Miten saan itsetuntoni ja luottamuksen miehiin takaisin?

Anonyymi

Olen nyt kolmekymppisenä vihdoin pääsemässä irti karmeasta pitkästä parisuhteesta, joka vei itsetuntoni lähes kokonaan. Mies vuosia uhkaili pettämisellä ellen tee hänen mielikseen tiettyjä asioita sängyssä sekä anna seksiä tarpeeksi usein. Lopulta sitten pettikin useaan kertaan, kävi myös huorissa ja jäätyään kiinni syyllisti minua pettämisestä. Olemme jo eronneet henkisellä tasolla, mutta olosuhteiden pakosta vielä asumme saman katon alla. Tuntuu, että kaikki traumat jatkuvasti aktivoituvat ja joka kerta hajoan entisestään, kun näen vierestä miten hän oikein innoissaan valmistautuu treffeille/huorissa käymiseen kun minä jään kotiin hoitamaan lapsiamme. Tämä kaikki on aiheuttanut itsetuntoni hitaan murenemisen siitä vahvasta ja itsevarmasta naisesta, joka joskus olin. En edes ymmärrä miten näin on päässyt käymään, että kesti näin monta vuotta päästä irti tästä paskasta. Tällä hetkellä tuntuu lähes mahdottomalta ikinä luottaa kehenkään ja tuntea oloni riittäväksi suhteessa. Onko kenelläkään kokemusta, voiko tällaisesta selvitä ja miten?? Tulevaisuus pelottaa ja ahdistaa kovasti juuri nyt. En haluaisi olla loppuelämääni yksin :(

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukaan ei ole kyennyt vastaamaan sinulle - mieli tulee pahaksi tilannettasi lukiessa. Pelkään, että lisään sinun ahdistustasi vielä, kun olet aivan tuntematon.

      Yritä nähdä itsesi, kuten todella olet, eikä miehesi vääristyneestä kuvasta joka vaikuttaa Linnanmäen peilisali, jossa jokin osa vääristttiin kohtuuttomasti.

      Yrität huolehtia lapsista. Se on suojaksi myös itsellesi ja lapsesi ovat riippuvaisia sinusta. Tässä vaiheessa sinä olet heille se uhrautuva, mutta tulevaisuudessa he tulevat muistamaan ja olemaan kiitollisia siitä.
      Lapsilla on kehittyneenpi oikeudentaju kuin aikuisilla.

      Jos sinulla on joku läheinen, jonka kanssa puhua, niin se on helpottavaa paineissa. Vielä tärkeämpää on, että koet itse oman arvosi ja kunnioitat ponnistelujasi toimia lasten hyväksi miehen tehdessä sinulle kiusaa.

      Miehen korostettu itsensä huoltaminen ärsyttääkseen sinua on osoitus, että hän voi huonosti. Hän tietää sisimmässään, että hänen suhteensa ovat korvikkeita ja pakopaikkoja, koska hän ei halua kohdata itseään.
      Vai luuletko miehesi arvostavan itseään ja tekojaan? Enpä usko.!

      Monet avioituvat liiton täyttäessä joitakin tarpeita juuri siinä elämänvaiheessa . Mutta sitten jossain menee - sukset ristiin

      Älä syyttele häntä, sillä se sitoo sinut voimakkaammin häneen.
      Ala vetää huomiotasi pikku hiljaa pois hänestä ja kiinnitä se itseesi.
      Anna kiitosta itsellesi, kun suoritat kotiaskareita ja muuta lastesi hyväksi.

      Näe oma arvosi ja anna itsellesi huomiota, kiitosta, arvostusta...
      Silloin saat maan kantamaan jalkojesi alla ja pystyt luomaan omaa elämääsi.
      Älä haikaile tässä vaiheessa uutta partneria, sillä saat samaa patskaa.

      Olet mitä parhaassa iässä. Voit aloittaa minkä koulutuksen tahansa.
      Voit hankkia oman työpaikan. Voit tutustua itseesi.
      Vapaudut toisen ihmisen valheellisen kuvan tuputuksesta.
      Voit muovata itse itseäsi valiten oman mielesi mukaan.
      Et kulje enää jonkun muun talutusnuorassa.

      En tiedä, mitä sanoa, mutta haluaisin sinun kokevan oman arvosi.
      Ole rohkealla mielellä, sillä kriisit tapaavat tuoda mukanaan käännöksen parempaan ja muutaman vuoden kuluttua olet tästäkin opin ahjosta kiitollinen!

    • Anonyymi

      Olet hyvällä tiellä jo. Tunnistat itsetuntoasian ja mistä se johtuu. Se ei johdu sinusta! Miehenä voin sanoa, että seksin tulee olla molemmille hieno asia, kokemuksesi vievät sanattomaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe