Miten kalorit saa pidettyä alhaisena laihdutuskuurin aikana

Anonyymi

Ilta on pahinta aikaa sortua syömään liikaa.Sellainenkin dietti on olemassa kuin näkkileipädietti.Sitä ei kannata kuitenkaan käyttää sellaisenaan.Totesin nyt näkkileivän toimivan hyvin iltanapostelun estäjänä.

Käytän nyt iltanaposteluun vain pieniä näkkileivän paloja,yhdessä palassa on vain 40 kaloria.Jo aivan pieni 2 cm pala vei pois nälän tunteen

Toinen konsti on pienentää vähän entisestään pieniä annoskokoja esim jos on ollut kiinteää ruokaa 350 aterialla,niin vähentää sen 250 grammaan,sitten olisi hyvä lisätä päivään enemmän kävelyä.

Hapankorppukin käy naposteluun aivan yhtä hyvin.Joskus olen kokeillut napostelua kasviksilla,mutta olen todennut sen toimimattomaksi.Leivässä on kasviksiin verrattuna parempi maku,ja se vie hyvin pois nälkää.

35

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos syö riittävästi ns. päivällisellä niin illalla ei tarvitse enää napostella vaan sillä pärjää seuraavaan aamuun asti.

      • Tai sitten napostelee hedelmiä ja kasviksia. Itse en varastoi tuon takia ns. herkkuja joten jos tulee illalla nälkä niin väännän pari leipää ilman rasvaisia päällysteitä tai syön pienen tölkillisen raejuustoa tai rahkaa puolukkahillolla. Popcorn on myös oiva napostelutuote.


      • Anonyymi

        Parempi on syödä tasaisin väliajoin 200-300 kaloria koko päivän ajan,toimii itselläni parhaiten,yleensä syön suurimman osan ruuasta iltapäivisin,ei tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan,ja saa hyvät yöunet.


    • Anonyymi

      Taisi tuossa energiamäärässä tulla tuhatkertainen virhe, esimerkiksi yhdessä Koulunäkki leivässä on 40 KILOkaloria.

      Onhan joku julkkiksistakin kokeillut näkkileipädieettiä ja saikin hienoja painon alenemia, mutta näkyy olevan taas vanhassa painossaan.

      Mikään dieetti ei tehoa kun halutaan pysyvää painon alenemaa, siihen tarvitaan kokonaisvaltaista ruokailutapojen muutosta pysyvästi. Dieetti loppuu aikanaan ja sitä käyttänyt odottaa sitä kuin kuuta nousevaa ja sitten palataan niihin vanhoihin epäterveellisiin ruokailutapoihin (ja painoon). Parhaiten tehoaa kun syö aivan samoja ruokia kuin aiemminkin, mutta pienentää annoskokoja. Liikunnan lisääminenkään ei ole niin tehokas laihdutustapa kuin ruokamäärä vähentäminen.

      • Jos ihminen on lihava tai edes ylipainoinen eikä liiku niin tuskin laihtuu liikkumalla pysyvästi. Ihan sama kuin ihmedieeteissäkin, suurin osa palaa vanhoihin ruokailutottumuksiin. Parempi siis etsiä sellainen dieetti jossa saa vähemmän energiaa kuin ennen ja jota pystyy noudattamaan loppuelämänsä.


      • Anonyymi

        En ole näkkileipädietillä,syön sitä illalla VAIN yhden palan,senkin vähitellen monen tunnin aikana.Vain ajatus näkkileivän käytöstä tuli mikko kivisen käyttämästä näkkileipädietistä.

        Harkitsin muitakin vähäenergisiä diettejä,mutta tulin siihen tulokseen että niitä EI kannata käyttää.Käytän tätä entistä toimivaa sekaruokavalioa.Pääaasia olisi saada pidettyä kalorit joka päivä alle 2000 kalorissa.


      • Anonyymi

        ”Taisi tuossa energiamäärässä tulla tuhatkertainen virhe, esimerkiksi yhdessä Koulunäkki leivässä on 40 KILOkaloria.”

        Yleiskielessä ei ole tapana puhua kilokaloreista, vaan pelkistä kaloreista, vaikka tarkoitettaisiin kcal-yksikköä. Näin sekä suomessa että englannissa.


      • Anonyymi

        Paljonko nökkörissä on sokeria juri niin paljon että lisää aina nälön tunnetta.

        Sokeri nostaa i nsuliinitasoa ja senjälkeen mölän tunnetta.

        Syö vaika kaalia ja leseitä , v ihreetä teetä. Maustamatonta siis einlaminoiyua kanaa.
        Paistin lienen voi käyttää kastikeena maustamattomassa kanssa .


    • Anonyymi

      Näkkileivän syönnissä myöhäis illalla oli sekin etu että se väsytti ja uni tuli paremmin.
      Leivän sisältämä hiilihydraatti on se mikä aiheuttaa sen väsymyksen.

      Ennen minulla oli monestikkin se tapa että sorruin illalla syömään jotai keksejä esim fasupaloja,jo yhdessä pienessä fasupalassa on kaloreita 50 ja niistäkin tuli monesti päivään 200 ylimääräistä kaloria tai enemmän eli jo tämäkin aiheuttaa sen ettei ainakaan laihdu yhtään.

      Pelkkä 200 kalorin pienentäminen laihduttaa kuukaudessa melkein 1 kiloa koska yksi rasvakilo on 7000 kaloria
      200x 30=6000 kaloria eli melkein kilo rasvaa

      Toinen konsti mitä nyt olen käyttänyt ON karkin syönnin kokonaan lopettaminen laihdutuksen aikana.Se täytyi tehdä sen takia koska määrät meni niin suureksi että se alkoi aiheuttamaan lihomista.(siitäkin kalorien pienentyminen vähintään 200 kal päivässä ELI kilon laihtuminen kuukaudessa)
      KAIKKI MISTÄ TULEE LIIKAA KALOREITA ON LOPETETTAVA HETI KOKONAAN

      Kolmas konsti mitä nyt tulen käyttämään on hiihtolenkkien pidentäminen 2,5 tuntiin päivässä,sekin laihduttaa ainakin 2 kiloa kuukaudessa.

      • Jos on kovin ongelmallinen suhde makeaan niin voi olla että kannattaa harkita totaalikieltäytymistä. Liikunnalla ei voi kompensoida epäterveellistä ruokavaliota vaikka sen avulla voi kyllä polttaa ylimääräisen energian.

        Itse en varastoi herkkuja jääkaappiin niin ei tule sorruttua niihin. Samaten ostan alkoholia vain sen verran kuin mitä haluan sillä hetkellä ja juon sen useimmiten ravintolassa.


      • Anonyymi

        Yksi tapa laihtua on syödä aamulla kakunpala,se ON aivan tutkimuksissakin todettu auttavan laihdutuksessa,mutta ne jotka syö toisenkin palan ei kannata käyttää sitä ollenkaan ,koska kalorit nousevat silloin liian suureksi millä onkin sitten päinvastainen vaikutus,eli lihominen.

        Syön itse kakkua kahvin kanssa myös MYÖS iltapäivällä ,eikä se vaikuta ainakaan minulla ollenkaan laihtumiseen,koska olen karsinut nyt pois kaiken muun lihottavan ruuan.


      • Anonyymi

        Hassu juttu, nimittäin monella hyvä uni tulee pätkäpaastolla. Mukavampaa nukkua, kun vatsa ei ole liian täynnä. Hikoiluttaakin vähemmän yöllä. Ei tarvitse kikkailla sokerilla, jotta uni tulisi.


    • Anonyymi

      Itse syön kymmenen näkkäripalaa yhdeltä istumalta. Yksi ei riitä mihinkään.

      • Anonyymi

        Sinä et taida olla sitten millään laihdutuskuurilla.Tämä on valitettavasti se tosiasia että laihduttajan PITÄÄ syödä vähän,MUUTEN ei laihdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et taida olla sitten millään laihdutuskuurilla.Tämä on valitettavasti se tosiasia että laihduttajan PITÄÄ syödä vähän,MUUTEN ei laihdu.

        Keskitysleirivangit laihtuivat. Söivät, tosin ei heille erityisemmin ruokaa annettu. Eli jos saa niukasti energiaa, laihtuu.


    • Anonyymi

      Ketogeeninen ruokavalio on ainoa ruokavalio, jolla voit pitää kalorit alhaalla. Kun jättää hiilihydraatit pois ruokavaliosta, niin ei ole enää nälkä ollenkaan ja laihdut tämän seurauksena.

      • Anonyymi

        Ei siinä ole mitään eroa,itse syön VAIN runsaasti hiilihydraatteja sisältävää ruokaa,sitä saa syödä aivan tarpeeksi ja sillä laihtuu aivan yhtä paljon.Syöty ruoka pitää olla vähärasvaista,silloin kun se on vähärasvaista sitä saa syödä 2-3 kertaa enemmän kuin rasvaista ruokaa.

        Itseasiassa ketodietti ON kitudietti,siinä keho käyttää vain kehon omia rasvoja energian lähteenä.Syöty ruoka on niin yksipuolista ettei se ravitse aivoja ja lihaksia,ja ruokamäärät hyvin pieniä esim yksi rasvainen porsaanfilepihvi,ja siinä on sitten se päivän ruoka rasvakahvi.

        Tavallisessa hiilihydraattidietissä myös aivot ja lihakset saa ravintoa, rasvaa palaa jos on kalorivajeessa.Mitä suurempi on kalorivaje sitä enemmän rasvaa palaa.
        Hiilihydraattipitoinen ruoka on hyvän makuista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään eroa,itse syön VAIN runsaasti hiilihydraatteja sisältävää ruokaa,sitä saa syödä aivan tarpeeksi ja sillä laihtuu aivan yhtä paljon.Syöty ruoka pitää olla vähärasvaista,silloin kun se on vähärasvaista sitä saa syödä 2-3 kertaa enemmän kuin rasvaista ruokaa.

        Itseasiassa ketodietti ON kitudietti,siinä keho käyttää vain kehon omia rasvoja energian lähteenä.Syöty ruoka on niin yksipuolista ettei se ravitse aivoja ja lihaksia,ja ruokamäärät hyvin pieniä esim yksi rasvainen porsaanfilepihvi,ja siinä on sitten se päivän ruoka rasvakahvi.

        Tavallisessa hiilihydraattidietissä myös aivot ja lihakset saa ravintoa, rasvaa palaa jos on kalorivajeessa.Mitä suurempi on kalorivaje sitä enemmän rasvaa palaa.
        Hiilihydraattipitoinen ruoka on hyvän makuista.

        Ei karpatessa syödä porsaanfilettä tai -ulkofilettä vaan pekonia ja kasleria. Ketogeeninen dieetti vie kyllä nälän mutta myös lihasta: 'Energy expenditure and body composition changes after an isocaloric ketogenic diet in overweight and obese men'. Spoilerina: 'Body fat loss slowed during the KD and coincided with increased protein utilization and loss of fat-free mass'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään eroa,itse syön VAIN runsaasti hiilihydraatteja sisältävää ruokaa,sitä saa syödä aivan tarpeeksi ja sillä laihtuu aivan yhtä paljon.Syöty ruoka pitää olla vähärasvaista,silloin kun se on vähärasvaista sitä saa syödä 2-3 kertaa enemmän kuin rasvaista ruokaa.

        Itseasiassa ketodietti ON kitudietti,siinä keho käyttää vain kehon omia rasvoja energian lähteenä.Syöty ruoka on niin yksipuolista ettei se ravitse aivoja ja lihaksia,ja ruokamäärät hyvin pieniä esim yksi rasvainen porsaanfilepihvi,ja siinä on sitten se päivän ruoka rasvakahvi.

        Tavallisessa hiilihydraattidietissä myös aivot ja lihakset saa ravintoa, rasvaa palaa jos on kalorivajeessa.Mitä suurempi on kalorivaje sitä enemmän rasvaa palaa.
        Hiilihydraattipitoinen ruoka on hyvän makuista.

        Toisin sanoen hiilihydraattidietissä keho ottaa energian syödystä ruuasta ja jos on kuluttanut enemmän energiaa kuin syönyt keho ottaa energiaa kehon omista rasvoista.

        Syöty hiilihydraattipitoinen ruoka on ihmisen pääasiallinen ravinnon lähde ja kehon omat rasvat vain varapolttoaine.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen hiilihydraattidietissä keho ottaa energian syödystä ruuasta ja jos on kuluttanut enemmän energiaa kuin syönyt keho ottaa energiaa kehon omista rasvoista.

        Syöty hiilihydraattipitoinen ruoka on ihmisen pääasiallinen ravinnon lähde ja kehon omat rasvat vain varapolttoaine.

        Elimistön hiilihydraattivarastot ovat sangen rajalliset ja niitä käytetään vain välttämättömiin asioihin. Hermosolut eivät pysty käyttämään rasvaa kuten eivät myöskään verisolut. Lihakset tarvitsevat myöskin glukoosia jos vauhti on kova. Levossa siis mennään pääasiassa rasvalla ja ylimääräinen hiilihydraatti muunnetaan rasvaksi. Rasva taas kuljetetaan suurimmaksi osaksi suoraan rasvakudoksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen hiilihydraattidietissä keho ottaa energian syödystä ruuasta ja jos on kuluttanut enemmän energiaa kuin syönyt keho ottaa energiaa kehon omista rasvoista.

        Syöty hiilihydraattipitoinen ruoka on ihmisen pääasiallinen ravinnon lähde ja kehon omat rasvat vain varapolttoaine.

        Nälälle ja tarpeelle napostella on yksi ainoa syy: proteiinin puute. Osta laadukasta maustamatonta proteiinijauhetta. Käytä sitä päivässä vähän enemmän, kuin mikä on proteiinin tarpeesi. Elimistöllä on nk. proteiinikatto. Kun syöt vähän liikaa proteiinia, elimistö tulkitsee, että olet saanut tarpeeksi ravintoa. Olet kylläinen, etkä tarvitse enää jatkuvaa märehtimistä.

        Nälän ja napostelun tarve on oire aliravitsemuksesta eli proteiinin puutteesta. Et voi laihtua, jos yrität ylläpitää dieetilläsi aliravitsemustilaa, ja sen vuoksi taistelet koko ajan nälän tunnetta vastaan, ja ennemmin tai myöhemmin sorrut ahmimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään eroa,itse syön VAIN runsaasti hiilihydraatteja sisältävää ruokaa,sitä saa syödä aivan tarpeeksi ja sillä laihtuu aivan yhtä paljon.Syöty ruoka pitää olla vähärasvaista,silloin kun se on vähärasvaista sitä saa syödä 2-3 kertaa enemmän kuin rasvaista ruokaa.

        Itseasiassa ketodietti ON kitudietti,siinä keho käyttää vain kehon omia rasvoja energian lähteenä.Syöty ruoka on niin yksipuolista ettei se ravitse aivoja ja lihaksia,ja ruokamäärät hyvin pieniä esim yksi rasvainen porsaanfilepihvi,ja siinä on sitten se päivän ruoka rasvakahvi.

        Tavallisessa hiilihydraattidietissä myös aivot ja lihakset saa ravintoa, rasvaa palaa jos on kalorivajeessa.Mitä suurempi on kalorivaje sitä enemmän rasvaa palaa.
        Hiilihydraattipitoinen ruoka on hyvän makuista.

        Hiilihydraattipitoista tai (hiilari rasva) ruokaa syödessä määrät karkaavat käsistä ja ihminen lihoo. Jos esim. syö pelkkää juustoa niin hyvin nopeasti se alkaa maistua pahalle ja ei ole edes nälkä. Mutta jos syöt vaikka ranskalaisia perunoita, niin niitä saattaa mennä kilo yhdellä aterialla. Eikä niihin kyllästy vaan niitä haluaa aina vain isompia määriä. Proteiini rasva ruoissa käy päinvastoin. Määrät pienenee jatkuvasti dieetin edetessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nälälle ja tarpeelle napostella on yksi ainoa syy: proteiinin puute. Osta laadukasta maustamatonta proteiinijauhetta. Käytä sitä päivässä vähän enemmän, kuin mikä on proteiinin tarpeesi. Elimistöllä on nk. proteiinikatto. Kun syöt vähän liikaa proteiinia, elimistö tulkitsee, että olet saanut tarpeeksi ravintoa. Olet kylläinen, etkä tarvitse enää jatkuvaa märehtimistä.

        Nälän ja napostelun tarve on oire aliravitsemuksesta eli proteiinin puutteesta. Et voi laihtua, jos yrität ylläpitää dieetilläsi aliravitsemustilaa, ja sen vuoksi taistelet koko ajan nälän tunnetta vastaan, ja ennemmin tai myöhemmin sorrut ahmimaan.

        Ei ole nälkää eikä aliravitemusta.Yleensä sitä syödään vain tavan vuoksi ja ajan kuluksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole nälkää eikä aliravitemusta.Yleensä sitä syödään vain tavan vuoksi ja ajan kuluksi.

        Ehdottomasti näin. Tuossa on yksi syy miksi esimerkiksi karppaus toimi eli kun ruoka-aineiden määrää rajoitetaan voimakkaasti niin mielihalut vähenevät. Mitä enemmän mahdollisuuksia niin sitä enemmän ihmiset syövät.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ehdottomasti näin. Tuossa on yksi syy miksi esimerkiksi karppaus toimi eli kun ruoka-aineiden määrää rajoitetaan voimakkaasti niin mielihalut vähenevät. Mitä enemmän mahdollisuuksia niin sitä enemmän ihmiset syövät.

        Mitä isompi ruokalajivalikoima, sitä enemmän ihminen tutkitusti tulee syöneeksi.

        Rochelle Embling, Aimee E Pink, Jennifer Gatzemeier, Menna Price, Michelle D Lee, Laura L Wilkinson, Effect of food variety on intake of a meal: a systematic review and meta-analysis, The American Journal of Clinical Nutrition, 2021;, nqaa352, https://doi.org/10.1093/ajcn/nqaa352


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraattipitoista tai (hiilari rasva) ruokaa syödessä määrät karkaavat käsistä ja ihminen lihoo. Jos esim. syö pelkkää juustoa niin hyvin nopeasti se alkaa maistua pahalle ja ei ole edes nälkä. Mutta jos syöt vaikka ranskalaisia perunoita, niin niitä saattaa mennä kilo yhdellä aterialla. Eikä niihin kyllästy vaan niitä haluaa aina vain isompia määriä. Proteiini rasva ruoissa käy päinvastoin. Määrät pienenee jatkuvasti dieetin edetessä.

        Minulla on ollut aivan KAIKKI ruoka hyvin hiilihydraattipitoista,EI OLE yhtään nälän tuntemuksia.Kalorit olleet nyt n 2000 päivässä.Ehkä joudun jättämään vielä yhden makkaraleivän pois päivästä,jos en ala laihtumaan.Makkaran siivutan ja paistan pannulla syön ruisleivän päällä lämmitän myös leivän ja lisään siihen päälle vähän rasvaa.karkin syönnin olen jo lopettanut kokonaan.
        Voihan niitä ranskalaisia perunoita syödä vaikka monta kiloa,mutta niitä saa syödä vain korkeintaan 300g ja jos itse syön perunoita valitsen sen rasvattoman vaihtoehdon,niin kalorit pienentyy 3 kertaa

        Ranskalaiset perunat 100g 180 kal
        perunasipulisekoitus 100g 55 kal

        https://apetit.fi/tuotteet/apetit-kotimainen-peruna-sipulisekoitus-500-g/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut aivan KAIKKI ruoka hyvin hiilihydraattipitoista,EI OLE yhtään nälän tuntemuksia.Kalorit olleet nyt n 2000 päivässä.Ehkä joudun jättämään vielä yhden makkaraleivän pois päivästä,jos en ala laihtumaan.Makkaran siivutan ja paistan pannulla syön ruisleivän päällä lämmitän myös leivän ja lisään siihen päälle vähän rasvaa.karkin syönnin olen jo lopettanut kokonaan.
        Voihan niitä ranskalaisia perunoita syödä vaikka monta kiloa,mutta niitä saa syödä vain korkeintaan 300g ja jos itse syön perunoita valitsen sen rasvattoman vaihtoehdon,niin kalorit pienentyy 3 kertaa

        Ranskalaiset perunat 100g 180 kal
        perunasipulisekoitus 100g 55 kal

        https://apetit.fi/tuotteet/apetit-kotimainen-peruna-sipulisekoitus-500-g/

        Peruna-sipulisekoitukseen monet laittavat kermaa, mikä nostaa kalorimäärää.

        Ranskanperunoissa energiapitoisuus tuntuu vaihtelevan. Mummon ranskalaisissa se on vain 136 kcal, eikä suolaa ole lisätty. Tosin ei Apetitin peruna-sipulisekoitukseenkaan ole lisätty suolaa (onneksi niin).

        https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/38d64951-24fa-4a48-8634-71840ebd0ff8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään eroa,itse syön VAIN runsaasti hiilihydraatteja sisältävää ruokaa,sitä saa syödä aivan tarpeeksi ja sillä laihtuu aivan yhtä paljon.Syöty ruoka pitää olla vähärasvaista,silloin kun se on vähärasvaista sitä saa syödä 2-3 kertaa enemmän kuin rasvaista ruokaa.

        Itseasiassa ketodietti ON kitudietti,siinä keho käyttää vain kehon omia rasvoja energian lähteenä.Syöty ruoka on niin yksipuolista ettei se ravitse aivoja ja lihaksia,ja ruokamäärät hyvin pieniä esim yksi rasvainen porsaanfilepihvi,ja siinä on sitten se päivän ruoka rasvakahvi.

        Tavallisessa hiilihydraattidietissä myös aivot ja lihakset saa ravintoa, rasvaa palaa jos on kalorivajeessa.Mitä suurempi on kalorivaje sitä enemmän rasvaa palaa.
        Hiilihydraattipitoinen ruoka on hyvän makuista.

        Kyykääminen on helppoaja nooeeaa laihdutus kuntoilua
        Kyykkyn ja ylös samala nostaen ködetkin pysyyyn.

        Itse kyykkään noin sata keraa päivässä.
        Kaksktr keraa sarjoja.

        Ei enää aelkökipuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut aivan KAIKKI ruoka hyvin hiilihydraattipitoista,EI OLE yhtään nälän tuntemuksia.Kalorit olleet nyt n 2000 päivässä.Ehkä joudun jättämään vielä yhden makkaraleivän pois päivästä,jos en ala laihtumaan.Makkaran siivutan ja paistan pannulla syön ruisleivän päällä lämmitän myös leivän ja lisään siihen päälle vähän rasvaa.karkin syönnin olen jo lopettanut kokonaan.
        Voihan niitä ranskalaisia perunoita syödä vaikka monta kiloa,mutta niitä saa syödä vain korkeintaan 300g ja jos itse syön perunoita valitsen sen rasvattoman vaihtoehdon,niin kalorit pienentyy 3 kertaa

        Ranskalaiset perunat 100g 180 kal
        perunasipulisekoitus 100g 55 kal

        https://apetit.fi/tuotteet/apetit-kotimainen-peruna-sipulisekoitus-500-g/

        Vaakapainosta ei näe monesti ollenkaan laihtumista.Kun kalorit on tasaisesti 2000 laihtumista tapahtuu aivan varmasti,se tulee VÄLILLÄ vain kiinteytymisen muodossa.

        Painon laskeminen tapahtuu TARKAN ruokapäiväkirjaseurannan mukaan portaittain noin kahden viikon välein ( hiilihydraattien poistamisella poistuu vain nesteitä lyhyessä ajassa monta kiloa,sitä tapaa EN käytä.Keho on parempi pitää hyvin nesteytettynä,se estää lihasvaurioita ja on muutenkin aivoille ja muille elintoiminnoille parempi KUIN kuiva keho)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraattipitoista tai (hiilari rasva) ruokaa syödessä määrät karkaavat käsistä ja ihminen lihoo. Jos esim. syö pelkkää juustoa niin hyvin nopeasti se alkaa maistua pahalle ja ei ole edes nälkä. Mutta jos syöt vaikka ranskalaisia perunoita, niin niitä saattaa mennä kilo yhdellä aterialla. Eikä niihin kyllästy vaan niitä haluaa aina vain isompia määriä. Proteiini rasva ruoissa käy päinvastoin. Määrät pienenee jatkuvasti dieetin edetessä.

        Löytyykö tuolle teorialle jonkinlaista kirjallista vahvistusta? Tuosta makuyhdistelmästä puuttui suola. Suolattomia ranskalaisia ei syö kukaan, eli se koukuttava asia onkin suolan ja rasvan yhdistelmä.
        Ruokamäärät eivät karkaa käsistä ellei ihmisellä satu olemaan ahmimishäiriö, ei terveelle ihmiselle sellaista tapahdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö tuolle teorialle jonkinlaista kirjallista vahvistusta? Tuosta makuyhdistelmästä puuttui suola. Suolattomia ranskalaisia ei syö kukaan, eli se koukuttava asia onkin suolan ja rasvan yhdistelmä.
        Ruokamäärät eivät karkaa käsistä ellei ihmisellä satu olemaan ahmimishäiriö, ei terveelle ihmiselle sellaista tapahdu.

        No minä söin eilen suolattomia ranskalaisia. Tosin ketsupin ja paprikamajoneesin mukana tuli kuitenkin runsas gramma suolaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö tuolle teorialle jonkinlaista kirjallista vahvistusta? Tuosta makuyhdistelmästä puuttui suola. Suolattomia ranskalaisia ei syö kukaan, eli se koukuttava asia onkin suolan ja rasvan yhdistelmä.
        Ruokamäärät eivät karkaa käsistä ellei ihmisellä satu olemaan ahmimishäiriö, ei terveelle ihmiselle sellaista tapahdu.

        Jokainen, joka kokeillut ketogeenistä ruokavaliota, tietää tämän ilmiön. Sitä ei jostain syystä uskalleta tutkia tieteellisesti. Ilmeisesti jo etukäteen pelätään tuloksia.


    • Anonyymi

      Ei nälkäisenä saa mennä nukkumaan , iltasyönti on mitä rentouttavin tapa viettää iltaa tv:n ääressä ja herkutella , laihdutuskuurilla vain kiusaat itseäsi , parempi on opetella kohtuuteen annosten suhteen , kun ei istu tietsikan tai puhelimen kanssa koko päivää vaan liikkuu tarpeeksi voi sitten napostella huoletta.

      • Anonyymi

        Huom.Täällä keskustellaan laihduttamisesta EIKÄ lihottamisesta.


    • Anonyymi

      Mutta jos liikuu ja eiistu y ietsikan ääressä kokopäivää
      Ei pitäisi ollapaino ongelmia olenkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe