Rankatkaapas ikävimmät kotityöt. Samalla voisitte antaa vinkkejä näiden töiden helpottamiseksi.
Omassa listassa :
1) Ikkunoiden pesu. Aina jää raitoja tai muuta ikävää, koskaan en ole täysin tyytyväinen työn jälkeen. Olen luopunut koko talon ikkunoiden pesusta kertaurakkana vaan yhtenä päivänä vain yhden huoneen lasit.
2) Uunin pesu. Oma hommansa vaikka nyky uuneista saa luukun irrotettua niin vähän helpottaa hankalaa työtä.
3) Pussilakanan laittamnen peiton päälle. Erehdyin ostamaan Ikeasta ja niissä ei ole käsiaukkoja. Eilen taiteilin lakanat petiin, hyvä että vielä kädet toimii, mutta pesun jälkeen ompelukone pöydälle ja aukot teen takuuvarmasti.
Kodinhoitotyöt
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lattiakaivojen pesu, verhojen silitys, saunan pesu..
- Anonyymi
Tympeintä on viemäreiden puhdistus.
Käsipesualtaan putkeen ketyy hiuksia ja hiuksiin töhnää.- Anonyymi
Siis kertyy☝️
- Anonyymi
Käytä kodin putkimiestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytä kodin putkimiestä
Olen käyttänytkin.
Se ei vie kaikkia töhnää pois.
Saa sillä tekohengitystä, että viemäri vetää.
Mekaaninen puhdistus kuitenkin viimeistelee työn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytä kodin putkimiestä
Ei auta putkimies.
- Anonyymi
Joo pitää hyväksyä raidat, niin helpottaa.
Onneksi ikkunoita pestään vain kerran vuodessa
meillä.
Uunikin pestään kerran vuodessa, paistetaan ruoka uunipussissa, tai kannellisessa astiassa, ei tule sotkua.
Pussilakanat joissa ei ole käsiaukkoja, käytän lakanoina, en viitsi tapella peittoa pussilakanan sisään. - Anonyymi
Otappa ikkuraruudun pesun jälkeen käteesi suodatinpussi ja kuivaa lasin kulmat ja reunat sillä. Ei nukkaa eikä jää jälkiä.
Itse olen tarkka tuloksesta. Ei ole enää tarvinnut stressata.- Anonyymi
Sanomalehti paras. Ja pesuun pelkkä tiskiainevesi. Liian vahvat pesuaineet sumentaa lasin ajan myötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanomalehti paras. Ja pesuun pelkkä tiskiainevesi. Liian vahvat pesuaineet sumentaa lasin ajan myötä.
Olen kuullut tuosta sanomalehtikikasta usein.
Kokeilen ensikerralla.
- Anonyymi
Kotityöt on vaikeita, mutta onneksi on tuo rouva talossa. Se on oikea idän ihme
- Anonyymi
Pussilakanoiden laitto näin sinkkutaloudessa inhottavinta hommaa. Miksi se onki niin hankalaa. Onko kellään niksiä siihen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521