ymmärtää, että kukaan ei ole toisen yläpuolella.
Jatkuvalla syötöllä palstalla naristaan minä, minä ja minä.
Toki on täysin ymmärrettävää että jokainen kirjoittaa omista lähtökohdistaan, itsensä näköisiä kirjoituksia, mutta silti...
Vaikka jokaisen oma maailmankuva on omanapainen ja kuuluu ollakin, ei ymmärretä että jokainen ei ole se maailman napa. Voi olla vain oman elämänsä maailman napa.
Kirjoituksia siitä kun ei kelpaa ja siitä mikä ei kelpaa itselle. Ihan kuin itse olisi niin kovin merkityksellinen, että olisi varaa valita tai valittaa. Korostetaan omaa itseä, kietoudutaan ylpeyteen tai itseriittoisuuteen. Ja mikä pahinta alennutaan haukkumaan...
Oikeasti jokainen ihminen on turhake.. täysin merkityksetön taliaivo joka tekee itse itsestään merkityksellisen. Minä, minä ja minä. Minä haluan, minä tarvitsen ja minä ansaitsen juuri sitä mitä minä haluan.
Onhan se tietysti kivaa tuntea että elämällänsä olisi joku merkitys ja että itsellä olisi jotain väliä maailman menossa. Että olisi jotenkin tärkeä. Että on arvokas.
Todellisuudessa ollaan vain pieniä - siis olemattoman pieniä ja pienisieluisia hetken olevaisuuksia tässä elämässä. Mutta tärkeintähän on että juuri me itse saamme juuri sen kaltaista mitä haluamme.. oikeanlaisen kohtelun oikeanlaisilta ihmisiltä. Ja oikeuden haukkua niitä jotka ei ole oikeanlaisia.. sillä sehän tässä on tärkeintä.
Mikä siinä on niin vaikeaa..
95
55
Vastaukset
Hei, mitäs me pienistä, kun ei nekään meistä. 🤣
Vanhempana sä huomaat jossainvaiheessa olemattomuutesi. Se ihminen jonks olet tänne maailmaan aikaansaanut, tekee ja elää ihan miten huvittaa... ja silloin oikeasti homma toimii. Se on yksilö, ei minun tai kenenkään sätkynukke. 😄
Mitä paremmin se ihminen itse osaa huomata omsn vaikutuksensa omaan elämään, sen vähemmän se koettaa puuttua muiden elämään.
Tiedän mitrn tää mun elämä vedetään,hoitakoot muut omansa. 😁 Jopa mun muksut. 😊Kas kun en minäkään pienistä, itsekin pienenä.. heh.
Toi on muuten ihan totta, et toista ei voi omistaa.. ei edes sitä jälkikasvua. Ihan kuin sillä edes olisi mitään merkitystä..- Anonyymi
Tiedätkö, kun yksilön elämä riippuu kokonaisuudesta. Eikä tosiasiassa ole mitään omaa elämää, se on harhaa. Oma elämä alkaa siitä kun riisuu vaatteet ja kävelee metsään ja miettii mitä seuraavaksi söisi ja missä nukkuisi. Takasin luontoon sanoisi Mousseáu.
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö, kun yksilön elämä riippuu kokonaisuudesta. Eikä tosiasiassa ole mitään omaa elämää, se on harhaa. Oma elämä alkaa siitä kun riisuu vaatteet ja kävelee metsään ja miettii mitä seuraavaksi söisi ja missä nukkuisi. Takasin luontoon sanoisi Mousseáu.
Elämä alkaa katastrofilla. Ennen sitä oma elämä on kuin harhaa. Kunnes jokin pysäyttää ajattelemaan mikä oikeasti on tärkeää.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Elämä alkaa katastrofilla. Ennen sitä oma elämä on kuin harhaa. Kunnes jokin pysäyttää ajattelemaan mikä oikeasti on tärkeää.
Mikä se katastrofi sinun kohdalla oli ja mistä sitten tuli tärkeää?
Itselläkin pari isompaa muksausta elämässä on käynyt, mutta en sanoisi että elämänarvot on niiden johdosta radikaalisti muuttuneet. Ehkä heti katastrofin kuvittelin niin, mutta ei se ollut todellista tai pitkäkestoista. - Anonyymi
Disse joko oot hiffannu miksi sua palstalla katsotaan kieroon? Juuri siksi kun oot korottanut itsesi muiden yläpuolelle.
Siihen tilaan on helppo päästä mutta vaikea päästä siitä pois.
Nyt oot parantanut tapasi mutta kestää aikansa päästä eroon menneistä Anonyymi kirjoitti:
Disse joko oot hiffannu miksi sua palstalla katsotaan kieroon? Juuri siksi kun oot korottanut itsesi muiden yläpuolelle.
Siihen tilaan on helppo päästä mutta vaikea päästä siitä pois.
Nyt oot parantanut tapasi mutta kestää aikansa päästä eroon menneistäOon varmaan kirjoittanut jotain väärin tai huonosti, mutta en ikinä ole korottanut itseäni yli muiden.
Mutta täällä nyt katsotaan kieroon kaikkea muuta paitsi itseä ja palstatotuuksia. 😀Anonyymi kirjoitti:
Mikä se katastrofi sinun kohdalla oli ja mistä sitten tuli tärkeää?
Itselläkin pari isompaa muksausta elämässä on käynyt, mutta en sanoisi että elämänarvot on niiden johdosta radikaalisti muuttuneet. Ehkä heti katastrofin kuvittelin niin, mutta ei se ollut todellista tai pitkäkestoista.Sairastuin muutama vuosi takaperin ja olin tuomiolla. Ennuste oli aikalailla huono ja pari kuukautta sain miettiä, että tämä oli tässä nyt... se muutti lopullisesti minua. Tosin monta muutakin muksausta minulla ollut ja niitä on vielä edessä tulevaisuudessakin. Pitänee nauttia vielä kun voi. Pikkuasiat jotka toimii, ne riittää. Tulen jo niistä iloiseksi ja jos en tule, niin muistutan itseäni vaikeista ajoista. Siinäpä se.
interlocutrice kirjoitti:
Oon varmaan kirjoittanut jotain väärin tai huonosti, mutta en ikinä ole korottanut itseäni yli muiden.
Mutta täällä nyt katsotaan kieroon kaikkea muuta paitsi itseä ja palstatotuuksia. 😀Sinua tulkitaan tahalleen väärin ja siitä tehdään numeroa. Se onnminun mielipiteeni..
Pikku-pirpana kirjoitti:
Sinua tulkitaan tahalleen väärin ja siitä tehdään numeroa. Se onnminun mielipiteeni..
Niin mäkin luulen... trollausta.
interlocutrice kirjoitti:
Niin mäkin luulen... trollausta.
En tiedä onko se välttämättä trollaustakaan. Jokin sinussa on vain saanut jonkun syttymään sinua vastaan ja tämä kyseinen, yleensä anonyymi, tahallaan ymmärtää sinua jääräpäisesti väärin. Tarkoituksellista tai ei.
Kai se voi olla sitäkin että hän haluaa osallistua keskusteluun, mutta puuttuu omintakeiset ajatukset tai taito tuoda niitä julki, niin paremman puutteessa ottanut sinut silmätikukseen ja halveeraa sinua. Kateellisuuttaan... sinulla tunnetusti sana hallussa.. ainakin minun mielestäni.
Tai voi se olla sitäkin että silmittömästi ihastunut sinun palstapersoonaan ja hakee huomiotasi sairaalla tavalla.
Yhtenä skenaariona voisi olla mustasukkaisuus sinun saamastasi huomiosta palstalla.
Ja vaihtoehtona myös että tämä kyseinen vaan yksikertaisesti inhoaa sinua. Ja motiivi inholle voi olla monitahoinen..
No joka tapauksessa kovin pikkusieluisen tuntuista tuo sinun trollaaminen on. Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia, myös sinun trollisi. Kaikkia kun ei voi miellyttää...Pikku-pirpana kirjoitti:
En tiedä onko se välttämättä trollaustakaan. Jokin sinussa on vain saanut jonkun syttymään sinua vastaan ja tämä kyseinen, yleensä anonyymi, tahallaan ymmärtää sinua jääräpäisesti väärin. Tarkoituksellista tai ei.
Kai se voi olla sitäkin että hän haluaa osallistua keskusteluun, mutta puuttuu omintakeiset ajatukset tai taito tuoda niitä julki, niin paremman puutteessa ottanut sinut silmätikukseen ja halveeraa sinua. Kateellisuuttaan... sinulla tunnetusti sana hallussa.. ainakin minun mielestäni.
Tai voi se olla sitäkin että silmittömästi ihastunut sinun palstapersoonaan ja hakee huomiotasi sairaalla tavalla.
Yhtenä skenaariona voisi olla mustasukkaisuus sinun saamastasi huomiosta palstalla.
Ja vaihtoehtona myös että tämä kyseinen vaan yksikertaisesti inhoaa sinua. Ja motiivi inholle voi olla monitahoinen..
No joka tapauksessa kovin pikkusieluisen tuntuista tuo sinun trollaaminen on. Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia, myös sinun trollisi. Kaikkia kun ei voi miellyttää...Juu, antaa vaan kukkia. 😃👌
- Anonyymi
Niin. No minulla on oikeasti varaa valita. Mitä sitten? Olen suorittanut aina valintaa sekä elämäntavassani, ihmissuhteissani, töissäni.....etc. Vai onko vain niin, että on niin järkyttävän hyvä tuuri (johdatus, kohtalo, tai mitä sanaa haluaakaan käyttää) kaikessa, että tähän olen päätynyt pelkällä tuurilla? Haluan ainakin uskotella itselleni, että tietoisilla valinnoillani on ollut merkitystä.
En hauku enkä valita.
Kaikki järkevät tietävät, että olemme mitättömiä paskoja maailmankaikkeudessa, mutta juuri siitä syystä meidän on keksittävä merkityksiä itsellemme. Jos minä en näin tekisi, niin voisin aivan hyvin ampua itseni huomenna. Turha merkityksetön kuluerä.Luonnollisesti tietoisilla valinnoilla on seurauksia..joskus hyviä ja joskus huonoja.
Sehän on hyvä jos on varaa valita, mutta kaikilla sitä etuutta ei ole. Ainakaan kaikessa.
Elämä on kovin vaan lyhyt ja merkitys onkin siinä miten sen elää.. haukkumalla ja valittamalla vai antamalla sille kaikki mahdollisuudet.. karsimatta niitä itseriittoisuudella. Se oli kai pointtini.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Luonnollisesti tietoisilla valinnoilla on seurauksia..joskus hyviä ja joskus huonoja.
Sehän on hyvä jos on varaa valita, mutta kaikilla sitä etuutta ei ole. Ainakaan kaikessa.
Elämä on kovin vaan lyhyt ja merkitys onkin siinä miten sen elää.. haukkumalla ja valittamalla vai antamalla sille kaikki mahdollisuudet.. karsimatta niitä itseriittoisuudella. Se oli kai pointtini.Hyvä ja huonokin on joskus näkökulmakysymyksiä. Toisen aarre on toisen romu.
Jokainen keksii omat merkityksensä elämälleen, muuten ei jaksa elää.
Joku joka tykkää yltäkylläisestä, laajasta ja kokemusrikkaasta elämästä voisi pitää omaani karsittuna ja yksinkertaisena. Minä puolestani pidän yksinkertaisesta ja hallitusta paketista, ja omilla valinnoillani olen sitä siihen suuntaan ohjannut.
En millään jaksaisi elää kaikkia mahdollisuuksia mitä minullekin olisi auennut, jos olisin kaikelle mahdollisuuden antanut. Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ja huonokin on joskus näkökulmakysymyksiä. Toisen aarre on toisen romu.
Jokainen keksii omat merkityksensä elämälleen, muuten ei jaksa elää.
Joku joka tykkää yltäkylläisestä, laajasta ja kokemusrikkaasta elämästä voisi pitää omaani karsittuna ja yksinkertaisena. Minä puolestani pidän yksinkertaisesta ja hallitusta paketista, ja omilla valinnoillani olen sitä siihen suuntaan ohjannut.
En millään jaksaisi elää kaikkia mahdollisuuksia mitä minullekin olisi auennut, jos olisin kaikelle mahdollisuuden antanut.Totta tuokin puoli. Meitä on niin moneksi.
Tosi hyvä pointti sulla.
Itse karsin niitä asioita jotka eivät vaan tunnu oikealta. Tunnepohjalta sen enempää järkeilemättä. Minäkin elän yksinkertaista ja seesteistä elämää - tosin ilmeisesti liian valtavirrasta poikkeavaa kumminkin.
En kaipaa merkitystä tai hallintaa elämääni. Annan virran viedä. Elämä on laiffii. Se että saan elää vielä tämänkin päivän on minulle tarpeeksi merkityksellistä. Mutta kiitos uudesta näkökulmasta. Elämän suomat mahdollisuudet voivat olla liikaa joillekin. Eipä tullut itselleni mieleen tuo.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Totta tuokin puoli. Meitä on niin moneksi.
Tosi hyvä pointti sulla.
Itse karsin niitä asioita jotka eivät vaan tunnu oikealta. Tunnepohjalta sen enempää järkeilemättä. Minäkin elän yksinkertaista ja seesteistä elämää - tosin ilmeisesti liian valtavirrasta poikkeavaa kumminkin.
En kaipaa merkitystä tai hallintaa elämääni. Annan virran viedä. Elämä on laiffii. Se että saan elää vielä tämänkin päivän on minulle tarpeeksi merkityksellistä. Mutta kiitos uudesta näkökulmasta. Elämän suomat mahdollisuudet voivat olla liikaa joillekin. Eipä tullut itselleni mieleen tuo.Olet kivaa keskusteluseuraa ja palstan piristys, mutta olemme aivan erilaisia ihmisiä. Itse pyrin hallitsemaan jopa tunteita, makustelemaan niitä antamalla niille aikaa, ja sitten järjellä ohjaamaan tekemisiäni, jos vaan mahdollista.
Jos kaikki mahdollisuudet ja potentiaalit olisi täysillä hyödyntänyt, niin sitähän voisi olla päätynyt vaikka suurperheelliseksi suomen pääministeriksi hallitsemaan koronasuomea. Ei paljon ajatus houkuta. Ajattelepa omalle kohdalle.
Olen töissäkin kieltäytynyt vaativammista paremmin palkatuista hommista, kun tiedän mitä en halua. Anonyymi kirjoitti:
Olet kivaa keskusteluseuraa ja palstan piristys, mutta olemme aivan erilaisia ihmisiä. Itse pyrin hallitsemaan jopa tunteita, makustelemaan niitä antamalla niille aikaa, ja sitten järjellä ohjaamaan tekemisiäni, jos vaan mahdollista.
Jos kaikki mahdollisuudet ja potentiaalit olisi täysillä hyödyntänyt, niin sitähän voisi olla päätynyt vaikka suurperheelliseksi suomen pääministeriksi hallitsemaan koronasuomea. Ei paljon ajatus houkuta. Ajattelepa omalle kohdalle.
Olen töissäkin kieltäytynyt vaativammista paremmin palkatuista hommista, kun tiedän mitä en halua.Kiitos. Mieluiten keskustelen itsestäni erilaisten ja ennen kaikkea erimielisten kanssa. Voin täydentää ja muokata mielipiteitäni.. saan uutta ajateltavaa. Ihanaa kun aina välillä huomaa olleensa väärässä tai hakoteillä.
Rohkeaa osata kieltäytyä asioista jotka ei kiinnosta. Minä kun yritän antaa tilaisuuden niillekin. Tapani on vain minun tapani, eikä toimi muilla. Eikä kuulu toimiakaan.
Mutta hienoa on että erilaisuuksia löytyy täältä palstalta. Nyt vetäydyn yöpuulle.. hyvää yötä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kiitos. Mieluiten keskustelen itsestäni erilaisten ja ennen kaikkea erimielisten kanssa. Voin täydentää ja muokata mielipiteitäni.. saan uutta ajateltavaa. Ihanaa kun aina välillä huomaa olleensa väärässä tai hakoteillä.
Rohkeaa osata kieltäytyä asioista jotka ei kiinnosta. Minä kun yritän antaa tilaisuuden niillekin. Tapani on vain minun tapani, eikä toimi muilla. Eikä kuulu toimiakaan.
Mutta hienoa on että erilaisuuksia löytyy täältä palstalta. Nyt vetäydyn yöpuulle.. hyvää yötä.En sanoisi sitä rohkeudeksi vaan itsetuntemukseksi ja ehkä viisaudeksi, vaikka itse sanonkin.
On olemassa kahta ihmistyyppiä: fomo ja jomo. Jomot ovat harvinaisempia ja minä olen niitä. Hyvää yötä. - Anonyymi
Yleisesti ottaen ihmisillä on tapana lukea menestyksensä omaksi ansiokseen ja menestymättömyytensä huonoksi tuuriksi.
Anonyymi kirjoitti:
En sanoisi sitä rohkeudeksi vaan itsetuntemukseksi ja ehkä viisaudeksi, vaikka itse sanonkin.
On olemassa kahta ihmistyyppiä: fomo ja jomo. Jomot ovat harvinaisempia ja minä olen niitä. Hyvää yötä.No, nyt meni tyhmällä yli hilseen fomo ja jomo. Toivottavasti valistat minua. Toki olen tunnistanut ilmiön että toiset ovat harvinaisempia. Mutta kiva olisi kuulla tarkemmin.
Anonyymi kirjoitti:
Yleisesti ottaen ihmisillä on tapana lukea menestyksensä omaksi ansiokseen ja menestymättömyytensä huonoksi tuuriksi.
Sehän yleisesti ottaen on minä,minä ja minä ajattelua. Otetaan ansiot ja syytetään menetyksistä.. hyvin tyypillistä. Ulkoistetaan asiat itselle paremmin sopiviksi, koska halutaan olla niin pirun mitä lie.. avainsanana minä haluan.. hyväksyntää, arvostusta, kunnioitusta, huomiota...
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No, nyt meni tyhmällä yli hilseen fomo ja jomo. Toivottavasti valistat minua. Toki olen tunnistanut ilmiön että toiset ovat harvinaisempia. Mutta kiva olisi kuulla tarkemmin.
Fomo = fear of missing out. Nämä haluaa osallistua kaikkeen ja pelkäävät jäävänsä ilman.
Jomo = joy on missing out. Nämä haluavat osallistua mahdollisimman vähän, ja ovat iloisia kun missaavat. Anonyymi kirjoitti:
Fomo = fear of missing out. Nämä haluaa osallistua kaikkeen ja pelkäävät jäävänsä ilman.
Jomo = joy on missing out. Nämä haluavat osallistua mahdollisimman vähän, ja ovat iloisia kun missaavat.Kiitos kovasti. Jaottelu silti mustavalkoinen .. tarvitaan myös yhdistelmät.
Jos itselle pitää vain toinen valita, olen Jomo. Tosin kai Fomomaisilla piirteillä.
Rehellisesti .. varsinkin ihmissuhteissa pelkään menettäväni arvokkaan ihmisen elämästäni jos käyttäisin rajauksia vaikkapa ulkoisten ominaisuuksiensa puolesta.
Tosin syrjin suoraan ulkoisilta avuiltaan näyttäviä ihmisiä ulkonäön perusteella. He kun eivät ole maksaneet tutustumisen vaivaa koskaan tähän mennessä. Se on minulta väärin, mutta näin on helpompaa. En vain ole törmännyt kilttiin ja kunnolliseen ulkoisesti kauniiseen ihmiseen.. vielä. Toki sellaisiakin on. Pakko olla.
Tosin Fomo tuntuu kovin pinnalliselta ja turhalta. Juicen sanoin " Elämä on kuolemista."
En juokse elämän perässä.. elän sitä.
- Anonyymi
Minä olen kaikkien yläpuolella ja määrään kaikkien elämää hähäää, onneksi minulle Jumala loi sellaisen taidon, lällälläää.
Sinä pikkuihminen älä Elvistele tai vilati, Helvetin tuleen sinä ja perheesi joutuu, minä määrään hwhhw hääähääää :ÖD - Anonyymi
Iskikö alemmuuskompleksi?
Kaikkia ei ole luotu lentämään.Minä en lennä.. olen kala, enkä lintu. Jos se tuottaa sinulle pään vaivaa, nii paha juttu.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minä en lennä.. olen kala, enkä lintu. Jos se tuottaa sinulle pään vaivaa, nii paha juttu.
Ei tuota mitään vaivaa. Lentokyvyttömät vaan tuppaa inhoamaan lentokykyisiä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuota mitään vaivaa. Lentokyvyttömät vaan tuppaa inhoamaan lentokykyisiä.
No miksi kala inhoaisi lintua... vain jos lintu aikoo syödä tämän...
Ei ole linnun lento minulta pois. Liidä sielusi siivin. En inhoa ketään, en ole koskaan inhonnut.
Kas kun tasan ei käy onnenlahjat.. se mikä on linnulle onnekasta on kalalle täysin tyhjänpäiväistä, jopa turhaa. Sehän tässä se pointti on että lintu kuvittelee että kala haluaa lentää, koska lintu osaa lentää. Kala ei kuvittele että lintu haluaa hengittää veden alla siksi kun kala osaa sen ja lintu ei.
Linnun on hyvä olla lintuna ja kalan kalana. Että sillä viissiin. Tärkeilemättä paras...
- Anonyymi
Pilleri kuin tabletti, apteekkari-neitoselta pyydät joo pillereitä: kaikki kelpaa, mitä tahansa, vaikka melankolia-melatoniinia sitäkin mienin määrin ja mjuitakin kaikkia pikkereitä, kunhan ovat pyöreitä sellaisia.
Joo itse kyllä ihmetyin että miten, mietin kun yleensä syön aika monipuolisesti että: mikähän vitamiini voisi nyt puuttua sitten niin, B6-vitamiini, se ja yleensä B-vitaamiinit puutuivat yllätyin miten voimakas vaikutus voi olla B6-vitamiinilla voi olla. - Anonyymi
Näin se on Sinullakinh on niin ruma ja taidoton isäntä... :D
Kyllä sääliksi Sinua käy :D - Anonyymi
Justiinsa törmää joku johonkin koulututettuun kkk-neuvottelijaan, mutta en tee kenellekään mitään pahaa, voin ehkä käyttää neuvottelutaitojani joskus, mutta luotan Jumalaan, olen uskovainen ihminen, joskus poltan tupakkaa ja juon viinaa, se ei Jumalaa sinänsä haittaa, kunhan vain en tee pahaa toisille ja luotan Jumalaan, Häneen.
- Anonyymi
Mjaaa, tiedä mistään minä minästä mutta minä vaan tykkään joistain asioista ja joistain en yhtään. Ne ovat henkilökohtaisia asioita, kokemuksia ja valintoja. Eikä niillä ole kilpailumielessä tai paremmuus ajatuksena minulle mitään merkitystä.
Ne vain on minulle hyviä tai huonoja vaihtoehtoja, aivan kuten jokaisella omansa.
Voiko noidat olla näin kauniita?
https://youtu.be/Gen7lAH5ir8
Öitä.
JanLuonmollisesti jokainen pitää mistä pitää. Niin minäkin.
Nätti noita.. sä se bongaat aina kauneimmat naiset.
Hyvvee yötä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Luonmollisesti jokainen pitää mistä pitää. Niin minäkin.
Nätti noita.. sä se bongaat aina kauneimmat naiset.
Hyvvee yötä.Huomenta. :)
Nyt vähän itseriittoisesti ja minäminästi totean, että kyllä. Minustakin minulla on silmää naiskauneudelle. Olen usein sen huomannut myös irl, että jos ääneen kehun jotakuta ulkoisista tai muistakin ominaisuuksista, kohta on moni muukin kieli pitkänä. Niin onkin, ihana. :D
https://youtu.be/pn9brclj6cU
Jan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta. :)
Nyt vähän itseriittoisesti ja minäminästi totean, että kyllä. Minustakin minulla on silmää naiskauneudelle. Olen usein sen huomannut myös irl, että jos ääneen kehun jotakuta ulkoisista tai muistakin ominaisuuksista, kohta on moni muukin kieli pitkänä. Niin onkin, ihana. :D
JanHuvittavin tilanne ehkä oli, kun olin viimeksi uutta ammattia opiskelemassa muutama vuosi sitten. Ja eräs nainen, opiskelutoverini jonka kanssa heti alussa lyötiin penkit vierekkäin ja pulpetit yhteen. Hän yhtenä kesäisenä koulupäivänä tuli kouluun vartaloa nuolevissa vaatteissa ja suoraan sanottuna seksikkäältä näyttäen, jopa mun kieli oli muljahtaa kurkkuun.
Hyvin viehättävä nainen ulkoisesti ihan erityisesti muutenkin. Siro vartaloinen, hoikka, liikunnalla oikeista kohdista muodokas ja kiinteä (peppu ja reidet) , piiiiitkät puoleen selkään vaaleat hiukset, seksyt hymy ja silmät, niitä ei voi olla huomaamatta.
Ja sitten minä kurja ääneen tokaisin, "wau sä näytät helkkarin hyvältä". Niin luokkamme mies opettaja lehahti punaiseksi ja joka saamarin kerta se muikisteli aina tämän naisen ilmestyttyä tilaan ja näkökenttään.
Paljastui että niin hänestäkin. No oltiin molemmat open kanssa yhtä ihastuksissa. :D
Kuuma mimmi ja miten se aina tulikin mun luokse ja viihtyi mun seurassa. 😅🥵
No en ollut yhtään pahoillaan siitä, myönnetään että päinvastoin.
Jan Anonyymi kirjoitti:
Huomenta. :)
JanEihän se ole minä, minä ja minä ollenskaan. Ei sitä varmaan kukaan muu kuin kaheli kiellä että sinulla on silmää naiskauneudelle.
Sit se olisi sitä jos julistaisit että tässä on ainoa ja oikea naisen malli ja halveeraisit muita malliin sopimattomia. Silloin se olisi itsensä ylentämistä ja minä- ajattelua johon törmää liiaksi. Kyllähän jokainen meistä on oikeutettu mielipiteisiin vaikka siitä naiskauneudesta, mutta se miten sen tuo julki onkin sitten ihan toinen asia.
Minä tykkään kovasti sun tyylistä ilmaista ihailusi painamatta muita alas.. olet rohkea mielipiteissäsi ja olet mitä olet. Multa peukut sulle. Ja toivon ettet katoa kokonaan palstalta.
Jos nyt oletkin saanut kuraa niskaan, olet mielestäni hyvä ja asiallinen palstapersoona. Et toki täydellinen pyhimys, mutta hyvä kummiskin ja jos lopetat, ainakin minun tulee juttujasi ikävä. Oli vaan pakko sanoa.Anonyymi kirjoitti:
Huvittavin tilanne ehkä oli, kun olin viimeksi uutta ammattia opiskelemassa muutama vuosi sitten. Ja eräs nainen, opiskelutoverini jonka kanssa heti alussa lyötiin penkit vierekkäin ja pulpetit yhteen. Hän yhtenä kesäisenä koulupäivänä tuli kouluun vartaloa nuolevissa vaatteissa ja suoraan sanottuna seksikkäältä näyttäen, jopa mun kieli oli muljahtaa kurkkuun.
Hyvin viehättävä nainen ulkoisesti ihan erityisesti muutenkin. Siro vartaloinen, hoikka, liikunnalla oikeista kohdista muodokas ja kiinteä (peppu ja reidet) , piiiiitkät puoleen selkään vaaleat hiukset, seksyt hymy ja silmät, niitä ei voi olla huomaamatta.
Ja sitten minä kurja ääneen tokaisin, "wau sä näytät helkkarin hyvältä". Niin luokkamme mies opettaja lehahti punaiseksi ja joka saamarin kerta se muikisteli aina tämän naisen ilmestyttyä tilaan ja näkökenttään.
Paljastui että niin hänestäkin. No oltiin molemmat open kanssa yhtä ihastuksissa. :D
Kuuma mimmi ja miten se aina tulikin mun luokse ja viihtyi mun seurassa. 😅🥵
No en ollut yhtään pahoillaan siitä, myönnetään että päinvastoin.
JanTaas loistava esimerkki miten nostat esiin positiivisen kautta.. kiitos. Olet mainio.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eihän se ole minä, minä ja minä ollenskaan. Ei sitä varmaan kukaan muu kuin kaheli kiellä että sinulla on silmää naiskauneudelle.
Sit se olisi sitä jos julistaisit että tässä on ainoa ja oikea naisen malli ja halveeraisit muita malliin sopimattomia. Silloin se olisi itsensä ylentämistä ja minä- ajattelua johon törmää liiaksi. Kyllähän jokainen meistä on oikeutettu mielipiteisiin vaikka siitä naiskauneudesta, mutta se miten sen tuo julki onkin sitten ihan toinen asia.
Minä tykkään kovasti sun tyylistä ilmaista ihailusi painamatta muita alas.. olet rohkea mielipiteissäsi ja olet mitä olet. Multa peukut sulle. Ja toivon ettet katoa kokonaan palstalta.
Jos nyt oletkin saanut kuraa niskaan, olet mielestäni hyvä ja asiallinen palstapersoona. Et toki täydellinen pyhimys, mutta hyvä kummiskin ja jos lopetat, ainakin minun tulee juttujasi ikävä. Oli vaan pakko sanoa.Kiitos suoruudesta ja palautteesta, arvostan suoruutta.
Juu, en ole pyhimys eikä musta sellaista koskaan tule, mutten halua tahallaan satuttaa ketään. Toki osaan tölviä takaisin ja möläytellä, mutta se ei paljon taitoa keltään vaadi. Töykeys.
Minäkin pidän sinun suoruudesta ja siitä, että olet itsesi ajatuksiesi takana. Emme ehkä ole kaikesta samoilla linjoilla, mutta ei se estä ymmärtämästä toisen näkökantaa ja hyväksymästä toisen tapaa elää ja ajatella.
Erilaisuus on rikkaus, niin palstalla kun elävässä elämässäkin. Kaikilta voi oppia jotain meistä jokainen, jos ei ole jäyhyyten jäyistynyt. :)
Mä olen saanut kuraa niskaani vuosikaudet, joten olen siihen tottunut. Ei hätää.
Jan Anonyymi kirjoitti:
Kiitos suoruudesta ja palautteesta, arvostan suoruutta.
Juu, en ole pyhimys eikä musta sellaista koskaan tule, mutten halua tahallaan satuttaa ketään. Toki osaan tölviä takaisin ja möläytellä, mutta se ei paljon taitoa keltään vaadi. Töykeys.
Minäkin pidän sinun suoruudesta ja siitä, että olet itsesi ajatuksiesi takana. Emme ehkä ole kaikesta samoilla linjoilla, mutta ei se estä ymmärtämästä toisen näkökantaa ja hyväksymästä toisen tapaa elää ja ajatella.
Erilaisuus on rikkaus, niin palstalla kun elävässä elämässäkin. Kaikilta voi oppia jotain meistä jokainen, jos ei ole jäyhyyten jäyistynyt. :)
Mä olen saanut kuraa niskaani vuosikaudet, joten olen siihen tottunut. Ei hätää.
JanEi todellakaan olla samoilla linjoilla monestakaan mutta siitä viis. Ei tarvitse olla samanmielinen.. tylsää se olisi. Kiva kun on erilaisia mielipiteitä ja välillä tulee itekki tarkasteltua sen myötä omia juttujaan.
Juu, varmasti on tullut sullekin vuosien mittaan kaikenmoisia vastaan, mutta mulle itselle tuli paha mieli tosta sun viimeaikaisesta ahdistelusta. En tykännyt ja sen halusin vaan ilmaista.
- Anonyymi
Mikä siinä nyt olisi niin ymmärretävää kun on jo maailman tietoisuudessa että mieskaverisi on LUUSERI hehehheheheh .
Jolle koko maailma nauraa ;DS- Anonyymi
Maailma nauraa some-maailmallesi. lol
- Anonyymi
Totta. Ei monikaan piittaa muista kuin itsestään, välillä on tervettäkin huolehtia pelkästään itsestään, jos on aiemmin enempi huolehtinut toisista jättäen itsensä sivuosaan. Itse oppinut etten ole maailmannapa, en ole merkityksellinen, enkä tärkeäkään, maailma todellakin pyörii ilman minua. Ja senkin oppinut etten pysty moneenkaan asiaan vaikuttamaan, en edes omassa elämässä tapahtuviin juttuihin. En ole kenenkään yläpuolella, ei mulla ole vara mennä kenellekään sanomaan miten pitäis asiat hoitaa, eikä mulla ole vara suhtautua toisiin alentuvasti. Harvaa katson ylöspäin ja se ansaitaan sillä ett kohtelee toisia tasavertaisesti ja fiksusti, huomioi ett muutkin on ihmisiä siinä kuin hänkin.
Maailma ei ole oikeudenmukainen, kaikkia ei ole oikeudenmukaisesti, on pitkä matka siihen ett ihmiset hyväksyis ettei kaikki voi olla samasta muotista tehtyjä, eikä tarvikaan olla samasta muotista tehtyjä. Pitäis antaa arvoa ja armoa toisille, ehkä silloin vois paremmin tulla toimeen keskenään.Toi armo.. aivan loistava sana. Ihanaa että sinunkaltaisia ja järkeviä ihmisiä on. Se tekee olemassaolostasi merkityksellisen. Ainakin minulle. Kivaa kuulla ettei kaikki ole täynnä itseään. Kyllästyttää jo semmoinen. Ihan korviani myöten täynnä sitä. Jatkuvaa toisten alentamista. Ja haukkumista. Niin turhaa.. niin turhaa.
- Anonyymi
Etusormi pystyssä kuten nytkin entinen FSB, venäjän pääministeri laulussa, äläpä kuule uhkaile yhtään: https://www.youtube.com/watch?v=YgGzAKP_HuM
Ssassaanat poljetaan kenkäåsi ja koko sukusi paskaksi jos minä vain sormen nostan sanoo Putin, koko valtiosi voimme tuhota vain nappia painamalla _D - Anonyymi
Megadeth - Duke Nukem Theme song: https://www.youtube.com/watch?v=46MALEk-7cE
Jokukin sanonta noissa peleissä dukelta: OMG i'm out of RPGs, tarkoittaa eli siis Rocket Propulsion Grenades. hahh. - Anonyymi
No tämä koko järjestelmä on individualismiin perustuva, pienestä pitäen opetetaan kertomaan tarinaa itestä, kehittymään omaksi yksilölliseksi persoonakseen. Koko eksistenssi minuuden ympärille rakentuu. Introspektio, itsereflektio ja tuleminen omaksi itsekseen, terapiat, jatkuvat minäprojektit ja identiteettityö, terve narsismi, kilpailu resursseista. Buddhalaisuuden ja taolaisuuden ihanne on minän kahleista vapautuminen. Tietoisuuden samastumiskohteet eivät ole itse tietoisuus. Tämän siteen katkaiseminen johtaa autonomiseen onnellisuuden tilaan.
Ihmismieli sosiaalisen vuorovaikutuksen tulos, Mead. Siis harhaa. Se pitäisi murskata nietcheläisittäin. Lao tzu, Älä tee mitään niin mitään ei jää tekemättä. Stoalainen apatheia myös. Poisoppiminen. Viisaalla on ei- tietoa. Se on mystiikkaa. Jne jne....Uskon kyllä yksilöllisyyteen, samalla haluten kieltää sen.. en selviäisi järjissäni jos en tietäisi olevani yksilöllinen persoona. Kuten ihan jokainen muukin. Pidän ehkä vain luonteen heikkoutena liiallista oman minuutensa korostamista. Aivan kuin kenelläkään meistä olisi oikeasti mitään merkitystä.
Joku jo sanoi fiksusti, ettei jaksaisi elää jos ei ole sitä merkitystä itsellä. Että luodaan se merkitys jotta elämässä olisi mieltä.
Olen asiasta hieman eri mieltä, vaikka samalla myönnän ymmärtäväni asian. On kovin vapauttavaa elää ilman merkityksellisyyttä. Samantekevää elämää.. olla turhake. Sellainen minä olen...
- Anonyymi
Niin mikä siinä on niin vaikeaa sinulle hyväksyä kun miehihesi on halveksittu?
Kaikki nauravat Sinulle silloinj myös heheheh :DNo hyvä että on hauskaa.. kyllä muailmaan naurua mahtuu.. ikävää se olisi jos se itkettäisi. Kovin surullista olisikin.
- Anonyymi
Joo olen todella pahoillani pikku-oirpana, kun minuun eivät aivan kauneutesi riittäneet,tyytynet nykyiseen heh :D
- Anonyymi
Muuten pikkuinen rakas tyttelini, pikku-pirpana, niin varmasti tiesit että olen hyvä neuvottelija, varmastikin parempi myös seksissäkin kuin isäntäsi, mutta finanssineuvotteluissa, en ole luuseri yleensä.
Koska todellakin sain aika hyviä ja julmia neuvottelutaitoja joltain järjestöltä....
Noh miten normaali seksielämäsi menee, 6 kertaa päivässä vaginaa, olisi tavallista vai mitä?- Anonyymi
En epäile sitä, mutte älä huoli, en harrasta seksiä mieheni kanssa. Nukumme eri huoneissa nyt ja aina. Parisuhdetta meille ei enää tule, vaikka asumme saman katon alla. Annas jo..
- Anonyymi
Melkoinen Eunukki mahtaa olla mieskaverisi jos ei Sinua pysty tyydyttämään 6 kertaa päivässä, onko hän siis Nainen?
- Anonyymi
Saisi olla nainen, hän pystyisi.
- Anonyymi
Sitten kun menet jonnekkin kummallisiin häihin, on ihmetyksen aihe että kumpi näistä on morsian ja kumpi on sulhanen...
- Anonyymi
Mitäpä sitä ihmettelemään, kukin saa olla sellainen kuin on.
- Anonyymi
Minkä takia miehesi on niin ruma ja melko kyvytön seksissä?
Vastaa kysymykseen. Minkätakia miehesi on varatokin?
Kuka sinut elättää itse?Minulla ei ole miestä perinteisesti ajateltuna - minulla on rakastaja.
Ja kyllä itse itseni elätän.. jos nyt saat kiksejä tästä, niin ole hyvä...
- Anonyymi
Albaniaan karkoitat tuollaisen lusmu.-miehesi, anteeksi jos sanoin pahasti.
- Anonyymi
Mikä diinä on ongelma on se että MIEHESI ON RASISTI VALKOIHOISIA KOHTAAN.
Pirpana....meinaatko olla huomenna yläpuolella? :D
- Anonyymi
Ompas Saapas Minä olen yläpuolellasi :D
Ja myöskin alapuolellasi jos menen pelaamaan laittomia uhkapelejä pokeria kaupungin kerrostalojen kellareihin aamuyöllä :D - Anonyymi
Aika banaalia, syö banaaneja, minä syön niitä koska ne nyt auttavat minua :D
- Anonyymi
Kaikki ovat tasa-arvoisia, näin on.
Käytöksen kultaisesta kirjasta ei oikeastaan tarvita kuin pääasia: kunnioita muita ihmisiä, käyttäydy hyvin toisia kohtaan. Ei myöskään puhuta rumasti muille (eikä itselle), eli ei haukuta, nimitellä, arvostella.
Minä-minä narinaa syntyy kun ei tulla toimeen itsensä kanssa. Puuttuu oma kunnioitus, arvostus, omat rajat, samoin muiden ihmisten. Ollaan hukassa - ilman sisäistä motivaatiota. Otetaan ulkoapäin jotain muka hienoja asioita, joiden kuvitellaan olevan tärkeitä ilman että tuntisi ne tärkeiksi itselle. Ja tehtäisiin oikeita realistisia juttuja niiden eteen/saavuttamiseksi eikä vaan valitettaisi. Minä-minä on paras keino karkottaa toiset ihmiset läheltä.
Ihminen on luotu toimimaan yhdessä muiden ihmisten kanssa. Biologinen juttu. Nykyihminen selviää joskus varsin yksin, muttei selviäminen ja sinnittely ole kovinkaan monesti hyvää elämää, merkityksellistä edes itselle saati muille. Siksi ihminen -kuten minä 😉 - kokee elämänsä merkitykselliseksi, kun siinä on mukana sinä ja me.
Minä en ole turhake, tosiaankaan... vaan tärkeä ihminen läheisilleni, aivan kuten hekin kaikki ovat tärkeitä minulle. Ilman läheisiä ihmisiä, perhettä, ystäviäni, sukulaisia, tuttavia olisin vain minä. Vaikka olenkin kiva itselleni, viihdyn seurassani ja myös tarvitsen paljon aikaa olla omissa oloissani, niin ilman muita ihmisiä elämäni merkityksestä katoaisi todella iso osa.
- SheenaKiva että olet tasapainoisessa suhteessa itseesi ja ympäristöösi. Varsinkin läheisiisi. Kuulostaa hyvälle, mutta se mikä toimii sinulla eipä toimikaan kaikille.
Itse en arvosta esimerkiksi käyttäytymissääntöjä juurikaan.. se on vain yksi tapa määritellä ja rajoittaa ihmistä. Se on muotti. Niskavillat nousee pystyyn pelkästä ajatuksestakin että joku määrittelee miten minun tulisi käyttäytyä. Huh huh.
Mutta monelle ne ovat tärkeitä, muotit. Eikä siinä mitään pahaa ole jos haluaa elää valmiiksi pureskeltua elämää. Minä olen mieluummin turhake jota ei arvosteta kuin jotakin ulkoisesti määriteltyä. Olen vain hieman erilainen.
Tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen, mutta loppupeleissä olen yhdentekevä, niin koen. Enkä tarvitse sosiaalista hyväksyntää. En sen enempää läheisiltäni kuin muiltakaan. En halua olla tärkeä kenellekään. Haluan vain olla, kunnes en enää ole.
Eli olemme vastakohtia.. ja hyvä, sillä erilaisuutta tarvitaan. Monimuotoisuus kunniaan.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kiva että olet tasapainoisessa suhteessa itseesi ja ympäristöösi. Varsinkin läheisiisi. Kuulostaa hyvälle, mutta se mikä toimii sinulla eipä toimikaan kaikille.
Itse en arvosta esimerkiksi käyttäytymissääntöjä juurikaan.. se on vain yksi tapa määritellä ja rajoittaa ihmistä. Se on muotti. Niskavillat nousee pystyyn pelkästä ajatuksestakin että joku määrittelee miten minun tulisi käyttäytyä. Huh huh.
Mutta monelle ne ovat tärkeitä, muotit. Eikä siinä mitään pahaa ole jos haluaa elää valmiiksi pureskeltua elämää. Minä olen mieluummin turhake jota ei arvosteta kuin jotakin ulkoisesti määriteltyä. Olen vain hieman erilainen.
Tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen, mutta loppupeleissä olen yhdentekevä, niin koen. Enkä tarvitse sosiaalista hyväksyntää. En sen enempää läheisiltäni kuin muiltakaan. En halua olla tärkeä kenellekään. Haluan vain olla, kunnes en enää ole.
Eli olemme vastakohtia.. ja hyvä, sillä erilaisuutta tarvitaan. Monimuotoisuus kunniaan."Itse en arvosta esimerkiksi käyttäytymissääntöjä juurikaan.. se on vain yksi tapa määritellä ja rajoittaa ihmistä. Se on muotti. Niskavillat nousee pystyyn pelkästä ajatuksestakin että joku määrittelee miten minun tulisi käyttäytyä. Huh huh."
Joko pujottelija on saanut hävetä sua yleisillä paikoilla? Anonyymi kirjoitti:
"Itse en arvosta esimerkiksi käyttäytymissääntöjä juurikaan.. se on vain yksi tapa määritellä ja rajoittaa ihmistä. Se on muotti. Niskavillat nousee pystyyn pelkästä ajatuksestakin että joku määrittelee miten minun tulisi käyttäytyä. Huh huh."
Joko pujottelija on saanut hävetä sua yleisillä paikoilla?Tottakai.. kaikkihan minua häpeävät.. luonnollisesti. Ikään, rotuun ja sukupuoleen katsomatta.
Kyllä minä käyttäydyn mallikkaasti, tosin hieman normeista poiketen.. minä esimerkiksi ihan oikeasti käytän sanoja kuten kiitos, olen pahoillani ja olet ihana.
Saatan myös kehua kanssaihmisiäni. Ja bussipysäkillä juttelen mummojen kanssa. Kun leivon, vien maistiaisia naapureille...
Minä pussaan ja pidän kädestä julkisilla paikoilla. Halailen työpaikalla. Läheisilleni sanon että rakastan. Tervehdin rappusiivoojaa ja bussikuskia. Tulen aidosti iloiseksi jos saan jonkun hymyilemään..
Eli olen ihminen jota sietää hävetä. Epänormaali.
- Anonyymi
Mikähän nyt pikku-pirpanaa vaikeuttaa
Kunhan vain halusin keskustelua aikaiseksi. Jostakin aiheesta - muustakin kuin marinasta ja kitinästä.
- Anonyymi
Minun mielestäni on joskus vaikeaa kun noita kkk-ihmisten ja varallisuuden tappamis-juttuja ja kun sitten sanoivat että vahtivat minua jotta ei tapahdu pahoija, world leading white supremacy organisation :D
Ei haittaa jos katsovat perään vähän kuten tappavat ehkä poliiseja heh, en tiedä.
Mutta saat elämästä paremman jos lopetat vihan ja katkeruuden toisia ihmisiä kohtaan, unohdat vain pahat ajatukset.
Nukkumaan mennessäkin ajattelet vaan typeriä autoja jotka ajelevat kaduilla jne. - Anonyymi
Jos et ymmärrä niin maailmasi kaatruu kutren kaikki varallisuutresikin :D
Siis: et ymmärrä että mikä on KKK? - Anonyymi
Niin, jospa elämän tarkoituksena on olla hyödyksi toisille ihmisille auttaen ja huomioiden? Jokainen voisi tehdä lähipiirin ihmisten elämän paremmaksi pienillä asioilla. Itsekkäät ihmiset ovat loppujen lopuksi heikkoja. Omasta elämästä valittaminen taitaa olla narsismia...
AsianVierestäHei kuule, AV.. nyt löysit ytimen. Minä olen äärettömän samaa mieltä. Olen tiettävästi itsekeskeinen, mutta en pane pahakseni jos laitan hyvän kiertämään. Jos ajattelen jostakin hyvää, annan sen näkyä. Pieni sana, teko tai kosketus.. ja hyvä ruokkii hyvää. Ei ole minulta pois jos saan jollekin hyvän mielen. Päin vastoin minä saan sen kymmenkertaisena takaisin.
- Anonyymi
Olen kaikkien yläpuolella. Minä osaan juoda ja iskeä naisia. Minulla on treffit tänään aamu kasilta naisen kanssa ja siksi heräsinkin näin aikaisin.. Niin että jatkakaa te vaan palstailua koska ette edes naista saa.
- Anonyymi
En saa naista, nainen saa minut, suorastaan ottaa:)
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En saa naista, nainen saa minut, suorastaan ottaa:)
AsianVierestäOletteko miettineen sanaa saada?
Siinähän on jotain säälittävää..
Savanni nukahtaa iltapäivän kuumuuteen ja rakastan sitä hetkeä jolloin kaksi leijonaa makaa sängyssä raukeina. Kysymys on antamisesta, ei saamisesta.
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Oletteko miettineen sanaa saada?
Siinähän on jotain säälittävää..
Savanni nukahtaa iltapäivän kuumuuteen ja rakastan sitä hetkeä jolloin kaksi leijonaa makaa sängyssä raukeina. Kysymys on antamisesta, ei saamisesta.
AsianVierestäAntamisen ilosta. Kyll, kyll. Komppaan tätä.
- Anonyymi
Tuli mieleen että minkähänlaisia merkkejä on vaatteissa sotilaspoliisilla, varmaankin jotain pääesikunta-tyyppisiä mutta en tiedä minkälaisia varmaankin jotain kuin Pääesikunnan Vääpeli -tyyppisiä lehviä.
- Anonyymi
Jos merkki olisi SP suojelupoliisi vai SotilasPoliisi no tietysti toinen kantaa rynnåäkkökivääriä mukanaan?
- Anonyymi
Kroonisena toisinajattelijana mun mielipiteeni:
Vaikka ajatus yhdenvertaisuudesta ja -arvoisuudesta kuulostaa teoriassa totuudelta, ei se sitä ole. Eriarvoisuutta on joka paikassa ja joka tilanteessa. Niistä me löydämme sen oman paikkamme ja tehtävämme, esim. työelämässä. Ilman sellaista joustavuutta, erilaisten roolien mukaan toimimista, elämästä tulisi kamalaa...
Velvollisuudet ja oikeudet eivät mene tasan, koska kaikki ollaan erilaisia kyvyiltämme ja persooniltamme, lähtökohdiltaan me ja tilanteiltamme.
Itsetunto taas, se on kehitettävissä. Mutta sekin riippuu yksilön ominaisuuksista ja persoonasta. Kaikkien kapasiteetti ei riitä siihen, että näkisi itsensä jotain toista kautta.
xLinerTotta. Tasa-arvo ei toteudu kuin osittain. Toiset saa ja toiset jää ilman. Se on luonnollinen tila. Eriarvoisuutta tarvitaan jotta voisi olla tasa-arvoa ja päin vastoin.
Mutta se itse itsensä ylentäminen toisen yläpuolelle, siinä ei ole kyse tasoista tai arvoista. Onhan toki mahdollista että luontaisesti kuuluu toisen yläpuolelle vaikkapa älykkyydeltään, mutta onko se riittävä meriitti määritellä itse itsensä kaikessa paremmaksi kuin toinen..
Hakemalla haetaan toisista kanssaihmisistä vikaa jotta oma itse näyttäisi paremmalta. Oman egon buustaaminen. Minä, minä ja minä. Asetetaan itselle niin suuri merkitys että on " ansainnut" luvan halventaa toisia eriarvoisuuden perusteella. Kun juuri se eriarvoisuus ja erilaisuus on rikkaus.
Me ollaan erilaisia ja eriarvoisia. Minun henkilökohtainen arvoni on mitätön, mutta oman arvomaailmani mukaan kuulun keskikastiin heittämällä kun taas egobuusterit ovat ala-arvoisia. Tosin oma arvomaailmani on vain minun. Enkä kaipaa sille muiden arvostusta. En tarvitse sitä. Minun on hyvä olla näin. Sellaisena kuin olen. Mitättömänä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Totta. Tasa-arvo ei toteudu kuin osittain. Toiset saa ja toiset jää ilman. Se on luonnollinen tila. Eriarvoisuutta tarvitaan jotta voisi olla tasa-arvoa ja päin vastoin.
Mutta se itse itsensä ylentäminen toisen yläpuolelle, siinä ei ole kyse tasoista tai arvoista. Onhan toki mahdollista että luontaisesti kuuluu toisen yläpuolelle vaikkapa älykkyydeltään, mutta onko se riittävä meriitti määritellä itse itsensä kaikessa paremmaksi kuin toinen..
Hakemalla haetaan toisista kanssaihmisistä vikaa jotta oma itse näyttäisi paremmalta. Oman egon buustaaminen. Minä, minä ja minä. Asetetaan itselle niin suuri merkitys että on " ansainnut" luvan halventaa toisia eriarvoisuuden perusteella. Kun juuri se eriarvoisuus ja erilaisuus on rikkaus.
Me ollaan erilaisia ja eriarvoisia. Minun henkilökohtainen arvoni on mitätön, mutta oman arvomaailmani mukaan kuulun keskikastiin heittämällä kun taas egobuusterit ovat ala-arvoisia. Tosin oma arvomaailmani on vain minun. Enkä kaipaa sille muiden arvostusta. En tarvitse sitä. Minun on hyvä olla näin. Sellaisena kuin olen. Mitättömänä.Joo, siis uskoakseni ymmärrän mitä tarkoitat, enkä ole eri mieltäkään. Vaan millään toisen muutat? Itseään täynnä olevia voi aika usein sujuvasti vältellä jos tyyli rassaa. Ja yks hyvä keino on asian hyväksyminen. " Se nyt vaan on tuollainen" ja keskittyä enemmän tyypin hyviin puoliin. Useimmilla on niitäkin 😄
Mulla on arvoa mulle itselleni, se riittää.
xLiner - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Totta. Tasa-arvo ei toteudu kuin osittain. Toiset saa ja toiset jää ilman. Se on luonnollinen tila. Eriarvoisuutta tarvitaan jotta voisi olla tasa-arvoa ja päin vastoin.
Me ollaan erilaisia ja eriarvoisia. Minun henkilökohtainen arvoni on mitätön, mutta oman arvomaailmani mukaan kuulun keskikastiin heittämällä kun taas egobuusterit ovat ala-arvoisia. Tosin oma arvomaailmani on vain minun. Enkä kaipaa sille muiden arvostusta. En tarvitse sitä. Minun on hyvä olla näin. Sellaisena kuin olen. Mitättömänä.Erilaisuus täydentää kun vain osaa antaa ja ottaa oikeassa suhteessa.
Jos molemmat tekevät noin elämässä on happy end.
Aina ei tarvitse tykätä kun voi suoriutua yhteisen hyvän edessä.
Ihmisillä on Suomessa liikkumisvapaus, kokoontumisvapaus ja kaikenlaisia muita vapauksia.
Joskus olisi hyvä olla myös niitä velvoitteita puhuttaessa kanssaihmisistä.
Moraaliset säännöt ohjaavat, moraali onkin sitten kuin taivaan sateenkaari josta jokainen voi poimia suosikkivärinsä.
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Joo, siis uskoakseni ymmärrän mitä tarkoitat, enkä ole eri mieltäkään. Vaan millään toisen muutat? Itseään täynnä olevia voi aika usein sujuvasti vältellä jos tyyli rassaa. Ja yks hyvä keino on asian hyväksyminen. " Se nyt vaan on tuollainen" ja keskittyä enemmän tyypin hyviin puoliin. Useimmilla on niitäkin 😄
Mulla on arvoa mulle itselleni, se riittää.
xLinerSulla hyvä asenne. Tykkään. Kiitos.
Anonyymi kirjoitti:
Erilaisuus täydentää kun vain osaa antaa ja ottaa oikeassa suhteessa.
Jos molemmat tekevät noin elämässä on happy end.
Aina ei tarvitse tykätä kun voi suoriutua yhteisen hyvän edessä.
Ihmisillä on Suomessa liikkumisvapaus, kokoontumisvapaus ja kaikenlaisia muita vapauksia.
Joskus olisi hyvä olla myös niitä velvoitteita puhuttaessa kanssaihmisistä.
Moraaliset säännöt ohjaavat, moraali onkin sitten kuin taivaan sateenkaari josta jokainen voi poimia suosikkivärinsä.
AsianVierestäNäinpä. Kun sitä häppy endiä ei ole olemassakaan.
Sitä vain sopeutuu siihen erilaisuuden kirjoon - löytää lokeronsa.
Mutta hätä ja huoli niistä joilla ei ole sopeutumiskykyä.. tai no ei.. en kanna maailman murheita. En varsinaisesti.. olen liian merkityksetön siihen.
Ihana toi kuvaus .. sateenkaarenkirjo josta jokainen voi valita suosikkivärinsä.. ja osuva. Kyllä muuten varastan.. ihan törkeästi. Noin nätisti ilmaistuna että toiset vaan on paskoja tyyppejä.
Kyllähän niitä velvoitteita on kanssaihmisiä kohtaan, mutta siinä pätee eriarvoisuus. Toisilta ei vaadita sitä mitä toisilta. Ja ne jotka antaa itsestään saa antaa loputtomasti.
Minullakin esimies sanonut että " Tee vähemmän." Mikä tuntuu kovin hullunkuriselta.
- Anonyymi
Pikku-Pikkuinen-Pirpana no hömpön pömppöä.
- Anonyymi
Höpö=Söpö ja höpötys on söpöä.
- Anonyymi
Kokeile iltarukouksena rukoilla jotain vaikka omaa, kuin joku arkkienkeli Gabriel, että auta minua tai suoraan Jumalaa, niin tapahtuu, mutta.... varo mitä pyydät.
Kiitos ehdotuksesta.. en kyllä juuri harrasta rukoilua, ja olen saanut elämässäni lähes kaiken mitä olen halunnutkin. Olen tyytyväinen. En tarvitse lisää. En ole ahne.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604596Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352109Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti491525Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621502- 1651488
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2611285Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961184- 2031122
- 651054
- 801047