Oman mielensä vanki.

Anonyymi

Kaikki mun harhaluuloni tuntuvat todellisilta. En enään tiedä mitä teen.

28

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko ajatellut että lääkityksestä voisi olla apua?

    • Anonyymi

      Joku vastasi aloitukseen heti jo kolmen minuutin kuluttua aloituksesta.

      On ollut aika nopeaa reagointia.

      Onkohan aloittaja sittenkin trolli, joka vastailee itse heti tekemäänsä viestiketjuun?

      • Anonyymi

        Sori vaan mutta mulla on netti auki.Kaikilla ei ole älypuhelinta.


    • Anonyymi

      Yksi vastaaja siis ainakin haluaa kontrolloida palstan tämänhetkistä trollitilannetta. Montako liikkeellä? En tiedä. Minusta olisi kiinnostavaa tietää enemmän aloittajan tilanteesta ja fiiliksistä ennen kuin vastaan. Mutta joku toinen vastaaja (tai ap. itse) näköjään haluaa aloittaa keskustelun psyykeen vaikuttavien kemikaalien hyödyistä ja haitoista. En tiedä jaksanko siihen keskusteluun juuri nyt lähteä. Oma mielipiteeni kuitenkin on että reseptihuumeet eivät auta mielen ongelmiin. Jos harhat olisivat neurologisesta sairaudesta johtuvia niihin voisi auttaa jokin oikea lääke, mutta sen määräisi sitten neurologian erikoislääkäri, ei psykiatri.

      • Anonyymi

        Mutta jaksoit sitten kuitenki XD

        Ap:lle Lääkkeet voist tietysti olla yksi hyvinkin varteen otettava vaihtoehto. Mikäli kaikki muut konstit alkaa olla jo käyty. En tiedä onko paikkakunnallasi vertaisryhmiä jne?


    • Anonyymi

      ...Aidassa portti...ja portissa salpa...avaa siis salpa...ja ulos portista käy...

    • Anonyymi

      Minä en ole puhunut mistään huumeista vaan psyykelääkkeistä joita määrätään esim skitsofreniaan tai psykoosiin jossa harhoja kuullaan ja nähdään.

      • Anonyymi

        Huumeet ovat kiellettyjä psykoaktiivisia aineita. Lääkkeiden ja huumeiden välinen ero on juridinen, ei lääketieteellinen. Tosin neurolepteja ei huumeiksi tulla koskaan luokittelemaan, koska huumeen yksi edellytys on, että sille olisi vapaaehtoisia käyttäjiä. Niiden teho "skitsofreniaan" on lääkekokeiden perusteella PANSS-skaalalla aika heikko itse asiassa, ne laskevat "oireita" eli vaikka vääriä uskomuksia, yhteistyökyvyttömyyttä, vähäistä puheliaisuutta ja muita epäkohteliaisuuden ja huonon vuorovaikutusuhteen ilmentymiä "peräti" 23 % keskimäärin eli aavistuksen yli minimaalisen vasteen, 20 % verran. Niiden vaikuttavin "vaste" on siinä, miten ilmiömäisen nopeasti ne saavat potilaan näyttämään aivovammaiselta tuhotessaan ihmisen perustoimintoja, kuten normaalia elehtimistä, tunnesäätelyä, motoriikkaa jne. Ne vähentävät dopamiinin vaikutusta elimistössä ainakin väliaikaisesti ja siten toimivat päin vastoin, kuin monet huumeet, jotka lisäävät mielihyvää ja elinvoimaa tuottavan välittäjäaineen määrää elimistössä. Siksi niitä ei käytetä huumeina, koska huumeille on sentään kysyntää käyttäjien keskuudessa. Ihme-eliksiiri joka tuottaa aivovamman ja tappaa luovuuden ja elinvoiman sekä seksuaalisuuden on ihme lähinnä niiden näkökulmasta, jotka pitävät noita ominaisuuksia muissa ihmisissä häiritsevänä piirteenä.


    • Anonyymi

      Voi valita että haluaako vooda paremmin tai kärsiä. Sitten kun on saanut tämän päätöksen tehtyä niin lääkäri auttaa tai sittenkärsii myös loppu elämänsä. Jokainen normaali osaa toimia näin vaisto maisesti mutta hullulla on hullun ajatukset eikä hullu sitä tiedä.

      • Anonyymi

        Tästä tuli siis reseptihuumeiden promoketju. Huoh:(
        Jatkakaa vaan keskenänne.


    • Anonyymi

      Ovat ne todellisia vailla taivastenvaltakuntaa. Totakai ne ovat, syöjättäret ja metsänpeikot. Ne ovat Jumalan tarjoukset hyljänneiden ikiomaisuutta.

    • Anonyymi

      Tiedostat kuitenkin, että ne ovat harhaluuloja joten eipä siinä mitään.

      • Anonyymi

        Ihan kiusallani: mistä SINÄ tiedät, mikä on toisella harhaluulo ja mikä ei?

        Minulla (en siis ole ap.) ei ole koskaan sanottu olevan mitään harhoja, eikä minulla ole sellaista diagnoosia joka siihen viittaisi, mutta ihan vaan kiinnostaa tietää. Minua nimittäin ärsyttää, kun aina potkitaan päähän niitä joilla on hieman erikoisia kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiusallani: mistä SINÄ tiedät, mikä on toisella harhaluulo ja mikä ei?

        Minulla (en siis ole ap.) ei ole koskaan sanottu olevan mitään harhoja, eikä minulla ole sellaista diagnoosia joka siihen viittaisi, mutta ihan vaan kiinnostaa tietää. Minua nimittäin ärsyttää, kun aina potkitaan päähän niitä joilla on hieman erikoisia kokemuksia.

        Okso sillon sanasmuoto jotain. "Kaikki mikä on totta onkin harhaluuloa. Mitä teen?"


    • Anonyymi

      Riippuu mikä on harhaluulo.Itse sain kerran diagnoosin psykoosipiirteisestä persoonallisuudesta koska sanoin lääkärille etten usko että musta on työelämään.Lääkäri piti tätä harhaluulona. No olen ollut tämän diagnoosin jälkeen työkyvyttömyyseläkkeellä vaikka tämä sama psykiatrian erikoislääkäri sanoi minun olevan väärässä. Olen keski-ikäinen ja työelämässä en ole ollut.

      • Anonyymi

        Joopa sen joo, ei kaikki ole harhaluuloja esim. Ku on näyttöä tapahtuneista asioista. Mutta kyllähän mieliala laskee pahoista tapahtuneista asioista ja nöyryyttämisestä. En toivo kellekkää tällaista


      • Anonyymi

        sinun kirjoituksista huomaa että olet nököttäny koko elämäs kotona raukka ja hakkaat viestiä suomi 24 jään . eikö mitää ole tehtävissä että pääsisit elämän syrjään kiinni ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinun kirjoituksista huomaa että olet nököttäny koko elämäs kotona raukka ja hakkaat viestiä suomi 24 jään . eikö mitää ole tehtävissä että pääsisit elämän syrjään kiinni ?

        Tarkoitatko mua?Jos haluat niin voin laittaa kaikki koulutukseni päivämäärineen tänne jos haluat ja niitä sitten riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinun kirjoituksista huomaa että olet nököttäny koko elämäs kotona raukka ja hakkaat viestiä suomi 24 jään . eikö mitää ole tehtävissä että pääsisit elämän syrjään kiinni ?

        Huomaan että sinulle elämä tarkoittaa samaan kuin palkkatyö. Myös työkyvyttömyyseläkkeellä olo voi tarkoittaa elämää ja elämästä nauttimista. Mä tein 7 vuoden aikana ilmaseksi samoja töitä kuin he joille maksetaan kunnon palkaa.Mä sain siitä samasta työstä 9 e /päivä.Eli 9 e vastaan 2000 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko mua?Jos haluat niin voin laittaa kaikki koulutukseni päivämäärineen tänne jos haluat ja niitä sitten riittää.

        tiedän kyllä että pyrit koko ajan johonkin opiskelemaan ja muuta höpsötystä . mutta et vaan saa mitään työtä ota ne lääkkeet niin voit joskus älytä mitä elämä oikeesti on . töissä on kivaa ja saa rahaa jolla voi hankkia lisää kivaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan että sinulle elämä tarkoittaa samaan kuin palkkatyö. Myös työkyvyttömyyseläkkeellä olo voi tarkoittaa elämää ja elämästä nauttimista. Mä tein 7 vuoden aikana ilmaseksi samoja töitä kuin he joille maksetaan kunnon palkaa.Mä sain siitä samasta työstä 9 e /päivä.Eli 9 e vastaan 2000 e.

        no tiedät sä että olet pipo pimeä ja älyä nolla .miten siitä voi mitään maksaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän kyllä että pyrit koko ajan johonkin opiskelemaan ja muuta höpsötystä . mutta et vaan saa mitään työtä ota ne lääkkeet niin voit joskus älytä mitä elämä oikeesti on . töissä on kivaa ja saa rahaa jolla voi hankkia lisää kivaa .

        En ole tuo jolle vastasit ja jolle ilkeilevän kommenttisi ilmeisesti tarkoitit, mutta lopeta hölmöily ja ala keskustella oikeasti aloituksen aiheesta. Onko sinulla mitään mielipidettä, jonka kykenisit ilmaisemaan asiallisesti, henkilöön käymättä ja hyviä käytöstapoja noudattaen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tuo jolle vastasit ja jolle ilkeilevän kommenttisi ilmeisesti tarkoitit, mutta lopeta hölmöily ja ala keskustella oikeasti aloituksen aiheesta. Onko sinulla mitään mielipidettä, jonka kykenisit ilmaisemaan asiallisesti, henkilöön käymättä ja hyviä käytöstapoja noudattaen?

        "pyrit koko ajan johonkin opiskelemaan ja muuta höpsötystä . mutta et vaan saa mitään työtä ota ne lääkkeet "

        Ja tähän netiketin vastaiseen, ilkeilevään provokaatioosi voisin vielä todeta että tutkimusten mukaan voimakkaiden psyykenlääkkeiden (SSRI-lääkkeet ja neuroleptit) pitkäaikaiskäyttö heikentää työkykyä. Lääkkeistä saattaa olla hieman hyötyä akuutissa vaiheessa (ei kaikkien kohdalla silloinkaan), mutta mitä pitempään käyttää sitä suuremmaksi käyvät haitat, ja työkyky laskee. Se että masennuksesta johtuvat työkyvyttömyyseläkkeet lisääntyvät koko ajan johtuu pääosin SSRI-lääkkeistä. Psykoosidiagnoosin saaneiden työkyky ei palaudu koskaan koska saavat "elinikäisen diagnoosin" ja "elinikäisen neuroleptilääkityksen". Ilman tätä "hoitoa" he voisivat mainiosti kuntoutua työelämään(kin).

        Tätä linkkiä voisi trollikin vilkaista, niin viisastuu:

        https://www.youtube.com/watch?v=sd0IW_MqJvA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tuo jolle vastasit ja jolle ilkeilevän kommenttisi ilmeisesti tarkoitit, mutta lopeta hölmöily ja ala keskustella oikeasti aloituksen aiheesta. Onko sinulla mitään mielipidettä, jonka kykenisit ilmaisemaan asiallisesti, henkilöön käymättä ja hyviä käytöstapoja noudattaen?

        hehe sokeekin sen erottaa että täsä on kaksi keskusteliaa minä ja sitte sinä jokavastailet omiin viesteihis ja se jos mikä on vähä älyisuuden varma merkki .


    • Anonyymi

      netiketin ?? ootko keksiny jonkun uuden kuuppa himmee taudin ?

    • Anonyymi

      Sinun pitää keskittyä siihen mitä on tässä ja nyt. Tehdä ero itsesi ja ajatustesi (tai tunteidesi) välillä. Itse on se joka näkee tapahtumat ja se on jotain muuta kuin mitä nähdään. Mielikuvamme itsestämme on aina todella puutteellinen, ja muuttuu koko ajan. Todellinen itse ei kuitenkaan muutu. Tästä voit kuunnella lisää yotubesta esim. Echart Tollen puheista tai Mooji ukkelin puheista jotka on hyvin suosittuja henkisen vapautumisen saralla. Vapautuminen nimenomaan harhoista nykyhetkeen ja todellisuuteen. Suosittelen 1000%.

      Tai jos on liiaksi karannut käsistä ja pukkaa ahdistusta kympillä päälle, niin myös lääkäri ja lääke voi hyvinkin auttaa ja jopa täysin korjata asian.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe