Olen ollut parisuhteessa nyt yli kaksi vuotta. Elämä pitäisi olla raiteillaan. Tienaan hyvin, on paljon ystäviä ja töissäkin menee mukavasti. Tykkään myös rentoutua. Ostaa 0,5 viinapullo perjantaisin tai koppa kaljaa ja mennä kavereille istumaan iltaa. Hänkin alussa tuli aina mukaan. Puoliso sit yhtenä iltana läksi menemään kun en tykkää viettää aikaa hänen kanssaan, että mielummin vaan ryyppään.
Asiat "korjaantui" kun vähensin juomista ja käytännössä lopetin kavereiden luona käymisen. Yks perjantai ostin 6-pack olutta kun hän meni nukkumaan. Soitin kaverille passaako tulla käymään. Otin siellä sit lisää olutta ja tulin kotia. Menin sohvalle nukkumaan etten herättäisi häntä. Heräsin itse siihen, että halusi avaimensa ja antoi minun avaimeni pois huutaen että lähtee nyt eikä takasin tule. Menin shockiin ja riipasin kovan kännin mikä kaduttaa vieläkin.
Nyt hän haluaisi vielä yrittää, mutta itse pelkään hänen olevan vain tikittävä aikapommi ja pelottaa viettää vapaa-aikaa hänen kanssansa. Jos vaikka haluan käydä moikkaamas kavereita(jotka hän on haukuttunut kaikki juopoiksi) tai rentoutua olut tuopin ääressä(kun olen vissiin myös juoppo).
Hän ei käy töissä ja haluaa "viettää" kaiken aikansa minun kanssani, vaikka olen alannut kaipaamaan omaa-aikaakin nykyään, mutta en uskalla edes siitä mainita. Ahdistus, unettomuus, jännite ihmisten tapaamisista on tullut tämän jälkeen.
Kontrolloiva puoliso vai olenko ajattelematon ihminen vai mikä tässä mättää
13
1033
Vastaukset
- Anonyymi
Tulipa tuossa mieleen muutama kysymys.
Osaatko sinä rentoutua ilman alkoholia?
Tapaatko kavereitasi muutenkin, esim. kuntoilun tai muiden aktiviteettien parissa, vai onko aina mukana olut/viini/tiukka viina teidän yhdessä ollessa ja tarkoituksena on humaltuminen?
Miksi seurustelukumppanisi ei käy töissä tai opiskele?
Eikö hän harrasta mitään?
Ilmeisesti seurustelukumppanisi ei käytä alkoholia lainkaan.
Miksi olet valinnut seurustelukumppaniksi ihmisen joka ei halua olla alkoholia nauttivien parissa?
Sinä tienaat hyvin, millä tuloilla kumppansisi elää?
Elätätkö sinä häntä?
Ensimmäisellä erokerralla kumppanisi lähti pois asunnosta pidemmäksi aikaa.
Toisella erokerralla hän halusi asuntonsa avaimen pois sinulta ja antoi sinulle itsellään olleen asuntosi avaimen.
Tästä on pääteltävissä että te asutte erillänne.
Sinä et pysty olemaan ilman alkoholia, hän ei jaksa kattella krapulaista tyyppiä. Pattitilanne. Parasta olisi jos pistäisitte kantapäät yhteen ja menisitte eri suuntiin. - Anonyymi
Edellinen sanoi jo asian pitkälti juuri kuten se on. Jos sinulle viina liittyy olennaisesti rentoutumiseen, ajanviettoon kavereidesi kanssa, jne. ja kumppanisi ei juo lainkaan eikä jaksa humalaisia eikä krapulaisia ihmisiä, niin tuo on ongelma vailla ratkaisua. Sitä tuskin pystyy ratkaisemaan molempia miellyttävällä tavalla. Jos te asutte erillänne ja haluatte kokeilla pysyä yhdessä, niin sitten voitte kokeilla viettää aikaa yhdessä, kun se molemmille sopii, sinä olet selvinpäin, jne. Voi olla, että onnistuu. Voi olla, että ajaudutte erillenne. Voi käydä kummin vaan. Helpoin ratkaisu ehkä vaan lähteä eri suuntiin.
- Anonyymi
No olitko muistanut pitää hyvänä naistasi. Naista pitää helliä ja hoivata. Antaa hyvää seksiä. Sitten nainen heltyy antamaan sun mennä kavereille. Sitten jälkikäteen lepytät hyvällä ruoalla, kukilla ja naiselle nautintoa tuottavalla seksillä. Teet naisellesi pikkupalveluksia. Näytät, että rakastat..
- Anonyymi
Hienoa, että tämä sai jotain liekkiä.
Missä vaiheessa sanoin, että puolisoni on nainen?- Anonyymi
Et missään kohtaa. Siksipä en itse lähtenytkään sukupuolta arvailemaan.
- Anonyymi
Ai tämä oli se ainoa asia joka sinua vastauksissa kiinnosti.
Jospa keskittyisit olennaiseen.
Olennaista on sinun alkoholin käyttösi oma käytöksesi humalassa.
- Anonyymi
Puolisoni kyllä myös tykkää nauttia virvokkeita, mutta kaverini on no no. Hänellä ei ikävä kyllä omiansa ole. Yrittänyt tutustuttaa, mutta kaikissa on jotakin vikaa. Kyllä hänellä on tutkintoja hallussa, mutta vain häntä miellyttävä työ käy. Meillä on molemmilla omat asunnot, mutta käytännössä olen häntä elättänyt.
- Anonyymi
Oletko siis homoseksuaali. Homosuhteet ei kauan kestä.
- Anonyymi
Juopolla ei tee mitään. Kuole siihen viinaan niin kaikki on tyytyväisiä.
- Anonyymi
sinulla ja puolisollasi on täysin erilaiset ideat vapaa-ajan vietosta. Sinulle se tarkoittaa alkoholia ja kavereita, puolisollesi jotain aivan muuta. Mitä? Tietääkö sitä teistä kumpikaan?
Hyvä, kummallakin omat asunnot. Kummankaan ei tarvitse katsoa toista silloin kun ei halua. Kumpikin voi järjestää vapaa-aikansa haluamallaan tavalla.
Missä tuossa on ristiriita?
On tilaisuuksia joissa voitte viettää yhteistä aikaa, jos nimittäin haluatte! Ei tarvitse tunkea toisen asuntoon sekoittamaan korttipakkaa!!! - Anonyymi
Sinulla on alkoholiongelma. Kaikilla kavereillasi on alkoholiongelma. Paitsi kumppanillasi ei ole alkoholiongelmaa. Alkoholi aiheuttaa ahdistusta, unettomuutta, masennusta ja muuta. Lisäksi se tappaa hitaasti. Entäpä jos jättäisit sen?
- Anonyymi
Olet juoppo ja naisesi on tyhmä idiootti kun katselee tuollaista juoppoa. Eikö naiset halua tehdä Muuta elämässään kun katsella tyhmää juoppo miestä joka juopottelee kavereiden kanssa. Aika säälittävää touhua. Itse vietän aikaa luonnossa meren rannalla kalastellen. Huomen aamullakin lähden aikaisin siikaa onkimaan koska jäät sulaa merestä niin pääsee meren rannalle. Sitä teen seuraavat 2 kuukautta. Veneen kanssa laitan veteen viikonloppuna ja vien verkot mereen ja sitten menen saareen myös siikaa onkimaan ja samalla grillaan makkaraa, veli tulee mukaan ja mun serkku ja ollaan saaressa ja se on hienoa.
- Anonyymi
Samassa tilanteessa olisin jo lähtenyt vetämään, en halua kännäävää miestä joka antaa aikaa kavereille nointuoreessa suhteessa.
Oma syysi on kriisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723