Painonseurantataulukko

Anonyymi

Painonseurantaan kannattaa tehdä myös painokäyrämuodossa oleva taulukko kuukaudeksi.Samaan taulukkoon voi laittaa päiväkohtaiset syödyt kalorit pystyakselille pystypalkilla (vetää pystypalkin joka päivä senhetkisestä painosta syötyjen kaloreiden kohdalle)
Vaakaviivastolle paino,vyötärönympärysmitta,pihtimittauslukema,kullekkin lukemalle viiva eri värillä.Päivämäärät 1-30 pv

Taulukosta näkee tarkasti lihomiset tai laihtumiset käyrien muodossa ja sen miten syödyt kalorit vaikuttaa.Myös viikottaiset liikuntatunnit kannattaa merkata viikon välein koska silläkin on merkitystä

Vaakarivi yläpuolelle Pvm 1,2,3,4,5 yms
Pystyrivi vasemmalle Paino/vyötäro/pihti

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mikä pihti siis hohtimet

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kauanko olet jaksanut itse vetää tuollaista taulukkolaskentaelämää? Itse seuraan askelmittarilukemia, ja laitoin niistä alkuun ylös kaikki tiedot energiankulutusta myöten. Alkoi tuntua turhalta. Tosin askellukemat ja kilometrit kirjaan yhä, niitä on hauska lukea jälkeenpäin. Lopussa on muistiinpanosarake, johon laitan erityiset asiat. Eli on vähän kuin päiväkirjaa lukisi.

      En usko, että on tarkoituksenmukaista tehdä kaikkia mahdollisia mittauksia päivittäin. Se alkaa vaikuttamaan jo pakkoneuroottiselta toiminnalta, joka syö myös aikaa muulta toiminnalta. Naisella esim. kuukautiskierto voi vaikuttaa painoon jopa useamman kilon verran. Todellisen painonkehityksen näkee pitkällä aikavälillä, ei päivittäisessä seurannassa. Rankassa liikunnassa tai hellepäivänä saattaa kuivua, jolloin saa virheellisesti liian matalia painoarvoja. Myös suolen sisältö itsessään vaikuttaa sekä painoon että vyötärönympärykseen. Vyötärönympärys voi turvota huomattavasti päivän mittaan. Mittanauhaa kannattaa käyttää samaan aikaan eli ennen päivän ensimmäistä ateriaa. Muuten saa vain pahan mielen mittaustuloksesta.

      Iän myötä joutuu myös antamaan joissain asioissa periksi. Riittävän vanhana paino useimmilla alkaa laskea, mutta samalla myös lihas- ja luumassa vähenee ja kehon muoto muuttuu. Eli useimmilla ei enää ole kunnon vyötäröä. Ikääntyessä kannattaisi arvioida elämänlaatua ja terveyttä jollain muulla mittarilla kuin taulukkolaskentaohjelmalla ja pihtipoimumittarilla.

      • Anonyymi

        ”Kauanko olet jaksanut itse vetää tuollaista taulukkolaskentaelämää?”

        Kukaan tässä ketjussa ei ole sanonut käyttävänsä taulukkolaskentaohjelmaa.

        Muistiinpanojen laittaminen taulukkoon ja varsinaisen taulukkolaskentaohjelman käyttäminen ovat eri asioita.


    • Anonyymi

      Minulla on ollut koko ajan käytössä taulukko johon merkkaan päivän kalorit ja liikuntasuoritukset
      Taulukon alapuolella on sen hetkiset käytetyt ruuat alekkain ja niiden kalorit
      Siitä tietää tarkasti mitä on syönyt milläkin dietillä.

      Tämä painokäyrä on siitä hyvä että siitä näkee yhdellä silmäyksellä tarkasti mitä muutoksia painoon ja muihin mittoihin tulee samanaikaisesti.
      Tulos oli tämä paino laski aivan tasaisesti 18 päivän aikana 6 kiloa.Pihtimittaustulos myös tasaisesti 4 mm.Vyötärönympärysmitta pienentyi 10 päivän aikana vain 2 cm vasta lopussa 7 päivän aikana 4 cm yht 6 cm

      Nyt takaisin lihomisen aikana yksi päivä 4000 kal sitten 3000 kal 2000 kal 3500 kal paino nousi 1 kg ja vyötärö 1 cm
      Sitten 3 päivää 2000 kal ja yksi 5000 kal ja 4200 paino nousi 2,5 kiloa ja vyötärö 4 cm
      -liikuntaa en käyttänyt ollenkaan kun paino nousi takaisin melkein siihen mistä laihdutuksen aloitin.Syy siihen oli se etten jaksanut liikkumaan edes lähtä koska olin syönyt itseni väsyneeksi.

      Nyt täytyy ottaa uusi laihdutuskuuri,pitää vain yrittää nyt lopettaa tämä jojolaihduttaminen.
      Tämä on nyt uudestaan tutkittu tosiasia jos syöt kahtena päivänä kaikkia kerkkuja 4000 kalorin edestä lihot 1 kg oikeaa läskiä (liikunnalla pystyy sitä VÄHÄN hidastamaan,mutta sitä ei voi sillä estää)

    • Anonyymi

      A 4 kokoiselle paperille mahtuu koko vuosi,siihen samaan taulukkon kannattaa lisätä myös syödyt kalorit.Merkkan ne ensin pisteillä 5 den päivän välein,sitten kuukauden päästä voi vetää käyrät.
      Nyt on taas alkanut lukemat pienentymään,vyötärönympärysmittakin 5 dessä päivässä 3 cm.
      Se on mielenkiintoista nähdä mitä mikin muutos vaikuttaa.Liikuntamäärät merkkaan alapuolelle pystypalkilla.
      Periaatteessa siihen voisi laittaa muitakin vartalon mittoja,mutta minua kiinnostaa vain vyötärönympärysmitta,pihtimittauslukema,paino,syödyt kalorit,liikuntatunnit.

      Olo on nyt erittäin energinen ja hyvä.Se on sen merkki että ohjelma toimii.Nostin kalorit 2500 kaloriin.Näyttää siltä että 2000 kalorin kitudieteillä ei laihdu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe