Yritän vesipaastoa aloittaa tänään

Anonyymi

Olen ajatellut, että haluaisin näin paastonaikana pitää viikon tai parin vesipaaston. Todellisena tavoitteena on painonpudotus, mutta paastokauden olisi tarkoitus olla tehokas alkusykäys ruokavalion uudistamiselle siten, että pikkuhiljaa totuttelisi tiettyyn rytmiin ja tietenkin pienellä annoskoolla. Paaston aikana käyn tavallisesti töissä ja ajattelin myös yrittää käydä päivittäin pienehköjä kävelylenkkejä.

Tämä on nyt vasta ensimmäinen päivä. Täytyy sanoa, että mulla on kyllä nälkä. Siis ihan aito, oikea nälkä. Tästä nouseekin tämä seuraava kysmys:

Pitäisikö nälkä vain unohtaa, juoda vettä ja käydä pienellä lenkillä nälän torjumiseksi/unohtamiseksi. Vai kannattaisiko vesipaastoon laskeutua ennemmin siten, että pitäisin illalla vaikkapa kolmen tunnin syömisikkunan, minkä aikana söisin vaikka salaattia ja jotain proteiinia.Liekö edes mitään salaattia kannattaa syödä, kun niistähän saa hiilareita. Olisiko parempi vetää vaikka lihaa, rasvaa ja protskua aina syömisikkunan aikana vaikka neljän päivän ajan, jotta menee ketoosiin. Siitä sitten jäisi vesipaastoon. Vai kannattaako vain aloittaa näin kohtuu suorilta ja pitää kiinni suunnitellusta ajanjaksosta?

Jos aiot vastata "Väärä tapa laihduttaa", "Syö säännöllisesti", "Aloita vähähiilarinen", niin kannattaa mennä silloin varmaan ennemmin lukemaan alakategoriaa Laihduttajien tukiryhmä, muut dieetit, vähähiilihydraatttiset dieetit tai yleistä laihdutuksesta. Haluan paastota.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tulin siihen tulokseen eilen, että sama kait se on aloittaa suoraan. Joten eilen ja tänään menty vesilinjalla 😁

    • Anonyymi

      Pikku vinkki: kahvia, johon hieman kermaa tai maitoa ja pieni sokerinen karkki, esim. marmeladikarkki pitää jo ihmeen paljon nälkää loitolla.

      Muutoin voit syödä aluksi vähän omenoita, sitten perunaa-selleri-sipuli-porkkanasosekeittoa, jossa ei ole suolaa kerran päivässä. Tuo sosekeitto pitää nälkää myöskin pois.

      • Anonyymi

        Yritän välttää kyllä parhaani mukaan kaloreita ja pysyä vedessä, suoloissa, vitamiineissa ja mustassa kahvissa tai teessä - kalorittomat juomat käy. Kahviakaan ei kyllä suositella vesipaastolla.

        Paaston jälkeen voin kyllä vaikka pari viikkoa tai kuukauden pitää ruokavaliota, jossa juodaan kahvi kermalla ja karkilla sekä illalla kasvissosekeittoa. Tosin, sittenhän ei ole ketoosissa niin pitää kyllä lisätä proteiinia, että saa makrot paremmiksi.

        Painonpudotuksen lisäksi tavoittelen autofagiaa. Luulin sitä kauan huu-haaksi kunnes mulle selvisi, että siitähän on ihan nobelpalkittu tutkija löydöistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritän välttää kyllä parhaani mukaan kaloreita ja pysyä vedessä, suoloissa, vitamiineissa ja mustassa kahvissa tai teessä - kalorittomat juomat käy. Kahviakaan ei kyllä suositella vesipaastolla.

        Paaston jälkeen voin kyllä vaikka pari viikkoa tai kuukauden pitää ruokavaliota, jossa juodaan kahvi kermalla ja karkilla sekä illalla kasvissosekeittoa. Tosin, sittenhän ei ole ketoosissa niin pitää kyllä lisätä proteiinia, että saa makrot paremmiksi.

        Painonpudotuksen lisäksi tavoittelen autofagiaa. Luulin sitä kauan huu-haaksi kunnes mulle selvisi, että siitähän on ihan nobelpalkittu tutkija löydöistään.

        pitää muistaa että lobotomian keksijäkin sai nobelin palkinnon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitää muistaa että lobotomian keksijäkin sai nobelin palkinnon

        En näe yhteyttä tuolla paastoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En näe yhteyttä tuolla paastoon.

        jos ei synapsissa liiku niin ei se meidän vikamme ole

        tsemiä sulle


    • Anonyymi

      Nyt on viides paastopäivä takana. Vaakalukema on pudonnut jotain kuuden kilon verran. Positiivisena juttuna täytyy sanoa, että nykyisin nukuttaa kohtuu aikaisin. Oikeastaan juuri aikeissa nukkumaan. Ennen saatoin valvoa aamu kuuteenkin ja sitten oli kauhea väsymys. Nyt on monena iltana tullut mentyä nukkumaan jo klo 23 ja uni on ollut aikalailla YHTÄJAKSOISTA mikä on mulle todella kova juttu.

      Verenpainelääkkeet olen joutunut nyt vesipaaston ajaksi lopettamaan kun jo ennen lääkkeen ottoa lukema on luokkaa 127/77. Ennen edes maksimilääkkeillä ei ollut noin matala. Jos unohti ottaa lääkkeen, niin noihin molempiin lukemiin saisi lisätä melkein satasen. Vesipaasto ei toki ole verenpainetautiani parantanut, kun kyllähän se tulee takaisin sitten normaaleihin lukemiin ku veren volyymi kasvaa paaston loputtua. Jotenkin kiva, ettei tarvitse aamulla aina stressata, että muistiko sitä ottaa vai ei.

      Jostain syystä - en tiedä mistä - mutta päivät ovat jotenkin olleet virkeempiä. Olen herännyt aikaisin (ja yleensä mua ei saa sängystä ylös mihinkään), oon saanut työhommatkin tehtyä niin etuajassa, että olen ihan ihmetellyt. Kävin pitkän kävelylenkin, ja tuntui vain kaikki niin valoisalta ja hymyilevältä. Nälkä toki välillä käy mielessä ja sen tuntee, mutta ei ole tähän mennessä ollut mikään ylitsepääsemätön. Tosin kaikkia ruokaohjelmia on tullut katsottua ja mietittyä, mitä kaikkea kevyttä ruokaa sitä sitten voisi alkaa syödä kun paasto loppuu.

      Huomaan kuitenkin lenkillä ja kaikkea lihaskuntoa vaativissa tehtävissä hengästyväni helpommin (siihen kyllä vaikuttaa maskikin naamalla) ja sitten tuntuu, että pitää levähtää. Se nyt luultavasti kuitenkin kuuluu asiaan.

      Ainakaan tähän mennessä vielä ei ole esiintynyt päänsärkyä eikä oikein muitakaan negatiivia oireita.

      - ap -

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe