Haaveilen ajasta eron jälkeen.

Anonyymi

Onko täällä muita kohtalon tovereita jotka on jumittaneet suoraan sanottuna paskaan suhteeseen jossa toinen pitää teidät tunnekiristyksen avulla? Minä olen ja haaveilen ajasta sen jälkeen, kun pääsen tästä suhteesta eroon, palaisin omaan koti maakuntaan ja kävelisin taas veden rannalla ja raikas tuuli puhaltaisi minun kasvoille ja muistaisin kuka olin kauan ennenkuin tämä ihminen mestari manipuloijana sai minut tuntemaan itseni ihmisenä täysin arvottomaksi. Tekisin taas asioita joiden tekemisestä sain joskus jonkunlaista mielihyvää surkeaan elämääni.

Se ei ole ollut koskaan muutenkaan mitään suurta nautintoa meinaten vaan aina aika surkeaa, mutta paska suhde ei kyllä ainakan mitenkään vahvista ihmistä vaan heikentää entisestään saaden ihmisen käpertymään kuoreensa ja masentumaan.

22

1145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haaveilu on helppoa mutta konkreettisesti sillä ei ole mitään arvoa.

      Jos tunnet että itsekunnioitustasi ja arvoasi riistetään jatkuvasti, haaveilu paremmasta ei muuta mitään. Ainoa, millä on mitään merkitystä, on sinun tehdä asialle jotain.
      Jos partnesisi on liian typerä tajutakseen sinua ali-arvioivan, halventavan ja loukkaavan käytöksensä (ts. on liian kykenemätön muuttumaan), ainoa mitä voit tehdä, on poistua kuvioista.

      Tosin on paljon helpompaa ottaa jatkuvasti saastaa kasvoilleen kuin parantaa omaa tilannettaan ja nähdä pikkiriikisen asian eteen vaivaa muuttaakseen tilanteen.
      Valinta on tietenkin sinun ja vain sinun, miten haluat järjestää elämäsi.

      • Anonyymi

        Alkuosa kommentistasi oli ihan jees, loppu puolestaan oli silkkaa dissaamista vaan. Siihen vaaditaan enemmän vaivaa kuin "pikkuriikkisen vaan" että muuttaa toiselta puolen suomea toiselle puolen suomea ja rahaa mitä minulla ei ole, koska olen ollut nyt kaksi vuotta työkyvytön jäätyäni rekan alle autokolarissa. Olen kuitenkin tehnyt jo päätöksen siitä, että aion irrottautua tästä haitallisesta suhteesta ja kumppanista jonka pääasiallinen elämän tehtävä tuntuu olevan minun dissaaminen ja kaikkien minun tekemisten kyseenalaistaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuosa kommentistasi oli ihan jees, loppu puolestaan oli silkkaa dissaamista vaan. Siihen vaaditaan enemmän vaivaa kuin "pikkuriikkisen vaan" että muuttaa toiselta puolen suomea toiselle puolen suomea ja rahaa mitä minulla ei ole, koska olen ollut nyt kaksi vuotta työkyvytön jäätyäni rekan alle autokolarissa. Olen kuitenkin tehnyt jo päätöksen siitä, että aion irrottautua tästä haitallisesta suhteesta ja kumppanista jonka pääasiallinen elämän tehtävä tuntuu olevan minun dissaaminen ja kaikkien minun tekemisten kyseenalaistaminen.

        Kuinka on mahdollista ettei ole mitään tuloa onnettomuudesta johtuvasta työkyvyttömäksi jäämisestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka on mahdollista ettei ole mitään tuloa onnettomuudesta johtuvasta työkyvyttömäksi jäämisestä?

        Satuin olemaan opiskelija juuri sillä hetkellä niin en minä mihinkään ansiosidonnaiseen esimerkiksi ole oikeutettu. Vai mitä ajoit kysymykselläsi takaa? Puhut kuitenkin toisen ihmisen elämästä joten vähän kunnioittavampaan sävyyn vois kirjottaa.


      • Anonyymi

        Mitä on tunnekiristys? Teitkö hänelle jotain ja olet nyt syyllisyydestä kiinni hänen auttamisessa? Vai mitä tapahtui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satuin olemaan opiskelija juuri sillä hetkellä niin en minä mihinkään ansiosidonnaiseen esimerkiksi ole oikeutettu. Vai mitä ajoit kysymykselläsi takaa? Puhut kuitenkin toisen ihmisen elämästä joten vähän kunnioittavampaan sävyyn vois kirjottaa.

        Oletko tarkistanut kaikki mahdolliset kuviot kyetäksesi tulemaan toimeen omillasi?
        Ala-arvoinen ihminen puolisona on viimeinen asia jota sinä tarvitset nyt. se haittaa parantumistasi ja vie innon minkään uuden yrittämiseen, kuten itsekin jo tiedät.

        Tavalla tai toisella sinu on päästävä tuosta kumppanistasi eroon ennekuin se saa liian paljon ja pysyvää tuhoa aikaan.

        Tsemppiä täältä roppakaupalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on tunnekiristys? Teitkö hänelle jotain ja olet nyt syyllisyydestä kiinni hänen auttamisessa? Vai mitä tapahtui?

        Tässä nimenomaisessa tapauksessa se on minun hoivaviettiin vetoamista ja siihen tosiasiaan, että henkilönä joka on itse jäänyt elämässä aika yksin niin säälin tätä henkilöä kun hän vetoaa minun syvempiin tunteisiin ja sanoo minun hylkäävän hänet aina, kun otan eron puheeksi.

        Kaipa voisin siis toisinsanoen sanoa että olen liian kiltti joissain määrin ja asetan toisten ihmisten henkisen hyvinvoinnin aivan liian usein omani edelle kuten tässä tapauksessa olen jo tehnyt useamman vuoden ajan. Ja kiltin ihmisen on vaikeaa sanoa ei, kun sitä vain haluaa toiselle hyvänmielen vaikka sitten joskus oman hyvinvoinnin kustannuksellakin. :(


    • Anonyymi

      Hei.
      Olin vastaanvanlaisessa suhteessa. Odotin koko ajan jotain, oikeaa hetkeä. Pelkäsin. E lin monta vuotta sitten kun elämää. Sellaista suurta mullistavaa hetkeä ei koskaan tullut. Mies oli reissussa ja tuona aikana päätin pakata tärkeimmät tavarat mukaan ja lähdin. Paras päätös koko elämässäni, olo keveni jaelämä näyttää päivä päivältä valoisammalta.🤗 Pystyt siihen!

      • Anonyymi

        Minäkin olen odottanut sopivaa hetkeä, ja sitä odottaessa elämä on mennyt ikäväksi.
        Varmaan tämä on ollut toisellekin osapuolelle ikävämpää päivä päivältä.

        Tunnesitomista on niin monenlaista, minulla eniten on vaikuttanut vastuuntunne. Kun tuntuu, että kumppani on sairastumassa dementiaan. Ei kaikki unohtelu johtune runsaasta alkoholinkäytöstä - eikä ehkä raivo ja ilkeyskään.

        Mutta nyt en enää yksinkertaisesti jaksa.
        Olemme tulleet tämän suhteen loppuun.

        Uudet kuviot ja niiden järjestäminen jännittävät, mutta en jaksa odottaa rauhallista hetkeä omassa kodissani, vapautta lähteä tapaamaan lapsia ja ystäviä....


    • Anonyymi

      Hei!
      Mitä aloittajalle kuuluu? Oletko saanut järjestettyä asiasi niin, että pystyt irtautumaan? Meitä, jos ei ihan paskassa, niin joka tapauksessa huonossa suhteessa eläjiä taitaa olla aika paljon, niin on aina kiva kuulla, jos joku on saanut riuhtaistua itsensä irti ja päässyt oman elämän alkuun. Sinua ei ihan hellällä kädellä ole koeteltu, joten olisi varmaan aika saada elämään jotain, joka tekee siitä elämisen arvoista. Ei vain päivästä toiseen kulkemista. Parempaa kevättä sinulle, nauti lämpenevistä keleistä ja toivottavasti kaikki alkaa järjestymään. Raha on kurja kapine, sitä pitää aina jonkun verran olla jo ihan henkensä pitimiksi. Onnelliseksi se ei edelleenkään tee..

      • Anonyymi

        Minulla on varmaan ihmisenä pitkä matka kuljettavana ennenkuin pääsen lopulliseen määränpäähäni ja siihen että saan irrotettua tämän haitallisen ihmisen otteen itsestäni, mutta nyt sain asunto tarjouksen jo ja se herättää minussa erittäin suurta toiveikkuutta että asiat olisivat menossa parempaan suuntaan.

        Seuraavaksi kun vain saan käytännön toimet järjestettyä niin tulee muutto minun osaltani konkretisoitumaan ja edessä on itsetunnon uudelleen rakentaminen ja pitkä kuntoutusprojekti alaraajojen täydellisen toimintakyvyn palauttemiseksi, että voin työllistyä siihen ammattiin mikä minua aidosti kiinnostaa.


    • Anonyymi

      Tältä minustakin tuntuu..

    • Anonyymi

      No äkkiä pois vaan tuollaisesta suhdeloukosta, teet toisellekkin karhunpalveluksen tuolla teeskentelylläsi, ihmisen opittava seisomaan omilla jaloillaan, muuten jää lopuniäkseen keskenkasvuiseen tilaan.

      • Anonyymi

        Niin no tuo on kyllä siinä mielessä totta, että tämä minun kumppani itsenäistyi vanhemmistaan oikeastaan vasta minun kautta ja on totuttautunut siihen että minä käytännössä elätän hänet ja huolehdin kotitöistä ja se ettei hän ole koskaan joutunut olemaan itsekseen ja vastaamaan itsestään on eräänlainen karhunpalvelus minun puolelta, mutta nyt se tulee loppumaan kunhan vain saan käytännön asiat hoidettua ja muuton toteutettua niin silloin hänen on pakko alkaa itsenäistymään ja kasvamaan aikuiseksi.

        Minulla ei ole mitään ongelmia seisoa omillaan, olen ollut itsenäinen koko ikäni ainoa huono ominaisuus minussa vain on se liika kiltteys ja se että otan liian helposti muiden ihmisten ongelmat omille hartioilleni ja yritän parhaan kykyni mukaan auttaa heitä kuten olen tässä tätä minun kumppania auttanut viimeiset 8 vuotta ja oma elämä on jäänyt taka-alalle. x(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no tuo on kyllä siinä mielessä totta, että tämä minun kumppani itsenäistyi vanhemmistaan oikeastaan vasta minun kautta ja on totuttautunut siihen että minä käytännössä elätän hänet ja huolehdin kotitöistä ja se ettei hän ole koskaan joutunut olemaan itsekseen ja vastaamaan itsestään on eräänlainen karhunpalvelus minun puolelta, mutta nyt se tulee loppumaan kunhan vain saan käytännön asiat hoidettua ja muuton toteutettua niin silloin hänen on pakko alkaa itsenäistymään ja kasvamaan aikuiseksi.

        Minulla ei ole mitään ongelmia seisoa omillaan, olen ollut itsenäinen koko ikäni ainoa huono ominaisuus minussa vain on se liika kiltteys ja se että otan liian helposti muiden ihmisten ongelmat omille hartioilleni ja yritän parhaan kykyni mukaan auttaa heitä kuten olen tässä tätä minun kumppania auttanut viimeiset 8 vuotta ja oma elämä on jäänyt taka-alalle. x(

        Kuulostat oikealta enkeliltä! Hyvä sydämiseltä ja niin huolehtivalta. Se ei ole huono ominaisuus, että olet kiltti ja autat muita, vaan se on todella ihailtavaa ja upeaa yhdeltä ihmiseltä pystyä moiseen. Ihana olet!

        Mutta 8v on pitkä aika ja kaikki ei voi jatkua pelkästään sinun varassasi. Tulee mieleen vanha sanonta "Veden kantaminen kaivoon, jossa se ei pysy." Olet tehnyt enemmän kuin kukaan voisi ikinä pyytääkään ja se on todella arvostettavaa. Kumppanisi tulisi olla kiitollinen kaikesta mitä olet hänen eteensä tehnyt ja arvostaa sitä sydämestään.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää ja ennen kaikkea sitä omaa aikaasi viimeinkin. Olet ansainnut sen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat oikealta enkeliltä! Hyvä sydämiseltä ja niin huolehtivalta. Se ei ole huono ominaisuus, että olet kiltti ja autat muita, vaan se on todella ihailtavaa ja upeaa yhdeltä ihmiseltä pystyä moiseen. Ihana olet!

        Mutta 8v on pitkä aika ja kaikki ei voi jatkua pelkästään sinun varassasi. Tulee mieleen vanha sanonta "Veden kantaminen kaivoon, jossa se ei pysy." Olet tehnyt enemmän kuin kukaan voisi ikinä pyytääkään ja se on todella arvostettavaa. Kumppanisi tulisi olla kiitollinen kaikesta mitä olet hänen eteensä tehnyt ja arvostaa sitä sydämestään.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää ja ennen kaikkea sitä omaa aikaasi viimeinkin. Olet ansainnut sen!

        Kiitos mukavasta kommentistasi, se antaa minulle mukavasti virtaa. :)

        Tämä ihminen on sellainen, että siltä on turha kiitosta odottaa, mutta niin oudolta kuin se ehkä saattaa kuulostaakkin niin auttamiseenkin joskus rutinoituu ja sitä vaan tekee vaikka tietää että ei tule saamaan minkäänlaista kiitosta itselleen.

        Nyt kuitenkin, kun minun toinen vanhemmista on vastaikään kuollut ja toinen vakavasti sairaana ja tämä ihminen edelleen vaatii vain antamaan itselleen niin olen havahtunut omien voimieni rajallisuuteen ja olen päättänyt, että nyt tämä auttaminen saa lopun viimein loppua kokonaan ja olen hakenut itselleni koulupaikkaa ja uutta asuntoa jonka myötä sitten ero.

        Kiitos.


    • Anonyymi

      Et ole mitään velkaa ihmiselle, jonka koet kohdelleen sinua epäkunnioittavasti, tuosta tilanteesta et voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi. Niin ja ehkei kannata tuolla ihmistuntemuksella kovin helposti alkaa jatkossa suhteilemaan, pysyt yksinäs vaan. Ja ihmettelen jos suhde alusta alkaen ollut epätyydyttävä, miten olet kuitenkin päätynyt niinkin syvälle tuohon liemeen, meinaan etteivätkö hälytyskellot missään vaiheessa edes helähtäneet. Joillain on pakonomainen tarve etsiä seuraa ja tasoisensa seura ei sitten elänänlaatua mitenkään paranna. Joten kannattaa kääntää katse myös omaan sisimpään, jos aikoo jatkossa löytää parempaa seuraa itselleen.

      • Anonyymi

        No huh, huh. Ai, että jonkun ihmisen huonosta kohtelusta tai ilkeydestä pitäisi kohteen syyttää itseään. Luepa vähän tekstiäsi hei. Tänne on ilmeisesti pesiytynyt jotenkin erikoinen, ilkeämielinen porukka. Mun mielestä ihminen, joka tosta vaan pystyy esim. hyödyntämään heikoilla olevaa ihmistä, on paha. Ja oikeasti hyviä ihmisiä on kyllä paljon, jotka ei kaikissa tilanteissa vain hyödynnä kaikkia mahdollisuuksia, varsinkin jos tietävät sen olevan väärin. En oikein enempää osaa selittää mitä tarkoitan.
        Huonosta suhteesta on monesti vaikea lähteä pois. Vaatii itsetunnon nostamista ja voimien keräämistä ja siinä me kaikki voidaan auttaa. On ihana lohduttautua ajatuksella, että jossain vaiheessa voimat lähtöön on riittävät.


    • Anonyymi

      Kerroit asiottesi menevän oikeaan suuntaan, ie. asunto on myynnissä ja olette saaneet jo ostotarjouksen.
      Hyväksykää se!

      On hyvä olla huolehtivainen toista kohtaan. Kuitenkin, sinun hyvyys ja huolehtivaisuus on täisin sioille heitetty. Ts. tuo mies ei ole välittänyt siitä tiiman tippaa. Olet saanut vain palkaksesi lokaa kasvoille.
      Onko tuo oikein?
      Ei tietenkään!
      Ehkä opit tästä sen verran että alat valikoimaan läheiset ystäväsi paljon, paljon tarkemmin!
      Katsoppas, on nimittäin olemassa miehiä jotka arvostavat sisältä-kauniita ja hyviä naisia.
      Heidän loytäminen on ehkä vaikempaa. He kun eivät tyrkytä itseään jokapaikassa.
      Mutta, usko, heitä on!

      Sinun ei tarvitse tunkea itseäsi enää tuntemattomien miesten seuraan jotka noin häikäilemättomästi käyttävät sinua hyväkseen!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Jos ihmisiä kiinnostaa kuulla, että mitä minulle kuuluu niin ero prosessi etenee pienin hiirin askelin ja tärkein asia on tullut toteen nimittäin se, että minä olen nyt päättänyt että tämä suhde saa luvan loppua, kun olen vihdoin havainnut sen miten empatiekyvytön tämä minun mies on ja miten loppu minä alan tähän suhteeseen olemaan ja tähän ihmiseen jonka kanssa olen ollut.



        Jos ihmisiä kiinnostaa edelleen kuulla, että miten minulla menee niin voin tänne uusia kommentteja laittaa. :)


    • Anonyymi

      Lopetan suhteen psykopaattiin tilaamalla uudet lukot.
      Sitten teen lähetysmiskielto hakemuksen poliisille.
      Lopulta ihanaa olla rauhassa. Ruoat säilyy jääkaapissa, eikä palveluksesta kieltäytyminen aiheuta "jäynää".

      Jos poliisi ei hoida hommiaan, niin Igor hoitaa kyllä.

      • Anonyymi

        Lähestymiskieltoa ei saa noin vain suomessa vaan pitää olla tosi paljon näyttöä sen eteen ennenkuin poliisi lähtee sellaisen määräämään.

        Suosittelisin turvakotia, jos sinun eksä on oikeasti noin inhottava sinua kohtaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe