Mitä tekisitte jos viikon ruokiin 25e rahaa?

Anonyymi

Ehdotuksia. Meitsillä tuleva vko tämmönen ennen palkan tuloa. Mitä saan tehtyä tuolla rahalla?

106

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta paketti jauhelihaa, papuja, porkkanoita, pottuja, tomaattimurskaa. Tee jauhelihakeitto puolesta lihasta ja lopusta chili con carne kastike ja sille makaronia kyytipojaksi. Leipää, margar. Ja piimää tai maitoa. Vielä jos loppuu kesken sapuska, osta tonnikalaa ja tee tonnikalapasta. Näihin pitäis riittää ja katsele, yleensä joku hedelmä on aina tarjouksessa, nykyisin appelsiinit. Jos tulee oikein hätä, kansalaistalo jakaa arkipäivisin kaupan ylijäämäruokakasseja. Minä selviän yleensä 25-40€/ viikko. Tee ruokaa useammaksi päiväksi kerralla.

      • Anonyymi

        Jos haluat rahoillesi vastinetta, ja vatsasi täyteen älä missään nimessä osta tonnikalaa.
        Kallis kilohinta tulee kalalle.

        Kysy mieluummin paikallisilta kalastajilta kotimaista kalaa, saat takuulla pakastimesta muutaman päivän maksuajalla riittävästi murua rinnan alle
        ☺️


    • Anonyymi

      Lidlissä iso hernekeitto maksaa 1€
      Siitä saa 2 isoa annosta.
      Appelsiinimehu litra n. 0.4 €, laimenna vedellä, tulee halvemmaksi kuin maito

      Pikakaurahiutale 0,4 € paketti, siitä saat aamupuurot viikoksi, mikrossa valmistuu 2-3 minuutissa.

      Tässä halvimmat aluksi.

      Mitä kuiva-aineksia sulla on kaapeissa?
      Mitä säilykkeitä ja pakasteita sulla on?
      Annan lisää vinkkejä sitten
      ☺️☺️

      • Anonyymi

        Edelliseen lisään, samaisesta kaupasta saa
        Muusijauhepaketti sis. 4 pussia yhdestä pussista saa 3 annosta valmista muusia, yhteensä 12 annosta. Hinta n. 1,5 € joten valmista muusia kolme kiloa. Tulee halvemmaksi kuin irtoperunat kilohinnaltaan.
        Makaronipussi 0,25 € tulee neljä annosta.
        Lisää euron nakkipaketti, saa 2 annosta nakkeja.
        ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelliseen lisään, samaisesta kaupasta saa
        Muusijauhepaketti sis. 4 pussia yhdestä pussista saa 3 annosta valmista muusia, yhteensä 12 annosta. Hinta n. 1,5 € joten valmista muusia kolme kiloa. Tulee halvemmaksi kuin irtoperunat kilohinnaltaan.
        Makaronipussi 0,25 € tulee neljä annosta.
        Lisää euron nakkipaketti, saa 2 annosta nakkeja.
        ☺️

        Ranskalaiset ja kalapuikot 4 annosta
        N. 1,3€ n. 2€ = 3,3€ maksaa alle euron annos
        ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskalaiset ja kalapuikot 4 annosta
        N. 1,3€ n. 2€ = 3,3€ maksaa alle euron annos
        ☺️

        Parasta ja tuorekurkku 1€. Maito ja tiivistemehu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edelliseen lisään, samaisesta kaupasta saa
        Muusijauhepaketti sis. 4 pussia yhdestä pussista saa 3 annosta valmista muusia, yhteensä 12 annosta. Hinta n. 1,5 € joten valmista muusia kolme kiloa. Tulee halvemmaksi kuin irtoperunat kilohinnaltaan.
        Makaronipussi 0,25 € tulee neljä annosta.
        Lisää euron nakkipaketti, saa 2 annosta nakkeja.
        ☺️

        Joo ja tämän samaisen kaupan perunamuusi on paras ja lähinnä kotona tehtyä vastaavaa.
        Ei ole itse tehty sen jälkeen kun tuli tietoon ja kokeilluksi.
        Itse mieheni kanssa syömme molemmat kaksi kertaa ko. muusipussista ja lisäksi nakkeja, grillimakkaraa jne.

        Itse tein eilen pussillisesta muusia ja 250 grammasta jauhelihasta perunasoselaatikon. Tosin en sitten laittanutkaan uuniin kun se oli hyvä niin.
        Alunperin oli tarkoitus testata kestääkö muusi uunin muuttumattomana vai muuttuuko jotenkin. Ainakin seuraavana päivänä lämmittäessä mikrossa ei koostumus muutu miksikään.
        Aivan eri maata kun aiemmat kitalakeen tarttuvat muusit, tosin en valmismuusia ole enne tätä syönyt 20 vuoteen.

        Hyvä ja riittoisa tuote, valmistusmaa Alankomaat.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Joo ja tämän samaisen kaupan perunamuusi on paras ja lähinnä kotona tehtyä vastaavaa.
        Ei ole itse tehty sen jälkeen kun tuli tietoon ja kokeilluksi.
        Itse mieheni kanssa syömme molemmat kaksi kertaa ko. muusipussista ja lisäksi nakkeja, grillimakkaraa jne.

        Itse tein eilen pussillisesta muusia ja 250 grammasta jauhelihasta perunasoselaatikon. Tosin en sitten laittanutkaan uuniin kun se oli hyvä niin.
        Alunperin oli tarkoitus testata kestääkö muusi uunin muuttumattomana vai muuttuuko jotenkin. Ainakin seuraavana päivänä lämmittäessä mikrossa ei koostumus muutu miksikään.
        Aivan eri maata kun aiemmat kitalakeen tarttuvat muusit, tosin en valmismuusia ole enne tätä syönyt 20 vuoteen.

        Hyvä ja riittoisa tuote, valmistusmaa Alankomaat.

        Olen samaa mieltä. Tosi hyvää muusia se on.
        Sitä on aina kaapissani.
        Muita merkkejä en minäkään ole ostanut sen jälkeen, kun tuota maistoin, ja yllätyin tosissaan.
        Sama idea minulle on tullut tuo lihaperunasose.
        ☺️


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Joo ja tämän samaisen kaupan perunamuusi on paras ja lähinnä kotona tehtyä vastaavaa.
        Ei ole itse tehty sen jälkeen kun tuli tietoon ja kokeilluksi.
        Itse mieheni kanssa syömme molemmat kaksi kertaa ko. muusipussista ja lisäksi nakkeja, grillimakkaraa jne.

        Itse tein eilen pussillisesta muusia ja 250 grammasta jauhelihasta perunasoselaatikon. Tosin en sitten laittanutkaan uuniin kun se oli hyvä niin.
        Alunperin oli tarkoitus testata kestääkö muusi uunin muuttumattomana vai muuttuuko jotenkin. Ainakin seuraavana päivänä lämmittäessä mikrossa ei koostumus muutu miksikään.
        Aivan eri maata kun aiemmat kitalakeen tarttuvat muusit, tosin en valmismuusia ole enne tätä syönyt 20 vuoteen.

        Hyvä ja riittoisa tuote, valmistusmaa Alankomaat.

        Nyt sitä oli todella paljon tarjolla, kun kävin kaupassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Tosi hyvää muusia se on.
        Sitä on aina kaapissani.
        Muita merkkejä en minäkään ole ostanut sen jälkeen, kun tuota maistoin, ja yllätyin tosissaan.
        Sama idea minulle on tullut tuo lihaperunasose.
        ☺️

        Joo niin kuin kerroin en laittanutkaan sitä uuniin vaan syötiin sellaisenaan. Jos sinun ruokasi päätyy uuniin asti niin kerrotko muuttuiko koostumus.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Joo niin kuin kerroin en laittanutkaan sitä uuniin vaan syötiin sellaisenaan. Jos sinun ruokasi päätyy uuniin asti niin kerrotko muuttuiko koostumus.

        Sitä on kiva tuunata, panee siihen lisäksi vaikka oliivia, paprikaa, juustoa ja kermaa päälle.
        Tulee taivaallisen hyvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä on kiva tuunata, panee siihen lisäksi vaikka oliivia, paprikaa, juustoa ja kermaa päälle.
        Tulee taivaallisen hyvää.

        Oliko sinulla uunissa paistos? Jos niin muuttuiko koostumus?


    • Anonyymi

      25 egellä saa muunmuassa kymmeniä litroja makaroni uunilenkki mössöä,ja eiku syömää.

      • Anonyymi

        No niin on, saat kunnon kotiruokaa, kun etsit netistä edullisia reseptejä, teet asialistan kauppaan silleen, et käyt vain kerran viikon aikana kaupassa, niin kyllä pärjäät. Älä osta käsiteltyjä valmisruokia, niin saat ravinteet mukaan ilman transrasvoja. Sitten kun saat tilin, osta kaappiin hiutaleita, säilyketonnikalaa, - tomaattia, mausteita näkkäriä jne pahan päivän varalle jos taas ennen tiliä on tiukkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin on, saat kunnon kotiruokaa, kun etsit netistä edullisia reseptejä, teet asialistan kauppaan silleen, et käyt vain kerran viikon aikana kaupassa, niin kyllä pärjäät. Älä osta käsiteltyjä valmisruokia, niin saat ravinteet mukaan ilman transrasvoja. Sitten kun saat tilin, osta kaappiin hiutaleita, säilyketonnikalaa, - tomaattia, mausteita näkkäriä jne pahan päivän varalle jos taas ennen tiliä on tiukkaa

        Lisäys edelliseen. Menin tämän viikon 13 €:lla


      • Anonyymi

        Jos tarkoitus on selvitä 7 päivää tuolla summalla, se on sitä mitä sillä summalla saa.
        Aloittajahan ei kysynyt dieettiruokaohjeita
        25 euron budjetilla viikoksi.

        Tietysti kaalikeitolla putoaa paino.

        Onko aloittaja yksineläjä vai useamman hengen perhe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitus on selvitä 7 päivää tuolla summalla, se on sitä mitä sillä summalla saa.
        Aloittajahan ei kysynyt dieettiruokaohjeita
        25 euron budjetilla viikoksi.

        Tietysti kaalikeitolla putoaa paino.

        Onko aloittaja yksineläjä vai useamman hengen perhe?

        En tosiaan ole millään kuurilla, katson mitä ostan, leivon ja laitan hyvää kotiruokaa. Vasta otettiin iso verikoe, rauta, sokeri, kolesteroli jne kaikki arvot tosi hyvät ja olen normaalipainoinen, paljon liikkuva nainen.


      • Anonyymi

        Paketti munia paistaa ja leivälle. Munakas on hyvää kun puristaa appelsiinin tai sitruunan mehun päälle. Tai juustoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys edelliseen. Menin tämän viikon 13 €:lla

        Mitä mahdoit syödä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mahdoit syödä ?

        Hernekeittoa, soijapihviä ja pottuja, ruispuolukkapuuroa, munakasta, loppupotut pyttärinä. Räiskäleitä ja marjoja. Leipää, piimää, kaaliraastetta puolukalla, appelsiinit. Halpaa ja hyvää. Kaapissa pitää olla kuivamuonaa ja pakkaseen kesällä marjoja ja sieniä. Niitä löytyy edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tosiaan ole millään kuurilla, katson mitä ostan, leivon ja laitan hyvää kotiruokaa. Vasta otettiin iso verikoe, rauta, sokeri, kolesteroli jne kaikki arvot tosi hyvät ja olen normaalipainoinen, paljon liikkuva nainen.

        Leipä kannattaa leipoa itse.
        Vehnä-, graham-, ruis- tai ohraleipää.
        Jauhot on halpoja, ei mene paljon rasvaa.

        Ja viikossa terveys ei romahda vaikka söis epäterveellisesti. Tämä tiedoksi terveysruokatuputtajille ja sille nulikalle, joka jankuttaa laardiperseistä. Korvilles pitäis antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipä kannattaa leipoa itse.
        Vehnä-, graham-, ruis- tai ohraleipää.
        Jauhot on halpoja, ei mene paljon rasvaa.

        Ja viikossa terveys ei romahda vaikka söis epäterveellisesti. Tämä tiedoksi terveysruokatuputtajille ja sille nulikalle, joka jankuttaa laardiperseistä. Korvilles pitäis antaa.

        Kilon ruisjauhopussista (0,59€ lidlissä)
        keittää vaikka jokaiselle viikonpäivälle ruispuuron.

        Pariin litraan kiehuvaa vettä vispaa siivilän läpi (ettei paakkuunnu) pari kahvikupillista jauhoja
        , lisää suola, hauduta miedolla lämmollä.

        Voisilmä ja jotain hilloa jos on
        Suosikkini omista puolukoista kiehautettu hillo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipä kannattaa leipoa itse.
        Vehnä-, graham-, ruis- tai ohraleipää.
        Jauhot on halpoja, ei mene paljon rasvaa.

        Ja viikossa terveys ei romahda vaikka söis epäterveellisesti. Tämä tiedoksi terveysruokatuputtajille ja sille nulikalle, joka jankuttaa laardiperseistä. Korvilles pitäis antaa.

        Olen pitänyt kuivahiivaa ja erilaisia jauhoja jokalähtöön nykyisin aina saatavilla kotonani.

        Kun tietää, että niitä on, tulee myös leivottua useammin.
        Leipiin laitan ruokaöljyä, sekin säilyy hyvin.

        Kuivamuona- ja säilykevarastoa kannattaa kasvatella vähitellen.

        On mukavaa, kun ei tartte ravata kaupassa yhtenään. Lisää myös turvallisuudentunnetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipä kannattaa leipoa itse.
        Vehnä-, graham-, ruis- tai ohraleipää.
        Jauhot on halpoja, ei mene paljon rasvaa.

        Ja viikossa terveys ei romahda vaikka söis epäterveellisesti. Tämä tiedoksi terveysruokatuputtajille ja sille nulikalle, joka jankuttaa laardiperseistä. Korvilles pitäis antaa.

        Kyllä leipään pitää rasvaa vähän ainakin laittaa. Voikohän noita terveysrasvoja kuten benecolia käyttää taikinassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä leipään pitää rasvaa vähän ainakin laittaa. Voikohän noita terveysrasvoja kuten benecolia käyttää taikinassa?

        Tottakai voit lisätä sitä rasvaa, mitä haluat
        ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin on, saat kunnon kotiruokaa, kun etsit netistä edullisia reseptejä, teet asialistan kauppaan silleen, et käyt vain kerran viikon aikana kaupassa, niin kyllä pärjäät. Älä osta käsiteltyjä valmisruokia, niin saat ravinteet mukaan ilman transrasvoja. Sitten kun saat tilin, osta kaappiin hiutaleita, säilyketonnikalaa, - tomaattia, mausteita näkkäriä jne pahan päivän varalle jos taas ennen tiliä on tiukkaa

        Tämä☝️ taitaa olla samasta ruokakunnasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paketti munia paistaa ja leivälle. Munakas on hyvää kun puristaa appelsiinin tai sitruunan mehun päälle. Tai juustoa.

        Kanamuna on hyvä proteiinin lähde
        Pointsit siitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paketti munia paistaa ja leivälle. Munakas on hyvää kun puristaa appelsiinin tai sitruunan mehun päälle. Tai juustoa.

        Hyvä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paketti munia paistaa ja leivälle. Munakas on hyvää kun puristaa appelsiinin tai sitruunan mehun päälle. Tai juustoa.

        Jotkut joilla korkea kolestroli voivat kyllä karsastaa. Munia saa syödä mutta ei määräänsä enempää. Itse pidän juuri munakkaista ja myös leivänpäällä. Vuoroin keitän ja vuoroin paistan. Munat ovat täyttävä ja edullinen ruoka.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Jotkut joilla korkea kolestroli voivat kyllä karsastaa. Munia saa syödä mutta ei määräänsä enempää. Itse pidän juuri munakkaista ja myös leivänpäällä. Vuoroin keitän ja vuoroin paistan. Munat ovat täyttävä ja edullinen ruoka.

        Juu eikä leipä ja munat ole oikeaa ruokaa, siis lämmintä lounasta.


    • Anonyymi

      Edullinen ruoka ei tarkoita epäterveellistä makkaraa ja makaronia. Miksi ihmiset ei osaa ajatella terveellisiä edullisia vaihtoehtoja? Esim .lohkoperunat itse tehtyinä eikä ranskiksia kaupasta..

      • Anonyymi

        Juurekset ovat edullisia ja joku hedelmä sekä täysviljajauhot ja hiutaleet,linssit,pavut sun muut


      • Anonyymi

        25 euroa jaettuna 7 päivää, päiväbudjetti on 3,6 euroa
        Aloittajalla jos on perhettä varsinkin, on temppu saada tuo summa riittämään.

        Aloittaja ei varmaan kyselly terveellisiä vaihtoehtoja tälle tiukkabudjetilliselle viikolle.

        Tuoresalaattiostokset voi jättää palkkapäivälle.
        Että osaa ihmiset ajatella.





        Mitkäpä sun terveelliset vaihtoehdot on viikoksi ja paljonko ne maksaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25 euroa jaettuna 7 päivää, päiväbudjetti on 3,6 euroa
        Aloittajalla jos on perhettä varsinkin, on temppu saada tuo summa riittämään.

        Aloittaja ei varmaan kyselly terveellisiä vaihtoehtoja tälle tiukkabudjetilliselle viikolle.

        Tuoresalaattiostokset voi jättää palkkapäivälle.
        Että osaa ihmiset ajatella.





        Mitkäpä sun terveelliset vaihtoehdot on viikoksi ja paljonko ne maksaa

        Kasvisruoka lisättynä silakalla, muikulla on terveellistä ja edullista. Liha, kallis ulkolainen kala ja valmissalaatit nostavat hintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvisruoka lisättynä silakalla, muikulla on terveellistä ja edullista. Liha, kallis ulkolainen kala ja valmissalaatit nostavat hintaa.

        Penninvenytysviikolla sallittanee kalapuikot kilohinnaltaan n. 3€
        silakan 7-8€/kg sijaan.
        Eiks juu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Penninvenytysviikolla sallittanee kalapuikot kilohinnaltaan n. 3€
        silakan 7-8€/kg sijaan.
        Eiks juu

        Silloin pitää hyväksyä mitä rahoillaan saa.


      • Anonyymi

        Niitä terveellisiä vaihtoehtoja on aikaa miettiä sitten viikon päästä, kun on enempi rahaa.

        Nyt ei ole enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Penninvenytysviikolla sallittanee kalapuikot kilohinnaltaan n. 3€
        silakan 7-8€/kg sijaan.
        Eiks juu

        Linkki artikkeliin
        Kalan hintavertailuun eri kaupoissa
        https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006112412.html
        Löytyy niin silakan kuin kalapuikkojen ym. kilohinnat


      • Anonyymi

        Syömme just viikon makaronia ja makkaraa.
        Sillä saa energiat tuolla rahalla viikoksi.

        Terve sun terveellisyydelle
        ✌️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin pitää hyväksyä mitä rahoillaan saa.

        Aivan oikein!


    • Anonyymi

      Hernepussi kaupasta 1€ sipuli 1€ luotat herneitä yön yli puoli pussia kattilassa vedessä. Aamulla lasket veden pois ja huuhtelet niitä sitten laitat uuden veden ja alat keittää hiljalleen . Kuorit sipulin ja silppuat sen sinne sekaan. Annat kiehua hiljalleen lisäät vähän vettä. Mausteena meirami ja pari pippuria mistä tykkää ja suolaa.Tähän voi laittaa pekonipaloja jos tykkää mutta vie nälän ihan näin kunnes on pitkään kypsynyt.Hapanleipää tai näkkileipää.Näkkäri kestää paremmin.Juustopala päällä. Sitten pakasteesta lohkoperunat ja kalapuikot. Ketsuppi. Litra maitoa ja tiivistemehu.1€ keksipaketti.

      • Anonyymi

        Ihana ruoka keskustelu, tykkään.


    • Anonyymi

      Kiljuvan maailman mukaan asiaa ei juuri kannata edes miettiä.

    • Anonyymi

      Vodkaa ja valkaisuainetta.
      Mul menee n. 1000e ruokaa kuus ei tarvii laskea rahoja. Menkää töihin.

      • Anonyymi

        Tämä kommentti on sivistymättömän moukan 🐽🤡
        Aloittajahan on töissä.

        Moukka tippuu korkealta ja kovaa veikkaan.
        Sellainen on karman laki.


      • Voithan sä laittaa ruokaas vaikka 15 tonnia, tuskinpa se ketään harmittaa. Ylisyöminen on tyhmää ja näkyy kyllä naamassa ja muutenkin kropassa.
        Minä en laita tuota summaa ruokaan kuussa koska saisin sillä niin paljon ruokaa että pitäisi ostaa toinen jääkaappi ja pakastinkin ehkä.

        Kaiken ostan mitä tarvitsen, en muuta.


    • On mennyt joskus paljon tiukemmallakin.
      Itse asiassa 25€ riittää hyvin, jos ei nappaile olutta ja vedä röökiä.

      5 kiloa perunoita. Saa keitettyä, paistettu ja muusia helposti. (2€)
      Pastaa tai makaronia kolme pussia. (1,5€)
      Tomaattimurskaa ja pari tomaattikastikepurkkia. (2,5€)
      Pekonia ja munia miltei joka aamu, niin nälkä tulee vasta illalla. (3,5€)
      Muutama purkki maitoa. (2,5€)
      Kilo lihapullia ja pari makkarapakettia. (6€)
      Jauhelihaa 1 kg. (5€)
      Kinkkusuikale (1,5€)

      Siitä vain tekemään makaronilaatikkoa, jauhelihaperunamuusia, kinkkukiusauksia, munakkaita jne. Hyvin pärjää.

      • Anonyymi

        Oikein hyvä kirjoitus, joka vastaa aloitukseen.
        Hyvä landlord!
        Kuulostaa sivistyneen ihmisen kommentilta☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvä kirjoitus, joka vastaa aloitukseen.
        Hyvä landlord!
        Kuulostaa sivistyneen ihmisen kommentilta☺️

        otta jattipizza ja peeni olutta.jalsa koko viiko.


      • Anonyymi

        Oikeaa äijäruokaa, ei kiitos pekonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otta jattipizza ja peeni olutta.jalsa koko viiko.

        Ei tolla jaksa koko viikkoa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvä kirjoitus, joka vastaa aloitukseen.
        Hyvä landlord!
        Kuulostaa sivistyneen ihmisen kommentilta☺️

        Kiitoksia lämpimistä sanoista :)

        Kannattaa tehdä aina paljon kerralla. Siinä säästyy tekemisen vaiva ja joskus saa tosi hyviä tärppejä. Itse teen kerralla 20-25kg eineksiä ja pistän pakkaseen 400-700g rasioihin.

        Listalta muuten unohtui kaali. Lampaasta ja kaalista saa erinomaisia yhdistelmiä. Kaali voi olla vähän työläs käsiteltävä, mutta niistä tulee aivan erinomaisia keittoja ja kaalilaatikoita. Lammas on harvoin tarjoksessa Rovaniemellä, mutta joskus löytää esim. Lidlistä. Lampaan jauheliha on harvinaista täällä, siksi kannattaa hommata oma mylly.

        K-reseptin sivulla on muuten ihan kelvollinen borssikeiton ohje, mutta laittaisin naudan sijasta joko hirveä tai lammasta keittolihaksi. Liha on kalliimpaa mutta kaalin hinta kompensoi jonkin verran lihan hintaa.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Kiitoksia lämpimistä sanoista :)

        Kannattaa tehdä aina paljon kerralla. Siinä säästyy tekemisen vaiva ja joskus saa tosi hyviä tärppejä. Itse teen kerralla 20-25kg eineksiä ja pistän pakkaseen 400-700g rasioihin.

        Listalta muuten unohtui kaali. Lampaasta ja kaalista saa erinomaisia yhdistelmiä. Kaali voi olla vähän työläs käsiteltävä, mutta niistä tulee aivan erinomaisia keittoja ja kaalilaatikoita. Lammas on harvoin tarjoksessa Rovaniemellä, mutta joskus löytää esim. Lidlistä. Lampaan jauheliha on harvinaista täällä, siksi kannattaa hommata oma mylly.

        K-reseptin sivulla on muuten ihan kelvollinen borssikeiton ohje, mutta laittaisin naudan sijasta joko hirveä tai lammasta keittolihaksi. Liha on kalliimpaa mutta kaalin hinta kompensoi jonkin verran lihan hintaa.

        Hei landlord.
        Tein tänään kaali porkkana sipuli pataa.
        Mausteiksi mustapippuria, suolaa, liha- ja kasvislientä, suolaa
        Keitin pehmeäksi, lisäsin jauhelihan paistettuna.
        Pakastimeen panen annosrasioissa osan, osan syömme tänään.

        Tuleepa edulliseksi, syötävää riittää.
        Hyvää ihanaa kevättä kaikille taitaville talousihmeille. Todella ihmeille ei ihmisille.
        ☺️


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Kiitoksia lämpimistä sanoista :)

        Kannattaa tehdä aina paljon kerralla. Siinä säästyy tekemisen vaiva ja joskus saa tosi hyviä tärppejä. Itse teen kerralla 20-25kg eineksiä ja pistän pakkaseen 400-700g rasioihin.

        Listalta muuten unohtui kaali. Lampaasta ja kaalista saa erinomaisia yhdistelmiä. Kaali voi olla vähän työläs käsiteltävä, mutta niistä tulee aivan erinomaisia keittoja ja kaalilaatikoita. Lammas on harvoin tarjoksessa Rovaniemellä, mutta joskus löytää esim. Lidlistä. Lampaan jauheliha on harvinaista täällä, siksi kannattaa hommata oma mylly.

        K-reseptin sivulla on muuten ihan kelvollinen borssikeiton ohje, mutta laittaisin naudan sijasta joko hirveä tai lammasta keittolihaksi. Liha on kalliimpaa mutta kaalin hinta kompensoi jonkin verran lihan hintaa.

        Nimenomaan isot määrät kerralla.
        Oikia homma talousihmisen puhetta.


      • Ja jos haluaa keventää niin 700 gr. kukkakaalista saa kukkakaalisosekeiton jota syö useamman päivän. Ja hyvää on jos kukkiksesta tykkää.


    • Anonyymi

      Suurin osa mamuista ei laita euroakaan alkoholiin eikä tupakkaan.Se on iso määrä rahaa.Tuo kannattaa ottaa huomioon.

    • Anonyymi

      Terveellinen ruoka EI OLE KALLISTA.

    • Anonyymi

      Laiskat ja tyhmät syö epäterveellistä ruokaa.

      • Anonyymi

        Sinä olet ahkera ja tosi viisas tuolla budjetilla?
        Ääliö olet
        🐖🐖


    • Anonyymi

      Esim. ite tehty hernekeitto on erittäin hyvää ja terveellistä ruokaa.

      • Anonyymi

        Ja perä huutaa viikon hoosiannaa!


      • Anonyymi

        Samaa mieltä☺️


    • Anonyymi

      Unohtakaa kalapuikot,samalla rahalla syö paljon paremmin.Tonnikalapurkkiki on fiksumpi vaihtoehto.Ja pavut sun muut kaupan hyllyillä olevat purkit ovat upea,terveellinen ja edullinen lisä esim. jauhelihakastikkeeseen.

      • Anonyymi

        Tonnikala on kolme kertaa kalliimpaa kuin kalapuikot.
        Ideana on saada rahat riittämään viikon.

        Terveysruokaa voi suunnitella sitten, kun tulee rahaa.

        Kalapuikoissa filevaihtoehto tosi hyvä valinta.

        Syökää filekalapuikkoja ja pikamuusia, halpaa, hyvää, terveellistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonnikala on kolme kertaa kalliimpaa kuin kalapuikot.
        Ideana on saada rahat riittämään viikon.

        Terveysruokaa voi suunnitella sitten, kun tulee rahaa.

        Kalapuikoissa filevaihtoehto tosi hyvä valinta.

        Syökää filekalapuikkoja ja pikamuusia, halpaa, hyvää, terveellistä

        Filekalapuikot valmistettu Saksassa, edullinen, saa kolme annosta.

        Tonnikalapurkit valmistettu Thaimaassa, kolme kertaa kalliimpaa kilohinnaltaan, sisältää yhden annoksen.
        Sisältö 170g josta kalaa n. 110 g
        Lilluu vedessä tai öljyssä.

        Kumpi on fiksumpi valinta teidän mielestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Filekalapuikot valmistettu Saksassa, edullinen, saa kolme annosta.

        Tonnikalapurkit valmistettu Thaimaassa, kolme kertaa kalliimpaa kilohinnaltaan, sisältää yhden annoksen.
        Sisältö 170g josta kalaa n. 110 g
        Lilluu vedessä tai öljyssä.

        Kumpi on fiksumpi valinta teidän mielestä?

        Tonnikalapurkin sisältö maksaa noin 10€/kilo
        Sisällön vesi/öljy maksaa 10€/kilo
        Tulee ostettua kallista Thaimaalaista vettä/öljyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonnikalapurkin sisältö maksaa noin 10€/kilo
        Sisällön vesi/öljy maksaa 10€/kilo
        Tulee ostettua kallista Thaimaalaista vettä/öljyä

        Tonnikalapurkissa on yksi kolmasosa vettä tai öljyä.
        Maksat siis puolentoista euron purkissa olevasta vedestä 0,5€

        Mikä sen kalan kilohinnaksi tulee?
        Karkeasti laskettuna sisällössä on sata grammaa kalaa, hinta puolitoista euroa,
        Kilohinta kalalle on lähempänä 15€
        todellisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonnikala on kolme kertaa kalliimpaa kuin kalapuikot.
        Ideana on saada rahat riittämään viikon.

        Terveysruokaa voi suunnitella sitten, kun tulee rahaa.

        Kalapuikoissa filevaihtoehto tosi hyvä valinta.

        Syökää filekalapuikkoja ja pikamuusia, halpaa, hyvää, terveellistä

        Varpuste ruokaa 25 kg säkki kyllä niitä viikon popsii


    • Anonyymi

      Parin kilon lohen ku ostaa tiskiltä siinä on ruokaa melkein koko viikoksi.Terveellistä ruokaa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä☺️


    • Anonyymi

      Tonnikalapurkissa on aivan nähdä kalaa, mutta kalapuikoissa on hiven kalamössöä sisällä, etupäässä rasvaa ja jauhoja. Kalaa on varmaan joku korkeintaan 10%, kannattaako laittaa vähiä rahojaan sellaseen. teeppä itse oikeasta kalasta puikot, niin näet mitä ne voivatkaan olla.

      • Anonyymi

        Filekalapuikoissa on filettä ymmärräthän.
        Ei siis sotkettua massaa.


    • Anonyymi

      Kirjolohi on tosi edullista nykysin, jopa 6euroa kilo, siitä saa paljon ruokaa, kun käsittelee oikein.Siitä tulee mainiot kalapuikotkin.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti
        ☺️


      • Anonyymi

        Ei taida viikkoa kestää ?


    • Anonyymi

      Ja kalakeittoa päästä ja ruodoista.

    • Anonyymi

      Siihen vaan lisäksi mausteet voita maitoa potut ja sekavihannespussi niin ei ole kallis paketti ja iso määrä tulee keittoa.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti ☺️


    • Anonyymi

      Saako Rovaniemeltä kaupoista ostettua possun savuluita?Niistä tekkee aivan järkyttävän hyvää ja edullista keittoa nimittäin.

      • Anonyymi

        Kyllä savuluita on kaupoissa mutta veripalttua en löydä nykysin


    • Anonyymi

      Nimenomaan kalapuikot on täyttä sontaa,missään nimessä niihin ei kannata satsata,täyttä höttöä.

      • Anonyymi

        Ota koko 25€ ja käy ravintolassa syömässä kunnon
        tukeva lounas .
        Kyllä sillä viikon jaksaa kunhan et ulosta usein .


      • Anonyymi

        Sisällä kalafilettä eli sitä kalaa itseänsä.
        Osta fileepuikot, ei kalapuikot mossättynä.
        Hintaero minimaalinen.
        ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota koko 25€ ja käy ravintolassa syömässä kunnon
        tukeva lounas .
        Kyllä sillä viikon jaksaa kunhan et ulosta usein .

        Tullee näläkä pian
        ☺️


      • Anonyymi

        Ei ole höttöä filepuikot, täyttä seikalaa!
        Hyvää!


    • Anonyymi

      Lyhyet on kynnet jo, ehkä varpaan kynnet seuraavaksi.

    • Anonyymi

      Jos rahat noin vähiin. Niin kyllä sitä on tulut jemmattua pakastimeen tavaraa, marjoja ja lihaa talven varalle.
      Kalaa ja muuta.
      Jäniksiä näkyy juonsentelevan ja jäällä pesiviä hylkeitä, voisi syödä, karhun ja hirven, peuranlihaa paistaa.
      Kaupoista saa, halpaa.

      • Anonyymi

        Milloin kutsut meidät syömään teille?


    • Anonyymi

      Makanronipussi osta halpa. Hieman kalkana sitten etta saa roheiini.

      • Anonyymi

        Syö sinä Jimmy vaikka naapurisi. Savusta heistä luita!


    • Anonyymi

      Kaalilaatikkoa, nakkikeittoa, Lidlissä pakaste karjalanpiirakat 9kpl 1,24e,, seitiä Lidlissä 1,99..

      • Anonyymi

        Ne on tosissaan hyviä.


      • Eikö ole muuten jännä että Lidl on meidänkin halvin kauppa vaikka samassa ostarissa on myös Skauppa ja ksupermarket myös.

        Ja lidl myy suomalaisten tuotteita näissä perusasioissa paljon. Suosii kyllä pienempiä suomalaisia yrittäjiä mikä on minusta hienoa. Isot pärjää omillaan mutta pienemmät on saaneet paljon nostetta lidln myynneistä.
        Näin heillekin annetaan tilaisuus näyttää ja täytyy sanoa että ovat hienosti näyttäneet.

        Myy myös ulkomaisten yrittäjien tällaista ehkä enemmän herkkutavaraa joka ei ole kuitenkaan välttämätöntä . Niitäkin ostetaan silloin tällöin.


    • Anonyymi

      Eväät hakisin tietysti leipäjonosta, ja 25€:lla ostaisin olutta ja tupakkia....

      • Anonyymi

        Pölöjä.. nyt ole mitää leipäjonoja!


    • Anonyymi

      Aloittaja nyt on sinun vuoro kommentoida.
      Mitä olet ostanut tällä viikolla?
      Kerro miten menee.

      • Anonyymi

        Juu. Olen tehnyt jauhelihakeittoa, sitä nyt vielä syödään huomenna. Muutama purkki maitoa, leipää alelaarista. Banaaneja 0,99/kg. Halvinta leivänpäällistä. Sitten ruokatarvikkeita lisäksi perunoita, kanankoipia, seitiä, litran purkissa jogurttia. Kaapissa on pastaa, riisiä, liemikuutioita, öljyä ym..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Olen tehnyt jauhelihakeittoa, sitä nyt vielä syödään huomenna. Muutama purkki maitoa, leipää alelaarista. Banaaneja 0,99/kg. Halvinta leivänpäällistä. Sitten ruokatarvikkeita lisäksi perunoita, kanankoipia, seitiä, litran purkissa jogurttia. Kaapissa on pastaa, riisiä, liemikuutioita, öljyä ym..

        Voi mikä helpotus.
        Hyvä sinulla on ruokatarvikkeita valmiiksi, joista loihtia ruokaa.
        Olen niin mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi mikä helpotus.
        Hyvä sinulla on ruokatarvikkeita valmiiksi, joista loihtia ruokaa.
        Olen niin mukana.

        Aloittaja, kerrotko miten meni, kunhan viikko on kulunut,. Tuliko ajatusta, etteihän se ruoka olekkaa niin kallista, vaatii vain viitseliyttä tehd ä itse. Tämä oli hauska keskustelu, etupäässä asiallinenkin. Käytetään rahaa johonkin mukavaan enemmän ja nähdään vaivaa ruoan laittoon.,se on myös kivaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Olen tehnyt jauhelihakeittoa, sitä nyt vielä syödään huomenna. Muutama purkki maitoa, leipää alelaarista. Banaaneja 0,99/kg. Halvinta leivänpäällistä. Sitten ruokatarvikkeita lisäksi perunoita, kanankoipia, seitiä, litran purkissa jogurttia. Kaapissa on pastaa, riisiä, liemikuutioita, öljyä ym..

        Mainiota, että on ollut muutakin kuin ylähuuli, laittaa leivänpäälle.


    • Anonyymi

      Nielisin sylkeä viikon.

      • Anonyymi

        Juo kahviakin välillä, se ei lihotakkaan!


    • Anonyymi

      Yksin jos olisin niin makkarakeittoa ,läskisoosia ja kuorinperunat ,paistinperunat ja tähteitä .- Onneks on tuo kaukoidän keittäjä , jokapäivä jottai yllätyksiä ;-*

      Per-kel

    • Anonyymi

      Ryhtyisin köyhäksi, käyhä se?

    • Tässäpä vinkki. On hyvää eikä maksa paljon. Vähän työläs tosin.

      Tarvitset:
      2 munakoisoa
      6 valkosipunkynttä
      Oliiviöljyä ruokalusikallinen x 2 (rkl)
      Juustokuminaa 1 rkl
      Tölkkiherneitä tai -valkoisia papuja 200g
      15kpl mustia, kivettömiä oliiveja
      Sitruuna
      Suolaa, pippuria

      Kuori munakoisot, tee haarukan pistoja ympäri munakoisoa ja heitä se uuniin tunniksi 175 asteella keskitasolla.
      40 minuutin kohdalla heitä kaveriksi kuorimattomat valkosipulit.
      Pistä palasiksi mustat oliivit.
      Sillä aikaa kun munakoisot ja valkosipulit ovat uunissa, kiehauta herneet/pavut kattilassa jotta ne vähän pehmenevät.

      Ota uunista munakoisot ja laita jäähtymään.
      Pistä munakoisot suikaleiksi neljään osaan kun tarkenee se tehdä.
      Väännä sen jälkeen munakoisot kuivaksi nesteistä, ei haittaa jos vähän jää.l

      Purista valkosipulien kuorista sipulit ulos ja laita ne kulhoon.
      Nyt heitä samaan kulhoon munakoisot, murskatut oliivit, herneet, oliiviöljy, juustokumina, suola, pippuri ja puristettu sitruuna. Vetäise se vaikkapa sauvasekoittemalla tahnaksi. Kun tahna on kiinteää eikä siellä ole irtopaloja, niin tarkastapa varsin maku.

      Jos tykkäät laittaa lisää makua, niin yleensä se tarvii lisää suolaa.
      Makua voi vaihdella lisäämällä oliiveja tai valkosipulia esimerkiksi.

      Eikä ole kallista, tarvikkeet maksanee pari-kolmea euroa ja proteiinipitoinen ruoka pitää nälän loitolla pitkään. Itse täydensin kattausta ottamalla lasin espanjalaista punaviiniä (rioja) ja siihen paistelin pannulla pari lidlin lammasfilettä.

      • Niin se hinta vielä:

        2 x munakoiso = 2,30€
        Herneet 0,89€
        Oliivit 0,70€

        Muut löytyy monesti kaapissa. Jos nyt ostaa, niin niitä voi käyttää myöhemminkin. Marginaalikustannuksia kun ovat.

        Jos tästä syö 3 kertaa, niin annos on noin 1,5€.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3946
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3358
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2869
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2831
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2184
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2121
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2027
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1885
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1860
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1829
    Aihe