Aikuisen naisen anti-age voide ?

Anonyymi

Mikä olisi paras anti-age tyyppinen voide aikuisen naisen kasvoille ?
Onko joku hyaluronivoide hyvä ?
Ehdotuksia ?
Ihoni on aika kuiva sekä herkkä, tosin herkkyys hieman helpottanut viime vuosina.
Kertokaa hyviä kokemuksia olevista merkeistä , kiitos!

13

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse herättelisin keskustelua siltä pohjalta, että onko pakko käyttää anti-age tuotteita kun täyttää 50v?
      Voisiko terveelliset elämäntavat korvata nuo erittäin kalliit tuotteet ?
      Vettä, kasviksia ja hedelmiä ja ulkoilua, voiteista en tiedä sen kummempaa. Mummuni käytti Tummelia ja Nivea cremeä, eikä hänen iho näyttänyt huonolta! Ryppyjä oli jonkun verran ja ihon sävy oli terveen värinen!
      Toinen sukulaistäti käyttää pääasiassa Bellavitaa, ja joskus Mivea cremeä ja ihan hyvältä hänen ihonsa näyttää.
      Itse ajattelin mennä ihan maalaisjärjellä ja Bellavitalla.
      Muut naiset mitä mieltä olette ?

      • Anonyymi

        Ihovoiteilla on hämmästyttävän vähän vaikutusta ihon kuntoon. Itse lopetin viime syksynä kaikkien ihovoiteiden ja silmänympärysvoiteen käytön, enkä ole sen jälkeen huomannut mitään muutosta. Iho on yhtä hyvässä kunnossa kuin ennenkin, ja ryppyjä ei ole tullut lisää. Olen 44v.
        Välttämättä siis ei tarvita edes perus-niveaa, tulos on yhtä hyvä ilman mitään voiteita.
        Ihon kuntoa voi parantaa nukkumalla paljon ja juomalla riittävästi vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihovoiteilla on hämmästyttävän vähän vaikutusta ihon kuntoon. Itse lopetin viime syksynä kaikkien ihovoiteiden ja silmänympärysvoiteen käytön, enkä ole sen jälkeen huomannut mitään muutosta. Iho on yhtä hyvässä kunnossa kuin ennenkin, ja ryppyjä ei ole tullut lisää. Olen 44v.
        Välttämättä siis ei tarvita edes perus-niveaa, tulos on yhtä hyvä ilman mitään voiteita.
        Ihon kuntoa voi parantaa nukkumalla paljon ja juomalla riittävästi vettä.

        Millanen iho sulla on ?
        Mun iho on kuiva enkä pysty olemasn ilman voiteita.
        Mutta toisaalta jos miettii asiaa siltä kantilta, että olenko itse aiheuttanut kuivan ihoni?!? Aina tuntuu, että joku rasva auttaa hetken mutta sitten senvaikutus loppuu ja saan etsiä entistä hoitavampaa rasvaa.
        Taidan kesään asti sinnitellä ja sitten kesän jälkeen jatkaa ilman rasvaa, jos onnistuisin herättämään ihoni oman rasvaisuuden! Kesällä en ikinä pusty käyttämään mitään rasvoja, ihoni tuntuu ettei saa hengitettyä niiden alla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millanen iho sulla on ?
        Mun iho on kuiva enkä pysty olemasn ilman voiteita.
        Mutta toisaalta jos miettii asiaa siltä kantilta, että olenko itse aiheuttanut kuivan ihoni?!? Aina tuntuu, että joku rasva auttaa hetken mutta sitten senvaikutus loppuu ja saan etsiä entistä hoitavampaa rasvaa.
        Taidan kesään asti sinnitellä ja sitten kesän jälkeen jatkaa ilman rasvaa, jos onnistuisin herättämään ihoni oman rasvaisuuden! Kesällä en ikinä pusty käyttämään mitään rasvoja, ihoni tuntuu ettei saa hengitettyä niiden alla!

        Mäkin oon lukenut siitä, että iho kuivuu enemmän jos hoitaa liikaa. Pitäis löytää taas se tasapaino niin, että iho alkais jälleen hoitamaan paremmin rasvatasapainoaan. Oli jossain paremmin ja hienommin selitetty, mutta tätä kohti aattelin itekin päästä pikku hiljaa. Ja kesä on hyvää aikaa siinä mielessä, että silloin iho yleensä voi parhaiten juurikin auringon ja lämpöisemmän ilman takia.
        Ja mulla sama ongelma kuin edellä, kesällä mun iho naamasta hikoilee suorastaan rasvojen alla. Usein olen joutunut pesemään naaman kun töihin pääsin pyörällä, ja sen jälkeen on helpottanut olo huomattavasti.
        Yhden kosmetologin olen suututtanut, kun tätä asiaa selitin hänelle! Heiltähän tietty lähtee asiakkaat jos useampi asiakas olis samaa mieltä mun kanssa. Mutta kaikki ei sovi kaikille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millanen iho sulla on ?
        Mun iho on kuiva enkä pysty olemasn ilman voiteita.
        Mutta toisaalta jos miettii asiaa siltä kantilta, että olenko itse aiheuttanut kuivan ihoni?!? Aina tuntuu, että joku rasva auttaa hetken mutta sitten senvaikutus loppuu ja saan etsiä entistä hoitavampaa rasvaa.
        Taidan kesään asti sinnitellä ja sitten kesän jälkeen jatkaa ilman rasvaa, jos onnistuisin herättämään ihoni oman rasvaisuuden! Kesällä en ikinä pusty käyttämään mitään rasvoja, ihoni tuntuu ettei saa hengitettyä niiden alla!

        Minulla on sekaiho, rasvainen otsa ja kuivat posket. Iho oli kosmetologin mukaan kuiva silloinkin kun olin käyttänyt tehokosteuttavaa seerumia. Sama olla käyttämättä mitään voiteita, ei iho ainakaan huomattavasti kuivempi ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on sekaiho, rasvainen otsa ja kuivat posket. Iho oli kosmetologin mukaan kuiva silloinkin kun olin käyttänyt tehokosteuttavaa seerumia. Sama olla käyttämättä mitään voiteita, ei iho ainakaan huomattavasti kuivempi ole.

        No ootko huomannut että olis auttanut sun ihon kuntoon kun oot ollut ilman rasvoja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ootko huomannut että olis auttanut sun ihon kuntoon kun oot ollut ilman rasvoja ?

        Mä siirryin käyttämään La roche posayn voiteita, on hyviä herkälle iholle! Ja yx mik kans hyvä on Dermosilin face extra voide, halpa ja todella hyvä tuote ja rauhoittaa ihoani tosi hyvin!


      • Anonyymi

        Itse olen palanut lähes joka kesä elämäni aikana. Ihoni on atooppista tyyppiä. Punahiuksista geeniperimää. Hypermobiliteettidiagnoosi (=sidekudos heikkolaatuista ja mm. iho ohut). Ja nyt tietysti vähenee estrogeeni ja vaihdevuodet lähenevät. Lisäksi ihonalaisrasvaa on olematon määrä (eikä sitä syömällä kasvoihin saa, kaikki menee vatsaan). Lopputulos: pientä uurretta täynnä oleva läpikuultavan hauras iho alle 50-vuotiaana.

        Terveellisillä elämäntavoilla on liian myöhäistä vaikuttaa jo aiheutuneisiin vaurioihin, olipa kyse geeneistä ja/tai elämäntavoista. Lisävaurioita ehkä saa ehkäistyksi, mutta geeneilleen ei oikein mitään voi. Toisilla on paksu ja rypytön iho vielä iäkkäänä, toisella ohut ja ryppyinen jo nuorena.

        Itselläni ei isoja rahoja ole, joten kalliita erikoisvoiteita en käytä. Tähän mennessä aika harvan tuotteen on tieteellisesti todistettu vaikuttavan oikeasti ihoon. Retinoli on niitä harvoja tutkitusti vaikuttavia. Sitä olen käyttänyt seerumina. Pitäisi vain muistaa käyttää tehokuurina pimeimpään vuodenaikaan. Muuten ainakin oma ihoni on entistä herkempi punoittumaan tai palamaan auringossa. Tällä hetkellä kokeilussa B3-vitamiini, ja ainakin tähän mennessä olen tykännyt. Ei niin herkistä auringolle kuin retinoli.

        Voiteista tärkein on aurinkovoide, ja sen olen liian myöhään saanut todeta. Kuivaihoinen kaipaa kosteutusta, mutta varmasti eri tavoin pääsee samaan lopputulokseen. Siinä vaiheessa, kun ikääntyminen alkoi selkeästi näkymään, niin ostelin kaupan kasvovoiteita. Nyt laitan suurimman osan vuotta aurinkovoidetta päiväksi, joten päivävoide on turha. Yöksi laitan jotain seerumia. Kasvovoiteeksi yöksi tai pimeän ajan päiväksi saatan laittaa ihan mitä vaan voidetta (perusvoidetta, karikevoita, käsivoidetta). Kasvovoide ei tee ihmeitä, se vain suojaa ja kosteuttaa ja siten lisää tilapäisesti kuivan ihon elastisuutta.

        Silloinkin, kun en laita mitään muuta voidetta, laitan silmänympärysvoidetta. Kuivalla iholla vaikutuksen näkee. Iho on heti joustavampi silmänympärysvoiteen laiton jälkeen, ja muutama ryppy silottuu. Silmien ympärille en viitsi laittaa mitä tahansa voidetta. Liikkuessa valuu silmiin ja kirvelee, jos laittaa vääränlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millanen iho sulla on ?
        Mun iho on kuiva enkä pysty olemasn ilman voiteita.
        Mutta toisaalta jos miettii asiaa siltä kantilta, että olenko itse aiheuttanut kuivan ihoni?!? Aina tuntuu, että joku rasva auttaa hetken mutta sitten senvaikutus loppuu ja saan etsiä entistä hoitavampaa rasvaa.
        Taidan kesään asti sinnitellä ja sitten kesän jälkeen jatkaa ilman rasvaa, jos onnistuisin herättämään ihoni oman rasvaisuuden! Kesällä en ikinä pusty käyttämään mitään rasvoja, ihoni tuntuu ettei saa hengitettyä niiden alla!

        Kuivaa ihoa ei saa muutettua rasvaiseksi millään. Ainoa keino on rasvata ihoa. Sitä paitsi ihotautilääkärit sanovat, että kaikkien iho on kuiva vanhana. Riittävän vanhana moni aiemmin hyväihoinenkin siis joutuu antamaan periksi ja alkamaan rasvaamaan ihoaan.

        Kuivaihoinen saattaa olla atoopikko, ja todennäköisesti onkin. Atoopikolla ihon luonnollisen suojan kehittyminen pesun jälkeen kestää kauemmin kuin normaalilla ihmisellä. Jos tavallisen ihmisen kosteustasapaino palautuu parissa tunnissa, niin hän pärjää ilman voiteita. Atoopikon ihon kosteustasapaino palautuu vuorokaudessa. Kuka on pesemättä itseään vuorokauden? Aika harva. Eli ihoa on lähes välttämätöntä silloin rasvata, muutoin iho kuivuu ja ahavoituu ja tulee ihottumia.

        On itsellänikin iho kosteamman tuntuinen kesähelteillä. Ja kun on ollut leutoja talvia, niin iho ei ole talvellakaan ollut ihan rutikuiva. Kämpän lämpötilan pidän matalampana mahdollisena, minkä kestän. Viileä sisäilma on parempi ihollekin kuin keskuslämmityksen liian kuumaksi ja kuivaksi paahtama ilma.


    • Anonyymi

      Tavallinen perusvoide hoitaa hyvin. Hellävarainen puhdistus lisäksi.
      Ja reipasta ulkoilua raikkaassa ilmassa.
      Noiden varassa kukoistat hamaan vanhuuteen asti.

      • Anonyymi

        👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        👍👍👍

        Tuntuu, että nykyään tehdään kaikesta niin vaikeeta. Ja uskotaan mainoksia ja markkinointia enemmän, kuin omaa maalaisjärkeä.
        Saahan sillä pakkelilla peitettyä kaikenlaista, mutta eri asia on haluaako sitä käyttää!
        Sama juttu eri voiteissa, ei ne ihmeitä tee mutta jos on kuiva iho niin auttaa kyllä jos nassuun jotain rasvaa sipasee. Ja perusvoiteet on ihan riittäviä siihen, joku vaan haluaa maksaa satoja euroja jostain rasvasta hienossa purkissa!


    • Anonyymi

      Paras antiagevoide on seksin harrastaminen 3 kertaa viikossa. <3 Oikeasti pitää nuorekkaana ja kauniina! Hormonit toimivat normaalisti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe