Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olen vaihtamassa kohta koulua ja se pelottaa

Tosiaan olen ysillä ja vaihdan kohta lukioon.
Odotan toki innolla sitä lukioa ja että pääsen pois tuosta koulusta mutta mua pelottaa ihan sikana. Mä tajusin vasta hiljalleen että mikä mua siinä pelottaa. Mulla pelottaa se että mä joudun eroon mun luokasta. Koska ne ei edes tiedä sitä, mutta ne on pitäny mut kirjaimellisesti hengissä nää viimeset kolme vuotta. Nyt, ku vaihan koulua, en tiedä mitä tapahtuu kun me erotaan.
Mä pelkään sitä mitä mä saatan tehdä itselleni siinä vaiheessa.
Nyt mä en tiedä mitä mä teen. Mä en voi estää sitä eroamista mitenkään. Mä toivon vaan että mä eläisin loppu elämäni yhden päivän loopissa niin ettei mun tarvis ikinä erota niistä.

1

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koulut loppuu aina aikanaan, mutta eikös sieltä voi jäädä kavereita silti omaan elämään mukaan.
      Kaveruussuhteista jotkut voivat ihan hyvin pysyä koulun päättymisestä huolimatta.

      Olet lukioon menossa ja kaveripiiri vaihtuu, mutta ei kannata ajatella sitä pelolla, vaan mieluummin vaikka uteliaisuudella.
      Uteliaana siitä, minkälaisia uusia kavereita mahdollisesti tulee, ja kaikesta muusta uudesta.

      On normaalia, että usein kaikki mikä on uutta, herättää hieman pelonsekaista tunnetta. Olisi jo oudompaa, jos ei tuntisi mtään silloin kun elämäntilanteet vaihtuvat.

      Itse pääsin pois peruskoulusta jo -80-luvulla, ja meilläkin oli ollut tosi kiva luokka sekä muutkin kaverit.
      Monet pysyivät kavereina koulun päättymisen jälkeenkin.
      Minä menin kauppakouluun, josta en tuntenut yhtään ketään mennessäni.
      Nopeasti sielläkin sitten porukkaan tutustui ja tuli hyviä kaverisuhteita.

      Monesti elämässä käy niin, että ihmiset tulevat ja menevät, käyvät piipahtamassa osana omaa elämää, kovin moni ihminen ei jää läheiseksi koko loppuelämän ajaksi.
      Joskus käy niin, ettei mistään kaveruus- tai ystävyyssyhteesta tule elinikäistä.

      Itse olen ajatellut niin, että se on aika rakentavaa ja kasvattavaa, kun tapaa paljon erilaisia ihmisiä vuosien varrella. Siinä oppii paljon ihmisistä, ja oppii myös hyväksymään erilaisuutta, ja oppii toimimaan ja tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

      Myös se. kun joku ajanjakso loppuu, ja alkaa uusi, se opettaa myös hyväksymään luopumista jostain. Aina tulee eteen tilanteita, että jostain asiasta tai ihmisestä on luovuttava.
      Luopumisesta herääviin tunteisiinkin oppii ajan myötä, eikä se sitten enää välttämättä tunnu niin pahalta.

      Tsemppiä sulle, ja nauti tulevasta kesästä, syksyllä (?) sitten uuteen opinahjoon, uteliain ja iloisin mielin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe