Miksi naisten ongelmille annetaan niin paljon painoarvoa?

Anonyymi

Päivän kommentoidun ketju on keskustelu siitä kuinka naiset kokevat että heitä ahdistellaan seksuaalisesti. Miksei Hesari kirjoita siitä kuinka sadattuhannet miehet kärsivät tässä maassa kroonisesta yksinäisyydestä? Miksei kirjoiteta siitä että miehet joutuvat paljon todennäköisemmin väkivallan tai henkirikoksen uhreiksi? Miksi se nyt on niin kauheaa jos naiset kokevat miesten käytöksen ahdisteluksi? Kyllä me kaikki joudumme sietämään muílta ihmisiltä käytöstä josta emme pidä....

88

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä sukupuolita asioita, joihin sukupuoli ei kuulu.

      Väkivalta ja ahdistelu ovat laissa kiellettyjä uhrin tai tekijän sukupuolesta riippumatta.

      Yksinäisyys ei ole laissa kiellettyä eikä siitä voi laittaa ketään vastuuseen.

      • Anonyymi

        Yhteiskunta ja media sukupuolittaa.

        Tämä ei ole keskustelu juridiikasta, eli älä tuo lakia tähän. Myös syrjintä on laissa kielletty ja silti kaikki incelit ja muut yksinäiset tuntuvat olevan kantasuomalaisia, eikä koskaan muualta tulleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskunta ja media sukupuolittaa.

        Tämä ei ole keskustelu juridiikasta, eli älä tuo lakia tähän. Myös syrjintä on laissa kielletty ja silti kaikki incelit ja muut yksinäiset tuntuvat olevan kantasuomalaisia, eikä koskaan muualta tulleita.

        "älä tuo lakia tähän."

        Kyllä tuon, koska tämä on nimenomaan juridinen asia ja vieläpä erittäin selkeä sellainen.

        Ensimmäinen tärkeä juridinen seikka tulikin jo tuossa aikaisemmassa viestissä.

        Toinen asia on se, että rikoksella on aina tekijä. Yksinäisyys on aivan eri asia kuin syrjintä muun muassa sen takia, että syrjinnässä rikoksella on tekijä, yksinäisyydessä ei ole.

        "Yhteiskunta ja media sukupuolittaa."
        Tällä ei toistaiseksi ole mitään juridista merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "älä tuo lakia tähän."

        Kyllä tuon, koska tämä on nimenomaan juridinen asia ja vieläpä erittäin selkeä sellainen.

        Ensimmäinen tärkeä juridinen seikka tulikin jo tuossa aikaisemmassa viestissä.

        Toinen asia on se, että rikoksella on aina tekijä. Yksinäisyys on aivan eri asia kuin syrjintä muun muassa sen takia, että syrjinnässä rikoksella on tekijä, yksinäisyydessä ei ole.

        "Yhteiskunta ja media sukupuolittaa."
        Tällä ei toistaiseksi ole mitään juridista merkitystä.

        Täällä keskustellaan asioiden legimiteetista eikä legaliteetista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä keskustellaan asioiden legimiteetista eikä legaliteetista.

        Veikkaanpa, että joku yrittää vain saada naisia moraaliseen vastuuseen jostain, mistä heitä ei voi saattaa lailliseen vastuuseen eli siitä, ovatko miehet yksinäisiä vai eivät.

        Oletkos sinä jonkinlainen palstan Virallinen Sallittujen Näkökulmien Julistaja? 😉


    • Anonyymi

      Hesari ei kauheasti ymmärrä millaista on elämä jossain sydänmailla.

      • Anonyymi

        Sydänmailla? Siis Suomen väestön keskipisteessä eli Helsingissä ja/tai etelä/länsi-suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sydänmailla? Siis Suomen väestön keskipisteessä eli Helsingissä ja/tai etelä/länsi-suomessa.

        Ei vaan Sysi-Suomessa. Siellä missä karvalakki on kansallispäähine. Siellä missä 25 km dieselillä ajamalla pääsee näkemään ABC:n valot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Sysi-Suomessa. Siellä missä karvalakki on kansallispäähine. Siellä missä 25 km dieselillä ajamalla pääsee näkemään ABC:n valot.

        Saam se on pääkaupunkiseudullakin. Yksinäisten lisäksi vielä läskiin vanhaan ihmisjätökeen olosuhteiden pakosta tyytyneet miehet päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saam se on pääkaupunkiseudullakin. Yksinäisten lisäksi vielä läskiin vanhaan ihmisjätökeen olosuhteiden pakosta tyytyneet miehet päälle.

        Siellä on enemmän merkintöjä r#nkkupaikat piste fiissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on enemmän merkintöjä r#nkkupaikat piste fiissäkin.

        Tai siis ei mitään kiniä vaan että onhan siellä! Ihan ihmetyin kun täälläkin syrjäseudulla verrattaen lähellä oli paikka pistetty mutta melko luojan lykyssään miten harvoin siihen tulee kommenttia saati sitten miten salli paikannuskin sitten toimisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Sysi-Suomessa. Siellä missä karvalakki on kansallispäähine. Siellä missä 25 km dieselillä ajamalla pääsee näkemään ABC:n valot.

        Dieselillä pääsee. Sähkövatkaimellahan ei niitäkään valoja näkisi xD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dieselillä pääsee. Sähkövatkaimellahan ei niitäkään valoja näkisi xD

        Aina kun naiset otetaan huomioon ovat miehet valittamassa että kyllä hekin.


    • Anonyymi

      Paino ratkaisee ja säärien massa.

      • Anonyymi

        Unohdit mainita iän ja kasvojen ruttuisuusasteen.


      • Entäs karvaisuus?

        T. Karvajalka


    • Anonyymi

      Njaa, Hesarilla on kiintiö asioista jotka koskevat naisioletettuja ja tasa arvo uutisoinnissa on tavoitteena.
      Noh, minä olisin kyllä raivoissani jos olisin osana jotain kiintiötä, kiintiöt ovat loukkaavia ja arvoa alentavia!

      Päätä pensaaseen vaan...🌳

      • Anonyymi

        Nämä sukupuolikiintiö jutut yms vouhotukset saavat ihmiset perumaan tilauksiaan. Itse tilasin pari vuosikymmentä Aamulehteä. Kun lehti alkoi mainostaa pari vuotta sitten sukupuolivouhotustaan ja muummuassa Puhemiehen nimityksen vaihtamista lehtikielessä Puheenjohtajaksi loppui minun Aamulehden tilaaminen siihen paikkaan. En ymmärrä tällaista vouhotusta ja äänestän siitä jaloillani tiemme erisuuntaan.


    • Anonyymi

      Uli-uli-uli

      Hesarin päivän ruikutus.

    • Anonyymi

      Hesari ei ole puolueeton, he ovat itse sen myöntäneet että julkaisevat feminististä ja vihervasemmistollista kontekstia.

    • Anonyymi

      Miksi susi on lammas?

    • Anonyymi

      Joo no minua ei taida nyt kiinnostaa kuin rahat eli käteiset mitä naiset itselleni atvat...

    • Anonyymi

      Itseänikin kyllä huvittaa että mikä ihmeen pyöräily-oikaisureitti jokikin on kaupungissa hah.

    • Anonyymi

      No se on kyllä toisaalta tosi.

      Joskus tuntuu , kuin parempi kun antaisi vuoan olla.

    • Anonyymi

      Miksi yksinäiset miehet eivät pidä meteliä kokemastaan epäoikeudenmukaisuudesta? Nämä naisten näkökulmia ajavat liikkeet ovat myös yksittäisten,asioiden nykytolaan kyllästyneiden naisten aloittamia. Kun maasto on kuiva, pienikin kipinä sytyttää palon...

      • Anonyymi

        Johtuisikohan siitä syystä, että yksinäinen mies nähdään yhteiskunnassa edelleen häviäjänä ja epäonnistuneena kun ei saa parisuhdettakaan aikaiseksi. Eli häpeä estää nostaa asioita julkisuuteen. Se ei silti poista sitä asiaa, että mies on muuten yleensä onnistunut elämässään vaikka parisuhteeseen ei kelpaisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuisikohan siitä syystä, että yksinäinen mies nähdään yhteiskunnassa edelleen häviäjänä ja epäonnistuneena kun ei saa parisuhdettakaan aikaiseksi. Eli häpeä estää nostaa asioita julkisuuteen. Se ei silti poista sitä asiaa, että mies on muuten yleensä onnistunut elämässään vaikka parisuhteeseen ei kelpaisikaan.

        No tuolla mentaliteetilla orjat olis edelleen orjia ja naiset nyrkin ja hellan välissä.

        Vielä; yks ihminen voi sytyttää tulen, kun ympäristö on tarpeeksi kuiva vrt. Rosa Parks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuisikohan siitä syystä, että yksinäinen mies nähdään yhteiskunnassa edelleen häviäjänä ja epäonnistuneena kun ei saa parisuhdettakaan aikaiseksi. Eli häpeä estää nostaa asioita julkisuuteen. Se ei silti poista sitä asiaa, että mies on muuten yleensä onnistunut elämässään vaikka parisuhteeseen ei kelpaisikaan.

        "Johtuisikohan siitä syystä, että yksinäinen mies nähdään yhteiskunnassa edelleen häviäjänä ja epäonnistuneena kun ei saa parisuhdettakaan aikaiseksi."

        Olisi syytäkin nähdä, jos antaa pakkeja mukaville naisille ja sitten valittaa yksinäisyydestään. Minä ainakin olen tavannut sellaisia miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Johtuisikohan siitä syystä, että yksinäinen mies nähdään yhteiskunnassa edelleen häviäjänä ja epäonnistuneena kun ei saa parisuhdettakaan aikaiseksi."

        Olisi syytäkin nähdä, jos antaa pakkeja mukaville naisille ja sitten valittaa yksinäisyydestään. Minä ainakin olen tavannut sellaisia miehiä.

        Tai sitten et ole mukava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Johtuisikohan siitä syystä, että yksinäinen mies nähdään yhteiskunnassa edelleen häviäjänä ja epäonnistuneena kun ei saa parisuhdettakaan aikaiseksi."

        Olisi syytäkin nähdä, jos antaa pakkeja mukaville naisille ja sitten valittaa yksinäisyydestään. Minä ainakin olen tavannut sellaisia miehiä.

        Johtuiko vain siitä, et tiedosti sinut petolliseksi? Et herättänyt luottamusta toisessa? Ehkä mennyt ei antanut riittäviä lähtökohtia lähestymiselle? Muistutit jotain, josta toisella oli huonoja muistikuvia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuiko vain siitä, et tiedosti sinut petolliseksi? Et herättänyt luottamusta toisessa? Ehkä mennyt ei antanut riittäviä lähtökohtia lähestymiselle? Muistutit jotain, josta toisella oli huonoja muistikuvia?

        Olen aina kohdellut hyvin miehiä.


      • Anonyymi

        Yllätys yllätys, se on luokkakysymys. Naisten häirinnästä metelöivät koulutetut naiset kaikkien naisten nimissä. Toki ylempien luokkien maku poikkeaa alhaisesta, tuksutyyliä pilkataan, ainakin ajatuksissa. Sitten nämä yksinäiset miehet taas tuppaavat olemaan sitä alinta sosiaaliluokkaa, kukapa heitä puolustaisi. Itse he eivät siihen pysty. Akateemiset miehet eivät löydä näiden kanssa tarpeeksi yhteistä säveltä, ehkä joitain vasemmistolaisempia lukuunottamatta. Uusliberalismin luonnonlain mukaan nämä eivät kuulu survival of the fittest-heimoon. Ja kuitenki yhteiskunta pyöriäkseen tarvitsee näiden työpanosta, jopa näitä perseellään istujia enemmän. Ja syrjäkansa jo sitten kastiton kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllätys yllätys, se on luokkakysymys. Naisten häirinnästä metelöivät koulutetut naiset kaikkien naisten nimissä. Toki ylempien luokkien maku poikkeaa alhaisesta, tuksutyyliä pilkataan, ainakin ajatuksissa. Sitten nämä yksinäiset miehet taas tuppaavat olemaan sitä alinta sosiaaliluokkaa, kukapa heitä puolustaisi. Itse he eivät siihen pysty. Akateemiset miehet eivät löydä näiden kanssa tarpeeksi yhteistä säveltä, ehkä joitain vasemmistolaisempia lukuunottamatta. Uusliberalismin luonnonlain mukaan nämä eivät kuulu survival of the fittest-heimoon. Ja kuitenki yhteiskunta pyöriäkseen tarvitsee näiden työpanosta, jopa näitä perseellään istujia enemmän. Ja syrjäkansa jo sitten kastiton kokonaan.

        Miksi alaluokkaiset yksinäiset miehet eivät pysty itseään puolustamaan?

        Mikä heitä estää?

        Ettei vaan vika olisi siinä että ei jakseta vaivautua tekemään asioille mitään? Maataan ja uikutetaan ja odotetaan että se mystinen Joku Muu tekisi kaiken työn puolesta?


    • Anonyymi

      Varmaan siksi mainitsemistasi asioista ei kirjoiteta, koska miehet eivät ole aloitteellisia asian suhteen. Sinä esimerkiksi voisit tyrkyttää itseäsi haastateltavaksi asiasi tiimoilta.

      Silloin, kun joudut sietämään muilta ihmisiltä käytöstä, josta et pidä, niin kuinka usein se tulee sinua huomattavasti isokokoisemman- ja fyysisesti paljon vahvemman henkilön taholta? Kuinka usein siis koet sen huonon käytöksen myös uhkaavaksi ja pelottavaksi?

      • Anonyymi

        Kirjoittelihan Allukin tänne vaikka kuinkalailla.


    • Anonyymi

      Feminismissä ei nähdä kuin toinen sukupuoli ja heidät pyritään saattamaan napit vastakkain.
      Minut pahoinpiteli nainen muutamaksi viikoksi työkyvyttömäksi aikanaan. Lääkäri otti asian vakavasti tutkiessaan saamiani vammoja, mutta poliisin suhtautuminen asiaan oli vähättelevä ja minua syyllistävä.
      Sain ehtoja, jos nostan syytteen minä tulen asiasta kärsimään tiettyjen asioiden suhteen. Eli asia laitettiin vaakakuppiin nostetaanko syyte ja joudun itsekin kärsimään vai jätänkö syyttämättä ja annat naisen päästä asiasta voittajana.
      Voin sanoa, että silloin mureni usko oikeuslaitokseen. Tämähän on se mitä feministit haluavat ajaa eli miehet sille tasolle, että he ovat lain edessäkin eriarvoisia.

      • Anonyymi

        "poliisin suhtautuminen asiaan oli vähättelevä ja minua syyllistävä."

        Minä veikkaan, että tässä ei ollut ollenkaan kyse feminismistä. Kyse oli todennäköisesti joko siitä, ettei sinulla ollut tarpeeksi näyttöä vastapuolen syyllisyyden todistamiseen tai sitten olit itsekin siinä määrin osasyyllinen tapahtuneeseen, ettet halunnut tulla tuomituksi omalta osuudeltasi riidan suhteen.

        Niinpä koit helpommaksi jättää syytteen nostamatta ja uskotella sekä itsellesi että muille, että todellinen ongelma olikin feminismi. 😁


      • Anonyymi

        Sait siis tuta, mikä on oikeuslaitoksen kohtelu naisia kohtaan. Ihan samasta syystä naisetkin jättävät nostamatta syytteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sait siis tuta, mikä on oikeuslaitoksen kohtelu naisia kohtaan. Ihan samasta syystä naisetkin jättävät nostamatta syytteitä.

        Nimenomaan. Jengi luulee että poliisit heti ottaa tutkintaan vääryydet...naiivit ihmiset! Lähisuhdeväkivalta on niille yhdentekevää. Mäkin tein rikosilmoituksen pahoinpitelystä exän taholta(oli kuvat ja lääkärintodistus ym), poliisilla kesti kolme vuotta(!) , että asia eteni syyttäjän pöydälle. Sitäkään ei olisi tapahtunut, ellen olisi painostanut konstaapelia s-postitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "poliisin suhtautuminen asiaan oli vähättelevä ja minua syyllistävä."

        Minä veikkaan, että tässä ei ollut ollenkaan kyse feminismistä. Kyse oli todennäköisesti joko siitä, ettei sinulla ollut tarpeeksi näyttöä vastapuolen syyllisyyden todistamiseen tai sitten olit itsekin siinä määrin osasyyllinen tapahtuneeseen, ettet halunnut tulla tuomituksi omalta osuudeltasi riidan suhteen.

        Niinpä koit helpommaksi jättää syytteen nostamatta ja uskotella sekä itsellesi että muille, että todellinen ongelma olikin feminismi. 😁

        Ai että lääkärin lausunto ei riitä näytöksi? Vastaus kuvastaa täydellisesti feminismin suhdetta mies sukupuoleen.
        Järkevä ihminen ei koe vahingoniloa toisen pahoinpitelyä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sait siis tuta, mikä on oikeuslaitoksen kohtelu naisia kohtaan. Ihan samasta syystä naisetkin jättävät nostamatta syytteitä.

        Aivan näin. Nainen kiusaa itseään, jos lähtee hakemaan oikeutta esim. raiskaustapauksissa. Poliisin suhtautuminen asiaan kun on vähättelevä ja naista syyllistävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että lääkärin lausunto ei riitä näytöksi? Vastaus kuvastaa täydellisesti feminismin suhdetta mies sukupuoleen.
        Järkevä ihminen ei koe vahingoniloa toisen pahoinpitelyä kohtaan.

        Kiistän kokeneeni vahingoniloa. Älä väitä perättömyyksiä.

        Lääkärinlausunnon pitäisi riittää. Jos ei riitä, haluaisin kuulla syyt siihen.


    • Anonyymi

      Olet hesarin ahkera lukija? Jotenkin en usko, koska hesari on kirjoittanut paljonkin miesten yksinäisyydestä ja väkivaltaisuudesta.

      Millaista epätoivottavaa käytöstä sinä joudut sietämään?

      • Anonyymi

        Sitä minäkin ajattelin että kyllä noita juttuja miehen yksinäisyydestä on ollut aikas paljon.


    • Palstatila valtamediassa on rajallinen kaikki asiat ei vaan mahdu. Itse olen markkinoinut medialle työtapaturmien vertailua mies- ja naisvaltaisten alojen kesken. Tarkoitus olisi jatkuvan palkkakeskustelun vastapainoksi tuoda myös tämä näkökulma.
      Itse meinaan uskoisin että miesvaltaiset alat houkuttelisivat enemmän naisia kun heille kerrottaisiin siitä kehityksestä jota työsuojelun eteen on tehty.
      Eipä ole aihe kelvannut.

      En nyt sanoisi etteikö vaikka miesten yksinäisyys nousisi esille mutta joskus miettinyt sitä näkökulmaa. Yleensä pureudutaan vain seurauksiin.
      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yksinaisyys-voi-tappaa-miehen-suomalaistutkimus-osoittaa-yhteyden-kohonneeseen-syopariskiin/8117986#gs.yhprj4

    • Anonyymi

      Yksinäisyyden kokeminen ei ole sukupuolisidonnaista.

      Mutta jos haluat lukea Hesarin kirjoituksia miesten yksinäisyydestä, teeppä haku: löytyy kyllä.

      Piti vaan päästä jostain ulisemaan? Sellaista se...

      xLiner

    • Anonyymi

      Naapurilla taisi olla naisia vieraana, en tiedä jotain kai.

      Itseäni harmittaa kun en oikein ole pystynyt tutustumaan johohnkin naapurityttöönkään tai niin, koska aina niin eri paikoissa menossa, nooh joo.

    • Anonyymi

      ei varmaankaan vaginan käyttötasolla ole paljon merkitystä loppupeleissä, koska pojatkin ovat tunkeneet pippeleitään kaikkialle... mutta eräs asia on jotain tyttöporukkaa jotenkin kiinnostaa muutenkin :D

    • No oikeastaan voisihan nämä pistää yhteen nippuun kaikki ja tarkastella. Nimittäin, että miksi suomalainen mies voi huonosti. Pieksää naisia, ahdistelee seksuaalisesti, pahoinpitelee toisia miehiä ja syrjii, syrjäytyy...

      • Anonyymi

        Siinäpä kysymys.
        Tätä olen minäkin miettinyt.

        Mutta tiedätkö minkä vastauksen saat jos ja kun tätä kysyt?
        -Vika on naisten. Naiset ei anna pillua. Naiset valikoi. Naiset on nirsoja. Naiset ei anna sitä mikä miehelle (omasta mielestään) kuuluu.
        Mistä sitten johtuu että miehestä tulee ylläolevan kaltainen? Kasvatus? Malli kotoa? Mikä?
        Mikä saa miehen näkemään naisen käyttöesineenä ja vihollisena?
        Taustalla on varmasti valtavan paljon tekijöitä alkaen heikosta itsetunnosta ja itsevihasta joka kohdistetaan toisiin ts. useimmiten naisiin. Helppo kohde.
        Ja taas ollaan siinä miksi miehestä tulee sen kaltainen? Se kasvatus? Malli kotoa?......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä kysymys.
        Tätä olen minäkin miettinyt.

        Mutta tiedätkö minkä vastauksen saat jos ja kun tätä kysyt?
        -Vika on naisten. Naiset ei anna pillua. Naiset valikoi. Naiset on nirsoja. Naiset ei anna sitä mikä miehelle (omasta mielestään) kuuluu.
        Mistä sitten johtuu että miehestä tulee ylläolevan kaltainen? Kasvatus? Malli kotoa? Mikä?
        Mikä saa miehen näkemään naisen käyttöesineenä ja vihollisena?
        Taustalla on varmasti valtavan paljon tekijöitä alkaen heikosta itsetunnosta ja itsevihasta joka kohdistetaan toisiin ts. useimmiten naisiin. Helppo kohde.
        Ja taas ollaan siinä miksi miehestä tulee sen kaltainen? Se kasvatus? Malli kotoa?......

        Sitä ei pidäkään kysyä mieheltä, joka polkee ongelmissaan ilman tietoa, miten päästä jaloilleen. Se ihminen on väärä vastaamaan.

        Mutta yleinen puhe asian tiimoilta olisi paikallaan ja ehkäpä miesten pahoinvointiin Suomessa joskus puututaan isommalla kädellä, kun tajutaan, ette se juuri aiheuttaa niin paljon ongelmia yhteiskuntaan. En tiedä kuka tälle on sokea? Ei pitäisi ainakaan nyt olla päättäjien sukupuolesta kiinni, että joku konservatiivinen öyhölauma olisi hallituksessa.

        Kovasti puhutaan oireista, mietitään buranaa kipuihin, mutta varsinainen tauti jää setvimättä. Aika lyhytnäköistä... mutta kaipa tää korona on vaan nyt tärkeämpi? 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Sitä ei pidäkään kysyä mieheltä, joka polkee ongelmissaan ilman tietoa, miten päästä jaloilleen. Se ihminen on väärä vastaamaan.

        Mutta yleinen puhe asian tiimoilta olisi paikallaan ja ehkäpä miesten pahoinvointiin Suomessa joskus puututaan isommalla kädellä, kun tajutaan, ette se juuri aiheuttaa niin paljon ongelmia yhteiskuntaan. En tiedä kuka tälle on sokea? Ei pitäisi ainakaan nyt olla päättäjien sukupuolesta kiinni, että joku konservatiivinen öyhölauma olisi hallituksessa.

        Kovasti puhutaan oireista, mietitään buranaa kipuihin, mutta varsinainen tauti jää setvimättä. Aika lyhytnäköistä... mutta kaipa tää korona on vaan nyt tärkeämpi? 🤷‍♂️

        Se on ihan globaali länsimainen trendi, että sinkkuja yhä enemmän. Miesten sinkkuus herättää enemmän huolta, miesten patoutuvien seksuaalisten halujen katsotaan horjuttavan yhteiskuntaa, vähentävän työmoraalia, radikalisoivan, alkoholisoivan jne. Naisten katsotaan pärjäävän paremmin yksin, tai oireilevan hillitysti sisäänpäin. Olisi jo aika myöntää, ettei seksuaalisuus ole mikään välttämätön tarve. Lopettaa sen jatkuva toitottaminen yliseksualisoituneessa mediassa. Kyse myös työelämän kriisistä, entistä vähemmän töitä, huonommin ehdoin, mitään perhettä pystykkään elättämään. Ja miksi maksaa veroja yhteiskunnassa, jonka perusyksikkö kuitenkin ydinperhe, jos ei itse pääse siitä ilosta nauttimaan. Tämä on myös sen ytmi/ätmijutun ydin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan globaali länsimainen trendi, että sinkkuja yhä enemmän. Miesten sinkkuus herättää enemmän huolta, miesten patoutuvien seksuaalisten halujen katsotaan horjuttavan yhteiskuntaa, vähentävän työmoraalia, radikalisoivan, alkoholisoivan jne. Naisten katsotaan pärjäävän paremmin yksin, tai oireilevan hillitysti sisäänpäin. Olisi jo aika myöntää, ettei seksuaalisuus ole mikään välttämätön tarve. Lopettaa sen jatkuva toitottaminen yliseksualisoituneessa mediassa. Kyse myös työelämän kriisistä, entistä vähemmän töitä, huonommin ehdoin, mitään perhettä pystykkään elättämään. Ja miksi maksaa veroja yhteiskunnassa, jonka perusyksikkö kuitenkin ydinperhe, jos ei itse pääse siitä ilosta nauttimaan. Tämä on myös sen ytmi/ätmijutun ydin.

        Taitaa yhteiskunnissa aina joku jäädä ulkopuolelle, nyt vaan jokaisella mahollisuus sanoa yhtä jos toista ääneen.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Taitaa yhteiskunnissa aina joku jäädä ulkopuolelle, nyt vaan jokaisella mahollisuus sanoa yhtä jos toista ääneen.

        Heitä on nyt paljon enemmän kuin esim. vielä 80-luvulla. Kekkonen julisti aikoinaan hätätilan kun Suomessa oli 100 000 työtöntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heitä on nyt paljon enemmän kuin esim. vielä 80-luvulla. Kekkonen julisti aikoinaan hätätilan kun Suomessa oli 100 000 työtöntä.

        Ehkäpä silloin työttömänä olikin enemmän hätä...


    • Anonyymi

      Oletko huomannut sellaista että mikään asia ei voi olla naisen omasta virheestä tai teoista johtuvaa aina se käännetään miehestä johtuvaksi? Naisen vartalo aiheuttaa miehessä seksuaalisia haluja ja sen esittely joka paikassa saa miehet kärsimään paineesta ja jos sillä ei ole purkautumisväylää kokee nainen seksuaalista ahdistelua pahimmillaan. Kuka sitä paitsi luokittelee mikä on seksuaalista ahdistelua? Jollekin naiselle se voi olla huomionosoitus tai katse mieheltä josta hän ei pidä. Toinen mies saisi mennä huomattavasti pidemmälle jos on miellyttävä ja näin ollen "uhrin" kertomusta kannattaisi aina miettiä tarkkaan ennen kuin leimaa sen sama koskee rasismia. Vaikka kuinka koet ja tunnet jotain se ei välttämättä ole totta kriteerit ei täyty. Ei kannata esitellä itseään jos ei halua huomiota se on yksinkertainen sääntö. Jos laittaa instagramiin kuvia itsestään lähes alasti en yhtään ihmettele että saa yv:nä vaikka minkälaisia viestejä. Miehet ajattelee naisen vartaloa seksuaalisesti ja sen esittäminen ja vaatiminen ettei siihen saa reagoida on sama kuin veisi kehitysmaalaisen eteen ruoka annoksen ja sanoisi että hänelle ei saa tulla nälkä. Naiset ei vaan tunnu sitä käsittävän mitenkään vaikka ollaan oltu olemassa satoja tuhansia vuosia. Jos kuljet minihameessa bikineissä tms jokainen heteromies ajattelee millaista sinua on panna ja ihailee seksuaalisesti vartaloasi näkyvästi tai näkymättömämmin se on biologinen fakta ja sen vuoksi olemme yleensä olemassa ihmislajina. Feminismi tai mikään muukaan ei sitä pysty poistamaan teidän on vaan hyväksyttävä asia.

      • Anonyymi

        Mikään määrä biologiaa ja seksin himoa ei oikeuta kohtelemaan naista esineenä ja loukkaamaan naisen fyysistä ja psyykkistä koskemattomuutta ja itsemääräämisoikeutta. Miesten on korkea aika oppia elämään "biologiansa" ja munansa kanssa ilman naisten satuttamista. Hyväksy se!!


      • Anonyymi

        Niinpä. Ehkä naiset (feministit) haluavat tällä ajaa itselleen kaavun käyttöä. Ei pääse enää miehet viheltelemään perään tai sitten haluavat sulkea miehet pois kokonaan katukuvasta ulkonaliikkumiskielloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään määrä biologiaa ja seksin himoa ei oikeuta kohtelemaan naista esineenä ja loukkaamaan naisen fyysistä ja psyykkistä koskemattomuutta ja itsemääräämisoikeutta. Miesten on korkea aika oppia elämään "biologiansa" ja munansa kanssa ilman naisten satuttamista. Hyväksy se!!

        Tämä oli hyvin kirjoitettu. Seksuaalinen halu ei ole yhtä kuin oikeus loukata koskemattomuutta.

        Useimmat länsimaiset miehet ymmärtävät sen. Useimmilla ei edes ole mitään ongelmaa asian suhteen.


      • No ei ne pelkästään hetero- ja/tai cismiehille ole silmänilo, viehättävät ja seksikkäät naiset. Kyllä ne minunkin silmään hyvälle näyttää ja yhtälailla villitsee kauniisti paljas tai verhottu hytkyvä takamus tai rinnat, vartalo jne.

        Ongelma onkin siinä, jos oikeuttaa itsensä änkemään toisen iholle tai päästelemään suustaan räävittömyyksiä. Asioita mitkä loukkaa vaikkapa koskemattomuutta tai kunniaa.

        Päässään saa sekoilla hiljaa niin paljon kun sielu sietää, mutta ei kaikkea tarvi tunkea ulos päästään.


      • Anonyymi

        No eihän kukaan ajatuksia voi kieltää, vaistojensa varassa toimivia eläimiä eivät kai miehetkään kuitenkaan ole.


    • Anonyymi

      Väitätkö että miehet ovat luonnostaan aivottomia tolloja joita haaroväli ohjailee?
      Minä kyllä tunnen sellaisiakin miehiä jotka osaavat kunnioittaa naisia tasavertaisena ihmisenä, ei esineenä joka "näyttelee itseään" ja "saa syyttää itseään kun ja jos tuollainen tollo ahdistelee tai raiskaa?
      Luoja varjelkoon tuollaisista miehistä!
      Totuushan on, että naisella ihan kuin miehelläkin on rajat joita ei ylitetä. Piste.
      Todella suuri ongelma on se, että iso osa miehistä ei käsitä sitä missä itse loppuvat toinen alkaa. Rajoja mistä ei mennä yli, pukeutui toinen sitten miten tahansa tai liikkuu vaikka alasti.
      En pidä nyt tästä vertauksesta jonka nyt esitän mutta teen sen jotta tyhmempikin (ehkä) tajuaa. Miltä miehestä tuntuu jos toinen mies tulee koskettelemaan ja kourimaan ilman lupaa? Jos mies on vaikka uimahallin saunassa ja siihen tulee mies joka alkaa hiplata? Se on rajojen rikkomista!
      Tai että se mies ei ehkä koska mutta tuijottaa ja seurailee, luo tunkeilevia katseita toisen jalkoväliin? Hiplaa itseään siinä katsellessaan? Riittääkö ymmärrys; miehistä kiinnostunut mieshän nyt vain on sellainen! Syytättekö miestä; mitäs meni alasti saunaan, mitäs pukeutui uimahousuihin, mitäs otti itsestään sellaisia ja tällaisia kuvia?
      Nyt on turha tulla esittämään että miehen naiseen kohdistama ahdistelu olisi jotenkin eri asia. Ei ole. Samalla tavalla toisen rajojen törkeää rikkomista se on.
      Tämä esittämäsi ajatustapa on niin yleinen, että sitä miehet pitävät itsestäänselvyytenä. Nainen on esine. Nainen on syyllinen kun mies ahdistelee. Naisen pitää pukeutua peittävään kaapuun ettei herätä miehissä himoja.
      Ja sitten nämä samat miehet ulvoo peräsuoli pitkällä miten islamilaisissa maissa naiset joutuvat peittämään itsensä tästä samasta syystä! Kaksinaismoraalia parhaimmillaan.
      On todella hieno asia että asia on nostettu tapetille! Vielä on valtavan paljon tehtävää, vanhoja vääristyneitä ajatustapoja ei karsita käden käänteessä mutta uusien sukupolvien kasvatukseen voidaan vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Kyllä tuo on hyvä vertaus, käytän sitä itsekin. Vain siten nämä pystyvät asiaa jotenkin ymmärtämään.


      • Anonyymi

        Kaksinaismoralismia sinulla on tässä asiassa. Haukut miehiä ja samalla ylistät näitä äärikonservatiivisia rikastuttajia.
        Homoerotiikka ei ole tuon asian pointti edes, vaan heterosuhteisiin perustuva ajatusmaailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksinaismoralismia sinulla on tässä asiassa. Haukut miehiä ja samalla ylistät näitä äärikonservatiivisia rikastuttajia.
        Homoerotiikka ei ole tuon asian pointti edes, vaan heterosuhteisiin perustuva ajatusmaailma.

        Selitätkö vielä miten heteromiehelle epätoivottu huomionosoittaminen homomiehen taholta on eri juttu, kuin heteromiehen epätoivottu huomionosoittaminen heteronaiselle?


    • Anonyymi

      Naiset kokevat enemmän yksinäisyyttä.

    • Anonyymi

      Iitse ajazttelisin niin että kun itse jos autan naisia eli siis tyttöjä niin he auttavat itseäni myös, jotenkin noin menee sitten.

    • Anonyymi

      Ehkäpä tumppaan tupakan naamaasi ja totean, että kyllä me muutkin joudumme sietämään käytöstä josta emme pidä, että onko tämä nyt niin iso juttu? Molemmat kysymykset liittyy toisen koskemattomuuteen.

      • Anonyymi

        Oletpas sinä väkivaltainen.


    • Anonyymi

      Luulen että miesten yksinäisyydestä ajatellaan tuollaisissa piireissä että "oma vika". Varsinkin kun vastuu aloitteista on lähes pelkästään miehillä niin kai se koetaan omaksi valinnaksi.

    • Anonyymi

      Olen hesarissa ja muissakin medioissa nähnyt varsin monia artikkeleita miesten yksinäisyydestä.

      Ihan googlaamalla löytyy runsaasti mm. hesarin juttuja aiheesta.

      • Anonyymi

        Yksinäisyys ei ole rikollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisyys ei ole rikollista.

        Eikä ole aloitteen teko naisellekaan tai rintojen katselu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisyys ei ole rikollista.

        Aloituksessa haikailtiin hesariin juttuja miesten yksinäisyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa haikailtiin hesariin juttuja miesten yksinäisyydestä.

        Miesten oma vika. Näin ainakin miehet vastaisivat naisille, jotka kokevat yksinäisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesten oma vika. Näin ainakin miehet vastaisivat naisille, jotka kokevat yksinäisyyttä.

        Siis miehet sanoisivat, että naisten yksinäisyys johtuu naisista. Niin naisena vastaan miesten tavoin; miesten yksinäisyys johtuu miehistä.


    • Anonyymi

      Seksuaalinen ahdistelu on rikollista ja väkivalta on rikollista. Nainen joutuu useinmiten lähisuhdeväkivallan uhriksi, jossa tekijä on mies.

    • Anonyymi

      Itselläni on pikkaisesti jalat kipeänä kun heitin aika pitkän pyöräilyjutun kaupungissa, mutta joo teen toisenkin kohta samankaltaisen.

    • Anonyymi

      "Miksi se nyt on niin kauheaa jos naiset kokevat miesten käytöksen ahdisteluksi?"

      Niin, miksi se nyt olisi niin kauheaa jos puolet väestöstä kokee toisen puolen käytöksen ahdisteluksi?

      Valoja päälle...

      • Anonyymi

        Naisilla on asennevamma. Olkaa vähän positiivisempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla on asennevamma. Olkaa vähän positiivisempia.

        Mikä asennevamma? Tykkäätkö itse jos sulle huudellaan ja käydään käsiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla on asennevamma. Olkaa vähän positiivisempia.

        Epäilemättä heteromiehet nauttisivat, jos itseä puolta isommat homomiehet huutelisi ja kävisi käsiksi.

        Epätoivottu huomio on epätoivottua, vaikka huomiota osoittava kuinka perustelisi sillä että ahdistelee vaan siksi kun niin kovin tykkää toisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Epäilemättä heteromiehet nauttisivat, jos itseä puolta isommat homomiehet huutelisi ja kävisi käsiksi.

        Epätoivottu huomio on epätoivottua, vaikka huomiota osoittava kuinka perustelisi sillä että ahdistelee vaan siksi kun niin kovin tykkää toisesta.

        Joo, nauttisivat kun uimahallissa muskelikas homo huutelisi että "komea k*rpä!" tai "mahtava pe*se!" Voisi homo lähteä siinä seuraamaan ja vetää käteen samalla. Kun hetero sitten valittaisi niin siihen sanottaisiin "SE OLI KOHTELIAISUUS!!!!"


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Joo, nauttisivat kun uimahallissa muskelikas homo huutelisi että "komea k*rpä!" tai "mahtava pe*se!" Voisi homo lähteä siinä seuraamaan ja vetää käteen samalla. Kun hetero sitten valittaisi niin siihen sanottaisiin "SE OLI KOHTELIAISUUS!!!!"

        Tosin tässäkin ketjussa tietäjät ovat kommentoineet, että homot eivät kuulu tähän keskusteluun kun puhe on vaan heteroista. Että homomiesten huutelut ja lääppimiset heteromiehille on ihan eri juttu kuin heteromiesten huutelut ja lääppimiset heteronaisille.

        Vielä ei tosin ole tullut selitystä siihen, miksi homomiehen heteromiestä kohtaan osoittama epätoivottu huomio olisi jotenkin eri juttu, kuin heteromiehen heteronaista kohtaan osoittama epätoivottu huomio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla on asennevamma. Olkaa vähän positiivisempia.

        Juu, asennevammaahan se on, ettei naiset hyväksy ahdistelua ja väkivaltaan.


    • Anonyymi

      Kun ei tee mitään, mitään ei jää tekemättä.
      Seksuaalinen ahdistelu on aktiivinen epämiellyttäväksi tulkittu teko ja seksuaalinen deprivaatio on epämiellyttävä vaille jääminen. Teko on aina enemmän kuin tekemättä jättäminen, noin niinku moraali teoreettisestikkin.
      Sitten voisi olla myös aktiivinen miellyttävä teko, siis haluttu aloite, nämä ovat sitten se naisten saama korvaus noista tungetteluista. Toki eivät naisillakaan jakaudu tasaisesti, toiset saa seksi- ja toiset seurusteluehdotuksia enemmän.
      Miehellekkö siis aktiivinen miellyttävä teko olisi aloite lähes keneltä tahansa naiselta, seksiin johtava siis vähintään. Naisten pitäisi siis aloittaa aktiivisempi seksielämä miesten onnen takia.
      Passiivinen miellyttävä teko, naiselle sitä voi olla rauhaan jättäminen, maksettu hinta voi olla ettei kukaan koskaan tee aloitetta.
      Passiivinen epämiellyttävä teko miehelle naisen passiviisuus aloitteen suhteen, miehet näyttäytyvät liian seksiorientoituneilta tähän. Mutta miehet ajattelevat tunteita enemmän seksin kautta. Edelleen puhe huorista, polkupyöristä, Panin tytöistä jatkuu. Seksuaalinen vallankumous oli 60-vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Harmillista tuossa on, että vaikka itse olisi valinnut passiivisen lähestymistavan elämään, se ei muiden tapoihin vaikuta.

        Vaikka nainen valitsisi olla passiivinen ja jättää lähestymättä miehiä, eivät miehet välttämättä lakkaa olemasta aktiivisia tuon naisen suuntaan.


    • Anonyymi

      Hyvinvointiyhteiskunta sai naiset pois miehen ikeen alta, sen hinta on että aiempaa suurempi osa miehistä jää ilman naista, perhettä. Ei voi tehdä omelettia rikkomatta kananmunia. Naisten ei tarvitse enää pariutua elantonsa vuoksi. Muutos tapahtunut parissa vuosikymmenessä, alempiin sosiaalityön kuin kuuluvat saavat entistä vähemmän lapsia, toki myös kaikkein koulutetuimmat. Miehistä neljäsosa ja naisista viidesosa jää lapsettomaksi. Lapsenteko aiempaa keskittyneempää, siis isoja uusioperheitä. Viisautta on etsiä hyviä puolia itselleen langenneesta osasta, muuttaa asennettaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe