Riitaa tyhjästä, tuleva lapsiperheen arki pelottaa

Anonyymi

Olemme olleet yhdessä nyt jo muutaman vuoden ja sinä aikana on tullut monesti riitaa aika vähäpäitöisistäkin asioista. Riidan jälkeen on mennyt jälleen hyvin ja olen uskonut, että arki sujuu ja olemme oppineet menneistä. Vaan eipä tunnu riidat loppuvan. Olen nyt myös raskaana ja laskettu aikanai on kuukauden päästä ja nyt meillä on yhteinen asuntokin, jonka hankimme tulevaa lapsiperhearkea ajatellen. Tänään jälleen mieheni suuttui yhtäkkiä kun katselimme tv:tä, hän kommentoi mielestäni asiattomasti ja ilkeästi siinä esiintyvän ulkonäköä ja sanoin siitä että se ei tunnu mukavalta, kun hän tekee niin ja että en pidä muiden arvioimisesta ja haukkumisesta. Hän tekee tuota usein ja sanoo myöhemmin sen olevan vain vitsi, vaikka minusta se on ikävä piirre, enkä halua että lapseni joutuisi kuuntelemaan tuollaista. Sitten tuli vielä joku toinen erimielisyys jostakin mielestäni aika pienestä kommentista ja hän lähti toiseen huoneeseen ja huusi sieltä minulle. Hän on ollut yleensä se joka suuttuu milloin mistäkin ja minä saan ihmetellä ja sitten tulen surulliseksi, kun kaipaisin nyt itse raskaana ollessani tukea ja turvallista ympäristöä. Nyt ymmärsin, että hänen mukaansa minun reagointini oli väärä ja että minun pitäisi jättää sanomatta mielipiteeni eli olemaan hiljaa jos olen eri mieltä ja mielestäni se on kummallista. Myös se, että hän ei koskaan tule lohduttamaan minua, jos vaikka itken tai olen surullinen, käyttäytyy vaan kylmästi ja katsoo koneelta mitä sattuu. Vastaa tunteettomasti jotakin. Olen saattanut nukkua sohvalla monta yötä näin raskaana ollessa ja hän ei ole siitä moksiskaan, ei vaikka paha oloni vaikuttaisi myös lapsen terveyteen. En tosiaan tiedä mitä teen, laskettu aikanikin on kohta ja vasta ostimme asunnon (mikä ei välttämättä ollutkaan hyvä päätös). Olen kertonut hänelle tunteistani ja siitä, että en halua riitelyä lapsiperheeseen.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jaa, monesti on tullut vuosien aikana riitaa mitättömistä asioista. Mies on sinun mielestä tollo ja käyttäytyy ikävästi.
      Lapsiperhearki on arveluttanut sinua pidempään mm. miehen kielenkäytön takia... ja silti.... olet nyt raskaana... kannattaa kattoo peiliin... itsepä olet lapsesi isän valinnut.

    • Voi ei, oletpa saanut yhden ainoan ikävän kommentin aloitukseesi. Minäkin vastaan kuukausien viiveellä. Tuo edellisen kommentoijan vastaus on niin helppo, "itsepä olet miehesi valinnut"... Mutta kun ei ne ihmissuhteet ole helppoja, eikä kaikki voi löytää kumppania, joka on kaikessa hyvä: mahtava keskustelija ja rakentava riitelijä yms. yms.

      Miten teidän arki lapsen kanssa on lähtenyt rullaamaan? Sanoit, että riidan jälkeen on mennyt hyvin. Eli saatte kuitenkin puhuttua asioista? Miehesi ei vaikene tärkeistä asioista? Mitä ne vähäpätöiset asiat on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe