Mikä Turkua vaivaa?

Anonyymi

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko asialla palstalta tuttu vajaa kolmikymppinen?

    • Paha mennä sanomaan mistähän on ollut kyse, kamala tapaus joka tapauksessa, mutta veikkaisin ihan hatusta jotain jengijuttuja taikka kansallispukuun pukeutuvien keskinäisiä välienselvittelyjä.

      Itse pidän Turkua ihan turvallisena kaupunkina tavalliselle ihmiselle. Ja vaikka uutisessa ei ollut mitään mainintaa taustoista tms. niin sanonpa nyt silti, että kuluvalla viikolla olen muistaakseni ollut tekemisissä 4-5 ulkomaalaistaustaisen tutun/kaverin/asiakkaan kanssa. Että ainakaan mä en ole esim. työssäni, tai juurikin Pernossa tai vaikkapa Varissuolla liikkuessani kohdannut koskaan uhkaavaa käytöstä, en suomalaisilta "kalluilta" enkä maahanmuuttajataustaisilta. Paljon vaikuttaa se miten itse käyttäytyy.

      Reilu vuosi sitten meinasin Porissa joutua käsirysyyn, mutta siinäkin puhuin itseni ulos tilanteesta enkä provosoinut/provosoitunut liikoja. Laitoin kaverin osoitteen yhdellä kirjaimella väärin navigaattoriin ja sellainenkin katu Porissa todellakin oli kirjoitusvirheestä huolimatta. Mutta vastaanotto ei ollutkaan kovin ystävällinen, vaan joku keski-ikäinen känniääliö raivosi miksi käänsin autoni hänen pihan risteyksessä ja kuljeskelin kävellen kyseisellä rivitaloalueella. Hän kyllä ilmaisi negatiiviset tunteensa harvinaisen selvästi pitäen mua olkapäästä kiinni suht kovin, mutta pyysin häntä rauhoittumaan, kerroin että asetin ilmeisesti vahingossa väärän osoitteen naviin, ja sanoin että lähden kyllä välittömästi pois. Teki mieli sanoa Vares-leffan legendaarinen lausahdus että "mikä vttu teitä porilaisia oikein vaivaa?" mutta silloin olisi takuulla tullut turpiin.

      Ja palatakseni vielä Turkuun, niin vaikka täälläkin varmasti jotkut jengityypit, tietyt maahanmuuttajayksilöt, romaniyksilöt jne. tekee rikoksia ja varmasti prosentuaalisesti enemmän kuin valtaväestö, niin mielestäni ei täällä taviksen tarvitse pelätä. Keskenään ne omia kahinoitaan yleensä selvittää. Toki terve itsesuojeluvaisto kannattaa pitää mielessä, ettei nyt itse ala aukomaan päätään ja varsinkin naisten vähän katsoa miten pukeutuu, mihin aikaan liikkuu yksin missäkin jne.

    • Anonyymi

      Alkaa nämä rikastuttajat tuomaan tänne mälmöön tavat ruotsista.

      • Jos artikkelissa poliisi ei ota kantaa, liittyikö rikos järjestäytyneeseen rikollisuuteen, niin siitä voi jo päätellä jotain osapuilleen. Itse veikkaan että asialla ovat olleet jotkut vähän heikommilla älynlahjoilla siunatut tyypit, jotka ovat sitten ihan kuninkaita piripäissään ja komiat liivit päällä. Mutta en tosiaan tiedä, ihan arvailen.

        Ja valitettava faktahan on se, että nämä rikastuttajat todellakin ovat tehneet esim. seksuaalirikoksia ja omaisuusrikoksia, ja ainakaan multa ei heru sympatiaa näille yksittäisille henkilöille ketkä eivät ole sopeutuneet suomalaiseen yhteiskuntaan.

        Mutta kuten tuossa ylempänä sanoinkin, niin mulla on yllättävänkin paljon maahanmuuttajataustaisia tuttuja ja asiakkaita ja voin sanoa että varsin asiallisia tyyppejä olleet kaikki. Jotkut toki asioineet vain yksittäisiä kertoja eivätkä ole tulleet silleen tutuiksi, mutta alkuviikosta eräskin vakioasiakas kirjoitti "I like your style bro" kun hierottiin kauppoja, ja ihan siis suomeksi noin muuten kommunikoidaan. Vastasin vain että "Thanks bro" ja myöhemmin asiakas esim. tarjosi tupakan paikan päällä asioidessaan.

        Voi olla että pääkaupunkiseudulla meno on paljon hurjempaa, ja varmasti Turussakin jossain Vakkella yöaikaan. Enkä ole siis suoranaisesti suvakki, eli kritisoin kyllä edellistä hallitusta huonosta maahanmuuttopolitiikasta ja tuomitsen maahanmuuttajataustaisten tekemät rikokset siinä missä kenen tahansa tekemät. Mutta itse en ole omakohtaisesti millään tavalla havainnut mitään "Malmön tapoja" vaan juurikin verkostoitunut monen eri taustan omaavien tyyppien kanssa ja ilmeisesti mulla on heidän keskuudessaan sellaisen hyvän tyypin maine. Mutta ehkä tän ikäinen maalla asuva mies nyt ei muutenkaan ole kaikkein haavoittuvaisemmassa asemassa mitä tulee ihan spontaaneihin ryöstöihin kadulla tai juurikin seksuaalirikoksiin, eikä tosiaan ole yhdestäkään tuntemastani maahanmuuttajasta syntynyt sellaista mielikuvaa että tollasiin edes syyllistyisi.


    • Anonyymi

      Jännämies tappanut naisen ja sen uuden miehen. Jännämies ei kestänyt että nainen kelpuutti toisen jännämiehen. Asun tääl turus ja jutut lähtee nopeasti liikkeelle. Jännämiehet mustasukkaisia.

      • Anonyymi

        Jännämies tappaa talossa ja puutarhassa


    • Anonyymi

      Oli jotain vihreiden turritouhuja,ota niistä selvää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe