Nollatuntisopimus on täysin kieroontunut homma.
Jos olet kuun loppuun töissä ja saat seuraavan kuun puolella siitä palkan ja lomarahan niin ne menee soviteltuun etkä saa ansiosidonnaista ollenkaan.
Jos olet tehnyt sopimuksen täysillä tunneilla, ja maksupäivä on seuraavan kuun puolella, niin saat pitää palkan ja lomarahan ja saat vielä täyden päivärahankin.
Tosiaan kun molemmissa tapauksissa on tehty täydet tunnit , niin työsuhteen loputtua toinen saa paljon enemmän tuloja samalla tuntimäärällä. Onko oikein?
0-tuntilaiselta viedään lomarahat ja päiväraha
6
163
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi suostut tekemään 0-tuntisopimuksella töitä? Itse teen ainoastaan sopimuksia joissa tunnit vähintään 30h/viikko. 0-tuntisopimukset olen jättänyt tekemättä.
- Anonyymi
Ei saa muunlaisia sopimuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa muunlaisia sopimuksia.
Kyllä toistaiseksi sopimuksia on, pysyviä ei ole olemassakaan!
0-sopimukseen voi ryhtyä ja kyse omasta päätöksestä josta ei voi valittaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä toistaiseksi sopimuksia on, pysyviä ei ole olemassakaan!
0-sopimukseen voi ryhtyä ja kyse omasta päätöksestä josta ei voi valittaa!Tarkoitus oli tuoda julki muillekkin millaisia epäkohtia nollatuntisopimuksessa on. Miksihän näin on tehty...ei ainakaan kannusta työntekoon.
- Anonyymi
Missä tilanteessa saat palkan ja täydet päivärahat samaan aikaan?
Ainakin ennen nuo soviteltiin toisiinsa, eli jokainen ansaittu palkkaeuro vähensi päivärahoja 0.50euroa. Toki nykyään on suojaosuus (onko se yhä 300euroa kuukaudessa), mutta tuskinpa olet ollut täysillä tunneilla kuukautta, jos se ei vaikuta päivärahoihin.- Anonyymi
Kyllä olen ollut täysillä tunneilla. Määräaikainen soppari oli kuun loppuun, mutta palkka maksettiin seuraavan kuukauden puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783