Löysässä hirressä avioliitossa

Anonyymi

Terve!
Olen mies 29v
Olen ollut puolison kanssa yhdessä 8v ja naimisissa 2v
Meillä on 2 lasta 4 ja 6v tytöt

Meidän avioliittomme on kriisissä sen takia koska kävin humalassa pettämässä, tämä on ainoaa laatuaan koska se on tämän 8v aikana tapahtunut vain kerran. On ollut myös luottamus pulaa minun alkoholi käytöstäni.

Eli jäin kiinni ja onneksi jäin koska ei minusta ollut kertoakseen tapahtumaa koska pelkäsin joten päätin kantaa tuskaa mielessäni kunnes 3kk tapahtuneen jälkeen jäin kiinni koska olin saanut klamydian, tässä kohtaa kerroin puolisolle ja siitä alkoi alamäki. Taisteltiin 2kk sillä periaatteella että nyt tulee ero. Kävin adhd diagnoosissa ja selvä adhd sieltä paljastui, se muutti sitten puolison ajattelua että siinäpä se syy ja päätti jatkaa yhdessä ja sitten tilanne kääntyi ja palattiin yhteen, sitä ihanaa kesti 2vk ja kelkka kääntyi koska puoliso oli sitä mieltä ettei tätä voi antaa noin helpolla anteeksi. Päätettiin olla saman katon alla ja seksiä oli välillä, käytiin terapiassa muutamat kerran ja siellä terapia täti sanoin ettei seksiä kannata olla jos on mietintä kynnyksellä ja nyt sitä ei sitten ole ollut. Tämän adhd;n kanssa tämä tilanne ei ole itselleni helppo. Aina olen ollut kiltti, huomaavainen ja laittanut asiat perheen edelle, kannan jatkuvaa syyllisyyttä teoistani ja tuntuu että käyn välillä niin pohjalla, kuten kävinkin eräs viikonloppu eli lähdin pitkästä aikaa viettämään iltaa ystävien kanssa, tulin kotiin hieman humaltuneena ja kaikkineen ajatuksineen. Kaikki meni ihan normaalisti mutta aloin haastamaan riitaa, itseeni se kolahti niin pahasti että lähdin auton rattiin ja melkein menetin henkeni... Tässä kohtaa en voinut kuvitella että päästin tämän menemään tähän pisteeseen. Itselleni eikä muille onneksi käynyt mitään mutta nyt olin varma siitä ettei paluuta enään ole avioliiton jatkamiselle... Siinä sitten viikot kului ja näimme puolison kanssa ja käytiin keskustelua ja tässä kohtaa hän ei tiennytkään haluaako erota ja nyt on 8kk mennyt siitä kun jäin kiinni eli 8kk ollaan nyt taisteltu tässä ja edelleen olen tässä samassa löysässä hirressä lisänä se että jouduin ottamaan 20000e lainan että saan maksettua tuon päättömän tempauksen pois... Nyt käytän antabusta sekä adhd lääkkeitä säännöllisesti ja koitan selvitä.. Itse en pysty mitään tekemään, ei auta kukat tai mitkään asiat joilla koitan korjata virheitäni eli sitä pettämistä... Vaimo sanoo että tarvitsee aikaa että saa jäsenneltyä ajatuksia ja ettei tämä hänellekään helppoa ole vaikka näyttää siltä...

Yritän antaa hänelle kaiken mitä tarvitsee mutta en pysty jotenkin vain olemaan erossa hänestä pitkiäaikoja kun itsellä kova ikävä meidän yhteisiä hetkiä...
Lapset voi hyvin ja se on pysynytkin niin.

Onko täällä muita samankaltaisia löysässä hirressä roikkuvia tai adhd potilaita jotka ovat selvinneet parisuhteen suurista ongelmista..

Itsellä vain toivoa piisaa tässä asiassa, sen takia en luovuta. Tää aviokriisi on vaa ollut mulle nii kova paikka koska pelkään erota

6

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oon lukenut paljon asioita pettämisen yli menemisen vaiheista ja anteeksi annosta sekä adhd;sta. Oon käynyt paljon juttelemassa ja lisää ammattiapua on tulossa.. Mutta on se silti niin vaikeaa... Jos pitäis olla ilman adhd lääkitystä nii ei tulis mitään. Tunteet on yli vahvoja adhd ihmisellä niiden hallinta on työlästä. Yleensä olen tätä adhd.ta käyttänyt hyödyksi muu muassa kotitöissä, työssä, lasten kanssa tehnyt kaikkea monipuolista mutta tähän tunneskaalaan ei löydy sanoja.

• Anonyymi

Aika näyttää miten käy. Auttaisko se, jos alatte käymään vaimon kanssa treffeillä. Vietätte aikaa yhdessä ilman yhdyntää, mutta muuten läheisyyttä saa olla. Saa olla halauksia, suukkoja, kädestä pitämistä. Näin ainakin kuukauden ajan. Katsotte rauhassa mihin se johtaa. Jos päätätte olla yhdessä, sitoudu kotitöihin ja yhteiseen arkeen. Kohtele vaimoasi hyvin. Näytä miten paljon häntä rakastat, mutta tee se maltillisesti. Seksitauko voi olla hyväksi, mutta en ihan ymmärrä miksi sitä pitää pitkittää, jos kumpikin haluatte edelleen toisianne.

• Anonyymi

Olet siellä löysässä hirressä ihan omien valintojesi takia. 8kk on lyhyt aika, pettämisestä toipumiseen menee pahimmillaan vuosia. Edistystä tapahtuu mutta luottamus rakennetaan pala kerrallaan ja aika on ainoa rakennuspalikka.

Siksi toisekseen, olet ulkoistanut pettämiseen johtaneet syyt. Ei ne ole sen enempää adhd kuin alkoholikaan. Sinä petit koska päätit tehdä niin. Koska halusit. Sitten kun tajuat tuon yksinkertaisen asian, voit alkaa kuntoutumaan. Hae yksilöterapiaa missä käsittelet asiaa. Käykää sen jälkeen pariterapiassa.

Loppupeleissä toivo että vaimosi jaksaa tuon ajan läpi. Jotkut onnistuu, jotkut ei. Aikaa siihen menee. Onnea yritykseen 👍

• Anonyymi

Kun puoliso on antanut anteeksi, tiedät että hän on kostanut sinulle saamalla itse vierasta.
      Naiset osaa tämän jutun.

• Anonyymi

Ei kaikki kosta.

• Anonyymi

Sano vaimolle, että liittyy tinderiin ja käy sitten panettamassa itseään jollain isomoloisella miehellä, niin sitten olette tasoissa ja kaikki hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe