Aihe

Kuntosalille

Anonyymi

Miten saisin vanhemmat suostumaan kuntosalilla käyntiin? Oon siis 14v poika joka treenaa kotona käsipainoilla ja kahvakuulilla (penkkikin löytyy). Haluisin kuitenkin alkaa käymään salilla, koska siellä saa aika paljon paremmin tuloksia (tavoitteena siis kasvattaa lihasmassaa). Vanhemmat sanovat että olen liian nuori kuntosalille, mutta tutkimuksissakin on todistettu että salilla käyminen ei vaikuta esim. pituuskasvuun. Ja tottakai kävisin aluksi isän kanssa turvallisuussyistä.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tavoiteasetantasi ei ole aivan kohdallaan. Lihasmassaa?!
      Tuossa iässä olisi syytä kehittää muitaominaisuuksia.
      Liikkuvuutta, kimmoisuutta, koordinatiota, nopeutta ja erilaisia perustekniikoita.
      Kun valmiudet ovat kunnossa niin lihasta kertyy järkevän, tehohakuisen voimaharjoittelun bonuksena.

Jos kavu epäilyttää niin se selviää mm. kuvauttamalla ranteen luut josta ammattitaitoinen ortopedi pystyy sanomaan onko pituuskasvu pysähtynyt.
      Oikein suunniteltu ja toteutettu lihaskuntoharjoittelu ei pysäytä pituuskasvua.
      Oikea ja riittävä ravinto sekä lepo ovat reunaehtoja!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

Joo, mulla on perusasiat esim tekniikat kunnossa.
        Liikkuvuutta, kimmoisuutta, kordinaatiota sekä nopeutta löytyy riittävästi kun harrastin 9 vuotta yleisurheilua ja jalkapalloa. Mietin vaan miten saisin vanhemmat suostumaan salilla käymiseen!

• Anonyymi

Oikealla kuntosalilla EI saa parempia tuloksia. Miksi saisi?
      Olen nostellut painoja 15 vuotta, joista pari vuotta "oikealla" salilla, loput kotona, ja kotona saan tuloksia. Isäni nosti painoja kotonaan yli 20 vuotta urheilu-uransa aikana.
      Veljeni on nostellut kotonaan 10 vuotta ja hyllyä koristaa moni palkinto voimanostostosta.

• Anonyymi

Luonnekysymys! Muutamalla kaverillani on kotonaan treenimahdollisuudet. Yhdellä on lämpimässä piharakennuksessa täysin käyttökelpoinen punttisali täydennyksenä kuntosalin perusvarusteilla.
        Kukaan näistä hepuista ei saa itsestään irti kotitreeniä vaan käyvät salilla.
        Kotisaliheppu sanoi treenaavansa silloin kotona kun on estynyt lähtemästä yleiselle salille.
        Itsellani kotitreeni jää mieltä rauhoittavaksi lutkutteluksi eikä minulla ole normitankoa levyineen eikä nostolavaa.

Eräs treenikaverini kävi salilla vain sunnuntaisin koska hän treenasi kotona jossa hänellä veljineen oli oikea punttisali. Ei kuntosalivempaimia.
        Jäätyään eläkkeelle heppu on vakiokaävijä kuutena aamuna viikossa.
        70v äijä jähyää penkistä 130kg ja raakana rinnalle 100kg:lla raakana kakkosen.
        Äijä on luonteeltaa jähmeä erakkotyyppi.

• Anonyymi

Joo, mut ongelma onkin siinä että aika suppeat mahdollisuudet treenata kotona kun on vain ne käsipainot ja kahvakuulat. Ja just niinku joku sanoikin, et kyllä siellä salilla saa aika paljon enemmän itestään irti, ja semmosen asenteen treenata.

• Anonyymi

Oikeita tuloksia saat roinaamalla. Kuntosalilla sitten käyt vain esittelemässä roinattua bodyäsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomeen julistettu poikkeustila

Ulkonaliikkumiskielto pikapuoliin.
      Maailman menoa
      187
      3351
    2. Helsingin Itäkeskuksessa maskipakko, valvotaanko sitä?

Itiksessä on nyt maskipakko mutta valvotaanko sitä mitenkään? https://www.itis.fi/fi/ajankohtaista/kauppakeskuksessa-maskipakko
      Maailman menoa
      142
      3089