Elämän vastoinkäymiset

Anonyymi

Kuinka paljon vastoinkäymisiä eri ihmiset pystyvät sietämään ettei ole vielä itsemurhaa päädytty. Mun vastoinkäymiset liittyvät lähinnä kaikkeen elämän osa alueilta, ei kuitenkaa (sairauksiin) ellei tota "pää koppaa" lasketa👥. Mutta kun kaikella muulla tasolla tulee koko ajan vastoinkäymisiä ja taas uusia vastoinkäymisiä, se tulee kun sarjana ja jatkumona ne vastoinkäymiset. Sitä yrittänyt toivoo mielessä että kyllä se aurinko tänne risukasaan vielä paistaa, mutta ei niin ei. Onko elämän tarkoitus se että täällä eletään vain vastoinkäymisten keskellä vuodesta toiseen? Sitä kun ihmisen mieli ainskaan mulla kestä loputtomasti, joku kerta vielä päässä naksahtaa, sitä ittesä löytää vielä joskus jostain juna radalta, tai sitten meren rannalta että uidaan niin pitkälle kun jaksetaan... ..... ..

12

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pätee samaan kuin muussakin elämässä ja terveydessä. Vastoinkäymisten sietokyky on ympäristötekijöiden ja geenien yhteisvaikutus. Toiset ovat vain niin vakaita, etteivät kaadu, vaikka vuori sortuisi niskaan. Toiset lakoavat höyhenen hipaisusta. Ihmisten persoonallisuudessa on eroavaisuuksia. Samoin toiset ovat saaneet lapsuuden kotonaan hyvän pohjan perusturvallisuudelle. Tietyt geenimuodot altistavat masennukselle ja tietyt suojaavat siltä. Kaikki eivät siis masennu vastoinkäymisten johdosta.

      Itse olen heikkoa tekoa. Perhetaustani ovat heikot, ja olen ollut aina arka ja epävarma ja hauras. Olen eläkkeellä mielenterveyssyillä.

      • Anonyymi

        Kiitos avoimuudesta kiitos tiedoistane. Auttavat monia selviytymään paremmin.


    • Anonyymi

      Vastoinkäymiset kuuluu elämään etkö sitä tienny? Henkisesti terve ihminen osaa luotsata väylänsä pois vaikeuksisa ja niistä joista ei niin pystyy ne kestämään ja jopa kääntämään voitokseen. Yritä jättää tuo lapsen mieli taaksesi ja kehittyä kypsäksi ihmiseksi.

    • Anonyymi

      No joo, mulla oli 2000 alun maissa tosi rankkaa. Ja just tuli vastoinkäymisiä paljon. Joskus tuli viikottain jotain järkytyksiä.

      Mjoo, masennuin niistä vakavasti ja menetin työkykyni. Oli hiukka hankalia asioita myös myöhemmin. 2006 mulla puhkesi skitsofrenia. Elin sen kanssa 10 vuotta tietämättä, että olin sairas ja ilman lääkkeitä. 2015 jouduin psykiatriselle osastolle.

      Siellä aloitettiin masennus- ja psyykenlääkitys. Ja muutenkin auttoivat ja olivat tueksi. Sen jälkeen onkin elämä kääntynyt parempaan päin. Pikkuhiljaa on ollut eri koulutuksissa ja työkokeilussa tms. Eteenpäin on päästy.

      Mutta elämä on sen jälkeen ollut paljon parempaa hs ihan tyytyväinenkin olen ollut ehkä jopa onnellinen. Positiivisia kokemuksia on ollut. Ja tavallinen arkikin on mukavaa, kun se sujuu ja on turvallista.

      Mutta elämä ja olosuhteet voivat muuttua, vaikkei sitä hankalassa vaiheessa, masentuneena pysty kuvittelemaan.

      Koita hakea apua jostakin. Joku mielenterveysjuttu? Kirkolla on kai diakonit, joille voi puhua. Ja muutenkin jos pystyt löytämään apua johonkin käytännön ongelmiin, jos sinulla niitä on. Mihin kaikkeen nyt tarvii.

      Terveet elämäntavat, nukkuminen, syöminen, liikunta, päivärytmi. Kivat harrastukset yms. Auttaa. Ehkä joku meditaatio, rentoutuminen. Noi vaikuttaa paljon, jos on mahdollisuus noita ylläpitää.

    • Anonyymi

      Älykäs selviytyy vastoinkäymisistä, joihin viisas ei edes joudu!

      • Anonyymi

        Elätkö yksinäsi viisaasti ei vastuuta tms. normaaleja elämisen malleja.


    • Anonyymi

      Jatkuvat vastoinkäymiset ovat merkki siitä että teet virheitä elämässäsi. Kaikki tekevät virheitä enemmän tai vähemmän, ne ovat osa oppimisprosessia. Yritä ottaa opiksesi vastoinkäymisistäsi, kysy itseltäsi oikeita kysymyksiä ja mieti niihin vastauksia,

      Mikä meni pieleen? Mitä olisin voinut tehdä paremmin? Miten olisin voinut ennaltaehkäistä vastoinkäymisen x? Mitä olisin voinut tehdä jotta olisi käynyt paremmin?

    • Anonyymi

      Minkä sitten kukin lukee vastoinkäymiseksi. Jos asia on joku jonka voi korjata, muuttaa paremmaksi, jättää omaan arvoonsa tms. (tätä ei välttämättä itse näe selvästi).
      Keskustelu tms. Apu voi olla paikallaan. Nämä jotkut typerät lausahdukset voi jättää omaan arvoonsa.

    • Anonyymi

      realismia

    • Anonyymi

      Putkiremontti edessä enkä tiedä minne mennä. Tuntuu yksinäiselle kuin ei ympäristö juurikaan välittäisi.

      Vanhus unoh-tui, hankeen huk-kui, palel-tui, ympärillä kädet heilah-tui, tui,tui,tui,tui.

    • Hei,

      Et kertonut tilanteestasi paljoa, etkä sitä oletko hakenut ja saanut jotakin apua tilanteessasi. Pari aikaisempaa kirjoittajaa jo antoikin neuvon hakeutua avun piiriin.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada sekä tukea että vinkkejä muuhun avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Lähinnä halusin tietää onko lyhyen ajan kalustetun asunnon vuokraajia putkiremontin ajaksi. Remontin arvioitu kesto on kolme kuukautta.

      Remonttien on arvioitu lisääntyvän voimakkaasti. Joten tuntuisi lookiselta että olisi tällaiseen vuokraamiseen erikoistuneita. Vuokra voisi tietenkin olla suurempi kuin keskimäärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      561
      4140
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3474
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3110
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2397
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2250
    6. 231
      1719
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1427
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe