Eteläsuomen " minikaamos" pitkä auringoton aika syö psyyken voimavaroja. Nyt ei voi mennä aurinko lomillekaan koronatilanteen takia. Miten asia on?
Onko kirkasvalohoidosta tutkitusti ihmisille hyötyä?
4
74
Vastaukset
- Anonyymi
Pimein aika on jo takana...eikä kukaan investoisi kirkasvalolamppuun kun korona-noutaja voi kenet tahansa muuttaa elämäksi atomitasolla. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Mulla on kirkasvalolamppu. Taisin ostaa viime talvena? Se on pieni, kätevän kokoinen, Beurer-merkkinen. Mahtuu pöydälle sängyn viereen.
Käytän aamuisin, jos herään tarpeeksi aikaisin. Käyttöaika on kait klo 6.00-10.00. Puolta tuntia kai suositellaan?
Ehkä se tahdistaa päivärytmiä. En osaa sanoa piristääkö mielialaa. No en tunne olevani tällä hetkellä ainakaan masentunut. - Anonyymi
Minullakin on tuollainen pieni kirkasvalolamppu.
Masentunut en ole minäkään, mutta huomasin kyllä pimeimpään aikaan että se piristi.
Olen tuttujen kanssa keskustellut aiemmin auringon vaikutuksesta mielialaan, ja kaikki ovat sanoneet että kyllä aurinko ja valoisuus piristää.
Huolimatta siitä, onko ollut mitään masennusta vai ei. - Anonyymi
Nyt luonnon valoa on jo niin paljon, että kun menee valoisaan aikaan ulos, niin se on tehokkaampaa kuin paistatella lampun valossa. Olet kolme kuukautta myöhässä valohoitosi suhteen.
Itse olen mm. masennuksen vuoksi eläkkeellä. Kokeilin aikanani kirkasvalolamppua, eikä se mikään ihmelääke ollut. En huomannut erityistä tehoa. Sitä paitsi minulla on pöytävaloissa päivänvalopolttimet. Käytännössä sama asia kuin kirkasvalolamput.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222