Eläinrasva aiheuttaa kolestroolia

Anonyymi

Ei parantunut kolestrooliarvot vaikka lopetin kananmunien syönnin kokonaan.Nyt pitää lopettaa kaikki eläinperäinen rasva,eläinperäistä rasvaa olen saanut täyskahvimaidosta ja eläinperäisestä kuohukermasta.Voita en ole käyttänyt ollenkaan koko aikana.
Kolestrooli oli nyt 6,6

Korvaan nyt nämä eläinperäiset rasvat kokonaan kasvisperäisillä.Vispautuvaa kasviskermaa ja kauramaitoa.Vielä pitää löytää hyvä kasvisjuoma tai kerma jota voi käyttää kahvin kanssa

Verenpaineeni parantui reilussa kahdessa viikossa kun aloin syömään kevyesti,yläpaine oli alussa 155,ja nyt vain 116

Kannattaa tosiaan vaihtaa kaikki eläinperäinen rasva kasvisrasvoihin.Olen kuvitellut että eläinrasvaakin saa syödä pieniä määriä,mutta se EI ole totta.

ELÄINRASVA TUKKII VERISUONET ja niiden käytöstä TULEE sydäntauti.

82

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt ei kierrä veri yhdessä pikkuvarpaassa,sen on ELÄINRASVAN aiheuttaman verisuonen tukkeutuman syytä.Varvas on melkein tunnoton,ja jalat paleltuu herkästi.

      • Anonyymi

        Nyt ihmettelen sitä MIKSI valion tuotteita edes myydään kaupassa koska ne aiheuttaa sydäntautia.Punaista maitoa,kuohukermaa,voita.Kaikki MYRKKYÄ keholle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ihmettelen sitä MIKSI valion tuotteita edes myydään kaupassa koska ne aiheuttaa sydäntautia.Punaista maitoa,kuohukermaa,voita.Kaikki MYRKKYÄ keholle.

        Kokeilin nyt kahviin eri kasviskermoja ja eri sekoituksia

        Voittaja oli The original oality ruokakerma johon lisäsin lidin kaurajuomaa.Maku oli jopa parempi kuin kahvissa johon lisäsin täysmaitoa.

        Kahvikakut pitää alkaa tekemään itse,ja käyttää kermavaahdon tekoon VAIN kasviskermaa.
        Minullahan kuluu yleensä paljon täytekakkua kaikilla dieteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilin nyt kahviin eri kasviskermoja ja eri sekoituksia

        Voittaja oli The original oality ruokakerma johon lisäsin lidin kaurajuomaa.Maku oli jopa parempi kuin kahvissa johon lisäsin täysmaitoa.

        Kahvikakut pitää alkaa tekemään itse,ja käyttää kermavaahdon tekoon VAIN kasviskermaa.
        Minullahan kuluu yleensä paljon täytekakkua kaikilla dieteillä.

        "Minullahan kuluu yleensä paljon täytekakkua kaikilla dieteillä."

        Kyllä kannattaa syödä vain kakkuja niin kyllä laihtuu! Mielummin valmiskakkuja, missä on runsaasti terveellisiä aineita kuten vehnäjauhoa, palmuöljyä, glukoosisiirappia ja lisäaineita. Ne on ihan virallisessa ravitsemustieteissä todettu hyväksi laihdutuksessa ja verenpaineen alenemisessa. Jos on epävarma vielä kakkujen terveellisestä tehosta, kannattaa varmistaa syömällä vaikka jäätelöä noin litra päivässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minullahan kuluu yleensä paljon täytekakkua kaikilla dieteillä."

        Kyllä kannattaa syödä vain kakkuja niin kyllä laihtuu! Mielummin valmiskakkuja, missä on runsaasti terveellisiä aineita kuten vehnäjauhoa, palmuöljyä, glukoosisiirappia ja lisäaineita. Ne on ihan virallisessa ravitsemustieteissä todettu hyväksi laihdutuksessa ja verenpaineen alenemisessa. Jos on epävarma vielä kakkujen terveellisestä tehosta, kannattaa varmistaa syömällä vaikka jäätelöä noin litra päivässä!

        Hyvin olen laihtunut,vaikka kakkua syönkin.Ne pitää vain tehdä itse terveellisistä kasviskermoista,kasvisöljyistä,ja täysruokosokerista,avokadosta.


    • Anonyymi

      Järkeä puhut pappa. Mutta kananmuna nostaa kolesterolia vain osalla ihmisistä, vaikka keltuainen sisältääkin runsaasti kolesterolia.

      • Anonyymi

        Oikein. Mutta kun ihminen ei tiedä kumpaanko ryhmään kuuluu, niin on turvallisinta jättää kananmunat syömättä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      nonii vastaan nyt poikkeuksellisesti tämän tasoiseen PROVOON

      jos ja kun se kolesteroli on koholla niin sitä voi myös katsoa että mikä osa-alue siinä sen nousun aiheuttaa

      se kokonaisolesteroli kun on vain laskennallinen suure, johon on yhdistetty LDL, HDL ja triglyt

      noista luvuista voi sitten päätellä että mitä oikeasti kannattaa tehdä, eikä sokkona sohia

      ja kaikki tämä siis sillä ajatuksella että edes uskoo tuohon kolesteroliteoriaan

      • Anonyymi

        Ei tämä ole mikään provo,se on tosiasia.Tiedän tarkkaan mitä olen syönyt,ja mitä se on minulle aiheuttanut.Eläinrasva on näinkin vähänkäytettynä ERITTÄIN VAARALLISTA verisuonille.

        Eli vain punaista maitoa kahviin,ja kaksi pientä kakunpallaa päivässä.Jos kuohukermaa,ja voita (myrkkyä) olisi laittanut myös kaikkiin ruokiin OLISIN jo haudassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä ole mikään provo,se on tosiasia.Tiedän tarkkaan mitä olen syönyt,ja mitä se on minulle aiheuttanut.Eläinrasva on näinkin vähänkäytettynä ERITTÄIN VAARALLISTA verisuonille.

        Eli vain punaista maitoa kahviin,ja kaksi pientä kakunpallaa päivässä.Jos kuohukermaa,ja voita (myrkkyä) olisi laittanut myös kaikkiin ruokiin OLISIN jo haudassa.

        Yksi puute minulla on ollut,en ole syönyt ollenkaan kalaa.Täytyy nyt kokeilla syödä lohen ruodoista tehty kalaliemi joka päivä,ja mitata kahden kuukauden kuluttua uudestaan kolestroolit.

        Eläinrasvat KOKONAAN pois,ja kalan rasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä ole mikään provo,se on tosiasia.Tiedän tarkkaan mitä olen syönyt,ja mitä se on minulle aiheuttanut.Eläinrasva on näinkin vähänkäytettynä ERITTÄIN VAARALLISTA verisuonille.

        Eli vain punaista maitoa kahviin,ja kaksi pientä kakunpallaa päivässä.Jos kuohukermaa,ja voita (myrkkyä) olisi laittanut myös kaikkiin ruokiin OLISIN jo haudassa.

        no sehän on hieno juttu että olet sitten kurkannut sinne verisuoniin ja päätellyt että se johtuu eläinrasvasta

        ookei... ja tämä kaikki pitäisi ottaa ihan niinku vakavana kirjoitteluna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä ole mikään provo,se on tosiasia.Tiedän tarkkaan mitä olen syönyt,ja mitä se on minulle aiheuttanut.Eläinrasva on näinkin vähänkäytettynä ERITTÄIN VAARALLISTA verisuonille.

        Eli vain punaista maitoa kahviin,ja kaksi pientä kakunpallaa päivässä.Jos kuohukermaa,ja voita (myrkkyä) olisi laittanut myös kaikkiin ruokiin OLISIN jo haudassa.

        Alan päivä päivältä arvostaa mielipiteitäsi yhä enemmän.


    • Anonyymi

      Triglyseridien laskuun on olemassa vain yksi tapa eli liikkua ja luopua huonoista eli siis nopeista höttöhiilareista. Edes kovien rasvojen saannin muuttamisella ei triglyyn voi vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Mulla on kyllä eläinrasvaa lautasella jatkuvasti ..kolet oli noin viittä. En ny ala statiineita syömään.. vaimo on kyllä tyytyväinen peti touhuista. Miesten romantiikka hormooni muodostuu kolesterolista..joten.

      • Anonyymi

        Olipa kamalaa höpöhuttua.


    • Anonyymi

      Jokaisessa suosituksessa sanotaan että eläinrasvaa saa käyttää kohtuudella,mikä EI OLE TOTTA.
      Vielä minulla on kaapissa ruokia joissa on eläinrasvaa,sitten kun ne loppuu alan valmistamaan kaiken kasvisrasvoista.Laitan ainoastaan ruokiin eläinperäisiä koskenlaskijan juustoja koska niistä tulee ruokaan hyvä maku. Eläinrasvan osuus vähentyy kuitenkin 98% Liha pitää valita aina vähärasvaisena.Pitää myös aloittaa kalan syönti,vaikka se on kallista.Se on tiedetty jo kymmeniä vuosia että kalan syöjillä ei ole niin paljon sydäntautia.Se tieto on saatu eskimoiden ruokavaliosta.

    • Anonyymi

      Aivan ihmeellistä touhua.Onko tämä suomalaista maatalouspolitiikkaa,kaikissa kaupoissa hyllyt täynnä vain eläinperäistä kermaa ja terveellistä kasviskermaa valikoimissa vain muutama pieni purkki

      Makkarat sisältää myös hyvin pajon eläinrasvaa,onneksi en ole niitä käyttänyt ollenkaan.
      Vain eläinperäinen rasva lisää kolestroolia.Mitä enemmän eläinrasvaa niin sitä enemmän kolestroolia

      • Anonyymi

        Kaurajuoman hiilijalan jälki on paljon suurempi kuin täysmaidon: Eli varovaisuutta myös Tiivistelmä
        Esitämme tapauksen päivittäisistä suurista soijamaidon nautinnoista, jotka todennäköisesti johtivat akuuttiin haimatulehdukseen. Soija sisältää trypsiini-inhibiittoria, joka nieltynä vähentää trypsiinin aktiivisuutta suolistossa. Suolen proteolyyttisen aktiivisuuden väheneminen poistaa negatiivisen palautteen haiman asinaarisoluista, mikä johtaa epäasianmukaiseen lisääntymiseen haiman sisäisessä trypsiinierityksessä. Kun trypsiinin aktivaatio ylittää haiman erityksen trypsiini-inhibiittorin kapasiteetin, seuraava tapahtumien kaskadi voi johtaa akuuttiin haimatulehdukseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaurajuoman hiilijalan jälki on paljon suurempi kuin täysmaidon: Eli varovaisuutta myös Tiivistelmä
        Esitämme tapauksen päivittäisistä suurista soijamaidon nautinnoista, jotka todennäköisesti johtivat akuuttiin haimatulehdukseen. Soija sisältää trypsiini-inhibiittoria, joka nieltynä vähentää trypsiinin aktiivisuutta suolistossa. Suolen proteolyyttisen aktiivisuuden väheneminen poistaa negatiivisen palautteen haiman asinaarisoluista, mikä johtaa epäasianmukaiseen lisääntymiseen haiman sisäisessä trypsiinierityksessä. Kun trypsiinin aktivaatio ylittää haiman erityksen trypsiini-inhibiittorin kapasiteetin, seuraava tapahtumien kaskadi voi johtaa akuuttiin haimatulehdukseen

        Soijamaito on ympäristölle haitallisempaa kuin lehmänmaito ja kauramaidon ympäristövaikutukset ovat samaa luokkaa kuin rasvattoman maidon. Lehmä ei toisaalta lypsä rasvatonta maitoa joten kokonaisuutena kauramaito on ympäristöystävällisempää.

        Rasvaton maito ei oikein toimi kahvimaitona ja kauramaitoa menisi jätteeksi kun en käytä maitoa kuin kahviin. Nykyään ostan täysrasvaista maitojauhetta niin saa tehtyä juuri sen verran maitoa mitä menee kahviin.


      • Anonyymi

        Tällä tehdään aivan selvästi vain bisnestä,ei siinä ajatella yhtään ihmisten terveyttä.Myydään VAIN sitä mikä menee kaupaksi.
        Olen joskus ostanut vahingossa kasvisrasvajäätelön,ja se on ollut mielestäni niin pahaa että olen aina katsonut,että se on varmasti oikeaa kermajäätelöä.
        JOS olisin tiennyt mitä eläinperäinen rasva aiheuttaa,asenne olisi ollut aivan toinen,eli sen että verisuonet tukkeutuu eläinrasvasta,en varmasti olisi KOSKAAN käyttänyt yhtään eläinrasvaa.

        Nykyään varoitetaan VAIN kananmunista,eläinrasvasta EI varoiteta yhtään.Join tänään aamulla kahvini kauramaidolla johon laitoin vähän kasviskermaa,mielestäni makuero oli erittäin pieni verrattuna ENNEN käyttämääni täysmaitoon.
        Kokeilen nyt leipoa itse omenapiirakan johon käytän vain terveellisiä raakaaineita.Täysruokosokeria,rypsi ja oliiviöljyä,kermavaahdon teen kokeeksi kahdesta eri kasviskermasta.dream joya 100g vain 94 kal ja alpro cuisine soya


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä tehdään aivan selvästi vain bisnestä,ei siinä ajatella yhtään ihmisten terveyttä.Myydään VAIN sitä mikä menee kaupaksi.
        Olen joskus ostanut vahingossa kasvisrasvajäätelön,ja se on ollut mielestäni niin pahaa että olen aina katsonut,että se on varmasti oikeaa kermajäätelöä.
        JOS olisin tiennyt mitä eläinperäinen rasva aiheuttaa,asenne olisi ollut aivan toinen,eli sen että verisuonet tukkeutuu eläinrasvasta,en varmasti olisi KOSKAAN käyttänyt yhtään eläinrasvaa.

        Nykyään varoitetaan VAIN kananmunista,eläinrasvasta EI varoiteta yhtään.Join tänään aamulla kahvini kauramaidolla johon laitoin vähän kasviskermaa,mielestäni makuero oli erittäin pieni verrattuna ENNEN käyttämääni täysmaitoon.
        Kokeilen nyt leipoa itse omenapiirakan johon käytän vain terveellisiä raakaaineita.Täysruokosokeria,rypsi ja oliiviöljyä,kermavaahdon teen kokeeksi kahdesta eri kasviskermasta.dream joya 100g vain 94 kal ja alpro cuisine soya

        Kyllä virallinen taho varoittaa nimenomaan tyydyttyneen rasvan liiallisesta saannista koska se on edelleen suomalaisten suurin ongelma ravitsemuksessa.

        Kasvirasvajäätelöissä kannattaa katsoa millä rasvalla kerma on korvattu. Palmuöljy on kolesterolin suhteen vain hiukan parempi vaihtoehto.

        Myös huonot hiilihydraatit huonontavat kolesteroliarvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä tehdään aivan selvästi vain bisnestä,ei siinä ajatella yhtään ihmisten terveyttä.Myydään VAIN sitä mikä menee kaupaksi.
        Olen joskus ostanut vahingossa kasvisrasvajäätelön,ja se on ollut mielestäni niin pahaa että olen aina katsonut,että se on varmasti oikeaa kermajäätelöä.
        JOS olisin tiennyt mitä eläinperäinen rasva aiheuttaa,asenne olisi ollut aivan toinen,eli sen että verisuonet tukkeutuu eläinrasvasta,en varmasti olisi KOSKAAN käyttänyt yhtään eläinrasvaa.

        Nykyään varoitetaan VAIN kananmunista,eläinrasvasta EI varoiteta yhtään.Join tänään aamulla kahvini kauramaidolla johon laitoin vähän kasviskermaa,mielestäni makuero oli erittäin pieni verrattuna ENNEN käyttämääni täysmaitoon.
        Kokeilen nyt leipoa itse omenapiirakan johon käytän vain terveellisiä raakaaineita.Täysruokosokeria,rypsi ja oliiviöljyä,kermavaahdon teen kokeeksi kahdesta eri kasviskermasta.dream joya 100g vain 94 kal ja alpro cuisine soya

        Tämä oli parempaa kuin eläinperäinen kerma,siinä näyttää olevan palmuöljyä.Pitää yrittää löytää sellainen kasviskerma,missä sitä ei ole.Sellainenkin on kuin riisivispi,rice whip jota löytyy ruohonjuuresta

        https://www.minimani.fi/alpro-cuisine-soya-vispautuva-soijavalmiste-250-ml.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli parempaa kuin eläinperäinen kerma,siinä näyttää olevan palmuöljyä.Pitää yrittää löytää sellainen kasviskerma,missä sitä ei ole.Sellainenkin on kuin riisivispi,rice whip jota löytyy ruohonjuuresta

        https://www.minimani.fi/alpro-cuisine-soya-vispautuva-soijavalmiste-250-ml.html

        Pikaisena arviona tuossa on tyydyttynyttä rasvaa rasvasta jotain 90% kun kermassa on 66%.

        Ruuanlaittokasvikermoissa ei tarvita tyydyttynyttä rasvaa mutta vatkautuvissa tarvitaan koska se vaahto koostuu toisiinsa kiinittyneistä proteiineista jota tukee rasva jonka täytyy olla kiinteää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pikaisena arviona tuossa on tyydyttynyttä rasvaa rasvasta jotain 90% kun kermassa on 66%.

        Ruuanlaittokasvikermoissa ei tarvita tyydyttynyttä rasvaa mutta vatkautuvissa tarvitaan koska se vaahto koostuu toisiinsa kiinittyneistä proteiineista jota tukee rasva jonka täytyy olla kiinteää.

        Onko taivhan isä teheny pahankin mokan kun äidinmaidon energiasta on tyydyttynyttä rasvaa?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pikaisena arviona tuossa on tyydyttynyttä rasvaa rasvasta jotain 90% kun kermassa on 66%.

        Ruuanlaittokasvikermoissa ei tarvita tyydyttynyttä rasvaa mutta vatkautuvissa tarvitaan koska se vaahto koostuu toisiinsa kiinittyneistä proteiineista jota tukee rasva jonka täytyy olla kiinteää.

        Onko tämä sellaista missä ei ole tyydyttynyttä rasvaa,ei siinä ainakaan ole palmuöljyä.

        https://www.emetro.fi/wihurib2bstorefront/fi/EUR/tuotteet/gogreen-2dl-vispi-kasvirasvasekoite/7312787740141_ME1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli parempaa kuin eläinperäinen kerma,siinä näyttää olevan palmuöljyä.Pitää yrittää löytää sellainen kasviskerma,missä sitä ei ole.Sellainenkin on kuin riisivispi,rice whip jota löytyy ruohonjuuresta

        https://www.minimani.fi/alpro-cuisine-soya-vispautuva-soijavalmiste-250-ml.html

        Uskon että kavisperäinen on aina terveellisempää.Katsotaan mitä on kolestroolit 4 kuukauden kuluttua.


    • Anonyymi

      Ja joulupukki asuu korvatunturissa

    • Anonyymi

      Soon pojat vaarallinen toi kolesteroli. Korkeat aiheuttavat plakkeja ja myös alhaiset myös plakkeja, mutta ihme ja kumma ne onkin sitten ne plakit kalkkia ei kolesterolia. Eli mitens tää männee? Tiedeteesi sanoivat myös kommunismia.

      • Ilman LDL-kolesterolia plakkeja ei juurikaan synny.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ilman LDL-kolesterolia plakkeja ei juurikaan synny.

        "Ilman LDL-kolesterolia plakkeja ei juurikaan synny."

        Ja vähällä hiilihydraaatin/sokerin syönnilla diabeetikon lääkinnän tarve vähenee tai loppuu kokonaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ilman LDL-kolesterolia plakkeja ei juurikaan synny."

        Ja vähällä hiilihydraaatin/sokerin syönnilla diabeetikon lääkinnän tarve vähenee tai loppuu kokonaan.

        Ei ainakaan tutkimusten mukaan. Ensimmäisenä vuonna pitkä sokeri laskee hieman mutta ei enää sen jälkeen. Suomeksi asiasta voi lukea 'Vähähiilihydraattinen (VHH) ruokavalio ja diabetes'.

        Sen sijaan laihduttaminen auttaa kakkostyypin diabetekseen. Voi toki laihduttaa karppaamalla mutta muutkin dieettit toimivat.


      • Anonyymi

        "Minulla verensokeri asettui normaaliksi muutamassa päivässä"

        Mitä tapahtui ennen noita paria päivää?
        Sitä et koskaan kerro :DDDD

        Aiheutti itselleen terveyshaitan, syömällä/juomalla ERITTÄIN epäterveellisesti ja kun sitten siirrytään vähähiilihydraattiselle, kaikki ongelmat poistuu :DDDD

        Halleluja tuota ajattelun tasoa. :DDDD


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla verensokeri asettui normaaliksi muutamassa päivässä"

        Mitä tapahtui ennen noita paria päivää?
        Sitä et koskaan kerro :DDDD

        Aiheutti itselleen terveyshaitan, syömällä/juomalla ERITTÄIN epäterveellisesti ja kun sitten siirrytään vähähiilihydraattiselle, kaikki ongelmat poistuu :DDDD

        Halleluja tuota ajattelun tasoa. :DDDD

        Veku laihtui viikossa 1.5 kg eli noin 10 000 kcal. Jos hänen energiantarpeensa on 2500 kcal per päivä niin hän söi noin 1000 kcal päivässä. Tuollainen kuuri normalisoi verensokerit nopeasti, myös minulla nutraamalla on käynyt noin.

        Noissa diabetes ja karppaus tutkimuksissa on verrattu suositusruokavaliota ja karppausta. Jos laihtuminen on sama niin verensokerit kin ovat samat paitsi ensimmäisenä vuonna aterian jälkeiset sokerit ovat hiukan pienemmät.

        Vastaavasti kun tutkittiin LCHF-dieettiä tilanteessa jossa ei laihduttu niin LDL-kolesteroli nousi keskimäärin 44% verrattuna suositusruokavalioon. Koehenkilöt olivat molemmilla dieetillä vuorotellen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Veku laihtui viikossa 1.5 kg eli noin 10 000 kcal. Jos hänen energiantarpeensa on 2500 kcal per päivä niin hän söi noin 1000 kcal päivässä. Tuollainen kuuri normalisoi verensokerit nopeasti, myös minulla nutraamalla on käynyt noin.

        Noissa diabetes ja karppaus tutkimuksissa on verrattu suositusruokavaliota ja karppausta. Jos laihtuminen on sama niin verensokerit kin ovat samat paitsi ensimmäisenä vuonna aterian jälkeiset sokerit ovat hiukan pienemmät.

        Vastaavasti kun tutkittiin LCHF-dieettiä tilanteessa jossa ei laihduttu niin LDL-kolesteroli nousi keskimäärin 44% verrattuna suositusruokavalioon. Koehenkilöt olivat molemmilla dieetillä vuorotellen.

        Ei se ihan noin mennyt.

        Hän taisi "laihtua" ensimmäisen kuukauden vai kahden aikana jotakin 16kg.

        Selkeä osoitus siitä, että kroppa on kerännyt nestepöhöä jota sitten vhh tyypit väittää laihtumiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla verensokeri asettui normaaliksi muutamassa päivässä"

        Mitä tapahtui ennen noita paria päivää?
        Sitä et koskaan kerro :DDDD

        Aiheutti itselleen terveyshaitan, syömällä/juomalla ERITTÄIN epäterveellisesti ja kun sitten siirrytään vähähiilihydraattiselle, kaikki ongelmat poistuu :DDDD

        Halleluja tuota ajattelun tasoa. :DDDD

        "Mitä tapahtui ennen noita paria päivää?
        Sitä et koskaan kerro :DDDD"

        Onko sinulla muita naurettavia kysymyksiä??? Halleluja tuota tyhmyyden tasoa.

        Minulla todettiin diabetes2. Sokeriarvot hiihteli 25mmol/l tienoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihan noin mennyt.

        Hän taisi "laihtua" ensimmäisen kuukauden vai kahden aikana jotakin 16kg.

        Selkeä osoitus siitä, että kroppa on kerännyt nestepöhöä jota sitten vhh tyypit väittää laihtumiseksi.

        "Ei se ihan noin mennyt."

        Onko teillä tyhmyys sukuvikana???


      • Anonyymi

        "ei se laihduttaminen onnistu jos samalla mättää sokeria/hiilihydraattia naamaansa..."

        Kyllä onnistuu. Kyse on vain määristä. Sitä ei hoopompi Vee ole tajunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei se laihduttaminen onnistu jos samalla mättää sokeria/hiilihydraattia naamaansa..."

        Kyllä onnistuu. Kyse on vain määristä. Sitä ei hoopompi Vee ole tajunnut.

        ja sinäkään et ole tajunnut että jos yksi ihminen kirjoittaa nimimerkillä niin ei häntä tarvitse aina nälviä vaikka olisitkin eri mieltä hänen kanssaan

        Olitko mahdollisesti nuoruudessasi koulukiusaaja?


    • Anonyymi

      Oliko aloituksesi sarkasmi, vai pidätkö vuosia vanhaa tietoa tuoreena?

      Valtimoplakkia on tutkittu jo pitkään, eikä siitä ole löytynyt kolesterolia kuin vähäisiä määriä. Valtimoplakki koostuu lähes yksinomaan bakteereista, viruksista, alkueläimistä, kalkista, kemikaaleista yms. Lisäksi kolesterolilla ei ole ominaisuutta tarttua valtimon pintaan. Yleensä plakin kertymisen valtimoon aiheuttaa valtimon pinnan vauriot, joita aiheuttaa paitsi kemikaalit (nikotiini, alkoholi, kannabinoidit, ympäristömyrkyt, stressihormonit jne....) myös matala-asteinen tulehdus, jota taas aiheuttaa mm. viljojen ihmiselle haitallisen puolustusmekanismin (gluteeni, lektiini jne.) aiheuttamat suolisto-ongelmat. Myös natriumkloridilla on roolinsa suolisto-ongelmien aiheuttamissa sairauksissa, kuten masennus, dementia jne. Kovien rasvojen haittana on mm. sen kertyminen keskivartaloon ja maksaan.

