Tofusta ja muustakin proteiinista

Anonyymi

Kyselen onko niitä karppaajia, jotka syö tofua? Olis kiva saada vinkkejä millä siitä saisi hyvää ja maukasta? Minä vain kuivaan ja silppuan kuutioiksi ja paistan. Siitä sitten ruokaan. Mulla on kookosöljyä jonka olen unohtanut kaappiin, niin täytyy käyttää se pois vaikka paistamisessa. Tässä se olikin hyvä rasva kun tofu vaatii korkeaa lämpötilaa. Mulla maustettua tofua joka sekin minun mielestä aika mautonta. Mifujakin eli maitoproteiinituotteita käytin jossain kohtaa mutta niissä on hiilaria jonkin verran liikaa tähän tarkoitukseen. Vihannessekoituksesta tulee jo hiilaria riittävästi. Tofussa ei hh juuri ollenkaan, alle 1g per 100g. Tofu on aika tyyristäkin, kun kana lähes aina tarjouksessa niin kana tulee halvemmaksi vaikka haluaisi siirtyä kasvispuolelle. Kana on myös helpompi valmistaa ja maustaa. Muistin yhtäkkiä että juustonsyömiseni on vähentynyt älyttömästi. Mulla ollut enää raastetta ketopizzaan.

Jämähdän samoihin ruokiin ja tapoihin helposti. Uusi näkökulma virkistää.

Toinen asia oli proteiinijauheet. Olen joskus maistanut näitä vhh fitnessvanukkaita joita tehdään jauheesta. Kaupassa kävelin hyllyn ohi ja muistin että ovat herkullisia. Ainakin karamellinmakuinen, jota kerran maistoin. Ei yhtään keinotekoisen makuinen. Keskustelua olis kiva saada niistä, onko kukaan käyttänyt dieetillä? Kävis ihan yhden aterian sijasta tai jälkiruokana? Jos siis jää proteiinin saanti vajaaksi. Tai vaikka jäätelön sijaan.

Taas ärsytti kun joku vatun ravitsemus"asiantuntija" tyrmäsi proteiinituotteet sillä argumentilla että suomalaiset saa proteiinia liikaakin. Sama yleistys kun suola-asiassakin. Että jos joku keskiverto makkaraperunansyöjä syö jotain liikaa niin minunkin tulee sitä vähentää vaikken tosiasiassa saisi edes riittävästi.

T kn

24

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä marinoin tofu kuutiot soijassa, chilissä ja savustetussa seesamöljyssä päivän verran. Paistetaan kuumahkossa pannussa ja öljyä saa olla ainakin muutama milli. Kuivataan talouspaperilla.

      Vanukkaasta en pitänyt mutta se oli suklaata. Proteiiniletuistakaan en tykännyt.

      • Anonyymi

        Laitatko ne tofut pannulle siinä samaisessa seesamiöljyssä, missä ne lillui marinoitumassa?

        Jossain neuvottiin paneroida tofu seesaminsiemeniä mutten oikein onnistunut kun kerran kokeilin. Oli sellaista tuuskaamista ja sotkua.

        Jos niitä marinoi, ei tarvisi ostaa maustettua eikä laittaa sataykastiketta, joka maustaa kyllä hyvin, mutta en tahtoisi että kaikki maistuu aina samalle. Voisin kokeilla valkosipulimarinadiakin.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko ne tofut pannulle siinä samaisessa seesamiöljyssä, missä ne lillui marinoitumassa?

        Jossain neuvottiin paneroida tofu seesaminsiemeniä mutten oikein onnistunut kun kerran kokeilin. Oli sellaista tuuskaamista ja sotkua.

        Jos niitä marinoi, ei tarvisi ostaa maustettua eikä laittaa sataykastiketta, joka maustaa kyllä hyvin, mutta en tahtoisi että kaikki maistuu aina samalle. Voisin kokeilla valkosipulimarinadiakin.

        T kn

        Ei, kuivaan tofun ennen paistoa. Laitan joskus lautaselle hiukan tuota marinointilientä. Valkosipuli ja inkivääri sukulaisineen sopii myös mausteeksi. Itse syön tuon kanssa usein paistettua nuudelia mutta rasvaa täytyy vähentää reilusti. Tuota voi syödä sitten haluamallaan aasialaisella kastikkeella ja kasviksilla.

        Helsingissä asuessani söin tuota suhteellisen usein. Sisämaassa tofun saatavuus on huonompaa ja se on kallista niin en syö tuota niin usein.

        Pehmeää tofua ei tunnu saavan pienemmistä kaupungeista ollenkaan. Siitä tuli hyvä salaatinkastike.

        Tofun kanssa ei ole tullut kokeiluksi tofun öljyä mistä ennen paistoa. Saattaisi toimia.


    • Anonyymi

      "Taas ärsytti kun joku vatun ravitsemus"asiantuntija" tyrmäsi proteiinituotteet sillä argumentilla että suomalaiset saa proteiinia liikaakin. Sama yleistys kun suola-asiassakin. Että jos joku keskiverto makkaraperunansyöjä syö jotain liikaa niin minunkin tulee sitä vähentää vaikken tosiasiassa saisi edes riittävästi. "

      FinRavinto 2017 -tutkimuksen mukaan 80 % kansasta sai proteiinia suositusten mukaan ja loput sai enemmän kuin suositellaan. Alle suositusten sai siis 0 %.

      96 % naisista sai ravinnostaan suolaa yli enimmäissuosituksen. Miehillä vastaava luku oli peräti 99,8 %.

      >> FinRavinto 2017 -tutkimus toteutettiin yhteistyössä FinTerveys 2017 -tutkimuksen kanssa 50 tutkimuspaikkakunnalla eri puolilla Suomea tammi-toukokuussa 2017. Tutkimuksen otanta oli samanlainen kuin Terveys 2000 -tutkimuksessa. FinRavinto 2017 -tutkimukseen kutsuttiin satunnaisesti valittu alaotos (30 %, n=3 099) FinTerveys 2017 -tutkimuksen otokseen (n=10 247) poimituista 18–74-vuotiaista henkilöistä. Tutkittavien ruoankulutus selvitettiin käyttämällä kahta erillistä 24 tunnin ruoankäyttöhaastattelua. Ensimmäinen ruoankäyttöhaastattelu toteutettiin tietokoneavusteisesti Finessi-ohjelmistolla käyttäen kansallisen Fineli®-tietokannan elintarvikevalikoimaa ja kuvauksia. Ravintohaastattelijat tallensivat kaikki haastattelua edeltäneen päivän aikana syödyt ruoat ja juomat sekä nautitut ravintolisät. Ruoka-annosten koon arviointiin käytettiin Ruokien annoskuvakirjaa sekä tuotemerkkien annospainoja. Haastattelu toistettiin myöhemmin puhelimitse helmi–lokakuussa 2017. FinRavinto 2017 -tutkimuksen aineiston muodostivat kahden erillisen päivän hyväksytyt ruoankäyttötiedot 1 655 tutkittavalta (53 % alaotoksesta). Aineiston jatkokäsittelyyn tarvittavat taustatiedot kerättiin FinTerveys 2017 -tutkimuksen kyselylomakkeilla. Osallistumiskatoa korjattiin painokertoimia käyttäen, mikä parantaa tulosten yleistettävyyttä Suomen aikuisväestöön. Ravinnonsaannin riittävyyttä ja ravitsemussuositusten toteutumista tutkittiin vertaamalla tilastollisesti mallinnettua tavanomaista ruoankulutusta ja ravintoaineiden saantia ravitsemussuositusten viitearvoihin. Uudesta otanta-asetelmasta johtuen tuloksia ei voi suoraan verrata aiempien FinRavinto-tutkimusten tuloksiin. >>

      • Tofu ei kuitenkaan ole proteiinilisä vaan aterian osa. Itse syön 125 g kerralla eli 500 g paketti riittää 4 ateriaan. Hinta on jotain pari euroa paketilta eli halpaakin on.

        Osassa kiinalaisista paikoissa tofu on tehty surkeasti eikä sitä kannata syödä jollei ole vegaani.

        Kerran söin jossain Aasialaisessa paikassa paneroitua tofua mutta ei selvinnyt mitä olivat käyttäneet panerointiin. Hyvää oli.


      • Anonyymi

        Minä en ole tietääkseni osallistunut ko tutkimukseen. Parhaiten tiedän oman proteiinin ja suolan saannin kun tutkin omia syömisiä, eikä jotain tilastoa.

        En myöskään säädä omia elintapojani jonkun tilaston mukaan. Jos saan liika vähän proteiinia joku päivä niin senhän voin tietty itse korjata syömällä vaikka kananmunan tai juustoa. Mutta joskus kaappi on tyhjä tai ei viitsi enää ruokaa laittaa. Tässä nyt on mennyt munat ja vellit vähä sekaisin ilmeisesti.

        Tarkoitus on että löytyy jotain vaihtoehtoja ja uusia ruokalajeja. Joku vaikka kahvin seuraksi ja vaihteluksi muuten vaan osana päivän proteiiniannoksesta. Selvää on että otan puddingin huomioon päivän energioissa. Semmonen karamellivanukasjauhe alkoi vähän poltella mielen pohjalla. XXL-liikkeessä oli semmosia irtopusseja niin ei tarvi mitään kilon säkkiä ostaa.

        Saatan huomenna kipaista hakemassa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole tietääkseni osallistunut ko tutkimukseen. Parhaiten tiedän oman proteiinin ja suolan saannin kun tutkin omia syömisiä, eikä jotain tilastoa.

        En myöskään säädä omia elintapojani jonkun tilaston mukaan. Jos saan liika vähän proteiinia joku päivä niin senhän voin tietty itse korjata syömällä vaikka kananmunan tai juustoa. Mutta joskus kaappi on tyhjä tai ei viitsi enää ruokaa laittaa. Tässä nyt on mennyt munat ja vellit vähä sekaisin ilmeisesti.

        Tarkoitus on että löytyy jotain vaihtoehtoja ja uusia ruokalajeja. Joku vaikka kahvin seuraksi ja vaihteluksi muuten vaan osana päivän proteiiniannoksesta. Selvää on että otan puddingin huomioon päivän energioissa. Semmonen karamellivanukasjauhe alkoi vähän poltella mielen pohjalla. XXL-liikkeessä oli semmosia irtopusseja niin ei tarvi mitään kilon säkkiä ostaa.

        Saatan huomenna kipaista hakemassa.

        T kn

        "Tässä nyt on mennyt munat ja vellit vähä sekaisin ilmeisesti."

        Jotenkin arvasin, että tyrmäät tämänkin tutkimuksen, jonka valossa sinulla täytyy olla hyvin poikkeuksellinen ruokavalio. Olet kyllä hyvin epärationaalinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä nyt on mennyt munat ja vellit vähä sekaisin ilmeisesti."

        Jotenkin arvasin, että tyrmäät tämänkin tutkimuksen, jonka valossa sinulla täytyy olla hyvin poikkeuksellinen ruokavalio. Olet kyllä hyvin epärationaalinen ihminen.

        Kävin kurkkaamassa tuota tutkimusta. Kysehän on siis KESKIARVOISTA ja tutkimus isolla aineistolla, kahden 24 h syömisistä. Minä en syö keskiarvoja lähelläkään koska karppaan. Sehän on nyt muutenkin aivan tuurista kiinni mitä joku silloin on syönyt ja mitä kertoo.

        Jos lasketaan suomalaisten alkoholinkäyttöä keskimäärin, ja tehdään sen perusteella oletuksia, niin meillähän ei olisi lainkaan raittiita, jos käyttää sinun logiikkaa tässä. Assosiaatio ei kerro todellisuutta yksittäisen ihmisen tavoista. Eli joku raivoraitis saa kuulla luettuaan juomatutkimuksesta, että hän oikeasti juokin X annosta viikossa, jos tutkimusta on uskominen. Siinä ei auta väittää olevansa raitis kun kerta luotettava tutkimus kertoo että saat alkoholia liikaakin koska kaksi naapuriasi on alkoholisteja? :-)

        Tai jos puhutaan vaikka ruisleivän kulutuksesta. Jos minulta oltaisiin jouluaattona kysytty leivän syönnistä niin tuloksena olisi 24 h perusteella tullut että syön 4 palaa päivässä, ja uuden vuoden päivänä samoin, vaikka olisin koko muu vuoden täysin ilman leipää.

        Tilastolliset menetelmät ei yksin kerro asiasta vaan tarvitaan myös kvalitatiivista tutkimusta valottamaan vaikka niitä ääripäitä.

        Myöskään hiilarin kohdalla ei mene yksiin nuo keskiarvot minun ruokavalion kanssa, mutta rasvaa mulla karppaajana tuleekin paljon
        enemmän päivän E%.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin kurkkaamassa tuota tutkimusta. Kysehän on siis KESKIARVOISTA ja tutkimus isolla aineistolla, kahden 24 h syömisistä. Minä en syö keskiarvoja lähelläkään koska karppaan. Sehän on nyt muutenkin aivan tuurista kiinni mitä joku silloin on syönyt ja mitä kertoo.

        Jos lasketaan suomalaisten alkoholinkäyttöä keskimäärin, ja tehdään sen perusteella oletuksia, niin meillähän ei olisi lainkaan raittiita, jos käyttää sinun logiikkaa tässä. Assosiaatio ei kerro todellisuutta yksittäisen ihmisen tavoista. Eli joku raivoraitis saa kuulla luettuaan juomatutkimuksesta, että hän oikeasti juokin X annosta viikossa, jos tutkimusta on uskominen. Siinä ei auta väittää olevansa raitis kun kerta luotettava tutkimus kertoo että saat alkoholia liikaakin koska kaksi naapuriasi on alkoholisteja? :-)

        Tai jos puhutaan vaikka ruisleivän kulutuksesta. Jos minulta oltaisiin jouluaattona kysytty leivän syönnistä niin tuloksena olisi 24 h perusteella tullut että syön 4 palaa päivässä, ja uuden vuoden päivänä samoin, vaikka olisin koko muu vuoden täysin ilman leipää.

        Tilastolliset menetelmät ei yksin kerro asiasta vaan tarvitaan myös kvalitatiivista tutkimusta valottamaan vaikka niitä ääripäitä.

        Myöskään hiilarin kohdalla ei mene yksiin nuo keskiarvot minun ruokavalion kanssa, mutta rasvaa mulla karppaajana tuleekin paljon
        enemmän päivän E%.

        T kn

        Jatkan vielä. Se täysraitis onkin käyttänyt yli 8 litraa alkoholia vuonna 2019. Tarkistin määrän. Voit syyttää raitista irrationaaliseksi koska hän ei usko tilastoja vaan tekee omia päättelyjä omasta käytöstään.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin kurkkaamassa tuota tutkimusta. Kysehän on siis KESKIARVOISTA ja tutkimus isolla aineistolla, kahden 24 h syömisistä. Minä en syö keskiarvoja lähelläkään koska karppaan. Sehän on nyt muutenkin aivan tuurista kiinni mitä joku silloin on syönyt ja mitä kertoo.

        Jos lasketaan suomalaisten alkoholinkäyttöä keskimäärin, ja tehdään sen perusteella oletuksia, niin meillähän ei olisi lainkaan raittiita, jos käyttää sinun logiikkaa tässä. Assosiaatio ei kerro todellisuutta yksittäisen ihmisen tavoista. Eli joku raivoraitis saa kuulla luettuaan juomatutkimuksesta, että hän oikeasti juokin X annosta viikossa, jos tutkimusta on uskominen. Siinä ei auta väittää olevansa raitis kun kerta luotettava tutkimus kertoo että saat alkoholia liikaakin koska kaksi naapuriasi on alkoholisteja? :-)

        Tai jos puhutaan vaikka ruisleivän kulutuksesta. Jos minulta oltaisiin jouluaattona kysytty leivän syönnistä niin tuloksena olisi 24 h perusteella tullut että syön 4 palaa päivässä, ja uuden vuoden päivänä samoin, vaikka olisin koko muu vuoden täysin ilman leipää.

        Tilastolliset menetelmät ei yksin kerro asiasta vaan tarvitaan myös kvalitatiivista tutkimusta valottamaan vaikka niitä ääripäitä.

        Myöskään hiilarin kohdalla ei mene yksiin nuo keskiarvot minun ruokavalion kanssa, mutta rasvaa mulla karppaajana tuleekin paljon
        enemmän päivän E%.

        T kn

        Kyse oli kansanravitsemuksesta yleensä, ei yksittäise ihmisen ravitsemuksesta. Tutkimuksen tulos lienee luotettva osoitus siitä, että me lähes kaikki saamme ruoasta suolaa enemmän kuin suositellaan, ja että vain ani harva suomalainen saa proteiinia liian vähän.

        Miten kansanravitsemusta mielestäsi pitäisi sitten tutkia? Kerro se, kun kun olet kertomasi mukaan menetelmien asiantuntija eikä sinulla ole painotaakkana ravitsemus- tai lääketieteen koulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli kansanravitsemuksesta yleensä, ei yksittäise ihmisen ravitsemuksesta. Tutkimuksen tulos lienee luotettva osoitus siitä, että me lähes kaikki saamme ruoasta suolaa enemmän kuin suositellaan, ja että vain ani harva suomalainen saa proteiinia liian vähän.

        Miten kansanravitsemusta mielestäsi pitäisi sitten tutkia? Kerro se, kun kun olet kertomasi mukaan menetelmien asiantuntija eikä sinulla ole painotaakkana ravitsemus- tai lääketieteen koulutusta.

        Ja muutenkin tunnut lukeneen tutkimusselostetta silmälaput silmillä. Halpahintaista ja ala-arvoista!

        Tutkimuksen liitetaulukoissa esitettiin mm. kivennäisaineiden mallinnetun tavanomaisen päivittäisen saannin prosenttipisteet (P5, P25, P50, P75, 95) sekä niiden osuus väestöstä (%), jotka alittavat tai ylittävät ravitsemussuositusten viitearvon, erikseen vielä sukupuolittain.

        Keskiarvoherja oli sinulta todella pinnallinen, siksi myös lapsellinen väite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli kansanravitsemuksesta yleensä, ei yksittäise ihmisen ravitsemuksesta. Tutkimuksen tulos lienee luotettva osoitus siitä, että me lähes kaikki saamme ruoasta suolaa enemmän kuin suositellaan, ja että vain ani harva suomalainen saa proteiinia liian vähän.

        Miten kansanravitsemusta mielestäsi pitäisi sitten tutkia? Kerro se, kun kun olet kertomasi mukaan menetelmien asiantuntija eikä sinulla ole painotaakkana ravitsemus- tai lääketieteen koulutusta.

        "Kyse oli kansanravitsemuksesta yleensä, ei yksittäise ihmisen ravitsemuksesta."

        Sitä minä olen yrittänyt koko ajan sinulle selittää.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyse oli kansanravitsemuksesta yleensä, ei yksittäise ihmisen ravitsemuksesta."

        Sitä minä olen yrittänyt koko ajan sinulle selittää.

        T kn

        Kuten sanoin, tutkimuksen tulos lienee luotettava osoitus siitä, että me lähes kaikki saamme ruoasta suolaa enemmän kuin suositellaan, ja että vain ani harva suomalainen saa proteiinia liian vähän.

        Et kyllä perehtynyt tutkimukseen ollenkaan, vaan teilasit sen typerästi veijomaisesti. Alun perinhän kirjoitit "Taas ärsytti kun joku vatun ravitsemus"asiantuntija" tyrmäsi proteiinituotteet sillä argumentilla että suomalaiset saa proteiinia liikaakin. Sama yleistys kun suola-asiassakin."

        Eli jos joku täällä huiskii, niin se on kn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli kansanravitsemuksesta yleensä, ei yksittäise ihmisen ravitsemuksesta. Tutkimuksen tulos lienee luotettva osoitus siitä, että me lähes kaikki saamme ruoasta suolaa enemmän kuin suositellaan, ja että vain ani harva suomalainen saa proteiinia liian vähän.

        Miten kansanravitsemusta mielestäsi pitäisi sitten tutkia? Kerro se, kun kun olet kertomasi mukaan menetelmien asiantuntija eikä sinulla ole painotaakkana ravitsemus- tai lääketieteen koulutusta.

        "Tutkimuksen tulos lienee luotettva osoitus siitä, että me lähes kaikki saamme ruoasta suolaa enemmän kuin suositellaan, "

        Alunperin tässä aloituksessani olikin kyllä kyse proteiinista. Suolan syönnissä kuuntelen kehoani (ja proteiinin syönnissä fineliä) eli jos vedän tuntien saunomis- avantouinti- ja liikuntasessioita kun hikoilen järjettömät määrät ja saan kovia kramppeja ympäri kehoa ja kun juon e-vettä niin olo helpottuu. Krampit ja kova jano ei mene ohi sillä että tutkimus sanoo että suolaa on tullut tarpeeksi. Kyllä sitä riittävästi tulee sitäkin jos vaan mutta ajoittain siitä tuntuu olevan puutetta ja otan sitten e-vettä. Keho huutaa jotain suolaista ja vettä.
        Elektrolyyttijauhe on siis muutakin kuin natriumkloridia. On magnesiumia ja kaliumia myös.

        Mutta hei kuule, onneksi jokaisen syömiset vaikuttaa vain omaan itseen vai kuinka. Et kärsi minun syömisistä mitenkään.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tutkimuksen tulos lienee luotettva osoitus siitä, että me lähes kaikki saamme ruoasta suolaa enemmän kuin suositellaan, "

        Alunperin tässä aloituksessani olikin kyllä kyse proteiinista. Suolan syönnissä kuuntelen kehoani (ja proteiinin syönnissä fineliä) eli jos vedän tuntien saunomis- avantouinti- ja liikuntasessioita kun hikoilen järjettömät määrät ja saan kovia kramppeja ympäri kehoa ja kun juon e-vettä niin olo helpottuu. Krampit ja kova jano ei mene ohi sillä että tutkimus sanoo että suolaa on tullut tarpeeksi. Kyllä sitä riittävästi tulee sitäkin jos vaan mutta ajoittain siitä tuntuu olevan puutetta ja otan sitten e-vettä. Keho huutaa jotain suolaista ja vettä.
        Elektrolyyttijauhe on siis muutakin kuin natriumkloridia. On magnesiumia ja kaliumia myös.

        Mutta hei kuule, onneksi jokaisen syömiset vaikuttaa vain omaan itseen vai kuinka. Et kärsi minun syömisistä mitenkään.

        T kn

        Nyt katkot lainatessasi virkkeitä keskeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt katkot lainatessasi virkkeitä keskeltä.

        Katselin hieman taaksepäin, miksi aloin puhua suolasta, mutta se olitkin sinä itse, joka aloitit:

        "Taas ärsytti kun joku vatun ravitsemus"asiantuntija" tyrmäsi proteiinituotteet sillä argumentilla että suomalaiset saa proteiinia liikaakin. Sama yleistys kun suola-asiassakin. Että jos joku keskiverto makkaraperunansyöjä syö jotain liikaa niin minunkin tulee sitä vähentää vaikken tosiasiassa saisi edes riittävästi. "

        Sinä tässä huiskit ja teilaat hyviä tutkimuksia yhtään asiaan perhehtymättä. Katkot jopa harhaanjohtavasti lainauksia.

        Sinun matala ärtymiskynnyksesi on jo pantu merkille, kuten myös ajoittainen irtiolo realiteetetista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt katkot lainatessasi virkkeitä keskeltä.

        No seuraavaksi päästäänkin kielioppiin, syntaksivirheisiin ja yhdyssanojen käyttöön.

        Näinhän nämä ketjut. Hohhoijaa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No seuraavaksi päästäänkin kielioppiin, syntaksivirheisiin ja yhdyssanojen käyttöön.

        Näinhän nämä ketjut. Hohhoijaa.

        T kn

        On älyllisesti ala-arvoista lainata tekstiä tarkoitushakuisesti niin, että merkitys muuttuu.

        Käytät kieroja menetelmiä, kun turhaudut. Heikkoutesi on kuitenkin se, että sinulla ei kuitenkaan ole älykkyyttä paljonkaan yli keskitason, vaikka olet pinnistellyt kolme tutkintoa itsellesi.


    • Anonyymi

      Eiköhän proteiinia saa riittävästi ruoasta mutta joillekkin näyttää olevan tärkeintä kikkailla maksoi mitä maksoi.

      Terveellinen LCHF (VHH) ei kaipaa lisäravinteita eikä muitakaan muodissa olevia lisiä.

      Itse otan OMEGA3 jos en syö ruokaa josta saan riittävän määrän ja pimeinä vuodenaikoina reilusti D vitamiinia.

      hakusana: terveenä ja kylläisenä

      • Anonyymi

        No ei mitään kikkailua. Tofu on ihan normaalia ruokaa sekin. Kasvisperäinen proteiini, mitä kikkailua se nyt on sen enempää kuin muukaan safka. Kanan tilalla sopii just wokkiin.

        T kn


      • Anonyymi

        Kiitos kun edes yrität keskustella asiallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun edes yrität keskustella asiallisesti.

        Edellinen pätee tietenkin teihin kaikkiin, mutta tarkoitin nyt erityisesti veijoa.


      • Anonyymi

        "Terveellinen LCHF (VHH) ei kaipaa lisäravinteita eikä muitakaan muodissa olevia lisiä."

        Tällä forumilla käytetään toistuvasti sanontoja kuten "terveellinen", jonkin verran", "ei kovinkaan paljon", "vain vähän", "ei juurikaan", "paljon".

        Ne voi tarkoittaa lähes mitä tahansa, riippuen näkövinkkelistä.

        Terveellisyydestä on tosi monensorttista määritelmää. Se mikä on terveellistä yhdelle, voi olla hengenvaarallista toiselle. Ostin just saksanpähkinöitä. Ne on terveellisimpiä pähkinöistä, mutta jos on niille allerginen niin voi mennä henki.

        T kn


      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa terveenä ja kylläisenä lyhyesti sanottuna ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe