Haastattelun jälkeen kiitoskirje?

palikka

Tuota noin, onko haastattelun jälkeen tapana lähettää kiitoskirje haastattelijalle? Suomenkielisiä "työnhakuoppaita" vilkuillessani ei ole sellaista tullut vastaan, mutta valmistautuessani tämän päiväiseen englanninkieliseen haastatteluun, lähes poikkeuksetta kaikissa oppaissa kehotettiin lähettämään kiitoskirje haastattelun jälkeen. Eli kannattaisiko sellainen nyt lähettää? Jos lähetän, niin saako minusta kohteliaan kuvan, vai vaikutanko lähinnä "mielistelijältä"?

Pikaisia vastauksia odotellen, kittoos

5

4014

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Itselleni tulisi mielikuva mielistelijästä. Mutta sehän on vain oma mielikuvani. Asiat toki saattavat muuttuakin, onhan käytäntö suosittelijoiden kysymisestä/antamisesta yleistymässä Suomessakin.

• kiitä pois

Ulkomaalaisomistuksessa oleva firma saattaa todella jopa edellyttää sinulta senkaltaista alkeellisuutta kohteliaisuutta!
      Vain suomalais-omisteiset voisivat kokea sen mielistelyksi ja halveksittavaksi pyrkyryydeksi.

• maikki

vihjailit että suomalaiset ovat juntteja. Mitä sitten vaikka ovatkin, ei työpaikkaa kannata menettää siksi että antaa itsestään perseennuolijan kuvan. Edetään näissä asioissa ihan rauhassa, ehkä se kiitoskirje on joskus Suomessakin tapa.

• Tiplomi-inssi

Kävin mielenkiintoisen työpaikan haastattelussa ja kahden päivän päästä lähetin ns. kiitoskirjeen jossa kiitin haastattelusta ja kerroin perustellusti, kuinka ko. paikka olisi juuri omiaan minulle. Minut valittiin tähän työhön, mutta toinen työnantaja ehti nopeammalla aikataululla ensin. Myöhemmin kävi ilmi, että tämä nykyinen työni on mielenkiintoisempaa kuin tämä olisi ollut.

• tosin lyhyen

Itse olen ottanut tavaksi laittaa haastattelua seuraavana päivänä haastattelijalle lyhyen sähköpostin jossa olen kiittänyt haastattelusta ja ehkä maininnut muutamia tiettyjä seikkoja, jotka haastatteluhetkellä unohtuivat.

Olen tietoisesti yrittänyt välttää antamasta vaikutelmaa siitä, että olen mielistelijä (esimerkiksi itsensä kehuminen ja vakuuttelu siitä, että on paras hakija ko työpaikkaan).

Lyhyt seikka ja mahdollisesti muutama konkreettinen asia, joilla saattaa olla potentiaaliselle työnantajalle merkitystä. Olen saanut jokaiseen lähettämääni kiitosviestiin myönteisen vastauksen sähköpostitse ja yksi työpaikkakin irtosi (tuskin kuitenkaan sen kiitosviestin ansiosta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      186
      2690
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      84
      954
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      819
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      285
      775
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      89
      774
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe