Nauhoittakaa!

Anonyymi

Kännyllä, nauhoittakaa klo 7-16.
Joka ikinen päivä. Joka ikinen palaveri ja etäpalaveri. Joka ikinen puhelu.

Tämän yleistyminen hävittää kiusaamisen.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyään kännyjen aikakaudella voi myös kuvata videolle kaiken..

      • Anonyymi

        Eikä voi. Ei edes kaduilla tai koulussa, koska monessa paikkaa on tiloja mitkä on yksitysaluetta ja sen lisäksi, vaikka ei olisi - et saa jakaa ilman henkilöiden lupaa jotka näkyy/kuuluu videolla. Lapset mm. tekee paljon rikkeitä ja rikoksia tämän suhteen viimeistään jakamalla tai näyttämällä videon/äänitteen ilman lupaa.

        Kuvaamiseen on kovemmat lait ja seuraukset kun jäät työpaikan, eli yksityisistä tiloista, kiinni siitä. Monissa työpaikassa ei saa etenkään kuvata tai viedä papereita ulos töistä yritysvakoilun ja salassapito lakien takia. Nauhoittamisenkin suhteen nauhoja saa vain kuunnella viranomaiset eikä näyttää ja jakaa kenelle vain.

        Aloittaja kannustaa ihmisiä tekemään rikoksen mistä kiusaamisen uhri joutuu lopulta maksumieheksi. Kannattaa kyllä yrittää saada esim. sähköposteilla kirjalliset todisteet (tekstarit ei riitä) ja jos pakko niin salaa äänittää ja vain asiaa hoitavalle viranomaiselle soittaa ne äänitteet. Ei ole mitään järkeä joutua itse liruun näissä jutuissa.

        Ainoat poikkeukset näissä jutuissa on esim. omia potilastietojaan/tapaamisia saa kuvata ja äänittää, sekä itse päättää miten niitä jakaa. Sitten on taas tapahtumissa missä filmataan uutiskuvaa tai muuta niin omat luvansa, silti yksittäishaastatetulta kysytään ensin, että käykö - juuri näiden lakien takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä voi. Ei edes kaduilla tai koulussa, koska monessa paikkaa on tiloja mitkä on yksitysaluetta ja sen lisäksi, vaikka ei olisi - et saa jakaa ilman henkilöiden lupaa jotka näkyy/kuuluu videolla. Lapset mm. tekee paljon rikkeitä ja rikoksia tämän suhteen viimeistään jakamalla tai näyttämällä videon/äänitteen ilman lupaa.

        Kuvaamiseen on kovemmat lait ja seuraukset kun jäät työpaikan, eli yksityisistä tiloista, kiinni siitä. Monissa työpaikassa ei saa etenkään kuvata tai viedä papereita ulos töistä yritysvakoilun ja salassapito lakien takia. Nauhoittamisenkin suhteen nauhoja saa vain kuunnella viranomaiset eikä näyttää ja jakaa kenelle vain.

        Aloittaja kannustaa ihmisiä tekemään rikoksen mistä kiusaamisen uhri joutuu lopulta maksumieheksi. Kannattaa kyllä yrittää saada esim. sähköposteilla kirjalliset todisteet (tekstarit ei riitä) ja jos pakko niin salaa äänittää ja vain asiaa hoitavalle viranomaiselle soittaa ne äänitteet. Ei ole mitään järkeä joutua itse liruun näissä jutuissa.

        Ainoat poikkeukset näissä jutuissa on esim. omia potilastietojaan/tapaamisia saa kuvata ja äänittää, sekä itse päättää miten niitä jakaa. Sitten on taas tapahtumissa missä filmataan uutiskuvaa tai muuta niin omat luvansa, silti yksittäishaastatetulta kysytään ensin, että käykö - juuri näiden lakien takia.

        Tahallaan itse käsität väärin. Tais kalikka kalahtaa. Nimittäin rikoksen uhri voi myös kuvata todistusaineistona vaikkapa rikoksen tai joku sivullinen ihan samalla tapaa kun voi nauhoittaa puhelunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä voi. Ei edes kaduilla tai koulussa, koska monessa paikkaa on tiloja mitkä on yksitysaluetta ja sen lisäksi, vaikka ei olisi - et saa jakaa ilman henkilöiden lupaa jotka näkyy/kuuluu videolla. Lapset mm. tekee paljon rikkeitä ja rikoksia tämän suhteen viimeistään jakamalla tai näyttämällä videon/äänitteen ilman lupaa.

        Kuvaamiseen on kovemmat lait ja seuraukset kun jäät työpaikan, eli yksityisistä tiloista, kiinni siitä. Monissa työpaikassa ei saa etenkään kuvata tai viedä papereita ulos töistä yritysvakoilun ja salassapito lakien takia. Nauhoittamisenkin suhteen nauhoja saa vain kuunnella viranomaiset eikä näyttää ja jakaa kenelle vain.

        Aloittaja kannustaa ihmisiä tekemään rikoksen mistä kiusaamisen uhri joutuu lopulta maksumieheksi. Kannattaa kyllä yrittää saada esim. sähköposteilla kirjalliset todisteet (tekstarit ei riitä) ja jos pakko niin salaa äänittää ja vain asiaa hoitavalle viranomaiselle soittaa ne äänitteet. Ei ole mitään järkeä joutua itse liruun näissä jutuissa.

        Ainoat poikkeukset näissä jutuissa on esim. omia potilastietojaan/tapaamisia saa kuvata ja äänittää, sekä itse päättää miten niitä jakaa. Sitten on taas tapahtumissa missä filmataan uutiskuvaa tai muuta niin omat luvansa, silti yksittäishaastatetulta kysytään ensin, että käykö - juuri näiden lakien takia.

        Julkiset kadut on julkisia joten niissä voi kuvata ihan kuka vaan. Esim. jos Sipilä kävelee julkisella kadulla eli julkisuuden henkilö, merkittäväsdä yhteiskunnallisessa asemassa oleva kävelee kaikille julkisella kadulla, jossa kuka tahansa voi kuvata niin mitään estettä kuvaamiselle ei ole.

        Lisäksi jos vaikkapa Sipilä käy Alepassa niin hän tallentuu Alepan turvakameroihin sekä kuka tahansa tavisasiakas sekä muu henkilökunta tietää, että henkilö kävi siis Alepassa ja lisäksi jos osti kortillansa jotain ruokaa niin se tallentuu kortille. Lisäksi kaupan henkilökunta näkee mitä Sipilä osti ml. kaikki samaan aikaan kaupassa olleet tavisasiakkaat.

        Lisäksi jos Sipilä vaikkapa päättää kävelllä Alepan ohi niin Sipilä tallentuu Alepan turvakameroihin, koska Alepan välittömässä läheisyydessä oleva tie kuuluu myös vartointikameran piiriin. Lisäksi kuka tahansa tavis ja sattumalta paikalle osunut saattaa nähdä, että Sipilä käveli Alepan ohi tai meni Alepasn sisälle koska käytti tavallista kaupan pääovea.

        Tämä on täysin normaali käytäntö eikä Sipilä ole tässä asiasaa mikään poikkeus tai Jumala. Tässä ei ole mitään poikkeuksellista vakoilua

        Lisäksi Suomen kouluissa ei ole laissa koellerty erikseen kuvaaminen ja lisäksi löhtökohtaisesti opetus on julkista ja kuka tahansa saa tulla seuraamaan opetusta

        Sen sijaan mitä täälläkin näkee niin Kela-tietojen, liitetietojen, potilastietojen, työttömyys/työllisyystietojen vakoilu ja vuotaminen esim. suomi24-palstalle on rikos.

        Ajattelepa kun tämä vuotamise uhri tallettaisi nämä kaillo vuodetut tiedot ja keskusteluavaukset todisteena tulevaa oikeudenkäyntiä varten ja niitä todisteita olisikin vuodesta toiseen, keskustelunavauksia ja keskusteluja yli kymmeneltä vuodelta..Mietipä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä voi. Ei edes kaduilla tai koulussa, koska monessa paikkaa on tiloja mitkä on yksitysaluetta ja sen lisäksi, vaikka ei olisi - et saa jakaa ilman henkilöiden lupaa jotka näkyy/kuuluu videolla. Lapset mm. tekee paljon rikkeitä ja rikoksia tämän suhteen viimeistään jakamalla tai näyttämällä videon/äänitteen ilman lupaa.

        Kuvaamiseen on kovemmat lait ja seuraukset kun jäät työpaikan, eli yksityisistä tiloista, kiinni siitä. Monissa työpaikassa ei saa etenkään kuvata tai viedä papereita ulos töistä yritysvakoilun ja salassapito lakien takia. Nauhoittamisenkin suhteen nauhoja saa vain kuunnella viranomaiset eikä näyttää ja jakaa kenelle vain.

        Aloittaja kannustaa ihmisiä tekemään rikoksen mistä kiusaamisen uhri joutuu lopulta maksumieheksi. Kannattaa kyllä yrittää saada esim. sähköposteilla kirjalliset todisteet (tekstarit ei riitä) ja jos pakko niin salaa äänittää ja vain asiaa hoitavalle viranomaiselle soittaa ne äänitteet. Ei ole mitään järkeä joutua itse liruun näissä jutuissa.

        Ainoat poikkeukset näissä jutuissa on esim. omia potilastietojaan/tapaamisia saa kuvata ja äänittää, sekä itse päättää miten niitä jakaa. Sitten on taas tapahtumissa missä filmataan uutiskuvaa tai muuta niin omat luvansa, silti yksittäishaastatetulta kysytään ensin, että käykö - juuri näiden lakien takia.

        Minä en ole aloittaja, mutta selkeästi et halua, että tavikset nauhoittaisivst esim. virkamiesten kanssa käymiä puheluita, miksiköhän? Jos ei ole mitään salattavaa eikä rikollista niin miksi ei voisi nauhoittaa? Toisekseen rikoksia tapahtuu vaikka kuinka nauhotettaisiin kaikki. Lisäksi teikäläisellä varmaan on Saksan lakikirja mielessä, jossa on kovemmat säännöt esim. koulussa kuvaamiselle. Suomi ei kuitenkaan ole Saksa vaan Suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole aloittaja, mutta selkeästi et halua, että tavikset nauhoittaisivst esim. virkamiesten kanssa käymiä puheluita, miksiköhän? Jos ei ole mitään salattavaa eikä rikollista niin miksi ei voisi nauhoittaa? Toisekseen rikoksia tapahtuu vaikka kuinka nauhotettaisiin kaikki. Lisäksi teikäläisellä varmaan on Saksan lakikirja mielessä, jossa on kovemmat säännöt esim. koulussa kuvaamiselle. Suomi ei kuitenkaan ole Saksa vaan Suomi.

        Et selkeästi lukenut mitä sanoin. Nauhoittamisessa ja etenkin jakamisessa on laillisesti eroja, nämä lait muuttuvat hieman sen mukaan missä ollaan ja mitkän on minkäkin paikan säännöt.

        En missään vaiheessa sanonut, että älkää tehkö vaan tehkää niin, että ette itse joudu siitä pahempiin ongelmiin. Olet joku trolli jos haluat tarkoituksella, että kiusatut joutuu pahempaan pulaan eikä saa oikeaa apua houkuttelemalla heidät tekemään sellaisia rikkomuksia, jotka pahentavat heidän tilannettaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selkeästi lukenut mitä sanoin. Nauhoittamisessa ja etenkin jakamisessa on laillisesti eroja, nämä lait muuttuvat hieman sen mukaan missä ollaan ja mitkän on minkäkin paikan säännöt.

        En missään vaiheessa sanonut, että älkää tehkö vaan tehkää niin, että ette itse joudu siitä pahempiin ongelmiin. Olet joku trolli jos haluat tarkoituksella, että kiusatut joutuu pahempaan pulaan eikä saa oikeaa apua houkuttelemalla heidät tekemään sellaisia rikkomuksia, jotka pahentavat heidän tilannettaan.

        En ole trolli ja minua trolliksi nimittelevä syyllistyy suorastaan kunnianloukkaukseen ja valheiden levittämiseen.

        Kyllä minä teiläläisten metkut tiedän. On siitä jo niin paljon kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selkeästi lukenut mitä sanoin. Nauhoittamisessa ja etenkin jakamisessa on laillisesti eroja, nämä lait muuttuvat hieman sen mukaan missä ollaan ja mitkän on minkäkin paikan säännöt.

        En missään vaiheessa sanonut, että älkää tehkö vaan tehkää niin, että ette itse joudu siitä pahempiin ongelmiin. Olet joku trolli jos haluat tarkoituksella, että kiusatut joutuu pahempaan pulaan eikä saa oikeaa apua houkuttelemalla heidät tekemään sellaisia rikkomuksia, jotka pahentavat heidän tilannettaan.

        Niin, sinähön tuossa peilaat ja projisoit itseäsi, nimittäin SINÄ olet se trolli, joka haluaa aiheuttaa kaaosta, en suinkaan minä.


    • Anonyymi

      Suomalainen työelämä...

      Pitäkää tunkkinne!

      • Anonyymi

        Suomalaisen työelämän joka vuotinen ”kuumin hetki”; korkeakoulujen hakuaika, jolloin tulee yhtäkkiä ja arvaamatta älytön pakkomielle savustaa työpaikalta ulos ja palkata häthätää ja pikapikaa työtön työtön.


    • Anonyymi

      Minulla kai lähtee kokouksessa aina kuulokkeet päästä kun joku mulkvisti alkaa mussutuksensa.

      • Anonyymi

        Saa mulkendaari puhella itsekseen ja arvuutella siellä mielikuvitusmaailmassaan.


      • Anonyymi

        Älä unta näe. En tule teille enää koskaan töihin!


    • Anonyymi

      Jollain on tainnut taas jokin lääkitys jäädä ottamatta.

    • Anonyymi

      Vain palvelun laadun parantamiseksi...

    • Anonyymi

      Miten nauhoitetaan? Kiedotaan kanttinauhaa kännyn ympärille?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2352
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1980
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      176
      1782
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe