Feminismi ja tomaatinkannat!

Syöttekö, vai kaivatteko pois?
Minä nykyään syön koko tomaatin tasa-arvoisesti. 😌

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syön koko tomaatin, kantoineen päivineen. Ex mieheni poisti tomaatikannat. En tiedä johtuiko eromme ehkä sittenkin perimmiltään juuri tästä tomaatinkantakantojemme erosta. Toisaalta jo edesmennyt isäni söi tomaatit aina kantoineen, mutta äitini sen sijaan poistaa tomaatinkannat. Mitä tästä pitäisi päätellä? Oliko isäni feministi?

      • Jaa-a. Ehkäpä tämä on kiinni geeneistä.. Tosin kulttuurin vaikutuksesta opin minäkin ne kannat syömään.. Tätäpä täytyy pohtia yön yli. ☝️


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa-a. Ehkäpä tämä on kiinni geeneistä.. Tosin kulttuurin vaikutuksesta opin minäkin ne kannat syömään.. Tätäpä täytyy pohtia yön yli. ☝️

        Taas uusi kuva olette kaikki samannäkösii......


    • Anonyymi

      En ota kantaa.

      • Et edes tomaatin..😯


      • Anonyymi

        Kannatetaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannatetaan!

        Kanta se on kantaaottamattomuuskin!


    • Anonyymi

      Voi nekin syödä ja ahmia oikein.... itseäni huvittaa toisten ihmistien äänetkin.

      Ooikeasti on huvittavaa jos tietää että alapuolella asuu joitain tyttöjä, sitten kun itse menee lepäämään niin ajattelee, siellä on tyttöjä alapuolella nukkumassa nekin.

    • Siis se vihreä lehdykäinenkö? Vai se tappi...?

      Kyllä mä salaattiin laittaessa isosta sen pois jätän, jos vedän tommyn siltänään, sit vedän koko tomaatin... lehdykät sentään viskaan mäkeen. 😄

      • No se napa. Tommy? Mä sanon niitä tontuiksi ja toisinaan kumimaateiksi.. kuvaava sana tietyissä tapauksissa... nyt.. unta tonttuun.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No se napa. Tommy? Mä sanon niitä tontuiksi ja toisinaan kumimaateiksi.. kuvaava sana tietyissä tapauksissa... nyt.. unta tonttuun.

        Joo, napa pois salaatissa, paitsi kirsikkatommyistä. 😃

        Unta? Nukkuminen on homojen hommaa! 😂


    • Syön kannan, mutten sitä häpsötintä siinä kannassa. 😛

      • Höpsöhin on aniharvoin tommyssa. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        Höpsöhin on aniharvoin tommyssa. 😬

        Joku lajike tää tommy?


      • J-a-n kirjoitti:

        Joku lajike tää tommy?

        Ei tietääkseni. Vaan mun ja systerin nimitys tomaatista. Joku oikku on pistänyt meidän keksimään lempinimiä vähän kaikelle. Ja sanontoja...

        Tiedätkös mikä tulee, kun joku asia pistää tunteelliseks?

        No liikutuksenräkä! Snork- 🥲

        🤣🤣🤣 Nää tulee puheessa jo niin luontevasti, että muilla on hauskaa. Ja jumalattomat rlehdinnät ja eläytymiset päälle. 🤣


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ei tietääkseni. Vaan mun ja systerin nimitys tomaatista. Joku oikku on pistänyt meidän keksimään lempinimiä vähän kaikelle. Ja sanontoja...

        Tiedätkös mikä tulee, kun joku asia pistää tunteelliseks?

        No liikutuksenräkä! Snork- 🥲

        🤣🤣🤣 Nää tulee puheessa jo niin luontevasti, että muilla on hauskaa. Ja jumalattomat rlehdinnät ja eläytymiset päälle. 🤣

        Ei osu taas... elehdinnät.. prkle! 🤨


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ei tietääkseni. Vaan mun ja systerin nimitys tomaatista. Joku oikku on pistänyt meidän keksimään lempinimiä vähän kaikelle. Ja sanontoja...

        Tiedätkös mikä tulee, kun joku asia pistää tunteelliseks?

        No liikutuksenräkä! Snork- 🥲

        🤣🤣🤣 Nää tulee puheessa jo niin luontevasti, että muilla on hauskaa. Ja jumalattomat rlehdinnät ja eläytymiset päälle. 🤣

        Okei, snorkin mä muistan.

        Minkähänlainen tääkin paikka olis, jos keskustelu hoidettais puhuen ei kirjoittaen? 😂


      • J-a-n kirjoitti:

        Okei, snorkin mä muistan.

        Minkähänlainen tääkin paikka olis, jos keskustelu hoidettais puhuen ei kirjoittaen? 😂

        Sekavampaa? 🤣


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Joku lajike tää tommy?

        S-ryhmässä kaupattavassa eräässä pikarin mallisessa kirsikkatomaattirasiassa lukee etiketissä Tommy tai Tommies


      • Anonyymi kirjoitti:

        S-ryhmässä kaupattavassa eräässä pikarin mallisessa kirsikkatomaattirasiassa lukee etiketissä Tommy tai Tommies

        Okei. Ihan kun muistelisin, että joku kirsikkatomaatti olisi joku Tom tms.


      • Anonyymi kirjoitti:

        S-ryhmässä kaupattavassa eräässä pikarin mallisessa kirsikkatomaattirasiassa lukee etiketissä Tommy tai Tommies

        Niin muuten lukeekin! Tommies.


    • Anonyymi

      No onhan se vähän puumainenkin jo ainakin isommissa tomaateissa. Esim. terttutomaatit kannattaa syömiseen asti pitää terttuna, jolloin ravintoarvot ja maku säilyy paremmin. Ja netissä löytyy myös tietoa mahdollisista kantojen myrkkyjäämistä, uskokoon ken tahtoo. Tomaatin paikka on muuten huoneenlämpö, maku heikkenee jääkaapissa.
      Lykopeenia saa enemmän kypsennetystä tomaatista, ja rasva parantaa imeytymistä. Antaa iholle luonnollista aurinkosuojaa muuten.
      Tomaatti ja peruna ovat niin läheisiä sukulaisia muuten, että sellaisia hybridikasveja on myytävänä, että kun sen laittaa esim. ämpäriin kasvamaan, niin mullan yläpuolisesta osasta kasvia saa tomaatteja ja siellä mullan alla kasvavat potut.

      • Siinä tuli tomantinkova faktapläjäys☝️

        Mäkin oon kuullut näistä torunoista/pemaateista.


    • Anonyymi

      Itse kasvatetut ja itse lannoitetut tomaatit maistuu parhaimmilta, varsikin sellaiset pienet kirsikkatomaatit maistuu erittäin hyviltä suoraan pensaasta syötynä.

    • Anonyymi

      Isoista tomaateista leikataan kannat pois, miniluumu-/ kirsikkatomaatteihin saavat jäädä.

      Tämä on yhden feministin näkemys tähän merkittävään tasa-arvoasiaan :D

    • 😄
      Aina oon syöny kantoineen päivineen niin isot ku pienet, tertussa tai ilman.
      Ja kokonaisena kun käy kimppuun, niin joskus mehut tursahtaa rinnuksille.

      • Kunhan muistaa pestä hyvin!


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kunhan muistaa pestä hyvin!

        Voiskin tänä kesänä koittaa kasvattaa omia tonttuja..

        Alkaa muuten ne syksyllä istutetut narsissit, tulppaanit ja krookukset jo nousta pintaan..😊


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Voiskin tänä kesänä koittaa kasvattaa omia tonttuja..

        Alkaa muuten ne syksyllä istutetut narsissit, tulppaanit ja krookukset jo nousta pintaan..😊

        Pitkäperjantaina ensimmäinen krokus jo kukki tuolla Pirkanmaan osoitteessa. Ihme paikassa oli. En tiedä kenenkään koskaan laittaneen siihen mukulaa. Nyt olen Lapissa, yli puolimetriä vielä lunta.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Voiskin tänä kesänä koittaa kasvattaa omia tonttuja..

        Alkaa muuten ne syksyllä istutetut narsissit, tulppaanit ja krookukset jo nousta pintaan..😊

        Alkaa olla puutarhakelit kohdallaan kun täältä palaan. Tuli tästä keskustelusta idea. Täytyy testata se pemaatti tänä kesänä. (Vai mikä se oli) Tavallisesti ollut sellainen ruukkutomaatti.


      • Thymallus kirjoitti:

        Alkaa olla puutarhakelit kohdallaan kun täältä palaan. Tuli tästä keskustelusta idea. Täytyy testata se pemaatti tänä kesänä. (Vai mikä se oli) Tavallisesti ollut sellainen ruukkutomaatti.

        Tomtato. Tuo on kyllä kätevä..ei huono.
        https://www.hs.fi/ruoka/art-2000002801413.html


      • Thymallus kirjoitti:

        Pitkäperjantaina ensimmäinen krokus jo kukki tuolla Pirkanmaan osoitteessa. Ihme paikassa oli. En tiedä kenenkään koskaan laittaneen siihen mukulaa. Nyt olen Lapissa, yli puolimetriä vielä lunta.

        Kyllähän nuo krookukset leviää..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tomtato. Tuo on kyllä kätevä..ei huono.
        https://www.hs.fi/ruoka/art-2000002801413.html

        Pitääköhän tuo idättää niin kuin normiperuna? No, puutarhakaupassa se selviää jos jostain sattuu noita löytämään.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Voiskin tänä kesänä koittaa kasvattaa omia tonttuja..

        Alkaa muuten ne syksyllä istutetut narsissit, tulppaanit ja krookukset jo nousta pintaan..😊

        Ja tää piha on länteen päin, ettei nää tässä ekana ylös pomppaa.. Etupihalle istutin ruusun, saa nähdä mitä se sanoo.. Jee, kesä😄👍


      • Thymallus kirjoitti:

        Pitääköhän tuo idättää niin kuin normiperuna? No, puutarhakaupassa se selviää jos jostain sattuu noita löytämään.

        Olettaisin kyllä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ja tää piha on länteen päin, ettei nää tässä ekana ylös pomppaa.. Etupihalle istutin ruusun, saa nähdä mitä se sanoo.. Jee, kesä😄👍

        Etelänpuoleisella osalla se tietysti oli. Jaa siemenestäkin vai? Linnut?


      • Thymallus kirjoitti:

        Etelänpuoleisella osalla se tietysti oli. Jaa siemenestäkin vai? Linnut?

        Taimen istutin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Taimen istutin.

        Kyllä toki, näin se ruusu, mutta palasin tuohon krookukseen.


      • Thymallus kirjoitti:

        Kyllä toki, näin se ruusu, mutta palasin tuohon krookukseen.

        Ai se, no itse asiassa mäkin sitä mietin.. Täytyy guuglettaa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai se, no itse asiassa mäkin sitä mietin.. Täytyy guuglettaa..

        Siemenestä leviäviin sipulikukkiin kuuluvat.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Siemenestä leviäviin sipulikukkiin kuuluvat.

        Ok. Nyt tiedän minkä sortin tipusia on kiittäminen niistä parista ensimmäisestä pihan krookuksesta.

        On muuten hyvä tekosyy tällaiselle laiskalle miehelle lykätä pihan ensimmäinen nurmikonleikkuu mahdollisimman pitkälle nuo nurmikosta luontaisesti putkahtavat kevään ja alkukesän kukat.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Siemenestä leviäviin sipulikukkiin kuuluvat.

        Jyrsijät voivat myös siirrellä ihan niitä sipuleitakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jyrsijät voivat myös siirrellä ihan niitä sipuleitakin.

        Kyllä varmastikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe