Kuinka vanha pyörä on Tunturi pop?

Anonyymi

Kävin tuossa viikonloppuna tyhjäämässä remontoitavaa ulkorakennustani jonne olen kerännyt jo yli 50vuotta tavaraa ja sielä välikatolla oli sininen Tunturi pop miestenpyörä jota en muista kun ollut sielä varmaan niin kauan tai sitten jonkun jo kuolleen perheenjäsenen sinne viemä. Pyörän takaheijastin on kiinni tarakassa eikä lokasuojassa joten tuskin on ennen 1970lukua tehty🤔 niissähän on lokasuojassa se heijastin? Pyörässä on sarvien kummassakin päässä pienet heijastimet ja alkuperäinen soittikello. Pyörän lokasuojat, sarvet, tarakka ja etuhaarukka on kromattu Paljoa en osaa nyt tässä sitä kuvailla. Minkäköhän ikäinen pyörä olisi kyseessä?

11

4320

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Se mun löytämä pyörä on täysin samanlainen kuin tuo, mutta tosiaan takaheijastin tai valo tarakassa ja lokasuojassa lukee isolla TUNTURI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se mun löytämä pyörä on täysin samanlainen kuin tuo, mutta tosiaan takaheijastin tai valo tarakassa ja lokasuojassa lukee isolla TUNTURI.

Tuo on kestävä perusfillari ja jos se kunnostusta kaipaa, niin tulee vielä edulliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin, pieni lisäys, tuo voisi olla 60-luvun lopuppupuolen malleja tai 70-luvun alusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin, pieni lisäys, tuo voisi olla 60-luvun lopuppupuolen malleja tai 70-luvun alusta.

Teippaukset ja väritys viittaisi enemmänkin 1970-luvun loppuun tai 1980-luvun alkuun. Näyttäisi olevan vielä neliskanttinen takavalo, muistaakseni vanhemmissa 60-lukulaisissa oli pyöreä heijastin/valo takana.

• Anonyymi

Mun pyörä saattaa olla samanlainen ku se aloittajan. Mulla vain vaihdettiin etuhaarukka kun meni rikki muutama vuosi sitten eli jos ajoon haluaa sellaisen ja on alkuperäinen etuhaarukka niin kannattaa tarkastaa miten se voi kun se mun pyörän etuhaarukka ei vikaa olisi ennen poikkimenoa näyttänyt, mutta pyöräliikkeessä keväthuollon yhteydessä vika huomattiin.

• Anonyymi

Aloittajan pyörä on 80-luvun alusta. Näihin aikoihin Tunturi siirsi heijastimen tarakkaan. Pop-mallien valmistua loppui 80-luvun lopulla.

• Anonyymi

Jep, -takaheijastin tarakassa kertoo Popin olevan niitä viimeisimpiä malleja,.. -itselläni on kaksi ’70-luvun Pop’pia, —tuo olikin juuri minus kiinnostanut tieto, että kuinka pitkään niitä valmistettiin, -eli loppui siis ’80-luvun lopulla,.. -vaan koskapa mallinimi ”Pop” syntyi,.. -joskusko ’60-luvulla, vaiko ’70-luvulla ?

• Anonyymi

Kyllä, 80-luvun yksilö on kyseessä. Tuo on hyvä ja kestävä pyörä kunhan muistaa tehdä perusteellisen huollon aika ajoin vaseliinia säästelemättä.

• Anonyymi

Vaseliinit sisäkumeihin, sitähän aina tarkoitat. Etkö koskaan itse kyllästy typeriin juttuihisi? Eikö perheesi ja tuttavasi kyllästy juttuihisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaseliinit sisäkumeihin, sitähän aina tarkoitat. Etkö koskaan itse kyllästy typeriin juttuihisi? Eikö perheesi ja tuttavasi kyllästy juttuihisi?

Oletko aina noin kärttyisä ja epäystävällinen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1483
    2. 209
      1438
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      970
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      959
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      50
      737
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      725
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      4
      673
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      53
      672
    9. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      40
      656
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      34
      650
    Aihe