Hallitus aikoo sulkea Suomen

Mitä ajatuksia se herättää teissä?

41

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vaikutusta mun elämään.

Toivon silti, että ihmiset pärjäis elämässään, joihin se vaikuttaa. Haluisin auttaa jotenkin..

• Anonyymi

Mä voin laittaa sulle mun tilinumeron.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä voin laittaa sulle mun tilinumeron.

Joo, kunhan vaikka tuut maalaamaan mun talon sisäseiniä..

• Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

Joo, kunhan vaikka tuut maalaamaan mun talon sisäseiniä..

Sunhan piti auttaa, ei hakea orjatöihin

• Anonyymi kirjoitti:

No tämäntyyppistä apua täältä heruis... jotain työtä ja sitten ostan paikallisilta, kavereilta jne.
        Kyllä minunkin täytyy elää, että en mä voi suoraan rahoja vaan levitellä.

• Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

No tämäntyyppistä apua täältä heruis... jotain työtä ja sitten ostan paikallisilta, kavereilta jne.
        Kyllä minunkin täytyy elää, että en mä voi suoraan rahoja vaan levitellä.

Noin sitä krapulassa syödään sanoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Noin sitä krapulassa syödään sanoja.

Mitä sanoja mä oon perunut? En luvannut hyysätä ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se ilmasiks pyytäny tekemää

• Anonyymi

Lopullinen lock-down on oikea ratkaisu niin maapallon kuin muiden lajitoverien kannalta.

• Anonyymi

Mikä on lopullinen lock-down?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on lopullinen lock-down?

Pysyvä ulkonaliikkumiskielto, ei tietenkään koske minua koska en ole narsisti.

• Anonyymi

Toinen haluaa pelastaa vanhukset, joku sairaan ystävänsä, kolmas luonnon ja toisia voisi vähääkään mikään liikauttaa.
        Jokaisella omat rakkauden kohteensa, mutta kovinkaan moni ei ole pelastamassa niitä yrittäjiä, työttömiä ja perheitä joiden elämä romahtaa sen vuoksi, että kaikki haluavat pelastaa jotain mutta loppu pelistä ei yhtään mitään.

• Kunhan ei suljettais niin paljon paikkoja kuin viime vuoden keväällä. Kuulin, että ravintolat suljettais maaliskuussa kolmeks viikoks. Toivon, että kirjastot avautuis jossain vaiheessa keväällä tai eesi kesällä tai ens syksynä, että pääsis lainaamaan ja varaamaan kirjoja ja CD-levyjä. Nyt olen ostanut joitain kirjoja kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista, tänään yhen dekkarin.

• Kunhan ei kirpputoreja ja kierrätyskeskuksia suljettais ja muutenkin vaate-ja kenkäkauppoja. Sama huoli alkaa olla mulla kuin viime keväänä, että pitäis saada uudet kesäsandaalit ja jotkut kevät/kesäkengät ja ettei yrityksiä menis nurin.

• Mutta jotenkin tässä eteenpäin mennään.

• Anonyymi

Pakkohan se on jotenkin saada tuo koronatilanne kuriin. Ravintoloissa ja baareissa porukat tahtovat unohtaa ne turvavälit, maskien käytön, kun ovat viihteellä. Tuo virus leviää herkästi ilman välityksellä ja ilmastointi levittää sitä laajemmalle alueelle sisätiloissa. Suomessa kuitenkaan ei ole yhtä rankat keinot niinkuin esim. Hollannissa, jossa ollut öisin ulkonaliikkumiskielto ja on joitakin kauppojakin ollut suljettuina. Pitäis ruveta käyttämään sitä maskia julkisissa tiloissa, se jo vähentäis paljon tartuntojen määriä. Tietenkin hirvittää tämä tilanne ravintola-alayrittäjien puolesta, he joutuvat tiukoille ja matkailualakin on suurissa vaikeuksissa koronatilanteen takia. Tälle tilanteelle ei oikeastaan voi mitään, ehkä tulevat rokotukset rauhoittavat taudin leviämistä, päästäisiin edes jotenkuten normaaliin elämään takas, mutt tuskin se kokonaan tulee häviämään tuo korona.

• Anonyymi

Rakennustyömailla leviää myös.

• Anonyymi

Myös tapahtuma-ala on todella suurissa vaikeuksissa.

• Itse käytän maskia aina liikkuessani asunnon ulkopuolella. Riisun sen ainoastaan mennessäni jonnekin kahville ja tullessani takaisin kotiin.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Itse käytän maskia aina liikkuessani asunnon ulkopuolella. Riisun sen ainoastaan mennessäni jonnekin kahville ja tullessani takaisin kotiin.

Onko tällaisena aikana järkevää kulkea päntiöimenään kahvittelemassa baareissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei olisi jos on tilaa olla väljästi? Ei elämistä tarvitse lopettaa tämän tilanteen vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni on mahdollista käydä kahvilla sellaisessa kahvilassa, jossa ei ole valtavia ihmislaumoja.
        Terveisin: Puolireuho

• Anonyymi kirjoitti:

Voi kahviloissa istua kunhan pitää turvavaliä. En ole kokenut vaaralliseksi ja maski on kasvoilla, kun astun sisään ja tilaan mun syömiset ja kahvin tai teen. Yhdessä kahvilassa käyn välillä lukemassa Iltalehden tai Iltasanomat. Nyt kuitenkin tulee vissiin kolmen viikon katko mun kahvitteluihin (en ihan joka päivä kuitenkaan käy kahvittelemassa, tänäänkään en käynyt) ja täytyy kai ostaa kahvipaketti kotiin (juon kotona kofeiinitonta kahvia ja ihan aina en viitsi ostaa uutta, kun entinen loppuu, kun paketti maksaa noin 5 euroo).

• Anonyymi

Ei suomi mene kiinni. Samoja asioita voi tehdä kuin ennen. Salille pääsee jos on avain kortti. Suostukset on suosituksia muistakaa se eikä ole mitään lakia joka pakottaa pysymään kotona. Täällä me treenaamme salibandya kuten ennenkin salilla ja itse käyn kuntosalilla.

• Anonyymi

Ei vaikuta omaan elämääni. Työt ja harrastukset on itsenäisiä, joten eristäytyminen on arkea eikä mikään uus ja outo juttu.
      Sen olen huomannut, että sulkemiset yms ovat vain politikointia ja poliittista kiusantekoa. Asiat mitkä ei koske omaa elämää ollaan kovaan huutoon sulkemassa, mutta taas ne jotka ovat omassa elämässä niiden sulkua kiukutellaan.
      Kahtiajakamalla ja politikoinnilla ei virusta taltuteta. Pitää olla yhteinen tahtotila ja yhteinen vihollinen. Aikoinaan kun suomi oli sodassa punaiset ja valkoiset menivät yhteiseen rintamaan. Nyt näkyy ilmiö, että olemme toinen toisillemme vihollinen ja virus jyllää siinä välissä.

• Anonyymi

Samoin minulle ei tule mitään uusia rajoituksia. En ole käyttänyt sisäliikuntapaikkoja tähänkään mennessä ja opinnot ovat olleet jatkuvasti etänä.

• Anonyymi

Odottelen muuttolintuja. Ne eivät ole kuulleetkaan koko taudista. Viherpeipot ja urpiaiset vaeltavat vapaasti ilman rajavalvontaa joten tervetuloa vaan ruokinnalle. Olen käynyt maski naamalla ostamassa teille sapuskaa.

• Anonyymi

Rajat kiinni.

• Anonyymi

On taas hallitukselta typerä idea. Tällä menolla konkurssi tulee aika monelle. ei se korona ole levinnyt tavallisen kansan takia vaan ulkomaalaisten ja niitten jotka matkustelee koko ajan. Joku pirkko joka käy salilla ei levitä sitä koronaa tai matti joka käy baareissa. Isot raksatyömaat ja telakkatyöläiset on niitä jotka sitä koronaa levittäneet toisiinsa viimeisen kuukauden aikana.

• Musiikin kuuntelu lisääntyy kotona (mulla). Ja joillain saattaa alkoholin kulutus, kun ostetaan kotiin vaikka esim. olutta useemmin, et kestää lisääntynyttä kotona oloa. Ja voihan se nukkuminenkin lisääntyä ja niillä joilla sauna, niin saunominen. Kotielämä taitaa varmaan lisääntyä niin kuin viime keväänä.

• Anonyymi

Entä jos kerrostalon sauna menisi kiinni koronahömpsötysten takia, niin ihmettelisin:
        Onko likaisuus älyllinen ratkaisu johonkin koronaongelmaan ?
        _J_

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä jos kerrostalon sauna menisi kiinni koronahömpsötysten takia, niin ihmettelisin:
        _J_

Varsinkin nyt puhtaus olisi erittäin tärkeää. Maskit ovat höpöhöpöä, mutta puhtaus on erittäin oleellinen asia.

• Anonyymi kirjoitti:

_J_

Mulla oma sauna. Tässä taloyhtiössä ei yleistä saunaa.

• Anonyymi

Siellä niin monta neroa laskeskelemassa riskejä ja neuvomassa väestön hallinnassa, että eiköhän tartuntamäärien ja hoitoa vaativien kansalaisten määrä ole selvillä. Tämä luku kun on saavutettu, voidaan varmaan purkaa kaikki rajoitukset.
      Ne tahot, jotka pitävät tämän maan rattaat pyörimässä on lopulta se tärkein mikä pitää turvata.
      Nämä koronakaranteenit vuositasolla tekevät niin ison loven ihmisten talouteen, että luulisi menevät hallitsemattoman viruksen edelle.
      Jokainen toimi, mikä tehdään ihmisten pelastamiseksi ja terveydenhoidon kantokyvyn ylläpitämiseksi. Maksaa tulevaisuudessa enemmän henkiä kuin virus tällä hetkellä tekee.

• Anonyymi

Että ruotsin linjalle vaan, ja heikot kuolee tauteihin. Ymmärsinkö oikein?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että ruotsin linjalle vaan, ja heikot kuolee tauteihin. Ymmärsinkö oikein?

Meillä tautia on hidastettu melko reippain toimin. Ammattilaiset osaavat sanoa milloin riskiryhmäläiset on rokotettu. Tämän jälkeen taloutta heikentävät rajoitukset pois ja testaaminen seis.
        Testaaminen, ketjujen selvittäminen ja karanteenit painavat tämän maan todella pahaan ahdinkoon.

• Anonyymi

Huono homma, mutta mikäs teet. Parempi vaan olla miettimättä liikoja, jos asialle ei mitään mahda. Pitää itsestään, läheisistään ja omasta terveydestään huolta. Maskia en käytä edelleenkään, enkä terveeseen kehooni myöskään mitään piikkiä ota. Toivon vaan, ettei meidän ihmisoikeuksia vähitellen kutisteta. Telkkari pysyy edelleen kiinni pelkopropagandan takia. Ja sen vastapropagandankin jätin, koska on vähintään yhtä pelottavaa.

• Anonyymi

Tupakointi tappaa 8 miljonnaa ihmistä vuodessa

https://yle.fi/uutiset/3-9394799

korona vain 2, miksi ulkonaliikkumiskieltoa ei ole määrätty tupakoinnin takia?

• Anonyymi

Tupakka on ollut alunperin lääke ja piriste. Ala sinäkin polttamaan. Loppuu turha rahan törsäys krääsään, pieni nuha ei tunnu eikä näy jos edes nuhapöpö tarttuukaan. Terveyskampanjoilla syötetyt malliterveysesimerkki ihmiset kaikkoavat ympäriltäsi ja saat olla ihan rauhassa. Ei ole paineita tuoksuista, savuista tai terveyden menettämisestä koska tietää sen jokatapauksessa tapahtuvan ennemmin tai myöhemmin. Miksei siis aiemmin?
        Iloinen, auvoinen ja terveellinen vanhuus on myytti, todellisuudessa ihmiset tuutataan täyteen lääkkeillä, että auvoinen elämä saavutetaan. Bisnestä kaikki tyynni tupakkayhtiöstä lääkefirmoihin.
        Hienoa kuitenkin jos ihminen joka on ajettu suurkaupunkeihin seiniä tuijottelmaan ja nauttimaan järjestetyistä liikunta ja kulttuuritapahtumista hymyilee aidosti eristäytyneenä kokonaan luonnosta ja omasta elämästäään.

• Anonyymi

Millä tavalla sulkee?

• Jaha, vastauksia sadellut kiitettävästi.
      Nyt näyttää siltä, ettei hallitus sulje Suomea eikä muutakaan. Kaikkein vähiten virkamiesten suut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4666
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      194
      2545
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1667
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1575
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      21
      1299
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      22
      1255
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1217
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      134
      1025
    9. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      952
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      924
    Aihe