      Kolesteroli ei aiheuta sairauksia, vaikka sitä olisi liikaa. Liian alhaiset kolesteroliarvot on sen sijaan yhdistetty aivoperäisiin sairauksiin.

      • Anonyymi

        Voiko veren kolesterolipitoisuus olla haitallisen matala. Yksinkertainen vastaus on: ei voi. Vastasyntyneen lapsen ja raskauden loppuvaiheessa sikiön kokonaiskolesterolipitoisuus on noin 1,5 mmol/l ja LDL-kolesteroli alle 1 mmol/l, eikä tämä mitenkään rajoita tai haittaa kasvua ja kehitystä. Ainoastaan väestöissä, jossa valtimotaudit ovat kansansairauksia, kolesteroliarvot ovat meille ominaisella, luonnottoman korkealla tasolla.

        Yhä tehokkaampien kolesterolilääkkeiden tullessa käyttöön on aiheellista kysyä, voidaanko hoidolla mennä liiankin pieniin pitoisuuksiin. Toistaiseksi mitään haittoja ei ole ilmennyt siitä, että aikuisten LDL-kolesteroli lasketaan vastasyntyneen tasolle, siis alle 1 mmol/l.

        Toinen asia on, että on sairauksia, joiden seurauksena kolesteroliarvot laskevat. Näitä ovat syöpä, aliravitsemus ja krooniset keuhko-, maksa- ja suolistosairaudet. Näiden ihmisten ennuste on huono, mutta se ei johdu kolesterolin puutteesta vaan perussairaudesta.


      • Lueppa tämä 'Average serum cholesterol level and 25-year CHD death rates in the 16 cohorts'.

        Verisuoniplakissa on moninkertainen määrä kolesterolia kuin veressä ja verisuoniplakkia esiintyy huomattavasti vähemmän metsästäjäkeräilijoilla ja muilla kädellisillä kuin länsimaisilla ihmisillä. Heillä LDL-kolesteroli on luokkaa 1 mmol/l.

        Historiallisena tietona, Suomessa oli kokonaiskolesteroli 7.4 mmol/l vuonna 1970 ja sydäntautikuolleisuus viisinkertaistaa nyt. Nykyään kokonaiskolesteroli on hiukan yli 5 mmol/l.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Lueppa tämä 'Average serum cholesterol level and 25-year CHD death rates in the 16 cohorts'.

        Verisuoniplakissa on moninkertainen määrä kolesterolia kuin veressä ja verisuoniplakkia esiintyy huomattavasti vähemmän metsästäjäkeräilijoilla ja muilla kädellisillä kuin länsimaisilla ihmisillä. Heillä LDL-kolesteroli on luokkaa 1 mmol/l.

        Historiallisena tietona, Suomessa oli kokonaiskolesteroli 7.4 mmol/l vuonna 1970 ja sydäntautikuolleisuus viisinkertaistaa nyt. Nykyään kokonaiskolesteroli on hiukan yli 5 mmol/l.

        "Historiallisena tietona, Suomessa oli kokonaiskolesteroli 7.4 mmol/l vuonna 1970 ja sydäntautikuolleisuus viisinkertaistaa nyt. Nykyään kokonaiskolesteroli on hiukan yli 5 mmol/l."

        Niin, kesällä hukkuu enemmän ihmisiä kuin talvella, joten jäällä kulkeminen on turvallista.

        Näitä päätelmiä voidaan tehdä sinne ja tänne, mutta vaikka sydänkuolleisuus on pienentynyt 70-luvulta, ei se tarkoita sitä, että kolesteroli olisi välttämättä sen aikaansaanut.

        Tuossa hieman faktaa asiasta:

        https://www.sydantutkimussaatio.fi/tutkimus/sydansairauksien-historiaa

        Voihan olla, että jokin muu ulkoinen asia on aiheuttanut kuolleisuuden pienenemisen ja samalla kolesterolin alenemisen.

        Mainittakoon noista syistä mm. sellainen kuin liuotushoito ja muutenkin tietotaidon lisääntyminen verisuonitukosten hoidossa.

        Kultaisella 60-luvulla ainoa hoitokeino infarktin sattuessa oli vuodelepo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Historiallisena tietona, Suomessa oli kokonaiskolesteroli 7.4 mmol/l vuonna 1970 ja sydäntautikuolleisuus viisinkertaistaa nyt. Nykyään kokonaiskolesteroli on hiukan yli 5 mmol/l."

        Niin, kesällä hukkuu enemmän ihmisiä kuin talvella, joten jäällä kulkeminen on turvallista.

        Näitä päätelmiä voidaan tehdä sinne ja tänne, mutta vaikka sydänkuolleisuus on pienentynyt 70-luvulta, ei se tarkoita sitä, että kolesteroli olisi välttämättä sen aikaansaanut.

        Tuossa hieman faktaa asiasta:

        https://www.sydantutkimussaatio.fi/tutkimus/sydansairauksien-historiaa

        Voihan olla, että jokin muu ulkoinen asia on aiheuttanut kuolleisuuden pienenemisen ja samalla kolesterolin alenemisen.

        Mainittakoon noista syistä mm. sellainen kuin liuotushoito ja muutenkin tietotaidon lisääntyminen verisuonitukosten hoidossa.

        Kultaisella 60-luvulla ainoa hoitokeino infarktin sattuessa oli vuodelepo.

        Jos ihmisen LDL-kolesteroli on korkealla niin sydänkohtauksen riski on meillä 40% todennäköisempi ylimpään neljännekseen LDL-kolesterolin suhteen kuuluvilla. Suomessa sydäntautikuolleisuus on nykyään eurooppalaista keskitasoa. Ennen se oli Itä-Suomessa maailman korkein. Niin oli myös kolesterotasot.

        Tuo tutkimusraportti, johon viittasin, paljastaa tuonkin.


      • Anonyymi

        "Kolesteroli ei aiheuta sairauksia, vaikka sitä olisi liikaa. Liian alhaiset kolesteroliarvot on sen sijaan yhdistetty aivoperäisiin sairauksiin."

        - Mistä sitten johtuu että valtimotukoksia ei synny ihmisille joiden veren kolesterolipitoisuus on luontaisesti matala?
        - Entä mistä johtuu että kun kolesteroliarvot saadaan lääkityksellä mataliksi, niin jo olemassa olevat tukokset alkavat liueta pois?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kolesteroli ei aiheuta sairauksia, vaikka sitä olisi liikaa. Liian alhaiset kolesteroliarvot on sen sijaan yhdistetty aivoperäisiin sairauksiin."

        - Mistä sitten johtuu että valtimotukoksia ei synny ihmisille joiden veren kolesterolipitoisuus on luontaisesti matala?
        - Entä mistä johtuu että kun kolesteroliarvot saadaan lääkityksellä mataliksi, niin jo olemassa olevat tukokset alkavat liueta pois?

        Tai miksi familiaarisesta hyperkolestemia será kärsivät saavat sydänkohtauksen mahdollisesti jo alle 50-vuotiaana. Heidän kehostaan puuttuu LDL-kolesterolia poistava mekanismi.

        Ihme kun Jimmy Moore ei ole vielä saanut sydänkohtausta. Kokonaiskolesterolinsa on miltei 9 mmol/l. Tuo voin syönnillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kolesteroli ei aiheuta sairauksia, vaikka sitä olisi liikaa. Liian alhaiset kolesteroliarvot on sen sijaan yhdistetty aivoperäisiin sairauksiin."

        - Mistä sitten johtuu että valtimotukoksia ei synny ihmisille joiden veren kolesterolipitoisuus on luontaisesti matala?
        - Entä mistä johtuu että kun kolesteroliarvot saadaan lääkityksellä mataliksi, niin jo olemassa olevat tukokset alkavat liueta pois?

        "Entä mistä johtuu että kun kolesteroliarvot saadaan lääkityksellä mataliksi, niin jo olemassa olevat tukokset alkavat liueta pois?"

        Näytäppä tästä jotakin todistusaineistoa, muuten en usko todeksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tai miksi familiaarisesta hyperkolestemia será kärsivät saavat sydänkohtauksen mahdollisesti jo alle 50-vuotiaana. Heidän kehostaan puuttuu LDL-kolesterolia poistava mekanismi.

        Ihme kun Jimmy Moore ei ole vielä saanut sydänkohtausta. Kokonaiskolesterolinsa on miltei 9 mmol/l. Tuo voin syönnillä.

        Miksi Kaitsu ei ole saanut sydänkohtausta koska hänellä kolesterolit huitoo toistakymmentä? Mies on vanhuuselkkeellä ollut jo vuosia eikä sillä ole muuta vaivoja kuin juoppous.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tai miksi familiaarisesta hyperkolestemia será kärsivät saavat sydänkohtauksen mahdollisesti jo alle 50-vuotiaana. Heidän kehostaan puuttuu LDL-kolesterolia poistava mekanismi.

        Ihme kun Jimmy Moore ei ole vielä saanut sydänkohtausta. Kokonaiskolesterolinsa on miltei 9 mmol/l. Tuo voin syönnillä.

        Jos familiaalisen hyperkolesterolemian (FH) aiheuttava viallinen geeni on peritty jommaltakummalta vanhemmalta niin maksan LDL-reseptorien määrä on vain puolet normaalista ja kokonaiskolesteroliarvot ovat tyypillisesti 8–15 mmol/l.
        Jos viallinen geeni on peritty molemmilta vanhemmilta, kunnollisesti toimivia LDL-reseptoreja ei ole lainkaan ja kokonaiskolesteroliarvot ovat tyypillisesti 12–30 mmol/l.

        Toiselta vanhemmalta FH:n perineistä miehistä 50 % sairastuu sepelvaltimotautiin 50 ikävuoteen mennessä, naiset jonkin verran myöhemmin.
        Harvinaisessa molemmilta vanhemmilta perityssä muodossa sepelvaltimotauti on tavallinen jo lapsilla ja nuorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Historiallisena tietona, Suomessa oli kokonaiskolesteroli 7.4 mmol/l vuonna 1970 ja sydäntautikuolleisuus viisinkertaistaa nyt. Nykyään kokonaiskolesteroli on hiukan yli 5 mmol/l."

        Niin, kesällä hukkuu enemmän ihmisiä kuin talvella, joten jäällä kulkeminen on turvallista.

        Näitä päätelmiä voidaan tehdä sinne ja tänne, mutta vaikka sydänkuolleisuus on pienentynyt 70-luvulta, ei se tarkoita sitä, että kolesteroli olisi välttämättä sen aikaansaanut.

        Tuossa hieman faktaa asiasta:

        https://www.sydantutkimussaatio.fi/tutkimus/sydansairauksien-historiaa

        Voihan olla, että jokin muu ulkoinen asia on aiheuttanut kuolleisuuden pienenemisen ja samalla kolesterolin alenemisen.

        Mainittakoon noista syistä mm. sellainen kuin liuotushoito ja muutenkin tietotaidon lisääntyminen verisuonitukosten hoidossa.

        Kultaisella 60-luvulla ainoa hoitokeino infarktin sattuessa oli vuodelepo.

        "Historiallisena tietona, Suomessa oli kokonaiskolesteroli 7.4 mmol/l vuonna 1970 ja sydäntautikuolleisuus viisinkertaistaa nyt. Nykyään kokonaiskolesteroli on hiukan yli 5 mmol/l."

        Kokonaiskolesterooli ei kerro mitään stdänterveydestä.

        hakusana: terveenä ja kylläisenä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Historiallisena tietona, Suomessa oli kokonaiskolesteroli 7.4 mmol/l vuonna 1970 ja sydäntautikuolleisuus viisinkertaistaa nyt. Nykyään kokonaiskolesteroli on hiukan yli 5 mmol/l."

        Kokonaiskolesterooli ei kerro mitään stdänterveydestä.

        hakusana: terveenä ja kylläisenä

        hakusana: käsi tärrää ja pää ei pelaa


    • Anonyymi

      >>> Triglyseridien laskuun on olemassa vain yksi tapa eli liikkua ja luopua huonoista eli siis nopeista höttöhiilareista. Edes kovien rasvojen saannin muuttamisella ei triglyyn voi vaikuttaa.

      >>> Sen sijaan laihduttaminen auttaa kakkostyypin diabetekseen. Voi toki laihduttaa karppaamalla mutta muutkin dieettit toimivat.

      Iltalehti kertoo:

      "-Suosi täysjyväviljaa, karsi prosessoitua lihaa. Tärkeä periaate on myös syömisen sallivuus. Mitään ruokaa ei ole tarpeen sulkea kokonaan pois ruokavaliosta. Kun syömisen perusta on kunnossa, myös satunnaiset herkkuhetket mahtuvat mukaan, ja paino voi silti tippua."

      "-Tiettyjä ruokia tulisi painottaa ruokavaliossa, joitakin taas syödä maltilla. Kannattaa suosia kasviperäisiä ruokia ja lisätä vihanneksia, joilla on runsaasti terveyshyötyjä. Hän nostaa esille myös etenkin täysjyväviljan, jota kannattaa suosia omassa ruokavaliossa. Sillä on useita terveyshyötyjä, ja tutkimusten mukaan se vähentää riskiä sairastua tyypin 2 diabetekseen."

      "-Esimerkiksi punaista lihaa, prosessoitua lihaa ja sokerilimsoja taas kannattaa karsia. Punaista lihaa kannattaa korvata kalalla ja palkokasveilla."

      Aika helposti järkeen käypää.

      • Anonyymi

        Onko hoopovee siellä kioskilla seurana. Mikä mopo hänellä on apteekkireissuja varten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hoopovee siellä kioskilla seurana. Mikä mopo hänellä on apteekkireissuja varten?

        Pappatunturi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hoopovee siellä kioskilla seurana. Mikä mopo hänellä on apteekkireissuja varten?

        Mopo on ollut Veijolla lainassa jo 10 vuotta. Taitaa jäädä sille tielleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pappatunturi.

        Ei ole mopoa enkä harrasta kirkonkylän kioskeja. Harkitsen kyllä sähkökuljetuspyörän ostoa jolla esimerkiksi kirjastossa käynti halpenisi. Kiihkokarppaajilla on luonnollisesti kielto vierailla kirjastossa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ei ole mopoa enkä harrasta kirkonkylän kioskeja. Harkitsen kyllä sähkökuljetuspyörän ostoa jolla esimerkiksi kirjastossa käynti halpenisi. Kiihkokarppaajilla on luonnollisesti kielto vierailla kirjastossa.

        ”Kiihkokarppaajilla on luonnollisesti kielto vierailla kirjastossa.”

        Kiihkokarppaajat ilmeisesti tuhoavat harhaoppisia kirjoja tai ainakin kirjoittavat sivuille omia huomioitaan. Luultavasti he myös mekkaloivat lukusalissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kiihkokarppaajilla on luonnollisesti kielto vierailla kirjastossa.”

        Kiihkokarppaajat ilmeisesti tuhoavat harhaoppisia kirjoja tai ainakin kirjoittavat sivuille omia huomioitaan. Luultavasti he myös mekkaloivat lukusalissa.

        Ei heidän tarvitse käydä kirjastossa. Tohtori Googlelta saa kaikkiin kysymyksiin haluamansa vastauksen.


    • Anonyymi

      Miten tämä aloitus liittyy laihduttamiseen?

      Ei mitenkään.

    • Anonyymi
      • Kyseinen kirjoitelma ei koske 7 maan tutkimusta laisinkaan vaikka kirjoittaja luulee niin. Kertonee kaiken sen kirjoittajasta.

        Pienenä huomautuksena, kun eliminoidut maat lisättiin mukaan, niin yhteys sydänkohtauksen ja rasvan syönnin välillä säilyi. Kirjoittaja toki tietää tämän mutta ei ole kirjoitustaan korjannut. Money speaks €€€.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyseinen kirjoitelma ei koske 7 maan tutkimusta laisinkaan vaikka kirjoittaja luulee niin. Kertonee kaiken sen kirjoittajasta.

        Pienenä huomautuksena, kun eliminoidut maat lisättiin mukaan, niin yhteys sydänkohtauksen ja rasvan syönnin välillä säilyi. Kirjoittaja toki tietää tämän mutta ei ole kirjoitustaan korjannut. Money speaks €€€.

        Niin Ruotsi oli alkuperäisessä 22 maan tutkimuksessa, mutta Ancel ei saanut oppinsa mukaan sopimaan. Ruotsi ja Suomessa oli tyydyttyneen rasvan kulutus samanmoinen, mutta Ruotsin sydänkuolleisuus huomattavasti alhaisempi. Syy on sydänkuolleisuuteen aivan eri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Ruotsi oli alkuperäisessä 22 maan tutkimuksessa, mutta Ancel ei saanut oppinsa mukaan sopimaan. Ruotsi ja Suomessa oli tyydyttyneen rasvan kulutus samanmoinen, mutta Ruotsin sydänkuolleisuus huomattavasti alhaisempi. Syy on sydänkuolleisuuteen aivan eri.

        "Syy on sydänkuolleisuuteen aivan eri."

        No mitä ne syyt sitten ovat? Kerrot jotakin mutta jätät oleellisen kertomatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin Ruotsi oli alkuperäisessä 22 maan tutkimuksessa, mutta Ancel ei saanut oppinsa mukaan sopimaan. Ruotsi ja Suomessa oli tyydyttyneen rasvan kulutus samanmoinen, mutta Ruotsin sydänkuolleisuus huomattavasti alhaisempi. Syy on sydänkuolleisuuteen aivan eri.

        Tuota kirjoitelmaa toistetaan karppauspiireissä vaikka se ei edes koske 7 maan tutkimusta. Valtsu kirjoittaa asiasta näin:
        'Kyseisellä tutkimusartikkelilla ei ole juuri mitään tekemistä seitsemän maan tutkimuksen kanssa, joka aloitettiin vuosia myöhemmin. Maita oli kuusi eikä seitsemän. Tutkimuksessa mitattiin kokonaisrasvan eikä tyydyttyneen rasvan kulutusta. Alkuperäinen tilastollinen yhteys säilyi myös silloin kun loput maat otettiin huomioon. Kuuden maan valinta näyttää liittyvän tilastojen vertailukelpoisuuteen eikä huijaukseen.'

        Huomaa kohta, tilastollinen yhteys säilyi vaikka nuo aluksi poisjätetyt maat otettiinkin mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Syy on sydänkuolleisuuteen aivan eri."

        No mitä ne syyt sitten ovat? Kerrot jotakin mutta jätät oleellisen kertomatta.

        Kannattaa lukaista Valtsun blogista 'Miten pääsisimme yhteisymmärrykseen terveysasioissa, osa II: Terveysguruja, asiantuntijoita, asiavirheitä' kohta Ancel Keysistä.

        "terveysgurut" ovat siis toistaneet tätä väitettä, että 7 maan tutkimus olisi väärentänyt tuloksia ja todisteena on sitä edeltänyt tutkimus, jossa oli 22 maata ja joista 6 saatiin luotettavampia tietoja. Kuitenkin kun puuttuvat maa lisättiin joukkoon niin tilastollinen yhteys säilyi. Kirjoitelma ei siis edes koske 7 maan tutkimusta saati että tietoja olisi väärennetty.

        Kokkokaan ei ilmeisesti lue alkuperäisiä tutkimuksia vaan kopioi muiden tekstejä.


    • Anonyymi

      Yleisesti varoitetaan VAIN kananmunien syönnistä.Kuitenkin jo vain suhteellisen VÄHÄISET MÄÄRÄT MAITORASVAA AIHEUTTAA KOLESTROOLIA.Moni tavallinen ihminen ei ymmärrä tätäkään sanaa kuin kolestrooli.Kolestrooli on siis se mikä tekee tukoksia verisuoniin.
      Olen käyttänyt maitoa VAIN 1 dl päivässä,ja senkin vain kahvissa.Ja nyt vuoden ajan aamulla pieni pala kakkua,jossa eläinperäistä kermaa,ja SE on aiheuttanut kolestroolin nousemisen lukemaan 6,6 kun se pitäisi olla vähintään 5 mielummin se saisi olla 3

      Kermapurkkien ja maitopurkkien kylessä PITÄISI olla varoitus maitorasvan vaaroista aivan kuin tupakkaaskin kylessä.

      Kaikki rasva 50g päivässä minkä olen syönyt ON ollut eläinperäistä,tästähän valehdellaan että myös eläinperäistä kovaa rasvaakin saa syödä jonkin verran.

      Sanotaan että ihminen on syönyt aina eläinrasvaa kivikaudelta lähtien.Se on ollut silloin aivan sama mitä rasvaa on syönyt,koska ihmisen elinikä on ollut vain 30 vuotta.Nykyään ihmiset elää 85 vuotiaiksi joten ravintokin pitää olla terveellisempää kuin ennen ja ihmisen elinikä nousee koko ajan lisää.

      – 1980-luvun alussa yli 100-vuotiaita oli hieman yli 50. Nyt heitä on yli 700, joista valtaosa on naisia
      https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2014122918936156

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "SE on aiheuttanut kolestroolin nousemisen lukemaan 6,6 kun se pitäisi olla vähintään 5 mielummin se saisi olla 3"

        Olet sangen kaukana asioiden ymmärtämisestä että voisit syyttää maitoa KOKONAISkolesterolilukemastasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "SE on aiheuttanut kolestroolin nousemisen lukemaan 6,6 kun se pitäisi olla vähintään 5 mielummin se saisi olla 3"

        Olet sangen kaukana asioiden ymmärtämisestä että voisit syyttää maitoa KOKONAISkolesterolilukemastasi.

        Paras mittari on apoB-pitoisuus, mutta se labratesti on melko kallis. Toiseksi paras on ns. non-HDL ja kolmanneksi paras (ja riittävän hyvä) kriteeri on pelkkä LDL.


      • Anonyymi


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko Laatikainen väitellyt jostain? mikä mahtoi olla aihe?

        luulin että hän on vain ravintoterapeutti

        Laatikainen ei ole koskaan ollut mikään ravintoterapeutti. Veijo on ravintoterapeutti. Laatikainen on laillistettu ravitsemusterapeutti sekä ravitsemustieteestä väitellyt filosofian tohtori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatikainen ei ole koskaan ollut mikään ravintoterapeutti. Veijo on ravintoterapeutti. Laatikainen on laillistettu ravitsemusterapeutti sekä ravitsemustieteestä väitellyt filosofian tohtori.

        Laatikainen väitteli v. 2018 aiheesta viljat ja ärtyvän suolen oireyhtymä. Ihmettelenkin miksi nimimerkki kn. jatkuvasti väheksyy Laatikaista. Terv. olkiukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatikainen väitteli v. 2018 aiheesta viljat ja ärtyvän suolen oireyhtymä. Ihmettelenkin miksi nimimerkki kn. jatkuvasti väheksyy Laatikaista. Terv. olkiukko.

        Väitöskirja on luettavissa osoitteessa https://helda.helsinki.fi/handle/10138/240061 .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitöskirja on luettavissa osoitteessa https://helda.helsinki.fi/handle/10138/240061 .

        Ravitsemusterapeutin pulma: puhuako asikkaalle totta vai kertoako heille niitä satuja, joita käsketään kertomaan. Ken Berry haastattelee Michele Hurnia, jolta on juuri ilmestynyt aiheeesta kirja The Dietitian's Dilemma: What would you do if your health was restored by doing the opposite of everything you were taught?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatikaisen väitöskirja? THL:n juoksupojan kumartelemista viralliselle ja pyllistämistä kansalle.

        kyä näi o

        salaliittoja siellä ja täällä, seuraavaksi alkaa kuulumaan ääniä ja näymään näkyjä


      • Anonyymi kirjoitti:

        kyä näi o

        salaliittoja siellä ja täällä, seuraavaksi alkaa kuulumaan ääniä ja näymään näkyjä

        Solvaamiseen siirtyminen on merkki siitä, että asia-argumentteja ei ole.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Solvaamiseen siirtyminen on merkki siitä, että asia-argumentteja ei ole.

        Juu kuka tässä on solovannut Anttia? Kuinka se Valtukin tikulla kaivanut ja lieneekö ymmärtänyt väärin? Kyllä sääkin vähättelet tutkimustuloksia jos ei ihan oo sama kaiku askelten:


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu kuka tässä on solovannut Anttia? Kuinka se Valtukin tikulla kaivanut ja lieneekö ymmärtänyt väärin? Kyllä sääkin vähättelet tutkimustuloksia jos ei ihan oo sama kaiku askelten:

        Kun Laatikaista kutsutaan THL:n juosupojaksi niin kyseessä on solvaus koska tuo ei pidä paikkaansa ja sillä vähätellään hänen ansioitaan. Se, että joku osoittaa, että Heikkilän kirjoissa on satamäärin virheitä ei taas ole solvaus koska hänen kirjoissaan on satamäärin virheitä.

        Heikkilä hän yritti vetää Knuutin oikeuteen kunnianloukkauksesta kun Knuuti oli kirjoittanut arvostelun hänen kirjastaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Solvaamiseen siirtyminen on merkki siitä, että asia-argumentteja ei ole.

        ei mulla ole ollut aikoihin enää, kunhan paukutan poskeani täällä

        jossakin vaiheessa alkoi hirttämään tämän palstan meininki sen verran meikäläistä että siirryin hupi ukkoihin tämän suhteen

        pahoitteluni siitä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe