Värinpoiston jälkeen punaiseen

Anonyymi

Hei! Tein värinpoiston hennasta ja nyt tukka on ihana porkkana/valkonen juuri. Nyt ois tarkotus värjätä intensiivisen punaisella (hieman tummempi punainen siis) pääle, mutta kuinka hyvin tuo oranssi tulee paistamaan läpi vai peittyykö se hyvin? Kandeeko tehä vielä yks värinpoisto?

1

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinullahan on ihan samanlainen systeemi kuin itselläni! Olen muutaman vuoden värjännyt harvakseltaan siten, että ensin värinpoisto ja värjäyksenä hennaus. Tuoreena väri on porkkananpunainen, mutta hapettuu ajan myötä vähän luonnollisemman väriseksi. Olen antanut tyvikasvun kasvaa pitkäksi säästääkseni hiuksia turhilta käsittelyiltä. Itselläni henna ei juurikaan haalene, vaikka jossain niin väitetään.

      Tilasin netistä kirkkaan punaisen suoravärin, mutta se oli liikkeestä loppu, joten päädyin entiseen hennaukseen. Ajatuksenani oli kokeilla ensin suoravärillä reippaampaa väriä, ja hennata myöhemmin, kun suoraväri olisi ollut poistunut, mutta nyt suunnitelma siis raukesi. Kokeilut jäävät tulevaisuuteen.

      Kasvivärit eivät välttämättä lähde värinpoistolla pois kokonaan. Jokainen hapettava käsittely vaurioittaa hiusta, joten en suosittele toistamaan käsittelyä. Lopputulos on todennäköisesti sama, hennajämät pysyvät. Itselläni yksi värinpoistoista oli liian kauan päässä, ja hiukseni olivat kuin variksen pesä, sormet eivät menneet pestessä läpi. Runsaalla hoitoaineen käytöllä olen saanut pidettyä hiukset päässäni, ei tarvinnut turvautua saksiin...

      Muistaakseni kasviväreihin ei suositella värinpoistoa. Niissä voi olla epäpuhtautena metalleja, jolloin ne voivat reagoida ikävästi vetyperoksidiin. Ja ainakaan indigo ei lähde värinpoistolla. Sen väri vain muuttuu sinisestä vihreäksi. Kasviväreissä ei aina voi olla varma, onko pakkauksessa sitä, mitä väitetään olevan. Etenkin jos ostopaikka on jokin epämääräisempi (itse ostin aiemmin hennaa etnisistä kaupoista).

      Oman logiikkani mukaan oranssin pohjan ei pitäisi haitata kirkkaan punaiseksi värjäämistä. Todennäköisesti keltaisen ja oranssin välille tulee pieni väriero. Värieroja saattaa aiheuttaa myös hiuksen vaurioituminen lukuisissa käsittelyissä. Eli lopputuloksen näkee vain kokeilemalla. Ja erilaisten ja väristen väripigmenttien tarttuvuudessa on eroja. Tästä syystä itse olisin halunnut kokeilla kirkasta punaista. Todistetusti punainen tarttuu hiuksiini, etenkin henna, ja koska oranssi väri jää pohjalle, ei voi edes kokeilla vaikkapa sinistä tai vihreää, ne eivät pysyisi puhtaina. Jäljelle jäävät vaihtoehdot ovat punainen ja ruskea. Musta ei itselleni käy, koska olen niin ohuthiuksinen, väri on liian raju.

      Mutta noin periaatteessa kaupan tavallisia hiusvärejä ja kasvivärikäsittelyitä voi tehdä päällekkäin, suurin ongelma taitaa olla nimenomaan värinpoisto. Kaiken tekee tietysti myös omalla riskillä. Tuskin hennaa on edes tarkoitettu käytettäväksi värinpoiston kanssa. Oma hiukseni tummuu liikaa pelkällä hennalla, jolloin juurikasvu on liian nude ja kaljun näköinen. Siitä syystä olen käyttänyt värinpoistoa. Nyt juurikasvuni on tummempi kuin värinpoistettu hius hennaus, ja näyttää siten järkevämmältä, enkä ole riippuvainen tiheistä värjäyksistä. Itselleni tämä vaihtoehto on helpompi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe