Vanhan liitto ei ole voimassa

Anonyymi

Uusi Liitto on Uusi Testamentti.
Ei näitä liittoja voi sotkea muut kuin harhaoppiset.

Saarnasiko Jeesus kolmen enkelin "iankaikkista" evankeliumia sapattikäskyn viitekehyksessä?
Mistä löytyy Uudesta Liitosta (=Uudesta Testamentista) käsky viikonpäivistä ja sunnuntai pedonmerkistä?

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko varma että jos joku Sinulle nuo asiat kertoisi, että ne viitekehyksiisi mahtuisivat sellaisella tavalla että ymmärtäisit?

      Tällaisia teesejä kirjoittelet, joista sitten tuskin edes luet jos joku jotakin vastaisi.

      Anna ihmisten olla uskossaan Jumalansa kanssa, ole itsekin niin, älä vainoa täällä ihmisiä, jotka ovat viisaita.
      Adventtikirkossa on vuodesta 1863 kirjoitettu erinomaista hengellistä, vastuullista ja tiedollista Raamatun tutkimusta teologian Raamatun tutkimuksen globaalissa maailman makrotasossa. Ei ne hulluja ole, eikä tyhmiäkään.

      Ryhdy Sinäkin viisaaksi, että lopeta tuo teesien kirjoittelut. Hengellinen usko ei ole muiden uskovaisten vainoamista, jotka ymmärtävät asioita enemmän kuin Sinä.

      Sinullakin on kaikki oikeus olla hurskas Jumalan edessä omassa ymmärryksessäsi.
      - Ei muiden Jumalan omien jatkuvassa herjaamisessa, sellainen on suoraan saatanasta.,

      Aamen.

      • Anonyymi

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Bunkkeriuskovat miettivät sukupuolielimien stimulointia ja pystytissisiä.
        No, kyseessä on Adventtikirkon entinen raamatunopetteja ja uupunut puhelinmyyjä.
        Normiadventismia sapatin viitekehyksessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Täällä on joitakin idiootteja jotka ovat ns. "adventisteja," eli ovat Adventtikirkon jäseniä ja leikkivät täällä muiden ns. adventistien tai ns. ex-adventistien kirjoituksien kanssa, naureskelevat partoihinsa ja huvittelevat.

        >>> Suomessa ei yhdeltäkään alaiselta koskaan puutu työsopimusta. Ihmiset tässä valtakunnassa hallintopalvelukulttuurissamme solmivat itse itseään koskevat sopimukset, eli ovat aina toisena osapuolena. "Esimieheksi" ei voi laillisin keinoin itseään nimittää toiselle persoonalle sopimatta työsopimuksella alaiseksi orientoitumisen velvoitteesta.
        Ota tämä 100% vakavasti. Jos vakavissasi kuvittelet olevasi minuun esimiesasemassa, niin olet rikollinen.
        Ihmisten esimiehiksi ei voi ryhtyä koskaan solmimatta "alaiseksi" aiotun kanssa työsopimusta.
        Järjestöyhdistystoiminnoissa on oltava kattavat jäsenehdot, ja solmittava sopimukset -esiteltävä hyvin vaatimukset silloin kun jäseniä otetaan. Jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu.
        Järjestöyhdistystoiminnossa ei voi laillisin keinoin joutua alaiseksi kenellekään.
        Laillisin keinoin ei järjestöyhdistystoiminta voi käyttää valtaa kansalaisiin "esimiehinä"
        itsensä salaa toisen esimieheksi nimittäneenä.
        Kaikista olevaisia persoonallisuuksia koskevista päätöksistä on aina tehtävä ilmoitus, ja ilmoitukseen tavallisesti on muutoksenhakuoikeuttakin sisällytettävä.
        Keisarin ajat olivat jo aikoinaan.

        Ota vakavasti, älä koskaan nimitä ja luule itseäsi eläkeläisen esimieheksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Minun kanssani pääsee huonoihin väleihin, jos muutamalla yhdistystoiminnan äänestyslapulla luulee pääsevänsä suhteessa minuun esimiesasemaan.
        Ei- en ole tehnyt siis sopimuksia alaiseksi orientoitumisesta. En ole allekirjoittanut enkä lukenut yhdenkään uskontojärjestön ohjekirjaa. Adventtikirkon suhteen olen kirkon teologian opiskellut aikoinaan samalla kun selvitin itselleni Raamatun jokaisen jakeen.

        Organisaatiojohtajien ainokaiset alaiset löytyvät organisaatioiden palkkahenkilöstöistä.

        Minä en ole pyrkinyt enkä ryhtynyt kenenkään esimiesjohtajaksi koska en ole palkannut ketään työhön, enkä ole työnantajalla rekrytoinut työntekijöitä.
        Myös siksi ettei minua ole palkattu työnjohdolliseen vastuuseen, jossa olisi palkattuja työntekijöitä joita minun työnjohdollinen vastuuni koskee.

        Ota jokainen sana vakavasti.

        Vietän eläkepäiviäni, enkä siedä idiootteja jotka luulevat saavansa muutamalla yhdistystoiminnan äänestyslapulla esimiehen paikan.
        Yhtä vähän siedän niitä jotka muutamalla kunnallisvaaliäänellä luulevat saaneensa viranhaltijan suoran vallan käytön aseman ja oikeuden kansalaisiin.
        Ko. em. luottamustehtävät kuuluvat toimielimien alaisuuteen. Ei suoran vallan käytön asioita ole koskaan suhteessa kansalaisiin.

        Maan ylimmässä toimielimessäkin jäsenet käyttävät itsenäisenä toimivaltanaan äänestysnappuloitaan. Eivät käytä suoraa valtaa kansalaisiin, että meillä olisi 200 henkilöä maan ylimmässä toimielimessä jotka sekaantuisivat kansalaisten henkilökohtaisiin asioihin suoralla vallankäytöllä.

        Eduskunta säätää lakia, valtioneuvosto toimeenpanee eduskunnan säätämät lait virastoille. Kansalaiset saavat virastojen kanssa asioida. Viranhaltijapäätöksiin on aina muutoksenhakuoikeus.
        Kaikkeen muuhunkin päätökseen tulee olla informaalisuuden, vuorovaikutuksen ja muutoksenhaun oikeutta.

        Kaikenlaisia saatanan kusipäitä on olemassa ollut jotka luulevat itseänsä kansalaisten virkaa tekeviksi tuomareiksi ja esimiesjohtajiksi.

        Ihmiset viettävät eläkepäivään eläkepäivillään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Lisäys;

        Itsenäistä valtaa saa äänioikeuden verran toimielimissä = äänestyslappu, äänestysnappi, käsiäänestys -siis äänestyslapuilla jos tulee valituksi toimielimien jäseneksi.
        Ei viranhakua ole ollut, ei virkaa ole täytetty, eikä työnjohdon vastuuseenkaan palkattu.
        - Ymmärrä.

        Virkoihin on aina asetettu tiedollisuuden vaatimukset. Tutkintopaperi pitää lätkäistä pöytään.
        - Mitä jos kuntalaisena joutuisit käyttämään "hammaslääkäriä" kunnallisessa terveydenhuollossa, jolla ei olisi hammaslääketieteellisestä minkäänlaista tutkintoa?
        - Kuvittele.

        Pitääkö kansalaisten saada "esimiehiä" samaan tapaan, että jos joku mielii itsensä nimittää ja luulla toisen persoonan esimiesjohtajaksi?

        Ei varmastikaan kuule kuomaseni kansalaisten tarvitse laittomasti ottaa itsellensä em. "virkojen" ja esimiestyön -itsensä moisiin hommiin kuvittelevia eläkepäiviensä esimiesjohtajasyyttäjätuomarivanhemmiksi. Kuntalaisten ei tarvitse mennä "hammaslääkärille" terveyskeskukseen "hammaslääkäreille" jotka ovat itse itsensä nimittäneet "hammaslääkäreiksi" -mutta ei ole päivääkään lääketieteellisellä koulunpenkillä istunut. Tutkinnot loppuun saakkakin pitää suorittaa.
        Yhtä vähän "virkaa tekevälle tuomareille" joilla ei ole oikeustieteellisestä asiaan kuuluvaa tutkintoa, ja jota ei ole viranhaun kautta virkaan asetettu.
        Kaikessa kunnallisessa hallinnossa on aina toimielimiin kaksi jäsentä valittu kunnallisvaalien puoluepaikkajakojen perusteella, nämä eivät ole viranhaltijan paikkoja, vaan käyttävät toimielimien sisällä puhevaltaa ja äänioikeuttaan.

        Perustuslaki 1 luku 2§;
        -Julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin. Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia.

        Julkinen valta on lakisäädöksillä normitettu. Lakia pitää seurata kaikessa julkisessa vallankäytössä tarkasti. Jotakin valtaa on säädetty erikseen laissa jos sellaista on, mutta kuitenkin tuo vallankäyttö tapahtuu toimielimien alaisuudessa toimielimien sisällä, ei suorassa valankäytössä suhteessa kansalaisten henkilökohtaisiin asioihin koskaan.

        Kaikilla toimielimillä on aina toiminnan ajatuksen/perustehtävän asettamat rajat ja säännöt.

        Kaikki järjestö- yhdistystoiminta -on selvästi normitettava ja selvät kattavat jäsenehdot oltava -ja tehdä niistä normeista myös sopimusta niille jotka tulevat toimintaan.

        Ottakaa ihka omille eläkepäivillenne esmiesjohtajasyyttäjätuomarivanhemmat, -ei minulle.

        Kansalainen armaassa Suomi oikeusvaltiossa osallistuu itse aina itseään koskevissa asioissa toisena osapuolena. Keisarien ja kuninkaiden aika oli jo vallankäytössä.
        Kuninkaita on vielä rekvisiittana, mutta ei vallankäytössä.

        Suomi on kansansuvereniteetti kansantasavalta jossa kansalaiset eivät joudu alaiseksi koskaan ilman itse allekirjoittamiaan sopimuksia.

        Virkoihin ei pääse asioimaan kansalaisten kanssa ellei ole allekirjoittanut virkasopimusta. Virkasopimuksissa on toimivallan rajat.
        Viranhaltijoilta kansalaiset saavat sitten postia/ päätöksiä muutoksenhakuoikeudella mm. KELA:sta, Verohallinnosta, ja kaikista muistakin virastoista missä asioivat.

        Suomessa ei kansalaisten asioita koskaan päätetä salaa ja nimitetä itseään salaa kansalaisten esimiesjohtajatuomareiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Vielä;

        Jokainen saa viettää omaa uskonelämäänsä historiassa vuosikymmenien varsilla jo, nyt, ja tulevaisuudessa minun vihaamatta kenenkään uskoa ja uskovaisuutta riippumatta järjestö/organisaatio/kirkosta. En ole sanaakaan puhunut koskaan minkään sortin uskovaisesta näiden kokoontumispaikkojen ulkopuolella ulkopuolisille.
        Kenenkään henkilökohtaista uskoa Jumalaan en ole arvostellut koskaan.
        Minä en ole koskaan ollut uskovaisen uskon tai uskonnon vihamies.
        Esimieheksi ei pääse yhdistystoiminnassa vaalimenettelyjen kautta.
        - Esimiesjohtajia en voi em. mukaan pitää tuomarin virkojakaan kenelläkään, niihin on virkojenhakumenettelyt. Suomessa siis. Oikeutta istuu Suomessa vain maan peruslain mukainen tuomioistuin, eikä tuomioistuimessa kukaan tee päätöksiä yksin. Oikeuden puheenjohtaja on aina viranhaun kautta virkaansa asetettu.

        Jos on ostettu rahalla tai vuokrattu jotakin, niin sopimuksen mukaan on itsenäistä hallintakäyttöoikeutta. Alaiseksi ei vuokrasopimuksissakaan joudu kenenkään työnjohdon asioissa. Alaiset löytyvät kaikki työsopimuksen solmijoiden joukosta siitä samasta yrityksestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Sitte tuota vielä;

        - Itse jag henkilökohtaisesti omassa persoonallisuudessani omassa persoonassani olen oikeusvaltiossa monta vuosikymmentä ollut yhtäjaksoisesti oikeusvaltion lainsäädäntöjen noudattajana.

        Syytetty ja tuomittu rattijuopumuksesta 1985-1986 kerran. Ylinopeussakko joskus noin 1980.

        Puhdas kuin pulmunen ja viaton kuin kyyhkynen itse jag minä henkilökohtaisesti.

        Tämä on absolut näin.

        Suomessa tuomio kuuluu maan perustuslain mukaisen tuomioistuimen oikeuksiin yksin ja kokonaan. - Ei uskontojärjestöjen ihmisille. Ei perikuntien eikä uskontojen raja-aitojen vainoharhaisuudenkaan asioihin.

        Raamattu ei anna oikeutta ylittää perustuslain mukaisen tuomioistuimen joko tuomion tai syyttömyyden tuomiota; Matt 7:1, Jes 1:18. Uskontojärjestöjen on mietittävä toiminta-ajatuksensa ja perustehtävänsä uudelleen eli miksi järjestö on olemassa -jos toisin ajattelevat.
        Suomessa syyteoikeuden ulkopuolella olevat on pidettävä syyttöminä. Jos ei sakkolappuakaan voi rikoslakien nojalla tuomita, niin ei ole rikokseen syyllistä.
        Näin yksinkertaista ja kätevää se on. Suomi oikeusvaltiossa on niin hyvin tarkasti harkittu ja säädetty lakisäädösmassa. Oikeusvaltio huolehtii kansalaisistaan myös niin ettei kukaan olen iänkaiken syyllisenä rikokseen.
        Elinkautistuomiotason asiat syytetään ja tuomitaan ajasta riippumatta.
        Laissa on aina kohtuulliset olevaisuuksien ajat, sekä tekojen lieventävät asianhaarat mainittu kirjaimellisesti lain kirjaimilla.

        Monta vuosikymmentä olen itse henkilökohtaisesti noudattanut oikeusvaltion lakisäädökset. - Menetelkää samoin, älkää ottako laitonta valtaakaan, eikä laittomia tuomarin virkaan kuuluvia viranhoidon tehtäviä.

        Minun koko elämäni varsitien jokainen seksikontaktini ja/ tai seksisuhteeni ovat tänään vuonna 2021 vähintään 50 villityksen ikäisinä.
        Yksi lapsi on ollut yli vuoden päivät seksisuhteessa kanssani, 1970 luvun puolessa välissä kun olen ollut itse vuodella vanhempi. Holhoajiemme tietoisuudessa alusta lähtien.
        Emme olleet kypsiä parisuhteeseen, tai ainakaan minä en ollut-.
        1980 luvun nuoruudessani 32- vuoden takaisessa 32- ajassa on ollut kaksi 17- kesäistä, joista toisen kanssa seurustelin vuoden päivät.
        Tässä on kaikki ikäeroasiat mainittu. Minulla on ollut pitkälti toistasataa seksikontaktia/seksisuhdetta, joissa on ollut sitten suhteellisesti saman ikäisistä kyse.

        Olen hyvämoraalinen mies, ja lainkuuliainen armaan oikeusvaltio Suomen kansalainen.

        Vastuullinen vanhempi nuoremmilleni, mutta en kenenkään vanhemmaksi ole voinut ryhtyä, -tällä erotuksella.

        Olen 1984 eronnut luterilaisesta kirkosta, ja olen liittynyt ns. uskoon tullessani uudelleen luterilaiseen kirkkoon noin 1995. Olen 1990 luvun alkupuolella surrut 1980 vuosikymmenen syntini kokonaan pois, ja unohtanut ne autuaasti uudessa elämässä Kristuksessa pariksi vuoksikymmeneksi. Minä en muutu uudesti syylliseksi.
        Adventtikirkossa olen ollut 2000 alusta noin viiden vuoden ajan yhteensä.
        Olen kaikissa luottamustehtävissäni hengellisissä ja maallisissa kantanut sen asiaan kuuluvan vastuuni tehtävästä 100% joka päivä, jos vastuita on ollut. Vaaliäänillä valittujen demokratia tehtävien aikakaudet ovat 1-4 vuoden pituisia. Hengelliset talkoovastuuni olen sanonut irti toistaiseksi 1.6.2006 puhelimitse kannettuani vastuuni 100% joka päivä.
        Jäsenyydestä olen erossa 2006 lähtien. Omantuntoni asioista päätän itse perustuslain oikeuksilla;
        Perustuslaki 1 luku 11§;
        Uskonnon ja omantunnon vapaus
        Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
        Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.
        12 §;
        Sananvapaus ja julkisuus
        Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä.
        6§;
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

        Jatkan alla..... >>>


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Jatkoa vielä edelliseeni ... >>>


        - Olen täysivaltainen koko aikuisikäni ollut! Työuupumukseni 1980 luvun lopulla oli kaaos koska silloin ei työuupumuksia tunnettu. Lääketiede oppi työuupumuksen 1990 luvulla, ja lääke masennukseen, joka on aina uupumuksien seuraus jälkitauti oli löytyi vahingossa tutkittaessa testattaessa muita sairauksia, ja käyttöön masennuslääkkeet tulivat vasta 1990 luvulla, ja uskalsin viimeisenä oljenkortena pahoinvointiini koskea niihin vuonna 2000 ja lääke paransi minut. Nykyisin työuupumukset hoidellaan terveyskeskuksissa.
        Aivosolukkoani ei työuupumukseni tuhonnut. Nuoruuden harkitsemattomuudet ja erilaista syistä johtuneet sekoilut, sekin säästivät aivosolukkoni tuholta. Olen ollut viisas, komea, kaunis ja lahjakas sekä viisas. Täydellistäkin parempi mies naiselle rakkaudessa parhailla päivilläni. Perseestä neitsyt, en ole yhdessäkään homorakkaus-suhteessa elänyt koskaan.

        Oppikaa nuo kansalaisten perusoikeudet myöskin että ne ymmärrätte.

        Kaikki uskovaiset kuuluvat yleiseen pappisluokkaan yhdessä palkkapappien kanssa; 1 Piet 2:9, mutta vain teologisesta valmistuneet ja papin ammattityöhön palkatut nimitetään papeiksi tai pastoreiksi.

        Minun uskovaisuus ja uskomattomuuteni on nähnyt ajassa vaiheita. On ollut 100% pyhitystä ja on ollut luopumusta; San 24:16.

        - Minä en voi ottaa kenenkään tuomiota vastaan. Minulla ei ole tuomioiden vastaanottamiseen oikeusvaltiossa velvoitteita.

        Jokainen saa kirjoitella testamenttejaan jos on oikeuskelpoisessa tilassa. Dementian vuoksi on estynyt. Vanhuuden heikkojen ja ko. sairaiden tunteiden hyväksi käyttö oman edun vuoksi on laiton menettely.
        Rintaperillisillä jotka jäävät ilman rintaperillisen perintöosuutta, on oikeus Suomen lain ns. lakiosuuteen, joka on 50% täydestä perintöosuudesta.
        Perintökaaren lakeja on käytännössä sovellettu siten että jos perillinen on suorittanut rikoksen perittävää kohtaan, taikka perillinen viettää rikollista elämäntapaa, jolla loukkaa perittävää, niin kuolinpesästä ei makseta lakiosuuttakaan.
        - Olen hyvämoraalinen oikeusvaltion lainsäädäntöjen noudattaja monta vuosikymmentä siis, eikä minulla ole vuosikymmeniin ollut mitään syyllisyyden voimassa olevaa tilaa, eikä minulla ole rikoksia tunnollani.

        Oppikaa kaikki mitä kirjoitin!

        Tv. Ingen esimiesjohtajasyyttäjätuomarivanhempi.
        Tv. Ingen pappi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Vain yksi vielä;

        Olen 32 vuoden aikana torjunut jokaisen mahdollisuuden harrastaa seksiä varhaisnuorten kanssa. -32- vuoden ajan.
        Nuoruuteni n.- 20-30 ikävuoteni olivat 1980 luvulla 32 vuoden takaisessa ajassa 32-.

        Jään vanhuuseläkkeelleni ensi vuoden syksyllä.

        Suomessa järjestöihin voi em. perustuslain oikeuksilla liittyä ja erota niin ettei ennakolta voida estää.
        - Liittyminen uudelleen on siis aina mahdollista, jos ajattelee että viettää mielellään normeissa jotka järjestö vaatii.

        Ongelma on ettei selkeitä jäsenehtoja ole kirjoitettu, vaan on jätetty aina liian suuri liukumavara olla aina joidenkin mielivallan intuitioiden mieluisuuksien arviointien kohteena. Tämä loukkaa omantunnon asioita liikaa, kun esimiesjohtajasyyttäjätuomarivanhemmiksi ryhtyvät ihmiset ihmisten johtajiksi ymmärtämättä mitään johtamisesta, ja ovat ihmisiä jotka ovat ajaneet ensisijaisesti omia perhe-etujaan, hakevat omaa arvoaan, arvostusta "arvovaltaa," mutta vuosikymmeniä ovat sitkeästi kieltäytyneet luopumasta omista vioistaan, mm. ylpeydestään, ja ovat ryhtyneet vallitsijoiksi, hallitsijoiksi, jumalattariksi, ihmisten johtajiksi, vanhemmiksi, jne. vastoin parempaa ymmärrystä em. tilojen asianhaarojen vaivatessa.

        Yhdistystoiminnan järjestötoiminnan toimielimien jäsenet; hallituksen/johtokunnan jäsenet ovat toiminnasta vastuussa olevia johtajia, jotka vastaavat juridisestikin päätöksien toiminnan vaikuttavuuden tuloksista henkilökohtaisesti. Tuloksien vaikuttavuuksista voidaan marssittaa tuomioistuimen eteen toimielimien jäsenet vastaamaan jostakin jos jotakin vastattavaa päätöksistään syntyy.
        Näillä toimielimien jäsenillä ei ole suoraa esimiesasemaa jäseniin, vaan se kaikki luottamustehtävä kuuluu toimielimen alaisuuteen. Toimielimien jäsenien äänivalta pitää tämän tasa-arvoisen juridisen vastuun vuoksi olla yhtä suuri. Pöydän päähän ei voi istahtaa johtajuuteen jonka yksi ääni kaataisi koko pöydän muiden jäsenien äänivallan.
        Toimielimien toimivalta on mitoitettava siten em. huomioiden oikein.

        Loppu.

        Aamen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Ai, meinasi unohtua; Vain tämä yksi lisäys;

        Teologinen tiedekunta on maailman vanhin tiedekunta.
        Tietoa on kertynyt.
        Jo noin 500 vuotta Jeesusta aikaisemmin on akatemia syntynyt.
        Sokrates, Aristotele ja Platon ovat tänäänkin kuuluisat antiikin filosofit maallisesti hirvittävän viisaat miehet akatemiassa.

        Aristoteleen oppi ei Paavalinkaan aikana ollut 600 vuotta myöhemmin ollut hassumpaa, siinä on paljon hyödyllistä, mutta oppi ei pelasta ihmistä eikä opeta Jumalasta mitään.
        Aristoteleen hyveet olivat:
        1. Miehuullisuus
        2. Kohtuullisuus
        3. Anteliaisuus
        4. Runsaskätisyys
        5. Suurisieluisuus
        6. Rauhallisuus
        7. Totuudellisuus
        8. Seurallisuus
        9. Oikeudenmukaisuus
        10. Ystävyys, sekä asianmukainen suhtautuminen maineeseen "pienempien asioiden yhteydessä" ja mielihyvän tuottamiseen.
        - Sokates, Platon ja Aristotele olivat Akatemian ensimmäisen suuret nimet 500 ekr. Tieto ja tiede on saanut aikaan paljon ihmistä helpottavaa hyvää. Kaikki tiede kuuluu filosofian lipun alle. Raamatussa tämä "ihmisviisaudeksi ja alkeisvoimiksi" nimitetty ihmisten oppi ei ole kuitenkaan pelastusoppia joka pelastaisi ihmisen kadotukselta. Etiikka ja moraalin eettiset kysymykset kohtaavat ihmistä ja globaalia maailmaa. Eettiset ratkaisut koskettavat hallintorakenteita sekä jokaista kansalaista jokaisessa maassa.
        "Aristotelen etiikan hyve oppi tarkoittaa "kasvatuksen avulla saatua suhteellisen pysvää luonteenpiirrettä." Hyve on keskiväli jonka molemmilla puolilla on pahe. Siten esim. rohkeus on pelkuruuden ja hullunrohkeuden keskiväli. Aristoteleen mukaan ihmisen tuli elää hyvä elämä ja tulla rohkeaksi, rehelliseksi ja oikeudenmukaiseksi. Ihminen voi toteuttaa omia tavoitteitaan, omaa "telostaan" eli tarkoitustaan. Lainkuuliaisuus ja tapojen noudattaminen kuuluvat hyveisiin. Hyveellisyyttä edistää että toimintaan oikein. Hyve on eettisesti arvokas luonteenpiirre mikä kuvaa luonteen lujuutta." (Lähde:Salminen Ari:Julkisen johtamisen etiikka. Vaasan Yliopiston julkaisuja:2010)

        >> Adventtikirkon Raamatun tutkimus on 1863 rekisteröidyssä kirkossa ollut aina vastuullista, tiedollista ja >hengellistä, hengellisellä arvolla synnytettyä, tieteen tiedollisuudenkin mittapuut täyttäviä. Jokainen teologian maisteri on asiantuntijaksi koulutettu siinä mihin on kvalifioitunut.
        Kaikki Suomen jokaisen seurakunnan papin ja pastorien työtehtävät täytetään samoilla tiedekunnan tiedollisuuden vaatimuksien ehdoilla.

        Tavallisen urbanisoituneen, porkkananviljelijöiden taikka taatelien tallaajienkaan ei tarvitse pelastuakseen uskossa Jeesuksessa olla ymmärtäväinen teologisen tiedekunnan vaatimukset täyttävien henkilöiden aivoituksia.
        Pelastuksen ehdoiksi riittää usko Jeesukseen ja syntien karttaminen, ei suurempaa teologiaa tarvita.

        Adventtikirkossa ei kuitenkaan tieto ole koskaan loppunut, ja on aina mielenkiintoista teologista tarjontaa, ettei ohjelma sisällä muotomenoja.
        Parempi näin. Ihmiset saavat itse säädellä omaa tiedonjanoaan.

        Hurlum hei, Kiitos kuulemisesta.
        Viestiketju on asiallinen niille jotka ovat ajatelleet ymmärryksessä tai vastoin parempaa ymmärrystä olevansa ihmisten johtajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerä ja järjetön kirjoitus. Ei yhtään raamatullisuutta.

        Tv. Esimiehesi

        Unohtui vielä mainita jotta, mutta päätän tähän.....

        Tieteessä "tieto" on olettamus joka on hyvin perustellusti totta."

        Hengellisyyttä ei voi mitata ko. tavalla, -täsmennän sen verran edellä lausumaani, että
        jotta Adventtikirkon teologien Raamatun tutkimus hengellisyyden osalta pitää tietenkin arvioida Herran Hengessä hengellisesti.
        - Kun mainitsin että Adventtikirkon teologia täyttää tieteen mittapuita, korjaan asiaa tuon verran.

        Jokainen ns. filosofi mualimassa on joutunut ottamaan kantaa Jumalan olemassaoloon.
        Suinkaan filosofit eivät ole olleet jumalankieltäjiä ateisteja, mutta ovat joutuneet laittamaan hengelliset asiat roskakoriin siitä syystä ettei hengellisyyttä voida mitata eli siten tutkia ja todistaa.

        Hengellisyydestä toki jotakin suhteellista ilmiötä tilastoa voi tehdä toki, mutta ymmärrätte mitä tarkoitan.

        Raamatussa on asioita jotka kulkevat tieteen kanssa yhtä, mm. alkukielien tutkimus, arkeologia, jne, yms.

        Hengellisyyden osuus on turhauttanut filosofit sen vuoksi ettei voida mitata, siksi tieteessä tieteen mittapuiden vaatimuksissa roskia.


    • Anonyymi

      Tiedän erään uskonnon jonka opetuksissa painotetaan tuomiota, helvettiä, pedonmerkkiä ja petoa. Tässä uskonnossa vaikuttaa menneisyyden kirous joka ulottuu 1800- luvulle.

      • Anonyymi

        Eksytetyt sotkevat vanhan liiton ja uuden liiton.
        Ne ovat Jumalan eri liittoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eksytetyt sotkevat vanhan liiton ja uuden liiton.
        Ne ovat Jumalan eri liittoja.

        - Ne ovat jumalan eri liittoja.

        Kerro siitä Jeesukselle, niin hän tappaa sinut.


    • Anonyymi

      Adentistien kanssa on vaikea päästä keskustelussa eteenpäin, heillä ei ole mitään käsitystä kirkkohistoriasta tai teologiasta.

      Sapattia vain hoetaan, Elle G. Whiten on heille opin perusta.

      • Anonyymi

        He elävät 1800-luvun huumassa ja muistelevat Jeesuksen toista tulemusta (adventus) kirjanoppineiitensa kanssa.
        Se on ainakin varmaa että adventuskirjanoppineet haluavat käännyttää ja viedä rahasi.


      • Anonyymi

        Luulevat pyhittyvänsä sapattiöyhötyksellään.
        Onko tämä edes kristinuskoa vai järjen sumentumista?
        Se on henkivaltaa.


      • Anonyymi

        Hyvä olisi "hokea" Suomessa oppia myös vanhempien tottelevaisuudesta.
        Nyt nuoret eivät tottele vanhempia, eikä siunaus ole heidän elämässä.
        Heille myydään huumeita kadulla - baarien jms. paikkojen edessä, Poliisit ajavat vain ohi, eikä kukaan kiinnitä heihin huomiota. Jos jotain tapahtuu - oikeus vain julistaa sakot, ja heidät ostetaan vapaaksi tekemään edelleen laittomuuksia.
        He kiroilevat, julistavat suunsa hedelmää ja jopa nämä tämänpäivän äidit siinä mukana saastuttaa Luojan maailmaa. Bussissa V....... P ...... on joka toisessa sanassa, ei pidä ihmetellä, kun lapset kulkevat vanhempien jalanjäljissä.
        Äidit eivät anna iseille kasvatusvastuuta, eikä isät hoida raamatullisesti kasvatusta, edes kunnioittamaan heitä.

        Eli "taivaassa" taivaan temppelissä loistaa vanhempien käskysana, ja se kirkaana kertoo meille, kuinka -pitäisi- elää ja me kannamme tuomiolla vastuuttoman elämämme palkan.

        Siitähän on kyse - opin perusteista. Jumala on PYHÄ - ja Hän antoi sormellaan kirjoitetun ohjeen ihmiselle elettäväksi, mikä toisi aikaa siunauksen.

        Repikää siitä kuivat puut ja hedelmättömät ihmiset, sekä raamatun mukaan helvetintuleen heitettävistä, jotka eivät parannusta ole tehneet.

        Alussa luotiin taivas ja maa, kaikki oli sangen hyvää, Jumalan mielenmukainen ja se siunattiin Adamia ja Evaa varten levolla - Sapatilla, Siksi aikaan on viikko opin ja opetuksen merkityksellä, että tietäisimme levon Herrassa ja Kuka on siunannut - Kuka on Sapatin Herra.

        Opetuslapseus on kuulaisena kumartamassa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
        Ja luotu - missä voi kumartaa on sapatti.
        Se kertoo koko maailmankaikkisuudessamme - Jumalan luomisen merkitystä.
        Se on enempi kuin sinun nokkasi ja niskoittelusi henki.

        Niskoitettelevat vanhanliiton puolella on peili, varoittava esimerkki lopun aikaa eläville.
        He jäivät luvatun maan ulkopuolelle - kuollen erämaahan.

        Ettekö te ymmärrä? Ettekö te käsitä. Armonkansalainen Kristuksessa kumartaa Häntä.
        Hän pelastaa, hän armahtaa ja Hän on Sapatin Herra.
        Siksi sapatti on ajassa, siksi se on raamatussa, siksi Herra kirjoitti sen itse meille opiksi ja neuvoksi, kuin myös vanhempain tottevaisuus.

        Me niitämme ajassa kylvämämme jyvän, eli taivaallisen tai lusteellisen.
        Kummallakin on Herransa jota kumarretaan.

        Taivaallinen jyvä - se on levon ja lopullisen Sapatin levon jyvä. Taivaallinen, jossa olemme lasimerellä, vakaalla pohjalla, eikä meren aallot enää pauhaa.
        Ajassa meren aallot pauhaa, muotojumalisuus, joka Ilmestyskirjan mukaan tuomitaan silloin, kun Valtakunta asetetaan. Oletko tuossa muotouskonnollisuudessa, kieltämässä Jumalan levon, sapatin- luomisen, Valtakunnan ja mantraat muotouskonnollisuuden, mikä historiakirjakin kertoo, että Baabelin auringonpyhä on meille hapatukseksi annettu.

        Jos tieten olet hapatuksessa, Herra ei tunne sitä ihmistä, koska hän kumartaa vain itseään.
        Mutta, ihminen, joka ei tiedä, eikä Pyhä Henki ole "kerinnyt" opetuksessa siihen vaiheeseen, että lepopäivän opetus olisi tavannut häntä, hän pelastuu ristintyön kautta.
        Kristus on siinä maksanut synnin, "Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät"!

        Mutta, jos tiedät, et kunnioita vanhempia, tai rikot sapatin Hengellisen puolen Jumaluuden, et kumarra Häntä, joka on Luonut taivaan ja maan.
        Hän on Luoja - Hän on Lunastaja, Hän luo iankaikkisuuden Valtakunnan.
        PyhäHenki kirkastaa pelastuksen, eikä Pyhä Henki ohjaa ihmissyntiä suosimaan.
        Siksi Jumalantahto on kokonaisuus.
        Nuoret ja lapset eivät tiedä Jumalasta, kun olemme esim. sapatin hylänneet.
        Luoja - on tuntematon - "kristillisessä maassa", isien opetus on rätti ihmisten silmillä.
        He ovat tehneet tyhjäksi Jumalan Sanan ja olemme panneet lapsemme Molokin suuhun tuleen. Olemme uhranneet lapsemme helvetin uskonnon liekkeihin, perkeleelle.
        He myyvät ja ostavat huumeita, eilen, toissapäivänä, meidänkin kaduilla, kuppiloiden edessä.
        Kirotulvat on heidän suussa, kirotulvat isien suussa, kirotulvat äitien suussa.
        Miksi? Olemme hyljänneet Luojan.
        Miksi meidät pitäisi pelastaa - yleisuskontojen papit huom! Miksi?
        Miksi sinä helluntaipappi rähisit sunnuntaina puhujapöntössä, että olemme 9- käskysanallisia ja hylkäsit Jumalan opin? Miksi sinä edesmennyt pappi sanoit, oikeassa olet, mutta hän ei käännä helluntailaivaa - eli veljesoppi, perinneoppi oli painavampi kuin Jumalan Sana.
        Herra otti hänet saarnaamasta. Vaimoni tunsi tuon pastorin jo polvihousuisena.
        Herra armahtakoon häntä, koska hän tiesi, muttei aikonut korjata, ihmispaula teki valinnan sydämessä, ketä kumarretaan. Jatkopastori sanoi - älä puhu täällä. Siis kirkossa JumalanSanaa.
        Puhu kadulla, mutta - älä täällä.
        Sitäkö te haluatte näitten adventistienkin kohdalla. Ei pidä puhua sapatista, vaikka muuallakin papit tunnustaa kahdenkesken, että raamattu on tosi.
        Oletko sinä sapattikielteinen, vaikka Herra en pyhitti ja siunasi?
        Sana meidät tuomitsee - Kirjoitukset - tieten tehty synti, josta ei tehdä parannusta, se on meille tuomioksi. SE tuhoaa kansakunnan.
        Lapsemme on helvetin Molokin tuleen ajettu-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He elävät 1800-luvun huumassa ja muistelevat Jeesuksen toista tulemusta (adventus) kirjanoppineiitensa kanssa.
        Se on ainakin varmaa että adventuskirjanoppineet haluavat käännyttää ja viedä rahasi.

        vihapuheinen.
        Uskovat ovat kautta aikain odottaneet Jeesuksen tuloa ja siitähän on vasta heitetty- olitko sinä, väite ja siihen on annettu vastaus. Luetaanko, niin tiedetään, mistä puhuit!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16826080/1844-1844-1844#page-top

        jaha, siitä on otettu pois vastaus - Jeesuksen paluun odottajista ja muistakin ateistien päätelmiä vaikka maailmanlopusta.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailmanlopun_päivämääristä

        Joku oli saanut ihottumaa - linkin sisällöstä, miksiköhän?
        Siitähän oli luettavista kokonaisuutta. Onko vain sinulaisten kirjoitukset hyviä ja todellisuus , se pitää poistaa!?

        Outoa , Me jokainen osaamme lukea ja lukemisessa on tieto, että ajanmerkkiä on, oli jopa meidän helluntalaisten harhautuminen
        1988 Hal Lindsey Lindsey ehdotti ylöstempauksen tapahtuvan tänä vuonna perustellen, että oli kulunut 40 vuotta (yksi Raamatun sukupolvi), siitä kun Israel saavutti valtion aseman.
        Se on tämän päivän ja ajan odotusta, eli se on meidän lankeaminen näköalaan.

        Mutta, miksi on odotusvuosia?
        1600 Martti Luther Ennusti maailmanlopun tapahtuvan viimeistään vuonna 1600.

        kuten linkki kertoo- Lutherkin oli hakusessa, ja ihmisen miete.
        1656 Useat kristityt Jotkut kristityt uskoivat maailman loppuvan tänä vuonna, koska 1656 on luomisen ja Raamatun vedenpaisumuksen välillä olleiden vuosien määrä.
        1805 Christopher Love Prebysteriaanipappi ennusti maailman tuhoutuvan maanjäristyksessä 1805. Tätä seuraisi ikuisen rauhan aika, jolloin jokainen ihminen tuntisi Jumalan.
        1836 John Wesley Metodismin perustaja John Wesley ennusti tuhatvuotisen valtakunnan alkavan vuonna 1836.
        1901 Katolis-apostolinen kirkko Vuonna 1831 perustettu kirkko väitti Jeesuksen palaavan, kun viimeinen kirkon kahdestatoista perustajajäsenestä kuolisi. Viimeinen jäsen kuoli 1901.
        'Ennen vuotta' 2000 Hal Lindsey 1980-luvun ennustuksensa jäätyä toteutumatta Lindsay julkaisi vuonna 1994 kirjan Planet Earth 2000 A.D., jossa hän väitti, ettei kristittyjen tulisi suunnitella olevansa maapallolla enää vuonna 2000.
        James Gordon Lindsay Saarnaaja ennusti suuren ahdistuksen alkavan ennen vuotta 2000.


        Siksi sinun ei pidä ottaa ongelmaa ja jankata toistoa 1844. ottaa kokonaisuuksien mittaa, että voi jotain puhua.


        Ateisteillakin on haasteita - ei he ole pulmusia, jos ajattelet uskonnottomien pyhyyksiin.
        heitä en nyt ota mukaan, se onkin jo oma linkkien kokonaisuuksia. Jätetään se nyt matkasta.


    • Anonyymi

      Nyt tarvittaisiin suoraselkäisiä kirjanoppineita Arasolaa ja Flinkkiä puolustamaan Sisar Whiteä ja adventismiharhaoppia.
      Näin ne hylkäävät laumansa.

      • Anonyymi

        Sinun oma selkäsuoraisuutesi vipottaa ahtaassa korvienväli mantroissa.
        Eiköhän kirjoitukset tänään luettavuudessa ole ojentamassa sinua ja muitakin parannukseen.
        Ei hautoja kannata kaivaa, koska argeologia ei ole tämänpäivän ihmisten kohdalla halullisuutta ajassa.
        Vaan aikaan tarvitaan Jumalan Sana. Pysy siinä ja Opetuksessa.
        Pysytkö Sanan opissa, vaikka Jumalan Kymmenen käskysanan kunnioituksessa, vai et?


    • Anonyymi

      Uusi Testamentti puhuu kahdesta liitosta

      Gal 4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;

      • Anonyymi

        Helluntaissa on Galatettu riittävästi, että näköalaa galattamiseen on olemassa ja se johtaa 9- käskysanaan ja sapatin kumoamiseen, se on hampaitten galattamisen tulos.
        Siinailla oli myös kultainen vasikka, halajaminen - Egyptin jumaliin ja se orjuus näkyvyydessä.
        Siinailla myös annettiin Jumalan omalla sormella kirjoitettu laki.
        Jos rikot, olet orja - jos elät armonkautta Jumalan tahdon mukaan, et ole orja.
        Olet Kristuksessa vapaa- mutta jos hylkäät Jumalan tahdon, otat kultaisen vasikan jumalaksesi ja kumarrat ja olet Egyptin orjuuden jumaluuksien palveluksessa.

        Eli galata siitä. gal . gal. muotouskonnollisuus gal gal gal --- 9- käskyä gal. ga. sapatti kumottu. gal gal gal. otetaan tilalle auringonpäivä baabelilaisuus gal gal. gal . eli murhaaja opettajan, poikansa tappajan - vaimonsa keittäjän auringonpäivä ja otetaan kaveriksi seurakunnan historiasta pyhä - rätti silmille, jota kumarretaan. Kyllä 381 jumalatonta piispaa tietää, että me tänään galatetaan sunnuntaita, kun ei kumarretakaan Apostolisesti alkuseurakunnan opetusta. Galgatetaan vain itsemme helvettiin - tieten.
        gal, gal. naputtaa meidän kuivan puun kirves helvetin tuleen.

        gal. gal galatusta lähes 40- vuotta helluntaissa kuunnellut. Mutta löysi vain raamatusta Jumalan Sapatin. Luomisen Jumalantyön Valtakunnasta.
        Mutta galatussunnuntailepopäivän löysin vain kirkkohistorian hirvittävästä opista, jossa tuli ruumiita ja meille käärmeen opetus.

        Kumartakaahan ruumiitten tekijän oppeja. On kuulema galatetty niin pyhäksi, että se tekee jopa tyhjäksi Jumalan Sanan. Se on katsos - hapate.. taikina on hapatettu.


    • Anonyymi

      Näin on, vanhanliiton aika on ohi. Olet oikeassa, ei enää eläinuhreja, vaan kertakaikkinen uhri on annettu.
      Siksi olemme Uudessa testamentissa ja Uusi Adam - SApatin Herra johtaa opetuslapsia hänen jalkojensa askeleihin seuraamaan Häntä.

      Oletko sitä hokannut? Vai mitä harhaa ajattelit lusteena alkaa kylvämään?=

      • Anonyymi

        Vanha Liitto perustui Moosekselle annettuun kymmeneen käskyyn.
        Adventistit ymmärtäneet Uuden Liiton sapattiöyhötykseksi ja sunnuntai pedonmerkiksi sekä ettei uhrata eläimiä.

        Adventismi on selkeää hsrhaoppia.


    • Anonyymi

      Miksi juuri sinun uskosi on oikeampi kuin muiden?

    • Anonyymi

      "Uusi Liitto on Uusi Testamentti."

      Todistapa tuo tieteellisesti. Noin 70% Uuden testamentin kirjoituksista on Vanhan testamentin toistoa. Jeesus eli todeksi Vanhan testamentin kirjoituksia ja eli Vanhan testamentin maailmassa, jota hän julisti kaikille kuulijoille.

    • Anonyymi

      Sama aloitus Helluntaisivuilla !!

    • Luin tätä aloitusta turhan pikaisesti, se ei ollut niin paha kuin luulin.

      Mielellään täällä otan kantaa asiallisiin kysymyksiin.

      En kuitenkaan pidä siitä että "adventistit" huvittelevat "esimiesjohtajina" partoihinsa naureskellen työnjohtajina.
      >> Minä en pidä hengellisiä vastuita minkäänlaisessa kerhossa, yhdistyksessä tai järjestössä/ kirkossa. En ole jäsen 2006 jälkeen.
      Keskustelen Raamatun aiheista ja täällä ns. adventismistakin kansalaisoikeuksilla
      Perustuslaki 1 luku 12§;
      Sananvapaus ja julkisuus;
      -Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä.

      Kirjoitit; "Saarnasiko Jeesus kolmen enkelin "iankaikkista" evankeliumia sapattikäskyn viitekehyksessä?
      Mistä löytyy Uudesta Liitosta (=Uudesta Testamentista) käsky viikonpäivistä ja sunnuntai pedonmerkistä?"

      - Jeesuksella ei varmaan viitekehyksiä ollut.
      >>> Jeesus ei kumonnut lepopäivää eikä viikonpäivääkään muuttanut. Luomisesta alkaen yhtä ja samaa päivää 1 Moos 2:1-4.
      Päivä on saanut historiassa lisää päivän vieton tarkoitusta ja merkitystä.
      Koko vanhan liiton pyhäkön palvelus keskittyi tähän samaan päivään.
      Lepopäivän vieton merkityksen voi parhaiten perustella sillä että se on yksi synnin opettavan lain asetus. Päivä on ihmisen hyväksi, että ihminen palautuisi rasituksista jaksaakseen taas, ja että ihmisellä olisi yksi päivä viikossa läheistensä ja Jumalan seurassa intensiivisemmin kokonaan arjesta erossa kerran viikossa.

      Jos seuraat nämä Raamatunjakeet, niin tässä on päivän merkityksen teema;
      Kymmenen käskyn synnin opettavan lain puolustuksen logiikkaa;

      5 Moos 5:1-22, 6:5-9, 2 Moos 20:1-17;
      Matt 5:17-18, 7:12, 22:40, Luuk 16:17, Jaak 1:25, 2:10-12, 4:11, 1 Joh 2:2-3, 3:4, 5:3, Ilm 12:17, 14:12.

      Raamatun mukaan laki on voimassa jos taivas ja maa ovat paikoillaan. (Luuk 16:17)
      Jeesuksen uhrikuolema olisi tarpeeton jos synti olisi poistettu jollakin muulla tavalla.

      - ”Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme mitä laki sanoo.” (Room 3:31)
      - ”Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä.” (Room 7:12)
      - ”On yhdentekevää onko ihminen ympärileikattu vai ei, tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.” (1 Kor 7:19)
      ”Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä. Niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen.” (Ilm 14:12) (12:17, 18:4) Jeesus ja lain käskyt ovat nuo kaksi elementtiä.

      Jumalan 10- käskyn lakia ei ns. uskovaiset tavaa tikkukirjaimilla savitauluista, mutta lain kirjain muistuttaa Jumalan Hengen kanssa yhdessä silloin kun ihminen on vaarassa, on kiusattu syntiin, taikka langennut syntiin.
      Tiedän omastakin kokemuksestani että Jumala varoitti minua vaarasta että jos menettelen tietyllä tavalla, niin ei hyvä, että "varo sitä ja sitä asiaa."
      En itse ole yksinäni sapatin viettäjä koska minulle on täysin mahdotonta yksinäni kotonani viettää lepopäivää. Orjalliseksi ja ylivoimaiseksi taakaksi ei Jumala ole asetuksiaan tehnyt.

      Pedonmerkki sunnuntai on asia, että ihminen jolla ei pedon merkkiä ole, ei ole pedon merkille syyllinenkään.
      Martti Luther keksi nimittää paavin pedoksi. Adventtikirkko ei koskaan ihmisiä pedoiksi mainitse, mutta jo VT:ssä on aikansa maailmanvalloille profetoitu jatkuvuutta joillekin valloille. Petovalta on Raamatun kielessä Jumalaa vastustava valta. Ilm 13 luvun petoasiassa, on ainakin kaksi maailmanvaltaa toiminnassa.
      Koska Rooman valta oli petovalta, se tappoi apostolit, Jeesuksen ja alkuseurakunnan sukupuuttoon kaikki loput jotka eivät suostuneet myönnytyksiin Roomalle-.
      Koska Rooman valta oli tiiviisti yhdessä keskiajan kirkon kanssa, niin aikansa petovalta oli yksi ainakin pakosta oltava Rooman valta.
      Se että jotkut ovat kekanneet nimittää lepopäivän muutosta pedonmerkiksi, johtuu siitä että Rooman valta on lakkauttanut seitsemännen päivän joka asetettiin jo luomisessa, ja asetti tilalle viikon ensimmäisen päivän.
      Petovalta otti itsellensä "merkin" sillä petovalta itse otti julistuksessaan sunnuntain valtansa merkiksi kun lakkautti sapatin. Se Rooman ko. vallan ihka oma julistus valtansa omana merkkinään.

      Ajattelin juuri aamulla kun katselin Facebook "Suomen kirkot" että miten hurskas valtakuntamme on ollut. Kirkkoja on lukematon määrä.
      Suomen valtiokirkossa on istunut hurskaita ihmisiä vuosisatoja autuaan tietämättömänä keisarin metkuista 7.3.321 muuttaa lepopäivä pois.
      - Nämä Suomen kirkon hurskaat ovat syyttömiä tietenkin.
      Heillä on puhdas omatunto Jumalansa edessä päiviensä vietossa.
      Nykyisinkin on hengellisissä piireissä puhtaalla omallatunnolla Jumalan edessä hurskaita Jumala/ Jeesus uskovaisia pyhäpäivänsä vietossa, -heillä ei ole puhtaan omantuntonsa -Jumalan edessä vuoksi syyllisyyttä. Ovat aitoja vilpittömiä uskovaisia.

      Ihminen tekee omantunnon ratkaisuja päiviensä vietossa.

      Ns. adventistien viikon seitsemäs päivä on ns. adventisteille siunauksien päivä, juhlan päivä levossa ja täyttää tarkoituksensa. -- Jatkan vielä ...

    • Jatkoa edelliseeni;

      Ihmiset siis vastaavat lepopäivästänsäkin omallatunnollaan Jumalan edessä.
      Ei muuta voi vaatia.

      Minä en ole tällaisella kirjoituksella mitä kirjoitin ja tässä lisää kirjoitin synneistä päästäjänä, vaan kerron miten näen itse asian.
      Jokaisen pitää itse seistä Jumalansa edessä omantuntonsa kanssa, ja vastata vain siitä!
      - Olen vain mielipiteen esittäjä kekustelufoorumilla.

      Perustuslaki 1 luku 11 §
      Uskonnon ja omantunnon vapaus
      Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
      Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.

      - Kun on kaksi lepopäivää viikossa, niin ei ole ongelmia. Suomalaiset valitsevat päivänsä itse ilman riitoja. Hengelliseen arvoon ei kuulu ihmisten omantunnon asioiden syyttäminen.
      Jumalan paikkaa en siis itsekään ota niin kuin kerroin että esitän vain mielipiteen.

      Jumala puhuttelee ihmisen itse aina.

      • Anonyymi

        Lahkolaisilla on sapattiöyhötys ja usko sunnuntai pedonmerkkiin.
        Moisesta lahkosta kannattaa erota eikä rahoittaa sen toimintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaisilla on sapattiöyhötys ja usko sunnuntai pedonmerkkiin.
        Moisesta lahkosta kannattaa erota eikä rahoittaa sen toimintaa.

        No anna niiden olla öyhötyksessä, jos sellaisena pidät asiaa.

        Täällä Suomi24 foorumilla on monia mielenkiintoisia keskustelualustoja, jotka eivät ole sitten kaikki välttämättä öyhötystä.
        Koetapa etsiä "Aihealueet" vasemmassa reunassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaisilla on sapattiöyhötys ja usko sunnuntai pedonmerkkiin.
        Moisesta lahkosta kannattaa erota eikä rahoittaa sen toimintaa.

        Öyhö, öyhö, öyhö, öyhö, höh,.


      • Anonyymi
        Piruntorjuntabunkkeri kirjoitti:

        Öyhö, öyhö, öyhö, öyhö, höh,.

        Otahan pillerisi mieluummin tuplana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otahan pillerisi mieluummin tuplana.

        Otan Sinkkiä ja Vidan Multivitaa tuplana yhden kuukauden ajan.
        Ole vaan huoleti.


      • Anonyymi
        Piruntorjuntabunkkeri kirjoitti:

        Otan Sinkkiä ja Vidan Multivitaa tuplana yhden kuukauden ajan.
        Ole vaan huoleti.

        Käytätkö viagraa pastorien suosittelemaa.


    • Anonyymi

      Adventistit rakastavat kirkkosalien takapenkkejä sekä vähintään 2 metrin turvavälejä, vaikka ei olisikaan koronaa. Niin paljon he rakastavat toisiaan.

    • Anonyymi

      Jos haluaa olla osa uutta liittoa, olisi hyvä muistaa tämä:

      "Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
      Kirje heprealaisille 8:8-12 (Jeremia 31:31-34)

      Onko laki kirjoitettu sydämeesi?

    • Anonyymi

      Vanha testamentti puhuu paljon myös uudesta liitosta.

    • Anonyymi

      Vanha Testamentti on ennustusta Johannes kastajaan asti.
      Matteuksen evankeliumi: 11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
      Luukkaan evankeliumi: 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
      24:26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
      24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
      (huom! mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.)

      24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."
      24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
      24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
      24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

      • Anonyymi

        Uudesta Liitosta ja Uudesta Testamentista ei löydy Mooseksen kymnentä käskyä.
        UUSI LIITTO EI OLE LAKILIITTO.


    • Täsmennys;

      Kirjoitin; "En itse ole yksinäni sapatin viettäjä koska minulle on täysin mahdotonta yksinäni kotonani viettää lepopäivää. Orjalliseksi ja ylivoimaiseksi taakaksi ei Jumala ole asetuksiaan tehnyt."

      Jumalan lain käskyissä ei ole toki sovittelemista.
      Lepopäivän vieton tavoissa on yksilöllistä liukumavaraa.
      Tätä tarkoitin.

      Kaikilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta olla uskovaisten ryhmissä säännöllisesti. Ihmistä neuvoo ihmisen oma harkinta päivien vietossa erossa lepopäivän viettäjien ryhmistä.

      Kristityiksi itseään ajattelevat ihmiset viettävät omantuntonsa mukaisen lepopäivän käsi sydämellä Jumalan edessä.
      Lepopäivää on vietettävä puhtaalla omalla tunnolla eli puhtaalla "sydämellä." Jumalan omilla on Jeesuksen usko sydämessä.
      Ihminen on sovussa Pyhän Hengen kanssa, tai rikkoo tietoisesti omaatuntoansa -Jumalan puhuttelua vastaan; Ilm 14:12.

      ”Jos te noudatatte käskyjäni te pysytte minun rakkaudessani niin kuin minä olen noudattanut isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan;” Joh 15:10.

      - Ihminen yksin kotioloissa voi aina välttää joitakin arkirutiineja ja asiointeja, ja harrastuksiaan, ja pyrkiä keskittymään hengellisiin asioihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe