Ruokapäiväkirjoja, makroja ja aterioita

Anonyymi

Jos teillä on valmiina jotain Fineliin laitettuja, tai muuten ylöskirjoitettuja ateriakokonaisuuksia makrojakautumineen, niin olisi hauska lukea. Olisi mukava tehdä joku ruoka kun joku on valmiiksi laskenut asioita. Laitan itse tähän tämänpäiväiset syömiset. Laitoin suolapoliiseillekin dataa. Tänään hammästyin sitä kun kuidut ja kalorit jäi niin alhaisiksi. Kuidut osin sen takia kun en muistanut aamulla shottiin laittaa ollenkaan chiaa ja leseitä, vaikka yleensä laitan chiaa joka kerta johonkin, puuroon, jogurttiin ja näkkäritaikinaan. Nyt mulla ei ollut näkkäriäkään ja päivä meni ähistessä kipeän selän kanssa kun lensin viikko sitten hiihtoladulla persiilleni enkä ole toipunut vielkään.

Aamupala: avokado, lehtisellerinvarsi, aronia, inkivääri, kurkuma, sokeriton kiisseli -shotti, neljä kupillista kahvia (isoja kaksi siis, mulle ei puoli litraa riitä aamuisin, muuten en tänään ole juonutkaan.

Lounas: Linssikeitto, vissyä. Linssikeittoon tulee siis linssejä, tomaattimurskaa, sipulia, valkosipulia, inkivääriä, chiliä, garam masalaa jamuita mausteita kuten jeeraa, tuoretta korianteria, lopuksi kookoskermaa- tai maitoa.

Päivällinen: Savulohi 250g ja sipuli-kurkku-jäävuorisalaatti curryllä ja valkosipulilla maustetulla kevytmajoneesilla (ei ollut muuta saatavilla)

Päivän makrot jne: 806 kcal, rasva 55, 6g, hh 25,3g, proteiini 43g. kuitu 15, 6g. Suola 2,8 g /pääosin kalasta, sokeri 13.4 g (ei siis lisättyä sokeria tietenkään, mutta vihanneksissa, sipulissa varsinkin on)

Aika vähällä sitä pärjää, mutta pysyy ihan hengissä näemmä. Tämähän on ihan kitudieettausta. :D Näin vähän en yleensä syö vaan kyllä kalorit huitelee jossain 1500 kieppeillä. Varaa siis olisi syödä vaikka jotain, vaikka vain tässä koneella kyykkii. En ole nyt kuluttanut energiaa kuten tavallisesti joten nälkäkin pysyy loitolla. Marjoja tekis mieli, mutta kun ei ole mitään hyviä marjoja, kuten mustaherukoita vaan noita aronioita, eikä niitä syö paljaaltaan erkkikään eikä ole karppisokeria kaapissa. Voisi tota kiisseliä vetää vielä vaikka leseillä tai sokerijuurikashiutaleilla.

Eilen join puoli litraa viiniä ja söin ylläolevaa tuoresalaattia kebab-lihan ja tomaattisalsan kanssa 200g. Aamulla en syönyt mitään kun nukuin niin pitkään vaan join vain kahvia, lounaaksi avokadoshotti chialla ja leseillä ja sitten illalla tuo salaatti ja viini. Ei tullut naposteltuakaan mitään, eikä lonkeroa saunan päälle vaan join ihan vissyä ja sokeritonta tonicia jäiden kanssa.

Ostin kyllä kaupasta Shiratakia, oli tullut pieneen lähiprismaan sitä halpaa 1.39e pussi. Siitä tulee kaksi annosta. Sitten mulla on shiratakin kanssa odottamassa tofu sataylla ja vokkivihanneksilla päivällisruoaksi. Lounaat menee tällä viikolla pääosin pakkaseen menneella linssisopalla. Aamuksi mulla on varattuna munia (olen alkanut tekemään kokkelia) lesepuuro tai avokadosmoothie marjoilla ja muilla. Teen myös pellillisen siemenleipää, huomenna, tänään ei jaksanut. Sen kanssa varmaan savukalan loput philadelphiaan muussattuna. Saa nähdä miten oikeasti menee, ennakkosuunnitelmat voi poiketa aina. Tuo avokado on kyllä hyvä karppiruoka, kun siinä on rasvat kohdillaan ja vielä kuituakin roisisti. Tosi hyvin menee tossa smoothiessa ja varsinkin sellerin makua leikkaa kermaisuudellaan.

t kn

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tärkeä kysymys!

        Haluatko sinä, mies, minut?
        Ikävä
        91
        1485
      2. Asiallinen lähestyminen

        Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
        Sinkut
        156
        1179
      3. En tiedä..

        Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
        Ikävä
        104
        1050
      4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

        Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
        Suomalaiset julkkikset
        15
        927
      5. Mitäs nainen

        Meinaat tehdä viikonloppuna.
        Ikävä
        82
        860
      6. Suhde asiaa

        Miksi et halua suhdetta kanssani?
        Ikävä
        66
        783
      7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

        Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
        Ikävä
        40
        757
      8. Vedalainen metafysiikka

        Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
        Hindulaisuus
        289
        733
      9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

        Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
        Ikävä
        107
        728
      10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

        tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
        Ikävä
        57
        706
      Aihe