Kynsisienen hoito

Pallokynsi

Heips!

Minulla on vaivana varpaan kynnet. Osa niistä ovat tosi paksuja "pallomaisia"..eikä niistä saa leikattua paljo mitään pois. Onkohan kyseessä kynsisieni? Onko siihen olemassa mitään reseptivapaata lääke tms juttua apteekissa? Tai muuta konstia? Paljonkohan kyseiset lääke tms jutut maksaa? Entä paljonko maksaa reseptillä saatavat erilaiset lääke jutut? Tiedän että niitä on ainakin joitakin tabletteja, jotka ovat todella kalliita, ja jotain liuosta jota levitetään kynsilakan tavoin..tms Joka maksaa n. 50 euroa pullo..joka on todella pieni pullo. Ovatkohan nämä ainoat vaihtoehdot?

Kynsistään huolestunut

4

1851

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosmetologi

En usko, että kyseessä on sieni, ellei kynsi ole keltainen, hauras ja pahanhajuinen? Uskoisin sinulla vain oelvan ns. kellolasikynnet, jossa kynsi on kupera. Tähän vaivaan ei ikävä kyllä ole hoitokeinoa, eikä se nyt terveydellinen haitta olekkaan, kosmeettinen se voi joidenkin mielestä olla.
      Kynsisieni lääkkeistä vielä sen verran, että lääkkeet ovat todella kalliita ja usein joudutaan syömään useampi kuuri peräkkäin, mikäli halutaan pysyviä tuloksia.

• ........................
      • Pallokynsi

Onko mulla sitte joku sydän tai keuhkosairaus? :(

Mut ei ne oikein noiltakaan näytä..toisaalta ne on tollaset..mut ei ne oo noin sileät..ku ne on sellaset epätasaset..ja pikkuvarpaissa vielä enemmänki epätasaset..sellaset nii ku melkeen ois kiharalla :O :/

• ..................
        Pallokynsi kirjoitti:

Onko mulla sitte joku sydän tai keuhkosairaus? :(

Mut ei ne oikein noiltakaan näytä..toisaalta ne on tollaset..mut ei ne oo noin sileät..ku ne on sellaset epätasaset..ja pikkuvarpaissa vielä enemmänki epätasaset..sellaset nii ku melkeen ois kiharalla :O :/

et sulla mitään on. Kannattaa mennä nayttää kosmetologille tai jalkahoitajalle. Se näkee mikä niissä on. Joskus kynnet voi vaurioitua niin kynsiaiheesta että se näyttää pahalle. Mm. liian pienet tai/ja kapeat kengät, kolhaisu johonkin. Kynsi on hirveän herkkä vaurioitumaan. Älä huoli en usko et sulla on lusikkakynttä. Pikkuvarpaan kynnet on aina ensimmäisenä, jotka on muhkuralla, koska se on pienenä siellä reunassa ja tosi puolustuskyvytön. Jalkahoidossa se tasoitetaan poralla, joka ei satu niin sit se on nätti. Usko mua! Ja lohdutuksen sanana katseleppas kesällä kun sandaaliaika koittaa, niin huomaat ettet ole yksin ongelmas kanssa. Ja unohda sydän ja keuhkosairaudet! Ei sulla sellasia ole! ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1769
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1628
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1373
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      928
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      918
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      914
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      872
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe