Sähköpyörä kiinnostaisi.
Mistä internetin syövereistä löytyisi halpa hyvä sähköpyörä?
Halvimmat sähköpyörät
23
78
Vastaukset
- Anonyymi
Sulo Vileenin huoltoasemalta.
Sähköpyörässä kannattaa satsata perusinvestointiin ja pitää varulla tavallista asiointipyörää.
Niinkuin e-autoissakin, monta on mukulakiveä vielä käännettävänä, jotta pyörää voi käyttää aina tarvittaessa.- Anonyymi
Sulo vileenitkin pärjää ;)
Minusta on tyhmää maksaa pyörästä 3 kiloa, jos kilollakin selviää. Tommosta kilon pyörää on myös kivempi käyttää kauppamatkoilla ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulo vileenitkin pärjää ;)
Minusta on tyhmää maksaa pyörästä 3 kiloa, jos kilollakin selviää. Tommosta kilon pyörää on myös kivempi käyttää kauppamatkoilla ;)Kuinka paljon kannattaa sijoittaa e-bikeen riippuu ihan siitä mikä on käyttötarkoitus. Kauppareissuun tuskin kannattaa sijoittaa yli 3k. Pitempiä ja työmatkaajoa varten tuo 3k on jo ihan ok sijoitus. Saahan tuolla rahalla toimivamman ja laadukkaammista osista kootun pyörän.
Tosin tämänhetkisessä tilanteessa kannattaa varautua siihen, että siihen ”tavalliseenkan asiointipyöräänkään” ei ole välttämättä saatavilla tarvittavia varaosia, mikäli jotain osaa hajoaa ja tulisi vaihtaa, eli melkein pitäisi olla kaksi normaaliakin pyörää jos haluaa olla varma että pyörää pääsee jatkuvasti käyttämään, mikäli se on tarpeellista.
Itselläni on tällä hetkellä kolme eri sähköavusteista pyörää käytettävissä (kaikki hieman eri käyttötarkoituksella) jotka ostettu viimeisen kahden ja puolenvuoden aikana lähtökohtaisesti harrastuskäyttöön, mutta jonkin verran lähiliikkumista on siirtynyt autosta pyöriin, mutta 90%:a liikkumisesta on aivan harrastuspohjaista, ja siitä ainakin tuntimäärällisesti yli puolet ihan maastoajoa.santtu_1975X kirjoitti:
Tosin tämänhetkisessä tilanteessa kannattaa varautua siihen, että siihen ”tavalliseenkan asiointipyöräänkään” ei ole välttämättä saatavilla tarvittavia varaosia, mikäli jotain osaa hajoaa ja tulisi vaihtaa, eli melkein pitäisi olla kaksi normaaliakin pyörää jos haluaa olla varma että pyörää pääsee jatkuvasti käyttämään, mikäli se on tarpeellista.
Itselläni on tällä hetkellä kolme eri sähköavusteista pyörää käytettävissä (kaikki hieman eri käyttötarkoituksella) jotka ostettu viimeisen kahden ja puolenvuoden aikana lähtökohtaisesti harrastuskäyttöön, mutta jonkin verran lähiliikkumista on siirtynyt autosta pyöriin, mutta 90%:a liikkumisesta on aivan harrastuspohjaista, ja siitä ainakin tuntimäärällisesti yli puolet ihan maastoajoa.Noihin kolmeen pyörään, niiden varusteisiin, ajovarusteisiin yms. on mennyt viimeisen kahden ja puolenvuoden aikana varmasti joku 11 000 - 12 000€, mutta koska kyseessä on ”aikuisen miehen” harrastus jonka kustannan ihan vain ja ainoastaan omalta pankkitililtä, niin summaa ei ole oikeastaan tarvetta edes laskea.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Noihin kolmeen pyörään, niiden varusteisiin, ajovarusteisiin yms. on mennyt viimeisen kahden ja puolenvuoden aikana varmasti joku 11 000 - 12 000€, mutta koska kyseessä on ”aikuisen miehen” harrastus jonka kustannan ihan vain ja ainoastaan omalta pankkitililtä, niin summaa ei ole oikeastaan tarvetta edes laskea.
Santulla varmaan täpäreihin on hukkunut jo pikkuinen omaisuus. Harrastukset maksaa, mutta normaalissa ajossa vrt. työmatkapyöräily tai kauppareissut pärjää halvemmallakin. Ei välttämäti Bilteman tason prutkut ole se parhain valinta, mutta pikkasen kalliimpi luokka valmis pyörissä tai sitten itse sähköistäin. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Santulla varmaan täpäreihin on hukkunut jo pikkuinen omaisuus. Harrastukset maksaa, mutta normaalissa ajossa vrt. työmatkapyöräily tai kauppareissut pärjää halvemmallakin. Ei välttämäti Bilteman tason prutkut ole se parhain valinta, mutta pikkasen kalliimpi luokka valmis pyörissä tai sitten itse sähköistäin. ;)
Tietysti pyörän käyttötarkoitus ja ympäristö pitää ottaa huomioon (sähköavusteista)pyörää valittaessa.
Itselläni tosiaan kolme eri sähköavusteista pyörää käytössäni.
On ”viimeisintä huutoa” oleva hiilikuituturunkoinen täysjoustomaastopyörä maastoajoon polkureiteille yms. (Tosin kyseisen mallin eri variaatioiden hinnaston alkupään malli, koska kyseisen mallisarjan huippuosilla varustettu malli maksaisi pelkästään pitkälti yli 8000€), sitten on etujousitetti ”sähköfätti” jolla tuli mennyt talvi ajettua, eli hankittu talvimaastoajoon sekä myös yleispyöräksi talvelle taikka pehmeässä maastossa ajamiseen.
Ja sitten on kolmantena pyöränä hieman vanhempi, etujousitettu maastopyörä, jota olen noiden kahden ”oikean maastopyörän” hankkimisen jälkeen muokannut hieman ”katumaisempaan” ajamiseen soveltuvaksi, esimerkiksi renkaat vaihtaen yms.
Esimerkiksi tuollaista täysjousto maastopyörää on aika turha hankkia mihinkään kaupassakäyntiajoon, vaikka tietysti sellainenkin ajo onnistuu, mutta kyllähän sen oikea paikka on nimenomaan maastossa.
- Anonyymi
Itse en lainkaan sisäistä tuota, paradoksaalisti vihreidenkin lobbaamaa e-fillari maniaa, joka kaiken lisäksi on kaikkea muuta kuin eko-teko ja boonuksena karhunpalvelus kansanterveydelle ja sitä kautta myös veronmaksajien kukkarolle.
*
"What E-bike Manufacturers Don't Want You To Know. Watch before buying an electric bike!"
- https://www.youtube.com/watch?v=Xn-3x4wlIVAJotenkin tuntuu että mitäköhän videolla oikein muka koitettiin sanoa sellaista mikä ei ole yleisesti tiedossa.
Piti oikein katsoa oma pyörä ja lähes kaikissa komponenteissa lukee komponentin valmista.
Moottori, akku, ohjain: Bosch
Vaihteisto: Shimano
Jarrut: Shimano
Polkimet: Shimano
Etuhaarukka/jousitus: Mastodon
Ohjaustanko ja stemmi: FSA
Vanteet: SUNringie
Renkaat: VEE TIRE
Satula: Reverse
Rungon lisäksi poljinkammet on ainoa hivenenkin isompi komponetti mistä ei löydö "merkin ulkopuolista" valmistajan nimeä.
Eli eihän tuo ole millään tavalla salainen asia että polkupyörä on kokoelma eri valmistajien osia, mistä "valmistaja/merkki" sitten joko kasaa omalla kokoonpanotehtaalla pyörän joko itse valmitamansa, taikka itse suunnittelemansa mutta toisen tahon heille yksinoikeudella valmistaman, taikka sitten jonkun runkovalmistajan "valmiin mallin".
Taikka niin että "merkki" tilaa koko homman joltain alihankkijalta joka kasaa eri osakomponentit valmiiksi pyöräksi.
Siis mietityttää mikä tuossa oli se mitä "sähköpyörävalmistajat eivät halua sinun tietävän".
Etenki isot Brändit jotka käyttävät laatuvalmistajien osia "huutavat" näitä laatuvalmistajia ja heidän komponettejään omissa mainoksissaan erittäin paljon.
- Anonyymi
e-villityksestä ja akuista tuli mieleen tämä kastomisen arvoinen dokumentti.
Likaista vihreää energiaa
https://areena.yle.fi/1-50482461
Kaikki ei olekaan niin "vihreää" kun annetaan ymmärtää.- Anonyymi
Monet noista dokumentin kaivoksista ovat olleet toiminnassa vuosikymmeniä, miksi niistä nyt on tullut muka suurempi ongelma kuin aikaisemmin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet noista dokumentin kaivoksista ovat olleet toiminnassa vuosikymmeniä, miksi niistä nyt on tullut muka suurempi ongelma kuin aikaisemmin?
Tulee huomioida missä raameissa esimerkiksi s-autoja ollaan valheellisesti, aivopesullisesti ja puolitotuuksin lobbaamassa ja pakottamassa globaalilla tasolla, esittäen ne jonkinlaisena messiaana pelastamaan autoilun aiheuttamia ympäristöongelmia.
Väärä hevonen nykymuodossaan, mutta kuitenkin sille ollaan lataamassa kaikki poliittiset ja taloudelliset panokset ja sitten onkin jo liian myöhästä muuttaa suuntaa, vaikka aidon ekologinen innovatio toisaalla syntyisikin, se tullaan torppaaman.
Vihreät etunenässä lobbaavat "loogisuudessaan" kaikkea sähköön, joka on todellisuudessa kaikkea muuta kuineko-teko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee huomioida missä raameissa esimerkiksi s-autoja ollaan valheellisesti, aivopesullisesti ja puolitotuuksin lobbaamassa ja pakottamassa globaalilla tasolla, esittäen ne jonkinlaisena messiaana pelastamaan autoilun aiheuttamia ympäristöongelmia.
Väärä hevonen nykymuodossaan, mutta kuitenkin sille ollaan lataamassa kaikki poliittiset ja taloudelliset panokset ja sitten onkin jo liian myöhästä muuttaa suuntaa, vaikka aidon ekologinen innovatio toisaalla syntyisikin, se tullaan torppaaman.
Vihreät etunenässä lobbaavat "loogisuudessaan" kaikkea sähköön, joka on todellisuudessa kaikkea muuta kuineko-teko.Juuri näin. Auton pakoputken saasteet vain muuttavat muotoa ja sijaintia "patteriautojen" kohdalla. Täysin päästötöntä ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Auton pakoputken saasteet vain muuttavat muotoa ja sijaintia "patteriautojen" kohdalla. Täysin päästötöntä ei ole olemassakaan.
Polttarissa saasteista "vain" 70% tulee pakoputkesta ja loput renkaista ja jarruista.
S-auto saastuttaa samalla tavalla ajossa, jarrujen osalta ehkä vähemmän, mutta renkaidensa ja bitumin kulutuksen osalta enempi suuremman painonsa vuoksi.
Eli varsinaisen ajosuoritteen aikana s-auto aiheuttaa vastaavat noin 30% samoista ilmasaasteista kuin polttarikin, eli se ei todellaan ole paikallisesti 0-päästöinen edes ajossa, kuten valheellisesti lobbaillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttarissa saasteista "vain" 70% tulee pakoputkesta ja loput renkaista ja jarruista.
S-auto saastuttaa samalla tavalla ajossa, jarrujen osalta ehkä vähemmän, mutta renkaidensa ja bitumin kulutuksen osalta enempi suuremman painonsa vuoksi.
Eli varsinaisen ajosuoritteen aikana s-auto aiheuttaa vastaavat noin 30% samoista ilmasaasteista kuin polttarikin, eli se ei todellaan ole paikallisesti 0-päästöinen edes ajossa, kuten valheellisesti lobbaillaan.Niin mutta haisee vähemmän pahalle. Polkuoyöräilijän haistelukulmasta haisteltuna. Tok keväällä pöllyttävät hiekkaa ja bitumia polttomoottorin tavall
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttarissa saasteista "vain" 70% tulee pakoputkesta ja loput renkaista ja jarruista.
S-auto saastuttaa samalla tavalla ajossa, jarrujen osalta ehkä vähemmän, mutta renkaidensa ja bitumin kulutuksen osalta enempi suuremman painonsa vuoksi.
Eli varsinaisen ajosuoritteen aikana s-auto aiheuttaa vastaavat noin 30% samoista ilmasaasteista kuin polttarikin, eli se ei todellaan ole paikallisesti 0-päästöinen edes ajossa, kuten valheellisesti lobbaillaan.S-auton osalta valtaosa saasteista tulee valmistusvaiheessa. Ne pitää huomioida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
S-auton osalta valtaosa saasteista tulee valmistusvaiheessa. Ne pitää huomioida.
Tässä on yhdenlainen vertailu. Ei tuokaan täysin "aukoton" ole mutta antaa osviittaa.
Onko sähköauto oikeasti polttomoottoriautoa puhtaampi?
https://tekniikanmaailma.fi/onko-sahkoauto-oikeasti-polttomoottoriautoa-puhtaampi-volvon-elinkaaritutkimus-paljastaa-erot-xc40-mallien-kokonaispaastoissa/
- Anonyymi
On suhteellista. Mikä on sitten halpa? Toiselle 2 500 € on halpa ja toiselle se on kallis.
- Anonyymi
Internetin syövereistä voi kaivaa ja tilata osat sähköpyörään ja rakentaa itse. Kannattaa tilata Euroopasta.
- Anonyymi
Se pyörä josta meinaat rakentaa sähkiksen on sitten oltava laadultaan hyvä ja jarrujen on oltava kunnossa. Jos keskiökasetti pragaa niin hyvä yritys on pilalla.
- Anonyymi
Fillaritorilta tai poliisihuutokaupasta käytetyt. Uutena Biltema taitaa olla halvin Suomi-takuulla reilusti alle tonnin hintaluokassa. Verkkokaupassa on GZR merkki joskus ollut melko edullinen mutta näyttää siltä että ovat nostaneet hintoja sielläkin.
Seuraava askel sitten uusien osalta karvalakkimallin Shimano tai Bosch -keskimoottoreilla varustetut pyörät joiden alkaen hinnat noin 1500-1800€. Bosch hieman arvokkaampi perusmalleissakin.
Itse rakentamalla selviää muutamalla satasella jos tilaa Kiinasta osat ja kierrätyskeskuksesta tai lavalta joku ehjärunkoinen luomupyörän raato aihioksi. Halvoissa Kiinan akuissa on korkeampi tulipaloriski eivätkä Kiinan akkukennot ole yhtä laadukkaita kuin japanilaiset tai etelä korealaiset merkkivalmistajien tuotteet.- Anonyymi
Tilasin moottorin E-bike Solution putiikista Saksasta. Tulee huomenna.
Tämänhetkisessä markkinatilanteessa on se ongelma, kun nuo "perinteiset" pyörämerkit eivät saa etenkään noita sähköavusteisia pyöriään valmistettua kysyntää vastaavaa määrää, niin markkinoille on rantautunut tuon sähköavusteisten pyörien maailmanlaajuisen buumin innoittamana runsas joukko uusia valmistajia/yrittäjiä joilla ei välttämättä ole edes tarkoituskaan rakentaa laadukkaita pyöriä eikä vuosia kestävää liiketoimintaa, vaan myydään "ei niin hyvälaatuisia" sähköpyöriä asiakkaille jotka eivät oikeasti osaa ostettaessa arvioida pyörän kokonaisuutta tarpeelisin määrin vaan sitten pettyvät laaduttomiin komponentteihin ja ominaisuuksiin ja kertovat ettei sähköavusteisista pyöristä ole mihinkään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133698Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272760Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2622631Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51865- 2151376
- 721200
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1551016Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30953Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2807