Tehdäkö abortti vai ei??

Anonyymi

Mulla on kauhea syyllisyydentuska ja ongelma,josta oon kyllä jutellut monelle mutta hävettää ihan kauheasti.!!Olen siis nyt raskaana vkolla 9 ja ennestään yksi lapsi,en elä parisuhteessa vaan viettänyt villiä sinkkuelämää jonkin aikaa,oon pamahtanut paksuksi kun en typerys osannut ehkäisystä huolehtia. Ei ole varmuutta isästä ja kumpikaan vaihtoehdoista ei ole niitä mallikelpoisimpia ja en haluaisi että jos tämän lapsen pidän ni haluaisi niitä tutustuttaa heihin. Mitä hittoa mun pitäis tehä??abortti tuntuu kauheelta ja kun oon jo reilusti yli 30 v. Toisaalta tämä maailma on niin paska paikka ettei tänne viittis enää lapsia tehdä,tästä lähtien pidän haarat kiinni ja kierukka takas,joka siis lähti irti jossain vaiheessa. Tiedän että pärjään lapsen kanssa ilman isäänsä,mutta onko se väärin lapsen mahd. Isää kohtaan jos ei saa olla tekemisissä.Kumpikin heistä olisi kyllä innokkaita olemaan hänen elämässä,mutta... ja mitä kerron jos tää lapsi rupeaa joskus kyselemään,onko kellään vastaavasta tilanteesta kokemusta??!(ei varmasti kukaan oo yhtä typerä kuin minä🙄)

11

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Neuvoni sinulle: Se mikä tehty ja tapahtunut, vastuun kantaisin, jos olisi itselleni käynyt. Koska ei ole syntymättömän lapsen vika, jos on tulollaan.
      Maailma on paha paikka, ilman muuta. Mutta lapsesta saa toki kunnon ja pärjäävän ihmisen, kun viitsii vaivaa nähdä sen eteen.
      Nyt en miettisi isää, että millainen hän on. Sinusta riippuu se, että haluatko kasvattaa lapsen yksin / yksinhuoltajana vai teetätkö isyystestin lapsen takia ja vastauksen myötä tutustutat lapsesi isäänsä. Yksinkin kyllä varmasti pärjäät, sillä yhteiskunnalta on mahdollista saada tukea taloudellisessa puolessa.
      Toivottovasti ratkaisusi helpottui vastauksen myötä.
      Onnea päätöksen teolle.
      PS. Abortti on useimmiten hankala ja tunteisiin vaikuttava asia.

    • Anonyymi

      Lapsen on tarkoitus tulla maailmaan ja jos itsekkin hänet tahdot niin tottakai! Isälläkin tietty on oikeus lapseensa jos se selvillä on. Kaikkea voi käydä,mutta kaikesta kannetaan vastuu. 👍

    • Anonyymi

      On myös mahdollista antaa vauva adoptioon.

    • Anonyymi

      Jos sä olet ihan aidostin miettinyt juuri noita juttuja, joita kerrot, niin älä tee aborttia. Tekstisi kuulostaa siltä, että katuisit sitä varmasti.

      Mitä isään tulee, niin turha sitä asiaa vielä on murehtia. Järjestät nyt pääsi ja omat asiasi ensiksi sen ympärille, että lapsi on tulossa. Kyllä tuo isyysasia ja tunteesi sen suhteen selkiytyvät, kun pääset ensishokista eteenpäin. Reilua tietysti olisi kertoa isälle, mutta itse sinä tiedät mikä se todellinen tilanne on. Olet viikolla 9, eli ainoa tässä kohta kiireellinen asia on päättää jatkatko raskautta. Kaikki muut jutut ehtii kyllä. Eivät monet miehet joka tapauksessa suuremmin näitä lapsijuttuja mieti, ennen kun lapsi on syntynyt. Siinäkään mielessä et tee mitään suurta vääryttä, jos nyt ihan rauhassa annat ajatusten selkiytyä.

    • Anonyymi

      Hyvä jos pystyt käymään vaihtoehdot läpi kunnolla tuomitsematta.
      Miltä tuntuu jos teet abortin? Miksi sen haluaisit tehdä? Hyvät ja huonot puolet.
      Miksi haluat pitää lapsen, hyvät ja huonot puolet.
      Jos pystyisit sivuttamaan syyllisyyden tunnetta mitä sinulla on koska ”mokasit” hetkeksi.
      Ei se on tietenkään kivaa pitää lasta vain sen takia että sinulla on syyllisyyden tunnetta. Mutta jos sä sen saat pois hetkeksi ois helpompi tunnistaa mitä oikeasti haluat.
      Mutta sun tekstin perusteella kuulostaa vähän siltä että jonkinlainen halu ja rakkaus tätä lasta kohtaan on. Ja pelkäät enemmän että miten se pärjää ilman isää. Mutta kyllä lapset pärjää niin kauan kun heillä on turva ja rakkautta.

    • Anonyymi

      Abortti vaan kerta ei lapselle vanhempia ole. Sijoituksessa joku pedari poimii talteen ja ilman isää ei tule lapsesta koskaan tasapainoista. Tee siis palvelus sille ja katkaise taimi ennenkuin enempää kasvaa.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksistanne!tällä hetkelläkään en ole vielä päättänyt mitä teen,olen ihan sekasin että teenkö abortin vai en kun jos se harmittaa jälkeenpäin suuresti. Mutta sit että jos en pystykkään tarjoamaan sille tasapainoista ja hyvää elämää,maailmassa kun on liikaa masentuneita yms. Onko tosiaan niin ettei lapsesta kasvaisi tasapainoista ilman isää?tosi paljon kysymyksiä mielessä ja kukaan ei oikein osaa keskustella mun kanssa tästä tilanteesta,tämä ei tunnu ollenkaan helpolta. En ajattele adoptiota vaihtoehtona.

      • Anonyymi

        No mutta onhan sulla jo lapsi, oothan sä äitinä nää maailma on paha-hommat jo käynyt läpi. Millainen hänen isäsuhteensa on?


      • Anonyymi

        Eiköhän se päätös ala olla tehty. Ainakin aikaraja on pian vastassa. Kohta tarvitset jo painavampia syitä.


    • Anonyymi

      Jos teet abortin, tuo teko seuraa sinua aina ja et pääse siitä koskaan eroon. Useimmiten niitä jotka tekevät abortin vaivaa masennus ja syyllisyydentunto. Lapset ovat hieno asia olivat ne kenen tahansa miehen. Ei lapsi itse päätä kenen kohtuun hän tulee.

    • Anonyymi

      Abortista tulee kolme uhria, syntymätön lapsi, lapsen äiti ja lapsen isä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe