Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ihmisen auttajat saa vähiten palkkaa, turhan työn tekijät eniten

Anonyymi

Ei mene ihan oikein. Joku helvetin koodari repii tonneja viikossa ja tekee täysin turhaa työtä ihmisille.
Lähihoitaja ei saa kuin hikiseen 1400 kuussa. Lähihoitajan palkka pitäisi olla minimissään 3000 euroa kuussa. Koodari saisi mennä oikeisiin töihin.

12

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kuka sen määrittelee mikä työ on tärkeätä. Koodausfirma palkkaa ohjelmoijia mutta harvemmin lähihoitajia. Voihan olla niinkin että koodari tekee erinomaisen optimoidun hengityslaitteen softan ja koronapotilas ei kuolekaan sairaalapetiin. Koodari mokaa lentokoneen softan ja kone putoaa alas ja satoja kuolee?? Palkkakateus on syöpä. Palkaansa voi oikeutetusti pitää huonona, mutta miksi aliarvioida toisten ammatinvalintaa ja työtä.

    • Anonyymi

      Tässä keskipalkkoja. Aina voi kouluttautua kokonaan toiselle alalle, jos ei palkka miellytä. Myyjä 2000€, Tarjoilija 3000€,Lähihoitaja 2150€, Sairaanhoitaja amk 2571€, Insinööri amk 3400€ Ohjelmoija 3100€. Itse en ollut tyytyväinen sairaanhoitajan palkkaan, joten kouluttauduin insinööriksi Nyt olen hyvin tyytyväinen palkkaani ja työhöni. Nämä keskipalkat olen saanut oikotien palkkavertailusta. Lopettakaa toisten palkkojen kadehtiminen.

      • Anonyymi

        Asia mikä on tullut huomattua näissä "palkkakuskusteluissa" on sellainen, että keskustelijoilla on taipumus verrata oman nettopalkkaansa muiden bruttoansioihin. Totta kai se oma tulo tuntuu pieneltä jos sitä verrataan toisen bruttoansioihin.


      • Anonyymi

        Asia mikä on tullut huomattua näissä "palkkakuskusteluissa" on sellainen, että keskustelijoilla on taipumus verrata oman nettopalkkaansa muiden bruttoansioihin. Totta kai se oma tulo tuntuu pieneltä jos sitä verrataan toisen bruttoansioihin.


    • Anonyymi

      Teollisuudessa on suhteessa paljon paskemmat liksat kuin hoitoalalla.
      Lisäksi on säännöllisesti YT:t ja irtisanomiset muutaman vuoden välein.

      Ikäsyrjinnästä kun laitetaan ulos noin 50-vuotiaana niin alalle ei pääse enää takaisin ja moni nuorempikin joutuu vuokrafirmojen paskahommiin mitättömällä palkalla eli pienemmällä kuin hoitoalalla.

      Tuottavasta työstäkään ei makseta enää mitään ja samalla ihmetellään kun kukaan ei halua mennä töihin palkalla jolla ei elä ilman yhteiskunnan tukia.

      Firmat itse aiheuttavat asian palkkojen dumppauksella ulkomaalisella halpatyövoimalla ja kehtaavat itkeä asiasta jonka itse ovat aiheuttaneet.

      Sellainen teeskentely yhteiskunta tämä on missä valheella syyllistetään vääriä ihmisiä työttömyydestäkin.

    • Anonyymi

      Ilman koodareita ei olisi niitä teidän potilasjärjestelmiäkään, joita ilman miljoonien potilaiden tiedot olisivat yhä sinisessä kansiossa jossain hyllyn päällä.

    • Anonyymi

      Itse et varmaan missään käytä yhdenkään "koodarin" tuotoksia kun tekevät kerran niin turhaa työtä? Töistä (jos edes käyt?) saat palkan käteisenä, käyt henkilökohtaisesti viemässä kolikoita verottajalle ja lasket ruutupaperille summat? Autoa tai mitään muutakaan liikennevälinettä et käytä ollenkaan? Et käytä mitään teollisesti tuotettua tavaraa/ruokaa?

      Asut siis savimajassa ja viljelet käsin perunoita elääksesi?

    • Anonyymi

      hyvin monessa ammatissa ihmisten turvallisuus ja hyvinvointi on tärkeällä sijalla. Asiat konkretisoituvat kun tulee onnettomuus tai ongelma. Paineastian hitsaaja stanssaa astiaan nimikirjaimensa vakuudeksi hyvästä työstä. Jos jotain karmeaa tapahtuu nin kiinni jää. Siinä vain yksi ammatti jossa ihmisten turvallisuus on tärkeällä sijalla. Monia muitakin ammatteja on. Itse asiassa hyvin monta.

    • Anonyymi

      Mä olin maanrakennus töissä netto palkka oli 1984€/kk.

    • Anonyymi

      Miksi ihmisiä pitäisi auttaa ja miksi siitä pitäisi maksaa hyvin? Ihminen on verrannollinen mihin tahansa muurahaiseen tai bakteeriin, käytännössä arvoton olio kosmisessa mittakaavassa. Koodaustyö taas edistää teknologista kehitystä ja ihmisen päätyö elämässä on selvittää universumin salat ja pyrkiä jumalaksi.

    • Anonyymi

      Palkka melkein aina vastaa työn vaativuutta ja kysyntää osaamisesta. Lähihoitajan työtä voi siis tehdä melkein kuka vaan.

    • Anonyymi

      massa-ammattien ( esimerkiksi vaikka se hoitaja) hyvä ja huono puoli on siinä että on valtavasti kollegoita ja klooneja. Palkkaus ei sellaisessa jokapojan /jokatytön ammatissa voikaan olla huippua. Sen sijaan erikoistuminen johonkin epätyypilliseen ammattiin ja osaamiseen tuo paljon paremmat tienestit. Kuljet silloin täysin omaa polkuasi. Joudut ajattelemaan kaiken itse. Voit itse hinnoitella työsi arvon. Kilpailua ja kollegoita on paljon vähemmän kuin tutuissa massa-ammateissa mutta on siinäkin omat toisenlaiset riskinsä. Et pääse kenenkään selän taakse piiloon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe