Suutunko turhasta

Anonyymi

Miehelläni on kaksi lasta edellisestä suhteestaan jotka ovat vuoro viikonlopuin meillä. No aiemmin viikolla heidän äitinsä ilmoitti että toinen lapsista oli kipeänä ja olivat käyneet korona testissä, testi näytti negatiivista mutta sovimme silti miehen kanssa että lapset eivät silti tänne tule jos poika on vielä kipeä. No heidän äitinsä oli kai ilmoittanut sitten torstaina että poika on terve ja mieheni haki lapset tänne. Itse kotiin tultuani kuitenki saan huomata että toinen on vielä täydessä flunssassa ja toisella on alkamassa.

Olenko nyt siis täysin kohtuuton jos kilahdan miehelleni siitä että lapset ovat täällä? Olen itse se joka aina saa kaikki pöpöt ja tartunnat ja tämähän tarkoittaa näinä aikoina sitä että kun saan heiltä flunssan niin joudun jäämään sairaana karanteeniin ja käymään testissä. Ja kun asiasta oltiin sovittu mutta sitten silti käy näin.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lapset ovat teillä vuoroviikonlopuin.
      Missä he ovat kuukauden 24 päivinä? Hoitokodissa? Äitinsä luona? Isovanhemmilla? Missä?

      Jos isä saa lapsensa luokseen vain maximi 6 päivää kuukaudessa, se on aivan liian vähän!!
      Tee kaikkesi että isä saa lapsensa luokseen vähintään puoleksi kuukaudeksi! Silloin teillä on niin paljon paremmat mahdollisuudet vaikuttaa lastensa hyvinvointiin. Tai mikä parasta , jospa isä voisi vaikuttaa siten että saisi lapsensa täysiaikaisesti luokseen.
      Silloinhan lapset voisivat viettää nuo 6 päivää kuukaudessa jakaen ne isovanhempien, äitinsä ( mikäli on yhä kuvioissa mukana), kavereidensa kanssa.

      Siihen loppuu ongelmat. Eikä sinun tarvisisi huolehtia onko lasten nuha koronaa vai muuta.

      • Anonyymi

        Lapset asuvat äidillään toisella paikkakunnalla eivätkä lapset näin ollen voi olla meillä useammin koulujen takia. Viettävät kyllä enemmän aikaa meillä kesälomillaan ja ovat kaikki pidemmät pyhät ja vapaat meillä.

        Eikä ongelma ole se että tarvisi miettiä onko heillä korona vai normi flunssa, ensimmäinen sairastelija kun kävi testissä joka oli nega. Mutta kun tässä maailman tilanteessa kun korona jyllää, niin ei sillä ole väliä saanko itse normi flunssan vai koronan kun joka tapauksessa joudun olemaan töistä poissa jos saan itse flunssan, ja olemaan karanteenissa kunnes oma testini näyttää negaa ja olen itse täysin terve koska edes pienessä nuhassa ei meillä ole asiaa töihin.


    • Anonyymi

      Oikeus sinulla kyllä mielestäni on olla tilanteeseen tyytymätön, jos olitte jo toisin sopineet, mutta eiköhän ainakin aluksi voisi koittaa ihan rauhallisesti vielä puhua miehesi kanssa.

    • Anonyymi

      Miehen kuuluu hoitaa lapsensa vuorollaan ja sinun kuuluu sopeutua siihen.

      • Anonyymi

        Ovathan he ennenkin vaihtaneet viikonloppuja että lapset tulevatkin sitten esim 2 viikonloppua peräkkäin meille jos he eivät jostain syystä joskus pääse. Ei se tarkoita etteivätkö he sitten ollenkaan tapaisi jos yksi viikonloppu menee suunnitelmat uusiksi.

        Tuolla logiikallahan suhteen toisella osapuolella ei olisi mitään merkitystä. Ja jos mieheni olisi alunperin sanonut kun asiasta puhuimme että hän silti haluaa lapset luokseen, niin olisin voinut sopia että minä menen viikonlopuksi muualle. Nyt väitettiin että lapset ovat jo terveitä (en tiedä oliko äiti näin väittänyt vai eikö mies ollut edes kysynyt) ja sitten minä saavun kotiin ja huomaan että kummatkin ovat täällä räkätaudissa eikä minua oltu edes siinä vaiheessa varoitettu.


    • Anonyymi

      Luulisi olevan jokaiselle ihmiselle selvää, että "tavallistakaan flunssaa" ei mennä tieten tahtoen tartuttamaan toisiin. Luulisi myös olevan jokaiselle vanhemmalle selvää, että puolikuntoista lasta (olipa sitten vielä parantumassa oleva tai vasta alkamassa oleva tauti) ei raahata mihinkään muualle sairastamaan. Vaikka kyse kuinka olisi toiselle vanhemmalle menosta, niin puolikuntoista ei raahata mihinkään, vaan annetaan parantua rauhassa. Et ole lainkaan ylireagoinut. Toki kannattaa puhua asiasta rauhassa eikä tapella, mutta itse aiheessa olet täysin oikeassa. Ei tulisi äitinä edes mieleeni päästää kipeänä olevaa lasta edes toiselle vanhemmalle. Ensiksi sairastaa rauhassa ja vasta terveenä voi mennä. Jos menee aikataulut uusiksi niin voi voi. Niinhän ne aikataulut aina muuttuu, kun ollaan kipeänä.

      • Anonyymi

        Aivan samaa mieltä. Voiko joskus käyttää järkeä eikä vaan ajatusta kun tolle niin sitten mullekkin. Mitä järkeä on tartuttaa lisää ihmisiä tämmöisenä aikana tai ylipäätään. Vaikka tilanteet on hankalia niin kannattaisiko edes yrittää vetää yhtä köyttä.


    • Anonyymi

      Haluat olla ainoa lapsi, se on ihan ymmärrettävää. Isällä on oikeus kuitenkin huolehtia myös biologisista lapsistaan.

      Isän luona on myös lasten koti. Sairaana ollaan kotona.
      Jos isä ei huolehdi lapsistaan, sitä taatusti ja armotta käytetään isää vastaan.
      Kuten itsestäsikin tiedät, Suomalainen nainen on julma.

      Ehdotankin aikuistumista, känkkäränkän sijaan.

      • Anonyymi

        Niin samaa mieltä. Toisekseen onhan lasten äidilläkin työ hoidettavana. Outoa ajatella vaan isän mahdollista sairastumista tai hänen itseään pelkästään ajattelevaa vaimoa. Ehkä asia on miehelle täysin selvä. Hän hoitaa omalla vuorollaan lapsensa. Ei vaan viitsi sinun kanssa siitä riidellä ja etukäteen kertoa niin itsestään selvää asiaa.


      • Anonyymi

        Minulla ei omia lapsia ole, mutten ikinä veisi lapsiani sairaana toisen hoidettavaksi. Tässäkin kyse kuitenkin useamman sadan km matkasta per suunta jonka joutuvat nyt kipeänä matkustelemaan vanhempiensa välillä. Olisi varmasti ihan lapsesta kun mukavaa saada rauhassa sairastaa.

        Sen olen hyväksynyt jo alusta asti että tulen aina toisena kun on lapsia mukana pelissä joten en halua tai yritä olla ainoa lapsi. Mutta tällaisella käyttäytymisellä mut sivuutetaan ihan kokonaan, ettei mulla ole mitään merkitystä.

        Meidän oli myös tarkoitus mennä äitini syntymäpäiville tänään, ja nyt mies on känkkäränkkä koska sanoin ettemme voi viedä lapsia sairaana minnekään synttäreille. Että kyllä tässä joku muu on nyt ongelma kuin minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei omia lapsia ole, mutten ikinä veisi lapsiani sairaana toisen hoidettavaksi. Tässäkin kyse kuitenkin useamman sadan km matkasta per suunta jonka joutuvat nyt kipeänä matkustelemaan vanhempiensa välillä. Olisi varmasti ihan lapsesta kun mukavaa saada rauhassa sairastaa.

        Sen olen hyväksynyt jo alusta asti että tulen aina toisena kun on lapsia mukana pelissä joten en halua tai yritä olla ainoa lapsi. Mutta tällaisella käyttäytymisellä mut sivuutetaan ihan kokonaan, ettei mulla ole mitään merkitystä.

        Meidän oli myös tarkoitus mennä äitini syntymäpäiville tänään, ja nyt mies on känkkäränkkä koska sanoin ettemme voi viedä lapsia sairaana minnekään synttäreille. Että kyllä tässä joku muu on nyt ongelma kuin minä.

        Olin itse bonusäiti. Lapsi asui isänsä ja minun luona. Ei tullut mieleen, että olisin laittanut lapsen sairaana äidilleen, saati että äiti olisi ollut sairaana ja olisin lähettänyt lapsen äiti viikonloppuna. Kyllä pitäisi mennä lapsi edellä, eikä sitä mitä on sovittu.

        Tiedän isiä, jotka eivät uskalla pistää hanttiin exilleen, koska joutuvat heti sanallisen pyöritykseen ja jopa on tehty ilmoitus sossuun kun ei lasta ota.

        En tiedä koska yhteiskunta muuttuisi lapsikeskeisiksi ja ajateltaisiin lapset ensin, eikä vanhemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin samaa mieltä. Toisekseen onhan lasten äidilläkin työ hoidettavana. Outoa ajatella vaan isän mahdollista sairastumista tai hänen itseään pelkästään ajattelevaa vaimoa. Ehkä asia on miehelle täysin selvä. Hän hoitaa omalla vuorollaan lapsensa. Ei vaan viitsi sinun kanssa siitä riidellä ja etukäteen kertoa niin itsestään selvää asiaa.

        Siis täytyyhän ihmisten ajatusmaailmassa olla jotain vikaa jos on sitä mieltä että toiselle on okei valehdella päin naamaa kunhan itse hyötyy siitä ja saa mitä haluaa. Ymmärrän sen että miehelleni hänen lapsensa tulee aina ensin, mutta jos on niin vain itsensä ja lastensa pauloissa ettei parisuhteen toisella osapuolella ole mitään merkitystä niin sitten ei varmaan parisuhteessa kannattaa edes olla.

        Me emme riitele oikeastaan koskaan, joten ei mieheni tarvinnut pelätä mitään turhia riitoja asiasta. Jos olisi etukäteen sanonut että haluaa lapset luokseen siitä huolimatta, niin olisimme sopineet rauhassa että okei lapset saavat tulla, ja minä voin lähteä pois alta viikonlopuksi. Se kun ei ole mikään ongelma kun mökki on ihan lähellä minne mennä. Mutta nyt minulle ei kerrota mitään eikä anneta minulle mahdollisuutta päättää omasta terveydestäni. Suurempi riita siitä syntyy. Vaikkei nyttenkään riitaa syntynyt, sanoin että lähden sitten itse mökille mutta nyt minulle mökötetään koska en suostu viemään sairaita lapsia äitini syntymäpäiville.


    • Anonyymi

      Näinkin voi käydä, toivottavasti tilanne ratkeaa hyvin, hienoa että olet lapsille varaäitiä kun ovat teillä. Lapsi tarvitsee rakastavia aikuisia.

    • Anonyymi

      Miehen olisi ollut korrektia ilmoittaa sinulle heti kun huomasi, että lapset ovat kipeänä.

      Toki itse jos olisin hakumatkalla useamman sata kilometriä ja perille päästyä huomaisin, että muksut ovat sairaana, niin ensimmäinen ajatus olisi että en halua rääkätä kipeitä lapsia pitkällä automatkalla.

      Joskus ne aikataulut vaan menee plörinäksi. Sairasta lasta ei pitäisi kuljettaa kodista toiseen, vaikka siinä sovittu aikataulu kuinka kärsisi. Näin aikuisenakaan matkustaminen kipeänä ei ole mukavaa, enkä haluaisi sitä omille lapsilleni missään nimessä.

      Mutta jokainen perhe on toki erilainen. Paha se on arvostella kenenkään toimintatapoja. Itse kuitenkin toimisin niin, että sairaat lapset saisivat parannella itseään yhdessä kodissa. Ja jos jostain syystä sairaat lapset olisi toiseen kotiin vietävä, niin ehdottomasti ilmoittaisin samantien talouden muille aikuisille asukkaille, jotta ehtisivät tehdä itse päätöksen siitä, ottavatko riskin saada tartuntaa vai menevätkö vlopuksi muualle.

    • Anonyymi

      Mene itse muualle siksi aikaa kun isä on lastensa kanssa!!

    • Anonyymi

      Ihme vajaaälyisiä täällä osa kommentoijista, mutta äläpä kuuntele heitä. Ainakin äkkiä voisit sitten mennä sinne mökille, jos mahdollista, niin ainakin altistumisaikasi olisi lyhyempi, jos et ehtisi saada tartuntaa. Toivottavasti saatte miehesi kanssa keskusteltua tuon asian läpi, jotta pääsisitte yhteisymmärrykseen ja sama ei enää toistuisi. Sinä et vaadi mitenkään kohtuuttomia, jos lasten äidillä ei ollut mitään pakottavaa syytä saada lapsia hoitoon. Ja se on kyllä tosiaan outoa, jos äiti väitti lasten olevan terveitä.

      Sen olen kyllä huomannut, että kaikki eivät suhtaudu yhtä vakavasti tavalliseen flunssaan. Näinä aikoina luulisi, että asia olisi toisin, mutta ei sitten ilmeisesti. Ei kai siinä auta, kun koittaa vaan perustella omaa näkemystään ja katsoa mitä kumppani siihen vastaa.

    • Anonyymi

      Ethän sinä omiakaan lapsia veisi pois kotoa, jos ovat sairaana. Olet ottanut puolison jolla lapsia aiemmasta parisuhteesta, eli myöskin ne lapset sairauksineen kuuluu kauppaan. Ja varmahan on, että se puolisosi exä ajattelee vain itseään asiassa ja haluaa ne lapset pois haitaltaan samoin kuin monet vie sairaat lapset päiväkotiin tai kouluun, kunhan pääsee vain eroon ja saa omaa aikaa. Monen ei olisi kannattanut hankkia yhtään lasta!

      • Anonyymi

        Ihan kun ei aloittaja sitä olisi tajunnut... Tässä tilanteessa aloittaja on nyt tyytymätön VAIN siihen, että hänen kumppaninsa rikkoi yhteisen sopimuksen (tai sitten on niin uuno ettei erota sairasta lasta terveestä). Myös se mahdollisesti kummastuttaa tai ärsyttää, että lasten äitikin on näin uuno tai sitten on valehdellut.


    • Anonyymi

      Ymmärrän, että joskus lasten vanhemmat eroavat, mutten sitä, että nämä hankkiutuvat uuteen parisuhteeseen.

      Lapset ensin maailmalle, ja huvi sitten.

      • Anonyymi

        Onneksi sun ymmärryksen puutteesi ei estä ihmisiä elämästä kuten lystäävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sun ymmärryksen puutteesi ei estä ihmisiä elämästä kuten lystäävät.

        Lystäävät? Iloitsevat? Haluavat?

        Miksi ihminen lystää valita itselleen tietoisesti ja harkiten ongelmia? Onko sekin lystäämistä, iloitsemista, haluamista?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe