kuin paljon myyjän ikä vaikuttaa ostamisessasi?

Anonyymi

on liikkeitä joissa keski.ikä on 25v tai alle...

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nämä uudet "paremmat autokaupat" jätän suosiolla väliin, mutta merkkiedustusliikkeissä myyjän ikä on itselle aika merkityksetön. Ei kunnossa olevaa autoa tarvitse erityisesti myydä merkonomitaktiikoilla ja nykyisin vaihtoauton hyvityshinnassa aika harvoin yritetään vedättää. Jos ei itsellä ole selkeää kuvaa, kannattaa tehdä vertailu muutaman liikkeen välillä.

    • Anonyymi

      En juurikaan osta paljon ajettuja autoja.
      Jos myyjä kuitenkin on nuorehko, jolla ei kenties ole kokemusta, ei tämä häiritse minua, koska usein tiedän myynnissä olevista autoista enemmän kuin niiden myyjät.
      Miksi?
      1.500.000 km vuodesta 1976.

    • Anonyymi

      Oletko ostamassa myyjää vai autoa, mitä väliä?

      Mitä se vaikuttaa jos auto on juuri haluamasi, ihmeellinen asenne??

    • Juuri niin! Tätä olen minä ja moni muu vuosikausia täällä väsymiseen saakka yrittänyt selittää.
      Ei myyjän iällä, eikä auton ostopaikalla ole mitään väliä, jos olet mielestäsi löytänyt sen oikean!
      Suomen laki koskee kaikkia, mutta kaikki autonromujen ostajat eivät mitenkään tunnu ymmärtävän mitä tarkoitetaan "Kuluttajansuojalain hengellä".
      Tämän lain tarkoitus ei vastoin yleistä käsitystä ole se, että myyjä korjaa loppuunajettujen romujen kaikki viat omaan piikkiin.
      Kysymys on vain auton mahdollisista piilovioista, joita ostaja ei huolellisellakaan läpikäynnillä ole voinut havaita. Piilovian olemassaolo on yksiselitteisesti näytettävä myyjälle toteen, eikä myyjä siinäkään tapauksessa maksa koko korjausta, koska auton katsotaan tulevan korjauksen jälkeen tulleen parempaan kuntoon.
      Se, että ostettu auto viikon kuluttua hajoaa, ei pidetä Kuluttajansuojalain tarkoittamana virheenä, eivätkä autojen myyjät siitä syystä paljon näitä valituksia kuuntele. Auto kun on ostettu siinä kunnossa ja niine varuisteineen ja vikoineen joka sillä ostohetkellä on.
      Kohta joku palsta tietäjä alkaa taas selittää, että minä, muka tässä asiassa olen väärässä!

      • Anonyymi

        Puhut puhdasta sontaa ja tiedät sen itsekin.


      • Anonyymi

        "... eikä auton ostopaikalla ole mitään väliä..."

        Mutta kun sillä on väliä.
        Jotkut liikkeet haistattaa pitkät "Kuluttajasuojalain hengellä." Eivät noudata kuluttajaneuvonnan suosituksia tai kuluttajariitalautakunnan päätöstä jonka odottelussa menee ikuisuus.
        Voi niitä piilovikoja olla kalliissakin autossa.


    • Anonyymi

      Volvolla se ei ole ongelma

      myyjät poistuu ja kivijalkakaupat

      • Anonyymi

        Ei ne mihinkään poistu, eikä kaupat . Mitä tietämätön työtön , rahaton vinkuu ja puuttuu asioihin joista ei mitään todellakaan tajua.?


    • Arvasin oikein!

      Löytyihän sieltä taas joku, joka luulee mielipiteillään olevansa lain yläpuolella
      ja luulee lisäksi, että joku häntä uskoo!
      Jos sanoo näin, on tapana, että perustelee näkemyksensä!
      Onnea kuitenkin valitsemallasi tiellä!

      Onneksi minun ei itse tarvitse missään olla riitelemässä niistä autonromuista ja niissä olevista vioista viikon jälkeen kaupasta!
      18 aikaisempaa autoani ovat keskimäärinkin olleet 5-6 vuoden ikäisiä, osin jopa niin, ettei niitä ole tarvinnut edes leimauttaa.
      Olen myös aikaisemmin sanonut, että ostakaa kalliimpia autoja vaikka pidemmällä maksuajalla - 60 kk - käyttäkää siis pienet rahanne osamaksueriin, eikä korjauksiin.
      Pitkän maksuajan saa jokainen, jolla on vakituinen työpaikka ja raha-asiat kunnossa.
      Alle € 5.000,- maksava käytetty auto on aina riski, isompi tai pienempi.
      € 10.000,- molemmin puolin alkaa löytyä kunnollista.
      Ketjun aloittajalle toistan, ettei automyyjän iän pitäisi vaikuttaa ostokseen, koska ollaan autoa eikä myyjää ostamassa.
      Myyjä ei ole syypää ostetussa autossa nopeasti ilmenevistä vioista, ostajan on vain itse ennen kauppaa kyettävä löytämään ne ja ymmärrettävä jättää ne pahimmat romukasat liikkeeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      258
      5434
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3184
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2832
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2269
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      82
      2086
    6. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      48
      1876
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1675
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1647
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      253
      1494
    Aihe