Kannattaa opetella irti vihasta

Anonyymi

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä kyllä.

      • Anonyymi

        Niin, onhan selvää, että päätäittenkin mielestä turhaa hygieniaa on syytä välttää, eikä saa missään nimessä käyttää aggressiivista täishampoota. Koska päätäit ovat yhdenvertaisia, tosin vain omasta mielestään.


    • Anonyymi

      Katria on aina miellyttävä kuunnella, no tykkään kyllä katsellakin, mutta se hänen selkokielinen kertomistapa asiassa jossa hän aivotutkijana on ammattilainen.
      Erittäin fiksu kolumni ja jokaisen rähisijän olisi syytä pysähtyä miettimään mistä ne kuten Katrikin sanoi "pahat persut" yms mielen tunteet johtuvat.

    • Anonyymi

      "Yksilöiden lisäksi ihmiset osaavat nimittäin valitettavasti vihata myös ihmisjoukkoja. Joukkovihaan liittyy ihmistä tyhmentävä voimakas ajattelun vääristymä, yliyleistäminen. Siinä vihaaja ajattelee erheellisesti, että esimerkiksi kaikki iholtaan tietynväriset ovat samanlaisia, yhtä inhottavia ja perinjuurin halveksuttavia. Joukkoviha onkin ollut ihmiskunnan historian kammottavimpien tapahtumien polttoainetta. Hirmuteot ovat mahdollisia, kun toinen on omassa mielessä läpeensä paha, eikä edes ihminen.

      Siksi juuri erityisesti joukkovihaa yritetään yhteiskunnassa estää."

    • Anonyymi

      "Miten joukkovihaa voisi sitten vähentää?"

      Tunnetaidot ja hyvät käytöstavat. Aivotutkija, muttei ollut sanakaan näistä perustaidoista. Aika säälittävää.

      • Anonyymi

        Nykyinen 'keskustelu' koskien mitä tahansa aiheellustakin kritiikkiä käsitetään vihaksi, koska syyllistämällä muut on helpompi pyyhkäistä oma alkeellinen kehitysmaalaisjätteen kuteminen toisen kansan identiteetillä sivuseikaksi. Koska kkkkkauhea viha ja rrrrrrasismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen 'keskustelu' koskien mitä tahansa aiheellustakin kritiikkiä käsitetään vihaksi, koska syyllistämällä muut on helpompi pyyhkäistä oma alkeellinen kehitysmaalaisjätteen kuteminen toisen kansan identiteetillä sivuseikaksi. Koska kkkkkauhea viha ja rrrrrrasismi.

        Kyllä. Politiikkaan on tullut sana viha erimielisyyden tilalle. Etenkin hallituspuolueet käyttää oppositiosta mielellään "he vihaavat" termiä, koska sitä pyritään käyttämään arkojen aiheiden tarkoitukselliseen hiljentämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Politiikkaan on tullut sana viha erimielisyyden tilalle. Etenkin hallituspuolueet käyttää oppositiosta mielellään "he vihaavat" termiä, koska sitä pyritään käyttämään arkojen aiheiden tarkoitukselliseen hiljentämiseen.

        Ihan aiheesta vihaavat hallituksen mädättäjiä, jotka suunnitelevat väestönvaihtoa suoneen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan aiheesta vihaavat hallituksen mädättäjiä, jotka suunnitelevat väestönvaihtoa suoneen

        Harhoissa elät. Voi voi


    • Anonyymi

      Todellakin ja tässä prosessissa saattaa auttaa se, ettei kukaan varsinkaan lähes tuntematon ala viisastelemaan aiheesta tai arvioimaan kapasiteettiasi ja resurssejasi siihen tietämättä pätkääkään siitä, kuinka hyvä voit sydämeltäsi olla, jos tapa kohdata tilanne on vilpitön, vähättelemätön ja ei-ohjaileva.

    • Anonyymi

      Se viha vähenisi jos täällä olisi edes kohtuu olot omille kansalaisille eikä tehtäisi tätä mitä on tehty vuosi kymmenet.
      Itse järjestän itseni hengiltä kun haluan , tämä on paska valtio.
      Jälkeeni en jätä kuin kasan laskuja ja toisen roskia siinä sitä teille.🥰😂😃

      • Anonyymi

        Missä päin maailmaa on sitten se paikka, jossa olisi sinulle ne "edes kohtuu olot"?


    • Anonyymi

      Rauha, rakkaus ja rajat. Näin onnistuu.

      - Sheena

      • Anonyymi

        On järkevästi ajateltu.


    • Olenhan mä tästä ennen kertonutkin, ja moni varmaan muistaa mun naisvihapostauksia muutaman vuoden takaa, mutta voin sanoa että kyllä se jatkuva katkeruus ja jonkinlainen kollektiivinen viha (mitä tahansa asiaa kohtaan) ottaa enemmän mitä antaa. Siitä syntyy vain sellainen negatiivinen kierre, että kun kulkee otsa rypyssä ja on jo etukäteen päättänyt että kaikki ovat kuitenkin mua vastaan, niin loppujen lopuksi niinhän siinä alkaa käydä. Eikä se ajattelutavan muutos ole mikään herätys, mutta jos vähän laajentaa näkökenttäänsä niin alkaa vähitellen näkemään ympärillään ihan ihmisiä, eikä pelkkiä jyystärikarjuja ja stacyja.

      Maan- ja maailmanlaajuisesti esiintyvä viha kohdistunee lähinnä politiikkaan, yhteiskuntaan ja uskontoihin. Ja terveessä mittakaavassa oleva kritiikki näitä kohtaan on ihan hyväkin asia, varsinkin jos mielipiteensä osaa perustella, mutta kyllähän kaikki ääriliikkeetkin perustuu enemmän tai vähemmän vihaan jotain kohtaan.

      Mutta ihan luonnollinen tunnehan viha on, enkä mäkään sille mitenkään immuuni vieläkään ole. Eikä sitä tunnetta pitäisi väkisin tukahduttaa, koska silloin se vain vahvistuu ajan myötä. Sitä pitäisi päästä purkamaan jotain kautta, mieluiten niin ettei kehenkään kohdisteta väkivaltaa tai muuta ikävää. Mulla se kanava oli tämä palsta jonne sain suoltaa ajatuksiani, joillekin saattaa toimia vähän kliseisesti vaikkapa nyrkkeilysäkin hakkaaminen jos kokee että vihantunne tai sen hallinta on enemmänkin fyysinen juttu jne.

      Läheskään kaikki ei pidä musta tai mun mielipiteistäni, enkä mä kaikista tai kaikkien mielipiteistä, mutta mitä se vihaaminen auttaa? Helpommalla pääsee kun kohdistaa energiansa johonkin mistä pitää, tai missä kokee itse voivansa parantaa niitä asioita mitkä hiertää.

      • Anonyymi

        Hyvä Peris! Olet kehityskelpoinen yksilö. Aika moni jää märehtimään siihen vihaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Peris! Olet kehityskelpoinen yksilö. Aika moni jää märehtimään siihen vihaan.

        Joo, ehkä mä olen pohjimmiltani kuitenkin sellainen ikuinen optimisti.

        Otetaan nyt esimerkiksi vaikka maahanmuuttopolitiikka. Kyllähän sitä varsinkin muutama vuosi sitten hoidettiin Suomessa todella huonosti ja kritiikkiä lähtee Sipilän hallituksen suuntaan, ja yhtä lailla niille maahanmuuttajataustaisille ketkä eivät ole osanneet käyttäytyä tai sopeutuneet uuteen kotimaahansa ja täällä noudatettaviin lakeihin. Mutta ei mulla tulisi mieleenkään leikkiä mitään nyrkkisankaria jos Sipilän kohtaisin kadulla, en mä häntä henkilönä vihaa. Ja ihan voin kokemuksesta sanoa, että kun osaa verkostoitua maahanmuuttajataustaisten tyyppien kanssa oikealla tavalla, niin siinäkin voi lähteä eräänlainen positiivinen pallo pyörimään, kun aina joku tietää kertoa eteenpäin toiselle että toi on ihan hyvä tyyppi ja kommunikoi sujuvasti myös englanniksi.

        Tai se pääsyy miksi eksäni kanssa meni lopullisesti poikki viime syksynä, oli se etten hyväksynyt kaikkia seksuaalimoraaliin liittyviä asioita, jotka puolestaan mahtuivat hänen avarahkoon maailmankuvaan. Mutta miksi mä hänelle kantaisin kaunaa, sillä mua ei petetty eikä loukattu henkilökohtaisella tasolla mitenkään, ja ystävinä on toisinaan ihan mukavakin jutella, ja tarvittaessa antaa ja saada apua jossain ihan arkisissa pikkujutuissa. Monesta naisesta tai saamastani kohtelusta riittäisi paljonkin negatiivista ajateltavaa ja kerrottavaa, mutta sellaisten asioiden tai ihmisten märehtiminen vain pitkittää niitä negatiivisia fiiliksiä ja huonoimmillaan se fiilis jää päälle joksikin aikaa. Toki opikseen niistäkin voi ottaa ja olen ottanutkin. Oppinut itsestä ja muista ihmisistä yllättävän paljon.


    • Anonyymi

      Kyllä kansamme vihollisia saa ja pitää vihata

      • Anonyymi

        Ketkä ovat noita "vihollisia"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä ovat noita "vihollisia"?

        Ainakin punavihreät ja muut suvakit, jotka tuo maahan ISIS terroristeja ja muita muslimeita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin punavihreät ja muut suvakit, jotka tuo maahan ISIS terroristeja ja muita muslimeita

        Harhoissa on hyvä elää


    • Anonyymi

      "Viha on.. motivoiva tunne"

      Juu, treeneissä ja kisoissa täytyy hakea sopiva aggressiotila päälle, niin tekee tulosta.

      Kiukun tunteella saa paljon hyvääkin aikaan. Siis olettaen, ettei sorru ala-arvoisuuksiin, ja järki ja suunnitelmallisuus säilyy.

      xLiner

    • Anonyymi

      Ei tarvitse. Ei ole typerää vihaa. Joskus tietysti ihan aiheellista, mutta puran sen rakentaviin asioihin.

    • Anonyymi

      Viha antaa voimaa jatkaa taistelua mädätystä vastaan.

    • Anonyymi

      Eräs harmillinen ilmiö on, kun jotkut luulevat, että hänestä juoruillaan, vaikka kukaan ei useinkaan oikeasti juoruile.
      Terveisin: Puolireuho

    • Anonyymi

      Femakkonsisten tosiaankin kannattaisi opetella irti miesvihasta. Ei se ole miesten vika, jos nainen lihoo tai kurppautuu

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe