Olen ajatellut, että haluaisin näin paastonaikana pitää viikon tai parin vesipaaston. Todellisena tavoitteena on painonpudotus, mutta paastokauden olisi tarkoitus olla tehokas alkusykäys ruokavalion uudistamiselle siten, että pikkuhiljaa totuttelisi tiettyyn rytmiin ja tietenkin pienellä annoskoolla. Paaston aikana käyn tavallisesti töissä ja ajattelin myös yrittää käydä päivittäin pienehköjä kävelylenkkejä.
Tämä on nyt vasta ensimmäinen päivä. Täytyy sanoa, että mulla on kyllä nälkä. Siis ihan aito, oikea nälkä. Tästä nouseekin tämä seuraava kysmys:
Pitäisikö nälkä vain unohtaa, juoda vettä ja käydä pienellä lenkillä nälän torjumiseksi/unohtamiseksi. Vai kannattaisiko vesipaastoon laskeutua ennemmin siten, että pitäisin illalla vaikkapa kolmen tunnin syömisikkunan, minkä aikana söisin vaikka salaattia ja jotain proteiinia.Liekö edes mitään salaattia kannattaa syödä, kun niistähän saa hiilareita. Olisiko parempi vetää vaikka lihaa, rasvaa ja protskua aina syömisikkunan aikana vaikka neljän päivän ajan, jotta menee ketoosiin. Siitä sitten jäisi vesipaastoon. Vai kannattaako vain aloittaa näin kohtuu suorilta ja pitää kiinni suunnitellusta ajanjaksosta?
Jos aiot vastata "Väärä tapa laihduttaa", "Syö säännöllisesti", "Aloita vähähiilarinen", niin kannattaa mennä silloin varmaan ennemmin lukemaan alakategoriaa Laihduttajien tukiryhmä, muut dieetit, vähähiilihydraatttiset dieetit tai yleistä laihdutuksesta. Haluan paastota.
Yritän vesipaastoa aloittaa tänään
13
100
Vastaukset
- Anonyymi
Tulin siihen tulokseen eilen, että sama kait se on aloittaa suoraan. Joten eilen ja tänään menty vesilinjalla 😁
- Anonyymi
Pikku vinkki: kahvia, johon hieman kermaa tai maitoa ja pieni sokerinen karkki, esim. marmeladikarkki pitää jo ihmeen paljon nälkää loitolla.
Muutoin voit syödä aluksi vähän omenoita, sitten perunaa-selleri-sipuli-porkkanasosekeittoa, jossa ei ole suolaa kerran päivässä. Tuo sosekeitto pitää nälkää myöskin pois.- Anonyymi
Yritän välttää kyllä parhaani mukaan kaloreita ja pysyä vedessä, suoloissa, vitamiineissa ja mustassa kahvissa tai teessä - kalorittomat juomat käy. Kahviakaan ei kyllä suositella vesipaastolla.
Paaston jälkeen voin kyllä vaikka pari viikkoa tai kuukauden pitää ruokavaliota, jossa juodaan kahvi kermalla ja karkilla sekä illalla kasvissosekeittoa. Tosin, sittenhän ei ole ketoosissa niin pitää kyllä lisätä proteiinia, että saa makrot paremmiksi.
Painonpudotuksen lisäksi tavoittelen autofagiaa. Luulin sitä kauan huu-haaksi kunnes mulle selvisi, että siitähän on ihan nobelpalkittu tutkija löydöistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritän välttää kyllä parhaani mukaan kaloreita ja pysyä vedessä, suoloissa, vitamiineissa ja mustassa kahvissa tai teessä - kalorittomat juomat käy. Kahviakaan ei kyllä suositella vesipaastolla.
Paaston jälkeen voin kyllä vaikka pari viikkoa tai kuukauden pitää ruokavaliota, jossa juodaan kahvi kermalla ja karkilla sekä illalla kasvissosekeittoa. Tosin, sittenhän ei ole ketoosissa niin pitää kyllä lisätä proteiinia, että saa makrot paremmiksi.
Painonpudotuksen lisäksi tavoittelen autofagiaa. Luulin sitä kauan huu-haaksi kunnes mulle selvisi, että siitähän on ihan nobelpalkittu tutkija löydöistään.pitää muistaa että lobotomian keksijäkin sai nobelin palkinnon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitää muistaa että lobotomian keksijäkin sai nobelin palkinnon
En näe yhteyttä tuolla paastoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe yhteyttä tuolla paastoon.
jos ei synapsissa liiku niin ei se meidän vikamme ole
tsemiä sulle
- Anonyymi
Nyt on viides paastopäivä takana. Vaakalukema on pudonnut jotain kuuden kilon verran. Positiivisena juttuna täytyy sanoa, että nykyisin nukuttaa kohtuu aikaisin. Oikeastaan juuri aikeissa nukkumaan. Ennen saatoin valvoa aamu kuuteenkin ja sitten oli kauhea väsymys. Nyt on monena iltana tullut mentyä nukkumaan jo klo 23 ja uni on ollut aikalailla YHTÄJAKSOISTA mikä on mulle todella kova juttu.
Verenpainelääkkeet olen joutunut nyt vesipaaston ajaksi lopettamaan kun jo ennen lääkkeen ottoa lukema on luokkaa 127/77. Ennen edes maksimilääkkeillä ei ollut noin matala. Jos unohti ottaa lääkkeen, niin noihin molempiin lukemiin saisi lisätä melkein satasen. Vesipaasto ei toki ole verenpainetautiani parantanut, kun kyllähän se tulee takaisin sitten normaaleihin lukemiin ku veren volyymi kasvaa paaston loputtua. Jotenkin kiva, ettei tarvitse aamulla aina stressata, että muistiko sitä ottaa vai ei.
Jostain syystä - en tiedä mistä - mutta päivät ovat jotenkin olleet virkeempiä. Olen herännyt aikaisin (ja yleensä mua ei saa sängystä ylös mihinkään), oon saanut työhommatkin tehtyä niin etuajassa, että olen ihan ihmetellyt. Kävin pitkän kävelylenkin, ja tuntui vain kaikki niin valoisalta ja hymyilevältä. Nälkä toki välillä käy mielessä ja sen tuntee, mutta ei ole tähän mennessä ollut mikään ylitsepääsemätön. Tosin kaikkia ruokaohjelmia on tullut katsottua ja mietittyä, mitä kaikkea kevyttä ruokaa sitä sitten voisi alkaa syödä kun paasto loppuu.
Huomaan kuitenkin lenkillä ja kaikkea lihaskuntoa vaativissa tehtävissä hengästyväni helpommin (siihen kyllä vaikuttaa maskikin naamalla) ja sitten tuntuu, että pitää levähtää. Se nyt luultavasti kuitenkin kuuluu asiaan.
Ainakaan tähän mennessä vielä ei ole esiintynyt päänsärkyä eikä oikein muitakaan negatiivia oireita.
- ap -
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793