Nollatuntisopimus on täysin kieroontunut homma.
Jos olet kuun loppuun töissä ja saat seuraavan kuun puolella siitä palkan ja lomarahan niin ne menee soviteltuun etkä saa ansiosidonnaista ollenkaan.
Jos olet tehnyt sopimuksen täysillä tunneilla, ja maksupäivä on seuraavan kuun puolella, niin saat pitää palkan ja lomarahan ja saat vielä täyden päivärahankin.
Tosiaan kun molemmissa tapauksissa on tehty täydet tunnit , niin työsuhteen loputtua toinen saa paljon enemmän tuloja samalla tuntimäärällä. Onko oikein?
0-tuntilaiselta viedään lomarahat ja päiväraha
6
192
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi suostut tekemään 0-tuntisopimuksella töitä? Itse teen ainoastaan sopimuksia joissa tunnit vähintään 30h/viikko. 0-tuntisopimukset olen jättänyt tekemättä.
- Anonyymi
Ei saa muunlaisia sopimuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa muunlaisia sopimuksia.
Kyllä toistaiseksi sopimuksia on, pysyviä ei ole olemassakaan!
0-sopimukseen voi ryhtyä ja kyse omasta päätöksestä josta ei voi valittaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä toistaiseksi sopimuksia on, pysyviä ei ole olemassakaan!
0-sopimukseen voi ryhtyä ja kyse omasta päätöksestä josta ei voi valittaa!Tarkoitus oli tuoda julki muillekkin millaisia epäkohtia nollatuntisopimuksessa on. Miksihän näin on tehty...ei ainakaan kannusta työntekoon.
- Anonyymi
Missä tilanteessa saat palkan ja täydet päivärahat samaan aikaan?
Ainakin ennen nuo soviteltiin toisiinsa, eli jokainen ansaittu palkkaeuro vähensi päivärahoja 0.50euroa. Toki nykyään on suojaosuus (onko se yhä 300euroa kuukaudessa), mutta tuskinpa olet ollut täysillä tunneilla kuukautta, jos se ei vaikuta päivärahoihin.- Anonyymi
Kyllä olen ollut täysillä tunneilla. Määräaikainen soppari oli kuun loppuun, mutta palkka maksettiin seuraavan kuukauden puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1488168Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323260Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole4052431Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh362102Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422891885Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1681799- 201690
- 241505
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘231334- 1001279