.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        En ole tyhjätasku.

        Mutta hyvä kuulla, että et rahoita uskonnollisia järjestöjä.

        Riettauden rahoittaminen, jota huppelipojat tekevät, tuhoaa ihmisten moraalintajun.

        Homous on kuvottaavaa.

        Eihän enää ihmiset edes tiedä kumpaa sukupuolta he ovat.

        Oikeat Jumalan tahdon mukaisesti toimivat seurakunnat pitävät moraalia yllä ja ihmiset luonnonmukaisina aitoina terveinä ihmisinä.


      • Anonyymi

        Ei saa uskoa huijauksia. Kymmenykset on vanhaa Mooseksen lakiliittoa ja moorian vuorella istuu arabit Egyptistä. Haagar . Eikä kultapatsaat ole jumalia oikeasti. Budha.Mammonaa ei palvota ei kumarreta.Paitsi peto kumartaa.Peto kieltää Jumalan Pojan se on sen merkki kieltäminen. Autat omia läheisiä ja näin olet täyttänyt lain rakasta läheisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10% tuloista on hyvä summa ja kaikille tasa-arvoinen. Kenekään ei ole pakko maksaa mitään (paitsi evl.kirkon jäsenten) mutta uskovat h a l u a v a t antaa.

        Älkää uskoko näitä rahankerääjiä kieltää Jeesuksen. Myyvät rahasta mitä vaan myös Jeesus myytiin rahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites minulla kun kansaneläkettä tulee 900 e/kk ja siitä vuokraan menee 650 e, johon saan asiúmistukea 300e eli ruokaan, sähkölaskuun ja lääkkeisiin jää 900-350 = 550 euroa /kk. Pitäisikö minun maksaa myös 10% ?

        Onko se minullekin sinusta tasapuolinen ja hyvä summa? Vai onko vapiksissa "kaikille sama kymmenysoppi"?

        Jos kuulut perinteiseen kirkkoon osallistut jouluun pääsiäiseen ja muuhun , siellä on myös pahoja ihmisiä joukossa rahan ahneutta eksyttää pois armoliitosta lakiin mutta pysyt vain pojan uskossa ristillä kiltisti. Ei mitään ulkokultaista. Olet vaan oma itsesi kiität Jeesusta ja hyvää pääsiäistä.Rakkaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten anna, kukaan ei pakota! Mutta voithan aina tehdä myös vapaaehtoistyötä seurakunnallesi.

        Ei mitään tarvi tehdä pelastusta ei ansaita se on lahja. Hoidat oman perheesi ja kotisi hyvin sekä lemmikit se riittää ja tuet läheisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö jo ala ymmärtää, että mikään ei ole pakollista. Mikset työskentele seurakunnalle jos et kykene kymmenyksiä antamaan?

        Kykene. Olet kuin JUUDAS ISKARIOT VARASTI OPETUSLAPSILTA !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entäs jos en pysty "työskentelemään seurakunnalle", on vaikka iän mukana tuomia fyysisiä esteitä, sairautta? Pitääkö minulle silloin jäädä huono omatunto jailman siunauksia?

        Sitäpaaitsi, äskenhän juuri vakuutit että 10% on KAIKILLE sama ja sopiva vaatimus? Sano nyt onko se niin vai ei?

        Et anna mitään huijausta !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tahdo. Se on syy.

        Kirkolla on eksyttäjiä vaatimassa syömässä ilmaista ruokaa muilta varastamassa tuomassa Moosesta sinne mikä kuuluu synagogaan. Ei Kristus ole näille miksikään hyödyksi ovat langenneet pois armosta. !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain sinä puhut vaatimuksesta!

        Kun autat sukuasi olet jo tehnyt hyvin se riittää. Älä heitä sioille mitään omaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä vai etkö halua ymmärtää?

        ” 10% tuloista on hyvä summa ja kaikille tasa-arvoinen. Kenekään ei ole pakko maksaa mitään (paitsi evl.kirkon jäsenten) mutta uskovat h a l u a v a t antaa.”

        Kuules kristitty maksaa omalle kirkolle eikä helluntailaisille. Te olette vetämässä välistä . Kristitty hoitaa itse omat asiansa . Hellarivaparit synagogat on vanhaa liittoa etkä voi käydä kirkkojen kimppuun. Olet uskontorauhan rikkoja kristittyjen vihaaja kymmenyksinesi joudut rahojasi kanssa helvettiin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna se minkä annat, se rittää, eikä kannata kantaa huonoa omaatuntoa. Herra näkee hyvän tahtosi ja Jumala ei jää kenellekkään velkaa. Me olemme velassa koska ainokaisen Poikansa Hän ja itse Poika antoivat meidän edestämme.

        Mene rauhaan uskon sisar.

        ÄLKÄÄ USKOKO NÄIT HUIJAUKSIA. ETTE OLE MITÄÄN VELKAA KENELLEKÄÄN ETKÄ MAKSA MITÄÄN NÄILLE !! JEESUS MAKSOI MEIDÄN SYNTIVELAT RISTILLÄ . NÄMÄ VALEHTELEE.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Hitostako sinä tiedät toisen terveydentilan? Harva kasikymppinen mihinkään vapaaehtoistyöhön jaksaa lähteä.

        Ei ketään voi pakottaa nää on helluntailaisia huijauksia vaparit ja synagogat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entäs jos en pysty "työskentelemään seurakunnalle", on vaikka iän mukana tuomia fyysisiä esteitä, sairautta? Pitääkö minulle silloin jäädä huono omatunto jailman siunauksia?

        Sitäpaaitsi, äskenhän juuri vakuutit että 10% on KAIKILLE sama ja sopiva vaatimus? Sano nyt onko se niin vai ei?

        Et anna mitään .


      • Anonyymi

        Ette anna mihinkään uudelleen kastajaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10% tuloista on hyvä summa ja kaikille tasa-arvoinen. Kenekään ei ole pakko maksaa mitään (paitsi evl.kirkon jäsenten) mutta uskovat h a l u a v a t antaa.

        10 % tuloista ja nimenomaan bruttotuloista, siihen on alttiiden sydänten syytä pyrkiä.


    • Anonyymi

      "Nyt sanon sinulle jotakin, jota et ehkä ole aikaisemmin tullut alatelleeksi kymmenyksistä puhuttaessa. Jokainen maksaa kymmenykset! Jokainen. Sinäkin jotka naurahtaen väität, etten maksa enkä tule koskaan maksamaan. Jumala ottaa veronsa samalla tavalla kuin tämä yhteiskunta ottaa omansa. Sinä joko tuot ne, ja taivaat avautuvat, tai Hän ottaa ne. Jälkimmäinen vaihtoehto merkitsee sitä, että Jumala lähettää " voudin" perimään kymmenyksesi jokaisen palka-tai eläkekepäivän jälkeen. Ero on siinä, että jos tuot kymmenykset Hänelle vapaaehtoisesti, saat siunaukset osaksesi, mutta jos Jumala tulee ja hakee ne korkoineen sairauden, onnettomuuden, ylimääräisten menojen, työpaikan menetyksen tai minkä tahansa vastoikäymisen kautta, sinä jäät Hänen siunaustansa vaille. Kaikki siis maksavat kymmenykset, mutta kaikki eivät saa siunausta. Kirouksen sen sijaan. Kun joka tapauksessa maksamme kymmenykset, niin miksemme tekisi sitä vapaaehtoisesti tullen samalla siunatuiksi?"

      Leo Meller -kusettaja

      • Anonyymi

        Olisi kyllä hyvä panna noinkin rajun tekstin yhteyteen viitetiedot koska ja missä teksti on julkaistu, että voisi tarkistaa ettet ole itse keksinyt koko juttua?


      • Anonyymi

        Noin aggressiivinen rahankerääminen joka kohdistuu pääosin vanhusväestöön on moralisesti täysin tuomittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin aggressiivinen rahankerääminen joka kohdistuu pääosin vanhusväestöön on moralisesti täysin tuomittavaa.

        Tuo on näet uhkaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on näet uhkaus.

        Laita Ano sitten poliisitutkintaan 😸


      • Anonyymi
        aitoIainen kirjoitti:

        Laita Ano sitten poliisitutkintaan 😸

        Ei tuo laitonta ole vaan moraalitonta. Ei siis rikos mutta moraalitonta toimintaa.


      • aitoIainen kirjoitti:

        Laita Ano sitten poliisitutkintaan 😸

        Ihme ettei ole vielä laitettu.

        Tiedän, että perillisillä on oikeus kolmasosaan perinnöstä, vaikka on testamentti.


      • torre5 kirjoitti:

        Ihme ettei ole vielä laitettu.

        Tiedän, että perillisillä on oikeus kolmasosaan perinnöstä, vaikka on testamentti.

        Mutta Patmos jää aina voitolle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo laitonta ole vaan moraalitonta. Ei siis rikos mutta moraalitonta toimintaa.

        Minustakin toisena henkilönä esiintyminen on m y ö s moraalitonta 😸


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ihme ettei ole vielä laitettu.

        Tiedän, että perillisillä on oikeus kolmasosaan perinnöstä, vaikka on testamentti.

        Mitenkäs ne sinun uhkaamasi poliisitutkinnat edistyvät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kyllä hyvä panna noinkin rajun tekstin yhteyteen viitetiedot koska ja missä teksti on julkaistu, että voisi tarkistaa ettet ole itse keksinyt koko juttua?

        Olen samaa mieltä, että olisi hyvä, jos olisi tallessa tuo Leo Mellerin vuonna 2015 julkaisema blogikirjoitus. Patmos on poistanut vanhat kirjoituksen blogistaan, mutta ei ole mitään syytä epäillä, etteikö Leo Meller olisi näin kirjoittanut. Teksti on täysin melleriläistä ja siitä on aikanaan tehty myös oma aloitus S24:lle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/13978390/kristitty-nimelta-leo-meller


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että olisi hyvä, jos olisi tallessa tuo Leo Mellerin vuonna 2015 julkaisema blogikirjoitus. Patmos on poistanut vanhat kirjoituksen blogistaan, mutta ei ole mitään syytä epäillä, etteikö Leo Meller olisi näin kirjoittanut. Teksti on täysin melleriläistä ja siitä on aikanaan tehty myös oma aloitus S24:lle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/13978390/kristitty-nimelta-leo-meller

        No kyllä minusta on syytä epäillä jos kerran ainoaksi "totuudeksi" jää suomi24:ssa nimettömänä esitetty väite. Jos tuon kerran pystyi jostain kopioimaankin (se oli lainausmerkeissä) niin kyllä silloin luulisi olevan lähdekin tiedossa mistä lainattiin, jos kyse ei ollut kirjoittajan sepityksestä?

        Ja minä siis en ole mikään Mellerin ja vielä vähemmän Patmoksen kannattaja, kaikkein vähiten kannatan helluntailaisten kymmenysoppia! Haluaisin vain että pystyttäisiin puhumaan totta ja näyttämään se myös että puhutaan totta.


      • Anonyymi
        aitoIainen kirjoitti:

        Minustakin toisena henkilönä esiintyminen on m y ö s moraalitonta 😸

        Mitä lainausmerkit tekstin ympärillä tarkoittavat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä lainausmerkit tekstin ympärillä tarkoittavat?

        En minä niitä käyttänyt, kerro itse 😸


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs ne sinun uhkaamasi poliisitutkinnat edistyvät?

        En ole pannut vireille. Eivät nekään, jotka ovat aikoneet panna minut rikossyytteeseen.

        Teidän juttuja on aika hauska seurata.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ihme ettei ole vielä laitettu.

        Tiedän, että perillisillä on oikeus kolmasosaan perinnöstä, vaikka on testamentti.

        "Tiedän, että perillisillä on oikeus kolmasosaan perinnöstä, vaikka on testamentti."

        Suomessa lakiosa on 50%.


      • torre5 kirjoitti:

        Ihme ettei ole vielä laitettu.

        Tiedän, että perillisillä on oikeus kolmasosaan perinnöstä, vaikka on testamentti.

        Lakiosaan on rintaperillisillä ja siinä se.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tiedän, että perillisillä on oikeus kolmasosaan perinnöstä, vaikka on testamentti."

        Suomessa lakiosa on 50%.

        No viimeksi se oli jotain muuta, kun perintöä jaettiin, ja yksi oli jätetty ilman.


      • Sairasta tekstiä, hyvin sairasta painostusta.


      • Anonyymi

        Hellarit rahastaa rahaaaaaa tavaraaaaa ahneus ahneus ahneus. Pois luterilaisia kirkoista nämä ahmatit Juudaksen varastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kyllä hyvä panna noinkin rajun tekstin yhteyteen viitetiedot koska ja missä teksti on julkaistu, että voisi tarkistaa ettet ole itse keksinyt koko juttua?

        Nehän varastaa pankkikortteja ja myyskentelee mitä tahansa. Eikä maksa veroja tuloistaan myynnistä eikä kirppiksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin aggressiivinen rahankerääminen joka kohdistuu pääosin vanhusväestöön on moralisesti täysin tuomittavaa.

        Uhkaaminen on tuomittavaa kun nämä on uudelleen kastajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on näet uhkaus.

        Te vaadittu rahat asunnot vaatteet korut rahat teille ostatte Luxus asuntoja itsellenne.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ihme ettei ole vielä laitettu.

        Tiedän, että perillisillä on oikeus kolmasosaan perinnöstä, vaikka on testamentti.

        Kerropa tuo 'kolmasosa perinnöstä' -juttu että miten se menee vai onko sekin muiden juttujen tapaan lonkalta heitetty arvelu, no ainakin Suomessa lakiosa on puolet puolet perintöosuudesta.


    • Anonyymi

      Kiinnostavaa tuo talouspuoli.
      Kun ihminen menee noihin "vapaiden suuntien" temppeleihin tai herätyskokouksiin niin pitääkö ovella esittää ns. pääsylippu kuin olisi leffaan menossa.

      Entä kun pääsee "poken" ohi ilman maksua ja tulee vielä toisi kerran tilaisuuteen niin heittävätkö vanhurskaan sinut ulos kun et ole maksanut? Se, se kuuluisa lesken ropo.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tutkielman nimi on:

        Nyt näen!
        Leo Mellerin kirjallinen toiminta
        Suomessa vuosina 1971-1979

        Matti Ylinen
        Kevät 2016
        Historian ja etnologian laitos
        Jyväskylän yliopisto


      • Anonyymi

        Tässä Mellerin puhetta

        Nyt sanon sinulle jotakin, jota et ehkä ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi kymmenyksistä puhuttaessa. Jokainen maksaa kymmenykset! Jokainen. Sinäkin, joka naurahtaen väität, etten maksa enkä tule koskaan maksamaankaan. Jumala ottaa veronsa samalla tavalla kuin tämä yhteiskunta ottaa omansa. Sinä joko tuot ne, ja taivaat avautuvat, tai Hän ottaa ne. Jälkimmäinen vaihtoehto merkitsee sitä, että Jumala lähettää "voudin" perimään kymmenyksesi jokaisen palkka- tai eläkekepäivän jälkeen. Ero on siinä, että jos tuot kymmenykset Hänelle vapaaehtoisesti, saat siunaukset osaksesi, mutta jos Jumala tulee ja hakee ne korkoineen sairauden, onnettomuuden, ylimääräisten menojen, työpaikan menetyksen tai minkä tahansa vastoinkäymisen kautta, sinä jäät Hänen siunaustaan vaille. Kaikki siis maksavat kymmenykset, mutta kaikki eivät saa siunausta. Kirouksen sen sijaan. Kun joka tapauksessa maksamme kymmenykset, niin miksemme tekisi sitä vapaaehtoisesti tullen samalla siunatuiksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Mellerin puhetta

        Nyt sanon sinulle jotakin, jota et ehkä ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi kymmenyksistä puhuttaessa. Jokainen maksaa kymmenykset! Jokainen. Sinäkin, joka naurahtaen väität, etten maksa enkä tule koskaan maksamaankaan. Jumala ottaa veronsa samalla tavalla kuin tämä yhteiskunta ottaa omansa. Sinä joko tuot ne, ja taivaat avautuvat, tai Hän ottaa ne. Jälkimmäinen vaihtoehto merkitsee sitä, että Jumala lähettää "voudin" perimään kymmenyksesi jokaisen palkka- tai eläkekepäivän jälkeen. Ero on siinä, että jos tuot kymmenykset Hänelle vapaaehtoisesti, saat siunaukset osaksesi, mutta jos Jumala tulee ja hakee ne korkoineen sairauden, onnettomuuden, ylimääräisten menojen, työpaikan menetyksen tai minkä tahansa vastoinkäymisen kautta, sinä jäät Hänen siunaustaan vaille. Kaikki siis maksavat kymmenykset, mutta kaikki eivät saa siunausta. Kirouksen sen sijaan. Kun joka tapauksessa maksamme kymmenykset, niin miksemme tekisi sitä vapaaehtoisesti tullen samalla siunatuiksi?

        Laita linkki 😸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Mellerin puhetta

        Nyt sanon sinulle jotakin, jota et ehkä ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi kymmenyksistä puhuttaessa. Jokainen maksaa kymmenykset! Jokainen. Sinäkin, joka naurahtaen väität, etten maksa enkä tule koskaan maksamaankaan. Jumala ottaa veronsa samalla tavalla kuin tämä yhteiskunta ottaa omansa. Sinä joko tuot ne, ja taivaat avautuvat, tai Hän ottaa ne. Jälkimmäinen vaihtoehto merkitsee sitä, että Jumala lähettää "voudin" perimään kymmenyksesi jokaisen palkka- tai eläkekepäivän jälkeen. Ero on siinä, että jos tuot kymmenykset Hänelle vapaaehtoisesti, saat siunaukset osaksesi, mutta jos Jumala tulee ja hakee ne korkoineen sairauden, onnettomuuden, ylimääräisten menojen, työpaikan menetyksen tai minkä tahansa vastoinkäymisen kautta, sinä jäät Hänen siunaustaan vaille. Kaikki siis maksavat kymmenykset, mutta kaikki eivät saa siunausta. Kirouksen sen sijaan. Kun joka tapauksessa maksamme kymmenykset, niin miksemme tekisi sitä vapaaehtoisesti tullen samalla siunatuiksi?

        PATMOS LÄHETYSSÄÄTIÖN HALLITUKSEN TIEDOTE

        27.4.2017 12.01

        Julkisuudessa on esitetty syytöksiä liittyen Patmos Lähetyssäätiön menneeseen toimintaan ja sen toimihenkilöihin. Näissä syytöksissä Patmos Lähetyssäätiön mennyt ja nykyinen toiminta sekoitetaan tarkoitushakuisesti. Syytökset liittyvät ns. itätyön oikeudenkäyntiin 1980-luvulla.

        Noiden tapahtumien yhteydessä Helsingin raastuvanoikeuden määräämänä selvitysmiehenä vv. 1986-1988 toiminut asianajaja, varatuomari Tuomo Kunnas toteaa 20.4.2017 päivätyssä lausunnossaan näistä vaiheista seuraavaa:

        ”Patmos Lähetyssäätiö on pyytänyt minua lausumaan hiljattain julkaistusta teoksesta siltä osin kuin siinä on kerrottu Leo Mellerin oikeudenkäynnistä 1980-luvulla. Oikeudenkäynnissä käsitellyt tapahtumat olivat vuosien 1979-1984 väliseltä ajalta, joten niistä on kulunut 33 – 38 vuotta.

        Kirjan kirjoittajat käyttävät Helsingin raastuvanoikeudessa ja Helsingin hovioikeudessa kolme vuosikymmentä sitten vireillä ollutta oikeudenkäyntiä loukkaamistarkoituksessa Leo Melleriä vastaan. Kirjoittajat siteeraavat jutun syyttäjän Ilta-Sanomille antamaa lausuntoa ja syytteitä, vaikka Helsingin raastuvanoikeuden ja Helsingin hovioikeuden päätökset ovat olleet kirjoittajien käytössä.

        Leo Melleriä vastaan nostetut syytteet eivät koskeneet suoranaisesti Raamattujen vientiä itään. Meller on kertonut oikeudenkäynnissä, että yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa voitiin noina aikoina ylipäätään harjoittaa.

        Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että erehdyttäessään viranomaisen merkitsemään rekisteriin Patmos r.y:.n omistamien moottoriajoneuvojen omistajien väärät tiedot Mellerin tarkoitus oli edistää hengellisen kirjallisuuden ja muiden esineiden kuljettamista Neuvostoliittoon”.

        Kunnas toteaa edelleen lausumassaan:

        ”Kirjoittajat antavat väärän todistuksen lähimmäisistään väittäessään Mellerin kavaltaneen Patmoksen nykyisen toiminnanjohtaja Pirkko Säilän (silloinen Huuhtanen) kanssa Israel-juhlassa kerätyn kolehdin, lähes 44.000 markkaa, nykyrahassa yli 21.000 euroa. Tieto on perätön. Helsingin raastuvanoikeus hylkäsi syytteet kokonaan. Syyttäjä ei hakenut muutosta päätöksiin. Syytteiden hylkääminen on jätetty mainitsematta tahallaan, koska kirjoittajat ovat voineet lukea tämän tosiasian Helsingin käräjäoikeuden päätöksestä.

        Helsingin hovioikeus on langettanut 29 vuotta sitten (3.5.1988) Mellerille ehdollisen vankeusrangaistuksen sekä sakkorangaistuksen eräistä Patmos r.y.:n taloudenpitoon ja rekisterimerkintöihin liittyvistä rikkomuksista. Kirjoittajat halventavat loukkaamistarkoituksessa Melleriä tuomalla perusteettomasti julki nuo vuosikymmeniä vanhat teot.

        Minulle jäi aikoinaan sellainen kuva, että yhdistyksen Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa oli tehnyt Kristillinen Solidaarisuustyö vuoden 1984 alkuun saakka. Uskonnollisten järjestöjen toiminta ei ollut tuohon aikaan ’suotavaa’ Neuvostoliitossa ja muualla Itä-Euroopassa. Toiminnan tukemiseen ja itse toimintaan osallistuneiden henkilöllisyys oli pidettävä tarkoin salassa. Yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta tätä avustustoimintaa voitiin harjoittaa.

        Toimiessani Patmos r.y.:n selvitysmiehenä yhdistys toimi asianomaisten lakien ja säännösten mukaisesti. Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että yhdistyksen ei ole edes väitetty maaliskuun 1984 jälkeen toimineen vastoin lakia ja hyviä tapoja. Hovioikeus onkin kumonnut raastuvanoikeuden päätöksen yhdistyksen lakkauttamista koskevalta osalta.”

        Patmos Lähetyssäätiön hallitus toteaa, että julkisuudessa kerrotut Patmos ry:tä koskevat asiat ovat tapahtuneet kolme vuosikymmentä sitten. Niiden esiintuomisella nyt halutaan tarkoitushakuisesti vahingoittaa Patmos Lähetyssäätiön nykyistä toimintaa.

        Kuluneina vuosina säätiön toiminta on ollut menestyksekästä. Säätiö on voinut ohjata kristillistä sanomaansa ja aineellista apuaan sitä tarvitseville. Säätiön tehtävä on edelleen sama kuin esimerkiksi 30 vuotta sitten. Julistamme edelleen evankeliumia kaikille kansoille.

        Toimillaan säätiö on voinut avustaa kristillisen sanoman levittämistä myös itärajan taakse ja erityisesti juutalaisten pelastamista mm. Neuvostoliitosta Israeliin.

        Noiden vaiheiden jälkeen, kolmen vuosikymmenen aikana järjestöllämme on ollut Suomen viranomaisten myöntämänä rahankeräyslupa. Nykyinen lupa on voimassa vuoteen 2021 asti. Patmos Lähetyssäätiön tilintarkastajana toimii riippumaton, maailman neljän suurimman tilintarkastusketjun joukkoon kuuluva, PricewaterhouseCoopers Oy. Taloudenpitomme on läpinäkyvää, vuosikertomuksemme ovat kaikkien luettavissa ja olemme perustajajäsen Vastuullinen lahjoittaminen ry:ssä, VaLa:ssa, joka on varainhankintaa harjoittavien yleishyödyllisten yhteisöjen yhteistyöverkosto.

        Helsingissä, 26.4.2017

        Patmos Lähetyssäätiön hallitus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PATMOS LÄHETYSSÄÄTIÖN HALLITUKSEN TIEDOTE

        27.4.2017 12.01

        Julkisuudessa on esitetty syytöksiä liittyen Patmos Lähetyssäätiön menneeseen toimintaan ja sen toimihenkilöihin. Näissä syytöksissä Patmos Lähetyssäätiön mennyt ja nykyinen toiminta sekoitetaan tarkoitushakuisesti. Syytökset liittyvät ns. itätyön oikeudenkäyntiin 1980-luvulla.

        Noiden tapahtumien yhteydessä Helsingin raastuvanoikeuden määräämänä selvitysmiehenä vv. 1986-1988 toiminut asianajaja, varatuomari Tuomo Kunnas toteaa 20.4.2017 päivätyssä lausunnossaan näistä vaiheista seuraavaa:

        ”Patmos Lähetyssäätiö on pyytänyt minua lausumaan hiljattain julkaistusta teoksesta siltä osin kuin siinä on kerrottu Leo Mellerin oikeudenkäynnistä 1980-luvulla. Oikeudenkäynnissä käsitellyt tapahtumat olivat vuosien 1979-1984 väliseltä ajalta, joten niistä on kulunut 33 – 38 vuotta.

        Kirjan kirjoittajat käyttävät Helsingin raastuvanoikeudessa ja Helsingin hovioikeudessa kolme vuosikymmentä sitten vireillä ollutta oikeudenkäyntiä loukkaamistarkoituksessa Leo Melleriä vastaan. Kirjoittajat siteeraavat jutun syyttäjän Ilta-Sanomille antamaa lausuntoa ja syytteitä, vaikka Helsingin raastuvanoikeuden ja Helsingin hovioikeuden päätökset ovat olleet kirjoittajien käytössä.

        Leo Melleriä vastaan nostetut syytteet eivät koskeneet suoranaisesti Raamattujen vientiä itään. Meller on kertonut oikeudenkäynnissä, että yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa voitiin noina aikoina ylipäätään harjoittaa.

        Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että erehdyttäessään viranomaisen merkitsemään rekisteriin Patmos r.y:.n omistamien moottoriajoneuvojen omistajien väärät tiedot Mellerin tarkoitus oli edistää hengellisen kirjallisuuden ja muiden esineiden kuljettamista Neuvostoliittoon”.

        Kunnas toteaa edelleen lausumassaan:

        ”Kirjoittajat antavat väärän todistuksen lähimmäisistään väittäessään Mellerin kavaltaneen Patmoksen nykyisen toiminnanjohtaja Pirkko Säilän (silloinen Huuhtanen) kanssa Israel-juhlassa kerätyn kolehdin, lähes 44.000 markkaa, nykyrahassa yli 21.000 euroa. Tieto on perätön. Helsingin raastuvanoikeus hylkäsi syytteet kokonaan. Syyttäjä ei hakenut muutosta päätöksiin. Syytteiden hylkääminen on jätetty mainitsematta tahallaan, koska kirjoittajat ovat voineet lukea tämän tosiasian Helsingin käräjäoikeuden päätöksestä.

        Helsingin hovioikeus on langettanut 29 vuotta sitten (3.5.1988) Mellerille ehdollisen vankeusrangaistuksen sekä sakkorangaistuksen eräistä Patmos r.y.:n taloudenpitoon ja rekisterimerkintöihin liittyvistä rikkomuksista. Kirjoittajat halventavat loukkaamistarkoituksessa Melleriä tuomalla perusteettomasti julki nuo vuosikymmeniä vanhat teot.

        Minulle jäi aikoinaan sellainen kuva, että yhdistyksen Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa oli tehnyt Kristillinen Solidaarisuustyö vuoden 1984 alkuun saakka. Uskonnollisten järjestöjen toiminta ei ollut tuohon aikaan ’suotavaa’ Neuvostoliitossa ja muualla Itä-Euroopassa. Toiminnan tukemiseen ja itse toimintaan osallistuneiden henkilöllisyys oli pidettävä tarkoin salassa. Yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta tätä avustustoimintaa voitiin harjoittaa.

        Toimiessani Patmos r.y.:n selvitysmiehenä yhdistys toimi asianomaisten lakien ja säännösten mukaisesti. Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että yhdistyksen ei ole edes väitetty maaliskuun 1984 jälkeen toimineen vastoin lakia ja hyviä tapoja. Hovioikeus onkin kumonnut raastuvanoikeuden päätöksen yhdistyksen lakkauttamista koskevalta osalta.”

        Patmos Lähetyssäätiön hallitus toteaa, että julkisuudessa kerrotut Patmos ry:tä koskevat asiat ovat tapahtuneet kolme vuosikymmentä sitten. Niiden esiintuomisella nyt halutaan tarkoitushakuisesti vahingoittaa Patmos Lähetyssäätiön nykyistä toimintaa.

        Kuluneina vuosina säätiön toiminta on ollut menestyksekästä. Säätiö on voinut ohjata kristillistä sanomaansa ja aineellista apuaan sitä tarvitseville. Säätiön tehtävä on edelleen sama kuin esimerkiksi 30 vuotta sitten. Julistamme edelleen evankeliumia kaikille kansoille.

        Toimillaan säätiö on voinut avustaa kristillisen sanoman levittämistä myös itärajan taakse ja erityisesti juutalaisten pelastamista mm. Neuvostoliitosta Israeliin.

        Noiden vaiheiden jälkeen, kolmen vuosikymmenen aikana järjestöllämme on ollut Suomen viranomaisten myöntämänä rahankeräyslupa. Nykyinen lupa on voimassa vuoteen 2021 asti. Patmos Lähetyssäätiön tilintarkastajana toimii riippumaton, maailman neljän suurimman tilintarkastusketjun joukkoon kuuluva, PricewaterhouseCoopers Oy. Taloudenpitomme on läpinäkyvää, vuosikertomuksemme ovat kaikkien luettavissa ja olemme perustajajäsen Vastuullinen lahjoittaminen ry:ssä, VaLa:ssa, joka on varainhankintaa harjoittavien yleishyödyllisten yhteisöjen yhteistyöverkosto.

        Helsingissä, 26.4.2017

        Patmos Lähetyssäätiön hallitus

        Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PATMOS LÄHETYSSÄÄTIÖN HALLITUKSEN TIEDOTE

        27.4.2017 12.01

        Julkisuudessa on esitetty syytöksiä liittyen Patmos Lähetyssäätiön menneeseen toimintaan ja sen toimihenkilöihin. Näissä syytöksissä Patmos Lähetyssäätiön mennyt ja nykyinen toiminta sekoitetaan tarkoitushakuisesti. Syytökset liittyvät ns. itätyön oikeudenkäyntiin 1980-luvulla.

        Noiden tapahtumien yhteydessä Helsingin raastuvanoikeuden määräämänä selvitysmiehenä vv. 1986-1988 toiminut asianajaja, varatuomari Tuomo Kunnas toteaa 20.4.2017 päivätyssä lausunnossaan näistä vaiheista seuraavaa:

        ”Patmos Lähetyssäätiö on pyytänyt minua lausumaan hiljattain julkaistusta teoksesta siltä osin kuin siinä on kerrottu Leo Mellerin oikeudenkäynnistä 1980-luvulla. Oikeudenkäynnissä käsitellyt tapahtumat olivat vuosien 1979-1984 väliseltä ajalta, joten niistä on kulunut 33 – 38 vuotta.

        Kirjan kirjoittajat käyttävät Helsingin raastuvanoikeudessa ja Helsingin hovioikeudessa kolme vuosikymmentä sitten vireillä ollutta oikeudenkäyntiä loukkaamistarkoituksessa Leo Melleriä vastaan. Kirjoittajat siteeraavat jutun syyttäjän Ilta-Sanomille antamaa lausuntoa ja syytteitä, vaikka Helsingin raastuvanoikeuden ja Helsingin hovioikeuden päätökset ovat olleet kirjoittajien käytössä.

        Leo Melleriä vastaan nostetut syytteet eivät koskeneet suoranaisesti Raamattujen vientiä itään. Meller on kertonut oikeudenkäynnissä, että yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa voitiin noina aikoina ylipäätään harjoittaa.

        Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että erehdyttäessään viranomaisen merkitsemään rekisteriin Patmos r.y:.n omistamien moottoriajoneuvojen omistajien väärät tiedot Mellerin tarkoitus oli edistää hengellisen kirjallisuuden ja muiden esineiden kuljettamista Neuvostoliittoon”.

        Kunnas toteaa edelleen lausumassaan:

        ”Kirjoittajat antavat väärän todistuksen lähimmäisistään väittäessään Mellerin kavaltaneen Patmoksen nykyisen toiminnanjohtaja Pirkko Säilän (silloinen Huuhtanen) kanssa Israel-juhlassa kerätyn kolehdin, lähes 44.000 markkaa, nykyrahassa yli 21.000 euroa. Tieto on perätön. Helsingin raastuvanoikeus hylkäsi syytteet kokonaan. Syyttäjä ei hakenut muutosta päätöksiin. Syytteiden hylkääminen on jätetty mainitsematta tahallaan, koska kirjoittajat ovat voineet lukea tämän tosiasian Helsingin käräjäoikeuden päätöksestä.

        Helsingin hovioikeus on langettanut 29 vuotta sitten (3.5.1988) Mellerille ehdollisen vankeusrangaistuksen sekä sakkorangaistuksen eräistä Patmos r.y.:n taloudenpitoon ja rekisterimerkintöihin liittyvistä rikkomuksista. Kirjoittajat halventavat loukkaamistarkoituksessa Melleriä tuomalla perusteettomasti julki nuo vuosikymmeniä vanhat teot.

        Minulle jäi aikoinaan sellainen kuva, että yhdistyksen Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa oli tehnyt Kristillinen Solidaarisuustyö vuoden 1984 alkuun saakka. Uskonnollisten järjestöjen toiminta ei ollut tuohon aikaan ’suotavaa’ Neuvostoliitossa ja muualla Itä-Euroopassa. Toiminnan tukemiseen ja itse toimintaan osallistuneiden henkilöllisyys oli pidettävä tarkoin salassa. Yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta tätä avustustoimintaa voitiin harjoittaa.

        Toimiessani Patmos r.y.:n selvitysmiehenä yhdistys toimi asianomaisten lakien ja säännösten mukaisesti. Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että yhdistyksen ei ole edes väitetty maaliskuun 1984 jälkeen toimineen vastoin lakia ja hyviä tapoja. Hovioikeus onkin kumonnut raastuvanoikeuden päätöksen yhdistyksen lakkauttamista koskevalta osalta.”

        Patmos Lähetyssäätiön hallitus toteaa, että julkisuudessa kerrotut Patmos ry:tä koskevat asiat ovat tapahtuneet kolme vuosikymmentä sitten. Niiden esiintuomisella nyt halutaan tarkoitushakuisesti vahingoittaa Patmos Lähetyssäätiön nykyistä toimintaa.

        Kuluneina vuosina säätiön toiminta on ollut menestyksekästä. Säätiö on voinut ohjata kristillistä sanomaansa ja aineellista apuaan sitä tarvitseville. Säätiön tehtävä on edelleen sama kuin esimerkiksi 30 vuotta sitten. Julistamme edelleen evankeliumia kaikille kansoille.

        Toimillaan säätiö on voinut avustaa kristillisen sanoman levittämistä myös itärajan taakse ja erityisesti juutalaisten pelastamista mm. Neuvostoliitosta Israeliin.

        Noiden vaiheiden jälkeen, kolmen vuosikymmenen aikana järjestöllämme on ollut Suomen viranomaisten myöntämänä rahankeräyslupa. Nykyinen lupa on voimassa vuoteen 2021 asti. Patmos Lähetyssäätiön tilintarkastajana toimii riippumaton, maailman neljän suurimman tilintarkastusketjun joukkoon kuuluva, PricewaterhouseCoopers Oy. Taloudenpitomme on läpinäkyvää, vuosikertomuksemme ovat kaikkien luettavissa ja olemme perustajajäsen Vastuullinen lahjoittaminen ry:ssä, VaLa:ssa, joka on varainhankintaa harjoittavien yleishyödyllisten yhteisöjen yhteistyöverkosto.

        Helsingissä, 26.4.2017

        Patmos Lähetyssäätiön hallitus

        Tuota vastinetta kannattaa lukea suurennuslasilla ja lakitieteen ymmärryksellä.

        Se ottaa esille yhden pienen virheen Harhaajohtajat kirjassa, mutta tosiasiassa myöntää hiljaisesti kirjan kaikki muut väitteet. Tämä tarkoittaa, että Mellerillä on ollut avioliiton ulkopuolisia naissuhteita ja muita rikkomuksia.

        Mitä tulee argumenttiin, että Meller olisi tarvinnut rikkoa lakia salakuljeettaakseen Raamattuja Neuvostoliittoon, niin se on ilmiselvästi keksitty argumentti. Todellisuudessa hän halusi ottaa yhdistykseltä itselleen auton ja nauttia kaksikertaisia korvauksia auton käytöstä. Tätä asiaa Mellerin asianajajan vastine ei kiistä vaan hiljaisesti myöntää sen.


      • aitoIainen kirjoitti:

        Laita linkki 😸

        Olet historian huonoin Mellerin tuntija.

        Sinun ei kannata mennä tietovisaan Melleristä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Olet historian huonoin Mellerin tuntija.

        Sinun ei kannata mennä tietovisaan Melleristä.

        Laita se linkki, äläkä länkytä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota vastinetta kannattaa lukea suurennuslasilla ja lakitieteen ymmärryksellä.

        Se ottaa esille yhden pienen virheen Harhaajohtajat kirjassa, mutta tosiasiassa myöntää hiljaisesti kirjan kaikki muut väitteet. Tämä tarkoittaa, että Mellerillä on ollut avioliiton ulkopuolisia naissuhteita ja muita rikkomuksia.

        Mitä tulee argumenttiin, että Meller olisi tarvinnut rikkoa lakia salakuljeettaakseen Raamattuja Neuvostoliittoon, niin se on ilmiselvästi keksitty argumentti. Todellisuudessa hän halusi ottaa yhdistykseltä itselleen auton ja nauttia kaksikertaisia korvauksia auton käytöstä. Tätä asiaa Mellerin asianajajan vastine ei kiistä vaan hiljaisesti myöntää sen.

        Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivät ole rikos eikä harvinaisuus.

        Neuvostoliiton lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.

        Mellerillä ei ole edes ajokorttia.

        Mitä sitten valehtelisit?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Olet historian huonoin Mellerin tuntija.

        Sinun ei kannata mennä tietovisaan Melleristä.

        Testataan tietojasi.

        Missä kaupungin osassa Meller asuu?

        Onko hänellä kotieläimiä, jos niin mitä?

        Mikä on hänen tyttärensä toinen nimi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Testataan tietojasi.

        Missä kaupungin osassa Meller asuu?

        Onko hänellä kotieläimiä, jos niin mitä?

        Mikä on hänen tyttärensä toinen nimi?

        Vähemmän kiinnostavaa tietoa. Että mitä noilla tiedoilla tekee?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Vähemmän kiinnostavaa tietoa. Että mitä noilla tiedoilla tekee?

        Et siis tiedäkään Melleristä läheskään niin paljon kuin minä.
        Et ”tiedä” muuta kuin mitä lehdet kirjoittaa,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis tiedäkään Melleristä läheskään niin paljon kuin minä.
        Et ”tiedä” muuta kuin mitä lehdet kirjoittaa,

        Hän ei kuulu tuttaviini.

        Lähinnä Mellerin uskonnollinen toiminta ja naisseikkailunsa on kiinnostanut. Myös oikeusjutut.


    • Anonyymi

      Leo Mellerin johtaman Patmos on käyttänyt vain hyväkseen Israelia ja hyväntekeväisyyttä tekeviä kristittyjä. Leo Meller on yksi meidän ajan pahimmistä eksyttäjistä.

      Iltalehdestä: https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201704122200100866

      "Kiistelty saarnaaja on perso naisille ja rahalle - toiset pitävät enkelinä, toiset piruna

      Patmos-lähetyssäätiön perustaja ja entinen toiminnanjohtaja Leo Meller, 74, on yksi maamme kiistellyimpiä sananjulistajia.

      Kymmeniä kirjoja lopun ajoista ja kristillisistä sensaatioaiheista kirjoittanutta Melleriä pidetään amerikkalaisen fundamentaalikristillisyyden vankkana kannattajana.

      Raija Pellin ja Terho Miettisen uutuuskirjassa Harhaanjohtajat - Vahvassa uskossa (Docendo) esitellään myös Leo Meller, joka on kristittyjen keskuudessa kiistelty mies. Toiset pitävät häntä enkelinä, toiset piruna.

      Meller huomasi jo nuorena, että hän sai ihmiset kiintymään itseensä. Hänen kannattajajoukkonsa kasvoikin nopeasti.

      Kalliita matkoja

      Harhaanjohtajat -kirjassa kuvataan, kuinka Meller toi Suomeen amerikkalaistyyliset hengellisyyden myyntikeinot. Meller oli opiskellut Yhdysvalloissa ja hän myös matkusti sinne usein.

      Kirjan mukaan Mellerin Amerikan-matkat eivät suinkaan olleet tavanomaisia, sillä hän lensi mieluiten Atlantin yli Concordella, mikä maksoi noin viisi kertaa enemmän kuin tavallisten lentokoneiden käyttö.

      Meller meni naimisiin ensimmäisen kerran vuonna 1965 ja liitosta syntyi kaksi lasta.

      Rauhallinen perhe-elämä ei sopinut Mellerille lainkaan. Vuosina 1979-1984 hän yöpyi kotonaan vain muutamia kertoja vuodessa.

      Patmos-lähetysjärjestön Meller perusti yhteistyökumppaneidensa kanssa vuonna 1973.

      Mellerin organisaatio on pyörittänyt kustannusbisneksen lisäksi laajamittaista avustustoimintaa eri puolilla maailmaa. Vuonna 2005 järjestö ilmoitti käyttäneensä yli neljä miljoonaa euroa avustus- ja lähetystyöhön.

      Piittaamaton laeista

      Leo Meller nousi kohuotsikoihin 1980-luvun puolivälissä, jolloin Iltalehti kertoi järjestön luvattomista rahankeräyksistä ja sen johtajan seksisuhteista uskonsisariin.

      Mies tuomittiin 1980-luvun lopussa lähes kahdeksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen ja sakkoihin muun muassa jatketusta kirjanpitorikoksista, jatketusta veropetoksesta ja jatketusta törkeästä kavalluksesta. Meller oli esimerkiksi kavaltanut kolehtirahoja.

      Hovioikeus lievensi tuomiota ja muutti sen ehdolliseksi.

      Harhaanjohtajat -kirjan mukaan Meller osoitti ylipäätään piittaamattomuutta laeista. Hän ajoi autoa useita vuosia ilman suomalaista ajokorttia ja nosti korvauksia sekä oman auton käytöstä että vapaasta autoedusta. Meller määritteli itsensä maallisten lakien yläpuolelle.

      - Ainoa laki on Jumalan laki, hän on todennut kirjan mukaan.

      Manipulatiivisia mainoksia

      Meller ja Patmos-säätiö ovat hankkineet toiminnallaan suuret summat rahaa.

      Kirjan mukaan Patmoksen tukijat saavat huippuunsa viritettyjä manipulatiivisia mainoksia, joissa käytetään sumeilematta hyväksi kärsiviä lapsia, luonnonkatastrofeja ja inhimillistä hätää.

      Hädän varjolla seuraajilta kerätään rahaa esimerkiksi Israelin pelastamiseen.

      Kirjassa todetaan, että mikä tahansa katastrofi tai uhka on Mellerille tarpeeksi hyvä syy pelotteluun ja rahankeräykseen.

      - Kaikki mikä liittyy Patmokseen ja Melleriin, on enemmän tai vähemmän sairasta, valheellista ja pahaa, kommentoi Mellerin entinen naisystävä vuonna 2014.

      Patmos-lähetyssäätiö keräsi Poliisihallitukselle tehtävien tilitysten mukaan vuosina 2007-2012 lähes 29 miljoonaa euroa, kerrotaan Harhaanjohtajat -kirjassa. Lisäksi säätiöllä on ollut muita tuloja noin kolme miljoonaa euroa.

      Samaan aikaan säätiö maksoi työntekijöilleen palkkoja vajaat 10 miljoonaa euroa.

      Naiset heikkoutena

      Rahan lisäksi Mellerin heikkous ovat olleet naiset.

      Harhaanjohtajat -kirjassa kerrotaan, kuinka Meller solmi ensimmäisen avioliittonsa päätyttyä toisen avioliiton vuonna 2011 Patmoksen painostuksen alaisena.

      Patmoslaisten tietoon oli tullut, että Mellerin toiminnasta ja naissuhteista ollaan tekemässä juttua Helsingin Sanomiin, joten pelko mahdollisista uusista paljastuksista vei Mellerin kiireesti alttarille.

      Iltalehti oli uutisoinut jo vuonna 1983, että Meller on rakentanut dynastiansa sitomalla hätäänsä apua hakevat naiset itseensä ja hän on käyttänyt naisia seksuaaliseen tyydytykseensä.

      Seksin perässä

      Vuonna 2000 Helsingin Sanomien rikostoimittaja julkaisi artikkelin, jossa mainittiin viisi naista, joihin Mellerillä oli tuohon aikaan suhde. Jokainen naisista kuvitteli olevansa menossa naimisiin Mellerin kanssa.

      Hengellisissä yhteisöissä esiaviollista seksiä pidettiin vakavana syntinä, mutta Meller selitti naisille, että jo ajatus avioliitosta tekee seksistä soveliasta Jumalan silmissä. Yksi entisistä naisystävistä oli pitänyt seksiin painostamista suhteen pahimpana asiana.

      Kirjassa kerrotaan, että Meller petkutti kumppaneitaan avioliittolupauksin, mutta tosiasiassa hän halusi vain seksiä.

      Saarnamies oli myös kieltänyt naisia puhumasta kenellekään suhteestaan häneen."

    • Anonyymi

      Tässä on kopio sosiaalisesta mediasta, jossa on lainattu Helsingin Sanomia.

      Helsingin Sanomat kirjoitti 19.9.2000 Leo Melleristä artikkelin otsikolla 'Taivaan sisäpiirikauppias', josta ovat nämä lainaukset:

      "..Saarnaaja Leo Meller... ..kertoo sinulle lopun ajan tapahtumista, joista hänellä on sisäpiirin tietoa, paljastaa lentävien lautasten arvoituksen ja pedon salaliiton. Säätiön toiminta on pitkälti riippuvainen Mellerin saarna- ja myyntimiehen taidoista... ..Mellerin mukaan hän oli ensimmäisiä, jotka toivat maahan amerikkalaistyylisen hengellisyyden ja sen myyntikeinot. Meller puhuu tukijoilleen enkelin kielin ja myy siinä sivussa saarnakasterin tai kirjasen. Vaikka et osta tänään mitään, kai muistat laittaa kymmenyksesi kolehtiin....

      ..Mellerin kanssa suhteeseen ajautunut patmoslainen nainen moitti saarnamiestä jo 1980-luvulla rahankeräyksen keinoista, joita hän piti vastenmielisinä. Nainen piti päiväkirjaa jokaisesta päivästä Patmoksessa. Kaikki keinot olivat naisen mukaan Mellerille sallittuja, jopa lahjoittajille kirjoitetut väärät laskut. "Leo vastasi, että kyse oli pyhä lasku. Leon mielestä saatanalta pitää kerätä kaikki raha ja kaikki keinot ovat luvallisia…

      ..Viime vuonna Patmos keräsi rahaa Tshetshenian pakolaisille. Tilisiirtolomakkeen takana luki: "Kun käytät tätä PSP:tä, Jeesus sen tietää... ..ja sinäkin kerran taivaassa"... ..Ingushian keräyksen avaajaksi Meller sai Jeesuksen itsensä: "Joulukuun ensimmäisenä päivänä Herra puhui minulle näistä lähimmäisistä." Jeesus kertoi Mellerille myös tarvittavan summan. Patmos Lähetyssäätiön tuli auttaa Ingushian pakolaisia 50.000 dollarilla. Rahaa Patmos kerää myös hengellisissä kokouksissa myymällä Mellerin kymmeniä teoksia ja satoja saarnaäänitteitä. Eräs patmoslainen sai lähteä huomautettuaan Mellerille, että Jumalan huoneesta oli tehty markkinapaikka...

      ..Eräältä arvostelijalta Meller kysyi erikseen, tietääkö hän, että Jumala ottaa ennenaikaisesti ihmisiä pois, jos he koskevat Herran voideltuun. Meller kertoo saaneensa profeetallisen hengen kautta kaikki syntinsä anteeksi ja lupauksen, että Jumala murskaa jokaisen, joka panettelee häntä.

      Mellerin oma armo ei aina riittä maailman vähäisille. "Kerran toimistoon tuli huumeita käyttävä nainen suuressa hädässä ja pyysi meitä rukoilemaan hänen puolestaan. Soitin Mellerille ja pyysin häntä tulemaan rukoilemaan. Meller käski katsoa, että se nainen on poissa, kun hän tulee sinne", patmoslainen muistelee...

      ..Mellerin on selvästi vaikea vastata kysymykseen, onko hän profeetta. Hän pohjustaa vastauksen perusteellisella selvityksellä profetoinnin kolmesta eri lajista ja paljastaa lopuksi, ettei hänellä ole tätä armolahjaa. Hän määrittelee itsensä vain opettajaksi... ..Meller tunnustaa myös, ettei keskustellut Jeesuksen kanssa Ingushian keräyksestä, vaikka keräysesitteen perusteella näin luusisi. Esitteessä Meller sanoo saaneensa keräyskäskyn suoraan Herralta ja kertoo sanasta sanaan, mitä Jeesus hänelle sanoi...

      ..Helsingin Sanomat haastatteli Melleriä keskiviikkona 23. elokuuta. Meller peruutti lauantaiksi ja sunnuntaiksi sovitut saarnansa ja ulkomaille. Hän ilmoitti pitkässä kirjeessään Patmoksen tukijoille päättäneensä irrottautua muutamaksi kuukaudeksi työstään säätiössä etsiäkseen Herraa..."

      Meller väitti saaneensa Jeesukselta profetian kerätä Ingushiaan rahaa. Ingushialaiset ja tsetseenit ovat sunnimuslimeja. Lopulta Meller tunnusti, ettei ollutkaan saanut sellaista profetiaa. Profetian tahallinen väärentäminen taloudellisen edun tähden on syntiä, josta on vakavat seuraukset (Jes. 22:14). Leo Mellerin on mahdoton saada syntinsä anteeksi (Matt. 16:19, Joh. 20:21-23, Hepr. 10:26-27).

      • Kun Meller sanoi, ettei hänellä ole profetoimisen armolahjaa. Helppo uskoa.


      • Anonyymi

        Tuota vastinetta kannattaa lukea suurennuslasilla ja lakitieteen ymmärryksellä.

        Se ottaa esille yhden pienen virheen Harhaajohtajat kirjassa, mutta tosiasiassa myöntää hiljaisesti kirjan kaikki muut väitteet. Tämä tarkoittaa, että Mellerillä on ollut avioliiton ulkopuolisia naissuhteita ja muita rikkomuksia.

        Mitä tulee argumenttiin, että Meller olisi tarvinnut rikkoa lakia salakuljeettaakseen Raamattuja Neuvostoliittoon, niin se on ilmiselvästi keksitty argumentti. Todellisuudessa hän halusi ottaa yhdistykseltä itselleen auton ja nauttia kaksikertaisia korvauksia auton käytöstä. Tätä asiaa Mellerin asianajajan vastine ei kiistä vaan hiljaisesti myöntää sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota vastinetta kannattaa lukea suurennuslasilla ja lakitieteen ymmärryksellä.

        Se ottaa esille yhden pienen virheen Harhaajohtajat kirjassa, mutta tosiasiassa myöntää hiljaisesti kirjan kaikki muut väitteet. Tämä tarkoittaa, että Mellerillä on ollut avioliiton ulkopuolisia naissuhteita ja muita rikkomuksia.

        Mitä tulee argumenttiin, että Meller olisi tarvinnut rikkoa lakia salakuljeettaakseen Raamattuja Neuvostoliittoon, niin se on ilmiselvästi keksitty argumentti. Todellisuudessa hän halusi ottaa yhdistykseltä itselleen auton ja nauttia kaksikertaisia korvauksia auton käytöstä. Tätä asiaa Mellerin asianajajan vastine ei kiistä vaan hiljaisesti myöntää sen.

        Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivät ole rikos eikä harvinaisuus.

        Neuvostoliiton lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.

        Mellerillä ei ole edes ajokorttia.

        Mitä sitten valehtelisit?


      • Anonyymi

        Oletko mummomuori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivät ole rikos eikä harvinaisuus.

        Neuvostoliiton lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.

        Mellerillä ei ole edes ajokorttia.

        Mitä sitten valehtelisit?

        >>Neuvostoliittoon lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.<<

        Ei pidä kaikkia Mellerin valheita uskoa. On sinisilmäistä luulla, että hän teki tämän vain sen takia, että muka vei Raamattuja Neuvostoliittoon.

        Se ei ollut todellinen syy Leo Mellerin autosotkuihin. Hän halusi maksattaa NX-666 autonsa yhdistyksellä, nosti autosta kahdet kulukorvaukset ja ajoi sitä ilman ajokorttia. Mellerin autossa oli pedon luku. Aika kummallista!


    • Anonyymi

      Iltalehdestä: https://www.iltalehti.fi/verot/a/2013110417684270

      Patmos-lähetyssäätiön perustaja ja entinen toiminnanjohtaja Leo Meller tienasi viime vuonna enemmän kuin arkkipiispa. Hänen ansiotulonsa olivat yhteensä 151 858 euroa.

      Leo Meller on maamme kiistellyimpiä sananjulistajia.

      Kymmeniä kirjoja lopun ajoista ja kristillisistä sensaatioaiheista kirjoittanutta Melleriä pidetään amerikkalaisen fundamentaalikristillisyyden vankkana kannattajana.

      Mellerin organisaatio on pyörittänyt kustannusbisneksen lisäksi laajamittaista avustustoimintaa eri puolilla maailmaa. Vuonna 2005 järjestö ilmoitti käyttäneensä yli neljä miljoonaa euroa avustus- ja lähetystyöhön.

      Leo Meller nousi kohuotsikoihin 1980-luvun puolivälissä, jolloin Iltalehti kertoi järjestön luvattomista rahankeräyksistä ja sen johtajan seksisuhteista uskonsisariin.

      Mies tuomittiin 1980-luvun lopussa lähes kahdeksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen ja sakkoihin muun muassa jatketusta kirjanpitorikoksista, jatketusta veropetoksesta ja jatketusta törkeästä kavalluksesta. Hovioikeus lievensi tuomiota ja muutti sen ehdolliseksi.

    • Anonyymi

      Ilkka Salo on kirjoittanut Patmoksen ja Leo Mellerin edestottamuksista:

      https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ilkkasalo1/210875-vastuullista-lahjoittamista-patmos-haaraa-mukana/

      Artikkelissa on mielenkiintoista tietoa:

      "Pastori Seppo Juntunen esitti myös Kirkko & kaupungin sivuilla karun näkemyksensä Mellerin ja Patmoksen toiminnasta: Todellisuudessa Meller sai syytteet törkeistä talous- ja kirjanpitorikoksista, eivätkä raskaimmat syytteet kumoutuneet missään oikeusasteessa. Oikeuden pöytäkirjojen valossa on vaikea uskoa, että kyseessä on sama henkilö, joka julkisuudessa esiintyy raamatullisen uskon miehenä ja heikkojen auttajana. Kun oikeuden pöytäkirjassa lukee syyte esimerkiksi jatketusta törkeästä kavalluksesta, ei näitä rikoksia voi millään liittää Raamattujen salakuljetukseen. Suomessa Raamattujen vienti oli silloinkin sallittua eikä poliisi sitä tutkinut.

      Juntunen viittasi myös tässä jutussa mainittuun Pirkko Huuhtaseen (Pirkko Säilä): Pöytäkirja mainitsee esimerkiksi Mellerin anastaneen yhdessä Pirkko Huuhtasen (nyk. Säilä, Patmos Lähetyssäätiön hallituksen puheenjohtaja) Israel-juhlan kolehdin (43 821 mk) ja Patmos ry:n varoja (295 000 mk), jolla on ostettu Huuhtaselle asunto-osake, tai anastaneen itselleen yhdistyksen omistaman auton (Dodge Aspen rek no NX–666) myyden sen omanaan. Syytteitä oli paljon.

      Juntusen relevantit kommentti voidaan ulottaa koskemaan Patmoksen osuutta Vastuullinen Lahjoittaminen ry:ssä. Juntusen johtopäätös oli: Patmoksen johtajat ovat hiljaisesti hyväksyneet Mellerin toimet.

      Kun Juntusen kirjoitus oli ehtinyt vasta K&k:n nettiversioon, lähestyi lehteämme faxilla 22.8. huippujuristi Markku Fredman. Helsingissä Vuoden Asianajajaksi 2003 valittu Fredman pyysi ”huomioimaan, että sellaisten kirjoitusten laatiminen ja julkaiseminen, joissa loukkaustarkoituksessa kerrotaan sinänsä totuudenmukaisiakin tietoja, on – – rangaistavaa”. Fredman pyysi vakavasti harkitsemaan Juntusen mielipiteen poistamista.

      Koska Kirkko ja kaupunki on kuitenkin tarkistanut Melleriä kritisoivien kirjoitusten taustat ja haastatellut tämän ”uhrejakin”, Juntusen kirjoitus julkaistiin.

      Nähtäväksi jää, miten Patmos suhtautuu tähän Uuden Suomen Puheenvuorooni."

      • Anonyymi

        Esimerkiksi kymmenysten maksamisesta Radio Deillä lähetetyssä ohjelmassa Leo Meller oli sanonut: ”Joka ei maksa kymmenyksiä, varastaa Jumalalta.” Tähän yksinhuoltajaäiti oli kommentoinut, mitä pitäisi tehdä, kun hän ei voi maksaa kymmenyksiä. Meller oli vastannut: ”Ota itsellesi toinen työ.”


      • Anonyymi

        Todellisuudessa Leo Meller ei ole pystynyt kiistämään esitettyä kritiikkiä hänestä. Sen takia mitään oikeusjuttuja ei ole tullut. Leo Meller on joutunut viime tipassa peruuttamaan kanteitaan, ettei joutuisi maksamaan vastapuolen kulujua, koska hän olisi hävinnyt oikeusjuttunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa Leo Meller ei ole pystynyt kiistämään esitettyä kritiikkiä hänestä. Sen takia mitään oikeusjuttuja ei ole tullut. Leo Meller on joutunut viime tipassa peruuttamaan kanteitaan, ettei joutuisi maksamaan vastapuolen kulujua, koska hän olisi hävinnyt oikeusjuttunsa.

        Miksi hänen pitäisi alkaa median pelleksi?


      • Anonyymi

        Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivät ole rikos eikä harvinaisuus.

        Neuvostoliiton lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.

        Mellerillä ei ole edes ajokorttia.


        Mitä sitten valehtelisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivät ole rikos eikä harvinaisuus.

        Neuvostoliiton lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.

        Mellerillä ei ole edes ajokorttia.


        Mitä sitten valehtelisit?

        >>Neuvostoliittoon lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.<<

        Ei pidä kaikkia Mellerin valheita uskoa. On sinisilmäistä luulla, että hän teki tämän vain sen takia, että muka vei Raamattuja Neuvostoliittoon.

        Se ei ollut todellinen syy Leo Mellerin autosotkuihin. Hän halusi maksattaa NX-666 autonsa yhdistyksellä, nosti autosta kahdet kulukorvaukset ja ajoi sitä ilman ajokorttia. Mellerin autossa oli pedon luku. Aika kummallista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi kymmenysten maksamisesta Radio Deillä lähetetyssä ohjelmassa Leo Meller oli sanonut: ”Joka ei maksa kymmenyksiä, varastaa Jumalalta.” Tähän yksinhuoltajaäiti oli kommentoinut, mitä pitäisi tehdä, kun hän ei voi maksaa kymmenyksiä. Meller oli vastannut: ”Ota itsellesi toinen työ.”

        Huhhuh!


    • Anonyymi

      Huijareita on aina ollut ja tulee aina olemaan uskonvarjolla jos helevetti olis olemassa terve menoa.

    • Anonyymi

      Ei voi, ei voi!

    • Anonyymi

      Mölleri voisi ainakin opetella englantia paremmin.

      Dio: ...on and on and on it's heaven and hell...
      Mülleri: ...eteenpäin. ohitse taivaan....

    • Anonyymi

      Voiko joku todistaa että Melleri ei ole huijari.

      • Anonyymi

        Ei sellaista voi todistaa kenestäkään. Myöskään tarinoita jumalista ei voi todistaa vääriksi.


      • Anonyymi

        Ei voi!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Meller opettaa että kymmenykset tulee maksaa sinne mistä henkilö Jumalan Sanan opetusta ja on jäsen omassa seurakunnassaan.

      • Anonyymi

        Debatti käytiin Kirkko & kaupunki – julkaisussa. Kiista alkoi tammikuussa 2006, kun Kirkko & kaupunki julkaisi mielipidekirjoituksen otsikolla: Onko Radio Deillä vastuu Mellerin ohjelmasta?

        Esimerkiksi kymmenysten maksamisesta Radio Deillä lähetetyssä ohjelmassa Meller oli sanonut: ”Joka ei maksa kymmenyksiä, varastaa Jumalalta.” Tähän yksinhuoltajaäiti oli kommentoinut, mitä pitäisi tehdä, kun hän ei voi maksaa kymmenyksiä. Meller oli vastannut: ”Ota itsellesi toinen työ.”

        Mooseksen laissa on määrätty kymmenykset leeviläiselle papistolle eikä Patmokselle. Nyt ei ole leeviläisiä pappeja eikä edes temppeliä Jerusalemissa, joten lakia kymmenyksistä ei voi noudattaa. Patmoksella ei ole mitään oikeutta vaatia kymmenyksiä itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Debatti käytiin Kirkko & kaupunki – julkaisussa. Kiista alkoi tammikuussa 2006, kun Kirkko & kaupunki julkaisi mielipidekirjoituksen otsikolla: Onko Radio Deillä vastuu Mellerin ohjelmasta?

        Esimerkiksi kymmenysten maksamisesta Radio Deillä lähetetyssä ohjelmassa Meller oli sanonut: ”Joka ei maksa kymmenyksiä, varastaa Jumalalta.” Tähän yksinhuoltajaäiti oli kommentoinut, mitä pitäisi tehdä, kun hän ei voi maksaa kymmenyksiä. Meller oli vastannut: ”Ota itsellesi toinen työ.”

        Mooseksen laissa on määrätty kymmenykset leeviläiselle papistolle eikä Patmokselle. Nyt ei ole leeviläisiä pappeja eikä edes temppeliä Jerusalemissa, joten lakia kymmenyksistä ei voi noudattaa. Patmoksella ei ole mitään oikeutta vaatia kymmenyksiä itselleen.

        Mellerillä on Raamatun mukainen linja kymmenyksistä - ne tulee antaa sinne uskova saa hengellisen antinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mellerillä on Raamatun mukainen linja kymmenyksistä - ne tulee antaa sinne uskova saa hengellisen antinsa.

        Ei todellakaan ole!

        Mooseksen laissa on määrätty kymmenykset leeviläiselle papistolle eikä Patmokselle. Nyt ei ole leeviläisiä pappeja eikä edes temppeliä Jerusalemissa, joten lakia kymmenyksistä ei voi noudattaa. Patmoksella ei ole mitään oikeutta vaatia kymmenyksiä itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole!

        Mooseksen laissa on määrätty kymmenykset leeviläiselle papistolle eikä Patmokselle. Nyt ei ole leeviläisiä pappeja eikä edes temppeliä Jerusalemissa, joten lakia kymmenyksistä ei voi noudattaa. Patmoksella ei ole mitään oikeutta vaatia kymmenyksiä itselleen.

        Parmos ei vaadikaan keltäkään yhtään mitään. Miksi valehtelet!?
        Meller vain opettaa kymmenyksistä ja minäkin maksan niitä omaan seurakuntaani. Se on hyvä systeemi lahjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Debatti käytiin Kirkko & kaupunki – julkaisussa. Kiista alkoi tammikuussa 2006, kun Kirkko & kaupunki julkaisi mielipidekirjoituksen otsikolla: Onko Radio Deillä vastuu Mellerin ohjelmasta?

        Esimerkiksi kymmenysten maksamisesta Radio Deillä lähetetyssä ohjelmassa Meller oli sanonut: ”Joka ei maksa kymmenyksiä, varastaa Jumalalta.” Tähän yksinhuoltajaäiti oli kommentoinut, mitä pitäisi tehdä, kun hän ei voi maksaa kymmenyksiä. Meller oli vastannut: ”Ota itsellesi toinen työ.”

        Mooseksen laissa on määrätty kymmenykset leeviläiselle papistolle eikä Patmokselle. Nyt ei ole leeviläisiä pappeja eikä edes temppeliä Jerusalemissa, joten lakia kymmenyksistä ei voi noudattaa. Patmoksella ei ole mitään oikeutta vaatia kymmenyksiä itselleen.

        Mutta linkkiä sinulla ei ole?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parmos ei vaadikaan keltäkään yhtään mitään. Miksi valehtelet!?
        Meller vain opettaa kymmenyksistä ja minäkin maksan niitä omaan seurakuntaani. Se on hyvä systeemi lahjoittaa.

        Lahjoittaa mihin tarkoitukseen?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Lahjoittaa mihin tarkoitukseen?

        Voit itse valitaan kohteen heidän nettisivultaan.


      • Anonyymi

        Sinulla pyörii vanha levy päällä.

        Tuota vastinetta kannattaa lukea suurennuslasilla ja lakitieteen ymmärryksellä.

        Se ottaa esille yhden pienen virheen Harhaajohtajat kirjassa, mutta tosiasiassa myöntää hiljaisesti kirjan kaikki muut väitteet. Tämä tarkoittaa, että Mellerillä on ollut avioliiton ulkopuolisia naissuhteita ja muita talousrikkomuksia.

        Mitä tulee argumenttiin, että Meller olisi tarvinnut rikkoa lakia salakuljeettaakseen Raamattuja Neuvostoliittoon, niin se on ilmiselvästi keksitty argumentti. Todellisuudessa hän halusi ottaa yhdistykseltä itselleen auton ja nauttia kaksikertaisia korvauksia auton käytöstä. Tätä asiaa Mellerin asianajajan vastine ei kiistä vaan hiljaisesti myöntää sen.


      • Anonyymi

        Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivät ole rikos eikä harvinaisuus.

        Neuvostoliiton lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.

        Mellerillä ei ole edes ajokorttia.

        Mitä sitten valehtelisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivät ole rikos eikä harvinaisuus.

        Neuvostoliiton lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.

        Mellerillä ei ole edes ajokorttia.

        Mitä sitten valehtelisit?

        >>Neuvostoliittoon lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.<<

        Ei pidä uskoa Mellerin valheita. On sinisilmäistä luulla, että hän teki tämän vain sen takia, että muka vei Raamattuja Neuvostoliittoon.

        Se ei ollut todellinen syy Leo Mellerin autosotkuihin. Hän halusi maksattaa NX-666 autonsa yhdistyksellä, nosti autosta kahdet kulukorvaukset ja ajoi sitä ilman ajokorttia. Hän sai tästä lainvoimaisen tuomion hovista. Mellerin autossa oli pedon luku. Aika kummallista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Neuvostoliittoon lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.<<

        Ei pidä uskoa Mellerin valheita. On sinisilmäistä luulla, että hän teki tämän vain sen takia, että muka vei Raamattuja Neuvostoliittoon.

        Se ei ollut todellinen syy Leo Mellerin autosotkuihin. Hän halusi maksattaa NX-666 autonsa yhdistyksellä, nosti autosta kahdet kulukorvaukset ja ajoi sitä ilman ajokorttia. Hän sai tästä lainvoimaisen tuomion hovista. Mellerin autossa oli pedon luku. Aika kummallista!

        Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivät ole rikos eikä harvinaisuus.

        Neuvostoliiton lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.

        Mellerillä ei ole edes ajokorttia.

        Mitä sitten valehtelisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivät ole rikos eikä harvinaisuus.

        Neuvostoliiton lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.

        Mellerillä ei ole edes ajokorttia.

        Mitä sitten valehtelisit?

        >>Neuvostoliittoon lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.<<

        Sinulla pyörii sama levy päällä!

        Ei pidä uskoa Mellerin valheita. On sinisilmäistä luulla, että hän teki tämän vain sen takia, että muka vei Raamattuja Neuvostoliittoon.

        Se ei ollut todellinen syy Leo Mellerin autosotkuihin. Hän halusi maksattaa NX-666 autonsa yhdistyksellä, nosti autosta kahdet kulukorvaukset ja ajoi sitä ilman ajokorttia. Hän sai tästä lainvoimaisen tuomion hovista. Mellerin autossa oli pedon luku. Aika kummallista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Neuvostoliittoon lain mukaan Raamattujen vienti sinne oli rikos.<<

        Sinulla pyörii sama levy päällä!

        Ei pidä uskoa Mellerin valheita. On sinisilmäistä luulla, että hän teki tämän vain sen takia, että muka vei Raamattuja Neuvostoliittoon.

        Se ei ollut todellinen syy Leo Mellerin autosotkuihin. Hän halusi maksattaa NX-666 autonsa yhdistyksellä, nosti autosta kahdet kulukorvaukset ja ajoi sitä ilman ajokorttia. Hän sai tästä lainvoimaisen tuomion hovista. Mellerin autossa oli pedon luku. Aika kummallista!

        Outoa tuo sinun aivan mahdoton vihasi Melleriä kohtaan joka on jo eläkkeellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa tuo sinun aivan mahdoton vihasi Melleriä kohtaan joka on jo eläkkeellä!

        150 000 egen eläke? Ukko on osannut hoitaa asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        150 000 egen eläke? Ukko on osannut hoitaa asiansa.

        Kaikki on rohmuttu kristittyjen lahjoitusvaroista!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on rohmuttu kristittyjen lahjoitusvaroista!!!

        Joko ilmoitit poliisille 😸❓


      • Anonyymi kirjoitti:

        150 000 egen eläke? Ukko on osannut hoitaa asiansa.

        Mistä niin päättelet🙀❓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit itse valitaan kohteen heidän nettisivultaan.

        En tiedä mihin taskuun rahat menevät.

        En lähde huijauksiin.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        En tiedä mihin taskuun rahat menevät.

        En lähde huijauksiin.

        Kuukausittain työnnät siIti rahaa kankkuIan kaivoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuukausittain työnnät siIti rahaa kankkuIan kaivoon.

        Sinäkö näet joka kuukausi sen mihin rahani menevät?

        Vaikea uskoa.


      • Kävi yliopiston IT-linjan.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kävi yliopiston IT-linjan.

        Mitä sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Että hyvä mies.


      • aitoIainen kirjoitti:

        Mistä niin päättelet🙀❓

        No pitäisikö tuollaisesta eläkkeestä päätellä, että Lexa _ei_ ole osannut hoitaa asioitaan?


      • Todellakin määräytyy. Lexa on maksanut itselleen valtavaa palkkaa käytännössä pelkästä paskanjauhamisesta.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Todellakin määräytyy. Lexa on maksanut itselleen valtavaa palkkaa käytännössä pelkästä paskanjauhamisesta.

        Lexa ei maksa itselleen yhtään mitään. Säätiön hallitus päättää palkat. Olet muuten säälittävän kateellinen aina muiden menestyksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lexa ei maksa itselleen yhtään mitään. Säätiön hallitus päättää palkat. Olet muuten säälittävän kateellinen aina muiden menestyksestä.

        On sekin menestystä että kahmii mummojen lahjoitukset tililleen.


    • Anonyymi

      Ei voi, koska EI ole vaatinut.

      • Anonyymi

        Patmos vaatii toistuvasti kymmenysten maksamista.

        Debatti käytiin Kirkko & kaupunki – julkaisussa. Kiista alkoi tammikuussa 2006, kun Kirkko & kaupunki julkaisi mielipidekirjoituksen otsikolla: Onko Radio Deillä vastuu Mellerin ohjelmasta?

        Esimerkiksi kymmenysten maksamisesta Radio Deillä lähetetyssä ohjelmassa Meller oli sanonut: ”Joka ei maksa kymmenyksiä, varastaa Jumalalta.” Tähän yksinhuoltajaäiti oli kommentoinut, mitä pitäisi tehdä, kun hän ei voi maksaa kymmenyksiä. Meller oli vastannut: ”Ota itsellesi toinen työ.”

        Mooseksen laissa on määrätty kymmenykset leeviläiselle papistolle eikä Patmokselle. Nyt ei ole leeviläisiä pappeja eikä edes temppeliä Jerusalemissa, joten lakia kymmenyksistä ei voi noudattaa. Patmoksella ei ole mitään oikeutta vaatia kymmenyksiä itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patmos vaatii toistuvasti kymmenysten maksamista.

        Debatti käytiin Kirkko & kaupunki – julkaisussa. Kiista alkoi tammikuussa 2006, kun Kirkko & kaupunki julkaisi mielipidekirjoituksen otsikolla: Onko Radio Deillä vastuu Mellerin ohjelmasta?

        Esimerkiksi kymmenysten maksamisesta Radio Deillä lähetetyssä ohjelmassa Meller oli sanonut: ”Joka ei maksa kymmenyksiä, varastaa Jumalalta.” Tähän yksinhuoltajaäiti oli kommentoinut, mitä pitäisi tehdä, kun hän ei voi maksaa kymmenyksiä. Meller oli vastannut: ”Ota itsellesi toinen työ.”

        Mooseksen laissa on määrätty kymmenykset leeviläiselle papistolle eikä Patmokselle. Nyt ei ole leeviläisiä pappeja eikä edes temppeliä Jerusalemissa, joten lakia kymmenyksistä ei voi noudattaa. Patmoksella ei ole mitään oikeutta vaatia kymmenyksiä itselleen.

        Laita linkit niin todistat, ettet taas valehtele!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita linkit niin todistat, ettet taas valehtele!

        Toistuvasti on tullut esille kuinka ainakin Meller suorastaan uhkaa, jos ei suorita heille rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patmos vaatii toistuvasti kymmenysten maksamista.

        Debatti käytiin Kirkko & kaupunki – julkaisussa. Kiista alkoi tammikuussa 2006, kun Kirkko & kaupunki julkaisi mielipidekirjoituksen otsikolla: Onko Radio Deillä vastuu Mellerin ohjelmasta?

        Esimerkiksi kymmenysten maksamisesta Radio Deillä lähetetyssä ohjelmassa Meller oli sanonut: ”Joka ei maksa kymmenyksiä, varastaa Jumalalta.” Tähän yksinhuoltajaäiti oli kommentoinut, mitä pitäisi tehdä, kun hän ei voi maksaa kymmenyksiä. Meller oli vastannut: ”Ota itsellesi toinen työ.”

        Mooseksen laissa on määrätty kymmenykset leeviläiselle papistolle eikä Patmokselle. Nyt ei ole leeviläisiä pappeja eikä edes temppeliä Jerusalemissa, joten lakia kymmenyksistä ei voi noudattaa. Patmoksella ei ole mitään oikeutta vaatia kymmenyksiä itselleen.

        Patmos ei vaadi mitään mutta on kiitollinen että vielä on ihmisiä jotka välittävät köyhistä ja kärsivistä!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Patmos ei vaadi mitään mutta on kiitollinen että vielä on ihmisiä jotka välittävät köyhistä ja kärsivistä!!

        Oletko sinä kärsivä?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Oletko sinä kärsivä?

        Olen antaja!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen antaja!!

        Hienoa. Samoin!


      • En pane rahojani Patmoksen taskuun. Olen tarkka rahoistani: olen aina ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Patmos vaatii toistuvasti kymmenysten maksamista.

        Debatti käytiin Kirkko & kaupunki – julkaisussa. Kiista alkoi tammikuussa 2006, kun Kirkko & kaupunki julkaisi mielipidekirjoituksen otsikolla: Onko Radio Deillä vastuu Mellerin ohjelmasta?

        Esimerkiksi kymmenysten maksamisesta Radio Deillä lähetetyssä ohjelmassa Meller oli sanonut: ”Joka ei maksa kymmenyksiä, varastaa Jumalalta.” Tähän yksinhuoltajaäiti oli kommentoinut, mitä pitäisi tehdä, kun hän ei voi maksaa kymmenyksiä. Meller oli vastannut: ”Ota itsellesi toinen työ.”

        Mooseksen laissa on määrätty kymmenykset leeviläiselle papistolle eikä Patmokselle. Nyt ei ole leeviläisiä pappeja eikä edes temppeliä Jerusalemissa, joten lakia kymmenyksistä ei voi noudattaa. Patmoksella ei ole mitään oikeutta vaatia kymmenyksiä itselleen.

        Kyllä Patmoksen oppiin kuuluu kymmenysten maksaminen, jota tosin painostetaan tunteiden kautta maksamaan.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Kyllä Patmoksen oppiin kuuluu kymmenysten maksaminen, jota tosin painostetaan tunteiden kautta maksamaan.

        Olet taas valehtelemasta ja solvaamassa uskovia. Häpeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet taas valehtelemasta ja solvaamassa uskovia. Häpeä!

        Ei se osaa edes hävetä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se osaa edes hävetä!

        Sen minäkin olen huomannut. Röyhkeä tyyppi se on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet taas valehtelemasta ja solvaamassa uskovia. Häpeä!

        Sen minkä lukee tai kuulee ihan Mellerin omasta suusta ja jos sen mainitsee, niin miten se voi olla valhe?


      • mummomuori kirjoitti:

        Sen minkä lukee tai kuulee ihan Mellerin omasta suusta ja jos sen mainitsee, niin miten se voi olla valhe?

        Ikävä totuus on usko.vaiselle aina valhe. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Patmos ei vaadi mitään mutta on kiitollinen että vielä on ihmisiä jotka välittävät köyhistä ja kärsivistä!!

        Siinä tuli Juhiksenkin laitaoikeistolaisten näkemysten timantinkova ydin: köyhistä ja kärsivistä välittäminen ja heidän sosiaalisen asemansa parantamisen tärkeyden jatkuva esilläpito. 😇


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Sen minkä lukee tai kuulee ihan Mellerin omasta suusta ja jos sen mainitsee, niin miten se voi olla valhe?

        Kirjoitit totuuden solvaamistarkoituksessa! Siinä oli se valhe - väärän mielikuvan tuominen. Kymmenykset ovat kristillinen asia eikä sillä tule tehdä pilkkaa!


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ikävä totuus on usko.vaiselle aina valhe. 🤔

        Riippuu missä tarkoituksessa asia tuodaan esiin. Sinä ja mummomuori tuotte kristilliset asiat liian usein pahassa motiivissa. Siinä se valhe - paha tarkoitus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu missä tarkoituksessa asia tuodaan esiin. Sinä ja mummomuori tuotte kristilliset asiat liian usein pahassa motiivissa. Siinä se valhe - paha tarkoitus!

        Nyt kannattaa muistaa, että sinun "pahuutesi" on yli 90 prosentille ihmisistä neutraalia tai hyvää. Tosin uskotkin, että se yli 90 % on Perkeleen vallassa. Tai uskotko tosissasi, sitä en tiedä, mutta annat ymmärtää että uskot. Onhan sekin mahdollisuus, että kuulut Helluntaikirkossa vedättäjiin etkä vedätettäviin.

        Sulta jäi yhä vastaamatta: oletko sairastellut kun olit pitkään poissa? Jos et vieläkään vastaa, oletan että kyllä. Ei:n kirjoittamiseen kun kuluu elämästä noin sekunti.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Nyt kannattaa muistaa, että sinun "pahuutesi" on yli 90 prosentille ihmisistä neutraalia tai hyvää. Tosin uskotkin, että se yli 90 % on Perkeleen vallassa. Tai uskotko tosissasi, sitä en tiedä, mutta annat ymmärtää että uskot. Onhan sekin mahdollisuus, että kuulut Helluntaikirkossa vedättäjiin etkä vedätettäviin.

        Sulta jäi yhä vastaamatta: oletko sairastellut kun olit pitkään poissa? Jos et vieläkään vastaa, oletan että kyllä. Ei:n kirjoittamiseen kun kuluu elämästä noin sekunti.

        Voitko esittää tutkimustietoa väitteellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit totuuden solvaamistarkoituksessa! Siinä oli se valhe - väärän mielikuvan tuominen. Kymmenykset ovat kristillinen asia eikä sillä tule tehdä pilkkaa!

        Älä viitsi.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Siinä tuli Juhiksenkin laitaoikeistolaisten näkemysten timantinkova ydin: köyhistä ja kärsivistä välittäminen ja heidän sosiaalisen asemansa parantamisen tärkeyden jatkuva esilläpito. 😇

        Ihan turhaan yrität solvata taas uskovia. Mielipiteesi on nollan arvoinen.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Sen minkä lukee tai kuulee ihan Mellerin omasta suusta ja jos sen mainitsee, niin miten se voi olla valhe?

        Laita sitten joku todiste, että Meller pakottaa maksamaan kymmenyksiä Patmokselle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit totuuden solvaamistarkoituksessa! Siinä oli se valhe - väärän mielikuvan tuominen. Kymmenykset ovat kristillinen asia eikä sillä tule tehdä pilkkaa!

        ”Kirjoitit totuuden solvaamistarkoituksessa! ”

        Eli ei saa edes todeta asiaa ”…Patmoksen oppiin kuuluu kymmenysten maksaminen…”, niin sen sinä sitten luit solvauksena! Mielenkiintoista.

        ”Siinä oli se valhe - väärän mielikuvan tuominen.”

        Sekö oli väärä mielikuva, että tunteiden avulla painostetaan maksamaan? Miksi siis sitä tehdään niin?

        ”Kymmenykset ovat kristillinen asia eikä sillä tule tehdä pilkkaa!”

        Kymmenykset on vanha VT:n laki, jolla ennen kannettiin veroja. Oikeasti maksuja tuli suorittaa enemmän, jopa 23% kaikista tuloistaan ja kasvattamastaan sadosta. UT ei asiaa enää mainitse, mutta se, joka antaa vapaaehtoisesti sen, minkä hyväksi näkee, on ihan hyvä juttu.
        Eli kristityille ei oikeastaan kuulu tämä vanha juutalainen tapa. Uskonpuhdistuksen jälkeen muuten eräänlaisia kymmenyksiä maksettiin valtiolle ja kirkolle.

        Vapaissa suunnissa käytetään paljon tätä kymmenyksien keräämistä. Oikeasti termi on väärä, sillä kyse on ihan tavallisista rahalahjoituksista, eli yhteisö kerää itselleen varoja. Jokainen voi lahjoittaa ihan sitä mitä haluaa, vaikka sen viisi ekua.

        Tämä tapa on tullut Yhdysvalloista, joissa hengellisyyden kaupallistamista ei koeta mitenkään pahana. Mitä se moraaliin tulee, on aika kyseenalaista painostaa kaikki maksamaan jollain hengellisellä perusteella tai sisällyttää niihin jotain pahan manauksia, ellei maksa.

        Jos syntyy tilanne, että kokee vaikka huonoa omaatuntoa siitä, ettei anna riittävän paljon, ollaan jo hakoteille. Ikävä vain että tällainen tilanne syntyy, kun käytetään hengellistä painostamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita sitten joku todiste, että Meller pakottaa maksamaan kymmenyksiä Patmokselle!

        Ei hän tietenkään fyysisesti pakota, vanha tutiseva ukko. On muitakin de facto -pakottamisen tapoja.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei hän tietenkään fyysisesti pakota, vanha tutiseva ukko. On muitakin de facto -pakottamisen tapoja.

        Kerro miten on sinua sitten pakottanut kun oikein heräsit sitä kertomaan.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kirjoitit totuuden solvaamistarkoituksessa! ”

        Eli ei saa edes todeta asiaa ”…Patmoksen oppiin kuuluu kymmenysten maksaminen…”, niin sen sinä sitten luit solvauksena! Mielenkiintoista.

        ”Siinä oli se valhe - väärän mielikuvan tuominen.”

        Sekö oli väärä mielikuva, että tunteiden avulla painostetaan maksamaan? Miksi siis sitä tehdään niin?

        ”Kymmenykset ovat kristillinen asia eikä sillä tule tehdä pilkkaa!”

        Kymmenykset on vanha VT:n laki, jolla ennen kannettiin veroja. Oikeasti maksuja tuli suorittaa enemmän, jopa 23% kaikista tuloistaan ja kasvattamastaan sadosta. UT ei asiaa enää mainitse, mutta se, joka antaa vapaaehtoisesti sen, minkä hyväksi näkee, on ihan hyvä juttu.
        Eli kristityille ei oikeastaan kuulu tämä vanha juutalainen tapa. Uskonpuhdistuksen jälkeen muuten eräänlaisia kymmenyksiä maksettiin valtiolle ja kirkolle.

        Vapaissa suunnissa käytetään paljon tätä kymmenyksien keräämistä. Oikeasti termi on väärä, sillä kyse on ihan tavallisista rahalahjoituksista, eli yhteisö kerää itselleen varoja. Jokainen voi lahjoittaa ihan sitä mitä haluaa, vaikka sen viisi ekua.

        Tämä tapa on tullut Yhdysvalloista, joissa hengellisyyden kaupallistamista ei koeta mitenkään pahana. Mitä se moraaliin tulee, on aika kyseenalaista painostaa kaikki maksamaan jollain hengellisellä perusteella tai sisällyttää niihin jotain pahan manauksia, ellei maksa.

        Jos syntyy tilanne, että kokee vaikka huonoa omaatuntoa siitä, ettei anna riittävän paljon, ollaan jo hakoteille. Ikävä vain että tällainen tilanne syntyy, kun käytetään hengellistä painostamista.

        Kymmenykset ovat hyvä tapa antaa rahaa Jumalan valtakunnan työhön ja ne ovat vapaaehtoisia. Mihin muuten kirkollisvero noin teologisesti perustuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miten on sinua sitten pakottanut kun oikein heräsit sitä kertomaan.

        Ei Meller painosta kuin niitä hölmöjä, jotka uskovat hänen potaskansa. Sitten ei mikään riitä. Ei täällä kaikki puhu itsestään. Heikomman asemaan asettuminen on vierasta patmosaatteelle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenykset ovat hyvä tapa antaa rahaa Jumalan valtakunnan työhön ja ne ovat vapaaehtoisia. Mihin muuten kirkollisvero noin teologisesti perustuu?

        ”Kymmenykset ovat hyvä tapa antaa rahaa Jumalan valtakunnan työhön ja ne ovat vapaaehtoisia.”

        Kymmenyksiksi kutsutaan nykyään vapaissa suunnissa sitä rahaa, jolla ne keräävät varoja. Eli lahjoituksille on annettu erheellisesti Raamatullisesti kalskahtava nimi.

        Kyllä jokainen saa lahjoittaa ihan miten paljon vain, siitä ei ole kyse. Kyse on nyt siitä, millä tavalla näitä lahjoituspyyntöjä tehdään ja esitetään!

        Jos selkeästi taustalla on tuloista esim. 10% lahjoituksen odotus, ja sen saamisessa käytetään erilaisia henkisiä ja hengellisiä painostuskeinoja, kyse on silloin moraalista.

        Jos ryhmäkuri ilmentyy vaikka siten, että toistuvasti kysellään, oletko maksanut jo omat kymmenyksesi, saatetaan ehkä jopa tarkkailla toinen toistaan, se on painostuskeino. Joskus 2004 Patmoslaiset ovat jopa kyselleen toistensa tilitietoja, varmistaakseen tämän.

        Jos joku lahjoittaa jotain, alkaakin virrata yhä uusia kehotuksia maksaa lisää – aina vain suuremmin summin.

        Ristinvoiton artikkelissa tämä tilanne rehellisesti tunnustetaan:
        ”Niin ikään paheksuttavana voi pitää joidenkin saarnaajien tapaa uhata heitä arvostelevia henkilöitä jumalallisella rangaistuksella (kuten amerikkalaisevankelista David Herzog Suomessa vieraillessaan) tai pelotella niitä, jotka eivät maksa kymmenyksiä (kuten Leo Meller, joka opettaa blogissaan, että tällaisessa tapauksessa ”Jumala joka tapauksessa ottaa kymmenykset odottamattomien menojen, onnettomuuksien yms. kautta”).”

        ”Meller ja hänen pitkään johtamansa Patmos Lähetyssäätiö on hyvä esimerkki myös epäkohtana pidettävistä ylisuurista palkkioista – vai mitä pitäisi ajatella lahjoitusvaroilla toimivan järjestön useille kärkityöntekijöilleen maksamista keskimäärin noin 100 000 euron vuosiansioista.”
        RV ”Piinaviikko”

        Tämä on sitä hengellistä painostusta.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kymmenykset ovat hyvä tapa antaa rahaa Jumalan valtakunnan työhön ja ne ovat vapaaehtoisia.”

        Kymmenyksiksi kutsutaan nykyään vapaissa suunnissa sitä rahaa, jolla ne keräävät varoja. Eli lahjoituksille on annettu erheellisesti Raamatullisesti kalskahtava nimi.

        Kyllä jokainen saa lahjoittaa ihan miten paljon vain, siitä ei ole kyse. Kyse on nyt siitä, millä tavalla näitä lahjoituspyyntöjä tehdään ja esitetään!

        Jos selkeästi taustalla on tuloista esim. 10% lahjoituksen odotus, ja sen saamisessa käytetään erilaisia henkisiä ja hengellisiä painostuskeinoja, kyse on silloin moraalista.

        Jos ryhmäkuri ilmentyy vaikka siten, että toistuvasti kysellään, oletko maksanut jo omat kymmenyksesi, saatetaan ehkä jopa tarkkailla toinen toistaan, se on painostuskeino. Joskus 2004 Patmoslaiset ovat jopa kyselleen toistensa tilitietoja, varmistaakseen tämän.

        Jos joku lahjoittaa jotain, alkaakin virrata yhä uusia kehotuksia maksaa lisää – aina vain suuremmin summin.

        Ristinvoiton artikkelissa tämä tilanne rehellisesti tunnustetaan:
        ”Niin ikään paheksuttavana voi pitää joidenkin saarnaajien tapaa uhata heitä arvostelevia henkilöitä jumalallisella rangaistuksella (kuten amerikkalaisevankelista David Herzog Suomessa vieraillessaan) tai pelotella niitä, jotka eivät maksa kymmenyksiä (kuten Leo Meller, joka opettaa blogissaan, että tällaisessa tapauksessa ”Jumala joka tapauksessa ottaa kymmenykset odottamattomien menojen, onnettomuuksien yms. kautta”).”

        ”Meller ja hänen pitkään johtamansa Patmos Lähetyssäätiö on hyvä esimerkki myös epäkohtana pidettävistä ylisuurista palkkioista – vai mitä pitäisi ajatella lahjoitusvaroilla toimivan järjestön useille kärkityöntekijöilleen maksamista keskimäärin noin 100 000 euron vuosiansioista.”
        RV ”Piinaviikko”

        Tämä on sitä hengellistä painostusta.

        Mitä sitten kirkollisvero on?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kymmenykset ovat hyvä tapa antaa rahaa Jumalan valtakunnan työhön ja ne ovat vapaaehtoisia.”

        Kymmenyksiksi kutsutaan nykyään vapaissa suunnissa sitä rahaa, jolla ne keräävät varoja. Eli lahjoituksille on annettu erheellisesti Raamatullisesti kalskahtava nimi.

        Kyllä jokainen saa lahjoittaa ihan miten paljon vain, siitä ei ole kyse. Kyse on nyt siitä, millä tavalla näitä lahjoituspyyntöjä tehdään ja esitetään!

        Jos selkeästi taustalla on tuloista esim. 10% lahjoituksen odotus, ja sen saamisessa käytetään erilaisia henkisiä ja hengellisiä painostuskeinoja, kyse on silloin moraalista.

        Jos ryhmäkuri ilmentyy vaikka siten, että toistuvasti kysellään, oletko maksanut jo omat kymmenyksesi, saatetaan ehkä jopa tarkkailla toinen toistaan, se on painostuskeino. Joskus 2004 Patmoslaiset ovat jopa kyselleen toistensa tilitietoja, varmistaakseen tämän.

        Jos joku lahjoittaa jotain, alkaakin virrata yhä uusia kehotuksia maksaa lisää – aina vain suuremmin summin.

        Ristinvoiton artikkelissa tämä tilanne rehellisesti tunnustetaan:
        ”Niin ikään paheksuttavana voi pitää joidenkin saarnaajien tapaa uhata heitä arvostelevia henkilöitä jumalallisella rangaistuksella (kuten amerikkalaisevankelista David Herzog Suomessa vieraillessaan) tai pelotella niitä, jotka eivät maksa kymmenyksiä (kuten Leo Meller, joka opettaa blogissaan, että tällaisessa tapauksessa ”Jumala joka tapauksessa ottaa kymmenykset odottamattomien menojen, onnettomuuksien yms. kautta”).”

        ”Meller ja hänen pitkään johtamansa Patmos Lähetyssäätiö on hyvä esimerkki myös epäkohtana pidettävistä ylisuurista palkkioista – vai mitä pitäisi ajatella lahjoitusvaroilla toimivan järjestön useille kärkityöntekijöilleen maksamista keskimäärin noin 100 000 euron vuosiansioista.”
        RV ”Piinaviikko”

        Tämä on sitä hengellistä painostusta.

        Mikä teologia kirkollisveron perustana on?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kymmenykset ovat hyvä tapa antaa rahaa Jumalan valtakunnan työhön ja ne ovat vapaaehtoisia.”

        Kymmenyksiksi kutsutaan nykyään vapaissa suunnissa sitä rahaa, jolla ne keräävät varoja. Eli lahjoituksille on annettu erheellisesti Raamatullisesti kalskahtava nimi.

        Kyllä jokainen saa lahjoittaa ihan miten paljon vain, siitä ei ole kyse. Kyse on nyt siitä, millä tavalla näitä lahjoituspyyntöjä tehdään ja esitetään!

        Jos selkeästi taustalla on tuloista esim. 10% lahjoituksen odotus, ja sen saamisessa käytetään erilaisia henkisiä ja hengellisiä painostuskeinoja, kyse on silloin moraalista.

        Jos ryhmäkuri ilmentyy vaikka siten, että toistuvasti kysellään, oletko maksanut jo omat kymmenyksesi, saatetaan ehkä jopa tarkkailla toinen toistaan, se on painostuskeino. Joskus 2004 Patmoslaiset ovat jopa kyselleen toistensa tilitietoja, varmistaakseen tämän.

        Jos joku lahjoittaa jotain, alkaakin virrata yhä uusia kehotuksia maksaa lisää – aina vain suuremmin summin.

        Ristinvoiton artikkelissa tämä tilanne rehellisesti tunnustetaan:
        ”Niin ikään paheksuttavana voi pitää joidenkin saarnaajien tapaa uhata heitä arvostelevia henkilöitä jumalallisella rangaistuksella (kuten amerikkalaisevankelista David Herzog Suomessa vieraillessaan) tai pelotella niitä, jotka eivät maksa kymmenyksiä (kuten Leo Meller, joka opettaa blogissaan, että tällaisessa tapauksessa ”Jumala joka tapauksessa ottaa kymmenykset odottamattomien menojen, onnettomuuksien yms. kautta”).”

        ”Meller ja hänen pitkään johtamansa Patmos Lähetyssäätiö on hyvä esimerkki myös epäkohtana pidettävistä ylisuurista palkkioista – vai mitä pitäisi ajatella lahjoitusvaroilla toimivan järjestön useille kärkityöntekijöilleen maksamista keskimäärin noin 100 000 euron vuosiansioista.”
        RV ”Piinaviikko”

        Tämä on sitä hengellistä painostusta.

        Taas vääristelet! Mellerillä ei ole mitään tekemistä Herzogin kanssa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kymmenykset ovat hyvä tapa antaa rahaa Jumalan valtakunnan työhön ja ne ovat vapaaehtoisia.”

        Kymmenyksiksi kutsutaan nykyään vapaissa suunnissa sitä rahaa, jolla ne keräävät varoja. Eli lahjoituksille on annettu erheellisesti Raamatullisesti kalskahtava nimi.

        Kyllä jokainen saa lahjoittaa ihan miten paljon vain, siitä ei ole kyse. Kyse on nyt siitä, millä tavalla näitä lahjoituspyyntöjä tehdään ja esitetään!

        Jos selkeästi taustalla on tuloista esim. 10% lahjoituksen odotus, ja sen saamisessa käytetään erilaisia henkisiä ja hengellisiä painostuskeinoja, kyse on silloin moraalista.

        Jos ryhmäkuri ilmentyy vaikka siten, että toistuvasti kysellään, oletko maksanut jo omat kymmenyksesi, saatetaan ehkä jopa tarkkailla toinen toistaan, se on painostuskeino. Joskus 2004 Patmoslaiset ovat jopa kyselleen toistensa tilitietoja, varmistaakseen tämän.

        Jos joku lahjoittaa jotain, alkaakin virrata yhä uusia kehotuksia maksaa lisää – aina vain suuremmin summin.

        Ristinvoiton artikkelissa tämä tilanne rehellisesti tunnustetaan:
        ”Niin ikään paheksuttavana voi pitää joidenkin saarnaajien tapaa uhata heitä arvostelevia henkilöitä jumalallisella rangaistuksella (kuten amerikkalaisevankelista David Herzog Suomessa vieraillessaan) tai pelotella niitä, jotka eivät maksa kymmenyksiä (kuten Leo Meller, joka opettaa blogissaan, että tällaisessa tapauksessa ”Jumala joka tapauksessa ottaa kymmenykset odottamattomien menojen, onnettomuuksien yms. kautta”).”

        ”Meller ja hänen pitkään johtamansa Patmos Lähetyssäätiö on hyvä esimerkki myös epäkohtana pidettävistä ylisuurista palkkioista – vai mitä pitäisi ajatella lahjoitusvaroilla toimivan järjestön useille kärkityöntekijöilleen maksamista keskimäärin noin 100 000 euron vuosiansioista.”
        RV ”Piinaviikko”

        Tämä on sitä hengellistä painostusta.

        Mikähän sinullakin on mennyt vikaan kun sinusta on tullut tuollainen valehtelija ja pahansuopa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä teologia kirkollisveron perustana on?

        ”Mikä teologia kirkollisveron perustana on?”

        Kymmenykset olivat VT:n laissa juutalaisille, jotka pääsääntöisesti maksoivat kymmenykset työllään tai vuosittaisen sadon tuoton tai karjan mukaan. Sen saattoi kuitata rahalla, silloin se tosin oli suurempi.
        Alkukristityt omivat tuon tavan, joskin aluksi se oli vapaaehtoista kunnes 500 luvulla määrättiin pakolliseksi. Tällöinkin pääpaino oli maataloustuotteissa, suomessa esim. haukina, rukiina ja muina luonnontuotteina, tai työvelvollisuutena. Tällä oli tavoitteena rahoittaa kirkkojen menoja.

        Nykyinen ns. kirkollisero on n. 1% luokkaa, ja se maksetaan paikallisille seurakunnille. Jokainen ymmärtää, että näin kustannetaan se arvokas toiminta, mitä kirkot ylläpitävät Jumalanpalveluksineen ja diakonia toimintoineen.

        Tähän ei liity hengellistä painostusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas vääristelet! Mellerillä ei ole mitään tekemistä Herzogin kanssa.

        Tuo lainaus oli siis Ristin Voitosta, artikkelista "Piinaviikko". Heikki Salmela on Ristin Voitto -lehden toimittaja (helluntaiherätyksen julkaisu) ja on siis tätä mieltä, eikä siinä ole mitään valheita.


    • Anonyymi

      Töihin pääsee harvoin oikeuksin. Matteuksen evankeliumi:
      5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
      Harvoin myökään ansaitahan.

      • Anonyymi

        Voin antaa ihokkaani mukana myös vaikka kalsarinikin, mutta vaippaani en kyllä anna.


    • Anonyymi

      Ei ole vaatinut!

    • Anonyymi

      Olen kuullut Mellerin saarnaavan että kymmenykset tulisi maksaa bruttotuloista eikä nettotuloistaan. Kun köyhä lesket, ja muutkin velkaiset köyhät työläiset noudattavat hänen sääntöään niin monille heilel tulee nälkäkuolema.

      Leo Mellerin on helppo julistaa tuollaista sontaa, kun on itse vuosien varrella nostannut palkkaa joka on ollut moninkertainen verrattuna keskituloisten ansiotasoa.

      Meller antaa paljostaan, ja paljon jää vielä omaan käyttöön. Mutta köyhä leski antoi "kaikkensa", vaikka kyse oli vain pennosista. Siksi köyhä leski on suurempi sankari kuin Meller.

    • Ei voi koska Meller ei ole niin tehnyt.

      🤨

    • Anonyymi

      No eipä taida voida, en ole kertaakaan kuullut Mellerin vaativan kymmenyksiä nimenomaan Patmokselle.

    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      219
      3337
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      119
      2029
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      99
      1504
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      195
      1352
    5. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      33
      1184
    6. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      21
      1173
    7. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      103
      1139
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1073
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      46
      1037
    10. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      1010
    Aihe