Hei! Tein värinpoiston hennasta ja nyt tukka on ihana porkkana/valkonen juuri. Nyt ois tarkotus värjätä intensiivisen punaisella (hieman tummempi punainen siis) pääle, mutta kuinka hyvin tuo oranssi tulee paistamaan läpi vai peittyykö se hyvin? Kandeeko tehä vielä yks värinpoisto?
Värinpoiston jälkeen punaiseen
1
64
Vastaukset
- Anonyymi
Sinullahan on ihan samanlainen systeemi kuin itselläni! Olen muutaman vuoden värjännyt harvakseltaan siten, että ensin värinpoisto ja värjäyksenä hennaus. Tuoreena väri on porkkananpunainen, mutta hapettuu ajan myötä vähän luonnollisemman väriseksi. Olen antanut tyvikasvun kasvaa pitkäksi säästääkseni hiuksia turhilta käsittelyiltä. Itselläni henna ei juurikaan haalene, vaikka jossain niin väitetään.
Tilasin netistä kirkkaan punaisen suoravärin, mutta se oli liikkeestä loppu, joten päädyin entiseen hennaukseen. Ajatuksenani oli kokeilla ensin suoravärillä reippaampaa väriä, ja hennata myöhemmin, kun suoraväri olisi ollut poistunut, mutta nyt suunnitelma siis raukesi. Kokeilut jäävät tulevaisuuteen.
Kasvivärit eivät välttämättä lähde värinpoistolla pois kokonaan. Jokainen hapettava käsittely vaurioittaa hiusta, joten en suosittele toistamaan käsittelyä. Lopputulos on todennäköisesti sama, hennajämät pysyvät. Itselläni yksi värinpoistoista oli liian kauan päässä, ja hiukseni olivat kuin variksen pesä, sormet eivät menneet pestessä läpi. Runsaalla hoitoaineen käytöllä olen saanut pidettyä hiukset päässäni, ei tarvinnut turvautua saksiin...
Muistaakseni kasviväreihin ei suositella värinpoistoa. Niissä voi olla epäpuhtautena metalleja, jolloin ne voivat reagoida ikävästi vetyperoksidiin. Ja ainakaan indigo ei lähde värinpoistolla. Sen väri vain muuttuu sinisestä vihreäksi. Kasviväreissä ei aina voi olla varma, onko pakkauksessa sitä, mitä väitetään olevan. Etenkin jos ostopaikka on jokin epämääräisempi (itse ostin aiemmin hennaa etnisistä kaupoista).
Oman logiikkani mukaan oranssin pohjan ei pitäisi haitata kirkkaan punaiseksi värjäämistä. Todennäköisesti keltaisen ja oranssin välille tulee pieni väriero. Värieroja saattaa aiheuttaa myös hiuksen vaurioituminen lukuisissa käsittelyissä. Eli lopputuloksen näkee vain kokeilemalla. Ja erilaisten ja väristen väripigmenttien tarttuvuudessa on eroja. Tästä syystä itse olisin halunnut kokeilla kirkasta punaista. Todistetusti punainen tarttuu hiuksiini, etenkin henna, ja koska oranssi väri jää pohjalle, ei voi edes kokeilla vaikkapa sinistä tai vihreää, ne eivät pysyisi puhtaina. Jäljelle jäävät vaihtoehdot ovat punainen ja ruskea. Musta ei itselleni käy, koska olen niin ohuthiuksinen, väri on liian raju.
Mutta noin periaatteessa kaupan tavallisia hiusvärejä ja kasvivärikäsittelyitä voi tehdä päällekkäin, suurin ongelma taitaa olla nimenomaan värinpoisto. Kaiken tekee tietysti myös omalla riskillä. Tuskin hennaa on edes tarkoitettu käytettäväksi värinpoiston kanssa. Oma hiukseni tummuu liikaa pelkällä hennalla, jolloin juurikasvu on liian nude ja kaljun näköinen. Siitä syystä olen käyttänyt värinpoistoa. Nyt juurikasvuni on tummempi kuin värinpoistettu hius hennaus, ja näyttää siten järkevämmältä, enkä ole riippuvainen tiheistä värjäyksistä. Itselleni tämä vaihtoehto on helpompi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256